Dat je bij je geboorte minder gebruikt kan ik wel inkomen. Ook dat er dan nog nieuwe neuronen worden aangemaakt. Op je 30ste ofzo stopt dat en in de tussentijd wordt een groot deel gewoon gebruikt. Zeker meer als 11%.quote:Op zondag 5 december 2004 17:19 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Die 10% is geen bullshit, nouja, eigenlijk is het 11%.
Dat is niet bullshit, dat zijn gewoon de groepen hersencellen die WEL met zenuwen worden verbonden..
Naar mate je ouder wordt, groeien er zenuwuiteinden langs je hersenencellen, als je gelijk alles zou gebruiken zou je een ongelooflijke opslag hebben.. maar ik denk dat je niet oud zou worden.
omg...hoeveel topics en websites zijn als bron gebruikt om dit te ontkrachten op fok!quote:Op zondag 5 december 2004 17:19 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Die 10% is geen bullshit, nouja, eigenlijk is het 11%.
Dat is niet bullshit, dat zijn gewoon de groepen hersencellen die WEL met zenuwen worden verbonden..
Naar mate je ouder wordt, groeien er zenuwuiteinden langs je hersenencellen, als je gelijk alles zou gebruiken zou je een ongelooflijke opslag hebben.. maar ik denk dat je niet oud zou worden.
tsja, hoeveel daarvan zijn door skeptici geplaatst, en hoe onderzoekt men het nou eigenlijk?quote:Op zondag 5 december 2004 17:55 schreef Gianluca het volgende:
[..]
omg...hoeveel topics en websites zijn als bron gebruikt om dit te ontkrachten op fok!
O, jawel hoor : een hele hoop gespreksstofquote:Op zondag 5 december 2004 18:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Zelf weet ik het niet....die hele discussie over het bestaan is al zolang aan de gang...en heeft nog geen ene sodemieter opgeleverd.
Nou , is wel degelijk belangrijk , als je als Christen gelooft dat je als je de dood gaat , in de hemel of in de hel kan komen .. is het wel zeker van belang . daar breng je de eeuwigheid door ..quote:Op zondag 5 december 2004 18:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom is het zo belangrijk om te weten of ie wel of niet bestaat? Waarom kun je niet gewoon doorgaan met het leven zonder antwoord? Mocht hij bestaan dan bestaat hij anoniem misschien, anders laat hij wie weet ooit nog wat van zich horen.
Zelf weet ik het niet....die hele discussie over het bestaan is al zolang aan de gang...en heeft nog geen ene sodemieter opgeleverd.
Rahab, de planeet van Lucifer, is al lang uit de lucht geblazen, een hel zal er dus niet bestaan..quote:Op zondag 5 december 2004 19:09 schreef HRR het volgende:
[..]
Nou , is wel degelijk belangrijk , als je als Christen gelooft dat je als je de dood gaat , in de hemel of in de hel kan komen .. is het wel zeker van belang . daar breng je de eeuwigheid door ..
het wel bekende : Johannes 3:16 : Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.quote:Op zondag 5 december 2004 19:14 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Rahab, de planeet van Lucifer, is al lang uit de lucht geblazen, een hel zal er dus niet bestaan..
Wel is het belangrijk voor Christenen om hun god te vinden, want dat blijft toch de weg naar de hemel.
Jah dat klopt, ben ik het ook helemaal mee eens. Het is zelfs logisch, vind ik dan... Daarom sta ik ook altijd open voor alles. En de laatste vraag die je stelt... tjah... vraag ik me ook af... in meerdere opzichten trwns... Miss zou je je kunnen verdiepen in 21-12-12... samenvatting: in 2012 wordt iedereen bewust ofzo... 5e dimensiequote:Op zondag 5 december 2004 17:36 schreef Choices het volgende:
Het is niet fout om fout te zitten met een idee, het is fout om je aan je eigen idee vast te binden alsof het een Leven-of-dood situatie is. Mensen die dat doen, in elke situatie, zijn bevangen in hun eigen bedenksels. Ze zijn gevangen in eigen gedachtenwerelden, en ze hebben het niet eens door. A prison for your mind, en ze vinden het niet eens erg. Want Hun wereld is op die manier veilig opgeborgen. Wanneer zal de mensheid zich een keer verwonderen, en een wereld leren kennen welke VER boven het intellect uit reikt, boven conceptuele gevangenis. Buiten de limieten van het verstand zit nog een complete wereld. Een wereld die zich scheidt en mengt in hetgeen dat jij ziet als JOU wereld, wanneer, word de mens een keertje wakker.
Nog ff over het verhaal van je concepten. Ik vind dat je daar een beetje te heilig voor uit komt. ookal is de kans vaak gelijk te stellen aan 0%, soms - kúnnen - concepten - kloppen. Dan vind ik niet dat je er vanuit kán gaan dat concepten automatisch weggeworpen kunnen worden. Ik denk zelf dat een concept gebaseerd is op een theorie. Concepten zijn een uitbouwing van een theorie (al dan wel aan persoonlijke bevindingen of aannames). Bevindingen en ontwerpen, uitbouwingen van een theorie, de persoon die een concept heeft gelooft heel erg in een theorie. Nu kunnen theorieën ook (deels) kloppen. Dat zou kunnen betekenen dat in een concept een kern van waarheid kan zitten, en dan al moet je ze niet uit kunnen sluiten. Op de vraag *wat is god* zou ik dan zeggen: onverklaarbaar, ik weet het niet.quote:Op zondag 5 december 2004 17:19 schreef Choices het volgende:
[..]
Tja dat is een lastige. Je zou dat inderdaad kunnen zeggen. Alhoewel het lastige zit in het; Wat.
Want de vraag: 'Wat' is god, is een vraag naar een concept. Dus in die zin kan het weer niet.
Ik durf ook wel te zeggen dat er geen 1 bewijs is dat onzichtbare vliegende olifantjes NIET bestaan. Of dat smurfen NIET bestaan. En bewijzen dat die olifantjes of die smurfen WEL bestaan... vele mensen, onder invloed van een bepaalde drug of gewoon geestesziek, kunnen je vertellen dat ze ze wel hebben gezien, en wat die olifantjes met hun gedaan heeft... en dat kun je dan geloven of nietquote:Op zondag 5 december 2004 15:28 schreef HRR het volgende:
Ik durf wel te zeggen , dat er geen 1 bewijs is , dat God NIET bestaat . En bewijzen dat God wel bestaat . Vele mensen kunnen dan vertellen wat God met hun heeft gedaan , en dat kan je dan geloven , of niet ...
Aard van het beestjequote:Op zondag 5 december 2004 20:03 schreef PeeJay het volgende:
Het is iig duidelijk dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren, waarom denken sommige mensne dan dat ze wél te verklaren zijn?
Gossiemijnequote:dude , de Hel bestaat nog steeds , snap niet waar je die onzin vandaan hebt :|
Een concept van God, is ALTIJD onjuist. Want let op, in al mijn vorige posts wanneer ik het had over concepten, dan had ik het over Concepten van god. Behalve de post van algemene aard.quote:Op zondag 5 december 2004 19:44 schreef PeeJay het volgende:
[..]
Nog ff over het verhaal van je concepten. Ik vind dat je daar een beetje te heilig voor uit komt. ookal is de kans vaak gelijk te stellen aan 0%, soms - kúnnen - concepten - kloppen. Dan vind ik niet dat je er vanuit kán gaan dat concepten automatisch weggeworpen kunnen worden. Ik denk zelf dat een concept gebaseerd is op een theorie. Concepten zijn een uitbouwing van een theorie (al dan wel aan persoonlijke bevindingen of aannames). Bevindingen en ontwerpen, uitbouwingen van een theorie, de persoon die een concept heeft gelooft heel erg in een theorie. Nu kunnen theorieën ook (deels) kloppen. Dat zou kunnen betekenen dat in een concept een kern van waarheid kan zitten, en dan al moet je ze niet uit kunnen sluiten. Op de vraag *wat is god* zou ik dan zeggen: onverklaarbaar, ik weet het niet.
Ik ben het er wel helemaal mee eens dat een concept nooit helemaal klopt. Vaak worden er theorie-ontwerpen gemaakt aan de hand van gebrekkige informatie (dat overigens ook niet altijd klopt, mensen intepreteren nog weleens fout). daar zit t m het probleem niet echt... Maar je moet wel in staat zijn een theorie of concept te verwerpen. Buiten dat kan dat soms heel moeilijk zijn, dat geef ik toe. de gemiddelde mens wil in iets geloven, wat dan ook. daartoe is volgensmij een genetische drang d8 ik.
Juist, en daarom zeggen zij die god kennen, niet dat god bestaat. Want dat is ook alweer een conceptueel gegeven, maar dan zeggen ze; God is.quote:Op zondag 5 december 2004 20:03 schreef PeeJay het volgende:
en dus is niet aantoonbaar dat god bestaat, dus ik vind ook niet dat je dán kan heilig kan geloven en er zeker van kan zijn dat hij bestaat. hij kán bestaan, hij kan ook niet bestaan, er kan een *soort van* bestaan, er kan nog veel meer. Wie zal het zeggen?
Juist, verklaringen, zijn in weze zo'n nutteloos gegeven in veel gevallen. Het helpt je de situatie te begrijpen, de onzekerheid weg te nemen. Zekerheid te geven. Waardoor je weer aan een verklaring bind. En daarom ook weer zo voor je eigen verklaring vecht -verdedigt in discussie-. Omdat het je onzekerheid wegnam. En ineens is een verklaring zo belangrijk als het leven zelf, omdat het je zekerheid heeft gegeven, zo belangrijk zelfs om er hele discussies over te houden, toespraken, piekeren etc etc. Conceptuele gevangenissen, voor de geest. De enige zonde dat een mens kan begaan, is in die gevangenis te blijven.quote:Het is iig duidelijk dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren, waarom denken sommige mensne dan dat ze wél te verklaren zijn?
Inspiratie van choices
omg das net zoiets als.. hey de topictitel is onzichtbare vliegende olifantjes met spikkeltjesslurf bestaat niet.. nou, waar baseert diegene dat op? Kom maar op, waarom zouden onzichtbare vliegende olifantjes niet bestaan?quote:Op zondag 5 december 2004 22:46 schreef HRR het volgende:
Ok , laten we ff ontopic gaan . topic heet : God bestaat niet . nou , waar bazeerd diegene dat op ? Dus , kom maar op ; waarom zou God niet bestaan ?
rustig maar , ik ga alleen in op de titel , dat is toch normaal ? wanneer iemand claimt : God bestaat niet , nou , dan mag je toch wel minstens vragen : waarom denk je dat ie niet bestaat , en wat zijn je onderbouweingen ? ? dat is toch niet meer als logisch , zo kan je als normale mensen een discussie geven .. dus ik snap niet waarom jij God met vliegende olifantjes vergelijkt ..quote:Op zondag 5 december 2004 23:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
omg das net zoiets als.. hey de topictitel is onzichtbare vliegende olifantjes met spikkeltjesslurf bestaat niet.. nou, waar baseert diegene dat op? Kom maar op, waarom zouden onzichtbare vliegende olifantjes niet bestaan?
Ik vind dat iedereen mag geloven wat hij wil. Maar je kunt nooit zeggen: god bestaat.. alleen: Ik geloof dat god bestaat. Net zo min kun je zeggen dat hij niet bestaat, je kunt immers nooit bewijzen dat als iets dergelijks echt niet bestaat, dat het ook niet bestaat :S
jah daar heb je gelijk in. Je kunt niet zeggen dat god niet bestaat.. omdat je dat gewoonweg niet weet. Je kunt alleen zeggen dat jij denkt of gelooft dat god niet bestaat of dat je dat aannemelijk vindt..quote:Op zondag 5 december 2004 23:15 schreef HRR het volgende:
[..]
rustig maar , ik ga alleen in op de titel , dat is toch normaal ? wanneer iemand claimt : God bestaat niet , nou , dan mag je toch wel minstens vragen : waarom denk je dat ie niet bestaat , en wat zijn je onderbouweingen ? ? dat is toch niet meer als logisch , zo kan je als normale mensen een discussie geven .. dus ik snap niet waarom jij God met vliegende olifantjes vergelijkt ..
edit : nou , als iets echt dergelijks NIET heeft bestaan , moet je dat kunnen onderbouwen minstens . en het gaat hier niet om olifantjes , maar om God .. dus , kom maar op
Als je gebonden bent aan de regels van logica, dan zul je nooit ver komen met persoonlijke ontdekkingen. Mag ik daar ook toevoegen dat Logica in weze heel relatief is en daarmee een eigen construct is van je eigen denken? Logica is niet wat in dit universum regeert, logica is wat mensen kunnen herkennen omdat het intellectueel begrip zo beperkend is.quote:Op maandag 6 december 2004 00:55 schreef livEliveD het volgende:
Ik geloof dat je meer per dag moet leven en gewoon moet accepteren dat je niet alles kan weten. Voor mijn gevoel geven gelovigen vaak een brug in die onbekende leegte maar voor mij is die brug onlogisch. Wil niet zeggen dat ik nergens voor open sta hoor. Het moet alleen logica bevatten en dat mis ik vaak bij veel religies.
Dit zijn slechts woorden kan op alles slaan. Dit defineert niet GOD. Dit defineert aspecten van het concept, maar dit defineert niet het concept zelf. Daarbij zijn de woorden die jij daar post, voor een ieder open voor een zeer brede interpretatie en voldoet bij lange na niet als een nauwkeurige definitie van GOD. De woorden die je gebruikt in jou post zijn op ZOVEEL manieren te interpreteren: Symbolisch, voorbeeldig. HRR, je zult ooit de waarheid inzien van wat ik zeg, want nergens, nergens waar dan ook zul jij een definitieve definitie van God tegenkomen. Alleen door een mens gemaakte mogelijke interpretaties van een God,quote:Op maandag 6 december 2004 01:02 schreef HRR het volgende:
God ; Schepper van Hemel en aarde, 1 van de 3 in 1 , God , Jezus , HeiligeGeest.
God geeft niet alleen liefde , hij IS liefde , bij Hem is geen onrecht , bij Hem is geen haat , geen leugens , kan ook niet , want Hij IS waarheid , IS liefde , IS rechtvaardigheid , Hij is degene die Elke plant laat groeien , elk kind vanaf het begin leven geeft...
Ik volg je heel goed, maar ik probeer slechts duidelijk te maken: een definitie van god, is niet te geven. Met massa's woorden, niet, met 2 woorden ook niet. Zolang je de perfectie in; God is,quote:Op maandag 6 december 2004 01:10 schreef HRR het volgende:
ehh volgens mij volg je me niet , ik zeg niet dat dit alles is , van dit IS God , dit is een klein deeeeeltje maar van wat Hij is, en het staat ook in de bijbel , dat alles wat wij denken hoe groot God is , nog maar zandkorrel in een emmer met zand is (in die trand ) dus dat weet ik wel. (of hoe Groot wij kunnen denken , nog te klein is .. )
Nee, haha, want geloven kan alleen in concepten. En concepten is nou wat net niet kan. Je kan god alleen maar Kennenquote:Op maandag 6 december 2004 01:18 schreef HRR het volgende:
is dat niet prachtig ! we hoeven het niet te beredeneren , tesnappen , te begrijpen .. we zijn mensen ... we hoeven het alleen maar te geloven !
Logica kent grenzen, dit is ons allen bekend. Als wij zien dat er grenzen zijn, wat zouden er dan voorbij die grenzen liggen, want daar is toch zeker ook wat? Alles wat er is, moet er zijn, anders zou het er niet zijn. Alles gebeurt zoals het moet gebeuren, anders zou het niet gebeuren. Waarom zou er dan in godsnaam een wereld voorbij de logica zijn. Die wereld, moet dus een functie hebben, een doel, een reden, die maakt in feite deel uit van al dat is, en niets van al dat is, is een zinloos iets.quote:Op maandag 6 december 2004 01:22 schreef HRR het volgende:
neej , dat maak JIJ ervan , we zijn maar mensen , je kan het niet begrijpen, dit is JOU logica , "Als je gebonden bent aan de regels van logica, dan zul je nooit ver komen met persoonlijke ontdekkingen."
Alles is 1 geheel, niks gebeurt zonder het ander. Ying Yang. Kijk Hrr, je schuift een HEEL interessant onderwerp naar voren, maar mijn doel was slechts om vanavond jullie denkvermogen een beetje op de proef te stellen door jullie allen naar de limiten van jullie denkgeest te laten gaan. Of het gelukt is hoef ik niet te weten, dat is voor jullie allen persoonlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik toch in een discussie ben gegaan, en ik hoop dat jullie hebben ondervonden dat jullie toch naar de limieten van jullie denkwerelden gingen. Hoewel dit effect misschien met dagen weer verdwijnt, toch is het een ervaring dat je pad in dit leven in ieder geval meer diepte zal geven.quote:Op maandag 6 december 2004 02:05 schreef HRR het volgende:
net als je leven , heeft ook een doel .. of denk je dat wanneer je dood gaat alles voorbij is ? dus dan zou het beteken , je bent heel je leven opzoek gegaan naar dingen waarvan je eerst niet af wist ,en je daar je tijd in hebt gestoken , en als je dan dood gaat .. dat het stopt , het einde is ... dat klinkt zeker onlogisch
Ik kies voor Jezus , dat is de enige goede weg ! en in Hem stel ik mijn veiligheid !quote:Op maandag 6 december 2004 02:27 schreef Choices het volgende:
[..]
Maar dit alles hangt af van je Keuzes, Je keuzes, zullen jou lot in zich dragen, en zich uiteindelijk voor je neus manifesteren.
Nu is de vraag aan jou:
Ben je bereidt om buiten je eigen denkwereld te stappen? Of blijf je liever binnen, de weg die je kent, en die je je hele leven al kent, waar je de veiligheid waarborgt.
Paranormaal genezen ? > magnetiserenquote:Op zondag 5 december 2004 14:20 schreef HRR het volgende:
gebedsgenezingen , hoe verklaar je dat dan ?
ik vind het eerder onlogisch klinken dat als je sterft.. dat er iets is in je lichaam, dat we niet kunnen meten, niet kunnen waarnemen, wat niet bestaat uit massa of energie.. wat dan uit je lichaam gaat, je herinneringen kopieert uit de synapsen in je hersenen.. je stofwisseling op een of andere manier kopieert zodat er emoties zijn en een of ander zicht creeert ipv met staafjes en kegeltjes. Dat is pas onlogisch.quote:Op maandag 6 december 2004 02:05 schreef HRR het volgende:
net als je leven , heeft ook een doel .. of denk je dat wanneer je dood gaat alles voorbij is ? dus dan zou het beteken , je bent heel je leven opzoek gegaan naar dingen waarvan je eerst niet af wist ,en je daar je tijd in hebt gestoken , en als je dan dood gaat .. dat het stopt , het einde is ... dat klinkt zeker onlogisch
Mja ik sta er wel open voor. Het lijkt me alleen heel moeilijk. Verder succes. Hopelijk zien we je ooit nog terug hierquote:Op maandag 6 december 2004 02:27 schreef Choices het volgende:
Ben je bereidt om buiten je eigen denkwereld te stappen? Of blijf je liever binnen, de weg die je kent, en die je je hele leven al kent, waar je de veiligheid waarborgt.
Ga naar buiten voorbij logica en concepten, of blijf er voor altijd in gevangen. It is a choice either way, but know it will forever hold your destiny.
Ik denk dat als er leven na de dood is dat je het ook niet zo logisch moet zien. Meer dat je onderdeel bent van het geheel ofzo. Hoe het zou moeten werken heb ik geen idee van. Maar als je uitgaat van een externe wereld is heel veel mogelijk zo niet alles.quote:Op maandag 6 december 2004 22:15 schreef DionysuZ het volgende:
ik vind het eerder onlogisch klinken dat als je sterft.. dat er iets is in je lichaam, dat we niet kunnen meten, niet kunnen waarnemen, wat niet bestaat uit massa of energie.. wat dan uit je lichaam gaat, je herinneringen kopieert uit de synapsen in je hersenen.. je stofwisseling op een of andere manier kopieert zodat er emoties zijn en een of ander zicht creeert ipv met staafjes en kegeltjes. Dat is pas onlogisch.
Mja dat ben ik niet met je eens. Tuuwk moet je het beste ervan maken nu je er toch bent maar je tijd hier gezien de eeuwigheid is verwaarloosbaar klein. Als er niks meer is dan is er ergens ook geen nut om dat te doen behalve op een (vaak egoistische) manier je tijd uitzitten. De toekomst zal je weinig boeien in zo'n gevalquote:Ik geloof dat als we dood gaan.. dat er niks is.. helemaal niks.. je bent dood. klaar. Maar alles wat je doet in je leven heeft impact op anderen en op je omgeving.. Als je er helemaal niet was, was de wereld over 10 jaar HEEL anders geweest (butterfly effect) .. Dus heeft je leven (EN je dood) zeker invloed op de rest
Geloof jij in Aliens? Nooit gezien, maar wel waar misschien? Net als God of Allah of Boeddha of wie dan ook. Het is maar net waar je in gelooft, dus jouw denkwijze en dat is iets wat je niemand kan opdringen.......wel hele gevaarlijke gedachtes dat je in de hel komt als je niet gelooft in God of Allah of wie dan ook. De HEL bestaat niet, de HEL maak jezelf precies hier op aarde waar je nu al bent. Denk je dat je naar de hel gaat dan gebeurt dat ook omdat je dood gaat zoals je geleefd hebt.........er verandert niks als je dood gaat. Je gaat dood zoals je geleefd hebt en als dat niet zo was als je wilde dan ga je ook dood zoals je niet wilt. Heel simpel en zoals ik erover denk. Geen waarheid, gewoon een visie.......en das heel wat beter als wat sommige geloven doen. Jij kan elk moment van de dag je leven veranderen en daar hoef je geen boete voor te doen, gewoon veranderen en dat doen wat goed voelt........meer niet. En dat is voor iedereen anders en niet uit een boek te leren.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:57 schreef FrigginHell het volgende:
Wat voor eigenschappen wil je aan God geven wil je kunnen zeggen of God wel of niet bestaat? Hoe moet ik nou gaan bewijzen of God bestaat? Of dat Hij niet bestaat?
Hangt er helemaal vanaf wat je van een God zou verwachten.
Misschien moet je zelf eens op zoek gaan, dan kom je er waarschijnlijk wel achter. Maar je kan het eigenlijk aan niemand hier vragen, want het is een kwestie van geloof.
Geloof krijg je dan weer als het beeld dat je van God hebt voor jou bevestigd word op de een of andere manier. Als dat niet gebeurt dan is het makkelijk te zeggen: God bestaat niet. Maar is het dan waar? Dat zul je niet weten als je niet zelf erachter aan gaat.
Wie? Ikkequote:
weet niet of ik het wil weten, snapte het alleen nietquote:Op dinsdag 7 december 2004 02:11 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wie? IkkeDat wil jij helemaal niet weten
![]()
Truste![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |