abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:43:29 #101
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23884070
Pumping Iron: het is geen heel slechte docu, maar bodybuilding is gewoon verdomd oninteressant. Vind ik dan. Eventueel de moeite waard voor Ahnuld die een joint rookt en zijn minuscule penis, maar voor de rest mogen de niet-geïnteresseerden dit mijden als een hevige griep. 4,5.
Gun Crazy: wat een toffe film! Een beetje een mix tussen Bonnie & Clyde en film noir, en ontzettend vlot. Er zitten wel een paar matige scènes in, maar ik denk dat de production code daar wat te mee te maken had. Verder een verrukkelijk actievolle film met seks, geweld en autoachtervolgingen. 8+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 10 december 2004 @ 19:42:24 #102
19902 Hymn
CG Artist
pi_23885037
Bloodsucking redneck vampires

lol! wat slecht
Een waardeloze actrice als 'vampier'
en!

een friggin' redneck midget!

Paar droge scene's
Een standaard hillbilly meid gaat naar bed met een vrij lelijke kop, wordt ze wakker en is ze beeldschoon. Gaat ze zich omkleden en is ze weer lelijk

De beet van een vampier klonk als iemand die in een appel beet
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:44:02 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23890189
I, Robot
Verhaal is goed en interessant. SFX zijn prachtig en soms verbluffend. Maar voor de rest... Will Smith is waardeloos en heeft gelukkig niet al te veel tekst. En behalve in de actiestukjes laat de regie ook te wensen over. Stomme irrante camara overgangen. En het ergste is nog dat de film volgepropt wordt met Hollywood clichés.
cijfer 5 1/2

[ Bericht 81% gewijzigd door Lonewolf2003 op 10-12-2004 23:51:25 ]
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:44:17 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23890196
oops

[ Bericht 96% gewijzigd door Lonewolf2003 op 10-12-2004 23:52:01 ]
pi_23891204
VIOLENZA IN UN CARCERE FEMMINILE

Een wip film gelijk aan EMANUELLE FUGA DALL'INFERNO ook met die saaie Laura Gemser. Tis ongeveer dezelfde soort film als THE SHAWSHANK REDEMPTION, maar dan anders...

zaterdag 11 december 2004 @ 01:35:54 #106
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23892404
Der Untergang, indrukwekkend...

[ Bericht 30% gewijzigd door pieter_pontiac op 11-12-2004 16:03:14 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_23893371
REVENGE IN THE HOUSE OF USHER

Niet je typische Franco film dwz geen naakt en al helemaal geen lesbisch gedoe maar een sfeervolle kasteelgriezelfilm over de bekende familie.

redelijk.

zaterdag 11 december 2004 @ 03:58:50 #108
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23893819
Das Experiment
http://www.imdb.com/title/tt0250258/

Weet je ik heb zo mijn wantrouwen als films worden gehyped. daarom heb ik deze film ook heel lang niet gezien ondanks dat ik hem op de plank ad liggen. Vandaag eindelijk gezien. Hij is me niet tegen gevallen. Begint wat traag maar word uiteindelijk best wel erg heftig/freaky.
Vind het alleen jammer dat de back story van die ene guard(als je de film hebt gezien weet je welke) niet word uitgewerkt. Had de hele film echt zoiets van er is iets met die gast maar ze vertellen het niet. verder nog een paar anderen waar ik wat meer backstory van had willen weten.

Maar goeie film.

daarna klassiekertje
Friday The 13th
http://www.imdb.com/title/tt0080761/

Ach ja hij blijft leuk :-) die axe murder vind ik het leukst. Samen met die ene van onder het bed met die pijl of wat het ook was. Het was puntig en scherp.

"You're all dooooooomed!!!"
The Light Is Leaving Us All
pi_23894133
Daft Punk - Interstella 555

Prachtige film, prachtige muziek van Daft Punk!
Gewoon een uur lang alleen maar muziek en beelden
If Matrix was here, he'd laugh too
  zaterdag 11 december 2004 @ 05:38:19 #110
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_23894146
Ocean's Twelve
Wel aardig. Je kunt zien dat de acteurs er plezier in hebben en de beelden van A'dam doen een emigrant goed, maar verder is het niets bijzonders.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_23894187
Spiderman 2

Hij was zeker niet slecht, maar viel me eerlijk gezegd toch een klein beetje tegen omdat ik er zoveel goede dingen over gehoord was. Verder wel vermakelijk, maar ik vond het vooral meer van hetzelfde mbt deel 1. De redelijk hoge score heeft het dan ook te danken aan het tweede deel van de film wat ik wel oke vond en alles wat er gewoon weer prima uitziet. Met een redelijk open einde zie ik zeker wel een deel 3 verschijnen, hoop dat die wat origineler is want er zit meer in. ***1/2
  zaterdag 11 december 2004 @ 09:55:10 #112
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23894577
Lord of the Rings: The Return of the King EE, The (Peter Jackson, 2003)
Nu weet ik het zeker. Return of the King is het beste deel van de trilogie en daarmee meteen één van de beste films allertijden. Fantastisch spektakel met hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes, maar wat doet het er toe wanneer je 4 uur meegesleept wordt in een wereld vooral actie, drama en avontuur. De extra scenes zorgen er voor dat de film net wat lekkerder loopt, dat alles net wat duidelijker wordt en dat een aantal subplots wat dieper uiteengezet worden, waardoor ze minder uit de lucht komen vallen. Fantastisch. *****

Ukigusa (Floating Weeds) (Yasujiro Ozu, 1959)
Ukigusa is een remake van Yasujiro Ozu's eigen film Ukigusa monogatari uit 1934. Dit versie was silent en mede daarom vond Ozu het nodig om een remake te maken. Hoewel ik het origineel (nog) niet gezien heb, neem ik aan dat hij hierin geslaagd is, want het is, zoals de rest van z'n oeuvre wat ik tot nu toe ken, een mooie film. Het familiedrama wordt weer op z'n bekende onderkoelde manier in beeld gebracht, waarin wij de objectieve toeschouwer zijn. Nergens dicteert hij wat wij moeten voelen en dat bevalt me wel. De lichtvoetige muziek deed me trouwens aan de muziek van Nino Rota denken. ****

Surviving Christmas (Mike Mitchell, 2004)
Suffe kerstfilm met alle cliche's die daarbij horen. Ben Affleck is heel goed op weg om z'n carriere in de prullenbak te gooien. Nergens is de film grappig en de moraal is natuurlijk ook weer nadrukkelijk aanwezig. *
pi_23894741
Sharktale
Als je ziek bent kun je weinig anders dan lezen en films kijken. Ik moet zeggen dat de film me een beetje tegenviel. Soms scherp, maar vaak slappe humor. Niet bijster origineel verhaal en niet vernieuwend. Hoger dan een 5 kan ik hem niet geven.
We sure are cute for two ugly people.
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:27:02 #114
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23898057
Gisteren:

Oldboy
Zoveel goeds had ik over gehoord, dat ik de dvd blind heb aangeschaft. En dat bleek een goede zet. Wat een fantastische film . Alles aan deze film was goed: het acteerwerk, de manier van filmen, de verschillende kleurenpaletten die werden gebruikt en niet te vergeten de geweldige soundtrack. OMG wat was die mooi!!! Doordat er verschillende manieren van filmen worden gebruikt, blijft je aandacht erbij en blijf je dus geconcentreerd. Het acteerwerk van met name Min-sik Choi is erg sterk. De mix van wraakfilm en de zoektocht naar de waarheid werkt goed. Enige minpuntje: de ondertitels gingen me net iets te snel waardoor t soms wat moeilijk te volgen was. Maar zo erg was t niet.
En serieus: ik had al een teringhekel aan de tandarts, en na t zien van deze film is dat gevoel alleen maar erger geworden
Het feit dat ik woensdag weer naar die man moet, helpt ook niet

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,2/10

Home Alone 2: Lost in New York
Een jaar nadat Kevin (Macaulay Culkin) alleen thuis is geweest met kerstmis, gaat de familie opnieuw op reis. Deze keer gaat de reis naar Miami. Maar Kevin stapt op t verkeerde vliegtuig en belandt in New York, terwijl z`n familie in Miami zit...
Allemaal precies hetzelfde als in deel 1, alleen in een ander huis en in een andere stad. En toch vind ik niet echt een slap aftreksel. En dat is toch knap aangezien het gewoon hetzelfde is als deel 1. Het is gewoon erg lachen, vooral de 2 boeven zijn weer geweldig . Deel 1 is wel leuker, maar deze is ook zeker erg leuk om te zien

IMDB Cijfer: 5,0/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:41:06 #115
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23900400
Van Helsing
Gisteren deze gezien. Van tevoren had ik al verwacht dat dit een flink actie/sfx spektakel zou worden en het was ook niets minder. Het verhaal was natuurlijk lekker dom, zelfs een beetje James Bond achtig eigenlijk. Zelfs Van Helsing had z'n eigen Q
De film doet gewoon precies was het hoort te doen: goed vermaak zijn voor de kijker. En dat lukt perfect. Een 6,5.

Scooby Doo 2: Monsters Unleashed
Ik vond de eerste film al een topper dus ik wist zeker dat ik deel 2 ook wou zien. Deel 2 doet eigenlijk weer precies hetzelfde als deel 1 en is dus weer heerlijk komisch. De film doet zich gewoon voor als een lange aflevering van de tekenfilmserie en alle humor en komische momenten zijn ook direct overgenomen van tekefilm. Superlachen dus. Het uiterlijk is ook heel erg tekenfilmerig. Veel felle kleuren. Scooby Doo ziet er weer tof is en is weer supergrappig. Wederom een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:11:28 #116
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23905091
Blade: Trinity

Deel 1 was erg leuke, een van de betere popcorn films, achter over leunen en genieten van de actie. Deel 2 was al een stuk slechter. Deel 3 haalt het zelfs niet bij deel 2. De nieuwe karakters die geintroduceert worden zijn flinter dun en hun doel gaat niet veel verder als lekker wijf en grappenmaker(die overigens steeds net niet grappig is, maar dat ligt meer aan het script). Nou kijk je blade niet voor het boeiende verhaal, maar voor de actie en ook die is niet geweldig. Der zitten een aantal leuke scenes in maar niet veel meer dan wat we al gezien hebben.
Geen aanrader dus, maar als je van jessica biel houdt en schaamteloze i-pod promotie is het best te doen.
Cijfer: 4
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 december 2004 @ 21:21:28 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23906726
The Incredibles.
Geweldig. Mr. Fantastic, Invisible Girl, Cyclops, Iceman, Quicksilver, Captain America, the Moleman, allemaal in 1 film!
En hommages aan Star Wars en Indiana Jones.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:02:26 #118
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23907568
A Streetcar Named Desire: weer ontzettend goed. Brando is natuurlijk niet te overtreffen, maar de rest van de cast is ook uitstekend. Verder is het plot geweldig en de regie goed. Jammer alleen van die paar auditieve flashbacks en effectjes, die nogal verouderd overkomen. Maar ach, dat neemt één minuut van de film in beslag. 9.
Secret Window: mweh. Op het einde na is het nergens echt slecht, maar het moddert maar door. Depp is ook nog wel okay, maar sinds Psycho is dit achterhaald, sinds The Shining behoorlijk overbodig en na Fight Club had dit eigenlijk helemaal niet meer gemaakt mogen worden. 4,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 11 december 2004 @ 23:08:20 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23908982
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:41 schreef Asics het volgende:
eergisteren turks fruit

voor het eerst, echt waar !
Ik geloof je meteen .. er zijn zo veel gasten die Turks Fruit / Soldaat van Oranje niet kennen, dus
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 11 december 2004 @ 23:10:26 #120
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23909037
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:01 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Wil ik het weten als jij een film een 8 geeft?

of een 9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_23909639
quote:
Surviving Christmas (Mike Mitchell, 2004)
Suffe kerstfilm met alle cliche's die daarbij horen. Ben Affleck is heel goed op weg om z'n carriere in de prullenbak te gooien. Nergens is de film grappig en de moraal is natuurlijk ook weer nadrukkelijk aanwezig. *
lol ik heb dus echt wel een paar keer in een deuk gelegen

je kan van zo'n film echt niet verwachten dat het een kaskraker wordt..
maar het is gewoon leuk om een keer op een zaterdag avond te kijken

ik zelf heb net Alien VS Predator gekeken, hoewel ik niet echt heb gekeken of het verhaal klopt met de vorige delen van de beide films vond ik hem zeker wel leuk

het is meer sf/actie geworden ipv. horror
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  zondag 12 december 2004 @ 00:32:32 #122
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23910720
Schindler's List

Stelde me eigenlijk toch wel teleur. Het was de tweede keer dat ik de film heb gezien, van de eerste keer (ergens in '94 ofzo) weet ik nog dat ik ontzettend onder de indruk was. Een aantal beelden was ik nooit vergeten.
En nu dus een revisit.
Hoewel het een erg mooie film is, met een natuurlijk zeer bedroevend thema en een erg speciaal einde, als alle Schindler Joden langs z'n graf lopen kon ik me er niet van weerhouden zo nu en dan gewoon een beetje te walgen van de opgelegde emotie die Spielberg op sommige momenten in de film stopte. Door op bepaalde momenten wat muziek in te zetten (die op zich trouwens erg goed is) of door wat extreme scenes te bedenken die de mensen vast wel erg moeten vinden. En dat is erg jammer, aangezien het verhaal zo goed is, wat een man moet die Schindler zijn geweest. Dat zijn nou echt helden! Neeson zet trouwens wel een erg sterk personage neer, net als alle andere acteurs trouwens. Echt het grootste pluspunt van deze film!
Ik had er trouwens ook erge moeite mee dat de film in het Engels werd gesproken. Haalt toch iets weg van de werkelijkheid en dat is toch waar een film als deze het voor een groot deel van moet hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hare op 12-12-2004 00:39:05 ]
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 12 december 2004 @ 00:39:16 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23910882
Morte a Venezia (Death in Venice)
DIt zijn films waar ik altijd een beetje een dubbel gevoel bij heb. Aan de ene kant is de film prachtig. Er wordt een mooie, rustige sfeer gecreeërd door de combinatie van stukjes met muziek van Mahler eronder en stukjes waarin geen muziek is, maar juist het achtergrond geluid duidelijk hoorbaar is. Dat is één van de dingen die me het meest opviel. Dat het achtergrond geroesemoes en geluid duidelijk hoorbaar was en daardoor het extra leek of je er echt bij was. Dit in combinatie met de prachtige shots zorgt voor een pracht film. Maar dat is het ene kant van het verhaal. Want aan de andere kant vind ik dat er te weinig gebeurt om de film interessant te houden. Na een uur zat ik echt te wachten tot er eindelijk eens iets gebeurde. Dit is echt een film die mooi en prachtig is om een keer te zien. Maar daarna voor een hele lange tijd de kast in kan, omdat die te saai is om snel nog een keer te bekijken.
cijfer: 7 (dan maar)
  zondag 12 december 2004 @ 01:39:08 #124
40664 Durbin
Who knows..
pi_23912340
Collateral
Max is een eerlijke, hard werkende taxi-chauffeur die op een avond Vincent (Tom Cruise) achter in zijn taxi krijgt. Vincent betaald Max een flink bedrag om hem de nacht naar vijf verschillende plaatsen te brengen. Al bij de eerste plaats ontdekt Max dat Vincent een huurmoordenaar is en dat deze vijf moorden moet plegen. Een aardige actie/thriller die vreemd genoeg een sympathie voor Vincent op weet te wekken, ondanks dat de man weinig positieve dingen doet gedurende de film. Overigens had ik wel het gevoel dat sommige situaties te vanzelfsprekend, te perfect gingen, zoals die shooting in de nachtclub. Daarnaast vond ik het einde redelijk een anti-climax. Desalniettemin is het zeker wel een aardige thriller.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 12 december 2004 @ 03:38:19 #125
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23914324
ik stelde me vandaag een uitdaging.

eerst:

Ghost In the Shell
http://www.imdb.com/title/tt0113568/

blijft 1 van mijn favoriete anime. het filosofische vind ik erg leuk.
het intermezzo dat Kusanagi door de stad loopt is subliem in combinatie met de muziek.

daarna:

Innocence: Ghost In The Shell 2
http://www.imdb.com/title/tt0347246/

Eerder geprobeerd te kijken. Halverwege afgezet omdat ik het niet meer snapte. Maar vandaag heb ik hem helemaal gezien. stuk of 60x op pauze gezet vanwege de subtitles die ik toch wel helemaal wilde lezen. Maar erg ERG goed.
fantastische visuals en erg boeiend verhaal. Ik vind hem beter dan 1. Nu nog een copy bemachtigen met wat overzichtelijkere subs. 5 Regels boven elkaar leest erg vervelend.

Maar goed ik heb mijn uitdaging volbracht. 2x goeie nadenk anime. (en dat met veel bier.) ben trots op mijzelf

[ Bericht 3% gewijzigd door Zeitgeist op 12-12-2004 04:22:37 ]
The Light Is Leaving Us All
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')