Ik dacht serieus dat dat op een hele andere manier bedoeld wasquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:38 schreef innovative het volgende:
Zo is een relatie ook, zo zijn vrouwen ook. Het is niet zo dat als je eenmaal aan elkaar vast zit, het altijd gesmeerd en vlekkeloos blijft verlopen. Af en toe moet je moeite doen, zie het als het tanken van benzine.
Ow, jij bedoelt even wat zaad lozen? Is natuurlijk net zo belangrijk, en daar mogen veel vrouwen het één en ander over leren... Zoals vrouwen bevestiging nodig hebben en mannen dat niet begrijpen, hebben mannen seks nodig, wat vrouwen weer zien als goedkoop, en lopen mannen dáár over te klagen (waarin ik ze meestal groot gelijk geef, hoor).quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik dacht serieus dat dat op een hele andere manier bedoeld was![]()
Zie mijn vorige post. Er is een groot verschil in datgene waar mannen en vrouwen liefde en intimiteit uit halen. Lastig, maar waar. Dat heeft niks met zelfvertrouwen te maken, maar met andere psychische factoren. Als jij geen seks meer krijgt, wat denk je dan? Denk je dan "nou, we hebben vorig jaar nog seks gehad, dus ze houdt in ieder geval genoeg van me" of ga je denken "ze heeft niks voor me over, ze wil me niet meer, volgens mij vindt ze me niet aantrekkelijk of doe ik iets niet goed?" zoals nog wel eens te lezen is in SEX.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:50 schreef star_gazer het volgende:
Dit is echt een standaard-pobleem... Volgens mij zegt bijna elke man wel 'ik ben niet iemand die met complimentjes strooit' of 'ik ben niet plakkerig'. En bijna elke vrouw wil graag vaak een vleierige opmerking naar d'r hoofd geslingerd krijgen. Doet me vermoeden dat vrouwen minder zelfvertrouwen hebben en dus meer bevestiging nodig hebben van hun doen en laten...
Ga romans schrijven!quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:51 schreef sweetgirly het volgende:
[....]
hehe, wat een drama, dat was sg's versie even
Het verschil tussen een auto en een vrouw is dat een auto wél gewoon doet wat ik wil als er benzine ingooiquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:38 schreef innovative het volgende:
Auto vergelijking
uit jouw woorden klinkt geen zelfverzekerde man door. eerder iemand die vaak een domper heeft gehad omdat hij niet weet hoe hij het spelletje goed moet spelen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:00 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
Het verschil tussen een auto en een vrouw is dat een auto wél gewoon doet wat ik wil als er benzine ingooi.
En tja, over die liefde en aandacht...
Weet je wat daar het meest achterlijke nog van is?
Je kunt een vrouw 24 uur per dag, 7 dagen per week volop aandacht en liefde geven, alles voor haar doen wat je nodig acht, een bloemetje meenemen, een keer een knuffel, goede sex; alles er op en eraan.
Je zou denken dat een vrouw dan volmaakt gelukkig zou zijn, maar nee, als je niet gezegd hebt dat je haar mooi vind, 3 stupide woorden die helemaal niets met liefde of gevoel te maken hebben en niet eens oprecht hoeven te zijn.
Dan is alle moeite voor niks geweest en ben je aan het einde van het liedje een ongevoelige klootzak ondanks alles wat je in de praktijk voor haar gedaan hebt.
Tja, dat vat eigenlijk het gehele fenomeen vrouwen wel samen; woorden zijn belangrijker dan daden...
Naja, daar pas ik voor, dan neem ik wel een huurauto.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
uit jouw woorden klinkt geen zelfverzekerde man door. eerder iemand die vaak een domper heeft gehad omdat hij niet weet hoe hij het spelletje goed moet spelen.
Dus als het niet expliciet wordt gezegd dan weet je niet of het wel of niet OK gaat in een relatie? dat zal je toch wel aanvoelen denk ik? of niet. ik snap niet dat daar woorden voor nodig zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2004 13:54 schreef mystery1980 het volgende:
tja ik ben ook zo'n aandachtsgeil meiske, heb ook veel bevestiging en complimentjes nodig. Maar geef ze dan ook zelf ook wel vaak, merk dat het bij de mannen ook heus wel gewaardeerd word. Maargoed het argument dan was ik allang bij je weg geweest vind ik een ongelooflijke dooddoener, bij iemand weggaan besluit je meestal niet in een paar dagen. En ik wil niet onaangenaam verrast worden door iemand die ineens weggaat, vandaar dat ik af en toe toch wel wil horen dat alles ok is in mijn relatie.
ik laat mijn liefde blijken door klaar te komen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:41 schreef HostiMeister het volgende:
Gisteren, toen mijn vriendin me aan het pijpen was, heb ik nog gezegd dat ik van d'r hield...![]()
Dat was dan ook uiteindelijk het resultaat...quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik laat mijn liefde blijken door klaar te komen.
Tuurlijk voel ik het ook wel aan (meestal dan), maar om het echt even zeker te weten, dan toch graag even die woorden ja.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:39 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dus als het niet expliciet wordt gezegd dan weet je niet of het wel of niet OK gaat in een relatie? dat zal je toch wel aanvoelen denk ik? of niet. ik snap niet dat daar woorden voor nodig zijn.
vind je dat dan niet een beetje dubbelop?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat was dan ook uiteindelijk het resultaat...
Ondertussen kon je Xennia blijkbaar niet tevreden houden....quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef HansKazaNova het volgende:
[..].
Ik weet beter hoe vrouwen in elkaar zitten dan de vrouwen zelf, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben...
A thimble* a day keeps the nagging away, zoalshetis?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik laat mijn liefde blijken door klaar te komen.
10cc my dear.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
A thimble* a day keeps the nagging away, zoalshetis?
* vingerhoedje
Mwoooah, ligt eraan in welk opzicht...quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:44 schreef Modwire het volgende:
Ondertussen kon je Xennia blijkbaar niet tevreden houden....
ach, ik hou dan ook heel veel van haarquote:Op zaterdag 11 december 2004 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je dat dan niet een beetje dubbelop?
Geen ramp. Maar het is voor de man vanzelfsprekend dat ie dat vindt, anders was ie niet bij je. Niet nodig om dat dus te melden aan de dame. En hij snapt niet waarom zij dat dan toch wil horen, als het vanzelfsprekend is. En zij snapt niet waarom hij dat niet voor haar doet als zij dat graag wil.quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:44 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Maar als je nou weet dat je betere helft zich daardoor nog beter gaat voelen, wat ook weer ten goede gaat aan jullie relatie, waarom is het dan zo'n ramp om af en toe te zeggen dat ze nog steeds het lekkerste wijf is wat je ooit aan je spit hebt geregen?
Ik heb het dus niet over mannen die je een compliment geven, waarmee je vervolgens in bed duikt en die je daarna dumpen. Ik heb het over duurzame relatiesquote:Op zaterdag 11 december 2004 12:51 schreef sweetgirly het volgende:
Verhaal
In dat geval ga je met de verkeerde vrouwen om...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:10 schreef Krullehoofd het volgende:
De dame die je liefhebt een complimentje geven das toch het mooiste wat er is.
zo denkt * Krullehoofd er anders over
Zeg niet zoiets als "Wat zie je er vandaag mooi uit", ze kunnen dan wel eens gaan denken "oh zag ik er gisteren dan niet mooi uit".
ohw, weer iets geleerd vandaag... toch nog een nuttig weekend...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
In dat geval ga je met de verkeerde vrouwen om...
Dit is precies het punt waar het fout gaat. Vrouwen willen horen dat ze bemind worden. En het is zo makkelijk om dat te zeggen. Met een beetje overtuigingskracht geloven ze bijna alles, verblindt door de 'liefde' die ze horen. (NOFI)quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:00 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
Tja, dat vat eigenlijk het gehele fenomeen vrouwen wel samen; woorden zijn belangrijker dan daden...
[..]
In mijn geval, ik vind dat het een totaalpakket moet zijn. Daden, houding, maar óók af en toe het uitspreken van gevoel. Waarom is het zo moeilijk om juist dat gevoel wat de binding is tussen jou en je partner, uit te spreken? Als het gelogen is, ben je sowieso een zak, maar dan zullen ook je daden leugens kunnen zijn. Hoeveel mannen die vreemd gaan brengen geen bloemen mee voor hun vrouw?quote:Op zondag 12 december 2004 01:35 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Dit is precies het punt waar het fout gaat. Vrouwen willen horen dat ze bemind worden. En het is zo makkelijk om dat te zeggen. Met een beetje overtuigingskracht geloven ze bijna alles, verblindt door de 'liefde' die ze horen. (NOFI)
Mijns inziens gaat het helemaal niet om wat je hoort. Het is veel meer wat je ziet dat er gebeurt. Dat is bepalend voor de relatie die je hebt. Een bos bloemen of een ander cadeau meenemen, meehelpen in het huishouden, een knuffel geven zijn dingen die veel meer de sterkte van de relatie aantonen. Dat is de liefde die je moet merken en moet voelen.
Het zeggen van "Ik hou van jou" kost welgeteld 2 seconden, en kan op elk moment gezegd worden, of je het nu gemeent is of gelogen wordt. Als je relatie alleen gebouwd is op het uitspreken van die woorden, dan ben ik van mening dat je relatie eigenlijk niets voorstelt.
We doen het ook nooit goed...quote:Op zondag 12 december 2004 10:15 schreef innovative het volgende:
overigens, heren, meehelpen met het huishouden is natuurlijk géén teken van liefde, he? Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is, en dat jij heel geweldig bent als je meehelpt daarin. Het huishouden is een zaak van jullie allebei, en ik vind het niet meer dan normaal dat je daarin helpt. Niet omdat je van de ander houdt, maar gewoon, omdat je zelf ook rommel maakt, eet, naar de wc gaat ed.
Eigenlijk zeg je het daar precies goed. Omdat het zo duidelijk aanwezig is vinden mannen het vaak overbodig om te zeggen. Dat jij dat anders opvat is prima maar dat is nog niet noodzakelijkerwijs de intentie van de heer in kwestie. Maar het is dus pertinent niet zo dat mannen vinden dat dat gevoel niet uitgesprogen mag worden, eerder dat het niet altijd hoeft.quote:Nu ik het zo lees, dat is waar ik mij aan zou storen als mijn vriend zulke dingen nooit zou zeggen. Het feit dat gevoel, wat zo evident aanwezig is, verzwegen moet worden, dat het niet getoond mag worden, niet gezegd mag worden...
Niet helemaal mee eens. Het doen van het huishouden is idd geen teken van liefde. Maar het kan wel een teken van liefde zijn om iets wat eerder of wat grondiger te doen. Zwartwit genomen liggen de vrouwelijke schoonmaaknormen hoger dan die van mannen. Als manlief bij het schoonmaken van de keuken ipv ff snel te swifferen eens goed met sop en dweil in de weer gaat omdat hij weet dat z'n vrouw dat kan waarderen is het imho zeker een teken van liefde.quote:overigens, heren, meehelpen met het huishouden is natuurlijk géén teken van liefde, he? Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is, en dat jij heel geweldig bent als je meehelpt daarin. Het huishouden is een zaak van jullie allebei, en ik vind het niet meer dan normaal dat je daarin helpt. Niet omdat je van de ander houdt, maar gewoon, omdat je zelf ook rommel maakt, eet, naar de wc gaat ed.
Meehelpen in het huishouden is prima, denken dat het gelijk staat aan het uitspreken van een "ik hou van jou" of het geven van een liefdevolle knuffel is niet goed.quote:Op zondag 12 december 2004 10:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
We doen het ook nooit goed...
![]()
Het is ook lastig knuffelen met service en een vaatdoek in je handenquote:Op zondag 12 december 2004 11:23 schreef innovative het volgende:
[..]
Meehelpen in het huishouden is prima, denken dat het gelijk staat aan het uitspreken van een "ik hou van jou" of het geven van een liefdevolle knuffel is niet goed.
Want jouw conclusie is naar mijn mening in de meeste gevallen niet wat mannen er mee bedoelen. Volgens mij is het toch echt meestal lief bedoelt, zonder een oordel over de plek van de vrouw er aan te geven ofzo..quote:Op zondag 12 december 2004 10:15 schreef innovative het volgende:
...Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is...
De mannen die dat zeggen snappen bar weinig van vrouwen. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als zuurstof. Dit heeft absoluut niets te maken met minder zelfvertrouwen, maar met het "vrouw" zijn. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als wij mannen acceptatie en vertrouwen van onze partner nodig hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:50 schreef star_gazer het volgende:
Dit is echt een standaard-pobleem... Volgens mij zegt bijna elke man wel 'ik ben niet iemand die met complimentjes strooit' of 'ik ben niet plakkerig'. En bijna elke vrouw wil graag vaak een vleierige opmerking naar d'r hoofd geslingerd krijgen. Doet me vermoeden dat vrouwen minder zelfvertrouwen hebben en dus meer bevestiging nodig hebben van hun doen en laten...
Jij snapt het echt niet.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:47 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
Mwoooah, ligt eraan in welk opzicht...
Hetgeen dit topic over gaat niet nee, maar dat lijkt me geen groot gemis van mijn kant...
Vrouwen he, die lezen altijd een dubbele bodem.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/638141/3/50#23915952]zondag 12 december 2004 11:39 Want jouw conclusie is naar mijn mening in de meeste gevallen niet wat mannen er mee bedoelen. Volgens mij is het toch echt meestal lief bedoelt, zonder een oordel over de plek van de vrouw er aan te geven ofzo..
Het is alleen, typisch mannelijk, wat onhandig gebracht
Zolang het over de lege blikjes klimmen nog snel gaat en de dozen het tv kijken niet belemmeren is het volgens mij nog prima leefbaarquote:Op zondag 12 december 2004 14:50 schreef innovative het volgende:
Ik zal de laatste niet zijn om te zeggen dat vrouwen hogere eisen stellen, maar je maakt mij niet wijs dat een man het prettig vindt als er geen eten is 's avonds, als de wc wordt omgeven door een plakkaat urine en als je over de oude kranten, lege bierblikken en oude pizzadozen naar de tv moet klimmen om voetbal te kijken. Het moet wel leefbaar blijven.
For your record, daar had ik het ook niet over.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:30 schreef Xennia het volgende:
Ik heb het dus niet over mannen die je een compliment geven, waarmee je vervolgens in bed duikt en die je daarna dumpen. Ik heb het over duurzame relaties
quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:40 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ga romans schrijven!![]()
* Eric_Cantona wordt gewoon verliefd op die verhalen zeg...
Er zit een groot verschil tussen liegen als je een compliment maakt en iets zeggen waarvan je zelf vindt dat het voor zich spreekt en dus nooit uit, maar waarvan je weet dat de ander het leuk vind om te horen. Ik wéét dat mijn vriend me mooi vindt. Hij heeft dat ooit gezegd, en ik ben sindsdien niet veranderd. Dan is het nog wel leuk als hij het af en toe herhaalt. Dat is denk ik ook waar deze discussie om gaat, of je dingen die op zichzelf staand logisch zijn, toch uitspreekt.quote:Op zondag 12 december 2004 16:11 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb tot nu toe in geen enkele relatie gezegd dat ik van "iemand houd", en in deze relatie die nu z'n 11e maand in gaat heeft mijn vriendin het ook nooit gezegd.
We vinden die term verneukt door 12 jarige meisjes die in de bus roepen "Joris heeft gezegd dat ie van me houdt!" en als je op MSN e.d. die dingen leest dan is de diepe, eerlijke betekenis er wel zo goed als af.
Ik zeg wel eens tegen haar dat ze lief is of mooi, maar dan op de momenten dat ze net wakker is, ze onder de douche vandaan komt of naakt is.
Want dan kun je pas beoordelen of iemand daadwerkelijk mooi of lief is.
Als ik een chagerijnig wijf naast me in bed heb liggen dan krijgt ze dat compliment niet, en als een lelijk wijf onder de douche vandaan komt ga ik niet zeggen dat ze mooi is (tenzij het vluchtige contacten zijn, maar dat terzijde).
Zodra vriendinnen gaan zeuren om bevestiging hebben ze wat dat betreft toch echt de verkeerde voor ogen.
Dan bevestig ik gretig dat ze dik, afzichtelijk en er compleet niet uitzien.
Ik zeg complimenten wanneer ik ze meen, en als een vrouw genoegen neemt met geveinsde complimentjes omdat ze dat graag wil horen. Tja...dan is dat dus niet mijn type vriendin.
Een onzeker en afhankelijke zeur als vriendin zie ik niet gebeuren, en als ik die eigenschappen in een vriendin ontdek ben ik zo weer weg.
En mannen willen hun vrouw keihard anaal nemen om vervolgens in haar gezicht klaar te komen waarna ze al het zaad oplikt.quote:Op zondag 12 december 2004 12:00 schreef Panzerknacker het volgende:
De mannen die dat zeggen snappen bar weinig van vrouwen. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als zuurstof. Dit heeft absoluut niets te maken met minder zelfvertrouwen, maar met het "vrouw" zijn. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als wij mannen acceptatie en vertrouwen van onze partner nodig hebben.
Als je het goed wilt doen, dan bevestig je die liefde voor haar iedere dag en zoveel als maar kan, ongeacht hoe lang je al bijelkaar bent.
Ehhhhhhhhhhquote:Op zondag 12 december 2004 17:21 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
sommige vrouwen en/of mensen
[..]
Stiekum zijn er dat nog veel... Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2004 17:21 schreef sweetgirly het volgende:
Best vreemd trouwens dat sommige vrouwen en/of mensen complimentjes en/of mooie taal gelijk associeëren met sex en/of dan ook nog gedumpt worden.
![]()
Moeilijk leven moet je dan hebben zeg.
Ja, ik ben eigenlijk een alien (kom van Sirius)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |