abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 04:02:48 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24385836
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:49 schreef JohnDope het volgende:
de 10 geboden van OmeWilders

Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Ok, is een standpunt waar je achter kunt staan..
quote:
Verhoging maximumsnelheid
Is een standpunt waar je geheid zieltjes mee kunt winnen. De discussies over meer verkeersdoden e.d. dienen hier zeker gevoerd te worden.
quote:
Halvering budget ontwikkelingshulp
Niet mee eens. Als hij dit stelt doordat het geld in verkeerde handen terecht komt (corrupte dictators etc.) dan kan hij beter een ander standpunt aannemen, nl. het verbeteren van de ontwikkelingshulp of iets dergelijks.

Als hij dit stelt zodat Nederland wat meer geld heeft om uit te geven, dan vind ik het een zeer asociale instelling. Elders op deze aardkloot mogen dan wel wat kinderen per dag sterven, wat minder mensen geholpen worden e.d. zolang we hier in Nederland maar een belastingverlaging erdoor kunnen drukken ofzo..
quote:
Geen veranderingen in het kiesstelsel
Ben zelf ook geen voorstander van een gekozen premier of burgemeester, maar volgens mij kan het kiesstelsel toch wel verbeterd worden.. o.a. met referenda etc.
quote:
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
Zeker niet mee eens! Privacy is een groot goed, en zodra mensen dat in moeten leveren ten behoeve van het grotere geheel, dan hebben de terroristen ook gelijk gewonnen. Met privacyinperkingen pak je alleen maar de gewone burger.. de terrorist of crimineel vindt andere paden voor zijn daden waarover hij niet een vergrote pakkans heeft.
quote:
Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
Is een standpunt die je kunt aanhangen.. echter weer een oneliner waarmee je een boel mensen die niet verder kijken achter je krijgt.. wat wordt verstaan onder tijdig integreren?
quote:
De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
Waarschijnlijk geen punt meer van Wilders..
quote:
Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
Ik snap werkelijk niet hoe hij dit wil gaan realiseren. Het lijkt me dat een van de weinige manieren is door nooit meer nieuwe regels toe te voegen. Conservatief dus.
quote:
Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)
Geldt dit voor alle overtredingen die in het wetboek van strafrecht staan of wat verstaat men precies onder misdrijven? Hoe dan ook, ik sta niet achter dit standpunt

Al met al verwacht ik niet dat Wilders met standpunten gaat komen waar ik achter sta en die andere partijen nog niet in het programma hebben opgenomen. Maar goed, ik zie wel waar hij mee komt als de tijd daar is
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:43:11 #42
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_24395355
Ik denk dat Wilders een hoop van die 10 punten van hem nooooit kan uitvoeren. Behalve als hij 76 zetels krijgt ofzo. Er is nooit een coalitie te vormen die deze regels wilt uitvoeren. Bovendien loopt het zeker tegen problemen met de grondwet en Europeese regelgeving aan. Net als bij die noodwet die hij laatst in wilde roepen in "de strijd tegen het terrorisme". Wat hij wilde KON grondwettelijk helemaal niet.

Kortom, hoop geblaat voor mensen die niet langer dan 3 seconden over een onderwerp kunnen nadenken. Gelukkig zijn er ook mensen die wel nadenken.
lege ton
pi_24395735
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:43 schreef nonzz het volgende:
Ik denk dat Wilders een hoop van die 10 punten van hem nooooit kan uitvoeren.
Meestal is het toch zo dat een partij zijn volledige programma niet kan uitvoeren.
quote:
Behalve als hij 76 zetels krijgt ofzo. Er is nooit een coalitie te vormen die deze regels wilt uitvoeren. Bovendien loopt het zeker tegen problemen met de grondwet en Europeese regelgeving aan. Net als bij die noodwet die hij laatst in wilde roepen in "de strijd tegen het terrorisme". Wat hij wilde KON grondwettelijk helemaal niet.

Kortom, hoop geblaat voor mensen die niet langer dan 3 seconden over een onderwerp kunnen nadenken. Gelukkig zijn er ook mensen die wel nadenken.
Dus omdat ik deze punten goed vind Kan ik niet langer dan 3 seconden nadenken:
quote:
Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Verhoging maximumsnelheid
Halvering budget ontwikkelingshulp
Geen veranderingen in het kiesstelsel
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)
Dank je wel voor de belediging.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:23:21 #44
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_24396129
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:00 schreef accelerator het volgende:

Meestal is het toch zo dat een partij zijn volledige programma niet kan uitvoeren.
Klopt, maar veel programma's van andere partijen bieden meer ruimte voor compromissen dat dit 10 punten plan.
quote:
Dus omdat ik deze punten goed vind Kan ik niet langer dan 3 seconden nadenken:
Laat ik me wat genuanceerder uitdrukken:
Als je wat dieper ingaat op de verschillende ontwerpen die het 10 punten plan omvat. Dan zijn dit niet de oplossingen die Nederland op dit moment nodig heeft. Ongeacht wel politiek stroming je aanhangt. Daarom denk ik dat weinig andere partijen met wilders willen samenwerken. Bij zo'n samenwerking zou OF niets overblijven van het 10 punten plan, of zou die andere partij een hele hoop moeten slikken (hele hele hoop)

Ik vind het hele idee van een 10 puntenplan nogal raar. Waarom 10? Zij de belangrijkste problemen in Nederland op te lossen in 10 zinnen? Is er niet meer? Waarom die 10? En ik heb nog geen onderbouwing van Wilders gezien, maar die is er vast wel (hoop ik)
lege ton
pi_24396131
Hij's nu officieel een populist met z'n toekomstige ouderenbeleid. Die groep is wel heel groot.
pi_24396209
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:33 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Vice-premier Zalm (VVD) denkt dat onafhankelijk Tweede-Kamerlid Wilders de harde standpunten over sociale zekerheid en zorg, die hij vroeger als VVD'er innam, niet zal durven herhalen. "Ik denk dat hij nu een meer populistische koers zal varen. Harde ingrepen in de WAO liggen minder goed bij de bevolking."
Nogmaals, weet iemand hier de minder populaire standpunten van Wilders toen hij nog in de VVD zat? Ben wel benieuwd namelijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')