Ja, maar die stroming benoemen en dan individuen daar onder scharen om aan te pakken is ook compleet onwerkbaar. In plaats van "is persoon X aan het haatzaaien?" krijgen we "is persoon X onderdeel van een illegale stroming?". En je zal toch zo'n stroming moeten definieren aan de hand van termen als haatzaaien of andere illegale praktijken die je als onwerkbaar bestempeld.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:05 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is geen papieren tijger, zaken als 'haatzaaien' 'de politieke islam' en meer van dit soort, in de praktijk compleet onwerkbare termen zijn dat. Er is gewoon een stroming binnen de islam die dit soort geweld aanmoedigd, dus benoem die stroming en trap die Europa uit.
Zo? En waarom dan wel? De islam als religie verbieden is onhaalbaar, maar een stroming binnen een veel grotere religie die duidelijk als doctrine heeft dat ongelovigen opgeblazen mogen worden als dat zo uitkomt, en dat ook in praktijk brengt als ze de kans krijgt, heeft juridisch gezien geen enkel recht van bestaan. Dit heeft namelijk geen zak meer te maken met het recht op goddienstvrijheid.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's een mooi theoretisch model, maar helaas slechts een sterk versimpelde weergave van de werkelijkheid. In de praktijk zijn dit soort 'maatregelen' onhaalbaar.
26 miljoen, las ik onlangs ergens, in West-Europa.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:07 schreef maartena het volgende:
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland, meer dan een half miljoen in Belgie, ongeveer 3 en een half miljoen in Duitsland, en zo'n 5 miljoen in Frankrijk. Ben maar opgehouden met tellen, maar er zullen er ook wel enkele miljoenen in Engeland, Spanje, Italie en elders in Europa wonen.
Als de meerderheid al die islamieten weg zou willen hebben dan had Janmaat van de CD of zijn voorgangers van de CP allang een keer de verkiezingen gewonnen. Nieuw Rechts heeft ook geen voet kunnen krijgen bij de verkiezingen dus ik denk dat die "meerderheid" lichtelijk overdreven is.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:07 schreef GewoneMan het volgende:
de meerderheid wil de islam uit nederland, dus ik vind dat het dan ook moet gebeuren dat is een democratie toch ???
Je kunt een stroming wat mij betreft wel verbieden nadat je hem duidelijk gedefinieerd hebt, maar probeer maar eens hard te maken dat individuen tot deze stroming behoren, zonder dat je verzandt in volstrekte willekeur.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:15 schreef Nuoro het volgende:
Zo? En waarom dan wel? De islam als religie verbieden is onhaalbaar, maar een stroming binnen een veel grotere religie die duidelijk als doctrine heeft dat ongelovigen opgeblazen mogen worden als dat zo uitkomt, en dat ook in praktijk brengt als ze de kans krijgt, heeft juridisch gezien geen enkel recht van bestaan. Dit heeft namelijk geen zak meer te maken met het recht op goddienstvrijheid.
Behalve een democratische land, zijn we ook nog een min of meer vrij land. Die vrijheid houdt in ieder geval in dat je dingen mag zeggen, doen en belijden, ook al is de meerderheid het er niet mee eens.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zullen we eens een referendum houden ? wedje leggen dat de meerderheid de islam eruit wil hebben ???
die terroristen, dundamentalisten en extremisten halen al die shit uit hetzelfde boek hoor:quote:Op donderdag 9 december 2004 21:15 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Zo? En waarom dan wel? De islam als religie verbieden is onhaalbaar, maar een stroming binnen een veel grotere religie die duidelijk als doctrine heeft dat ongelovigen opgeblazen mogen worden als dat zo uitkomt, en dat ook in praktijk brengt als ze de kans krijgt, heeft juridisch gezien geen enkel recht van bestaan. Dit heeft namelijk geen zak meer te maken met het recht op goddienstvrijheid.
uitzondering bevestigd de regelquote:Op donderdag 9 december 2004 21:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve een democratische land, zijn we ook nog een min of meer vrij land. Die vrijheid houdt in ieder geval in dat je dingen mag zeggen, doen en belijden, ook al is de meerderheid het er niet mee eens.
Vooralsnog werkt dat wel enigszins.
Dat is ook niet 1005 effectief, eens. Maar je geeft zo wel duidelijk te kennen dat deze bepaalde stroming of 'sect' absoluut niet welkom is in dit land.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt een stroming wat mij betreft wel verbieden nadat je hem duidelijk gedefinieerd hebt, maar probeer maar eens hard te maken dat individuen tot deze stroming behoren, zonder dat je verzandt in volstrekte willekeur.
Tsja, ik blijf het een vaag verhaal vinden, en waarom het per se zo 'effectief' zou moeten zijn, zie ik al helemaal niet. Laten we in plaats hiervan vooral niet op de zaken vooruit gaan lopen en eerst eens afwachten wanneer de regering nu überhaupt eens echte maatregelen neemt (ipv erover lult) en wat het effect van die maatregelen zal zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:35 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is ook niet 1005 effectief, eens. Maar je geeft zo wel duidelijk te kennen dat deze bepaalde stroming of 'sect' absoluut niet welkom is in dit land.
Bovendien bereik je imo op die manier dat de druk op overige aanhangers van de islam, mensen die dus niet tot die bepaalde stroming behoren, weggenomen wordt. Zo hoeven zij zich niet langer bedreigd te voelen alleen omdat ze OOK toevallig moslim zijn, en zullen dus ook minder snel geneigd zijn om zelf te radicaliseren.
De bescherming werkt dus twee kanten op.
Daarnaast heb je natuurlijk ook -als het goed is tenminste- een effectieve terreurwetgeving.
Aanhangers van deze groep(en) proberen een wig te drijven tussen moslims en niet-moslims en terreur is het middel wat ze daarvoor gebruiken. Dit wordt ze vrij makkelijk gemaakt omdat wij hier alleen de algemene term 'moslim' hanteren. Wat wij dus op onze beurt moeten doen is een wig drijven tussen hen en alle overige moslims. Dat doe je o.a. door die groep 'apart te zetten'.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, ik blijf het een vaag verhaal vinden, en waarom het per se zo 'effectief' zou moeten zijn, zie ik al helemaal niet. Laten we in plaats hiervan vooral niet op de zaken vooruit gaan lopen en eerst eens afwachten wanneer de regering nu überhaupt eens echte maatregelen neemt (ipv erover lult) en wat het effect van die maatregelen zal zijn.
Nee hoor. Die stroming heeft gewoon een naam en duidelijke kenmerken: het Wahabitisme, ook wel Salafisme genoemd (om de negatieve klank van Wahabitisme te omzeilen).quote:Op donderdag 9 december 2004 21:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, maar die stroming benoemen en dan individuen daar onder scharen om aan te pakken is ook compleet onwerkbaar.
Zo, dus we hebben al een vijand van 100.000 man in Nederland?quote:Op donderdag 9 december 2004 20:52 schreef maartena het volgende:
Maar niet ten koste van de overige 90% aan moslims die niets met fundementalisme te maken willen hebben.
Dat gebeurt toch al door simpelweg het label 'de Marokkanen' (al dan niet vergezeld van een passend bijvoeglijk naamwoord) aan die groep mee te geven?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:04 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Aanhangers van deze groep(en) proberen een wig te drijven tussen moslims en niet-moslims en terreur is het middel wat ze daarvoor gebruiken. Dit wordt ze vrij makkelijk gemaakt omdat wij hier alleen de algemene term 'moslim' hanteren. Wat wij dus op onze beurt moeten doen is een wig drijven tussen hen en alle overige moslims. Dat doe je o.a. door die groep 'apart te zetten'.
Als ik me goed herrinner zei het artikel dat 10% "sympathie" had voor extremistische ideeen. Je kunt dat niet vertalen naar 100.000 fundementalisten, ik denk dat er in Irak zelfs niet 100.000 fundementalisten zijn, anders waren er veel meer doden gevallen.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:07 schreef Snik het volgende:
Zo, dus we hebben al een vijand van 100.000 man in Nederland?
Goh, nee niets aan de hand hoor.
hier.quote:Waar kan ik op die dictator stemmen?
Je moet natuurlijk niet te veel verwachtenquote:Op maandag 13 december 2004 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
nu nog niet 1 van die extremisten eruit? jeez ze nemen wel de tijd in den haag
Dit betekent dus gewoon weer brieven schrijven naar de kamer (hebben ze daar geen internet ?)quote:Uit de openinspost
Weinig daden
De partijen drongen woensdag opnieuw aan op meer tempo bij de uitvoering van de maatregelen die het kabinet steeds aankondigt. "Veel woorden, weinig daden. Het is niet zichtbaar", zei Griffith (VVD).
Ook vinden partijen de maatregelen versnipperd en onoverzichtelijk.De twee bewindsmannen beloofden binnenkort veel informatie naar de Kamer te sturen, onder meer over radicalisering, de uitbreiding van de AIVD en inventarisatie van de maatregelen. VVD-leider Van Aartsen heeft aangegeven dat hij daarover een debat wil met de fractieleiders.
Het bij wet veroordelen is inderdaad niet genoeg, je hebt alleen een twijgje achter de poort (ipv een stok achter de deur), meer niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:05 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is geen papieren tijger, zaken als 'haatzaaien' 'de politieke islam' en meer van dit soort, in de praktijk compleet onwerkbare termen zijn dat. Er is gewoon een stroming binnen de islam die dit soort geweld aanmoedigd, dus benoem die stroming en trap die Europa uit.
Persoonlijk vind ik structureel al een te ruim begrip en kan het kwaad al lang geschied zijn en alcoholisten in het verkeer raken ook meteen hun rijbewijs kwijt, daar hoeven ze niet eerst 3 keer een waarschuwing voor te krijgen.quote:Op maandag 13 december 2004 17:51 schreef SCH het volgende:
Als aangetoond kan worden dat er op een bepaalde plek structureel de wet wordt overtreden, dan is het toch prima om daar maatregelen tegen te treffen. Als het op basis van juiste informatie gebeurd en van een paar duidelijke criteria, dan lijkt me dat uitstekend - maar maak er geen heksenjacht van. Griffithwas iets over haar toeren vorige week op dit punt door wel heel erg te willen scoren. Alsof er perse een moskee gesloten moet worden of een imam moet worden uitgezet.
Nee mevrouw Griffith, het is een middel maar geen doel!
Ik zou willen dat het waar was maar volgens mij vergis je je hier toch in.quote:Op maandag 13 december 2004 18:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik structureel al een te ruim begrip en kan het kwaad al lang geschied zijn en alcoholisten in het verkeer raken ook meteen hun rijbewijs kwijt, daar hoeven ze niet eerst 3 keer een waarschuwing voor te krijgen.
De kamer kan prima de criteria vaststellen en het lijkt me dat als er verdenkingen zijn er een onderzoek kan volgen. Zoals dat nu ook gebeurt bij andere godshuizen, religieuze centra of sowieso zalen waar bijeenkomksten worden gehouden.quote:Je krijgt sowieso al een probleem met criteria,
wie stelt die namelijk vast?
Wie controleert er?
is er ruimte voor interpretatie?
Is het per gemeente verschillend?
Is het zover dat elke moskee bij elke dinst gecontroleerd moet worden?
Komen gebedsgangers ooit zelf naar buiten over vermeende overtreding van hun moskee?
Dat snap ik niet? Wanneer wil je dan beginnen. Er moet toch vastgesteld worden dat er iets aan de hand is en niet iedere moskee is bij voorbaat al verdacht. Er zijn een paar moskeeen die in aanmerking komen en als daar zaken worden gesignaleerd die strafbaar zijn of niet aan de criteria voldoen, dan volgen er maatregelen.quote:Het is inderdaad een middel, maar aangezien 'we' de laatste jaren maar wat aangemodderd hebben , kun je niet stellen dat we pas vanaf 13-12-2004 gaan tellen met overtredingen, daar heeft de maatschappij namelijk geen zak aan en voor de maatschappij is de regel uiteindelijk bedoeld.
Dat is nou net wat we niet moeten doen. Met de beschuldigende vinger wijzen. Als er iets aan de hand is, moet er de mogelijkheid zijn om er iets tegen te doen. Dan moet er wel iets aan de hand zijn en dat is meer dan dat wij denken dat er wat aan de hand is. En waarom je El Moumni noemt, snap ik niet. Omdat hij NOVA op bezoek had? Als we iedere geestelijke in ons land willen straffen die dat soort dingen zegt, dan zijn we nog wel even bezig.quote:El Moumni had van mij al twee jaar van de zon mogen genieten in Rabbat, evenals het bestuur van de Tahweed moskee en de Farouhk (of zoiets, in Eindhoven in elk geval).
Dat zijn nogal heftige beschuldigingen, zeker wat de Tahweed-moskee betreft.quote:Ondanks dat er toen geen significante regelgeving in was (de overheid loopt nu eenmaal 10 jaar achter op de praktijk qua regelgeving) hebben zij de maatschappelijke normen meermaals overtreden en dat in een verantwoordelike functie waarin zij alle vrijheid hebben gekregen vand e nederlandse overheid en Maatschappij en deze hebben misbruikt.
Wat behelste die vertoning dan?quote:Het bestuur van de Tahweed lijkt me duidelijk SCH, na een wekelijks schandelijke vertoning bij een willekeurig actualiteitenprogramma en daar doelde Griffith ook op, of ben je het daar niet mee eensch?
Hallo, ook de moslims die moskeeen bezoeken zijn burgers en ook die moeten het gevoel hebben dat het hun rechtsstaat is. Het laatste waar we nu op zitten te wachten is een klopjacht om imams en moskeeen. Dat er aan mogelijke misstanden wordt gedaan, lijkt me prima.quote:De overheid moet en zal (preventief) puin moeten ruimen op dit moment om haar geloofwaardigheid te behouden en de burger enigszins het gevoel te geven niet met twee maten te meten en de rechtstaat te respecteren en behouden.
Mijn opmerking ging niet zozeer over de toepassing van dat soort wetten, maar wel over de wenselijkheid ervan. Waarom moet vadertje staat nou zijn definitie van brave islam (vandaar "staatsmoskee") gaan opleggen aan mensen die in principe godsdienstvrijheid hebben. Godsdiensten moeten vrij zijn van staatsinterventie, en dusquote:Op maandag 13 december 2004 17:51 schreef SCH het volgende:
Als aangetoond kan worden dat er op een bepaalde plek structureel de wet wordt overtreden, dan is het toch prima om daar maatregelen tegen te treffen. Als het op basis van juiste informatie gebeurd en van een paar duidelijke criteria, dan lijkt me dat uitstekend - maar maak er geen heksenjacht van. Griffithwas iets over haar toeren vorige week op dit punt door wel heel erg te willen scoren. Alsof er perse een moskee gesloten moet worden of een imam moet worden uitgezet.
Nee mevrouw Griffith, het is een middel maar geen doel!
Of ze echt wakker zijn geworden, zal pas blijken als ze ook daadwerkelijk de laatste slaapverwekkende geloofsrestjes van de multiculturele droom uit hun ogen hebben gewreven.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=453109&c=11
goh Den Haag wordt ook wakker
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |