abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2004 @ 20:22:29 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23784345
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:10 schreef StefanP het volgende:

Oh enne, er is ergens een website waar over een periode van 2 maanden elke dag het journaal bekeken is en er geturfd is wat de topics waren en hoe lang die duurden. Daar bleek overduidelijk uit dat het journaal wel degelijk linkse propaganda spuit, omdat topics over 'die enge rechtsen' minuten langer duurden en veel vaker voorkwamen dan andere zaken.
Ja, ik heb het doorgelezen en het is een afschuwelijk amateuristisch broddelwerkje. Dat er 15 seconden het gironummer voor slachtoffers van de aardbeving in Marokko in beeld was, werd als subjectief links beschreven.

De 3 reportages over de miljardenfraude van Parmalat (en vervolgverhalen) waren volgens het onderzoek anti-bedrijfsleven reportages die uiteraard links zijn.

Tsja, als je je van dat soort zaken moet bedienen, dan kan je heel makkelijk je eigen vooroordelen bewezen zien worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 5 december 2004 @ 20:27:15 #52
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23784466
Geef eens een link Sidekick. Dan kunnen we zelf oordelen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zondag 5 december 2004 @ 20:41:37 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23784789
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:27 schreef Landmass het volgende:
Geef eens een link Sidekick. Dan kunnen we zelf oordelen.
http://www.libertarian.nl/NL/archives/001198.php

Het weerwoord van Hans Laroes:
http://www.nos.nl/journaa(...)/hpdetijd_brief.html
http://www.nos.nl/journaa(...)ng/opiniesvanhp.html
  zondag 5 december 2004 @ 20:53:32 #54
106056 Landmass
pi_23785089
quote:
Dat artikel in de HP ja. Heb ik ook gelezen.
Je moet het zo zien. Fraude in het bedrijfsleven krijgt meer aandacht dan fraude met subsidies of geld dat bedoeld is voor ontwikkelings-samenwerking. In dat opzicht is het links.

De schrijver heeft wel degelijk een punt IMO.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 5 december 2004 @ 21:04:15 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23785415
quote:
Er worden nogal veel dingen met de haren bijgesleurd omdat ie anders wel een heel kort lijstje zou hebben. Met andere woorden, het is ongebalanceerd, speculatief, tendentieus en vooral overdreven lang.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23787658
quote:
Dus eigenlijk heeft de OP helemaal geen eigen mening, maar loopt-ie na te blaten wat anderen hem voorkauwen zonder na te denken of 't wel ergens op slaat. Van welke stroming ken ik dat nou toch?
pi_23795030
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:36 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heeft de OP helemaal geen eigen mening, maar loopt-ie na te blaten wat anderen hem voorkauwen zonder na te denken of 't wel ergens op slaat. Van welke stroming ken ik dat nou toch?
Van Fok.

<enter signature>
pi_23842239
Rofl
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 8 december 2004 @ 22:28:18 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23843007
Ik vond het journaal vandaag opvallend rechts. Ik zag 2 pro-bedrijfsleven onderwerpen.

En 2 rechtse politici werden aan het woord gelaten over het onderduiken van Wilders. Die hele reportage is gewoon een reclamezuil voor Wilders!

Maar dan hoor je 'ze' niet.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:36:04 #60
106056 Landmass
pi_23843256
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:28 schreef Sidekick het volgende:
Ik vond het journaal vandaag opvallend rechts. Ik zag 2 pro-bedrijfsleven onderwerpen.
Ik heb niet gekeken. Waar ging het over.
quote:
En 2 rechtse politici werden aan het woord gelaten over het onderduiken van Wilders. Die hele reportage is gewoon een reclamezuil voor Wilders!

Maar dan hoor je 'ze' niet.
Dan hoor je die sukkels van links niet zal je bedoelen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23847701
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:26 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

neen een racist in de ontkenningsfase.
De enige die kan bepalen of iemand een racist is, is de rechter betwetertje.
pi_23848708
quote:
Op donderdag 9 december 2004 02:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Oeh, dus iedere keer als iemand hier een rascistische opmerking maakt, moeten de mods een rechter d'r bij halen om uit te maken of het wel een echt rascistische opmerking is.
pi_23849118
En, denk je eens in, is het niet zo dat je, als je door de overheid een baan hebt, dat je dan iets positiever t.o.v. 'links' staat. (Overheidsbemoeienis.) dan t.o.v. 'rechts' (Vermindering van overheidsbemoeienis; ik heb o.a. een VVD erop kunnen betrappen dat hij/zij NLD 3 af wil schaffen.) Dus tja.

Maar kijk anders naar het RTL nieuws, or worse, HvN.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23849141
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:36 schreef Landmass het volgende:
Dan hoor je die sukkels van links niet zal je bedoelen
Juist dán zou je 'links' moeten horen, omdat het 'rechtse' dingen zijn. M.a.w., je punt slaat even als een lul op een drumstel.

Overigens, even een vraagje, maar waarom wordt 'links' altijd voor sukkels uitgemaakt door 'rechts', maar zie ik dat toch ietsjes minder terug omgekeerd?
Some say in ice
  donderdag 9 december 2004 @ 12:05:36 #65
106056 Landmass
pi_23851795
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:26 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Juist dán zou je 'links' moeten horen, omdat het 'rechtse' dingen zijn.
Dat stond er impliciet.
quote:
Overigens, even een vraagje, maar waarom wordt 'links' altijd voor sukkels uitgemaakt door 'rechts', maar zie ik dat toch ietsjes minder terug omgekeerd?
Hier kan ik a4tjes over volschrijven. Het begint er al mee dat ze martkwerking niet snappen. Zie deze reactie: Voer snel maximale gasprijzen in

Bij links staat de verliezer centraal en wordt de winnaar gestraft. Hier walg ik gewoon van.

Verder leidt hun idealen tot tegenstrijdigheden. (eventjes geen voorbeelden)

Ze denken verder dat alles met geld valt op te lossen. Hoe naief => het zijn sukkels
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23853484
Grappig genoeg zijn universiteiten e.d. vaak overwegend links. Maar ja, daar werken dan ook voornamelijk domme mensen. Dit in tegenstelling tot het LPF/Wilders electoraat, dat als erg intelligent bekend staat...

<enter signature>
  donderdag 9 december 2004 @ 14:36:26 #67
106056 Landmass
pi_23854787
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:32 schreef FremantleDockers het volgende:
Grappig genoeg zijn universiteiten e.d. vaak overwegend links.
Heb jij een bron van het stemgedrag van
  • gepromoveerden die aan de universiteit werken
  • mensen die een universitaire opleiding hebben (ongeacht of ze aan de uni verbonden zijn of niet).
    quote:
    Maar ja, daar werken dan ook voornamelijk domme mensen. Dit in tegenstelling tot het LPF/Wilders electoraat, dat als erg intelligent bekend staat...

Hou op met je onzinnige niet onderbouwde suggestieve lariekoek.
  • Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 9 december 2004 @ 14:44:26 #68
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_23854951
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 12:05 schreef Landmass het volgende:
    Bij links staat de verliezer centraal en wordt de winnaar gestraft. Hier walg ik gewoon van.
    Hey, ik walg van mensen die termen als winnaar en verliezer op deze manier gebruiken. Tof.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      donderdag 9 december 2004 @ 16:30:36 #69
    974 ShowMaster
    I was cured all right
    pi_23857067
    @ Landmass
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 14:36 schreef Landmass het volgende:
    Hou op met je onzinnige niet onderbouwde suggestieve lariekoek.
    pi_23858550
    quote:
    Ze denken verder dat alles met geld valt op te lossen. Hoe naief => het zijn sukkels
    Naief != sukkel. Naief = in dingen trappen, dus alles slikken, en makkelijk om de tuin te leiden. De term "beïnvloedbaar" is hier dan ook meer op z'n plaats, al denk ik alsnog dat de grootste sukkels de mensen zijn die op looks alleen gaan stemmen, maar dat terzijde.
    Some say in ice
      donderdag 9 december 2004 @ 17:44:32 #71
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_23858859
    frontpage.fok.nl

Opgelost.
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
    pi_23858930
    quote:

Hier kan ik a4tjes over volschrijven. Het begint er al mee dat ze martkwerking niet snappen. Zie deze reactie: Voer snel maximale gasprijzen in
    Of je bent een troll, of je bent een ontzettende domme lul.
      donderdag 9 december 2004 @ 18:10:03 #73
    66847 Mxyzptlk
    nu met echte kleurkorrels
    pi_23859412
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 02:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Klinkklare nonsens, hoe verzin je het?!
    De rechter kan alleen bepalen of iemand strafbaar is of niet. Of iemand een racist, dief, lamlul of frauduleuze teringlijer is kunnen we best zelf bepalen hoor. Net zo goed als dat ik geen rechter nodig heb om te zien dat je onzin praat.
    hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
      donderdag 9 december 2004 @ 18:42:22 #74
    106056 Landmass
    pi_23860060
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 17:46 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Of je bent een troll, of je bent een ontzettende domme lul.
    Weer een reactie van joshus vergezeld van een duidelijke onderbouwing van zijn punt.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23861008
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 18:42 schreef Landmass het volgende:

[..]

Weer een reactie van joshus vergezeld van een duidelijke onderbouwing van zijn punt.
    Pot verwijt de ketel. Jouw referentie naar die thread laat niets zien waaruit blijkt dat links 'de vrije markt niet begrijpt', en in plaats daarvan zie ik even verderop alleen maar een ongefundeerde claim van jou dat ' overal waar de vrije markt aanwezig is voldoende aanbod van goeie kwaliteit tegen lage prijzen is.'

(Zoiets moet je voor de gein eens op een engels station zeggen. Kejje lache.)

Daarnaast geef je ook niet aan wat er nou precies zo dom is in die thread.

Kun je begrijpen dat ik dan ga twijfelen aan jouw serieusheid, dan wel intellect?

(oh, en het is trouwens joshu. Niet joshus)
      donderdag 9 december 2004 @ 19:57:18 #76
    106056 Landmass
    pi_23861885
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 19:21 schreef joshus_cat het volgende:

en in plaats daarvan zie ik even verderop alleen maar een ongefundeerde claim van jou dat ' overal waar de vrije markt aanwezig is voldoende aanbod van goeie kwaliteit tegen lage prijzen is.'
    Het is zo overduidleijk dat de vrije markt goed werkt dat mensen het niet meer zien en het tot een gewenning leidt. Als jij dadelijk je tanden poetst, vervolgens in je ikea bed stapt en de volgende ochtend wakker wordt met een electronische wekker en gaat ontbijten dan kan dit alles tegen een spot goedkoop prijsje, allemaal dankzij de vrije markt.
    dat ik dit moest uitleggen! ongefundeerd! tsk
    quote:
    (Zoiets moet je voor de gein eens op een engels station zeggen. Kejje lache.)
    Daar is dan ook geen vrije markt. Het is namelijk praktisch onmogelijk om een nieuw spoornetwerk aan te leggen.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23862949
    Gadverdamme, het was weer walgelijk, deze rechtse propagandazender. Er waren vandaag dertien items en élf daarvan waren weldegelijk rechts te noemen.

De eerste twee gingen over een verkrachtingszaak en Murad D. Dat is duidelijk appelleren aan het gevoel van onveiligheid in de Nederlandse samenleving. Het eerste iitem meldt ook nog es dat Justitie (lees: de ambtenarij) kennelijk fouten heeft gemaakt. In het tweede item, over Murad D., wordt even een shot getoond van islamitische scholieren, erg suggestief.

Het derde item ging over Wilders. Over een rechtse politicus dus. Het begint al direkt met insinuaties dat Wilders tegengewerkt zou worden door de overheid. Ook zien we geen interview met Wilders, maar zien we onpersoonlijke brieven, wat suggereert dat rechts in zo'n gevaar is dat het slechts brieven kan sturen naar de media.

Dan komt het korte nieuws.

Mobiele telefonie is het vierde item. Het gaat goed met deze markt, aldus het item. Een duidelijke lofzang aan het adres van ongelimiteerd kapitalisme.

Luchtverfrissers zijn niet slecht voor de gezondheid. Door dit te stellen in het vijfde item, haalt NOS in feite uit naar de (linkse) gezondheids- en milieuactivisten, die het dus bij het verkeerde eind hadden.

Het zesde item meldt dat het busvervoer in het noorden platligt ten gevolge van een staking. Het bedrijf moest bezuinigen omdat het minder geld kreeg van de overheid. Zelfs een blinde kan zien dat hier de ongecontroleerde en ongeneerde overheidscontrole op bedrijven wordt aangevallen.

Item zeven, over bloedtransfusies, en negen, over natuurrampen op de Filipijnen, zijn niet echt overduidelijk rechts, dus die laat ik maar weven buiten beschouwing. Het item tussen deze twee in gaat echter over militairen die gestuurd worden naar Irak. Geen kritisch geluid te horen en het is algemeen bekend dat het toch voornamelijk rechts is geweest dat vóór de uitzending was en is.

Het laatste item van het korte nieuws gaat over een schietpartij bij een band. Duidelijk weer aandacht geschonken aan rechtse slachtoffers, immers, death-metal is rechts. Bovendien wordt wéér ingespeeld op dat gevoel van onveiligheid in de samenleving.

Dan twee stukjes over China. Eentje gaat over een handelsconferentie, waarbij allerlei directeuren aan het woord worden gelaten, zonder ook maar wat. Rechtser dan "commercie boven mensenrechten" kan niet. En ook een item over het falen van de Culturele Revolutie. Nu, het commentaar leek wel rechtstreeks te komen uit de Elsevier! De NOS die meldt dat de "Culturele Revolutie misplaatst geïdealiseerd" werd en dat nu pas, let op het suggestieve, de "ogen openen".

En als laatst iets over Bernhard. Typisch rechts. Het konigshuis wordt meestal aangehangen door conservatieven en staat eigenlijk ook voor conservatisme. En, zoals bekend, conservatisme staat voor rechts.

Het is waarlijk wálgelijk hoe mijn belastingcenten gebruikt worden om de deze rechtse propaganda de burger te voeren. Goebbels zou er trots op zijn, !
      donderdag 9 december 2004 @ 21:01:34 #78
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23863412
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 19:57 schreef Landmass het volgende:

[..]

Daar is dan ook geen vrije markt. Het is namelijk praktisch onmogelijk om een nieuw spoornetwerk aan te leggen.
    Oh, is in sommige situaties een vrije markt niet volledig haalbaar? Toont dit niet aan dat de vrije markt niet per definitie goed is?
    pi_23864367
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 19:57 schreef Landmass het volgende:

[..]

Het is zo overduidleijk dat de vrije markt goed werkt dat mensen het niet meer zien en het tot een gewenning leidt. Als jij dadelijk je tanden poetst, vervolgens in je ikea bed stapt en de volgende ochtend wakker wordt met een electronische wekker en gaat ontbijten dan kan dit alles tegen een spot goedkoop prijsje, allemaal dankzij de vrije markt.
    Oh, dus in de sovjetunie hadden de mensen geen bed, electronische wekker en ontbijt?
      donderdag 9 december 2004 @ 23:18:53 #80
    106056 Landmass
    pi_23867260
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 21:41 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Oh, dus in de sovjetunie hadden de mensen geen bed,
    Je snapt dondersgoed wat ik bedoel. De vrije markt heeft tot een overvloed aan goede kwaliteit producten gezorgd tegen lage prijzen. Dat was er in de USSR niet nee.
    quote:
    electronische wekker
    Waarschijnlijk hadden ze nog van die dingen met een veer die "tring" zeiden.
    quote:
    en ontbijt?
    idd, ze hadden hun eigen oogst om zeep gegolpen en moesten bij de USA om hulp vragen
    Waarom? Omdat communisme onzin is.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 9 december 2004 @ 23:20:37 #81
    106056 Landmass
    pi_23867326
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 21:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh, is in sommige situaties een vrije markt niet volledig haalbaar?
    true
    quote:
    Toont dit niet aan dat de vrije markt niet per definitie goed is?
    Wat definieer jij als goed?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      donderdag 9 december 2004 @ 23:23:34 #82
    106056 Landmass
    pi_23867427
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:41 schreef Monidique het volgende:
    Een ban drijft je vanzelf naar andere delen van het forum he.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23868106
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 23:18 schreef Landmass het volgende:

[..]

Je snapt dondersgoed wat ik bedoel.
    Nee.
    quote:
    De vrije markt heeft tot een overvloed aan goede kwaliteit producten gezorgd tegen lage prijzen. Dat was er in de USSR niet nee.
    Dat was in de USSR wel. Zwaar gesubsidieerd, OK. Maar d'r is een periode geweest (volgens mij ergens begin jaren 70 vorige eeuw) dat zelfs amerikanen verbaasd waren over het aanbod van producten in de USSR.
    quote:
    Waarschijnlijk hadden ze nog van die dingen met een veer die "tring" zeiden.
    Bespaar je me retorisch gokwerk.
    quote:
    Waarom? Omdat communisme onzin is.
    Ach, meer retoriek. Tsssssk. Goed lezen. Hoor je mij het communisme verdedigen? Ik geef alleen een tegenvoorbeeld waaruit blijkt dat 'de vrije markt' niet de enige manier is waarop je producten kan produceren.
    pi_23868309
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 23:46 schreef joshus_cat het volgende:
    Dat was in de USSR wel. Zwaar gesubsidieerd, OK. Maar d'r is een periode geweest (volgens mij ergens begin jaren 70 vorige eeuw) dat zelfs amerikanen verbaasd waren over het aanbod van producten in de USSR.
    Dat waren de jaren '70 na het geweldige landbouwproject van Chroetsjov?
      donderdag 9 december 2004 @ 23:53:44 #85
    106056 Landmass
    pi_23868310
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 23:46 schreef joshus_cat het volgende:

Dat was in de USSR wel.
    Geloof je het zelf. Waar kwamen al die wachtrijen voor de bakker dan vandaan? Zelfs dat konden ze niet eens.
    quote:
    dat zelfs amerikanen verbaasd waren over het aanbod van producten in de USSR.
    [..]
    Ze waren waarschijnlijk verbaasd over het feit dat ze ondanks het communisme toch nog iets konden produceren.
    quote:
    Bespaar je me retorisch gokwerk.
    [..]
    Dat "tring" was het retorische gedeelte. De rest was serieus.
    quote:
    Ach, meer retoriek. Tsssssk. Goed lezen.
    Ik zeg alleen maar dat ze hongersnood hadden hoor
    quote:
    Hoor je mij het communisme verdedigen? Ik geef alleen een tegenvoorbeeld waaruit blijkt dat 'de vrije markt' niet de enige manier is waarop je producten kan produceren.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      maandag 20 december 2004 @ 05:17:39 #86
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24095920
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:41 schreef Monidique het volgende:
    --een pleidooi ter illustratie van rechtse TV--

Het is waarlijk wálgelijk hoe mijn belastingcenten gebruikt worden om de deze rechtse propaganda de burger te voeren. Goebbels zou er trots op zijn, !
    Joseph Goebbels was minister van de Nationaal Socialistische Duitse Arbeiders Partij
    Ik ben wel zeer benieuwd naar de hoogte van jouw belastingaanslag...
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_24096145
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 05:17 schreef sjun het volgende:

[..]

Joseph Goebbels was minister van de Nationaal Socialistische Duitse Arbeiders Partij
    Ja en? De NSDAP was socialistisch dus links.
    De NSDAP was nationalistisch dus rechts.
    Wat is je punt sjun? Potje welles-nietesen?
      maandag 20 december 2004 @ 07:58:22 #88
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_24096153
    Nationalistisch kan ook links zijn.
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
    pi_24096189
    Laat ik het er maar op houden dat extremen nogal wat gemeen met elkaar hebben. Controle door de staat is een 'links' standpunt, maar hij was ook voor het 'traditionele "family life"', wat meestal weer als 'rechts' wordt gezien.
    Some say in ice
      maandag 20 december 2004 @ 10:33:34 #90
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_24097453
    quote:

[..]

What's in a name.
    "He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
    pi_24101468
    quote:
    Bijzonder weinig, . Maar het blijven tóch belastingcenten, .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')