Welnee. Dat publiek blijft in de regel gewoon komen en van die slechte naam en reputatie komen ze nooit meer af. Zelfde verhaal met clubs: er blijft gewoon hetzelfde kutpubliek komen ook al verander je de naam tig keer omdat de normale mensen weten wat voor tent dat was en dus niet daar heen willen.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:11 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is onzin, want als er een nieuw bestuur komt dan blijft dat publiek ook weg.
Het is veel interessanter om eens na te gaan hoe die omslag tot stand komt, dus hoe die radicalen er in slagen om door middel van intimidatie de boel over te nemen, want dat is vaak wat er gebeurd.
Als jouw bewering waar is, waarom zouden we dan niet gewoon ALLE moskeeen sluiten, of op z'n minst op de lijst van verdachte moskeeen zetten? Moet dan toch makkelijk zijn?quote:Op donderdag 9 december 2004 19:13 schreef Snik het volgende:
[..]
Welnee. Dat publiek blijft in de regel gewoon komen en van die slechte naam en reputatie komen ze nooit meer af. Zelfde verhaal met clubs: er blijft gewoon hetzelfde kutpubliek komen ook al verander je de naam tig keer omdat de normale mensen weten wat voor tent dat was en dus niet daar heen willen.
Hoe die omslag tot stand komt? Simpel: vanuit de koran wordt dit gedrag gepredikt. Heel de wereld moet islamitisch worden, goedschiks of kwaadschiks. Het zit gewoon in de ideologie ingebakken.
lijkt me een uitstekend plan!quote:Op donderdag 9 december 2004 19:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Als jouw bewering waar is, waarom zouden we dan niet gewoon ALLE moskeeen sluiten, of op z'n minst op de lijst van verdachte moskeeen zetten? Moet dan toch makkelijk zijn?
Het ligt er dus maar net aan wie er preekt en aan welke passages uit de koran zo iemand de voorkeur geeft. Of daar een radicale imam staat te preken die tegen het westen is. of niet.
Men moet gewoon de betreffende stroming binnen de islam benoemen en deze vervolgens verbieden, de rest moet lekker met rust gelaten worden.quote:
dat is juist niet te doen omdat ze allemaal sympathie hebben (ookal zullen ze dat ontkennen), kijk als de "normale" moslim zo tegen die extremisten is dan zouden ze die wel aangeven of buitensluiten dat gebeurd NIET!quote:Op donderdag 9 december 2004 20:22 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Men moet gewoon de betreffende stroming binnen de islam benoemen en deze vervolgens verbieden, de rest moet lekker met rust gelaten worden.
ik wil geen dictator ik wil dat de islam uit nederland verdwijnd omdat het een achterlijk geloof is die alleen maar ellende veroorzaakt. en los daarvan niet PAST in onze cultuurquote:Als dat jou niet ver genoeg gaat, dan moet je bij de eerstvolgende verkiezingen maar op een dictator stemmen, maar dan gaat onze democratische rechtstaat er uiteindelijk ook aan, alleen dan wel een beetje sneller.
quote:![]()
En wie ga je vertrouwen met de macht om te bepalen wat wel en niet kan?quote:Op donderdag 9 december 2004 18:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb liever dat men 'haatzaaiende'
Ik noem verplaatsing van het probleem geen non-argument, maar juist een roep om daadwerkelijk wat te doen aan het probleem. Nogmaals: ik wil het niet op zijn beloop laten, maar ik zie sluiting van een moskee niet als oplossing.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:09 schreef Snik het volgende:
In huiselijke kring zal altijd het echte werk besproken worden, maar de moskee is wel degelijk de ontmoetingsplek die faciliteert en opjut. Sluiten dus. Het non-argument dat het dan ondergronds gaat is echt lachwekkend want zo kan je alles wel op zijn beloop laten.
De burgers die vertegenwoordigt worden door politici in het parlement.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:37 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
En wie ga je vertrouwen met de macht om te bepalen wat wel en niet kan?
wat een onzin slechts 1 geloof pakken we aan en wel de ergste in zijn soortquote:Op donderdag 9 december 2004 20:37 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wat een uitholling van de godsdienstvrijheid, vadertje staat gaat weer bepalen in wat we mogen geloven. Het is helemaal wat Ishrad Manji beschreef: een liberalisme dat z'n waarden zo opdringt dat het allures van een fundamentalistische godsdienst krijgt.
Nederland wordt blijkbaar nog erger dan de atheïstische heilstaat Frankrijk.
[..]
En wie ga je vertrouwen met de macht om te bepalen wat wel en niet kan?
Oh, we pakken slechts één geloof aan? Nee, dan zit het wel goed met die vrijheid.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat een onzin slechts 1 geloof pakken we aan en wel de ergste in zijn soort
dat is ook geen oplossing, maar wel een goed beginquote:Op donderdag 9 december 2004 20:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik noem verplaatsing van het probleem geen non-argument, maar juist een roep om daadwerkelijk wat te doen aan het probleem. Nogmaals: ik wil het niet op zijn beloop laten, maar ik zie sluiting van een moskee niet als oplossing.
Dat is heel goed te doen. Je identificeert de stroming, noemt die 'X', 'Y' of 'Z' en die verbied je vervolgens. Klaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is juist niet te doen omdat ze allemaal sympathie hebben (ookal zullen ze dat ontkennen), kijk als de "normale" moslim zo tegen die extremisten is dan zouden ze die wel aangeven of buitensluiten dat gebeurd NIET!
Nou, dat lukt dus niet op een democratische manier, tenzij je eerst ons huidige rechtsysteem tot de grond toe afbreekt.quote:ik wil geen dictator ik wil dat de islam uit nederland verdwijnd omdat het een achterlijk geloof is die alleen maar ellende veroorzaakt. en los daarvan niet PAST in onze cultuur
Het "behalve moslims" amendement in onze Grondwet dus.....quote:Op donderdag 9 december 2004 20:42 schreef GewoneMan het volgende:
wat een onzin slechts 1 geloof pakken we aan en wel de ergste in zijn soort
Nog veel liever heb ik dat men eindelijk eens 'iets' doet. Want da's nog altijd beter dan 'niets', wat er momenteel gebeurt (buiten een enorme hoop blabla dan).quote:Op donderdag 9 december 2004 18:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb liever dat men 'haatzaaiende' (zoals Monidique goed opmerkt moet dat wel duidelijker worden wat er precies mee bedoelt wordt) personen aanpakt, dan de gebouwen. Dat lijkt me ook wat effectiever dan enkel het probleem te verplaatsen.
Zo'n extra papieren tijger is onnodig. In plaas van een stroming illegaal te verklaren, moet je gewoon handelingen als haatzaaien, oproepen tot geweld, etc, etc bij wet verbieden. En dat is al zo. Dus laten we de huidige middelen gewoon eens goed gebruiken om dat soort figuren aan te pakken.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen. Je identificeert de stroming, noemt die 'X', 'Y' of 'Z' en die verbied je vervolgens. Klaar.
Sterker nog, dat is naast zorgen voor een goede terreurwetgeving, precies wat je moet doen.
zullen we eens een referendum houden ? wedje leggen dat de meerderheid de islam eruit wil hebben ???quote:Op donderdag 9 december 2004 20:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen. Je identificeert de stroming, noemt die 'X', 'Y' of 'Z' en die verbied je vervolgens. Klaar.
Sterker nog, dat is naast zorgen voor een goede terreurwetgeving, precies wat je moet doen.
[..]
Nou, dat lukt dus niet op een democratische manier, tenzij je eerst ons huidige rechtsysteem tot de grond toe afbreekt.
De islam - of jij er nou de schurft aan hebt of niet - is een in vrijwel de hele wereld erkende religie. Gaat dus nooit gebeuren dat die in Nederland compleet verboden wordt, tenzij er dus een dictator aan de macht komt, en dat gaat ook niet gebeuren.
SSSSSSSSTquote:Op donderdag 9 december 2004 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zullen we eens een referendum houden ? wedje leggen dat de meerderheid de islam eruit wil hebben ???
Hoe weet jij eigenlijk dat dat 90% van de moslims is?quote:Op donderdag 9 december 2004 20:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het "behalve moslims" amendement in onze Grondwet dus.....
Ik ben het er mee eens dat extremisme moet worden aangepakt, absoluut. Maar dat mag zich niet beperken tot 1 geloof, en het mag zeker niet zo zijn dat iedereen die een bepaald geloof aanhangt ook maar meteen verdacht wordt van extremisme. Terrorisme, fundamentalisme, extremisme, etc etc moet worden aangepakt.
Maar niet ten koste van de overige 90% aan moslims die niets met fundementalisme te maken willen hebben.
Dat is geen papieren tijger, zaken als 'haatzaaien' 'de politieke islam' en meer van dit soort, in de praktijk compleet onwerkbare termen zijn dat. Er is gewoon een stroming binnen de islam die dit soort geweld aanmoedigd, dus benoem die stroming en trap die Europa uit.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zo'n extra papieren tijger is onnodig. In plaas van een stroming illegaal te verklaren, moet je gewoon handelingen als haatzaaien, oproepen tot geweld, etc, etc bij wet verbieden. En dat is al zo. Dus laten we de huidige middelen gewoon eens goed gebruiken om dat soort figuren aan te pakken.
dat weet hij niet, wat ik wel durf te zeggen is dat het eerder andersom is. en dan wil ik niet zeggen dat die 90% allemaal in staat zijn om terroristische aanslagen te plegen maar zeer zeker wel het goedkeuren ervan.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoe weet jij eigenlijk dat dat 90% van de moslims is?
Reality Check voor je:quote:Op donderdag 9 december 2004 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
ik wil geen dictator ik wil dat de islam uit nederland verdwijnd omdat het een achterlijk geloof is die alleen maar ellende veroorzaakt. en los daarvan niet PAST in onze cultuur
Ja, de burger en de meerderheid die hij verkozen heeft, die kan je vertrouwen met de burgerlijke en politieke rechten van anderen.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De burgers die vertegenwoordigt worden door politici in het parlement.
Da's een mooi theoretisch model, maar helaas slechts een sterk versimpelde weergave van de werkelijkheid. In de praktijk zijn dit soort 'maatregelen' onhaalbaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:05 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is geen papieren tijger, zaken als 'haatzaaien' 'de politieke islam' en meer van dit soort, in de praktijk compleet onwerkbare termen zijn dat. Er is gewoon een stroming binnen de islam die dit soort geweld aanmoedigd, dus benoem die stroming en trap die Europa uit.
Nou en? Als je een referendum houdt of de belasting afgeschaft moet worden, dan zal de meerderheid daar ook vast wel voor zijn, maar daarom gaat het nog niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zullen we eens een referendum houden ? wedje leggen dat de meerderheid de islam eruit wil hebben ???
Ik kan het niet 1-2-3 terugvinden maar er was vlak na de dood van Thoe een artikel ergens dat vertelde dat ongeveer 10% van de moslims in Nederland "sympathiek stond tegenover extremistische ideeen." Hoeveel daar van waar is weet ik niet, maar ik durf te betwijfelen dat het meer dan 10% is.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:01 schreef Lemmeb het volgende:
Hoe weet jij eigenlijk dat dat 90% van de moslims is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |