abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 03:42:48 #126
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23914367
Kingpin

Kende hem al,maar wist de titel niet bij de film te plaatsen, wel een erg geinige film.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 12 december 2004 @ 03:57:15 #127
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23914474

Le Sang d'un poète (The Blood of a Poet)
Een vrij kunstzinnige Franse film uit 1930. In het kort over een jonge man die een "avontuur" beleeft nadat een mond die hij schilderde tot leven komt. In het tweede gedeelte van de film speelt een spel kaarten met een vrouw na een sneeuwbalgevecht door een groepje jongens.

Ik vond het eerste gedeelte mooi en ook redelijk toegankelijk en begrijpelijk. Het tweede gedeelte was ook mooi, maar kunstzinniger als het eerste en daardoor raakte ik de draad een beetje kwijt.

In het eerste gedeelte wordt leuk met zwaartekracht en special effects omgegaan. Dit kan ik wel waarderen voor een film uit de jaren 30.

Ik geef deze film een 8.

Thriller - en grym film

Zweedse film uit 1974 die niets aan de verbeelding overlaat. Sterker nog, dit is de 2e film die in Zweden verboden werd.

Het gaat over een meisje van begin 20 die niet meer praat sinds ze in haar jeugd sexueel misbruikt werd. Ze mist de bus en een man in een auto stopt en vraagt of zij met hem meewil. Bij hem thuis aangekomen vergiftigd hij haar en valt ze flauw. Een dokter injecteerd heroine in haar zodat ze afhankelijk ervan word. Ze word gedwongen tot prostitutie door de man. Na een voorval met een client snijdt haar pooier haar een oog uit. Bij het filmen hiervan werd schijnbaar een echt lijk uit een mortuarium gebruikt. De seks scenes laten niets aan de verbeelding over; er wordt vaak gebruikt gemaakt van een closeup van de man die het meisje penetreert. Van het geld dat ze verdient gaat ze lessen in autorijden, geweren schieten en martial arts nemen. Wanneer ze eenmaal goed genoeg is neemt ze wraak op haar klanten en haar baas. Verder zal ik de film niet verklappen.

De film is wel aardig voor fans van exploitation cinema. Sex en gore komen uitvoerig aan bod. De verhaallijn en productie is daarintegen niet zo sterk. Ook gaat de film soms te traag. Sommige dingen zoals de seks scenes worden eindeloos herhaalt, wat niet nodig is. De film bevat ook subplots die niet nodig zouden zijn geweest en de film alleen maar langer maken dan nodig. Al met al een leuke film om eens te zien maar niet meer dan dat.

Ik geef deze film een 6.5.
  zondag 12 december 2004 @ 09:16:57 #128
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23915154
Ukigusa (Floating Weeds) (Yasujiro Ozu, 1959)
Ukigusa is een remake van Yasujiro Ozu's eigen film Ukigusa monogatari uit 1934. Dit versie was silent en mede daarom vond Ozu het nodig om een remake te maken. Hoewel ik het origineel (nog) niet gezien heb, neem ik aan dat hij hierin geslaagd is, want het is, zoals de rest van z'n oeuvre wat ik tot nu toe ken, een mooie film. Het familiedrama wordt weer op z'n bekende onderkoelde manier in beeld gebracht, waarin wij de objectieve toeschouwer zijn. Nergens dicteert hij wat wij moeten voelen en dat bevalt me wel. De lichtvoetige muziek deed me trouwens aan de muziek van Nino Rota denken. ****

Village, The (M. Night Shyamalan, 2004)
Hier had heel wat meer in gezeten. De premisse is intrigerend en biedt genoeg ruimte om een boeiende en sterke film van te maken. Helaas is dat M. Night Shyamalan niet gelukt. Van nogal wat dingen maakt hij zich er nogal makkelijk vanaf en vooral in het doseren en op de kijker overbrengen van de plotwendingen faalt de film. Desondanks heeft de film genoeg te bieden om te blijven boeien. Zo weet Shyamalan alles mooi in beeld te brengen en breidt hij een bevredigend eind aan de film. ***
  zondag 12 december 2004 @ 11:28:46 #129
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23915840
Soundman
Beetje in de style van Falling Down .. geluidsman wordt steeds meer paranoia om z'n buurmeid te helpen een baan te vinden en raakt steeds meer in de knoei.

Best een redelijke B-film en dat voor 1,99¤ gevonden in de rommelbak van de FRS

Cijfer 6.3
imdb 6.9

Body Heat
Best aardige ero-crimethriller met relentless woman beduveld de boel mooi. Wel een paar erotische scenes maar lang niet zo intens als in Nine Half Weeks met Kim Basinger.

cijfer 6.9
imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 december 2004 @ 11:39:27 #130
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23915957
Ichi The Killer

Best een mooie en goede film van onze vriend Miike. Gewelddadig viel wel mee toch. Onbegrijpelijk welnee.
bizar ja, wel een beetje.

maar ook ontroerend en ook typische Miike-humor.

zondag 12 december 2004 @ 11:44:39 #131
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23916018
kheb gister die blechtrummel eindelijk gevonden na jaren lang zoeken. DE film blijft geweldig, David Bennent hebben ze zo goed gecast voor deze film. Mario Adorf natuurlijk!
Ik vind de film net zo goed als het boek, dat gebeurt heel zelden
don't give me that fucking bullshit
  zondag 12 december 2004 @ 12:15:38 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23916415
quote:
Op zondag 12 december 2004 09:16 schreef Gorro het volgende:
Ukigusa is een remake van Yasujiro Ozu's eigen film Ukigusa monogatari uit 1934. Dit versie was silent en mede daarom vond Ozu het nodig om een remake te maken. Hoewel ik het origineel (nog) niet gezien heb, neem ik aan dat hij hierin geslaagd is, want het is, zoals de rest van z'n oeuvre wat ik tot nu toe ken, een mooie film. Het familiedrama wordt weer op z'n bekende onderkoelde manier in beeld gebracht, waarin wij de objectieve toeschouwer zijn. Nergens dicteert hij wat wij moeten voelen en dat bevalt me wel. De lichtvoetige muziek deed me trouwens aan de muziek van Nino Rota denken. ****
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:55 schreef Gorro het volgende:

Heb je hem maar twee keer gekeken
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 12 december 2004 @ 12:23:02 #133
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23916528
Pépé le Moko

Eigenlijk klopte gewoon alles aan deze film, en toch vond ik hem niet geweldig. Daarvoor vond ik het verhaal wat te afstandelijk en de interactie tussen de spelers te slecht.
Maar voor de rest is dit echt een klein meesterwerkje. Je ziet geen moment dat je naar een film uit 1937! aan het kijken bent. Er zit een tempo in! Niet normaal, ook de dialoog is allemaal heel fris, net als het camerawerk, wat ik erg kon waarderen. Ook de muziek was goed, lekker uptempo soms.
De overview die in het begin van de cassbah werd gegeven was heel mooi gedaan en ook de setting in de rest van de film zag er erg goed uit. Leek allemaal zeer echt.
En als je dan allemaal bedenkt dat dit in 1937 is gedaan wordt het allemaal alleen maar beter
  zondag 12 december 2004 @ 12:35:02 #134
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23916764
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:15 schreef Hare het volgende:

[..]

[..]

Heb je hem maar twee keer gekeken
Oh kut, die was inderdaad van eergisteren. Dit was de andere van gisteren:

(#428) Chronicle History or King Henry the Fift with His Battell Fought at Agincourt in France, The (Laurence Olivier, 1944)
Voor Laurence Oliviers regiedebuut koos hij één van de bekendste Shakespeare-stukken uit en speelde zelf de hoofdrol. De adaptatie is erg geslaagd. Hij laat het stuk opvoeren door 17e eeuwse acteurs, waarna we na het eerste bedrijf het echte verhaal in duiken en het geheel weinig meer met toneel te maken heeft. De scene met de papieren in het eerste bedrijf is erg grappig en ook verderop zijn er nog humoristische momenten die de film ondanks de zware dialogen in oud Engels erg aangenaam maken. De aankleding is erg goed verzorgt, waardoor de film er erg goed uitziet. ****
  zondag 12 december 2004 @ 13:26:52 #135
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23917833
Quill
Hele leuke speelfilm over de opleiding van een blinde geleide hond. Dat is waar de film over gaat, al wordt ook een beetje het verhaal van de blinde erin verwoven. Maar het is erg leuk gedaan en goed gefilmd. Tja als dit

je iets doet moet je de film kijken, laat het je koud dan vind je de film waarschijnlijk niks.
cijfer: 8

Collateral
Jamie Foxx is het licht puntje in de duisternis in deze film. Nou licht puntje, het is meer een kwestie éénoog in het land van blinde, want zo goed is die ook weer niet en alleen al de gedachte dat het Oscarwaardig zou zijn, is volslagen absurd. De rest van de film is namelijk bagger. Tom Cruise is totaal niet overtuigend als sluwe huurmoordenaar, de gemiddelde wiskundeleraar is nog cooler. De actiescenes zijn schijt en knullig geregiseerd. Enom één of andere reden krijgen we de moorden die hij pleegt zijn niet te zien, wat opzich best cool hadden kunnen, maar waarschijnlijk toch ook verkloot zou worden. De muziek zuigt. De dialogen zijn waardeloos. Is er dan niks goed aan deze film (behalve Jamie Foxx)? Nou het plot waar de film opgebaseerd is, zou je nog leuk en redelijk orgineel kunnen noemen, maar dat wordt zo slecht uitgewerkt., dat daar ook niets van over blijft.
Heb nu wel genoeg woorden verspeeld aan deze absolute geld en tijdverspilling.
cijfer: 3

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 12-12-2004 13:34:16 ]
  Lieve Belg zondag 12 december 2004 @ 13:28:58 #136
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23917879
Saving Private Ryan

gisteren wel. film al paar keer gezien, maar aangezien er toch niks anders op tv was
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_23917989
Sky Captain and the World of Tomorrow
Ik vond het een beetje een eigenaardige film. Ik had er zoals gewoonlijk weer eens niets over gelezen en wist dus totaal niet wat ik moest verwachtten. De sfeer is wel lekker en dat wordt dan voornl. gekweekt door de aparte kleurstellingen waarvan ik heb begrepen dat ze ingekleurd zijn. Het verhaal kon ik niet helemaal inkomen, maar ik heb me de hele film wel vermaakt en Gwyneth was erg grappig

True Romance
Ik snap niet dat ik deze film niet eerder heb gezien Een tarantino verhaal gefilmd door Tony Scott, en op een erg gave manier. De cast was geweldig en er zitten scenes die ik niet snel meer zal vergeten. De scene waarin Oldman en Slater elkaar treffen, de Walken en Hopper mafia scene vooral met die muziek op de achtergrond, de scene met de 3 partijen die tegenover elkaar staan, allemaal fantastisch. Ben blij dat ik de film meteen in me collectie heb
Where facts are few, experts are many.
  zondag 12 december 2004 @ 13:57:22 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23918472
Blade Trinity

ik heb me 100 minuten lang prima vermaakt, zeer ok, en dat voor een 2e sequel
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 12 december 2004 @ 14:28:25 #139
108592 homicidal_maniac
Gotta Kill Again!!
pi_23919197
heb net nazi love camp gezien een echte famillie film voor het hele gezin,leuk voor een saaie zondagmiddag
  zondag 12 december 2004 @ 14:29:30 #140
108592 homicidal_maniac
Gotta Kill Again!!
pi_23919219
ga nu hellboy kijken lijkt me ook wel grappig
  zondag 12 december 2004 @ 15:07:05 #141
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23919937
The Bourne Supremacy
Ik vond 'm iets beter dan The Bourne Identity. Al moet ik toegeven dat ik me eigenlijk zeer weinig van die film herinner. En ik vrees dat het met deze film ook die kant zal uitgaan. Matt Damon is zeer degelijk, net als al de bijrollen. Jammer dat Franka Potente en Julia Stiles zo weinig aan bod komen. Dat we zowaar Lilja uit Lilja 4-ever even zien op 't einde vond ik wel leuk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 12 december 2004 @ 15:33:34 #142
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_23920479
King of the Ants

Hele aparte film, totaal niet wat ik verwacht had, mede dankzij een verkeerde omschrijving op Yahoo.
Desondanks toch zeer geboeid zitten te kijken. Er zitten wat bizarre momenten in, die eigenlijk niet echt in de film passen, maar het juist wel weer interessant maken.
Wat mij betreft een aanrader!
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  zondag 12 december 2004 @ 15:52:46 #143
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23920906

Stacy

So-so zombie film uit Japan. Het gaat erover dat meisjes in hun tienerjaren veranderen in een soort zombies die Stacy's genoemd worden. Voordat ze sterven komen ze terecht in een staat van geluk en blijdschap, de zogeheten NDH (Near Death Happiness). Als ze eenmaal zombies zijn moeten ze door een team dat het Romero Repeat Kill Team heet in 165 stukjes worden gesneden. Op TV is een reclame voor een doe-het-zelf-repeat-kill-kettingzaag genaamd de Bruce Campbell's Right Hand 2. Zo begint de film, met grappige referenties naar deze Amerikaanse horror sterren en vermakelijke beelden met genoeg gore van Stacy's. Maar daarna zakt de film weg. Het verhaal wordt chaotisch en soms moeilijk te volgen. De humor is weg. Dit is jammer, want als dit niet zo was geweest zou Stacy waarschijnlijk een van mijn favorieten zijn geworden en zich hebben kunnen meten met Peter Jackson's Braindead. Aan de kwaliteit en hoeveelheid aan gore ligt het in ieder geval niet, er zijn genoeg scenes waarbij tienermeisjes met bebloede gezichten aan flarden worden geschoten en hun ledenmaten van hun lichaampjes worden afgetrokken. O ja, Eiko (Natsuki Kato) is een lekker ding .

Ik geef deze film een 6.
  zondag 12 december 2004 @ 16:13:38 #144
108592 homicidal_maniac
Gotta Kill Again!!
pi_23921385
heb hellboy precies 1 uur en 10 minuten volgehouden ,kon er geen humor aan beleven .
heb nu een paar comic verfilmingen gezien maar deze vindt ik toch wel een van de mindere.
groot rood monster gaat met behulp van een een of ander paranormaal defense center de aarde behoeden van een eeuwen oud herboren kwaad.
doet me in de verte een beetje denken aan ghostbusters maar dan in een moderner jasje
vooral the resurection hound doet me sterk denken aan zuul the gatekeeper
  zondag 12 december 2004 @ 16:41:06 #145
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23922081
Nan va Koutcheh (The Bread and Alley)

Iraanse korte film uit 1970, geschoten in zwart-wit en zonder dialoog. Dit is het debuut van regisseur Abbas Kiarostami. Een jongetje komt terug van het kopen van brood en loopt door een steegje. Hij komt een hond tegen en is bang. Hij rent weg en blijft een tijdje wachten. Verschillende mensen komen langs. Uiteindelijk komt er een oudere man langs. Het ventje loopt achter de man aan. De man gaat zijn huis binnen en de jongen is weer alleen. Hij komt de hond weer tegen. Hij geeft hem een stukje brood en de hond volgt hem. Hij loopt naar zijn huis en gaat naar binnen. De hond blijft zitten, totdat er weer een jongetje langskomt en dan begint het verhaaltje waarschijnlijk weer overnieuw.

Ik heb wel ergere debuten gezien, maar ik kan niet zeggen dat deze korte film geweldig is. Er wordt niet genoeg geaccentueerd dat de jongen bang is voor de hond. Terwijl de jongen staat te wachten nadat hij is weggerent voor de hond worden lange en korte shots chaotisch afgewisselt. Zelf zou ik eerst korte shots hebben gebruikt om de angst van de jongen duidelijk te maken en daarna geleidelijk aan langere shots om de teruggekeerde rust te symboliseren. Wat ik dan wel weer goed vond is dat terwijl hij aan het wachten is allemaal mensen langskomen die een of ander voertuig hebben en zich zo snel uit de voeten kunnen maken van eventuele terreur van de hond, dit benadrukt de hulpeloosheid van de jongen. Het "kind zijn" van de jongen wordt benadrukt door de eerste scene, waarbij hij speels een blikje vooruitschopt, en wanneer de oudere man langskomt volgt hij hem, gelovend dat deze "sterke en ervaren" man bescherming kan bieden tegen hem, een klein, kwetsbaar mannetje. Ik vind dat de film op de juiste momenten wel wat meer ondersteund had kunnen worden met muziek, bijvoorbeeld als de jongen aan het wachten is nadat hij is weggerent voor de hond, een eenzaam muziekje te laten spelen.

Ik geef deze film een 6.5.
  zondag 12 december 2004 @ 16:56:34 #146
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23922389
Once Were Warriors

Erg krachtige film. Je kan haast niet geloven dat zulke dingen (huiselijk geweld) ook gebeuren als je in een goed gezin woont. En dat maakte het voor mij in het begin een beetje ongelovig, maar hoe meer je in de film komt hoe beter die wordt. Hoe meer je gaat begrijpen dat zulke dingen dus wel gebeuren en hoe harder de film aankomt. De beelden en het verhaal zijn echt zeer sterk, laten niks aan de verbeelding over en dat is de juiste aanpak naar mijn idee. En hoewel de film het op het gebied van acteren nogal eens laat afweten doet dat niks af aan de kracht van de film.
pi_23924328
Bad Santa

Een wat ongebruikelijke en vreemde kerstfilm. Was wel leuk, eens een ander soort komedie, maar echt hilarisch ofzo was ie niet.. Vond 'm naarmate de film langer duurde ook wat langdradig worden. Desondanks wel oké. ***
  zondag 12 december 2004 @ 18:43:16 #148
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23924539
Todo sobre mi madre

Mooi gefilmd, goed geacteerd en ook de muziek was ok, maar het verhaal was totaal niet interessant.
  zondag 12 december 2004 @ 19:18:32 #149
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23925275
The Punisher
Ik had deze voornamelijk gedownload omdat het wederom een superhelden film van Marvel was en met die films vermaak ik me altijd wel. Deze film was flink geflopt maar ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom. Het heeft in ieder geval niet dezelfde fouten gemaakt als Daredevil. Die film was echt gewoon slecht door een overdaad aan CGI. The Punisher heeft juist rust in de film zitten. Alles wordt rustig verteld en er zit een heerlijke duistere sfeer in. Het feit dat hij flink in elkaar geschopt wordt en seconden later weer door kan lopen neem ik maar voor lief. Ik vind het een van de betere marvel comic verfilmingen. Een 7.

Pitch Black
En deze had ik gedownload omdat ik The Chronicles Of Riddick had gezien en ik was wel benieuwd naar de voorganger. Wat een verschil tussen die twee films zeg. Deze film zit goed in elkaar, is mooi gefilm, goed gebruik van licht en geen overdaad aan CGI. Verhaal is een beetje standaard, maar ik vind de Riddick van deze film toch beter dan die in the Cronicles Of Riddick. Daarin is hij echt een verwaande vent, maar in deze film valt het zelfs mee. Nog geen eens een bak vol met foute one-liners Ik geef deze film een 7.

#34 Eternal Sunshine of the Spotless Mind
En eindelijk ging ik ook deze film zien die door iedereen hier op fok geprezen werd maar waar jammer genoeg weinig van te horen was bij de media. Ik hoef niets samen te vatten denk ik. Ik vond het ook een superfilm. Zit allemaal netjes in elkaar en het verhaal is goed doordacht. Personages zijn allemaal lekker gestoord. Heerlijk zulke films. Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_23925392
Seed of Chucky ..wel grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')