abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24231832
Ze komt niet een beetje aan. Na een half jaar is die tien kilo er gewoon weer bij.

Als je niet bereid bent je levenswijze te veranderen heeft het geen zin om op dieet te gaan. Bespaar je dan de moeite en het geld. Waar het om gaat is dat je toewerkt naar een streefgewicht, vervolgens moet je natuurlijk wel op dat streefgewicht blijven. als je weer vervalt in de levenswijze van voordat je begon met dieeten zul binnen de korste keren weer te zwaar zijn en kun je weer opnieuw beginnen. Als je van te voren weet dat je na een bepaalde periode weer net zo zwaar bent als vroeger, waarom begin je dan uberhaupt. Ik moet eerijk zeggen dat ik echt niet meer terugwil naar de situatie van een jaar of twee geleden. Ik was toen meer met eten bezig dan nu. Het is denk ook een gewenningsproces. Je lichaam en geest wennen aan kleinere hoeveelheden/minder vet etc. etc.
Zu hause ist alles besser
pi_24231973
Mja dat van dat gewenningsproces zie ik wel. Ik was met kerst bijvoorbeeld niet aan het lijnen. Maar ik zat veel sneller vol en voelde me opgeblazen dan voor ik ging lijnen. Ik zie het bij mezelf echter nooit van zijn leven gebeuren dat ik een bepaald "goed" gewicht bereik en daar dan op blijf. Ik hoop wel dat ik nooit meer op het overgewicht raak waar ik nu van af aan het werken ben, maar ik weet haast wel zeker dat ik altijd een beetje zal blijven schommelen. En tien kilo te zwaar klinkt voorlopig voor mij nog als een droom, dus als ik een schommelaar tussen mijn goede gewicht en tien kilo daarboven wordt, ben ik al in mijn nopjes!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 11:11:16 #153
5428 crew  miss_sly
pi_24232218
Hallo iedereen!
Fijne dagen gehad?
Ik wel, en ik denk dat het niet goed is geweest voor de weegschaal
Then again, als ik nu netjes verder ga is er natuurlijk niets aan de hand.

Over dat schommelen: ik geloof ook niet dat ik iemand ben die consequent op het streefgewicht zal blijven, maar ik wil toch ook niet schommelen met 10 kilo! GEwoon regelmatig op de weegschaal gaan staan en jezelf een schommeling van 2-3 kilo maximaal toestaan. Zodra je dat bent aangekomen, een week of 2 weer bter opletten en je bent het weer kwijt. Daar lijkt me niets mis mee, toch?

die placenta-injecties ken ik niet, wel HCG-injecties. Die injecties zijn hetzelfde als die gebruikt worden voor vrouwen die een kinderwens hebben en hormonen nodig hebben, en ik vond het behoorlijk asociaal dat zoiets gebruikt werd voor afvallers. Het is al moeilijk om voldoende HCG te verzamelen, heb ik begrepen, dus gebruik wat er is dan niet voor mensen die snel en gemakkelijk (denken ze) af willen vallen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24232341
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja dat van dat gewenningsproces zie ik wel. Ik was met kerst bijvoorbeeld niet aan het lijnen. Maar ik zat veel sneller vol en voelde me opgeblazen dan voor ik ging lijnen. Ik zie het bij mezelf echter nooit van zijn leven gebeuren dat ik een bepaald "goed" gewicht bereik en daar dan op blijf. Ik hoop wel dat ik nooit meer op het overgewicht raak waar ik nu van af aan het werken ben, maar ik weet haast wel zeker dat ik altijd een beetje zal blijven schommelen. En tien kilo te zwaar klinkt voorlopig voor mij nog als een droom, dus als ik een schommelaar tussen mijn goede gewicht en tien kilo daarboven wordt, ben ik al in mijn nopjes!
Dat goede gewicht is niet uit te drukken in kilo's of BMI. Je goede gewicht is het gewicht waar jij je prettig bij voelt. Schommelen doe je natuurlijk altijd, hoewel ik een marge van tien kilo wel behoorlijk groot vind. Zolang je je dromen maar kunt omzetten naar de werkelijke wereld dan komt het wel goed. Ik heb ook wel eens gedacht; waar ben ik aan begonnen? maar langzamerhand ben ik toch wel een heel eind op weg. Gewoon volhouden (klinkt lekker makkelijk )
Zu hause ist alles besser
pi_24232666
Maar eigenlijk is het ook heel makkelijk! Het was bij mij echt een kwestie van een knop om en vanaf dat moment heeft het me tot nu toe nog geen moment echt bloed, zweet en tranen gekost. Gewoon niet meer te veel eten. Vroeger klonk dat heel simpel, maar toch onuitvoerbaar en nu gaat dat eigenlijk vanzelf.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 12:13:56 #156
43556 miss_dynastie
pi_24233145
quote:
Op maandag 27 december 2004 08:27 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik heb een vriendin die is al een jaar of vijf op de volgende manier bezig. "Oh, ik ben te dik, snel aan de slimfast". Valt ze tien kilo af, stopt ze er weer mee. Een half jaar later "Oh, ik ben weer te dik, snel aan de slimfast" En dat gaat zo al een jaartje of vijf. Ze schijnt niet te snappen, dat ze niet echt constructief bezig is.
Dat is zeker mijn nichtje
pi_24234450
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar eigenlijk is het ook heel makkelijk! Het was bij mij echt een kwestie van een knop om en vanaf dat moment heeft het me tot nu toe nog geen moment echt bloed, zweet en tranen gekost. Gewoon niet meer te veel eten. Vroeger klonk dat heel simpel, maar toch onuitvoerbaar en nu gaat dat eigenlijk vanzelf.
ik hoop dat dat dan ook zo gemakkelijk voor je blijft als nu. Ik ben vorig jaar ook 15 kilo in krap een half jaar tijd eraf gekregen en het kostte me niet eens veel moeite. Na december wilde het opeens niet meer met afvallen, en was ik het ook wel zat om continue op te letten op mijn voeding. Ik had het idee dat mijn lichaam even een pauze nodig had ofzo, omdat het niet meer 'reageerde' op het dieeten (terwijl ik echt gezond at).
Daarna heb ik een tijd gekwakkeld met de ziekte van pfeiffer, en kon ik niet eens meer de moeite opbrengen om me aan een dieet te houden. Toen is het dus een beetje misgegaan en in de laatste paar maanden ben ik heel snel aangekomen terwijl ik mezelf beloofd had om niet aan te komen. Waarschijnlijk komt dat door de eetbuien en het gebrek aan beweging.
Beweging heb ik nu weer voldoende en de kerst is achter de rug. Ik ga toch weer proberen om langzaam aan weer wat gewicht te verliezen. Ik wil niet meer dag en nacht bezig zijn met eten (of niet eten, of punten tellen), dus ik ga het rustig aan doen. Zolang ik maar niet meer aankom ben ik al heel blij.
pi_24240948
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Hallo iedereen!
Fijne dagen gehad?
Ik wel, en ik denk dat het niet goed is geweest voor de weegschaal
Then again, als ik nu netjes verder ga is er natuurlijk niets aan de hand.
Ik ga pas weer in 2005 op de weegschaal staan. Niet dat ik gigantisch uit de bocht ben gevlogen, viel mij 100% mee, ik heb alles zeer beschaafd gehouden, maar ik gun mezelf dit weekje rust.

Ik ga deze week het sportschool bezoek opschroeven van 1x naar 2x per week. Tevens afspraak met husbie gemaakt dat ik die 2x per week in 2005 structureel wil volhouden.
Ten opzichte van vroeger (nooooit sporten) was ik al heel trots op mijn wekelijkse gang naar de sportschool, maar ik wil dat het bij gaat dragen aan het afvallen. Dus daarom ...op naar de 2x per week.

Verder iedereen succes met de weegshaal confrontatie deze (of volgende) week.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_24251076
Ik weet er nog niks van hoeveel ik bijgekomen ben met de kerst ik ben nog steeds bij mijn vriend.
pi_24251197
Ik heb 3 dagen totaal niet gelijnd en me ook best volgevroten ook. Er zit nu 1 kilo aan. Maar dan ben ik dus ook al drie dagen niet wezen kakken, dus het valt mij alleszins mee. Nu weer vol goede moed verder!
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:09:34 #161
3542 Gia
User under construction
pi_24251229
Heb me nog niet gewogen na de kerstdagen.
Donderdag naar de WW, weeg me daar wel. Vrees het ergste, want heb toch wel gezondigd. Niet zo zeer met de maaltijden, maar wel met de tussendoortjes. Stokbrood met kaas en zo.
Ach, vanaf zondag met de goede voornemens het nieuwjaar in. Ga vanaf maandag ook weer naar de fitness, want van alleen betalen daaraan val ik niet af.
pi_24251342
ik heb vanmorgen weer gewogen, en in vergelijking met voor de kerst zit er 1 ons extra aan...
Dus ik ben zeer tevreden, aangezien ik toch echt wel genoten heb tijdens de kerst...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_24252164
Nou ik was na het weekend 2 kilo aangekomen. Gelukkig is er nu alweer een halve kilo vanaf en we gaan gewoon weer lekker verder. Ben toch geen oliebollen fan dus dat moet wel goedkomen
pi_24271064
De 'schade' valt nogal mee: net een halve kilo! En ik heb toch echt gedaan alsof ik nog nooit van dieten had gehoord

En: ik heb een MP3-speler! Relatiegeschenk van een klant. NIet slecht he? Gisteren meteen uitgeprobeerd bij het lopen en dat is toch wel erg fijn. Het lopen viel neit mee, op zo'n half gladde weg Wel een goede manier om te zorgen dat je rustig blijft lopen en niet te hard gaat!
pi_24271561
Ik ben gewoon helemaal niks aangekomen dat valt me echt mee ik heb gewoon niet aan het dieten gedacht. En ik heb gegeten en genoten niet normaal.
pi_24271577
Ik ben ook aangekomen, maar ik wacht de schade na de oliebollen nog even af
Nu eerst maar naar Leiden voor de Teringzooimeeting
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24283937
Ik schommel al een paar maanden rond de 85. Na de kerst woog ik ook weer ongeveer 85,5kg, dus valt me alles mee.

Hoe lang is eigenlijk de dam-tot-dam-loop? En wanneer is die?
Ik wil vanaf volgende week beginnen met joggen en een doel lijkt me wel handig als motivatie. De batavierenrace in maart is daarvoor al te snel, maar misschien is de dam-tot-dam-loop wel reeel.
pi_24283941
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook aangekomen, maar ik wacht de schade na de oliebollen nog even af
Nu eerst maar naar Leiden voor de Teringzooimeeting
teringzooimeeting??
pi_24284855
mijn nieuw zinnetje is: Riann (25,9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 155 cm

Toch nog 1.5 cm eraf.
Zou trouwens iemand van mij week 1 willen overnemen van de update aub. En mij voorlopig ff niet meer in het update lijstje zetten. Alvast bedankt!!!!
pi_24298987
Ik ben vandaag vrij en ik had wat dingen gepland: leren en hardlopen en wat boodschappen doen. Maar ik vind het zo lastig om overdag te gaan lopen, in het daglicht waar iedereen je kan zien
Nu ben ik al de hele dag moed aan het verzamelen en van de weersomstuit valt het leren ook zwaar tegen en heb ik ook nog geen boodschappen gedaan...
pi_24299038
Als je nu gaat, ben je nog mooi voor het eten terug miss_sly. Anders moet je na het eten weer een tijd wachten. Ik ben al geweest vandaag, nu jij nog! Iedereen denkt toch alleen maar aan oliebollen nu, dus ze zien je niet eens lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_24299098
zou het werkelijk Yppy?
Ik ben natuurlijk nog met intervallen bezig en ik loop echt niet als een ervaren loper...
pi_24299351
Natuurlijk! Ik zie pas hardlopers op straat sinds ik zelf loop, daarvoor vielen ze me niet eens op. Om sportief te lijken, kun je altijd nog je hartslag gaan tellen wanneer je wandelt of interessant op je horloge kijken, die doet het ook goed.

Gewoon gaan! Dan kun je je legaal tegoed doen aan de oliebollen. Ik vond het trouwens fijn hardloop weer. Het was niet superkoud en die wind viel ook mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_24300084
Ik ben helemaal blij en trots, want ik heb lekker toch gewoon gelopen! En inderdaad keken mensen helemaal niet raar, voor zover ze al keken
Het fijne is nu dat ik mezelf door deze eerste keer ook meer ruimte heb gegeven om te kunnen gaan lopen. In het weekend als ik overdag tijd zat had, deed ik het toch 's avonds, terwijl dat soms erg moeilijk in te passen was. Nu hoeft dat niet meer!

Dus: bedankt YPPY, ik had eventjes jouw aanmoediging nodig om te gaan!
pi_24306518
Wat goed! Je moet gewoon gaan en achteraf ben je superblij dat je bent geweest. Overdag lopen is ook leuk, je ziet veel meer dan in het donker. Ik maak er een sport van om mensen in te halen. Dat zij wandelen en ik ren is een detail, ik haal ze tenslotte in.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')