Dat goede gewicht is niet uit te drukken in kilo's of BMI. Je goede gewicht is het gewicht waar jij je prettig bij voelt. Schommelen doe je natuurlijk altijd, hoewel ik een marge van tien kilo wel behoorlijk groot vind. Zolang je je dromen maar kunt omzetten naar de werkelijke wereld dan komt het wel goed. Ik heb ook wel eens gedacht; waar ben ik aan begonnen? maar langzamerhand ben ik toch wel een heel eind op weg. Gewoon volhouden (klinkt lekker makkelijkquote:Op maandag 27 december 2004 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja dat van dat gewenningsproces zie ik wel. Ik was met kerst bijvoorbeeld niet aan het lijnen. Maar ik zat veel sneller vol en voelde me opgeblazen dan voor ik ging lijnen. Ik zie het bij mezelf echter nooit van zijn leven gebeuren dat ik een bepaald "goed" gewicht bereik en daar dan op blijf. Ik hoop wel dat ik nooit meer op het overgewicht raak waar ik nu van af aan het werken ben, maar ik weet haast wel zeker dat ik altijd een beetje zal blijven schommelen. En tien kilo te zwaar klinkt voorlopig voor mij nog als een droom, dus als ik een schommelaar tussen mijn goede gewicht en tien kilo daarboven wordt, ben ik al in mijn nopjes!
Dat is zeker mijn nichtjequote:Op maandag 27 december 2004 08:27 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik heb een vriendin die is al een jaar of vijf op de volgende manier bezig. "Oh, ik ben te dik, snel aan de slimfast". Valt ze tien kilo af, stopt ze er weer mee. Een half jaar later "Oh, ik ben weer te dik, snel aan de slimfast" En dat gaat zo al een jaartje of vijf. Ze schijnt niet te snappen, dat ze niet echt constructief bezig is.![]()
ik hoop dat dat dan ook zo gemakkelijk voor je blijft als nu. Ik ben vorig jaar ook 15 kilo in krap een half jaar tijd eraf gekregen en het kostte me niet eens veel moeite. Na december wilde het opeens niet meer met afvallen, en was ik het ook wel zat om continue op te letten op mijn voeding. Ik had het idee dat mijn lichaam even een pauze nodig had ofzo, omdat het niet meer 'reageerde' op het dieeten (terwijl ik echt gezond at).quote:Op maandag 27 december 2004 11:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar eigenlijk is het ook heel makkelijk! Het was bij mij echt een kwestie van een knop om en vanaf dat moment heeft het me tot nu toe nog geen moment echt bloed, zweet en tranen gekost. Gewoon niet meer te veel eten. Vroeger klonk dat heel simpel, maar toch onuitvoerbaar en nu gaat dat eigenlijk vanzelf.
Ik ga pas weer in 2005 op de weegschaal staan. Niet dat ik gigantisch uit de bocht ben gevlogen, viel mij 100% mee, ik heb alles zeer beschaafd gehouden, maar ik gun mezelf dit weekje rust.quote:Op maandag 27 december 2004 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Hallo iedereen!
Fijne dagen gehad?
Ik wel, en ik denk dat het niet goed is geweest voor de weegschaal
Then again, als ik nu netjes verder ga is er natuurlijk niets aan de hand.
teringzooimeeting??quote:Op woensdag 29 december 2004 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook aangekomen, maar ik wacht de schade na de oliebollen nog even af
Nu eerst maar naar Leiden voor de Teringzooimeeting
Dat hoor je inderdaad vaker, maar ik heb ook nooit concreet begrepen wat nu de positieve effecten zijn. Misschien werkt het bijvoorbeeld vochtafdrijvend? Ik kan wel wat indirect gunstige effecten bedenken. Als je groene thee drinkt "in plaats van", dan krijg je minder calorieen binnen. Tevens heb je een voller gevoel als je aardig wat thee drinkt gedurende de dag, waardoor je minder gaat eten/snoepen. Een voordeel van thee boven vele andere drankjes is bovendien dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en er geen (zoete) trek aangewakkerd wordt. Maar deze voordelen kleven natuurlijk niet uitsluitend aan groene thee.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Ze zei dat tussen neus en lippen door en ik kon op dat moment niet doorvragen. Het ging volgens mij ook niet om een blijvend effect, maar een paar weken voor een paar kilo. En dan echt geen andere thee of koffie ofzo, alleen groene thee. Dat zou misschien wel kunnen als groene thee een bepaalde zuiverende werking zou hebben ofzo.
quote:Groene thee helpt namelijk ook bij een low carb dieet. Groene thee helpt het verlangen naar ongezonde tussendoortjes tegen te gaan. Dit komt doordat groene thee het phytonutriënt diphenylamine bevat. Dit stofje is belangrijk bij de bloedsuikerregulering.
http://www.lowcarbmagazin(...)0000954e126fe0e.html
quote:Er wordt wel gezegd dat groene thee het metabolisme versnelt. Of het waar is weten we niet, maar baat het niet, dan schaadt het niet, of beter nog: je lichaam zal er in ieder geval baat bij hebben omdat groene erg gezond is. Vervang daarom gewone thee door groene thee en drink er een paar koppen per dag van. Op warme dagen kun je een groene ijsthee (met weinig of geen suiker) in de koelkast houden.
http://www.adversus.nl/fitness/afvallen.html
Het zal allemaal wel.quote:Stikstofoxide, een verbinding die gewonnen wordt uit het aminozuur arginine, en in het lichaam vooral zorgt voor ontspanning van weefsels, zou onmisbaar zijn voor de groei van spierweefsel na zware arbeid. Enerzijds door het wakker schudden van satellietcellen (stamcellen in het spierweefsel die nog van alles kunnen worden, voor bodybuilders natuurlijk het liefst spiercellen) en anderzijds door hun reparatievermogen van spiercellen. Het geringe onderzoek over de vermeende anabole werking van NO (of het supplement Nitrous) levert nog nauwelijks de basis voor harde conclusies, en aangezien voor groene thee in ieder geval wel meer bewijs is, dat het de concentratie van stikstofoxide verhoogt, kun je dan maar beter dagelijks een paar krachtige koppen groene thee consumeren.
http://www.lijfsportenmiddelen.nl/menu_items/index.php?id=76&nid=145
quote:Ik drink altijd kruidenthee (is ook wat voor jou, Ben. Er zit geen caffeïne en theïne in). Je kunt tegenwoordig allerlei soorten vinden in de supermarkt, bijvoorbeeld venkel, kamille of groene thee. Ik vind het heerlijk en ik hoef nooooooit meer koffie!
quote:Drink thuis dus altijd cafeïne vrije koffie, maar ook theïne vrije thee. Ergens anders drink ik nooit koffie of het moet cafeïne vrije zijn, alleen thee drink ik dan wel, maar gelukkig hebben ze steeds meer groene thee o.i.d.
Komt van: http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1103&ForumID=33&lObjectAction=Add&ThreadID=477&PnRe=2&Search=quote:Je kan van Nestlé zakjes koffie kopen capuccino en zo die wel caffeïne vrij zijn. Je hoeft dan alleen warm water te hebben en je hebt een heerlijk kopje koffie als je niet de hele dag water wilt drinken. Ook is er thee zonder theeïne en ook daar kun je zakjes van meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |