abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2004 @ 16:55:20 #211
46593 zjeckyll16
Stupid is as stupid doe
pi_24015752
BLADE: TRINITY

Vond het een redelijk goeie film. Gewoon lekkere vermaak.

[ Bericht 40% gewijzigd door zjeckyll16 op 17-12-2004 01:16:09 ]
Dj Tiesto in concert-Magik
pi_24020980
KILLER WORKOUT

AEROBICIDE

ik leest in de review dat er ook nog iets was met een serial killer of zo, * maar dat is me even ontgaan
pi_24024125
THE SADDEST MUSIC IN THE WORLD

De filmmakers hebben geprobeerd om de film in de authentieke stijl te filmen als in de jaren '30 maar falen daarin miserably.

1 - de film is geschoten in WideScreen
2 - de sexueel getinte grapjes die er in voor komen zijn absoluut niet gepast in het geheel, zelfs de screwball comedy's hebben ze niet zo grof.
3 - er zit teveel kleur in de film verwerkt
4 - zoveel visuele kunstjes werden er niet in uitgevoerd toen

De film kon me buiten die dingen ook niet echt boeien tot de laatste 20 min die wel aardig werden maar dan is het al te laat.

Wil niet zeggen dat de film vreselijk slecht is, althans dat is mijn mening natuurlijk, ik kwam er gewoon niet echt lekker in te zitten

donderdag 16 december 2004 @ 23:12:33 #214
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24024722
#73 A Clockwork Orange
En gisteren mocht ik deze door veel mensen geprezen film van Stanley Kubrick kijken. Ik kon jammer genoeg geen nederlandse ondertiteling vinden dus soms miste ik stukken conversatie door het vreemde taalgebruik maar ik kon zeker genieten. Ik had eigenlijk meer geweld door de hele film door verwacht want het zou zo zo gewelddadig worden maar dat viel me opzich nog wel mee. Het geheel gaf echter wel de goede sfeer mee, want dat is voornamelijk het woord voor deze film: sfeer. De geweldacties doen een beetje macaber aan door de vreemde pakken en vreemde settings in combinatie met de klassieke muziek. Het acteerwerk is zeker ok. De hele personage Alex kwam zeer goed over en je kon ook zeker met hem meevoelen en sympathie voor hem opbrengen, hoewel het puntje dat hij inner demons ofzo had niet echt sympathiserend overgebracht werd. Voor de rest is het een lekker zichzelf onderscheidende film met een ongekopieerde sfeer. Een 8,5 van mij.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_24025205
Before Sunset
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond Sunset beter dan Sunrise, de gesprekken verlopen inderdaad soepeler en het kwam allemaal spontaner op me over. Het thema sprak me ook meer aan. Ik heb me geen moment verveeld en de film gaf me veel stof tot nadenken. Een 8 vind ik een waardig cijfer voor deze eigenzinnige, originele en inspirerende film.
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:17:48 #216
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24026397
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:50 schreef kinky_queen het volgende:
De filmmakers hebben geprobeerd om de film in de authentieke stijl te filmen als in de jaren '30 maar falen daarin miserably.
Dat hebben ze niet in mijn ogen. Guy Maddin laat zich enkel inspireren door die films, maar wil zeker niet authentiek over komen. Hij geeft er z'n eigen twist aan, onder andere door die sexuele grapjes en andere dingen die juist te ver gaan voor films uit die tijd en zo ook een beetje die tijd te kijk te zetten, als ware het een soort van spoof. Dat maakte de film voor mij juist zo leuk.
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:38:13 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24026856
Raising Helen
Succesvolle jonge carriere vrouw(Kate Hudson) erft kinderen van overleden zus, dit geeft frictie met haar persoonlijk leven, alles gaat mis(carriere naar de haaien, sociaal leven weg, problemen met de kinderen etc.), kinderen toch naar andere serieuze zus, Hudson keert terug naar haar vroegere leven, komt erachter dat ze kinderen mist, kinderen terughalen, Happy End. O'ja en ondertussen krijgt ze natuurlijk ook nog een relatie met de leuke rector-dominee van de school van de kindjes. Vrij simpel en voorspelbaar allemaal dus. De uitwerking is ook niet echt orgineel of bijzonder. Echt een film, die eigenlijk nog net te leuk is om uit te zetten, terwijl je allang weet wat er gaat gebeuren en de grappen het ook net niet zijn.
cijfer: 3

Shattered Glass
Waargebeurd verhaal over een journalist voor die zijn artikelen verzonnen had en uiteindeljik gesnapt wordt door een internet nieuwspagina en de nieuwe redacteur.
Als we in ons achterhoofd houden dat dit een regie debuut is, is de film goed geslaagd. Het verhaal wordt netjes opgebouwd en goed verteld. En ook op het acteerwerk is niet al te veel aan te merken.
cijfer: 7
pi_24027360
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:17 schreef Gorro het volgende:

Dat hebben ze niet in mijn ogen. Guy Maddin laat zich enkel inspireren door die films, maar wil zeker niet authentiek over komen. Hij geeft er z'n eigen twist aan, onder andere door die sexuele grapjes en andere dingen die juist te ver gaan voor films uit die tijd en zo ook een beetje die tijd te kijk te zetten, als ware het een soort van spoof. Dat maakte de film voor mij juist zo leuk.
Hmmm....

owkay...

zo had ik het niet gezien maar idd als je het zo bekijkt is het wel al wat acceptabeler

ontopic:

ELSA - FRAULEIN OF THE SS

FRAULEIN DEVIL

Tjsah, in het kader van de nazisploitation dagen (uren )die ik ga beginnen is dit de eerste in een serie van 4 of 5

Liefhebbers van trash zullen hem rauw lusten, een ander moet gewoon wegblijven als ware het slechtgehumeurde huisvrouwen

Het 'verhaal' wil dat iedereen in de WWII zo geyl was als boter en dat komt de dames goed uit want die zijn dat ook.

Einde verhaal:

Amusementswaarde 7
Nudity 8
Schokkend nope

vrijdag 17 december 2004 @ 01:03:42 #219
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24027467
In the name of the rose

Goede film over het hypocriete katholicisme in de middeleeuwen. Intriges en verraad in een mannenklooster, waarbij kennis het eeuwige geheim moet blijven. Mooie beelden en goed acteerwerk van Sean Connery en een jonge Christian Slater
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 17 december 2004 @ 01:42:44 #220
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24028242
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:12 schreef hornage het volgende:
#73 A Clockwork Orange
En gisteren mocht ik deze door veel mensen geprezen film van Stanley Kubrick kijken. Ik kon jammer genoeg geen nederlandse ondertiteling vinden dus soms miste ik stukken conversatie door het vreemde taalgebruik maar ik kon zeker genieten.
veel russisch.

Malchik - jongen
Devochka - meisje
molokko - melk
viddi - kijken
Droog/drugis - vriend/vrienden

das hetgene wat ik me momenteel kan herinneren...

verder geweldige film. Boek schijnt beter te zijn volgens mijn vriendin. Maar goed die spreekt russisch..
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 17 december 2004 @ 08:54:09 #221
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24029908
Regarde La Mer

Alweer een interessante Ozon-film (slechts 51 minuten helaas). Vrouw zit met baby in eenhuis op een eiland. ze is engels en haar man werkt nog in parijs, maar kan elke dag ook arriveren.
dan komt er een andere vrouw langsgelopen, die vraagt of ze in de tuin mag kamperen. na aarzeling stemt de eerste in. ze is namelijk erg nieuwsgierig van aard. dat blijkt ook wel gaandeweg de film.

ik moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk was van de zeer rake typering van de vrouw met baby. Anderzijds is haar nieuwsgierigheid die haar onvoorzichtig maakt (ze laat bv de baby alleen in bad zitten als ze de deur opent) een beetje vreemd. ik zou de baby nooit zomaar achterlaten, maar aangezien ze het handenbindertje eigenlijk ook wel eens NIET om zich heen wil hebben, is het wel geloofwaardig. dit komt door de relatief ingetogen manier waarop Ozon deze film heeft gemaakt.
verder zijn de beelden ook weer prachtig en zou deze film zeker in mijn top100 komen, maar door de lengte mag dat niet van Gorro.

misschien wel de beste film van Ozon, maar ja, ik heb ze nog niet allemaal gezien (nog 3).
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:40:22 #222
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24031298
Csillagosok, Katonįk (The Red and the White) (Mklós Janscó, 1967)
Op minimalistische wijze legt Miklós Jancsó de nutteloosheid en waanzin van oorlog bloot. In de eerste helft doet hij dat in mijn ogen iets te minimalistisch, want heel veel opmerkelijks gebeurd er niet. Ja, er worden veel mensen geėxecuteerd, maar dat verliest al snel z'n effect. De film wordt beter naarmate hij vordert en je meer opmerkelijke scenes voorgeschoteld krijgt. Op nogal wat momenten is niet helemaal duidelijk wie wie is, mede veroorzaakt door het feit dat er geen duidelijke hoofdpersonen te ontdekken zijn. Deze verwarring wordt met voorbedachte rade gezaaid, want in oorlogstijd is dat precies wat de mensen voelen; verwarring, angst en het gevoel over onmenselijkheid, hier benadrukt doordat zo ongeveer de enige woordenwisselingen in de film bevelen zijn. ***½

(#457) Léolo (Jean-Claude Lauzon, 1992)
Léolo is een literaire film, die de mooie teksten die voorgelezen worden door de voice-over prachtig weet te combineren met hemelsmooie muziek en beelden die een lust zijn voor het oog. Neem daarbij ook nog eens een erg leuke verhaal met een vleugje absurdisme, een snufje magie en herkenbare thema's en gebeurtenissen en je hebt een topfilm. Binnen de weelderige buitenkant huist een droevige ondertoon van een jongen die zich onbegrepen en niet op z'n plaats voelt. ****½

De-Lovely (Irwin Winkler, 2004)
Liefdevolle biopic over Cole Porter, een bekende songwriter van onder andere MGM Musicals. Kevin Kline en Ashley Judd vormen een leuk paar op het scherm, maar de film zit te vol met gezapige liedjes, die me maar zelden wisten te boeien. Wel leuk om sterren als Robbie Williams, Alanis Morissette en Sheryl Crowe op te zien draven om een nummer ten gehore te brengen. Op z'n best is het een heerlijk jazz/soul nummer gebracht in een rokerig jazz-café, op z'n slechtst een geforceerde clowneske vertoning van een cliché musical nummer. **½
pi_24031545
LAGER SSADIS KASTRAT KOMMANDANTUR

SS EXPERIMENT CAMP

In een concentratiekamp worden allerlei experimenten met de dames uitgehaald om een beter ras te maken. dwz dat de baarmoeders verwijderd worden en dat diegene die niet willen neuken met mannelijke 'slachtoffers' nadat ze een nieuwe baarmoeder hebben mogen ontvangen ze in een badje met kokend heet water worden geplaatst om daarna te mogen bevriezen in datzelfde bad.

Dit zou me shockeren als het niet zo puberaal gebracht zou worden.

vrijdag 17 december 2004 @ 11:24:16 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24031994
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:53 schreef kinky_queen het volgende:
KILLER WORKOUT

AEROBICIDE

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ik leest in de review dat er ook nog iets was met een serial killer of zo, * maar dat is me even ontgaan
kijk johnny, geile wijven
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:20:39 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24034615
Eergisteren:

The Blues Brothers
Net uit de gevangenis vrijgelaten besluit Jake Blues (John Belushi) zijn band weer opnieuw bij elkaar te brengen. Samen met zijn broer Elwood (Dan Akroyd) gaan ze opzoek naar de leden van de band en proberen $ 5000,- bij elkaar te krijgen om een weeshuis te redden.
Al zo vaak gezien maar deze film blijft geweldig. Akroyd en Belushi vormen een cool en droogkomisch duo. De bijrolletjes van oa. Aretha Franklin en Ray Charles zijn stoer. En tenslotte een van de belangrijkste factoren in deze film: de muziek. De soundtrack is erg lekker. Leuke, lekkere en inmiddels klassieke soundtrack. Keer op keer blijft ie lekker om te horen

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

En gisteren in de sneak:
Alfie
We volgen een aantal maanden uit leven van uberwomanizer Alfie (Jude Law) en hoe hij "te werk gaat" tijdens t versieren van vrouwen.
Dit was dus echt de slechtse sneak die ik in lange tijd heb gezien. Jude Law overtuigd totaal niet, het verhaal is er eigenlijk gewoonweg niet. En als t er al is dan is t wel erg slap. De humor die de makers erin hebben proberen te stoppen werkt voor geen kant, net als t drama gedeelte van de film.
De mix van acteren en vertellen richting de camera is wel aardig bedacht maar zeker niet origineel en leuk uitgewerkt.
Er zullen misschien best mensen zijn die dit een aardige film vonden, maar persoonlijk heb ik me 1,5 uur stierlijk zitten vervelen.
Geen aanrader dus

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 5,2/10
pi_24039133
Being John Malkovich (1999).

Een film die een interessant concept een geslaagde uitwerking geeft. Het acteerspel is erg sterk, met John Cusack in een geweldige hoofdrol als Craig Schwartz, en verder een haast onherkenbare Cameron Diaz.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee vond ik dit één van de leukere films met een dergelijk concept.

Schindler's List (1993).

Ik had deze al een paar jaar terug gezien, en nu dus op DVD. Blijft een mooie film.

A Streetcar Named Desire (1951).

Niet in z'n geheel gezien, maar wat ik had gezien vond ik de moeite waard. Deze film ga ik een andere keer nog in z'n geheel bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Joshua_Tree op 18-12-2004 01:15:26 ]
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_24041003
LA SVASTICA NEL VENTRE

NAZI LOVE CAMP 27

Goh, een nazisploitation met ambitie! Niet alleen maar nudity & torture, maar echt een poging tot drama met enige diepgang. Is nogal zeldzaam bij exploitation flicks.
SPOILER

pi_24046148
2 weekjes geleden naar The Incredibles geweest.
Verwachtte er niets van, maar ik vond het een mega-leuke film.
Leuk uitgediepte personages, leuke verhaallijn en enorm veel actie in 121(!) minuten film.

Ik geef: 8,5/10
IMDB: 8,3/10
pi_24046150
Alien: Theatrical Cut
Het was al een tijd geleden dat ik deze heb gezien en kon me er niet veel meer van herinneren (behalve dat er ofcourse een Alien in voorkomt ). Ik was dus weer helemaal verrast en schrok me regelmatig de pleuris, erg goeie spanningsopbouw en gewoon goeie schrikmomenten. Gauw even de directors cut bekijken en dan kijken welke ik beter vind.
pi_24046967
Eergisteren The Forgoten gezien
Viel me niet tegen, alleen het begin was me wat te langdradig
zaten wel een paar leuke schrikmomenten in
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:20:05 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24048433
Vanmiddag gezien:

Infernal Affairs
Vol verwachting kwam deze week de trilogy box binnen. Vandaag t eerste deel gekeken en damn wat was t goed. Strak gefilmd, erg sterk acteerwerk. Het verhaal is goed uitgewerkt en blijft voortdurend spannend, mede door een aantal leuke plottwists blijft t interessant. En ik weet niet wat t is met die Hong Kong films, maar ook deze film heeft (net als Old Boy) een werkelijk fantastische soundtrack. Doen ze erg goed, want deze voegt zeker wat toe aan de kwaliteit van t geheel.
Zeker een aanrader
Wel minder: in 2006 komt er een een Amerikaanse remake
Waarom?? waarschijnlijk omdat de inspiratie en orignaliteit in Hollywood tegenwoordig ver te zoeken is. 1 "geluk bij een ongeluk": de remake wordt geregiseerd door Matin Scorsese.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
pi_24050403
Treasure Planet
leuke film, zeer mooi getekend (wel vals gespeeld, ze hebben de pc gebruikt)
maar toch mooi getekend..

Hercules
leuke film zeeeer matig getekend

The black cauldron
wel grappig niet spectaculair en nog redelijk getekend

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 18-12-2004 00:46:59 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zaterdag 18 december 2004 @ 00:48:46 #233
96179 BGumble
"Two kinds of cheese"
pi_24050598
"Requiem for a dream
"You're no more of a pig than I am..."
pi_24051651
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 00:48 schreef BGumble het volgende:
"Requiem for a dream
.
Wwat vond je ervan?
  zaterdag 18 december 2004 @ 05:31:00 #235
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_24053365
House of Flying Daggers (Shi mian mai fu)
... Adembenemend mooie beelden, ik moet even bijkomen...
The Internets, I needs it..
  zaterdag 18 december 2004 @ 10:00:36 #236
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24053850
(#981) Gummo (Harmony Korine, 1997)
Een triest en verontrustend portret van een white trash gemeenschap wat geteisterd werd door een tornado. Dat heeft diepe sporen achtergelaten en die laat de regisseur merken door de kinderen allerlei kattenkwaad uit te laten voeren zonder moreel besef. Het levert een aantal onvergetelijke scenes op, maar op een gegeven moment gaat het vervelen. Opmerkelijk is wel de authentieke sfeer die de film uitstraalt, mede veroorzaakt doordat ongeveer een kwart geļmproviseerd is en bijna alles door amateurs gespeeld is. De cinematografie en editing is ook vrij opmerkelijk, maar helaas kan de film ondanks z'n relatief korte speelduur niet altijd blijven boeien. ***

(#492) Europa (Lars von Trier, 1991)
Net als het eerste deel, Element of Crime, van Von Trier's Europa-trilogie is ook dit derde deel er één met een bijzondere en inventieve uitstraling. Hij experimenteert er weer op los door zwart/wit beelden met kleur en andere filters te combineren. Ook het verhaal heeft een bijzondere structuur met een soort Godperspectief; een hypnotiseur die het lot van het hoofdpersonage bepaalt. Dit alles vormt Europa tot een unieke film van een uniek regisseur. ****½
pi_24054062
Collateral

Viel me erg tegen na het hoge IMDB cijfer en wat ik erover gehoord had.. De eerste helft was op momenten ronduit saai, en ik vond het ook weinig origineel. Tweede helft gelukkig iets beter, maar voor mijn gevoel zeker niet de topper die het had moeten zijn. ***1/2
  zaterdag 18 december 2004 @ 12:52:15 #238
40664 Durbin
Who knows..
pi_24056088
De Grųnne slagtere (The Green Butchers)

Deense zwarte komedie over twee slagers, Svend en Bjarne, die genoeg hebben van hun baas en voor zichzelf beginnen. De verkoop loopt echter niet zoals ze hadden gehoopt, totdat een elektricien per ongeluk in de vriescel wordt opgesloten. In paniek besluit Svend het lichaam in stukjes te snijden en te verkopen. Meteen worden ze de best verkopende slagerij van het dorp en komen ze voor een dillema te staan. Tevens ontwaakt Bjarne's tweelingbroer uit een 7 jaar lange coma, maar Bjarne is allsbehalve blij om hem weer te zien. Het verhaal is best interessant, heeft hier en daar een leuke twist en een aantal droge, komische scenes, maar nergens komt het lekker op gang. Tevens vond ik het einde wat geknutseld.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24058906
Tape
zoo, das nog eens een goede film

Men neme 1 hotelkamer en 3 personen en klaar.
Fantastische dialogen, leuk verhaal en leuk/apart camerawerk.

Alleen kijken als je goede dialogen kan waarderen
  zaterdag 18 december 2004 @ 16:15:00 #240
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24059566
Ray

Film over het leven van Ray Charles. De film volgt hoe ray charles op klimt in de wereld van muziek, maar ook zijn prive kant van het verhaal het vreemd gaan en het drugs gebruik komen vele vuldig in beeld. Jamie Foxx doet het erg goed als Ray Charles en zal hier vast nog wel wat prijzen voor krijgen.
Goede film, krijgt van mij een 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')