Mijn recept voor broccolitaartquote:Op maandag 6 december 2004 12:01 schreef SileX het volgende:
een hartige taart is wel een goeie !!
Super ! bedankt ! Ik heb tot dit weekend de tijd ervoor hoorquote:Op maandag 6 december 2004 12:40 schreef Klingeling het volgende:
Ben nu op stage... weet een hele lekkere pasta met roomkaas, spinazie en iets met nootjes! Alleen heb het recept thuis... vanavond hoor je het!!!
(haha heb je ook wat aan)
ziet er goed uit trouwens... en vrij makkelijk te maken !quote:Op maandag 6 december 2004 12:46 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Mijn recept voor broccolitaart
Simpel recept en het resultaat is erg lekker. Is broccoli niet romantisch genoeg kun je een andere groente gebruiken. Het oorspronkelijke recept was met groene asperges. Kunt ook nog wat amandelschaafsel over de bovenkant strooien voor je het de oven indoet
Niet alle kaassoorten kunnen door vegetariërs gegeten worden, in sommige soorten zit dierlijk stremsel. Ligt er ook maar net aan hoe streng het meisje van TS isquote:Op maandag 6 december 2004 13:06 schreef hassanjassan het volgende:
Gewoon een normale lasagne maken eigenlijk, maar vervang het vlees door drie soorten kaas (naar keuze liefst lekker pittig) en noten (walnoot, amandel) en courgette en aubergine. Sja doe de kruiden erbij die je ook in je past doet, tijm, basilcum, rozemarijn ,etc...en het smaakt heerlijk
Zo vertelde ze het mij: Ik eet geen vlees of vis.quote:Op maandag 6 december 2004 13:20 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Niet alle kaassoorten kunnen door vegetariërs gegeten worden, in sommige soorten zit dierlijk stremsel. Ligt er ook maar net aan hoe streng het meisje van TS is.
Als je ook op kaassoorten en dat soort dingen let ben je veganist! Maar dat betekend ook dat je geen normale eieren eet, je draagt geen leer... and so on...quote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef SileX het volgende:
[..]
Zo vertelde ze het mij: Ik eet geen vlees of vis.
dus ik weet niet of het dan ook zo streng is zeg maar
Dan zal die kaas wel kunnen hoor.quote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef SileX het volgende:
[..]
Zo vertelde ze het mij: Ik eet geen vlees of vis.
dus ik weet niet of het dan ook zo streng is zeg maar
hehehe, kan je nagaan, hoe veel ik van vegetarisch weet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 6 december 2004 13:20 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Niet alle kaassoorten kunnen door vegetariërs gegeten worden, in sommige soorten zit dierlijk stremsel. Ligt er ook maar net aan hoe streng het meisje van TS is.
Nee hoor, veganisten eten geen kaas vanwege het feit dat er melk in zit, vegetariërs eten geen kaas omdat er stremsel in zit. Stremsel zorgt dat kaas hard wordt. Stremsel wordt vaak gemaakt van spijsverteringsenzymen uit de lebmaag van een kalfje. Een bijproduct uit de slachterij. Daar moet het kalfje eerst voor dood, dus dan is de grens voor vegetariërs overschreden.quote:Op maandag 6 december 2004 14:17 schreef Klingeling het volgende:
Als je ook op kaassoorten en dat soort dingen let ben je veganist! Maar dat betekend ook dat je geen normale eieren eet, je draagt geen leer... and so on...
yam yam, dat klinkt behoorlijk lekker moet ik zeggen.... als niet-vegetarier moet ik dat ook maar eens maken. Geitenkaas en honing gaan zoweizo altijd goed samen.quote:Op maandag 6 december 2004 15:25 schreef shmoopy het volgende:
Een lekkere verse pasta, bijv spaghettini, met olijfolie, knoflook en verschillende soorten gebakken champignons, dus oesterzwammen, kastanje-champi's enz.
Wat verse Pramezaanse kaas erover en klaar ben je.
Doe je er een mooie salade naast met geitenkaas en honing.
![]()
Hmmm weer wat geleerd! Een oud klasgenootje was veganist nl. en die at bijna niks! Haalde alles bij de bio/eko markt...quote:Op maandag 6 december 2004 15:12 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nee hoor, veganisten eten geen kaas vanwege het feit dat er melk in zit, vegetariërs eten geen kaas omdat er stremsel in zit. Stremsel zorgt dat kaas hard wordt. Stremsel wordt vaak gemaakt van spijsverteringsenzymen uit de lebmaag van een kalfje. Een bijproduct uit de slachterij. Daar moet het kalfje eerst voor dood, dus dan is de grens voor vegetariërs overschreden.
Ligt een beetje aan of je wat toko's of een goeie markt in de buurt hebt.quote:Op maandag 6 december 2004 15:36 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
yam yam, dat klinkt behoorlijk lekker moet ik zeggen.... als niet-vegetarier moet ik dat ook maar eens maken. Geitenkaas en honing gaan zoweizo altijd goed samen.
Alleen tis ook wel een prijzig gerechtje, als je wat exotischere paddestoelen neemt, of niet? die chantarellen die ik in de winkel zie liggen zijn ook niet al te goedkoop of eekhoorntjesbrood enzo?
* Plunderbunny krijgt spontaan honger, ondanks de "dag-na-sinterklaas-misselijkheid"quote:Op maandag 6 december 2004 15:25 schreef shmoopy het volgende:
Een lekkere verse pasta, bijv spaghettini, met olijfolie, knoflook en verschillende soorten gebakken champignons, dus oesterzwammen, kastanje-champi's enz.
Wat verse Pramezaanse kaas erover en klaar ben je.
Doe je er een mooie salade naast met geitenkaas en honing.
![]()
Waarom? Je moest eens weten wat voor lekkere creatieve veganistische gerechten je kan maken. Die keuken is ontelbaar groot.quote:Op maandag 6 december 2004 15:08 schreef hassanjassan het volgende:
Maarre als ze een veganist is, dan houdt je creativiteit snel op denk ik.
vegetarisch ok, maar veganistisch. Ik ben een paar keer naar een paar restaurants geweest en elke keer kreeg ik hetzelfde, althans dezelfde kookideeen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 05:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Waarom? Je moest eens weten wat voor lekkere creatieve veganistische gerechten je kan maken. Die keuken is ontelbaar groot.
Duh.. je moet ook niet naar restaurants.... in NL is het aanbod bedroevend qua creatief veganistisch eten. Je moet zijn bij de hobbyisten juist. Kijk op het forum van vegatopia. Iedereen is er met eten bezig en er kan veel gemaakt worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:23 schreef hassanjassan het volgende:
vegetarisch ok, maar veganistisch. Ik ben een paar keer naar een paar restaurants geweest en elke keer kreeg ik hetzelfde, althans dezelfde kookideeen.
Bestaat de 'indonesische' smaak niet juist uit kruidenmengsels enzo. Dan is het vast wel na te maken. Maar goed ik heb volgens mij amper indonesisch gegeten.quote:Ik lees zo bijv. op vegatopia iets over sambal goreng boontjes...is allemaal goed, maar helaas kan je dus niet petis erin stoppen, oftwel garnalenpasta, dat geeft nl. die echte indon. smaak eraan.
Ik denk dat de vleeskeuken erg beperkt juist is. Het is echt niet creatief.quote:En voor tahoe en tempe zijn er ook veel recpeten van, maar veel beperkter als dat jem et vlees hebt.
Het lijkt mij dat de kok dit bepaalt.quote:Op donderdag 16 december 2004 06:26 schreef TechXP het volgende:
Ik denk dat de vleeskeuken erg beperkt juist is. Het is echt niet creatief.
Ik dacht juist dat ik naar een resaurant ging omdat de kok meestal veel meer ervaring heeft met dat eten dan ik.Die weet precies wat waar bij past. Wat ik overigens wel tof vind, is dat als ik in een beetje goed europees rest. eet en om vegetarisch vraag, dat soms de kok komt en vraagt wat ik zou willen hebben, dat is me al drie keer overkomen. En dan vraag ik meestal wel iets orgineels, dus of een aparte combi, maar niet de eeuwige gebakken kaas of couscous met rozijnen en noten enzo. En het is me tot nu toe pas 1 keer echt tegengevallen, maar ikvond het gewoon allemaal echt hetzelfde smaken en vooral omdat ik niet vegetarisch ben, mis ik de smaak van vlees of vis, de dierlijke elementen zeg maar.quote:Op donderdag 16 december 2004 06:26 schreef TechXP het volgende:
[..]
Duh.. je moet ook niet naar restaurants.... in NL is het aanbod bedroevend qua creatief veganistisch eten. Je moet zijn bij de hobbyisten juist. Kijk op het forum van vegatopia. Iedereen is er met eten bezig en er kan veel gemaakt worden.
[..]
Bestaat de 'indonesische' smaak niet juist uit kruidenmengsels enzo. Dan is het vast wel na te maken. Maar goed ik heb volgens mij amper indonesisch gegeten.
[..]
Ik denk dat de vleeskeuken erg beperkt juist is. Het is echt niet creatief.
Dat is precies wat ik wilde zeggen. non-veg. hebben veel en veel meer keuzes om een gerecht te maken. Daarbij komt ook nog dat ik orgaanvlees niet schuw. Darmen, ruggemerg, lever, nier, hart, hersenen, maag, mits goed schoongemaakt en goed bereidt is het niet te versmaden.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de kok dit bepaalt.
Vegetariërs claimen wel eens dat hun keuken creatiever is omdat ze hiertoe gedwongen worden. Dat is ten dele wel waar denk ik, maar in de praktijk hebben ook vegetariërs heus niet altijd zin in "gedoe", en komt het gewoon neer op kaas, noten en eieren als vleesvervanger, of een kant-en-klare vegaburger uit de super. M.a.w: vegetariërs hebben net zo goed hun stokpaardjes als vleeseters, het zijn niet per definitie creatievere koks.
Tot slot: de "vleeskeuken", zoals jij dat noemt, is goed beschouwd natuurlijk juist mínder beperkt dan de vegetarische keuken. Mensen die vlees en vis eten, kunnen álles eten wat uit de vegetarische keuken komt, en daar bovenóp ook nog vlees en vis.
Zullen we het maar houden op dat de kok het bepaaldquote:Op donderdag 16 december 2004 12:17 schreef Gert het volgende:
Het lijkt mij dat de kok dit bepaalt.
Vegetariërs claimen wel eens dat hun keuken creatiever is omdat ze hiertoe gedwongen worden. Dat is ten dele wel waar denk ik, maar in de praktijk hebben ook vegetariërs heus niet altijd zin in "gedoe", en komt het gewoon neer op kaas, noten en eieren als vleesvervanger, of een kant-en-klare vegaburger uit de super. M.a.w: vegetariërs hebben net zo goed hun stokpaardjes als vleeseters, het zijn niet per definitie creatievere koks.
Nou een vleesgerecht is:quote:Tot slot: de "vleeskeuken", zoals jij dat noemt, is goed beschouwd natuurlijk juist mínder beperkt dan de vegetarische keuken. Mensen die vlees en vis eten, kunnen álles eten wat uit de vegetarische keuken komt, en daar bovenóp ook nog vlees en vis.
Ik heb dat nog niet gehad dat de kok komt om te vragen. In griekenland kreeg ik gewoon een pasta met wat groente. Dat stond al bijna op de kaart. En hier in Curacao waar ik elke dag buiten de deur eet, is de creativiteit nog niet echt hoog geweest. Maar goed dat wist ik wel van te voren. Hier gaat het vooral om functioneel eten (voor de voedingsstoffen).quote:Op donderdag 16 december 2004 12:50 schreef hassanjassan het volgende:
Ik dacht juist dat ik naar een resaurant ging omdat de kok meestal veel meer ervaring heeft met dat eten dan ik.Die weet precies wat waar bij past. Wat ik overigens wel tof vind, is dat als ik in een beetje goed europees rest. eet en om vegetarisch vraag, dat soms de kok komt en vraagt wat ik zou willen hebben, dat is me al drie keer overkomen.
Tjsa, de gewone gemiddelde kok weet er niets van te maken en de professionele ook niet. Je moet een kok hebben die van lekker eten houdt en vegetarier is. En meer voor plezier doen. Zo ben ik ga ik naar 'eetfeestjes' met andere vegetariers en veganisten. Ieder maakt wat klaar. En iedereen eet van elkaars eten. Tot nu toe vele originele en lekkere dingen gehad.quote:En dan vraag ik meestal wel iets orgineels, dus of een aparte combi, maar niet de eeuwige gebakken kaas of couscous met rozijnen en noten enzo. En het is me tot nu toe pas 1 keer echt tegengevallen, maar ikvond het gewoon allemaal echt hetzelfde smaken en vooral omdat ik niet vegetarisch ben, mis ik de smaak van vlees of vis, de dierlijke elementen zeg maar.
Ik denk niet dat geroostert rundvlees iets speciaals indonesisch is. Kruiden zijn idd goed, maar ik denk dat 'zwaar' gekruid eten ook wel je smaak weghoud van hoe eten echt smaakt. Ik had vernomen dat als je een tijd 'raw food' eet dat je dan echte smaken proeft van het eten.quote:Indon. eten is zeker niet alleen maar kruidenmengels maken, het is waar dat het heel erg leunt op de kruiden, maar dat maakt het nou juist lekker. Alhoewel rundvlees en varkensvlees ook heel goed smaken als je het alleen maar roostert. Indon. eten heeft ook een onwijze vegetarische keuken, te meer omdat je alsnog met al die kruiden zoveel kanten op kan.
Ik hou zelf wel van gekruid eten, dus zal de indisch eten ook wel lekker vinden. Misschien is europees eten van zichzelf ook wel beperkt.quote:Come to think of it: de indiers kunnen er ook behoorlijk wat van. Ik heb veel vaker indiaas vegetarisch gegeten. Dit is ook een keuken die erg leunt op kruiden en DAT vind ik vegetarisch WEL super, in tegenstelling tot europees veg. eten. Curry's allerlei groenten gesmoord in een typsiche saus met een naanbrood ofzo...yam yam
Via deze site kun je op een pagina met allemaal recepten komen (Jan's Keuken). Zeer handig en ook onderverdeeld in voor-, hoofd-, en nagerecht. Alleen nergens staat vermeld voor hoeveel personen zo'n recept bedoeld is. Kun je er dan vanuit gaan dat het standaard voor 4 personen is, of is er een andere standaard?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |