quote:
Op zondag 5 december 2004 20:49 schreef JohnDope het volgende:de 10 geboden van OmeWilders
Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Ok, is een standpunt waar je achter kunt staan..
quote:
Verhoging maximumsnelheid
Is een standpunt waar je geheid zieltjes mee kunt winnen. De discussies over meer verkeersdoden e.d. dienen hier zeker gevoerd te worden.
quote:
Halvering budget ontwikkelingshulp
Niet mee eens. Als hij dit stelt doordat het geld in verkeerde handen terecht komt (corrupte dictators etc.) dan kan hij beter een ander standpunt aannemen, nl. het verbeteren van de ontwikkelingshulp of iets dergelijks.
Als hij dit stelt zodat Nederland wat meer geld heeft om uit te geven, dan vind ik het een zeer asociale instelling. Elders op deze aardkloot mogen dan wel wat kinderen per dag sterven, wat minder mensen geholpen worden e.d. zolang we hier in Nederland maar een belastingverlaging erdoor kunnen drukken ofzo..
quote:
Geen veranderingen in het kiesstelsel
Ben zelf ook geen voorstander van een gekozen premier of burgemeester, maar volgens mij kan het kiesstelsel toch wel verbeterd worden.. o.a. met referenda etc.
quote:
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
Zeker niet mee eens! Privacy is een groot goed, en zodra mensen dat in moeten leveren ten behoeve van het grotere geheel, dan hebben de terroristen ook gelijk gewonnen. Met privacyinperkingen pak je alleen maar de gewone burger.. de terrorist of crimineel vindt andere paden voor zijn daden waarover hij niet een vergrote pakkans heeft.
quote:
Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
Is een standpunt die je kunt aanhangen.. echter weer een oneliner waarmee je een boel mensen die niet verder kijken achter je krijgt.. wat wordt verstaan onder tijdig integreren?
quote:
De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
Waarschijnlijk geen punt meer van Wilders..
quote:
Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
Ik snap werkelijk niet hoe hij dit wil gaan realiseren. Het lijkt me dat een van de weinige manieren is door nooit meer nieuwe regels toe te voegen. Conservatief dus.
quote:
Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)
Geldt dit voor alle overtredingen die in het wetboek van strafrecht staan of wat verstaat men precies onder misdrijven? Hoe dan ook, ik sta niet achter dit standpunt
Al met al verwacht ik niet dat Wilders met standpunten gaat komen waar ik achter sta en die andere partijen nog niet in het programma hebben opgenomen. Maar goed, ik zie wel waar hij mee komt als de tijd daar is