Heb je ook msnquote:Op zondag 12 december 2004 16:24 schreef mel723 het volgende:
Ja. Ik ben zelf geen veganist (wel strikte vegetariėr) maar ik heb in andere vega topics toch wel minstens 2 veganisten voorbij zien komen, ben alleen vergeten wie dat ook alweer zijn
Maar ze komen vast wel vanzelf op dit topic af
Hier ga ik niet eens op inquote:Op zondag 12 december 2004 19:53 schreef Mr_Knoxville het volgende:
ik haat veganisten... moet meteen denken aan die mensen die macdonaldsen in de fik steken enzo... dus daarom haat ik ze allemaal maar meteen!
ach ji bent er zo een die de werreld denkt te veranderen, zeg je weet wel dat die dieren ook lijden voor je bakkie yoghurt he?quote:Op zondag 12 december 2004 16:04 schreef nielsgeode het volgende:
Ben zelf vegetarier (behoorlijk strikt) en eet dus wel eieren en yoghurt enzo
Wil wel s de beweegredenen en oplossingen enzo van veganisten horen.
Dus daarom
Tijdelijk niet meer.quote:Op maandag 13 december 2004 08:05 schreef MikeyMo het volgende:
Toeps!
Dat heeft niks meer met dieren te maken. M. i. hebben fruitariėrs zo'n minderwaardigheidscomplex dat ze denken dat een boom meer waard is dan zij.quote:Op maandag 13 december 2004 08:13 schreef blieblie het volgende:
Wat was ook al weer de overtreffende trap van een veganist? Dat je alleen fruit eet wat al van de boom gevallen is bijv. omdat fruitbomen ook pijn lijden?
Zit wat in, alleen vind ik het jammer dat je bijna niks meer kan eten als veganist. Zelfs bv in de quorn vegabugers zit kippenei-eiwitquote:Op maandag 13 december 2004 08:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tijdelijk niet meer.
Het is niet te combineren met mijn eetstoornistherapie, dus ik eet nu vegetarisch. Als ik weer beter ben ga ik eens met een diėtiste kijken hoe ik gezond veganistisch kan eten.
Valt wel mee hoor. Tofu, Seitan, allerlei natuurwinkel burgers...quote:Op maandag 13 december 2004 08:33 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Zit wat in, alleen vind ik het jammer dat je bijna niks meer kan eten als veganist. Zelfs bv in de quorn vegabugers zit kippenei-eiwit
mjah je oogt ook wel een beetje mager, eet gewoon lekker je scharreleitjes en drink gewoon je melkquote:Op maandag 13 december 2004 08:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tijdelijk niet meer.
Het is niet te combineren met mijn eetstoornistherapie, dus ik eet nu vegetarisch. Als ik weer beter ben ga ik eens met een diėtiste kijken hoe ik gezond veganistisch kan eten.
Vegetariėrs denken net zo goed als veganisten dat ze beter zijn voor dieren, ik vind het eigenlijk allemaal een beetje onzinnig. Het beste lijkt 't mij nog altijd om je aan de schijf van vijf te houden qua voeding, en daar horen vlees, melk, eieren e.d. bij.quote:Op maandag 13 december 2004 13:50 schreef Morkje het volgende:
Veganisten denken dat ze beter zijn voor dieren, terwijl dat alleen maar relatief is. Een veganist is trots op zichzelf omdat hij het lijden van dieren enigzins beperkt. Ik beperk ook het lijden van dieren, door 1 dag in het jaar geen vlees te eten.
Beetje hypocriet idealistisch dus.
'Idioot' is wrs het woord wat je zoektquote:Op maandag 13 december 2004 08:13 schreef blieblie het volgende:
Wat was ook al weer de overtreffende trap van een veganist? Dat je alleen fruit eet wat al van de boom gevallen is bijv. omdat fruitbomen ook pijn lijden?
hoezo onzinnig? Elke beetjes helpen. Ik ben zelf ook vegetarier (eet wel vis), maar het helpt toch al om gewoon minder vlees te eten dan elke dag vlees bijvoorbeeld. Ben zelf vegetarier geworden door een weddenschapquote:Op maandag 13 december 2004 13:56 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Vegetariėrs denken net zo goed als veganisten dat ze beter zijn voor dieren, ik vind het eigenlijk allemaal een beetje onzinnig. Het beste lijkt 't mij nog altijd om je aan de schijf van vijf te houden qua voeding, en daar horen vlees, melk, eieren e.d. bij.
Ik eet ook niet elke dag een dikke biefstuk, maar wel de nodige hoeveelheid vlees. Ik blijf toch geloven dat het gezond is.quote:Op maandag 13 december 2004 14:27 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
hoezo onzinnig? Elke beetjes helpen. Ik ben zelf ook vegetarier (eet wel vis), maar het helpt toch al om gewoon minder vlees te eten dan elke dag vlees bijvoorbeeld. Ben zelf vegetarier geworden door een weddenschap. En ik hou het perfect vol, ik heb helemaal geen zin meer in een dikke biefstuk. Je kan nooit al het lijden van dieren stoppen (jammer genoeg), het is ook natuurlijk om vlees te eten, maar de bio-industrie, daar kan ik niet tegen. Als we nou met speertjes elke dag moesten jagen voor een stukje vlees om de dag door te komen, oke het moet, maar het is niet nodig om elke dag een dikke biefstuk op je bord te krijgen.
Nodige hoeveelheid vlees? Er is maar 1 bestandsdeel in vlees wat je eigenlijk nodig hebt, dus je kan best zonder. Ik eet nou meer dan een jaar geen vlees en ik ben net zo fit als voorheen, dus is gewoon bullshit dat je het nodig hebt.quote:Op maandag 13 december 2004 14:36 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik eet ook niet elke dag een dikke biefstuk, maar wel de nodige hoeveelheid vlees. Ik blijf toch geloven dat het gezond is.
Als je het nodig hebt, hoe zou je dan zonder kunnen?quote:Op maandag 13 december 2004 14:38 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Nodige hoeveelheid vlees? Er is maar 1 bestandsdeel in vlees wat je eigenlijk nodig hebt, dus je kan best zonder. Ik eet nou meer dan een jaar geen vlees en ik ben net zo fit als voorheen, dus is gewoon bullshit dat je het nodig hebt.
Laat ik het zo zeggen, in vlees zit maar 1 bestandsdeel waar je best zonder kan.quote:Op maandag 13 december 2004 14:41 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Als je het nodig hebt, hoe zou je dan zonder kunnen?
Ik weet niet of ik zonder zou kunnen, maar ik wil dat ook niet. Er wordt steeds meer rekening gehouden met vegetariėrs, maar ik vind het nog niet genoeg voor mij om te zeggen dat ik ook zo zou willen leven.
Als ik een week of 10 dagen geen vlees eet raak ik verlamd. Dat jij zonder kunt wil niet zeggen dat het gezond is. Er zijn ook mensen die een maand zonder eten doen - wil niet zeggen dat je best altijd zonder eten kunt.quote:Op maandag 13 december 2004 14:38 schreef The.PhantoM het volgende:
Nodige hoeveelheid vlees? Er is maar 1 bestandsdeel in vlees wat je eigenlijk nodig hebt, dus je kan best zonder. Ik eet nou meer dan een jaar geen vlees en ik ben net zo fit als voorheen, dus is gewoon bullshit dat je het nodig hebt.
nee maar wilt ook niet zeggen dat het ongezond is. En als je niet weet of het gezond of ongezond is dan kan je het beter niet etenquote:Op maandag 13 december 2004 14:59 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Als ik een week of 10 dagen geen vlees eet raak ik verlamd. Dat jij zonder kunt wil niet zeggen dat het gezond is. Er zijn ook mensen die een maand zonder eten doen - wil niet zeggen dat je best altijd zonder eten kunt.
Verlamd? Zo snel? Dat moet haast wel psychisch zijn. Of je eet er niks voor in de plaats, maar dan eet je dus gewoon te weinig.quote:Op maandag 13 december 2004 14:59 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Als ik een week of 10 dagen geen vlees eet raak ik verlamd. Dat jij zonder kunt wil niet zeggen dat het gezond is. Er zijn ook mensen die een maand zonder eten doen - wil niet zeggen dat je best altijd zonder eten kunt.
Het heeft opzich niet veel met mijn veganisme te maken, maar ik heb boulimia (gehad). Ik heb nog therapie, en in de therapie kun je kiezen uit vegetarisch of vlees eten. Veganisme is niet toegestaan. Dat begrijp ik wel. Het is vaak niet duidelijk of iemand écht vegan is, of dat men alleen controle wil houden over het eten.quote:Op maandag 13 december 2004 21:50 schreef B_BOY het volgende:
maar toeps je hebt een eetstoornis? is die in relatie met je veganisme?
Mee eens maar je kan op z'n minst vegetarier worden, hoef je veel minder moeite voor te doenquote:Op maandag 13 december 2004 23:56 schreef McGry het volgende:
Ben zelf geen veganist en zelfs geen vegetarier, waarom?: te zwak en te lui..
Maar eerlijk gezegt, kan ik er geen beter antwoord bedenken waarom ik geen veganist zou moeten zijn:
-beter voor de aarde in het geheel: meer voedsel voor meer mensen idee
-beter voor alle dieren en tegen de bioindustrie
-en of het gezond is: een goed onderzoek is denk ik nooit uigevoerd, dat zou miljoenen gaan kosten en vele mensen moeten bevatten.. er zijn genoeg veganisten die zonder problemen leven, dus 'gezond genoeg'..
Nog twee mogelijke redenen om over te schakelen van vegetarier naar veganist:
-geen hypocriet gedoe meer met toch ei eten, aangezien de ei-kippen net zo lomp moeten leven als vlees-kippen
-als hobby: constant met je voedsel bezig, veganisten weten over het algemeen veel van voeding en weten precies wat ze eten!
dat is als een druppel op een gloeiende plaatquote:Op dinsdag 14 december 2004 08:30 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Mee eens maar je kan op z'n minst vegetarier worden, hoef je veel minder moeite voor te doen
Nee dat is niet psychisch, dat is een spierziekte, een tekort aan een stof die je uit vlees haalt (carnitine). Ik heb daar veel meer van nodig dan normaal, daarom slik ik pillen. Maar als ik het niet ook uit gewoon eten haal gaat het mis. Symptomen zijn spierkramp, verlamming, hartklachten. Ik eet gewoon een keer per dag een portie vlees en dan 5x per week ongeveer, de rest is gewoon normaal eten. Als ik te vaak vis eet of iets met kaas of ei of weet ik veel (in plaats van vlees dus) gaat het mis want daar zit geen carnitine in (nou ja bijna niet). Daarom geloof ik ook niet dat vegetarier zijn gezond is, hoe krijgen die mensen dan carnitine binnen?quote:Op maandag 13 december 2004 17:32 schreef Toeps het volgende:
Verlamd? Zo snel? Dat moet haast wel psychisch zijn. Of je eet er niks voor in de plaats, maar dan eet je dus gewoon te weinig.
En jij voelt je beter en slimmer door "boven dat hypocriete gedoe te staan"?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
dat is als een druppel op een gloeiende plaat
Men wordt toch vegetarier/veganist zodat men zich er voornamelijk zelf beter door voelen: kijk eens hoe goed wij zijn, hoe wij nedenken over ons voedsel en hoe wij dieren redden van een slachting
helemaal mee eens! De reactie van MikeyMo klinkt als een standaard-argument om er onderuit te kunnen komen...quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:40 schreef Gert het volgende:
[..]
En jij voelt je beter en slimmer door "boven dat hypocriete gedoe te staan"?
Maar het is een open deur die je intrapt. Uiterįįrd voelt iemand die gestopt is met vlees eten omdat hij dit immoreel vindt, zich daarna beter. Mag-ie misschien? Hij handelt naar zijn overtuiging en dat stemt mensen over het algemeen tot tevredenheid over zichzelf. Nou en?
Ik eet zelf overigens wel vlees, maar ik heb altijd de neiging om het op te nemen voor vegetariėrs als er weer zo'n vleesetende boerenlul met van die valsenichten-argumenten aan komt zetten.
Met als verschil dat als iedereen 100 euro naar Afrika stuurt dan niemand daar meer honger heeft, en als iedereen veganist wordt, dat een verwaarloosbare invloed heeft op het lijden van dieren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef McGry het volgende:
[..]
helemaal mee eens! De reactie van MikeyMo klinkt als een standaard-argument om er onderuit te kunnen komen...
En in veel situaties is een druppel op een gloeiende plaat het enige wat nog IETS uithaald (als je het netjes wilt houden)En bovendien: buiten de directe effecten van het relatief kleine hoeveelheid vegetariers&veganisten zorgen die mensen er ook nog eens voor dat vele andere er over na gaan denken..
Op de manier hoe MikeyMo denkt kun je alles in een perspectief zetten zodat het onnutig klinkt: 100 euro naar afrika? Onzin, wat is 100 voor al die miljoenen mensen in de problemen?
Het is ook "rascistisch" van vlees eters dat ze het leven van het ene dier (de mens) boven dat van het andere (de koe) stellen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef Morkje het volgende:
het is gewoon rascistisch van veganisten en vegetariers om het leven van het ene dier boven dat van een ander dier te zetten.
Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik stel de mens wel heeel ver boven alle dieren. Niet dat gelijk alle dieren zomaar mogen worden afgeschoten, maar opeten moet zeker kunnen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:33 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Het is ook "rascistisch" van vlees eters dat ze het leven van het ene dier (de mens) boven dat van het andere (de koe) stellen.
Leg eens uit? Volgens mij is het namelijk flauwekul.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef Morkje het volgende:
Met als verschil dat als iedereen 100 euro naar Afrika stuurt dan niemand daar meer honger heeft, en als iedereen veganist wordt, dat een verwaarloosbare invloed heeft op het lijden van dieren.
Als IEDEREEN veganist wordt, dan lijkt mij dat die invloed op het lijden van dieren zeker niet meer verwaarloosbaar is!quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:29 schreef Morkje het volgende:
[..]
Met als verschil dat als iedereen 100 euro naar Afrika stuurt dan niemand daar meer honger heeft, en als iedereen veganist wordt, dat een verwaarloosbare invloed heeft op het lijden van dieren.
Ik snap niet of je hier op mensen en dieren doelt? In dat geval heeft Morkje een antwoord gegeven wat voor mij ook geldt, indien je op iets anders doelt snap ik er niets van...quote:En dan nog iets: het is gewoon rascistisch van veganisten en vegetariers om het leven van het ene dier boven dat van een ander dier te zetten.
quote:Heb nog nooit een topic zover offtopic zien gaan![]()
Niet dus. Het lijden van dieren wat we zien (grote dieren, dicht bij huis) neemt misschien af. Maar er zal meer graan geproduceerd worden, waarbij meer dieren omkomen dan als op datzelfde stuk land koeien lopen te grazen. Daarbij zal een verhoogde voedselproductie (wat ook wel meevalt) zorgen voor meer mensen, die keihard het massale veganisme teniet doen door andere dingen die mensen doen waardoor dieren sterven.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef McGry het volgende:
[..]
Als IEDEREEN veganist wordt, dan lijkt mij dat die invloed op het lijden van dieren zeker niet meer verwaarloosbaar is!
Het is hypocriet als je een meeuw (waar je vliegtuig tegenaan vliegt) niet het leven gunt, en een vleeskip die je niet opeet wel. Claimen dat mensen en dieren gelijkwaardig zijn is onzinnig.quote:[..]
Ik snap niet of je hier op mensen en dieren doelt? In dat geval heeft Morkje een antwoord gegeven wat voor mij ook geldt, indien je op iets anders doelt snap ik er niets van...
[..]
mjah, dan vreet je toch lekker geen vlees e.d. Ik word alleen zo moe van mensen die aankomen zetten dat als iedereen hun voorbeeld zou volgen de bio-industrie zal verdwijnen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef McGry het volgende:
[..]
helemaal mee eens! De reactie van MikeyMo klinkt als een standaard-argument om er onderuit te kunnen komen...
En in veel situaties is een druppel op een gloeiende plaat het enige wat nog IETS uithaald (als je het netjes wilt houden)En bovendien: buiten de directe effecten van het relatief kleine hoeveelheid vegetariers&veganisten zorgen die mensen er ook nog eens voor dat vele andere er over na gaan denken..
Op de manier hoe MikeyMo denkt kun je alles in een perspectief zetten zodat het onnutig klinkt: 100 euro naar afrika? Onzin, wat is 100 voor al die miljoenen mensen in de problemen?
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:55 schreef Morkje het volgende:
Er sterven veeeeel meer dieren door menselijk toedoen dan alleen de dieren die we opeten. Het maakt het alleen wat minder zichtbaar.
[..]
Het is hypocriet als je een meeuw (waar je vliegtuig tegenaan vliegt) niet het leven gunt, en een vleeskip die je niet opeet wel. Claimen dat mensen en dieren gelijkwaardig zijn is onzinnig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |