Ik heb m.b.t de nuance - waar jij terecht op wijst - niet voor niets het woordje openbaar tussen haakjes geplaatst.quote:Op zondag 12 december 2004 15:11 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Nou nou, het lijkt er erg op dat je nu probeert te zeggen dat geloofsovertuiging en onderwijs niets met elkaar te maken hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar vergeet niet dat er in nederland ook meer dan genoeg katolieke en protestantse (enz) scholen zijn..
Precies, ik zie het geen handen willen schudden niet als een op zich zelf staand iets, maar een uiting van een aantal denkbeelden die over het algemeen niet lekker mengen in Nederland.quote:Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef BarBaar het volgende:
Euh, ik denk dat het probleem niet zo zeer in het weigeren van die hand ligt.. maar meer in het feit dat ie een vrouw niet als volwaardig oid ziet.. Dat is wel een goed argument om hem niet als leraar te willen vind ik.
Kwestie van tijd voor de boel ontploft. Moet je niet willen.quote:Op zondag 12 december 2004 15:14 schreef HenryHill het volgende:
dan nog zou ik hem niet in mijn organisatie/bedrijf willen hebben.
En dan wordt hij leerkracht en weigert op een ouderavond pertinent elke moeder een hand te geven.quote:Op zondag 12 december 2004 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]Is dat het belangrijkste onderdeel van het takenpakket tegenwoordig?
Ik snap Veling wel maar een beetje overdreven is het wel natuurlijk, als die jongen gewoon een goede leerkracht is, zie ik het probleem niet zo.
aha dus als ik jou mijn hand wilt geven en je geeft geen hand terug dan is dat een beledigingquote:Op zondag 12 december 2004 14:38 schreef GewoneMan het volgende:
als een moslim de hand van een vrouw niet schudt kan je dat zien als een belediging, sterker nog dat is het! maar dat moet dan weer mogen volgens de moslims omdat het vrijheid van religie is. maar o wee als ik als atheist een CORRECTE uitspraak doe over de islam die hun als belediging zien (terwijl het ook gewoon waar is) b.v. het al 1000 malen getypte "mohammed is een pedofiel" dan staan ze op hun achterste poten. om over submission maar te zwijgen..
stelletje mafkezen met hun achterlijke religiesekte
In vrees dat SCH vanwege zijn welhaast onbegrensd begrip voor al het vreemde, dit afwerend en apathisch gebaar toch nog als een andere vorm van hoffelijkheid weet te vergoelijken…quote:Op zondag 12 december 2004 15:20 schreef Swolly het volgende:
[..]
En dan wordt hij leerkracht en weigert op een ouderavond pertinent elke moeder een hand te geven.
Wat dan weer als onbeschoft ervaren wordt door die ouders.
Je moet ze eens horen wanneer iemand met, laat ik 's een willekeurige naam verzinnen, Abdul Jabar v/d Ven heltzelfde zegt...quote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Damn, wat een zielig zooitje puberale hypocrieten hier in dit topic. Dan heb ik het bijvoorbeeld over die neukfout HarigeKerel. Praten ze over respect voor anderen terwijl ze zelf iemand kanker toewensen, dood wensen, etc. maar wel zeuren over een handJullie zijn overduidelijk slecht opgevoed. Kromme mongolen.
Sterf aan rabies aambeien Limboquote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Damn, wat een zielig zooitje puberale hypocrieten hier in dit topic. Dan heb ik het bijvoorbeeld over die neukfout HarigeKerel. Praten ze over respect voor anderen terwijl ze zelf iemand kanker toewensen, dood wensen, etc. maar wel zeuren over een handJullie zijn overduidelijk slecht opgevoed. Kromme mongolen.
Hij knijpt ze in hun achterste in de tram.quote:Op zondag 12 december 2004 15:42 schreef robh het volgende:
Zeg, Meki, jij als moslim, geef jij vrouwen wel een hand?
quote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
Hij knijpt ze in hun achterste in de tram.
Iemand anders een neukfout noemen en vele andere fokkers het syndroom van down toerekenen; dat is pas een teken van opvoeding.quote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
hoe weet jij dat ik Moslim ben ??quote:Op zondag 12 december 2004 15:42 schreef robh het volgende:
Zeg, Meki, jij als moslim, geef jij vrouwen wel een hand?
niet waarquote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
[..]
En terecht, anders moeten ze maar een doekje om zich heen wikkelenquote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
Exact.quote:Op zondag 12 december 2004 15:14 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Precies, ik zie het geen handen willen schudden niet als een op zich zelf staand iets, maar een uiting van een aantal denkbeelden die over het algemeen niet lekker mengen in Nederland.
Ik denk trouwens dat als ze hem wel hadden aangenomen, dat je niet lang had hoeven wachten totdat hij met de volgende uitzondering op de proppen zou komen, bijv dat hij geen les over dit of dat onderwerp wil geven omdat het tegen zijn overtuiging ingaat. Een beetje het voet-tussen-de-deur principe.
Tuurlijk is het speculeren, maar er is wel een aanzienlijke kans dat je nog veel meer moeilijk gedoe krijgt met zo'n figuur. Dus zelfs als het geen handen schudden op zich geen probleem is, dan nog zou ik hem niet in mijn organisatie/bedrijf willen hebben.
Jij bent echt bang hequote:Op zondag 12 december 2004 15:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bovendien ben jij de zoveelste geestelijk achtergestelde in een rij die het gevaar van de Islam niet inzien. Even goede vrienden hoor. Niet iedereen heeft een IQ die de gemiddelde kamertemperatuur overstijgt.
Gereformeerde vrouwen die geen broek dragen maar consequent een rok, heeft ook alles met seksualiteit te maken.quote:Op zondag 12 december 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Exact.
Het is onderdeel van een bepaalde gedachtengang tav vrouwen.
En het kan zeker een voet tussen de deur zijn en zich dadelijk uiten in niet in 1 ruimte willen zijn met vrouwen, dat zag je bij Mo B. ook bijvoorbeeld, de reden waarom werken bij die instantie voor hem onmogelijk werd.
Waarom is dergelijk gedrag nu wel aanvaardbaar voor sommigen als het vanuit geloofsovertuiging gedaan wordt?
Dát begrijp ik gewoon niet.
Ik vraag me af wat men zou zeggen als zo iemand zou weigeren homoseksuelen de hand te schudden.
Of ik moslims.
ja lach de spanning maar weg, mietjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |