Ja, als je over de maximumsnelheid heen gaat. er overheen = overtreding = boete = staf != belasting.quote:Wil je even in de boetebase van het OM kijken? Dan zie je dat er voor overtredingen tot +30 km/h vaste bedragen vastgesteld zijn als boetes.
Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens een boekje over onze democratische rechtsstaat te lezen. Van Prof. Koekkoek ofzo. Dan hoef je jezelf niet meer zo belachelijk te maken in discussies als deze.
65 euro boete staat tot levenslang als snelheidsovertreding staat tot moord.quote:Een overtreding van een maximumsnelheid met <10 km/h staat in geen verhouding tot een moord, dus je vergelijking gaat volstrekt mank.
Waar blijft dan het bewijs dat er geen draagvlak voor de wegenverkeerswet en/of de maximum snelhied is?quote:Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?
Beetje vreemd he, dat "toevallig" op een stuk waar de v-max omlaag is geschroefd én extra gecontroleerd wordt opeens de matrixborden stuk zijn? Op een stuk waar het asfalt zg. levensgevaarlijk zou moeten zijn? En dat tegen het einde van het jaar waarin een aantal politiekorpsen op straffe van ontslag agenten de straat opsturen om bonnen te schrijven om het quotum te halen?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:00 schreef Labtech het volgende:
Ook matrixborden kunnen kapot. Sterker nog, ik denk dat er momenteel op het hele traject Rotterdam-Dordrecht iets mis is met de matrixborden, gisteren al een aantal keren niet goed gereageerd op file-vorming. De andere kant op werkt het trouwens wel goed merkte ik vanochtend.
Als, zoals afgelopen weekend op de A16, 75% van alle weggebruikers de limiet overtreedt, dan is er wat mij betreft geen draagvlak voor die limiet. Maar ik zou zeggen; een wet voer je niet in voordat er bewezen is dat er draagvlak voor is en niet andersom. Dus bewijs mij eens dat er wel draagvlak is?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:06 schreef Labtech het volgende:
[..]
Waar blijft dan het bewijs dat er geen draagvlak voor de wegenverkeerswet en/of de maximum snelhied is?
Omdat democratie zich uit in een politiek proces. Waarbij argumenten worden uitgewisseld en er over zaken wordt nagedacht. En er zo politiek draagvlak ontstaat. De gewone burger kan daarop op verschillende manieren invloed uitoefenen. Politieke partijen oprichten, lobbyen, demonstreren, artikelen publiceren, stemmen, etc.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat is er belachelijk aan het feit dat wetten in een democratie draagvlak behoren te hebben? En als ze dat niet hebben; er geen bestaansrecht voor die wetten is?
Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:05 schreef Labtech het volgende:
[..]
65 euro boete staat tot levenslang als snelheidsovertreding staat tot moord.
Geloof wat je wil geloven.quote:Het is zo klaar als een klontje wat mij betreft.
Onzin, de pakkans voor moord is veel en veel groter dan die van een verkeersovertreding. Ik zie elke dag vele mensen te hard of door rood rijden. Daarvan wordt zelden iemand gepakt. Zelfs als bij een moord maar 1 op de 10 daders zou worden opgepakt (wat al lager is dan in werkelijkheid), dan nog was de pakkans bij moord veel groter.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.
Sorry hoor, maar dit naieve geloof in de Nederlandse democratie ben ik al een tijdje kwijt. Een van de oorzaken daarvan is het gemak waarbij de wetgever de handhaver de straat opstuurt om zoveel mogelijk geld binnen te halen met die wet in de hand.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat democratie zich uit in een politiek proces. Waarbij argumenten worden uitgewisseld en er over zaken wordt nagedacht. En er zo politiek draagvlak ontstaat. De gewone burger kan daarop op verschillende manieren invloed uitoefenen. Politieke partijen oprichten, lobbyen, demonstreren, artikelen publiceren, stemmen, etc.
Goh, gaan we een nieuwe wet invoeren. Volgens mij bestaat de WvW als sinds 1918, en is rond 1972 de maximunsnelheid ingevoerd. Aangezien jij loopt te mieren over het niet bestaan van draagvlak voor een bestaande wet (terwijl je draagvlak voor controle bedoelt, maar dat verschil heb je volgens mij nog steeds niet door),mag jij volgens het principe "Wie eist, bewijst" eens aantonen dat er geen draagvlak is.quote:Als, zoals afgelopen weekend op de A16, 75% van alle weggebruikers de limiet overtreedt, dan is er wat mij betreft geen draagvlak voor die limiet. Maar ik zou zeggen; een wet voer je niet in voordat er bewezen is dat er draagvlak voor is en niet andersom. Dus bewijs mij eens dat er wel draagvlak is
Dikke, hele dikke bullshit. Ik rij dagelijks te hard. Toch is mijn laatste boete voor te hard rijden al 3 jaar geleden. Nu pleeg ik niet zo vaak een moord, maar ik denk dat als ik dagelijks een moord had gepleegd, ik dit nu vanuit de bijlmerbajes aan het tikken was.quote:Behalve als de pakkans voor moord veel KLEINER is dan voor die kleine snelheidsovertreding.
Zoals ik al zei, je kunt zelf de TufTufpartij o.i.d. oprichten. Dat heeft niks met naïeviteit of geloof te maken.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit naieve geloof in de Nederlandse democratie ben ik al een tijdje kwijt. Een van de oorzaken daarvan is het gemak waarbij de wetgever de handhaver de straat opstuurt om zoveel mogelijk geld binnen te halen met die wet in de hand.
Zelfs de ANWB, die normaal een ZEER gematigde mening op dit vlak aanhangt, is het volstrekt met jou oneens. Dat is wat mij betreft voldoende bewijs dat er in ieder geval voor die controles van het weekend en in dit geval OOK voor de geldende snelheidslimiet geen draagvlak is. Als jij dat niet als voldoende bewijs ziet dan ben je niet te overtuigen, en dan zal ik daar verder ook geen moeite meer voor doen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:16 schreef Labtech het volgende:
[..]
Goh, gaan we een nieuwe wet invoeren. Volgens mij bestaat de WvW als sinds 1918, en is rond 1972 de maximunsnelheid ingevoerd. Aangezien jij loopt te mieren over het niet bestaan van draagvlak voor een bestaande wet (terwijl je draagvlak voor controle bedoelt, maar dat verschil heb je volgens mij nog steeds niet door),mag jij volgens het principe "Wie eist, bewijst" eens aantonen dat er geen draagvlak is.
En dat kun je niet bewijzen door te stellen dat 75% van de zaterdagmiddag rijders a) niet goed uit zn doppen kijkt of b) schijt heeft aan een paar bordjes langs de kant van de weg. Want ondanks het feit dat de door jou zo heilig geachte matrixborden het niet doen, is de snelheidsbeperking volgens de wettelijk gestelde regels aangegeven. Meerdere malen zelfs.
http://www.onzinboetes.nlquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:20 schreef Labtech het volgende:
http://www.milieuloket.nl(...)z&thema=vfxucrou9000
Hier, Draagvlak voor een verlaging van de maximumsnelheid...
Ik kijk wel uit. Zodra je in dit land een partij opricht waar de één of andere milieu- of andere linksdenkende organisatie problemen mee heeft wordt je eerst gebombardeerd tot extreem-rechts en vervolgens als je niet oppast ook nog vermoord.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je kunt zelf de TufTufpartij o.i.d. oprichten. Dat heeft niks met naïeviteit of geloof te maken.
En, rijdt dat nu lekker, zo met de ogen speurend naast de weg? Voel je veiliger op de weg door die controles?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:18 schreef Labtech het volgende:
[..]
Dikke, hele dikke bullshit. Ik rij dagelijks te hard. Toch is mijn laatste boete voor te hard rijden al 3 jaar geleden.
Nee, JIJ bent het volstrekt met mij oneens. De ANWB niet. Alleen in dit specifieke geval vinden ze dat de boetes verscheurt moeten worden. om de volgende redenquote:Zelfs de ANWB, die normaal een ZEER gematigde mening op dit vlak aanhangt, is het volstrekt met jou oneens.
bron: www.anwb.nlquote:De ANWB heeft het Openbaar Ministerie gevraagd duizenden bekeuringen te seponeren. Het gaat om boetes voor te hard rijden afgelopen weekend op de A13 en A16. Op beide wegen geldt een snelheidsbeperking vanwege het gladde wegdek. Volgens de ANWB staat dit niet duidelijk genoeg aangegeven. De politie heeft aangegeven dat er op deze wegen de komende tijd extra snelheidscontroles blijven
Soms moet je overdrijven om je punt te maken; iets waar anderen in dit topic ook veelvuldig gebruik van maken.quote:
nogmaals, dan heb _jij_ het over dooddoeners.quote:kijk wel uit. Zodra je in dit land een partij opricht waar de één of andere milieu- of andere linksdenkende organisatie problemen mee heeft wordt je eerst gebombardeerd tot extreem-rechts en vervolgens als je niet oppast ook nog vermoord.
Hypocriet is zelf iets doen, en dan anderen de schuld daarvan geven (geen matrixborden, zo veel controle, geneuzel over draagvlak waar je nog steeds niet op bent ingegaan..)quote:Eigenlijk geef je hier impliciet toe dat je geen waarde hecht aan de maximumsnelheid. Nogal hypocriet om dan een handhavingsbeleid te gaan verdedigen, dat zich niet richt op de handhaving an sich maar op de opbrengsten van die handhaving.
..en dat blijkt uit ?quote:Toch zou ik serieus geen partij durven oprichten in dit land; de gevestigde politieke orde is wat mij betreft daadwerkelijk griezelig veel gehecht aan hun machtspositie.
Ik zou zeggen, laat mij eens het bewijs zien dat het daardoor komt en het wel duidelijk aangegeven was. Want als 75% van de weggebruikers langs een notabene volgense de politie ZICHTBAAR opgestelde radarauto te snel rijdt, dan kun je mij niet wijsmaken dat al die mensen niet met autorijden maar met andere zaken bezig was. Als je dat denkt, verbaast het mij echt dat jij de weg nog opdurft...quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:28 schreef Labtech het volgende:
[..]
[...]
Nu vind ik het nog steeds een raar standpunt, want het staat duidelijk aangegeven.Dat 75% dit niet ziet heeft niks met draagvlak te maken, maar meer met bijvoorbeeld het mobieltje dat continue afgaat en die de aandacht van de weg afhaalt.
Kerel..dat neem ik tenminste aan, ik rij er zelf 4 keer per dag langs, en je moet wel stekeblink zijn wil je die lichtkrant niet zien.quote:Als de ANWB zegt dat het niet duidelijk is aangegeven, dan heb ik geen enkele reden om dat niet te geloven.
Beetje last van selectief gehoor ? Immers als Spee zegt dat het voor de verkeersveiligheid en milieu is, dan geloof je hem iniet?quote:Als de ANWB zegt dat het niet duidelijk is aangegeven, dan heb ik geen enkele reden om dat niet te geloven
Sorry hoor, mijn laatste boete is al erg lang geleden, en ik rij bepaald NIET dagelijks te snel. Als je zelf aangeeft dagelijks de regels aan je laars te lappen MAAR het wel terecht vindt dat anderen daarvoor bekeurd worden, dan vind ik je hypocriet. Je zegt dan eigenlijk tegen die anderen dat ze maar beter moeten opletten dat ze niet te snel rijden daar waar gecontroleerd wordt.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:32 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hypocriet is zelf iets doen, en dan anderen de schuld daarvan geven (geen matrixborden, zo veel controle, geneuzel over draagvlak waar je nog steeds niet op bent ingegaan..)
quote:Als je zelf aangeeft dagelijks de regels aan je laars te lappen MAAR het wel terecht vindt dat anderen daarvoor bekeurd worden, dan vind ik je hypocriet.
Kun je nu eens ophouden met aanvullen wat anderen mensen misschien denkne of zeggen. En even terugkeren naar jouw meningen over Draagvlak, de vergelijking met die belastingen en dergelijke..dan vond ik wel interressantquote:Je zegt dan eigenlijk tegen die anderen dat ze maar beter moeten opletten dat ze niet te snel rijden daar waar gecontroleerd wordt.
Uit Spee's beleid blijkt overduidelijk dat hij daarover lieg, en je bent stekeblind als je dat niet ziet, of je wilt het niet zien. Dat kan ik op dit moment over de ANWB niet zeggen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:36 schreef Labtech het volgende:
Beetje last van selectief gehoor ? Immers als Spee zegt dat het voor de verkeersveiligheid en milieu is, dan geloof je hem iniet?
In een democratie mag je ervan uitgaan dat eender welke wet een bepaald draagvlak heeft onder minstens een meerendeel van de kiesgerechtigde bevolking. Als dat niet het geval is, en als een wet zo veelvuldig wordt overtreden door een meerendeel van de gecontroleerden, dan kun je op zijn minst vraagtekens zetten bij het draagvlak van die wet of de stricte handhaving daarvan.quote:Waar blijft die uitleg over dat draagvlak nou....en kom nou niet weer met die 75% aanzetten, dat begint nu een beetje vermoeiend te worden
Ik denk dat je het hier over een andere situatie hebt; namelijk over de (typisch Nederlandse) zwijgende meerderheid die er wel een mening over heeft maar de moeite niet meer neemt om die mening te ventileren omdat er zich toch niemand iets van aantrekt.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:51 schreef mvt het volgende:
[..]
als er 100 man gillen dat ze er het niet mee eens zijn, dan is dat niet een gebrek aan daadkracht.
Als je de mensen die aangemeld zijn bij die pedostichting, Martijn ofzo, gaat vragen of ze het er mee eens zijn dat er regels zijn die sekx met minderjarigen verbieden dan zeggen ze waarschijnlijk ook allemaal dat ze het er niet mee eens zijn en kan je ook concluderen dat er geen draagvlak is.
Wet van de schreeuwende minderheid.
Waarom rij je dan willens en wetens te hard? Je onderschrijft die wetten toch volledig, waarom kies je er dan zelf voor je er niet aan te houden? Gecalculeerd risico of zo?quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:40 schreef Labtech het volgende:
[..]
ik viond het terecht dat ANDEREN en IKZELF bekeurd worden als we te hard rijden..
quote:Uit Spee's beleid blijkt overduidelijk dat hij daarover lieg, en je bent stekeblind als je dat niet ziet, of je wilt het niet zien. Dat kan ik op dit moment over de ANWB niet zeggen.
Vraagtekens ergens bij zetten is iets anders dan bot concluderen "er is geen draagvlak, want op een zaterdagmiddag, op een weg waar op het eerste gezicht niks aan de hand is rijdt 75 % van de gecontroleerden te hard".quote:Als dat niet het geval is, en als een wet zo veelvuldig wordt overtreden door een meerendeel van de gecontroleerden, dan kun je op zijn minst vraagtekens zetten bij het draagvlak van die wet of de stricte handhaving daarvan.
Misschien vreemd, maar ik ben, en acht mezelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. In tegenstelling tot andere mensen in dit topic of in andere snelheidsgerelateerde topics. Die geven Spee, de flitsende agent, de matrixborden, rijkswaterstaat, Balkenende, JFK, de paus, of wie ze maar kunnen bedenken de schuld. Zolang ze zelf de verantwoordelijkheid maar niet hoeven te nemen.quote:Waarom rij je dan willens en wetens te hard? Je onderschrijft die wetten toch volledig, waarom kies je er dan zelf voor je er niet aan te houden? Gecalculeerd risico of zo?
Erg vreemd standpunt.
Yep, ik rij auto, en yep, ik haal wel eens een andere auto in, wat overigens m.i. altijd kan zonder te hard te rijden. En nee, ik heb ook bepaald geen blaasbak.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:52 schreef Labtech het volgende:
[..]
Misschien vreemd, maar ik ben, en acht mezelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. In tegenstelling tot andere mensen in dit topic of in andere snelheidsgerelateerde topics. Die geven Spee, de flitsende agent, de matrixborden, rijkswaterstaat, Balkenende, JFK, de paus, of wie ze maar kunnen bedenken de schuld. Zolang ze zelf de verantwoordelijkheid maar niet hoeven te nemen.
Bovendien, ik neem aan dat je zelf ook auto rijd. Haal je wel eens een andere auto in? Dan rijd je dus al te hard...dat is het te hard rijden waar ik op doelde, dat je nu de kans schoon ziet om de discussie over een heel andere boeg te gooien is mooi voor jou, maar ik ben geen "Pimp my Ride, kijk eens wat een mooie blaasbak ik heb" type.
dus neem je voor het gemak maar aan dat ze het niet met het huidige beleid eens zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hier over een andere situatie hebt; namelijk over de (typisch Nederlandse) zwijgende meerderheid die er wel een mening over heeft maar de moeite niet meer neemt om die mening te ventileren omdat er zich toch niemand iets van aantrekt.
quote:ik van mening ben dat BTW en accijnzen gelegaliseerde diefstal zijn en ik ventileer deze mening op een speciaal voor dat doel ingerichte website, ben ik dan strafbaar als ik een collage van foto's van regeringsmedewerkers maak onder het mom van "burger pas op, deze roversbende zit dagelijks in Uw portemonnee"?
Neemt niet weg dat deze zaak al drie keer voor de rechter is geweest en de rechter al drie keer uitspraak heeft gedaan tegen het OM. Toch proberen ze het, met gemeenschapsgeld, nog een keer...quote:Op woensdag 8 december 2004 14:14 schreef Labtech het volgende:
[..]
Strafbaar ben je waarschjijnlijk niet, maar die medewerkers mogen en kunnen je wel civielrechterlijk aansprakellijk stellen.
Ja, je mag die mening hebben, maar je mag iemans portret niet gebruiken zonder diens toestemming, of iemand beledigen. En of je iemand beledigd, dat bepaalt degene die je beledigd. Of iets ludiek is wordt niet door jou bepaald, maar door degene die je persifliceert.
Als jij van mij een foto maakt, en mij daarop volgens mijn maatstaven belachelijk maakt, dan staat het mij vrij jou te (laten) vervolgen. Of ik dan gelijk heb of jij, dat bepaald de rechter.
Op verzoek van het OM na de vele klachten over het slechte aangeven van die maximumsnelheid gedurende de afgelopen dagen. Ofwel: impliciet geeft het OM toe dat men fout zat, kan voor de bekeurden van de afgelopen dagen weleens interessant zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:14 schreef Labtech het volgende:
Ow en Jalu, de matrixborden staan weer aan. op de A116..Opvallend genoeg stond er vandaag wel een flitsauto, en gisteren niet...
Hm, dat over dat verzoek van het OM heb ik gemist. Is dat je eigen intepretatie of is er echt sprake geweest van een dergelijk verzoek?quote:Op verzoek van het OM na de vele klachten over het slechte aangeven van die
maximumsnelheid gedurende de afgelopen dagen. Ofwel: impliciet geeft het OM toe dat men fout zat, kan voor de bekeurden van de afgelopen dagen weleens interessant zijn.
Bron is een NOS teletekstpagina van gisteren, ik heb helaas geen screenshot.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:42 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hm, dat over dat verzoek van het OM heb ik gemist. Is dat je eigen intepretatie of is er echt sprake geweest van een dergelijk verzoek?
Nee. Het OM geeft alleen toe dat de bewegwijzering niet deugde. Beetje jammer dat je het toegeven van een fout direct omschrijft als toegeven aan "zwakzinnig" Nederland.quote:Inmiddels heeft het OM bekend gemaakt dat er een hoop bekeuringen verscheurd gaan worden. Vind ik jammer want in mijn ogen geeft het OM dus toe aan zwakzinnig nederland.
Je snapt dus niet waar het om gaat. De Tuf Tuf Club nam het nooit op voor malloten die dronken over de weg raasden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef fayle het volgende:
Ach, ik heb weinig sympathie voor mensen die zich opwinden over een boete als ze te hardrijdend, gevaarlijk manoevrerend of dronken over de weg razen.
Nee - jij snapt dus niet waar het over gaat.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je snapt dus niet waar het om gaat. De Tuf Tuf Club nam het nooit op voor malloten die dronken over de weg raasden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |