abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 december 2004 @ 11:52:01 #101
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_23895700
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:38 schreef innovative het volgende:
Zo is een relatie ook, zo zijn vrouwen ook. Het is niet zo dat als je eenmaal aan elkaar vast zit, het altijd gesmeerd en vlekkeloos blijft verlopen. Af en toe moet je moeite doen, zie het als het tanken van benzine.
Ik dacht serieus dat dat op een hele andere manier bedoeld was
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_23895826
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik dacht serieus dat dat op een hele andere manier bedoeld was
Ow, jij bedoelt even wat zaad lozen? Is natuurlijk net zo belangrijk, en daar mogen veel vrouwen het één en ander over leren... Zoals vrouwen bevestiging nodig hebben en mannen dat niet begrijpen, hebben mannen seks nodig, wat vrouwen weer zien als goedkoop, en lopen mannen dáár over te klagen (waarin ik ze meestal groot gelijk geef, hoor).

Dat is trouwens ook nog iets... Mannen halen intimiteit uit seks, terwijl vrouwen juist intimiteit ervaren door aandacht te krijgen, en vervolgens krijgen ze pas zin in seks. Als een man alleen maar seks wil, en het idee heeft dat hij daar zijn liefde mee deelt, heb je een grote kans dat een vrouw zich gebruikt gaat voelen. "Hij wil alleen maar seks, hij heeft verder nooit tijd en aandacht voor me, alleen als hij er zelf zijn voordeel mee doet". Nu zullen er vast weer mannen zijn die dat een vreemde denkwijze vinden, maar helaas, soms zijn vrouwen nou eenmaal anders dan mannen en misschien moeten mannen dat ook maar leren te accepteren. Als je dat lastig vindt, moet je maar homo worden. Een relatie met een vrouw heeft, hoe vervelend het ook mag wezen, naast lusten ook lasten. Moet je soms maar even iets doen voor een vrouw om te zorgen dat ze zich prettig voelt, je haalt er uiteindelijk ook je voordeel mee.
pi_23895877
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:50 schreef star_gazer het volgende:
Dit is echt een standaard-pobleem... Volgens mij zegt bijna elke man wel 'ik ben niet iemand die met complimentjes strooit' of 'ik ben niet plakkerig'. En bijna elke vrouw wil graag vaak een vleierige opmerking naar d'r hoofd geslingerd krijgen. Doet me vermoeden dat vrouwen minder zelfvertrouwen hebben en dus meer bevestiging nodig hebben van hun doen en laten...
Zie mijn vorige post. Er is een groot verschil in datgene waar mannen en vrouwen liefde en intimiteit uit halen. Lastig, maar waar. Dat heeft niks met zelfvertrouwen te maken, maar met andere psychische factoren. Als jij geen seks meer krijgt, wat denk je dan? Denk je dan "nou, we hebben vorig jaar nog seks gehad, dus ze houdt in ieder geval genoeg van me" of ga je denken "ze heeft niks voor me over, ze wil me niet meer, volgens mij vindt ze me niet aantrekkelijk of doe ik iets niet goed?" zoals nog wel eens te lezen is in SEX.

Mannen en vrouwen verschillen nu eenmaal. Bevalt het je niet, dan kun je altijd nog de mannenliefde gaan bedrijven...
  zaterdag 11 december 2004 @ 12:22:57 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23896127
ik geef zelden een mondelinge bevestiging. liever maak ik een leuke tekening ofzo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 11 december 2004 @ 12:44:12 #105
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_23896438
Ach, het is leuk om af en toe een complimentje te krijgen, maar ik heb het eerlijk gezegd allemaal niet zo nodig, die bevestiging. Met uitzondering: als ik ongesteld ben en mijn haar niet zit en ik een pukkel heb. Dat is maandelijks, en dat staat in de agenda van hem en al mijn mannelijke vrienden...

Ik vraag ze dus vriendelijk 1x per maand tegen me te liegen, en dat werkt prima.
'Jamaar dat meen je helemaal niet want ik zie er net zo slecht uit als ik me voel'
'Ja, ik kan natuurlijk ook zeggen dat je er wat minder uitziet vandaag, maar dat wil je ook niet horen'
'Nee, ik wil dat jij zegt dat ik er toch leuk uitzie, dan kan ik het daarmee oneens zijn, en dan zeg jij dat dat echt onzin is en dat ik er toch echt leuk uitzie, en dan ben ik weer blij''
'Dan doen we dat. De enige reden is dat het maar één keer in de maand is, anders kapte ik met die onzin'
'Nee schat, je doet het omdat ik je daarna altijd gelijk ga pijpen'
'Ow ja'
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_23896548
Hm, ik vind zelf ook dat overdaad schaadt, alhoewel, nee..ik denk het wel.
Punt is dat ik zelf soms niets met slijmerige dingen kan en/of gewoon complimentjes. Ik ben ergens kennelijk het type die er dan juist aan gaat twijfelen (wat wil je van me ) of het ligt in mijn aard dat het kan lijken alsof ik niet op complimentjes te wachten zit.

Daarbij ligt het bij mij erg aan de manier waarop, hoe, etc. Komt iets uit het hart, dan kan ik breken. Wordt het gezegd omdat het moet, omdat ik vrouw ben en dus wel om de zoveel tijd even gecomplimenteerd moet worden, hm nee, ik denk dat ik daar niet zoveel mee kan. Sterker, dan heb ik liever dat diegene zijn mond houdt.

Kortom: diegene moet het menen, het zelf willen (zeggen, en niet omdat..), en geen tegenstrijdige signalen afgeven, dan kan iemand het juist helemaal teniet doen bij mij en had diegene beter echt helemaal niks kunnen zeggen. Want dan ga ik op mijn strepen staan. Iemand hoeft bij mij niet iets heel moois en romantisch te zeggen, om vervolgens.. dan voelde ik mezelf even een prinsesje, maar die even later met een harde klap van haar wolk werd gekeild, dan heb ik zoiets met symbolische uitspraken moet je voorzichtig mee doen, want ik ben geen meisje om zoiets moois tegen te zeggen en dan.. Dan heeft iemand bewust mij een gevoel proberen te geven om mij vervolgens links te laten liggen. Nee, dat vind ik spotten dan met de romantiek en met mij. En dan ben ik eerst , voel me helemaal en heb ik later zoiets van . Want dit prinsesje wil juist behandeld worden, zeg anders niets.

Dat ik mijn mond hou over dingen en het kennelijk juist niet aangeef dat ik complimentjes nodig heb, etc. of het zit in mijn aard dat ik er gewoon niets op weet te zeggen en/of soms niet zo gauw, waardoor het lijkt dat ik geen complimentjes wil en/of nodig heb. En bevestiging vind ik in die zin maar een flauw woord, want ik hoef geen bevestiging omdat het moet en/of het er nou eenmaal bijhoort. Wat dat betreft mag van mij iedereen zichzelf blijven, want juist dan weet ik of kan ik aanvoelen of het uit diegene zijn hart komt .

Eigenlijk ben ik gewoon heel tricky, het grappige is alleen dat ik het niet expres doe.
Onbevooroordeeld laat ik mezelf vallen in de dieptes van de spelonken die 'liefde' heten, meevoeren op de golven en hoe het schip dan strandt tja. Naïef kennelijk voor velen, en vooral wil er weleens worden gedacht dat naïeve meisjes mooie woorden nodig hebben. Tuurlijk, hebben we die ook nodig, maar wee u gebeente, als ze niet oprecht bleken te zijn. Want zo naïef zijn naïeve meisjes dan niet meer, u heeft alleen zelf haar ogen geopend en de kist van de liefde daarmee automatisch gesloten. U dacht haar liefde te hebben, u had het ook, maar u heeft te makkelijk gedacht en zelf zo de liefde weggeblazen en laten verstenen. Wamte willen geven aan een kwetsbaar hart, om het vervolgens doen te bevriezen. Niets voelt kouder aan dan dat.

hehe, wat een drama, dat was sg's versie even
pi_23897488
tja ik ben ook zo'n aandachtsgeil meiske, heb ook veel bevestiging en complimentjes nodig. Maar geef ze dan ook zelf ook wel vaak, merk dat het bij de mannen ook heus wel gewaardeerd word. Maargoed het argument dan was ik allang bij je weg geweest vind ik een ongelooflijke dooddoener, bij iemand weggaan besluit je meestal niet in een paar dagen. En ik wil niet onaangenaam verrast worden door iemand die ineens weggaat, vandaar dat ik af en toe toch wel wil horen dat alles ok is in mijn relatie.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_23898291
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 12:51 schreef sweetgirly het volgende:
[....]

hehe, wat een drama, dat was sg's versie even
Ga romans schrijven!

* Eric_Cantona wordt gewoon verliefd op die verhalen zeg...
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_23898663
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:38 schreef innovative het volgende:
Auto vergelijking
Het verschil tussen een auto en een vrouw is dat een auto wél gewoon doet wat ik wil als er benzine ingooi .

En tja, over die liefde en aandacht...
Weet je wat daar het meest achterlijke nog van is?
Je kunt een vrouw 24 uur per dag, 7 dagen per week volop aandacht en liefde geven, alles voor haar doen wat je nodig acht, een bloemetje meenemen, een keer een knuffel, goede sex; alles er op en eraan.

Je zou denken dat een vrouw dan volmaakt gelukkig zou zijn, maar nee, als je niet gezegd hebt dat je haar mooi vind, 3 stupide woorden die helemaal niets met liefde of gevoel te maken hebben en niet eens oprecht hoeven te zijn.
Dan is alle moeite voor niks geweest en ben je aan het einde van het liedje een ongevoelige klootzak ondanks alles wat je in de praktijk voor haar gedaan hebt.

Tja, dat vat eigenlijk het gehele fenomeen vrouwen wel samen; woorden zijn belangrijker dan daden...

Naja, daar pas ik voor, dan neem ik wel een huurauto .
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:22:54 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23899057
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:00 schreef HansKazaNova het volgende:

[..]

Het verschil tussen een auto en een vrouw is dat een auto wél gewoon doet wat ik wil als er benzine ingooi .

En tja, over die liefde en aandacht...
Weet je wat daar het meest achterlijke nog van is?
Je kunt een vrouw 24 uur per dag, 7 dagen per week volop aandacht en liefde geven, alles voor haar doen wat je nodig acht, een bloemetje meenemen, een keer een knuffel, goede sex; alles er op en eraan.

Je zou denken dat een vrouw dan volmaakt gelukkig zou zijn, maar nee, als je niet gezegd hebt dat je haar mooi vind, 3 stupide woorden die helemaal niets met liefde of gevoel te maken hebben en niet eens oprecht hoeven te zijn.
Dan is alle moeite voor niks geweest en ben je aan het einde van het liedje een ongevoelige klootzak ondanks alles wat je in de praktijk voor haar gedaan hebt.

Tja, dat vat eigenlijk het gehele fenomeen vrouwen wel samen; woorden zijn belangrijker dan daden...

Naja, daar pas ik voor, dan neem ik wel een huurauto .
uit jouw woorden klinkt geen zelfverzekerde man door. eerder iemand die vaak een domper heeft gehad omdat hij niet weet hoe hij het spelletje goed moet spelen.
pi_23899272
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
uit jouw woorden klinkt geen zelfverzekerde man door. eerder iemand die vaak een domper heeft gehad omdat hij niet weet hoe hij het spelletje goed moet spelen.
.

Ik weet beter hoe vrouwen in elkaar zitten dan de vrouwen zelf, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben...
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:39:14 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_23899316
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 13:54 schreef mystery1980 het volgende:
tja ik ben ook zo'n aandachtsgeil meiske, heb ook veel bevestiging en complimentjes nodig. Maar geef ze dan ook zelf ook wel vaak, merk dat het bij de mannen ook heus wel gewaardeerd word. Maargoed het argument dan was ik allang bij je weg geweest vind ik een ongelooflijke dooddoener, bij iemand weggaan besluit je meestal niet in een paar dagen. En ik wil niet onaangenaam verrast worden door iemand die ineens weggaat, vandaar dat ik af en toe toch wel wil horen dat alles ok is in mijn relatie.
Dus als het niet expliciet wordt gezegd dan weet je niet of het wel of niet OK gaat in een relatie? dat zal je toch wel aanvoelen denk ik? of niet. ik snap niet dat daar woorden voor nodig zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_23899347
Gisteren, toen mijn vriendin me aan het pijpen was, heb ik nog gezegd dat ik van d'r hield...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:42:42 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23899385
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:41 schreef HostiMeister het volgende:
Gisteren, toen mijn vriendin me aan het pijpen was, heb ik nog gezegd dat ik van d'r hield...
ik laat mijn liefde blijken door klaar te komen.
pi_23899402
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat was dan ook uiteindelijk het resultaat...
pi_23899411
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:39 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dus als het niet expliciet wordt gezegd dan weet je niet of het wel of niet OK gaat in een relatie? dat zal je toch wel aanvoelen denk ik? of niet. ik snap niet dat daar woorden voor nodig zijn.
Tuurlijk voel ik het ook wel aan (meestal dan), maar om het echt even zeker te weten, dan toch graag even die woorden ja.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:44:22 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23899419
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:43 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat was dan ook uiteindelijk het resultaat...
vind je dat dan niet een beetje dubbelop?
pi_23899420
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef HansKazaNova het volgende:

[..]

.

Ik weet beter hoe vrouwen in elkaar zitten dan de vrouwen zelf, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben...
Ondertussen kon je Xennia blijkbaar niet tevreden houden....
Power perceived is power achieved.
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:45:58 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23899449
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
A thimble* a day keeps the nagging away, zoalshetis?

* vingerhoedje
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:46:58 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23899462
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

A thimble* a day keeps the nagging away, zoalshetis?

* vingerhoedje
10cc my dear.
pi_23899481
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:44 schreef Modwire het volgende:
Ondertussen kon je Xennia blijkbaar niet tevreden houden....
Mwoooah, ligt eraan in welk opzicht...
Hetgeen dit topic over gaat niet nee, maar dat lijkt me geen groot gemis van mijn kant...
pi_23899760
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je dat dan niet een beetje dubbelop?
ach, ik hou dan ook heel veel van haar
pi_23899992
Ik krijg eigenlijk wel genoeg bevestiging....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_23903439
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 03:44 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Maar als je nou weet dat je betere helft zich daardoor nog beter gaat voelen, wat ook weer ten goede gaat aan jullie relatie, waarom is het dan zo'n ramp om af en toe te zeggen dat ze nog steeds het lekkerste wijf is wat je ooit aan je spit hebt geregen?
Geen ramp. Maar het is voor de man vanzelfsprekend dat ie dat vindt, anders was ie niet bij je. Niet nodig om dat dus te melden aan de dame. En hij snapt niet waarom zij dat dan toch wil horen, als het vanzelfsprekend is. En zij snapt niet waarom hij dat niet voor haar doet als zij dat graag wil.
Mannen, vrouwen. Mars, Venus. Enzo.
  zaterdag 11 december 2004 @ 21:29:41 #125
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23906901
Prachtig topique

Wat zijn de dames trouwens eerlijk
Vampire Romance O+
pi_23906914
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 12:51 schreef sweetgirly het volgende:
Verhaal
Ik heb het dus niet over mannen die je een compliment geven, waarmee je vervolgens in bed duikt en die je daarna dumpen. Ik heb het over duurzame relaties
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:10:56 #127
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_23907731
De dame die je liefhebt een complimentje geven das toch het mooiste wat er is.
zo denkt * Krullehoofd er anders over

Zeg niet zoiets als "Wat zie je er vandaag mooi uit", ze kunnen dan wel eens gaan denken "oh zag ik er gisteren dan niet mooi uit".
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_23907753
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:10 schreef Krullehoofd het volgende:
De dame die je liefhebt een complimentje geven das toch het mooiste wat er is.
zo denkt * Krullehoofd er anders over

Zeg niet zoiets als "Wat zie je er vandaag mooi uit", ze kunnen dan wel eens gaan denken "oh zag ik er gisteren dan niet mooi uit".
In dat geval ga je met de verkeerde vrouwen om...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:13:59 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23907795
als ik me weer eens als een beestachtige kloothommel gedragen heb die "haar helemaal verwaarloost heeft" ga ik een dag mijn schuurtje in en kom tevoorschijn met een prachtige ring, armband of ketting.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:20:39 #130
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_23907938
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

In dat geval ga je met de verkeerde vrouwen om...
ohw, weer iets geleerd vandaag... toch nog een nuttig weekend...
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:32:42 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23908282
Gisteravond een soort van ruzie met mijn lief gehad over aandacht en complimenten.
Vanochtend stond de TV aan, uitvaart Prins Bernhard.
Ik: "Wat is Maxima toch een mooie vrouw."
Hij: "Nou, ik vind jou toch echt véél mooier."

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 12 december 2004 @ 01:35:51 #132
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23912255
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:00 schreef HansKazaNova het volgende:
[..]
[..]
Dit is precies het punt waar het fout gaat. Vrouwen willen horen dat ze bemind worden. En het is zo makkelijk om dat te zeggen. Met een beetje overtuigingskracht geloven ze bijna alles, verblindt door de 'liefde' die ze horen. (NOFI)

Mijns inziens gaat het helemaal niet om wat je hoort. Het is veel meer wat je ziet dat er gebeurt. Dat is bepalend voor de relatie die je hebt. Een bos bloemen of een ander cadeau meenemen, meehelpen in het huishouden, een knuffel geven zijn dingen die veel meer de sterkte van de relatie aantonen. Dat is de liefde die je moet merken en moet voelen.

Het zeggen van "Ik hou van jou" kost welgeteld 2 seconden, en kan op elk moment gezegd worden, of je het nu gemeent is of gelogen wordt. Als je relatie alleen gebouwd is op het uitspreken van die woorden, dan ben ik van mening dat je relatie eigenlijk niets voorstelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door bankrupcy op 12-12-2004 01:57:23 ]
pi_23915312
quote:
Op zondag 12 december 2004 01:35 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Dit is precies het punt waar het fout gaat. Vrouwen willen horen dat ze bemind worden. En het is zo makkelijk om dat te zeggen. Met een beetje overtuigingskracht geloven ze bijna alles, verblindt door de 'liefde' die ze horen. (NOFI)

Mijns inziens gaat het helemaal niet om wat je hoort. Het is veel meer wat je ziet dat er gebeurt. Dat is bepalend voor de relatie die je hebt. Een bos bloemen of een ander cadeau meenemen, meehelpen in het huishouden, een knuffel geven zijn dingen die veel meer de sterkte van de relatie aantonen. Dat is de liefde die je moet merken en moet voelen.

Het zeggen van "Ik hou van jou" kost welgeteld 2 seconden, en kan op elk moment gezegd worden, of je het nu gemeent is of gelogen wordt. Als je relatie alleen gebouwd is op het uitspreken van die woorden, dan ben ik van mening dat je relatie eigenlijk niets voorstelt.
In mijn geval, ik vind dat het een totaalpakket moet zijn. Daden, houding, maar óók af en toe het uitspreken van gevoel. Waarom is het zo moeilijk om juist dat gevoel wat de binding is tussen jou en je partner, uit te spreken? Als het gelogen is, ben je sowieso een zak, maar dan zullen ook je daden leugens kunnen zijn. Hoeveel mannen die vreemd gaan brengen geen bloemen mee voor hun vrouw?

Je kunt met alles sjoemelen. Je kunt liegen, je kunt draaien, konkelen, je schuldgevoel afkopen met cadeautjes, met haar vrijen en denken aan je minnares van gister... Er is geen 100% zekerheid dat een gebaar of een woord gemeend is.

Het is bij mij niet zo dat 'ik hou van jou' voor een avond samen gaat, of voor een geweldige date of een leuk cadeautje. Het is meer het toefje slagroom op de taart, om het zo maar te zeggen. Als we een geweldige avond hebben, en hij zegt naderhand dat hij me mooi vond die avond, of lief, of dat hij van me houdt, dan spreekt hij uit wat hij die avond heeft gevoeld. Daar hou ik van. Er zit echt geen twijfel achter, als hij niet van me zou houden was hij allang weg geweest, maar het is datgene wat het hele plaatje compleet maakt. Een goed gevoel, samen leuke acties ondernemen, een arm om me heen (minstens zo belangrijk als die paar woorden) en dan nog eens het openlijk tonen van gevoel...

Nu ik het zo lees, dat is waar ik mij aan zou storen als mijn vriend zulke dingen nooit zou zeggen. Het feit dat gevoel, wat zo evident aanwezig is, verzwegen moet worden, dat het niet getoond mag worden, niet gezegd mag worden...

overigens, heren, meehelpen met het huishouden is natuurlijk géén teken van liefde, he? Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is, en dat jij heel geweldig bent als je meehelpt daarin. Het huishouden is een zaak van jullie allebei, en ik vind het niet meer dan normaal dat je daarin helpt. Niet omdat je van de ander houdt, maar gewoon, omdat je zelf ook rommel maakt, eet, naar de wc gaat ed.
  zondag 12 december 2004 @ 10:55:42 #134
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_23915539
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:15 schreef innovative het volgende:
overigens, heren, meehelpen met het huishouden is natuurlijk géén teken van liefde, he? Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is, en dat jij heel geweldig bent als je meehelpt daarin. Het huishouden is een zaak van jullie allebei, en ik vind het niet meer dan normaal dat je daarin helpt. Niet omdat je van de ander houdt, maar gewoon, omdat je zelf ook rommel maakt, eet, naar de wc gaat ed.
We doen het ook nooit goed...

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 12 december 2004 @ 10:56:58 #135
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23915550
quote:
Nu ik het zo lees, dat is waar ik mij aan zou storen als mijn vriend zulke dingen nooit zou zeggen. Het feit dat gevoel, wat zo evident aanwezig is, verzwegen moet worden, dat het niet getoond mag worden, niet gezegd mag worden...
Eigenlijk zeg je het daar precies goed. Omdat het zo duidelijk aanwezig is vinden mannen het vaak overbodig om te zeggen. Dat jij dat anders opvat is prima maar dat is nog niet noodzakelijkerwijs de intentie van de heer in kwestie. Maar het is dus pertinent niet zo dat mannen vinden dat dat gevoel niet uitgesprogen mag worden, eerder dat het niet altijd hoeft.
quote:
Niet helemaal mee eens. Het doen van het huishouden is idd geen teken van liefde. Maar het kan wel een teken van liefde zijn om iets wat eerder of wat grondiger te doen. Zwartwit genomen liggen de vrouwelijke schoonmaaknormen hoger dan die van mannen. Als manlief bij het schoonmaken van de keuken ipv ff snel te swifferen eens goed met sop en dweil in de weer gaat omdat hij weet dat z'n vrouw dat kan waarderen is het imho zeker een teken van liefde.
Vampire Romance O+
pi_23915796
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:55 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

We doen het ook nooit goed...

Meehelpen in het huishouden is prima, denken dat het gelijk staat aan het uitspreken van een "ik hou van jou" of het geven van een liefdevolle knuffel is niet goed.
  zondag 12 december 2004 @ 11:39:18 #137
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_23915952
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:23 schreef innovative het volgende:

[..]

Meehelpen in het huishouden is prima, denken dat het gelijk staat aan het uitspreken van een "ik hou van jou" of het geven van een liefdevolle knuffel is niet goed.
Het is ook lastig knuffelen met service en een vaatdoek in je handen
.

Maar serieus, ik snap je punt wel hoor. Ik ben het alleen niet helemaal eens met dit:
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:15 schreef innovative het volgende:
...Als je dat zegt, staat er in feite dat het huishouden de taak van de vrouw is...
Want jouw conclusie is naar mijn mening in de meeste gevallen niet wat mannen er mee bedoelen. Volgens mij is het toch echt meestal lief bedoelt, zonder een oordel over de plek van de vrouw er aan te geven ofzo..
Het is alleen, typisch mannelijk, wat onhandig gebracht
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_23916200
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:50 schreef star_gazer het volgende:
Dit is echt een standaard-pobleem... Volgens mij zegt bijna elke man wel 'ik ben niet iemand die met complimentjes strooit' of 'ik ben niet plakkerig'. En bijna elke vrouw wil graag vaak een vleierige opmerking naar d'r hoofd geslingerd krijgen. Doet me vermoeden dat vrouwen minder zelfvertrouwen hebben en dus meer bevestiging nodig hebben van hun doen en laten...
De mannen die dat zeggen snappen bar weinig van vrouwen. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als zuurstof. Dit heeft absoluut niets te maken met minder zelfvertrouwen, maar met het "vrouw" zijn. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als wij mannen acceptatie en vertrouwen van onze partner nodig hebben.

Als je het goed wilt doen, dan bevestig je die liefde voor haar iedere dag en zoveel als maar kan, ongeacht hoe lang je al bijelkaar bent.
pi_23916231
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:47 schreef HansKazaNova het volgende:

[..]

Mwoooah, ligt eraan in welk opzicht...
Hetgeen dit topic over gaat niet nee, maar dat lijkt me geen groot gemis van mijn kant...
Jij snapt het echt niet.
pi_23919623
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/638141/3/50#23915952]zondag 12 december 2004 11:39 Want jouw conclusie is naar mijn mening in de meeste gevallen niet wat mannen er mee bedoelen. Volgens mij is het toch echt meestal lief bedoelt, zonder een oordel over de plek van de vrouw er aan te geven ofzo..
Het is alleen, typisch mannelijk, wat onhandig gebracht
Vrouwen he, die lezen altijd een dubbele bodem.

Al vind ik dit wel héél erg tactloos, hoor. Ik leef in het dagelijks leven met een vriend die écht ontzettend bot kan zijn (wat hem in al zijn tactloosheid ook ontstellend lief kan zijn, ik hou daar wel van, gewoon direct zeggen en niet bang zijn me te kwetsen) maar dit soort opmerkingen heb ik zelfs van hém nog nooit gehoord (al zegt hij vaak genoeg dingen als "ga koken" als reactie op mij... waar ik niet naar luister, maar goed) Ik vind het een taak van beiden, en als mannen meehelpen in het huishouden gaan brengen als een teken van liefde voor de ander, dan lees ik daar uit dat ze vinden dat ze een gunst aan de ander verlenen door dat te doen... Dat huishouden doe je toch net zo goed voor jezelf? Ik zal de laatste niet zijn om te zeggen dat vrouwen hogere eisen stellen, maar je maakt mij niet wijs dat een man het prettig vindt als er geen eten is 's avonds, als de wc wordt omgeven door een plakkaat urine en als je over de oude kranten, lege bierblikken en oude pizzadozen naar de tv moet klimmen om voetbal te kijken. Het moet wel leefbaar blijven. En aangezien je samen ergens leeft, is het niet meer dan logisch dat je daar samen ook voor zorgt. Dat heeft imo niks met liefde te maken, maar gewoon met een zekere mate van praktisch denken en tevens zo handelen.
pi_23919909
We geven zo weinig bevestiging omdat we vrouwen graag onzeker houden. Als we het te vaak geven zijn we niet spannend meer en gaan jullie je ineens aangetrokken voelen tot andere mannen.

En dat kunnen we niet gebruiken natuurlijk!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23919950
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:50 schreef innovative het volgende:
Ik zal de laatste niet zijn om te zeggen dat vrouwen hogere eisen stellen, maar je maakt mij niet wijs dat een man het prettig vindt als er geen eten is 's avonds, als de wc wordt omgeven door een plakkaat urine en als je over de oude kranten, lege bierblikken en oude pizzadozen naar de tv moet klimmen om voetbal te kijken. Het moet wel leefbaar blijven.
Zolang het over de lege blikjes klimmen nog snel gaat en de dozen het tv kijken niet belemmeren is het volgens mij nog prima leefbaar !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 12 december 2004 @ 16:11:47 #143
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_23921346
Ik heb tot nu toe in geen enkele relatie gezegd dat ik van "iemand houd", en in deze relatie die nu z'n 11e maand in gaat heeft mijn vriendin het ook nooit gezegd.
We vinden die term verneukt door 12 jarige meisjes die in de bus roepen "Joris heeft gezegd dat ie van me houdt!" en als je op MSN e.d. die dingen leest dan is de diepe, eerlijke betekenis er wel zo goed als af .
Ik zeg wel eens tegen haar dat ze lief is of mooi, maar dan op de momenten dat ze net wakker is, ze onder de douche vandaan komt of naakt is.
Want dan kun je pas beoordelen of iemand daadwerkelijk mooi of lief is.

Als ik een chagerijnig wijf naast me in bed heb liggen dan krijgt ze dat compliment niet, en als een lelijk wijf onder de douche vandaan komt ga ik niet zeggen dat ze mooi is (tenzij het vluchtige contacten zijn, maar dat terzijde).

Zodra vriendinnen gaan zeuren om bevestiging hebben ze wat dat betreft toch echt de verkeerde voor ogen.
Dan bevestig ik gretig dat ze dik, afzichtelijk en er compleet niet uitzien.
Ik zeg complimenten wanneer ik ze meen, en als een vrouw genoegen neemt met geveinsde complimentjes omdat ze dat graag wil horen. Tja...dan is dat dus niet mijn type vriendin.

Een onzeker en afhankelijke zeur als vriendin zie ik niet gebeuren, en als ik die eigenschappen in een vriendin ontdek ben ik zo weer weg.
pi_23922508
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 21:30 schreef Xennia het volgende:

Ik heb het dus niet over mannen die je een compliment geven, waarmee je vervolgens in bed duikt en die je daarna dumpen. Ik heb het over duurzame relaties
For your record, daar had ik het ook niet over.
Trouwens als je goed had gelezen, had je kunnen nagaan dat ik soms niet zo veel heb met sommige 'complimenten' en vooral.. snapt. Juist.
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 14:40 schreef Eric_Cantona het volgende:

Ga romans schrijven!

* Eric_Cantona wordt gewoon verliefd op die verhalen zeg...

Bloost zowaar om het complimentje

sweet
pi_23922715
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:11 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb tot nu toe in geen enkele relatie gezegd dat ik van "iemand houd", en in deze relatie die nu z'n 11e maand in gaat heeft mijn vriendin het ook nooit gezegd.
We vinden die term verneukt door 12 jarige meisjes die in de bus roepen "Joris heeft gezegd dat ie van me houdt!" en als je op MSN e.d. die dingen leest dan is de diepe, eerlijke betekenis er wel zo goed als af .
Ik zeg wel eens tegen haar dat ze lief is of mooi, maar dan op de momenten dat ze net wakker is, ze onder de douche vandaan komt of naakt is.
Want dan kun je pas beoordelen of iemand daadwerkelijk mooi of lief is.

Als ik een chagerijnig wijf naast me in bed heb liggen dan krijgt ze dat compliment niet, en als een lelijk wijf onder de douche vandaan komt ga ik niet zeggen dat ze mooi is (tenzij het vluchtige contacten zijn, maar dat terzijde).

Zodra vriendinnen gaan zeuren om bevestiging hebben ze wat dat betreft toch echt de verkeerde voor ogen.
Dan bevestig ik gretig dat ze dik, afzichtelijk en er compleet niet uitzien.
Ik zeg complimenten wanneer ik ze meen, en als een vrouw genoegen neemt met geveinsde complimentjes omdat ze dat graag wil horen. Tja...dan is dat dus niet mijn type vriendin.

Een onzeker en afhankelijke zeur als vriendin zie ik niet gebeuren, en als ik die eigenschappen in een vriendin ontdek ben ik zo weer weg.
Er zit een groot verschil tussen liegen als je een compliment maakt en iets zeggen waarvan je zelf vindt dat het voor zich spreekt en dus nooit uit, maar waarvan je weet dat de ander het leuk vind om te horen. Ik wéét dat mijn vriend me mooi vindt. Hij heeft dat ooit gezegd, en ik ben sindsdien niet veranderd. Dan is het nog wel leuk als hij het af en toe herhaalt. Dat is denk ik ook waar deze discussie om gaat, of je dingen die op zichzelf staand logisch zijn, toch uitspreekt.

Helaas hebben vrouwen de neiging om, als je nooit je gevoelens uitspreekt (laten we niet de term compliment gebruiken, maar als je iemand mooi vindt, mag dat ook gezegd) het idee te krijgen dat je denkt "zo, de buit is binnen, vanavond kruipen we er nog even bovenop en morgen mag ze weer fijn de afwas doen". Goed, die gedachtengang is in veel gevallen iets genuanceerder, maar de aandacht is af en toe wel nodig om zo'n gedachtengang te voorkomen.

Natuurlijk niet dat als je één dag niet zegt dat je haar mooi vindt, ze meteen gaat piepen dat je haar lelijk vindt. Dat is onzin en dan slaat iemand een door. Zulk gedrag noem ik simpelweg zielig en zo iemand moet dan ook eerst eens even naar zichzelf gaan kijken. Maar nooit meer je gevoel tonen, of alleen seks zien als een wijze om gevoel te tonen, volstaat vaak niet. Even stofzuigen zien als een equivalent voor "ik hou van jou" werkt niet.

Overigens, over woorden als "ik hou van jou", ik weet voor mezelf dat de betekenis voor mij anders is dan voor het prototype BrEeZaH. Ik weet bijvoorbeeld ook dat de betekenis van dat zinnetje verandert is sinds ik het zelf voor het eerst gebruikte, bij mijn exvriendjes, maar ook toen ik het voor het eerst zei tegen mijn vriend. Natuurlijk is er nog steeds dezelfde kern, veel om iemand geven, gek zijn op iemand, iemand lief en leuk vinden, maar het woord heeft met de jaren meer inhoud gekregen. Kijken naar hoe anderen woorden gebruiken is zinloos. Dan zou ik bijvoorbeeld ook "kanker" niet meer serieus kunnen nemen, omdat er een paar wiggaz zijn die het gebruiken als scheldwoord. Ík geef een specifieke betekenis aan het woord, en mijn vriend weet, als hij mij een beetje kent, heel goed dat die anders is dan bij het eerst het beste tienersletje.
pi_23922937
Best vreemd trouwens dat sommige vrouwen en/of mensen complimentjes en/of mooie taal gelijk associeëren met sex en/of dan ook nog gedumpt worden.

Moeilijk leven moet je dan hebben zeg.
pi_23923101
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:00 schreef Panzerknacker het volgende:
De mannen die dat zeggen snappen bar weinig van vrouwen. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als zuurstof. Dit heeft absoluut niets te maken met minder zelfvertrouwen, maar met het "vrouw" zijn. Vrouwen hebben bevestiging even hard nodig als wij mannen acceptatie en vertrouwen van onze partner nodig hebben.

Als je het goed wilt doen, dan bevestig je die liefde voor haar iedere dag en zoveel als maar kan, ongeacht hoe lang je al bijelkaar bent.
En mannen willen hun vrouw keihard anaal nemen om vervolgens in haar gezicht klaar te komen waarna ze al het zaad oplikt.
Tja, you can't always get what you want .

Mannen accepteren dat, vrouwen niet...

Tuurlijk is het makkelijker om af en toe iets liefs de huiskamer in te slingeren, al is het maar om van al het gezeur af te zijn... Maar als het verloochenen van iemands ware aard en principes in haar ogen minder belangrijk is dan een aantal lieve woordjes, dan pas ik.

Oftewel; als ik haar mooi vind zeg ik het, als ik haar lief vind ook, maar zij het als een niet aan te ontkomen verplichting voor me ziet, dan kan ze beter naar de psycholoog gaan om wat aan die labiliserende onzekerheid te doen.
  zondag 12 december 2004 @ 17:52:53 #148
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23923568
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:21 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
sommige vrouwen en/of mensen
[..]
Ehhhhhhhhhh
pi_23923756
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:21 schreef sweetgirly het volgende:
Best vreemd trouwens dat sommige vrouwen en/of mensen complimentjes en/of mooie taal gelijk associeëren met sex en/of dan ook nog gedumpt worden.

Moeilijk leven moet je dan hebben zeg.
Stiekum zijn er dat nog veel... Beetje jammer inderdaad.

Ach ieder zo zijn/haar eigenaardigheden, 't gaat erom dat je je er prettig bij voelt.. Ik in ieder geval niet, en volgens mij jij ook niet

omgaan met complimentjes is nog steeds geen sterk punt, wel?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_23924426
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:52 schreef bankrupcy het volgende:

Ehhhhhhhhhh
Ja, ik ben eigenlijk een alien (kom van Sirius) .

Goed, ik zal het nog eenmaal uitleggen.
Waar ik dus liever eerst niet in details wou treden, maar alles voor de duidelijkheid, de mijne welteverstaan.

De laatste alinea uit mijn verhaal, was een voorbeeld wat juist ging over een duurzame relatie. Er werd iets heel moois tegen mij gezegd, laat ik het zo zeggen, ik werd symbolisch te huwelijk gevraagd in één of andere grote tent. Mijn prins op zijn knieën en ik stond daar. Leuk, erg leuk en erg mooi. Even later werd dat echter totaal voor mij teniet gedaan doordat meneer de zogenaamde prins wat leukers te doen had, verdween en dus niet meer terugkwam. Want oh ja, meneer de prins zei nog: 'als ik niet over 10 min. (whatever) terug breng, dan mag je dit of dat met mij doen'. Naja prima allemaal. Was nog steeds wat overrompeld door de mooie woorden, maar ergens ook door de overvallenheid hiervan (wat mij achteraf niet verbaaste misschien, en dan gaan de belletjes die niet willen rinkelen bij mij, juist rinkelen -> gevoel).

Want zoals ik al zei had meneer de Prins leukere dingen te doen en kwam maar niet terug, daar sta je dan te wachten ook nog, in een situatie geplaatst, ik moest en ging hem uiteindelijk zelf maar zoeken (want hij had immers toch die veelbelovende woorden uitgesproken) en leuk als je dan je zogenaamde trouwe prins die net voor je op zijn knieën is gegaan daarbij nog even wat symbolisch woorden erbij zei, gewoon doodleuk iets anders aan het doen is, maar niet met mij.

Kijk ze waren niks aan doen, maar het zag er mij iets te gezellig uit. En al die symboliek was door dat gezellige aangezicht in één keer weggeveegd. Jaloers? Mag hij (en zij) denken, mijn hart was iig in één keer versteend toen en misschien komt het door mijn mentaliteit, daar ben ik me dan wel weer bewust van, want vergeten doe ik dat soort dingen dus ook niet. Iemand kan 100x tegen mij zeggen dat ie van me houdt, ik zal er bij wijze van aan terug (blijven) denken.

Ik ben niet gauw gekwetst, maar toen was ik dat wel. Het punt waar ik niet tegen kan, is dat ik als een prinsesje even werd behandeld, dingen werden beloofd, etc en belangrijk, IK vroeg er niet eens om. Om vervolgens dat helemaal teniet te doen. Dan heb ik zoiets: 'hou dan je kop!'

Want ik wens niet als een naïef meisje behandeld te worden, dat ik het kan zijn ok, dat ik het gevoel kreeg dat er daarvan juist ergens misbruikt van werd gemaakt. No way, not over my sensitive back.

Kortom, nogmaals: iemand moet het menen, moet uit zijn hart komen, etc en niet omdat..blabla.
Want dan mag iemand voor mij dus net zo goed zijn zogenaamde romantische kop dicht houden. Ik heb bij wijze van liever iemand die zowat nooit met 'ik hou van je zinnen' strooit en/of andere symbolische taal, maar er wel voor je is als je hem nodig hebt of als iemand dan iets moois zegt dat het echt uit diegene zijn komt of als iemand zijn beloftes ook echt nakomt, als ie ze zelf nog geeft ook, aan de ene kant boeiuh, ook dat is aan diegene. Maar dat heb ik iig 100x liever dan iemand die zich voordoet als de perfecte prins, maar zelf even later zijn eigen glazen daarmee ingooit.

Goed, het ligt aan mijn mentaliteit waarschijnlijk dat ik dat soort, misschien kleine dingetjes voor een ander, niet en nooit vergeet. Evenzo vergeet ik de net zo kleine dingetje gezegd uit iemands hart ook niet. Betekenisvol en onbetekenisvol, waardevol en onwaardevol, etc. Dus ben ik naïef dat ik daar waarde aan hecht, dat ik romantisch ben of kan zijn in die zin? Misschien en soms. Maar eigenlijk vind ik van niet. Eigenlijk ben ik dus maar wat realistisch in die zin. Ik sta open voor alles, en waar het gevoelige schip strandt, zie ik vanzelf wel dan. En volwassen ben ik waarschijnlijk dus ook juist algauw geweest of altijd al geweest in die zin, hoe speels juist ook.

Eigenlijk ben ik dus heel simpel, alleen doen sommige anderen ongevraagd moeilijk.
En dan ben of word ik in die zin wel moeilijk dan. Maar zo ben ik, gelukkig. Principes. Wel een beetje moeilijk ok, dat geef ik toe .

en ik vergeet dus dingen niet snel , maar ook dat ligt er maar weer aan Easy, easy allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')