wie wel in dit 11tal?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Mij nog steeds niet omdat het geen leider is...
waar heeft hij dat gedaan dan? Kan ik het ook even lezenquote:Op donderdag 9 december 2004 14:54 schreef twi het volgende:
om de volgende ochtend op zo'n manier naar buiten brengen dat je teleurgesteld bent.
Gisteren bij Studio Sport. De strekking was in Koeman termen:"Rafael heeft aangegeven dat 'ie liever niet in die positie wilde spelen. Nou, OK...dan moet je dat accepteren, als hij zich daar niet thuis voelt".quote:Op donderdag 9 december 2004 14:58 schreef The_Hives het volgende:
waar heeft hij dat gedaan dan? Kan ik het ook even lezen
quote:Koeman neemt Van der Vaart aanvoerdersband af
9/12/2004 14:14
Rafael van der Vaart heeft z'n aanvoerdersband af moeten staan aan Tomás Galásek. De maatregel volgt op de weigering van de middenvelder om in het Champions League-duel met Bayern München als linksbuiten te spelen. Ronald Koeman liet donderdag in een persbericht weten die opstelling 'teleurstellend' te vinden.
Van der Vaart liet na afloop van Ajax-Bayern München weten dat hij Koeman eerder die dag had verteld dat hij niet langer als linksbuiten wilde voetballen. De consequentie daarvan was dat de speler tegen Bayern moest beginnen op de bank.
'Ik wilde op mij eigen positie spelen omdat ik mij daar het lekkerst voel', verklaarde Van der Vaart na Ajax-Bayern. 'Dus als linkshalf of achter de spitsen. En niet als linksbuiten of als aanvaller. We hebben een goed gesprek gehad, en daarin heb ik aangegeven dat ik mij in de rol van linksbuiten niet prettig voel.'
Van der Vaart liet daarbij aantekenen dat de beslissing was genomen 'na een goed gesprek met de trainer'. Koeman zelf liet overigens evemin iets van enige boosheid of teleurstelling merken. Van der Vaart was voor hem als linkermiddenvelder of als man achter de spits nog steeds een belangrijke gegadigde voor de basis, maar, liet hij weten: 'Niet meer als hangende linksbuiten. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij dat niet meer wil.'
In een op dondermiddag uitgegeven persbericht laat de Ajax-coach echter weten de opstelling van zijn pupil 'teleurstellend' te vinden. De maatregel volgde prompt: Tomás Galásek neemt de aanvoerdersband van Rafael van der Vaart over.
vind ik dus ook. VD Vaart had gewoon linksbuiten gemoeten. Mitea haalde het niveau niet en Boukhari is ook armoede.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:04 schreef twi het volgende:
Nogmaals, als een trainer van je eist dat je speelt, dan moet je gewoon het veld in, maar de manier waarop Koeman dit weer aanpakt spreekt boekdelen over 't gebrek aan grip op z'n selectie. Bah.
Youri Mulder verwoordde het gisteren best goed. Die zei dat een speler het gewoon niet fijn vindt om als stopmiddeltje gebruikt te worden. Ik bedoel, straks is er een probleem op rechts, dan zet je Rafael rechts op het midden. Dan is Rosales geblesseerd en schuif je 'm daar een linie naar voren. Ik vind het persoonlijk wel goed dat je je als speler op 1 of 2 posities richt, in plaats van op alle 11. We heten niet allemaal O'Brien.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:13 schreef The_Hives het volgende:
Ja okay, 1 of 2 posities. Maar hij wil achter de spitsen of linkshalf. Dan is het maar een kleine stap naar linksbuitenquote:Op donderdag 9 december 2004 15:21 schreef twi het volgende:
[..]
Youri Mulder verwoordde het gisteren best goed. Die zei dat een speler het gewoon niet fijn vindt om als stopmiddeltje gebruikt te worden. Ik bedoel, straks is er een probleem op rechts, dan zet je Rafael rechts op het midden. Dan is Rosales geblesseerd en schuif je 'm daar een linie naar voren. Ik vind het persoonlijk wel goed dat je je als speler op 1 of 2 posities richt, in plaats van op alle 11. We heten niet allemaal O'Brien.
hij nooit een topcoach zal zijnquote:en het gedrag van Koeman vandaag dus weer toont aan dat .....
quote:Ajax praat met zaakwaarnemer Charisteas
Ajax lijkt een stap dichter bij het aantrekken van Angelos Charisteas. Donderdag zat algemeen-directeur Arie van Eijden om tafel met de zaakwaarnemer van de Griek, Klaas Gerster, voor een oriënterend gesprek.
Het onderhoud was puur informatief, maar uit die ontmoeting zou wel duidelijk zijn geworden dat Werder Bremen tevreden lijkt met Ajax' beoogde transfersom van vijf miljoen euro. De Amsterdamse club heeft overigens nog geen officiële aanbieding gedaan voor de 24-jarige spits.
Charisteas staat bovenaan Ajax' spitsenlijstje. Markus Rosenberg staat tweede. Ronald Koeman bekeek de Zweed vorige week en had inmiddels ook al een onderhoud met de zaakwaarnemer van Rosenberg, Martin Dahlin.
De kans bestaat dat Ajax zowel Charisteas als Rosenberg inlijft. De Zweed kan namelijk ook als 10 uit de voeten, en dat is welkom, zeker nu de relatie van Koeman met Rafael van der Vaart opnieuw in een dip verkeert.
Klopt, al is Anastasiou gehaald als stand-in en staat soms bij gebrek aan beter in de spits.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:17 schreef twi het volgende:
Als hij gaat mislukken hoeft er van mij nooit meer een Griek een Ajax-shirt te dragen. Maar goed, drie maal is scheepsrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |