Tjeeeee, dat we daar niet eerder op gekomen zijn!!quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:35 schreef phileine het volgende:![]()
![]()
misschien moet deze topicreeks eens een nieuwe naam gaan krijgen in de trant van "wij willen streepjes!"![]()
![]()
Lief Slaapmeisje, ik denk vaak aan jequote:
Dus lieve mannen van de tweede streepjes ladies: geen pizza, Knorr wereldmaaltijden, vegaburgers, laptop op schoot, langdurig autorijden, zittend werk, warme baden, saunabezoek en strakke broeken meer!quote:Bron: http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?fuseaction=art&art_id=2572
Laptop op schoot bedreigt sperma
Onderzoekers van de State University in New York hebben de test gedaan en publiceren hun resultaten gisteren in het gezaghebbende vakblad Human Reproduction. Met een laptop op schoot, een gewoonte die sinds het draadloos Internet aan populariteit wint, warmde bij een groep testpersonen de linkerbalzak circa 2,6 graden op, en 2,8 graden rechts. Vroegere studies hebben aangetoond dat temperatuurstijgingen tussen 1 en 2,9 graden al genoeg zijn om de kwaliteit van het mannelijk zaad, en dus ook de vruchtbaarheid, langdurig aan te tasten.
Het was al bekend dat langdurig autorijden, zittend werk, warme baden, saunabezoek en strakke broeken de zaadballen doen opwarmen en de vruchtbaarheid kunnen verminderen. Naar schattig 15 tot 20 procent van de paren die kinderen willen krijgen kampt met vruchtbaarheidsproblemen, in meer dan de helft van de gevallen ligt de oorzaak bij de man. Om gezond zaad te leveren, moeten de zaadballen 2 tot 4 graden koeler blijven dan de rest van het lichaam.
Hoezeer een computer op schoot de vruchtbaarheid precies aantast, en na hoeveel minuten dat gebeurt, moet verder onderzoek uitwijzen. Vroegere studies suggereerden dat vanaf 1 graad boven de normale temperatuur, iedere extra graad opwarming de zaadproductie en de hoeveelheid zaad in het sperma met 40 procent kan doen dalen.
auteur/bron : de Standaard | verschenen op : 10-12-2004
Ho stop... dit is niet eerlijk tegenover jezelf.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:43 schreef heavenswoman het volgende:
frustrerende is dat mijn lief al 2 kids heeft, dus aan zijn zaad zal het niet liggen.
Nou loopt mijn lieffie toch niet in strakke broeken gelukkig....
offtopicquote:Op donderdag 16 december 2004 11:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Weet iemand of er morgen koopavond is? En hoe je vanuit de Brabanthallen naar het centrum moet komen? Weet niet of ik dat nou wel of niet hier mag vragen[/sub]
Dank je! We zullen het vast wel vinden, anders kunnen we altijd de weg nog vragen.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:32 schreef Martineke het volgende:
[..]
offtopic
koop avond weet ik niet meer, is of vandaag en anders morgen! als je met gezicht naar brabanthallen staat naar links gaan, bochtje mee onder viaduct door, stoplicht oversteken (weet niet zeker of dat nu mocht, die weg blijven volgen, krijg je vanzelf links een straat met een parkeergarage erin, ben je al erg dichtbij) maar anders linksaf, stoplichten weer rechtsaf, brug over en rechtdoor kom je weer bij die straat met parkeergarage. kan alleen niet op de straatnamen komenstraat loopt anyway parallel aant water.
einde offtopic
Jeetje wat jammer weer Merissequote:Op dinsdag 14 december 2004 15:38 schreef Merisse het volgende:
Helaas... deze ronde was weer kort, 26 dagen (met op dag 15 eisprong). Wij gaan er een lange hete Kerst van maken, mijn nieuwe NOD is 9 januari 2005.
Heel spannend idd! 1e kerstdag kunnen we samen testen, is wel zo leuk. Mocht het raak zijn, vertellen we het mijn ouders tijdens het kerstdiner. Zo niet, hebben we steun aan elkaar. Ik voel me wel heel anders dan anders, dus wie weet...!quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:43 schreef heavenswoman het volgende:
spannend ingrid.... en een leuke dag om te testen ook!
Ik wacht gespannen met je af meis! Hopelijk geeft onze lieve heer waarin wij niet geloven ons een prachtig kerstgeschenk in de vorm van een zwangerschap!quote:Op zondag 19 december 2004 00:52 schreef Ingrid19 het volgende:
Waarom duurt wachten toch zo lang?!
Hoe gaat het met iedereen?
quote:Op zondag 19 december 2004 02:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik wacht gespannen met je af meis! Hopelijk geeft onze lieve heer waarin wij niet geloven ons een prachtig kerstgeschenk in de vorm van een zwangerschap!
Ik krijg geen kusje ?quote:
Djeez leeft ook heel erg mee en zit ook met spanning te wachten. Tuurlijk is het voor vrouwen anders, omdat je lichamelijk van alles voelt.quote:Op zondag 19 december 2004 18:36 schreef mallemeid het volgende:
Het lijkt me voor de vrouw toch veel spannender anders hoor
Maargoed, succes met afwachten.
Met 't oog op dit topic Triootje met 2 vrouwen hoop ik dat je genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen zodat je je niet af hoeft te vragen wie de evt vader is...quote:Op zondag 19 december 2004 18:53 schreef Ingrid19 het volgende:
Djeez leeft ook heel erg mee en zit ook met spanning te wachten. Tuurlijk is het voor vrouwen anders, omdat je lichamelijk van alles voelt.
Ik heb nog steeds nergens last van. Normaal als ik bijna ongesteld zou worden, krijg ik een paar dagen van tevoren bruin spul en typische buikpijn en last van mijn rug. Daar heb ik nu nog geen last van gehad.
Flauw.quote:Op zondag 19 december 2004 21:14 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Met 't oog op dit topic Triootje met 2 vrouwen hoop ik dat je genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen zodat je je niet af hoeft te vragen wie de evt vader is...
Hoezo flauw? Ik vind het een terechte opmerking.quote:Op zondag 19 december 2004 22:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Flauw.
quote:Op zondag 19 december 2004 18:31 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik krijg geen kusje ?Ik moet als man zijnde ook maar mijn geduld bewaren, en niet naar de kast te rennen om die Clear Blue eruit te halen en onder haar urinestraal te houden. Vrouwen vergeten altijd de man bij zwangere ? vrouwen, maar die hebben het ook zwaar te verduren hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |