Dat goede gewicht is niet uit te drukken in kilo's of BMI. Je goede gewicht is het gewicht waar jij je prettig bij voelt. Schommelen doe je natuurlijk altijd, hoewel ik een marge van tien kilo wel behoorlijk groot vind. Zolang je je dromen maar kunt omzetten naar de werkelijke wereld dan komt het wel goed. Ik heb ook wel eens gedacht; waar ben ik aan begonnen? maar langzamerhand ben ik toch wel een heel eind op weg. Gewoon volhouden (klinkt lekker makkelijkquote:Op maandag 27 december 2004 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja dat van dat gewenningsproces zie ik wel. Ik was met kerst bijvoorbeeld niet aan het lijnen. Maar ik zat veel sneller vol en voelde me opgeblazen dan voor ik ging lijnen. Ik zie het bij mezelf echter nooit van zijn leven gebeuren dat ik een bepaald "goed" gewicht bereik en daar dan op blijf. Ik hoop wel dat ik nooit meer op het overgewicht raak waar ik nu van af aan het werken ben, maar ik weet haast wel zeker dat ik altijd een beetje zal blijven schommelen. En tien kilo te zwaar klinkt voorlopig voor mij nog als een droom, dus als ik een schommelaar tussen mijn goede gewicht en tien kilo daarboven wordt, ben ik al in mijn nopjes!
Dat is zeker mijn nichtjequote:Op maandag 27 december 2004 08:27 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik heb een vriendin die is al een jaar of vijf op de volgende manier bezig. "Oh, ik ben te dik, snel aan de slimfast". Valt ze tien kilo af, stopt ze er weer mee. Een half jaar later "Oh, ik ben weer te dik, snel aan de slimfast" En dat gaat zo al een jaartje of vijf. Ze schijnt niet te snappen, dat ze niet echt constructief bezig is.![]()
ik hoop dat dat dan ook zo gemakkelijk voor je blijft als nu. Ik ben vorig jaar ook 15 kilo in krap een half jaar tijd eraf gekregen en het kostte me niet eens veel moeite. Na december wilde het opeens niet meer met afvallen, en was ik het ook wel zat om continue op te letten op mijn voeding. Ik had het idee dat mijn lichaam even een pauze nodig had ofzo, omdat het niet meer 'reageerde' op het dieeten (terwijl ik echt gezond at).quote:Op maandag 27 december 2004 11:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar eigenlijk is het ook heel makkelijk! Het was bij mij echt een kwestie van een knop om en vanaf dat moment heeft het me tot nu toe nog geen moment echt bloed, zweet en tranen gekost. Gewoon niet meer te veel eten. Vroeger klonk dat heel simpel, maar toch onuitvoerbaar en nu gaat dat eigenlijk vanzelf.
Ik ga pas weer in 2005 op de weegschaal staan. Niet dat ik gigantisch uit de bocht ben gevlogen, viel mij 100% mee, ik heb alles zeer beschaafd gehouden, maar ik gun mezelf dit weekje rust.quote:Op maandag 27 december 2004 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Hallo iedereen!
Fijne dagen gehad?
Ik wel, en ik denk dat het niet goed is geweest voor de weegschaal
Then again, als ik nu netjes verder ga is er natuurlijk niets aan de hand.
teringzooimeeting??quote:Op woensdag 29 december 2004 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook aangekomen, maar ik wacht de schade na de oliebollen nog even af
Nu eerst maar naar Leiden voor de Teringzooimeeting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |