Ik ben het helemaal met je eens, maar hier gaat het hier niet om...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef fayle het volgende:
Ach, ik heb weinig sympathie voor mensen die zich opwinden over een boete als ze te hardrijdend, gevaarlijk manoevrerend of dronken over de weg razen.
Rij dan normaal, dan wordt je ook niet gepakt.
Die hele poster is een kinderachtige actie van een slechte verliezer en vermoedelijk een asociaal op de weg.
Hoe vaak ben jij al geflitst voor gevaarlijke manouevres en voor dronken rijden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef fayle het volgende:
Ach, ik heb weinig sympathie voor mensen die zich opwinden over een boete als ze te hardrijdend, gevaarlijk manoevrerend of dronken over de weg razen.
Als jij dat vindt, dan vindt je het blijkbaar ook heel normaal dat een dagblad aangepakt zou worden voor het plaatsen van niet bepaald misselijke cartoons over politici. Of begint dan in één keer het land te steigeren vanwege het recht op vrijheid van meningsuiting?quote:Het is, volgens mij, helemaal afhankelijk van de (zichtbare) intentie van het plaatsen van dit plaatje. Ik vind dat de site aangepakt moet kunnen worden, net zoals wanneer het kinderporno plaatst, als het plaatje sowieso niet kan.
Het is simpelweg beleid. Als jij denkt dat het veilig genoeg is om harder te rijden 's nachts, dan doe je dat op eigen risico. Als je dan een bon krijgt moet je niet zo zielig agentje gaan lopen pesten, die niet meer en minder dan kabinetbeleid uitvoert.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:34 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij al geflitst voor gevaarlijke manouevres en voor dronken rijden?
En ach jee, je zou eens 100 rijden op de N65 hier tussen Tilburg en den Bosch om 2 uur 's nachts.
Of zoals mijn (tot nu toe enige) boete, 85 op een 80 weg in the middle of fucking nowhere...Om 23:36....
Maar het is voor de veiligheid he? Want hier spelen kinderen inderdaad altijd op 80-wegen om half 12 's nachts.
En die poster is niet meer dan terecht, dit is gewoon gelegaliseerde diefstal, als ze nou nog eens bij scholen e.d. zouden gaan staan flitsen, maar dat levert niet genoeg ¤ op natuurlijk.....
Ik ga uit van de veronderstelling dat het plaatje sowieso niet kan en dat het probleem nu is of een medium dat het plaatje plaatst, maar niet heeft gemaakt, strafbaar gesteld kan worden. Dit lijkt mij niet het geval bij cartoons in kranten.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:49 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als jij dat vindt, dan vindt je het blijkbaar ook heel normaal dat een dagblad aangepakt zou worden voor het plaatsen van niet bepaald misselijke cartoons over politici. Of begint dan in één keer het land te steigeren vanwege het recht op vrijheid van meningsuiting?
Beleid, mag je daar als nederlander geen kritiek op hebben? Agentje pesten, door middel van zo'n affiche? Verder moet je maar eens opzoeken hoe mannen uit het veld, van bijvoorbeeld de klpd over dat "beleid" denken. In dit geval is een satire die gericht is tegen het beleid afgestraft met ¤2000,-- en 80 uur taakstraf, correct me if I'm wrong, dat vonnis is begrijpelijkerwijs vernietigd, maar meneer Spee denkt nog steeds boven de wet te staan, en mensen te kunnen dicteren zijn "beleid" goed te vinden. Voor zover je het nog niet in de gaten had, dit topic gaat niet over handhaving van de maximum-snelheid, maar wel over door Spee gehanteerd machtsmisbruik.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is simpelweg beleid. Als jij denkt dat het veilig genoeg is om harder te rijden 's nachts, dan doe je dat op eigen risico. Als je dan een bon krijgt moet je niet zo zielig agentje gaan lopen pesten, die niet meer en minder dan kabinetbeleid uitvoert.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef fayle het volgende:
Ach, ik heb weinig sympathie voor mensen die zich opwinden over een boete als ze te hardrijdend, gevaarlijk manoevrerend of dronken over de weg razen.
Rij dan normaal, dan wordt je ook niet gepakt.
Die hele poster is een kinderachtige actie van een slechte verliezer en vermoedelijk een asociaal op de weg.
De hele zaak is gebaseerd op haantjes die het niet kunnen verteren als ze een boete krijgen omdat ze te hard rijden. Ze houden zich niet aan de wet en dan zoeken ze een zondebok.quote:Op maandag 6 december 2004 14:52 schreef speedfreak1 het volgende:
Aan oa de heer SCH die net als anderen nog steeds niet snapt waar het om draait en meteen begint te leuteren over hardrijden wat hier dus totaal niet aan de orden is, maar waar het hier draait om het op een website plaatsen van een poster, lees eens het één en ander, bijvoorbeeld:
Lul er gezellig over op de LPF-avonden of met vrienden op een feestje maar het gaat inderdaad helemaal nergens over.quote:Op maandag 6 december 2004 15:00 schreef PJORourke het volgende:
Dus er mag niet over gepraat worden of de politie geen nuttigere dingen te doen heeft dan mensen die twee kilometer te hard rijden op de bon te slingeren? Ze hebben hier in Limburg te weinig personeel om moord/zedenzaken aan te pakken. Het beleid is er duidelijk op gericht de zakken te vullen, niet om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dat doe je door beter rijles te geven en veel meer rijbewijzen in te trekken.
Mag dit dan niet aangekaard worden?
Doe eens normaal.quote:Op maandag 6 december 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
Lul er gezellig over op de LPF-avonden of met vrienden op een feestje maar het gaat inderdaad helemaal nergens over.
Oh die ken ik wel, en die hebben het dan niet over twee kilometer te hard rijden, maar drugs/drankgebruik, oververmoeid rijden, bellen achter het stuur, chronische incompetentie, rechts inhalen, klojo's met caravans etc. Daar doet Spee vrij weinig aan, omdat het niet zo makkelijk incasseren is.quote:Ga liever eens op bezoek bij de nabestaanden van een verkeersslachtoffer.
Deed ik, het is het favoriete onderwerp van de LPF-achtigen.quote:Op maandag 6 december 2004 15:09 schreef PJORourke het volgende:
Doe eens normaal.
Standaard-onzin verhaal. Verbeter je gedrag, begin bij jezelf. Als je niet te hard rijd, heb je helemaal nergens last van. En ik kan het weten.quote:Oh die ken ik wel, en die hebben het dan niet over twee kilometer te hard rijden, maar drugs/drankgebruik, oververmoeid rijden, bellen achter het stuur, chronische incompetentie, rechts inhalen, klojo's met caravans etc. Daar doet Spee vrij weinig aan, omdat het niet zo makkelijk incasseren is.
Dit schaar ik dus onder typisch links gehuil. Waar haal je de LPF-avonden vandaan? Dat verraadt meteen al dat je een vooringenomen zak bent. Wat hebben verkeersslachtoffers ermee te maken? Geen zak dus, maar doet het altijd leuk om de discussie een bepaalde kant op te drukken, niet? Waar gaat het wel over? Welnu, voor de zoveelste keer meneer SCH domkop niet lezende vooringenomen klungel, het gaat erom dat als je in Nederland, je weet wel, het land waar je alles mag zeggen en publiceren, iets satirisch publiceert over éne meneer Spee, dat het voor de rechter komt, en dat als dat niet goed gaat, vonnis vernietigd en zaak niet ontvankelijk verklaard, meneer Spee rustig doorgaat, wederom zaak niet ontvankelijk verklaard. Het draait hier om de vrijheid van meningsuiting. Maar zowel éne SCH bespeuren de kreet tuftufclub, en hun fantasie begint op hol te slaan, over een horde door het land scheurende flitspaal afvakkelende kinderen en bejaarden doodrijdende vrijbuiters. Wat laat onder andere SCH zich in de kaart kijken zeg. Wat een kleuter.quote:Op maandag 6 december 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul er gezellig over op de LPF-avonden of met vrienden op een feestje maar het gaat inderdaad helemaal nergens over.
Ga liever eens op bezoek bij de nabestaanden van een verkeersslachtoffer.
quote:Op maandag 6 december 2004 15:17 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat hebben verkeersslachtoffers ermee te maken?
Ik heb het laatst nog gepost maar heb geen zin om het nu op te zoeken.quote:Oh die ken ik wel, en die hebben het dan niet over twee kilometer te hard rijden, maar drugs/drankgebruik, oververmoeid rijden, bellen achter het stuur, chronische incompetentie, rechts inhalen, klojo's met caravans etc. Daar doet Spee vrij weinig aan, omdat het niet zo makkelijk incasseren is.
quote:Maar over die poster.
Die man doet gewoon zijn werk en wordt als een crimineel afgebeeld met foto en al. En jij vindt het gek dat hij daar iets tegen onderneemt? Ga dan naar de wetgever als je zonodig te hard wilt rijden.
Je hebt dit topic alleen geopend voor mensen die het met je eens zijn ofzo?quote:Op maandag 6 december 2004 15:50 schreef speedfreak1 het volgende:
Tsjonge jonge jonge zeg, die SCH is in zijn domheid wel vasthoudend zeg. Kap nou eens met dat off-topic stemmingmakende gehuil en kom nou eens to the point. Of kun je dat niet?
quote:Tsjonge jonge jonge zeg, die SCH is in zijn domheid wel vasthoudend zeg. Kap nou eens met dat off-topic stemmingmakende gehuil en kom nou eens to the point. Of kun je dat niet?
Ik vind de Tuftufclub een goede zaak en komen niet op voor automobilisten die notoire hardrijders zijn of mensen met een slok op.quote:Op maandag 6 december 2004 14:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Meer is er niet over te zeggen.
Die hele tuftufclub is sneu, zielig en overbodig. Laat die mensen iets nuttigs met hun tijd gaan doen.
ik ben een absolute tegenstander van het beleid van Spee (hij loopt nogal eens vooruit op de zaken, spreekt over zaken waar hij niets van weet en begaat zelf regelmatig overtredingen), maar ik kan me voorstellen dat een dergelijke poster niet als aanmoedigend wordt ervaren.quote:Op maandag 6 december 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
Maar over die poster.
Die man doet gewoon zijn werk en wordt als een crimineel afgebeeld met foto en al. En jij vindt het gek dat hij daar iets tegen onderneemt? Ga dan naar de wetgever als je zonodig te hard wilt rijden.
Inderdaad hoe sneu kun je zijn.....quote:Op maandag 6 december 2004 14:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Meer is er niet over te zeggen.
Die hele tuftufclub is sneu, zielig en overbodig. Laat die mensen iets nuttigs met hun tijd gaan doen.
Tja, het blijkt maar weer eens dat de prioriteiten van het OM op een merkwaardige manier bepaald worden....quote:Op maandag 6 december 2004 17:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Inmiddels heeft het OM besloten Frank Jacobs voor de vierde maal te dagvaarden, maar ontkent dat zij een hetze tegen de Almeerder voert... Bron: Omroep Flevoland.
Dit zouden ze zelfs bij Volkert v/d Graaf niet flikken. Het is werkelijk godsgeklaagd dat dit allemaal maar kan in Nederland.
Mwoah, zitten we te wachten op degelijke figuren op het OM? De poster is wat mij betreft een beetje smakeloos; maar de man verdient niets beters...quote:Op maandag 6 december 2004 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat is wat anders, Labtech.
Het hele punt gaat er in deze zaak over dat Frank Jacobs dit affiche - of liever gezegd een foto van dit affiche - heeft opgestuurd gekregen en het heeft geplaatst op zijn website. Spee klaagde Jacobs aan omdat Spee vond dat Jacobs dit affiche gemaakt had. Sterker nog: bij de eerste behandeling van deze "zaak" zat er op "onverklaarbare wijze" ineens een extra fotootje in de map die het bewijs tegen Jacobs moest bevatten, namelijk deze:
[afbeelding]
Modjes, dit is niet om te stoken bedoeld, dit dient momenteel even ter stoffering van mijn betoog. Een ban is niet nodig. Dank U.
Door zakelijk toedoen van zowel Jacobs als zijn advocaat kwam boven water dat de KooSSpee-poster NIET in het initiële dossier thuishoorde. De foto werd verwijderd uit het dossier. Maar dat was echter buiten de macht van Spee gerekend. Die kreeg het ANP namelijk zover, dat vermeld werd, in alle landelijke media, dat Jacobs was veroordeeld omwille van de KooSSpee-poster. Dit heeft Jacobs heel veel moeite gekost om uit de wereld te helpen.
Spee moet eens inzien dat hij niet op de boodschapper moet schieten maar eens moet kijken of zijn beleid nog wel een draagvlak heeft dat dermate is dat hij zich zo moet opstellen. Zero-tollerance is 1 zaak, de geest van de wet is een ander punt. Laat Spee eens van post wisselen en achter (bijvoorbeeld) verspreiders van kinderporno aangaan. Liefst met dezelfde gedrevenheid.
En hoeveel door overtredingen van minder dan 10 km/h? En hoeveel mensen zijn verwond of gedood door deze poster?quote:Op maandag 6 december 2004 15:28 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik heb het laatst nog gepost maar heb geen zin om het nu op te zoeken.
2/3 van alle ongevallen komen door te snel rijden.
Frank heeft met open vizier gestreden, en dit zijn de consequenties. Het kost hem klauwen met geld om tegen Spee op te boksen, terwijl Spee zijn macht en gemeenschapsgelden misbruikt voor zijn eigen gewin, zijn ego.......quote:Op maandag 6 december 2004 15:38 schreef Labtech het volgende:
Nu is 1 partij bekend, dat is Spee, maar de andere partij verschuilt zich laf achter een poster. Strijden doe je met open vizier !
Wie denkt dat een hogere snelheid geen extra verkeersdoden oplevert had nooit een rijbewijs moeten krijgen.....quote:Op maandag 6 december 2004 17:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Frank heeft met open vizier gestreden, en dit zijn de consequenties. Het kost hem klauwen met geld om tegen Spee op te boksen, terwijl Spee zijn macht en gemeenschapsgelden misbruikt voor zijn eigen gewin, zijn ego.......
Nee, geef mij maar sites als GeenStijl, zodat je je lekker anoniem tegen de gevestigde orde kunt schoppen. Wie beweert dat verkeersveiligheid afhankelijk is van een getal X, kan wat mij betreft direct zijn rijbewijs inleveren. Dat getuigt niet van verkeersinzicht.
Eerste zin: Volledig off-topic geneuzel, wat overigens ook nog eens zeer discutabel is. Niet de hogere snelheid veroorzaakt ongelukken, de mens achter het stuur veroorzaakt ongelukken.quote:Op maandag 6 december 2004 17:56 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Wie denkt dat een hogere snelheid geen extra verkeersdoden oplevert had nooit een rijbewijs moeten krijgen.....
De meesten van die tuf tuf club zijn gewoon zielige figuren die een keer pissig waren omdat ze een boete hebben gehad, en omdat ze zich nu zielig voelen schoppen ze overal tegen aan zonder dat ze eerst goed onderzoek gehouden hebben.
U bent helaas achterlijk, niet te genezen....quote:Op maandag 6 december 2004 18:37 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Eerste zin: Volledig off-topic geneuzel, wat overigens ook nog eens zeer discutabel is. Niet de hogere snelheid veroorzaakt ongelukken, de mens achter het stuur veroorzaakt ongelukken.
Tweede zin: Over domme vooroordelen gesproken. Nog zo eentje, alle fietsers zijn randdebielen die nog nooit naar verkeersregels hebben gekeken, altijd door rood rijden, nooit over hun schouder kijken, en er steeds weer voor zorgen dat automobilisten doodsangsten uitstaan door hun onverantwoorde gedrag.
Conclusie: U is zielig en dom.
Het spijt me zeer, maar ik nomineer hem tot de domste opmerking van de week.quote:Niet de hogere snelheid veroorzaakt ongelukken
bron: http://www.infopolitie.nl/verkeer/master.html?http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/snelheid.htmquote:Uit onderzoek is gebleken dat een verlaging van de gemiddelde snelheid met slechts 5 km/uur kan leiden tot 30% vermindering van het aantal ongevallen.
Wat gedraag jij je zielig en opgefokt zeg, ben je zo ook op de weg? Mensen die het met de democratisch gekozen wet eens zijn, worden dom genoemd omdat ze iets negatiefs over de tuftufclub durven te zeggen.quote:Op maandag 6 december 2004 18:37 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Eerste zin: Volledig off-topic geneuzel, wat overigens ook nog eens zeer discutabel is. Niet de hogere snelheid veroorzaakt ongelukken, de mens achter het stuur veroorzaakt ongelukken.
Tweede zin: Over domme vooroordelen gesproken. Nog zo eentje, alle fietsers zijn randdebielen die nog nooit naar verkeersregels hebben gekeken, altijd door rood rijden, nooit over hun schouder kijken, en er steeds weer voor zorgen dat automobilisten doodsangsten uitstaan door hun onverantwoorde gedrag.
Conclusie: U is zielig en dom.
De man haalt ¤650.000.000,-- per jaar aan kleine verkeersovertredingen binnen en gaat vervolgens beweren dat het allemaal met verkeersveiligheid heeft te maken. Zodra iemand dat publiek maakt doet de man er alles aan om diegene de mond te snoeren, en gaat daar zelfs zover in dat ie een bevriende rechter inschakelt, om soepel een veroordeling rond te krijgen. Hè, de eerste keer lukte het, maar wat een pech, de persoon in kwestie maakte gewoon gebruik van zijn recht op hoger beroep, en werd nog eens in het gelijk gesteld ook. En bij een derde zitting werd die persoon alweer in het gelijk gesteld. Gek, hè, er was namelijk helemaal geen sprake van strafbare feiten. Maar kennelijk is het voor Spee een zeer persoonlijke zaak geworden, want hij zal en moet zijn gelijk dat ie niet heeft krijgen, een vierde zitting: vermoedelijk resultaat: wederom niet ontvankelijk. En die eerzame burger maar betalen aan zijn advocaat. Machtswellust? Jazeker!quote:Op maandag 6 december 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
Spee is helemaal niet machtsgeil, die man doet gewoon zijn werk. De wet handhaven, dat de TS daar nou toevallig niet tegen kan
Er zijn gewoon regels, als je je daaraan houdt, is er niks aan de hand. En er is wel degelijk een verband tussen snelheid en risico. Kom op zeg.quote:Op maandag 6 december 2004 19:21 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
De man haalt ¤650.000.000,-- per jaar aan kleine verkeersovertredingen binnen en gaat vervolgens beweren dat het allemaal met verkeersveiligheid heeft te maken.
Tja, we willen allemaal wel eens wat. Die vergelijkingen zijn zo simpel, daar ga ik niet eens op in.quote:Verder kan ik je verzekeren eigenlijk nooit met de boetemachiene van Spee te maken te hebben gehad, wel is mijn ruitje een keer ingetikt, wel heb ik 7 inbraken en 4 insluipingen gehad, en ik zou wel graag zien dat het accent van de enorme inspanning die wordt geleverd om automobilisten op de bon te slingeren, wat meer wordt verlegd naar vermogenscriminaliteit.
Ja, en je weet ook wat er inb Duitsland gebeurt als je zakt voor je rijbewijs ? Dan krijg je een Gele kentekenplaat. M.A.W. volgens de duitser kan de gemiddelde nederlander niet rijden, mezelf incluis. Het zou jou ook sieren dat van jezelf toe te geven.quote:Overigens is ook bekend dat hoewel de snelheid op de duitse autobahnen zeer veel hoger ligt dan in de rest van Europa, het aantal ongelukken daar niet hoger, maar zelfs lager is. Als je een beetje gaat zoeken kom je dat vanzelf wel tegen. Maar vertel eens, hoe bevalt het in Spee z'n holletje?
quote:Snelheidsoverreding tot 10 km: 10 euro (binnen bebouwde kom) of 15 euro (daarbuiten). Tot 60 km te hard: boete tot 425 euro plús (bij overtreding van meer dan 30 km binnen bebouwde kom en meer dan 40 km daarbuiten) bovendien een rijverbond van één maand. Méér dan 60 km te hard binnen de bebouwde kom: hoge boete plus rijverbod van twee maanden.
quote:En wat het portretrecht betreft zit je ernaast, Koos heeft er zelf voor gekozen publieke figuur te zijn, met name met zijn optreden in het programma wegmisbruikers, publieke figuren zijn nu eenmaal onderwerp van spot, satire en sarcasme. Dat heeft niets te maken met persoonlijk beschadigen, als wel met het publieke optreden op de hak nemen.
Kun je mij eens uitleggen wat een eenstreepsagent tegen vermogencriminaliteit kan aanrichten.quote:Verder kan ik je verzekeren eigenlijk nooit met de boetemachiene van Spee te maken te hebben gehad, wel is mijn ruitje een keer ingetikt, wel heb ik 7 inbraken en 4 insluipingen gehad, en ik zou wel graag zien dat het accent van de enorme inspanning die wordt geleverd om automobilisten op de bon te slingeren, wat meer wordt verlegd naar vermogenscriminaliteit.
Ik denk dat de rechter die beslissing het beste kan nemen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:01 schreef speedfreak1 het volgende:
En wat het portretrecht betreft zit je ernaast, Koos heeft er zelf voor gekozen publieke figuur te zijn, met name met zijn optreden in het programma wegmisbruikers, publieke figuren zijn nu eenmaal onderwerp van spot, satire en sarcasme. Dat heeft niets te maken met persoonlijk beschadigen, als wel met het publieke optreden op de hak nemen.
Te langzaam rijden is ook gevaarlijk. Om ergens je aandacht bij te houden heb je een bepaalde hoeveelheid informatiestroom nodig. Jongeren kunnen bijvoorbeeld heel snel informatie verwerken, waardoor ze geneigd zijn om sneller te rijden. En wat krijgt dan de schuld als ze een klapper maken? Juist, snelheid. Terwijl onervarenheid hiervan de oorzaak is. Tijdens het autorijden is de waarneming selectief. Het is de kunst om de juiste informatie te selecteren om veilig te kunnen rijden. Kun je dat niet, dan heb je of te weinig ervaring of domweg te weinig aanleg om zo'n taak te kunnen vervullen.quote:Op maandag 6 december 2004 17:56 schreef vdo28 het volgende:
Wie denkt dat een hogere snelheid geen extra verkeersdoden oplevert had nooit een rijbewijs moeten krijgen.....
...quote:En wat krijgt dan de schuld als ze een klapper maken? Juist, snelheid. Terwijl onervarenheid hiervan de oorzaak is
quote:Er zijn mensen die er wel aanleg voor hebben en ook nog eens ruime rijervaring hebben om zeer veilig te kunnen rijden, omdat ze precies weten wanneer ze hun snelheid moeten verminderen, welke afstand ze moeten bewaren en weten wat ze moeten doen als er gevaar dreigt. Waarom moeten deze mensen onder de maat rijden, waardoor hun aandacht voor de weg verslapt?
Ja, maar je kunt mij niet wijs maken dat hun aandacht op de snelheidsmeter gericht is. De radio, de krant, de mobiele telefoon (o ja , we moesten toch sinds 1 januari 2003 handsfree bellen ? ook zon regel die aan 99 % van mensen die dagelijks met mij op de A16 rijden voorbij is gegaan).quote:Dacht je soms dat dit enkele mensen waren? Nee, kijk eens wat onze oosterburen zeggen "Nederlanders kunnen niet rijden". Vind je het gek als ze met hun aandacht overal en nergens zitten, behalve op de weg.
Argument: Onderzoek heeft bewezen dat hogere snelheden voor meer ongevallen zorgen.quote:Op maandag 6 december 2004 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Men wordt hier voor sneu uitgemaakt als je aanleg hebt voor autorijden, een hoge informatieverwerkingssnelheid en het analytische vermogen om op de juiste dingen te letten in het verkeer. Sneu dat men hun mening niet weet te onderbouwen en alles afdoet met sneu en one-liners als "praat eens met verkeersslachtoffers". Kom eens met argumenten.
Waarom heb ik het idee dat jij zo'n verlaagde kutbak hebtquote:Op maandag 6 december 2004 18:42 schreef speedfreak1 het volgende:
. Beetje afgunstig omdat je het zelf waarschijnlijk moeten doen met een Suzuki Alto.
Omdat je in de veronderstelling bent dat iemand die een topic begint over merkwaardig handelen van een landelijke verkeersofficier van justitie in jouw ogen wel een tuftuf-flitspalenfikkende-nietsontziende snelheidsduivel moet zijn?quote:Op maandag 6 december 2004 21:09 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Waarom heb ik het idee dat jij zo'n verlaagde kutbak hebt![]()
Nogmaals wil ik hier even op reageren.quote:Op maandag 6 december 2004 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Men wordt hier voor sneu uitgemaakt als je aanleg hebt voor autorijden, een hoge informatieverwerkingssnelheid en het analytische vermogen om op de juiste dingen te letten in het verkeer.
Nee hierdoor:quote:Op maandag 6 december 2004 21:21 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Omdat je in de veronderstelling bent dat iemand die een topic begint over merkwaardig handelen van een landelijke verkeersofficier van justitie in jouw ogen wel een tuftuf-flitspalenfikkende-nietsontziende snelheidsduivel moet zijn?
quote:Dat verraadt meteen al dat je een vooringenomen zak bent.
quote:voor de zoveelste keer meneer SCH domkop niet lezende vooringenomen klungel
Dat ik hier op in ga is dan zeer logisch.quote:Conclusie: U is zielig en dom.
quote:Beetje afgunstig omdat je het zelf waarschijnlijk moeten doen met een Suzuki Alto. Daar heeft het in ieder geval alle schijn van. Of het zijn losers die nooit verder dan de fiets komen......
Enzovoort enzovoort...quote:Maar vertel eens, hoe bevalt het in Spee z'n holletje
Ik weet welk onderzoek je bedoelt, van ene meneer Finch.quote:Op maandag 6 december 2004 21:05 schreef vdo28 het volgende:
Argument: Onderzoek heeft bewezen dat hogere snelheden voor meer ongevallen zorgen.
En dit argument blijft een heel goed argument totdat jou zogenaamde "aanleg" (Wie moet zoiets nou toetsen?) te bewijzen valt.
Die aanleg voor autorijden is volgens mij eerder overschatting voor autorijden.
Maar goed....
http://www.parliament.the(...)tlgr/557/557ap59.htmquote:Broadly speaking, for each 1 mph reduction in average speed accident frequency is cut by 5 per cent (Finch et al 1994). NB. This applies only to the range of road types and traffic conditions covered in the study (with average speeds of between 30 mph and 50 mph and cannot be extended beyond that or applied to large changes in speed)."
Een zeer suggestieve voorbeeld. Je probeert hiermee te zeggen dat iedereen die harder dan de max. limiet rijdt mensen afsnijden? Je moest eens weten welke capriolen mensen uithalen die ver onder de limiet rijden. Gruwelijk gewoon. Natuurlijk, randdebielen zonder inzicht hebben we altijd, of ze nu harder of zachter rijden dan de limiet, maar er is geen oorzakelijk verband tussen snelheid en inzichtloos rijden. Mijn ervaring is dat mensen die vlotter doorrijden meer rekening houden met de rest en een stuk anticiperender rijden, maar dat zal jouw bevindingen natuurlijk weer tegenspreken. Het is maar net waar je je aan ergert hè.quote:Op maandag 6 december 2004 21:05 schreef Labtech het volgende:
Met andere woorden: Onze kilometervreter komt met 160 aanscheuren, voegt net iets te kort in, waardoor onze beginner zich het apelazerus schrikt, de vangrail tegen komt, terug stuitert, en de andere kilometervreter dwars in de flank van zn auto raakt.
1 fout, 2 man schade.
Ik rijd jaarlijks 3000 kilometer naar Turkije. Als je zelfmoord wil plegen, ga of te hard of te langzaam rijden, beide zijn vermoeiend. Rijd met de snelheid die bij je past. En die van mij is wat hoger dan die van mijn pa van 53. Als je moe bent, dan ga je pitten. Als je aan een uitputtingsrace begint dan haal je het einde van de rit niet of je hebt een enorme risico gelopen. Bovendien maakt het voor lange ritten niets uit om je zelf uit te putten. Sommige mensen denken er eerder te zijn door harder te rijden dan ze eigenlijk aankunnen. Uiteindelijk moeten deze mensen meer rust nemen, waardoor ze soms langzamer zijn. O ja, ik doe er 3 dagen over.quote:Op maandag 6 december 2004 21:28 schreef vdo28 het volgende:
Nogmaals wil ik hier even op reageren.
Dit is natuurlijk een excuus gewoon om hard te rijden.
Want als jij zogenaamd hier verstand van hebt weet jij ook dat vermoeidheid een hele impact heeft op de hoge informatieverwerkingsnelheid...
En ik geloof er dus helemaal niets van dat jullie als je vermoeid was zou denken:"Goh laat ik maar niet te snel rijden, want mijn hoge informatieverwerkingsnelheid is nu niet zo hoog meer".![]()
Blader maar eens door die "Hoe snel ging reed jij terug van vakantie, en hoe lang deed jij er over?" topics...
hahaquote:Op dinsdag 7 december 2004 02:32 schreef speedfreak1 het volgende:
Tevens valt op dat dat zielige gescheld van jullie totaal niets te maken heeft met het topic, t
Omdat je het er waarschijnlijk roerend mee eens bent dat de politie meer vecht tegen het begrotingstekort dan tegen criminaliteit.quote:Op maandag 6 december 2004 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, we willen allemaal wel eens wat. Die vergelijkingen zijn zo simpel, daar ga ik niet eens op in.
Je hebt het over de geldstromen binnen Justitie en Politie. Die in tegenstelling tot wat jij beweert een enkel doel dienen: het bevorderen van de veiligheid in het land.quote:Op maandag 6 december 2004 19:29 schreef Labtech het volgende:
[..]
Kun je mij eens uitleggen wat een eenstreepsagent tegen vermogencriminaliteit kan aanrichten.
Dat is ook zo moeilijk voor sommige mensen. De verschillende takken van politie en justitie uit elkaar houden.
Nee, ik probeer hiermee te zeggen dat iedereen een fout kan maken en/of iemand kan laten schrikken. Je zit samen op de weg, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen ?quote:Een zeer suggestieve voorbeeld. Je probeert hiermee te zeggen dat iedereen die harder dan de max. limiet rijdt mensen afsnijden?
En dit is dus de essentie van het verhaal. Niet iedereen is gelijk. Daarom hebben we regeltjes bedacht waar iedereen zich aan moeten houden en waaruit uit onderzoek is gebleken dat dit bijvoorbeel een bepaald percentage veiliger, schoner en geluidsarmer is dan 140 km/h. Als je dan zelf die regeltjes overtreed, wees dan een vent en aanvaard de consequenties, maar ga niet lopen zeiken op mensen die alleen maar hun werk doen.quote:Beste ACT-F, waarom is niet iedereen zoals jij (op de weg)? Ben het roerend met je eens, had graag meer van zulke bestuurders gezien! Mensen die het verkeer begrijpen en inzicht hebben, heerlijk!
Nu erger ik me niet aan hardrijders,ik doe het zelf ook, maar aan die zeikstralen die geen verantwoording voor hun eigen daden willen nemen.quote:Mijn ervaring is dat mensen die vlotter doorrijden meer rekening houden met de rest en een stuk anticiperender rijden, maar dat zal jouw bevindingen natuurlijk weer tegenspreken. Het is maar net waar je je aan ergert hè.
quote:Omdat je het er waarschijnlijk roerend mee eens bent dat de politie meer vecht tegen het begrotingstekort dan tegen criminaliteit.
Iedereen die van zichzelf denkt dat ie goed kan rijden is een gevaar op de weg. Je eigen zwaktes niet kunnen onderkennen is een levensgevaarlijke eigenschap en lijdt tot overmoedige actiesquote:Daar komt bij dat er ook mensen zijn die dénken dat ze goed kunnen rijden, maar in feite een gevaar op de weg zijn.
Wetshandhaving mag nooit gebruikt worden als middel om inkomsten te genereren, dat druist tegen de principes van een rechtsstaat in. Immers, als je deze regel klakkeloos slikt, wie garandeert de burger dan nog dat er geen wetten worden bedacht alleen om inkomsten uit boeten te genereren?quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:20 schreef Labtech het volgende:
Goed punt: Minder flitsen = minder inkomsten = minder agenten = meer criminaliteit...rekensommetjes werken ook die kant op.
Als iedereen zich aan de wet houdt, dan is het helemaal geen bron van inkomsten meer.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wetshandhaving mag nooit gebruikt worden als middel om inkomsten te genereren,
Wel als er structureel geen draagvlak voor die wet is.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de wet houdt, dan is het helemaal geen bron van inkomsten meer.
Wel als diegenen die de wet moeten handhaven macht naar zicht toetrekken door met de wet in de hand verkapte belasting te innen. Dat geldt heel erg voor Spee. hij gebruikt zelfs propaganda en vertelt halve waarheden of volstrekte onwaarheden alleen om zijn positie in stand te houden.quote:Het punt is dat de wet duidelijjk en helder is, en als je het daar niet mee eens bent, moet je zijn bij degenen die verantwoordelijk zijn voor die wetten en niet bij degenen die de wet handhaven.
Zolang de wet bestaat, hebben we ons er aan te houden.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wel als er structureel geen draagvlak voor die wet is.
Het is volstrekt legaal om daar te meten.quote:Wel als diegenen die de wet moeten handhaven macht naar zicht toetrekken door met de wet in de hand verkapte belasting te innen. Dat geldt heel erg voor Spee. hij gebruikt zelfs propaganda en vertelt halve waarheden of volstrekte onwaarheden alleen om zijn positie in stand te houden.
En wat betreft duidelijk en helder; het moge duidelijk zijn dat het op zijn minst verdacht te noemen is dat juist op het moment dat er gecontroleerd gaat worden de matrixborden (ik heb het over het wegvak waar afgelopen weekend 75% van alle auto's "te snel" reden) die eerder wel aanstonden plotsklaps worden uitgezet. Dat riekt echt naar opzet.
Heb je nou echt geen betere argumenten dan dergelijke dooddoeners? Die je overigens zelf in het verleden al vaak hebt willen ontkrachten als de wet jou wat minder aanstond?quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Zolang de wet bestaat, hebben we ons er aan te houden.
En de vraag is natuurlijk hoe je er bij komt dat er geen draagvlak voor zou zijn.
[..]
Het is volstrekt legaal om daar te meten.
Zwaktebod omdat je geen argumenten meer hebt.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Heb je nou echt geen betere argumenten dan dergelijke dooddoeners? Die je overigens zelf in het verleden al vaak hebt willen ontkrachten als de wet jou wat minder aanstond?
Als jij met argumenten komt, dan zal ik er op reageren. Ik heb nog geen argumenten gezien.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Zwaktebod omdat je geen argumenten meer hebt.
Ga er gewoon inhoudelijk op in of zwijg!
Le-zen. Ideetje?quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als jij met argumenten komt, dan zal ik er op reageren. Ik heb nog geen argumenten gezien.
Kan wel zijn, je hebt je aan de wet te houden, als je de wet wilt veranderen moet je daar aan de bel trekken en niet de handhavers gaan bashen.quote:"Regels zijn regels" is wat mij betreft geen argument.
quote:Eentje dan: een snelheidsbeperking die door 75% van alle automobilisten wordt overschreden heeft geen draagvlak.
Als jij dan iets wat op argumenten lijkt opschrijft, zal ik ze met alle plezier lezen. Voorlopig zie ik alleen een hoop dooddoeners waarmee je de discussie probeert naar jouw hand te zetten.quote:
Wel als die handhavers keer op keer met valse informatie de wetgever probeert te beïnvloeden.quote:Kan wel zijn, je hebt je aan de wet te houden, als je de wet wilt veranderen moet je daar aan de bel trekken en niet de handhavers gaan bashen.
[..]
Tja, nu laat je je wel weer kennen als iemand die eigenlijk het liefts een dictatuur zou willen zien in Nederland. Natuurlijk is draagvlak wel relevant!quote:Draagvlak is helemaal niet relevant.
Stel je toch eens voor dat Justitie en Politie met hetzelfde fanatisme waarmee de automobilist consequent tot misdadiger wordt gebombardeerd achter die andere wetsovertreders en criminelen aan ging.quote:Valt me altijd weer op hoe fanatiek en vilein die pro-te-hard-rijden mensen zijn. Blijjkbaar heb je in de auto meer rechten. Stel je toch voor dat andere wetsovertreders en criminelen dit soort acties zouden houden
quote:En wat betreft duidelijk en helder; het moge duidelijk zijn dat het op zijn minst verdacht te noemen is dat juist op het moment dat er gecontroleerd gaat worden de matrixborden (ik heb het over het wegvak waar afgelopen weekend 75% van alle auto's "te snel" reden) die eerder wel aanstonden plotsklaps worden uitgezet. Dat riekt echt naar opzet.
En dan heb _jij_ over dooddoeners..quote:Stel je toch eens voor dat Justitie en Politie met hetzelfde fanatisme waarmee de automobilist consequent tot misdadiger wordt gebombardeerd achter die andere wetsovertreders en criminelen aan ging.
quote:Bla bla bla ik heb gister nog 180 gereden op een lege 70 weg. Oh ja het is een verkapte snelweg met 70 borden, geen enkele aanleiding om het 70 te maken. De weg is LETTERLIJK kaarsrecht.
Ecact, ik heb zelf al een aardig kapitaaltje aan boetes betaald maar dat heb ik geheel aan mezelf te danken en daar hoor je me niet over zeiken. En als ik ze onterecht vind, dien ik een bezwaarschrift in in plaats van posters over Koos Spee op te gaan hangen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:59 schreef mvt het volgende:
Volgende keer dat je gaat zeiken over een boete moet je maar eens goed nadenken. Te hard rijden is ook gewoon een keuze.. En onderdeel van die keuze is dat je een boete wegens te hard rijden kan vewachten.
Sorry hoor, maar hier sta je echt met je grote voeten te stampen op de grondbeginselen van een democratie. Wetten en regels zijn onderhavig aan draagvlak, als er volstrekt geen draagvlak is dan hebben dergelijke regels gewoon geen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Natuurlijk is er geen draagvlak voor wetten die boetes opleveren, wat is dat nou voor absurde gedachte. Is er wel draagvlak voor betaald parkeren?
Er zijn wetten en regels en daar houd je je aan. Draagvlak is totaal niet relevant.
Kijk en het feit dat deze mentaliteit is ontstaan en geaccepteerd, dat is een groot verlies voor de rechtsstaat. Hiermee geef je namelijk feitelijk aan dat je een boete accepteert als zijnde snelheidsbelasting. De wet is daarmee zijn doel voorbijjgeschoten.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:59 schreef mvt het volgende:
Ik ben het trouwens met SCH eens dat regels er zijn om gehandhaafd te worden. Of dat nu selectief is of niet. Als ze niet zouden cashen op snelheidsovertredingen kunnen ze 3/4 van de agenten wel ontslaan wegens geldgebrek.
Volgende keer dat je gaat zeiken over een boete moet je maar eens goed nadenken. Te hard rijden is ook gewoon een keuze.. En onderdeel van die keuze is dat je een boete wegens te hard rijden kan vewachten.
als er 100 man gillen dat ze er het niet mee eens zijn, dan is dat niet een gebrek aan daadkracht.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hier sta je echt met je grote voeten te stampen op de grondbeginselen van een democratie. Wetten en regels zijn onderhavig aan draagvlak, als er volstrekt geen draagvlak is dan hebben dergelijke regels gewoon geen bestaansrecht.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Mensen, in godsnaam niet meer op die vdo28 kleuter reageren, zal wel een pubertje van 13 zijn.......
leuk he, selectief reagerenquote:Op dinsdag 7 december 2004 13:50 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kijk en het feit dat deze mentaliteit is ontstaan en geaccepteerd, dat is een groot verlies voor de rechtsstaat. Hiermee geef je namelijk feitelijk aan dat je een boete accepteert als zijnde snelheidsbelasting. De wet is daarmee zijn doel voorbijjgeschoten.
Tja, en hier lees en reageer je alleen op wat je zelf wilt lezen...Je mag mij gaan aantonen dat er geen draagvlak onder de nederlandse bevolking is voor de wegenverkeerswet, of in ieder geval het gedeelte Maximum Snelheid. Heck, er zijn hele actiegroepen om binnen de bebouwde kom 30 km zones in te stellen, en op de snelwegen 80 km zones, net zoals bij Rotterdam Overschie. Dan kun je mij niet wijsmaken dat er geen 'draagvlak' is voor de wegenverkeerswet.quote:Sorry hoor, maar hier sta je echt met je grote voeten te stampen op de grondbeginselen van een democratie. Wetten en regels zijn onderhavig aan draagvlak, als er volstrekt geen draagvlak is dan hebben dergelijke regels gewoon geen bestaansrecht.
Nee hoor, het is geen snelheidbelasting. Het zou snelheidsbelasting zijn als je een bepaalde staffel moet betalen tot een bepaalde maximum snelheid. Of zie jij een levenslange gevangenisstraf ook als een Moord-Belasting ?quote:Hiermee geef je namelijk feitelijk aan dat je een boete accepteert als zijnde snelheidsbelasting. De wet is daarmee zijn doel voorbijjgeschoten.
Men HEEFT niet goed gewaarschuwd, je wilt mij niet wijsmaken dat driekwart van de automobilisten willens en wetens een gevaarlijke snelheid gaat rijden. En toch reed driekwart sneller dan 70 km/h.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:51 schreef Labtech het volgende:
[..]
Totdat je moet remmen en er achter komt dat het asfalt glad is. Dan gaan we zeiken dat "men" niet goed gewaarschuwd heeft...eigen verantwoordelijkheid...wat is dat ?
Grappig dat je wel voortdurend op hem ingaat en hem verwijt geen argumenten te hebben, maar mijn beargumenteerde laatste post van bladzijde 1 (post 50) laat je links liggen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Mensen, in godsnaam niet meer op die vdo28 kleuter reageren, zal wel een pubertje van 13 zijn.......
Sorry hoor, wat een flauwekul.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hier sta je echt met je grote voeten te stampen op de grondbeginselen van een democratie. Wetten en regels zijn onderhavig aan draagvlak, als er volstrekt geen draagvlak is dan hebben dergelijke regels gewoon geen bestaansrecht.
quote:Men HEEFT niet goed gewaarschuwd, je wilt mij niet wijsmaken dat driekwart van de automobilisten willens en wetens een gevaarlijke snelheid gaat rijden. En toch reed driekwart sneller dan 70 km/h.
quote:
Als het asfalt echt dusdanig gevaarlijk is dan is het zaak dat de snelheidsbeperking meer dan overduidelijk wordt aangegeven en dan is het dus op zijn minst bevorderend voor de veiligheid om die matrixborden aan te zetten. En meer nog om die beperking zo duidelijk mogelijk te laten blijken.
Wil je even in de boetebase van het OM kijken? Dan zie je dat er voor overtredingen tot +30 km/h vaste bedragen vastgesteld zijn als boetes.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:56 schreef Labtech het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, het is geen snelheidbelasting. Het zou snelheidsbelasting zijn als je een bepaalde staffel moet betalen tot een bepaalde maximum snelheid. Of zie jij een levenslange gevangenisstraf ook als een Moord-Belasting ?
Ik raad je aan om eens een boekje over onze democratische rechtsstaat te lezen. Van Prof. Koekkoek ofzo. Dan hoef je jezelf niet meer zo belachelijk te maken in discussies als deze.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hier sta je echt met je grote voeten te stampen op de grondbeginselen van een democratie. Wetten en regels zijn onderhavig aan draagvlak, als er volstrekt geen draagvlak is dan hebben dergelijke regels gewoon geen bestaansrecht.
In jouw redenering kun je de democratie wel afschaffen. Een overtreding van een maximumsnelheid met <10 km/h staat in geen verhouding tot een moord, dus je vergelijking gaat volstrekt mank.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, wat een flauwekul.
Als de meerderheid vindt dat moord okay is, dan gaan we maar lekker moorden?
Bullocks natuurlijk. In jouw redenering zouden de wat minder populaire wetten waar mensen niet zo mee uit de voeten kunnen, maar afgeschaft moeten worden. Nee, dat is echt geen democratie hoor.
Ja, als je over de maximumsnelheid heen gaat. er overheen = overtreding = boete = staf != belasting.quote:Wil je even in de boetebase van het OM kijken? Dan zie je dat er voor overtredingen tot +30 km/h vaste bedragen vastgesteld zijn als boetes.
Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens een boekje over onze democratische rechtsstaat te lezen. Van Prof. Koekkoek ofzo. Dan hoef je jezelf niet meer zo belachelijk te maken in discussies als deze.
65 euro boete staat tot levenslang als snelheidsovertreding staat tot moord.quote:Een overtreding van een maximumsnelheid met <10 km/h staat in geen verhouding tot een moord, dus je vergelijking gaat volstrekt mank.
Waar blijft dan het bewijs dat er geen draagvlak voor de wegenverkeerswet en/of de maximum snelhied is?quote:Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?
Beetje vreemd he, dat "toevallig" op een stuk waar de v-max omlaag is geschroefd én extra gecontroleerd wordt opeens de matrixborden stuk zijn? Op een stuk waar het asfalt zg. levensgevaarlijk zou moeten zijn? En dat tegen het einde van het jaar waarin een aantal politiekorpsen op straffe van ontslag agenten de straat opsturen om bonnen te schrijven om het quotum te halen?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:00 schreef Labtech het volgende:
Ook matrixborden kunnen kapot. Sterker nog, ik denk dat er momenteel op het hele traject Rotterdam-Dordrecht iets mis is met de matrixborden, gisteren al een aantal keren niet goed gereageerd op file-vorming. De andere kant op werkt het trouwens wel goed merkte ik vanochtend.
Als, zoals afgelopen weekend op de A16, 75% van alle weggebruikers de limiet overtreedt, dan is er wat mij betreft geen draagvlak voor die limiet. Maar ik zou zeggen; een wet voer je niet in voordat er bewezen is dat er draagvlak voor is en niet andersom. Dus bewijs mij eens dat er wel draagvlak is?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:06 schreef Labtech het volgende:
[..]
Waar blijft dan het bewijs dat er geen draagvlak voor de wegenverkeerswet en/of de maximum snelhied is?
Omdat democratie zich uit in een politiek proces. Waarbij argumenten worden uitgewisseld en er over zaken wordt nagedacht. En er zo politiek draagvlak ontstaat. De gewone burger kan daarop op verschillende manieren invloed uitoefenen. Politieke partijen oprichten, lobbyen, demonstreren, artikelen publiceren, stemmen, etc.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?
Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:05 schreef Labtech het volgende:
[..]
65 euro boete staat tot levenslang als snelheidsovertreding staat tot moord.
Geloof wat je wil geloven.quote:Het is zo klaar als een klontje wat mij betreft.
Onzin, de pakkans voor moord is veel en veel groter dan die van een verkeersovertreding. Ik zie elke dag vele mensen te hard of door rood rijden. Daarvan wordt zelden iemand gepakt. Zelfs als bij een moord maar 1 op de 10 daders zou worden opgepakt (wat al lager is dan in werkelijkheid), dan nog was de pakkans bij moord veel groter.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.
Sorry hoor, maar dit naieve geloof in de Nederlandse democratie ben ik al een tijdje kwijt. Een van de oorzaken daarvan is het gemak waarbij de wetgever de handhaver de straat opstuurt om zoveel mogelijk geld binnen te halen met die wet in de hand.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat democratie zich uit in een politiek proces. Waarbij argumenten worden uitgewisseld en er over zaken wordt nagedacht. En er zo politiek draagvlak ontstaat. De gewone burger kan daarop op verschillende manieren invloed uitoefenen. Politieke partijen oprichten, lobbyen, demonstreren, artikelen publiceren, stemmen, etc.
Goh, gaan we een nieuwe wet invoeren. Volgens mij bestaat de WvW als sinds 1918, en is rond 1972 de maximunsnelheid ingevoerd. Aangezien jij loopt te mieren over het niet bestaan van draagvlak voor een bestaande wet (terwijl je draagvlak voor controle bedoelt, maar dat verschil heb je volgens mij nog steeds niet door),mag jij volgens het principe "Wie eist, bewijst" eens aantonen dat er geen draagvlak is.quote:Als, zoals afgelopen weekend op de A16, 75% van alle weggebruikers de limiet overtreedt, dan is er wat mij betreft geen draagvlak voor die limiet. Maar ik zou zeggen; een wet voer je niet in voordat er bewezen is dat er draagvlak voor is en niet andersom. Dus bewijs mij eens dat er wel draagvlak is
Dikke, hele dikke bullshit. Ik rij dagelijks te hard. Toch is mijn laatste boete voor te hard rijden al 3 jaar geleden. Nu pleeg ik niet zo vaak een moord, maar ik denk dat als ik dagelijks een moord had gepleegd, ik dit nu vanuit de bijlmerbajes aan het tikken was.quote:Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.
Zoals ik al zei, je kunt zelf de TufTufpartij o.i.d. oprichten. Dat heeft niks met naïeviteit of geloof te maken.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit naieve geloof in de Nederlandse democratie ben ik al een tijdje kwijt. Een van de oorzaken daarvan is het gemak waarbij de wetgever de handhaver de straat opstuurt om zoveel mogelijk geld binnen te halen met die wet in de hand.
Zelfs de ANWB, die normaal een ZEER gematigde mening op dit vlak aanhangt, is het volstrekt met jou oneens. Dat is wat mij betreft voldoende bewijs dat er in ieder geval voor die controles van het weekend en in dit geval OOK voor de geldende snelheidslimiet geen draagvlak is. Als jij dat niet als voldoende bewijs ziet dan ben je niet te overtuigen, en dan zal ik daar verder ook geen moeite meer voor doen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:16 schreef Labtech het volgende:
[..]
Goh, gaan we een nieuwe wet invoeren. Volgens mij bestaat de WvW als sinds 1918, en is rond 1972 de maximunsnelheid ingevoerd. Aangezien jij loopt te mieren over het niet bestaan van draagvlak voor een bestaande wet (terwijl je draagvlak voor controle bedoelt, maar dat verschil heb je volgens mij nog steeds niet door),mag jij volgens het principe "Wie eist, bewijst" eens aantonen dat er geen draagvlak is.
En dat kun je niet bewijzen door te stellen dat 75% van de zaterdagmiddag rijders a) niet goed uit zn doppen kijkt of b) schijt heeft aan een paar bordjes langs de kant van de weg. Want ondanks het feit dat de door jou zo heilig geachte matrixborden het niet doen, is de snelheidsbeperking volgens de wettelijk gestelde regels aangegeven. Meerdere malen zelfs.
http://www.onzinboetes.nlquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:20 schreef Labtech het volgende:
http://www.milieuloket.nl(...)z&thema=vfxucrou9000
Hier, Draagvlak voor een verlaging van de maximumsnelheid...
Ik kijk wel uit. Zodra je in dit land een partij opricht waar de één of andere milieu- of andere linksdenkende organisatie problemen mee heeft wordt je eerst gebombardeerd tot extreem-rechts en vervolgens als je niet oppast ook nog vermoord.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je kunt zelf de TufTufpartij o.i.d. oprichten. Dat heeft niks met naïeviteit of geloof te maken.
En, rijdt dat nu lekker, zo met de ogen speurend naast de weg? Voel je veiliger op de weg door die controles?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:18 schreef Labtech het volgende:
[..]
Dikke, hele dikke bullshit. Ik rij dagelijks te hard. Toch is mijn laatste boete voor te hard rijden al 3 jaar geleden.
Nee, JIJ bent het volstrekt met mij oneens. De ANWB niet. Alleen in dit specifieke geval vinden ze dat de boetes verscheurt moeten worden. om de volgende redenquote:Zelfs de ANWB, die normaal een ZEER gematigde mening op dit vlak aanhangt, is het volstrekt met jou oneens.
bron: www.anwb.nlquote:De ANWB heeft het Openbaar Ministerie gevraagd duizenden bekeuringen te seponeren. Het gaat om boetes voor te hard rijden afgelopen weekend op de A13 en A16. Op beide wegen geldt een snelheidsbeperking vanwege het gladde wegdek. Volgens de ANWB staat dit niet duidelijk genoeg aangegeven. De politie heeft aangegeven dat er op deze wegen de komende tijd extra snelheidscontroles blijven
Soms moet je overdrijven om je punt te maken; iets waar anderen in dit topic ook veelvuldig gebruik van maken.quote:
nogmaals, dan heb _jij_ het over dooddoeners.quote:kijk wel uit. Zodra je in dit land een partij opricht waar de één of andere milieu- of andere linksdenkende organisatie problemen mee heeft wordt je eerst gebombardeerd tot extreem-rechts en vervolgens als je niet oppast ook nog vermoord.
Hypocriet is zelf iets doen, en dan anderen de schuld daarvan geven (geen matrixborden, zo veel controle, geneuzel over draagvlak waar je nog steeds niet op bent ingegaan..)quote:Eigenlijk geef je hier impliciet toe dat je geen waarde hecht aan de maximumsnelheid. Nogal hypocriet om dan een handhavingsbeleid te gaan verdedigen, dat zich niet richt op de handhaving an sich maar op de opbrengsten van die handhaving.
..en dat blijkt uit ?quote:Toch zou ik serieus geen partij durven oprichten in dit land; de gevestigde politieke orde is wat mij betreft daadwerkelijk griezelig veel gehecht aan hun machtspositie.
Ik zou zeggen, laat mij eens het bewijs zien dat het daardoor komt en het wel duidelijk aangegeven was. Want als 75% van de weggebruikers langs een notabene volgense de politie ZICHTBAAR opgestelde radarauto te snel rijdt, dan kun je mij niet wijsmaken dat al die mensen niet met autorijden maar met andere zaken bezig was. Als je dat denkt, verbaast het mij echt dat jij de weg nog opdurft...quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:28 schreef Labtech het volgende:
[..]
[...]
Nu vind ik het nog steeds een raar standpunt, want het staat duidelijk aangegeven.Dat 75% dit niet ziet heeft niks met draagvlak te maken, maar meer met bijvoorbeeld het mobieltje dat continue afgaat en die de aandacht van de weg afhaalt.
Kerel..dat neem ik tenminste aan, ik rij er zelf 4 keer per dag langs, en je moet wel stekeblink zijn wil je die lichtkrant niet zien.quote:Als de ANWB zegt dat het niet duidelijk is aangegeven, dan heb ik geen enkele reden om dat niet te geloven.
Beetje last van selectief gehoor ? Immers als Spee zegt dat het voor de verkeersveiligheid en milieu is, dan geloof je hem iniet?quote:Als de ANWB zegt dat het niet duidelijk is aangegeven, dan heb ik geen enkele reden om dat niet te geloven
Sorry hoor, mijn laatste boete is al erg lang geleden, en ik rij bepaald NIET dagelijks te snel. Als je zelf aangeeft dagelijks de regels aan je laars te lappen MAAR het wel terecht vindt dat anderen daarvoor bekeurd worden, dan vind ik je hypocriet. Je zegt dan eigenlijk tegen die anderen dat ze maar beter moeten opletten dat ze niet te snel rijden daar waar gecontroleerd wordt.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:32 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hypocriet is zelf iets doen, en dan anderen de schuld daarvan geven (geen matrixborden, zo veel controle, geneuzel over draagvlak waar je nog steeds niet op bent ingegaan..)
quote:Als je zelf aangeeft dagelijks de regels aan je laars te lappen MAAR het wel terecht vindt dat anderen daarvoor bekeurd worden, dan vind ik je hypocriet.
Kun je nu eens ophouden met aanvullen wat anderen mensen misschien denkne of zeggen. En even terugkeren naar jouw meningen over Draagvlak, de vergelijking met die belastingen en dergelijke..dan vond ik wel interressantquote:Je zegt dan eigenlijk tegen die anderen dat ze maar beter moeten opletten dat ze niet te snel rijden daar waar gecontroleerd wordt.
Uit Spee's beleid blijkt overduidelijk dat hij daarover lieg, en je bent stekeblind als je dat niet ziet, of je wilt het niet zien. Dat kan ik op dit moment over de ANWB niet zeggen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:36 schreef Labtech het volgende:
Beetje last van selectief gehoor ? Immers als Spee zegt dat het voor de verkeersveiligheid en milieu is, dan geloof je hem iniet?
In een democratie mag je ervan uitgaan dat eender welke wet een bepaald draagvlak heeft onder minstens een meerendeel van de kiesgerechtigde bevolking. Als dat niet het geval is, en als een wet zo veelvuldig wordt overtreden door een meerendeel van de gecontroleerden, dan kun je op zijn minst vraagtekens zetten bij het draagvlak van die wet of de stricte handhaving daarvan.quote:Waar blijft die uitleg over dat draagvlak nou....en kom nou niet weer met die 75% aanzetten, dat begint nu een beetje vermoeiend te worden
Ik denk dat je het hier over een andere situatie hebt; namelijk over de (typisch Nederlandse) zwijgende meerderheid die er wel een mening over heeft maar de moeite niet meer neemt om die mening te ventileren omdat er zich toch niemand iets van aantrekt.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:51 schreef mvt het volgende:
[..]
als er 100 man gillen dat ze er het niet mee eens zijn, dan is dat niet een gebrek aan daadkracht.
Als je de mensen die aangemeld zijn bij die pedostichting, Martijn ofzo, gaat vragen of ze het er mee eens zijn dat er regels zijn die sekx met minderjarigen verbieden dan zeggen ze waarschijnlijk ook allemaal dat ze het er niet mee eens zijn en kan je ook concluderen dat er geen draagvlak is.
Wet van de schreeuwende minderheid.
Waarom rij je dan willens en wetens te hard? Je onderschrijft die wetten toch volledig, waarom kies je er dan zelf voor je er niet aan te houden? Gecalculeerd risico of zo?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:40 schreef Labtech het volgende:
[..]
ik viond het terecht dat ANDEREN en IKZELF bekeurd worden als we te hard rijden..
quote:Uit Spee's beleid blijkt overduidelijk dat hij daarover lieg, en je bent stekeblind als je dat niet ziet, of je wilt het niet zien. Dat kan ik op dit moment over de ANWB niet zeggen.
Vraagtekens ergens bij zetten is iets anders dan bot concluderen "er is geen draagvlak, want op een zaterdagmiddag, op een weg waar op het eerste gezicht niks aan de hand is rijdt 75 % van de gecontroleerden te hard".quote:Als dat niet het geval is, en als een wet zo veelvuldig wordt overtreden door een meerendeel van de gecontroleerden, dan kun je op zijn minst vraagtekens zetten bij het draagvlak van die wet of de stricte handhaving daarvan.
Misschien vreemd, maar ik ben, en acht mezelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. In tegenstelling tot andere mensen in dit topic of in andere snelheidsgerelateerde topics. Die geven Spee, de flitsende agent, de matrixborden, rijkswaterstaat, Balkenende, JFK, de paus, of wie ze maar kunnen bedenken de schuld. Zolang ze zelf de verantwoordelijkheid maar niet hoeven te nemen.quote:Waarom rij je dan willens en wetens te hard? Je onderschrijft die wetten toch volledig, waarom kies je er dan zelf voor je er niet aan te houden? Gecalculeerd risico of zo?
Erg vreemd standpunt.
Yep, ik rij auto, en yep, ik haal wel eens een andere auto in, wat overigens m.i. altijd kan zonder te hard te rijden. En nee, ik heb ook bepaald geen blaasbak.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:52 schreef Labtech het volgende:
[..]
Misschien vreemd, maar ik ben, en acht mezelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. In tegenstelling tot andere mensen in dit topic of in andere snelheidsgerelateerde topics. Die geven Spee, de flitsende agent, de matrixborden, rijkswaterstaat, Balkenende, JFK, de paus, of wie ze maar kunnen bedenken de schuld. Zolang ze zelf de verantwoordelijkheid maar niet hoeven te nemen.
Bovendien, ik neem aan dat je zelf ook auto rijd. Haal je wel eens een andere auto in? Dan rijd je dus al te hard...dat is het te hard rijden waar ik op doelde, dat je nu de kans schoon ziet om de discussie over een heel andere boeg te gooien is mooi voor jou, maar ik ben geen "Pimp my Ride, kijk eens wat een mooie blaasbak ik heb" type.
dus neem je voor het gemak maar aan dat ze het niet met het huidige beleid eens zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hier over een andere situatie hebt; namelijk over de (typisch Nederlandse) zwijgende meerderheid die er wel een mening over heeft maar de moeite niet meer neemt om die mening te ventileren omdat er zich toch niemand iets van aantrekt.
quote:ik van mening ben dat BTW en accijnzen gelegaliseerde diefstal zijn en ik ventileer deze mening op een speciaal voor dat doel ingerichte website, ben ik dan strafbaar als ik een collage van foto's van regeringsmedewerkers maak onder het mom van "burger pas op, deze roversbende zit dagelijks in Uw portemonnee"?
Neemt niet weg dat deze zaak al drie keer voor de rechter is geweest en de rechter al drie keer uitspraak heeft gedaan tegen het OM. Toch proberen ze het, met gemeenschapsgeld, nog een keer...quote:Op woensdag 8 december 2004 14:14 schreef Labtech het volgende:
[..]
Strafbaar ben je waarschjijnlijk niet, maar die medewerkers mogen en kunnen je wel civielrechterlijk aansprakellijk stellen.
Ja, je mag die mening hebben, maar je mag iemans portret niet gebruiken zonder diens toestemming, of iemand beledigen. En of je iemand beledigd, dat bepaalt degene die je beledigd. Of iets ludiek is wordt niet door jou bepaald, maar door degene die je persifliceert.
Als jij van mij een foto maakt, en mij daarop volgens mijn maatstaven belachelijk maakt, dan staat het mij vrij jou te (laten) vervolgen. Of ik dan gelijk heb of jij, dat bepaald de rechter.
Op verzoek van het OM na de vele klachten over het slechte aangeven van die maximumsnelheid gedurende de afgelopen dagen. Ofwel: impliciet geeft het OM toe dat men fout zat, kan voor de bekeurden van de afgelopen dagen weleens interessant zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:14 schreef Labtech het volgende:
Ow en Jalu, de matrixborden staan weer aan. op de A116..Opvallend genoeg stond er vandaag wel een flitsauto, en gisteren niet...
Hm, dat over dat verzoek van het OM heb ik gemist. Is dat je eigen intepretatie of is er echt sprake geweest van een dergelijk verzoek?quote:Op verzoek van het OM na de vele klachten over het slechte aangeven van die
maximumsnelheid gedurende de afgelopen dagen. Ofwel: impliciet geeft het OM toe dat men fout zat, kan voor de bekeurden van de afgelopen dagen weleens interessant zijn.
Bron is een NOS teletekstpagina van gisteren, ik heb helaas geen screenshot.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:42 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hm, dat over dat verzoek van het OM heb ik gemist. Is dat je eigen intepretatie of is er echt sprake geweest van een dergelijk verzoek?
Nee. Het OM geeft alleen toe dat de bewegwijzering niet deugde. Beetje jammer dat je het toegeven van een fout direct omschrijft als toegeven aan "zwakzinnig" Nederland.quote:Inmiddels heeft het OM bekend gemaakt dat er een hoop bekeuringen verscheurd gaan worden. Vind ik jammer want in mijn ogen geeft het OM dus toe aan zwakzinnig nederland.
Je snapt dus niet waar het om gaat. De Tuf Tuf Club nam het nooit op voor malloten die dronken over de weg raasden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef fayle het volgende:
Ach, ik heb weinig sympathie voor mensen die zich opwinden over een boete als ze te hardrijdend, gevaarlijk manoevrerend of dronken over de weg razen.
Nee - jij snapt dus niet waar het over gaat.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je snapt dus niet waar het om gaat. De Tuf Tuf Club nam het nooit op voor malloten die dronken over de weg raasden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |