abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 13:35:23 #26
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23756353
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen dat milieu-argument vind ik een beetje vaag en vergezocht. Maar dat veel niet-westerse allochtonen stinken en voor onbehoorlijk veel zwerfvuil zorgen, is natuurlijk gewoon een feit.

Ze gebruiken vaak geen deodorant, maar dat is dan eigenlijk milieuvriendelijk te noemen (afgezien van de niet schadelijke zweetlucht) .
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23756356
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij bedoelt dat de mensen niet bekend zijn met gescheiden afval en nadelen van slecht milieumanagement, waardoor ze niet aan de standaarden voldoen.

Lachen met die gasten zeg.

Ik ken genoeg Nederlanders (EN DAT ZIJN GEEN TOKKIES OF IETS WAT EROP LIJKT) die gewoon de afval niet scheiden en ze gewoon voor de deur pleuren. En niet op de hoek waar je die vuil moet zetten. Bull fucking shit dus.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:35:51 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23756359
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:30 schreef yup het volgende:
Zou jij schoonmaker/vuilnisophaler willen worden? Nee zeker niet

Spreek ajb alleen even alleen voor jezelf. Ik zou m'n hand niet omdraaien voor het smerigste werk, als ik werkeloos zou zijn. Je wilt niet weten wat ik in het verleden al niet voor bijbaantjes heb gehad.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_23756375
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Spreek ajb alleen even alleen voor jezelf. Ik zou m'n hand niet omdraaien voor het smerigste werk, als ik werkeloos zou zijn. Je wilt niet weten wat ik in het verleden al niet voor bijbaantjes heb gehad.

Oh dus jij zou zoeits wel 10 jaar willen doen. Want de meeste allochtonen doen dat als een echte baan...

En hoe durf jij spreek voorjezelf te zeggen.

Ik ben niet diegene die hier generaliseert.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:36:50 #30
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756378
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Een paaaaaaaaaar inwoners. 1,7 miljoen noem ik geen paar.

Die 1,7 miljoen dragen bij aan het Nationaal product waarvan die zorg betaald wordt...

bovendien spelen er bij de kosten stijging in de zorg een groot aantal andere facetten een rol:
1) Ten eerste is de link tussen gebruik en betalen niet tot nauwelijks aanwezig. Mensen die bij een verkoudheid al naar de dokter gaan
2) De bevolking is mondiger geworden en eist goede verzorging zonder wachtlijsten. Borst is een aantal jaren geleden door de rechter terug gefloten. Ook dit heeft een prijskaart.
3) zeker in de zorg spelen nieuwe technieken en mogelijkheden een grote rol. Deze technieken en methodes zijn duur. En tadaa in relatie met punt 2: Een kostenstijging.

Dit is echter een voorbeeld om aan te geven dat de schuld wel weer erg makkelijk bij een bepaalde bevolkingsgroep gelegd wordt....
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_23756381
Tja wat moet ik er van zeggen. Het lijkt me een schoolvoorbeeld van generalisatie. Je argument bijvoorbeeld dat 75% van de gevangenen in nederland allochtoon is, zegt niet dat 75% van de allochtonen crimineel is. Het zegt zelfs niets kwantitatiefs over het percentage criminelen onder de allochtonen. Ergo: je argument kan niet gebruikt worden als onderbouwing van een stelling over allochtonen in het algemeen.

Een zelfde redenering kan je op zo ongeveer al je punten loslaten.
pi_23756391
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen dat milieu-argument vind ik een beetje vaag en vergezocht. Maar dat veel niet-westerse allochtonen stinken en voor onbehoorlijk veel zwerfvuil zorgen, is natuurlijk gewoon een feit.

Ik heb het over de hogere levensstandaard omdat ze in een westers land leven ipv het thuisland. Je snapt toch zelf wel dat iemand in Nederland veel milieuvervuilender is dan iemand uit bv. India?
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 13:37:38 #33
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23756395
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:35 schreef yup het volgende:

[..]

Ik ken genoeg Nederlanders (EN DAT ZIJN GEEN TOKKIES OF IETS WAT EROP LIJKT) die gewoon de afval niet scheiden en ze gewoon voor de deur pleuren. En niet op de hoek waar je die vuil moet zetten. Bull fucking shit dus.

Ik denk dat het milieustandpunt niet lang stand houdt. Toch zal daar eerder het milieu vernaggeld worden, doordat benzine en diesel goedkoper is, ook zag ik vroeger vaak mijn turkse buurman aan auto's sleutelen en liet hij de olie gewoon in de grond lopen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:38:11 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23756404
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:35 schreef yup het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor infantiele argumentatie? Dat blanke aso's het ook doen, doet toch helemaal niets af van het feit dat niet-westerse allochtonen dit in nog veel ergere mate doen?
pi_23756410
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:36 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Die 1,7 miljoen dragen bij aan het Nationaal product waarvan die zorg betaald wordt...

bovendien spelen er bij de kosten stijging in de zorg een groot aantal andere facetten een rol:
1) Ten eerste is de link tussen gebruik en betalen niet tot nauwelijks aanwezig. Mensen die bij een verkoudheid al naar de dokter gaan
2) De bevolking is mondiger geworden en eist goede verzorging zonder wachtlijsten. Borst is een aantal jaren geleden door de rechter terug gefloten. Ook dit heeft een prijskaart.
3) zeker in de zorg spelen nieuwe technieken en mogelijkheden een grote rol. Deze technieken en methodes zijn duur. En tadaa in relatie met punt 2: Een kostenstijging.

Dit is echter een voorbeeld om aan te geven dat de schuld wel weer erg makkelijk bij een bepaalde bevolkingsgroep gelegd wordt....

Mij interesseert het totale BNP van Nederland voor geen meter. Mij intereseert alleen het BNP per inwoner in Nederland. Daar hebben immigranten een zeer negatief effect op, zoals in m'n OP staat. Volgens mij jij hier de domme.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:39:24 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23756425
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:37 schreef pberends het volgende:
Ik heb het over de hogere levensstandaard omdat ze in een westers land leven ipv het thuisland. Je snapt toch zelf wel dat iemand in Nederland veel milieuvervuilender is dan iemand uit bv. India?

Aha, ik snappem nu helemaal . Eigenlijk best logisch.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:39:49 #37
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756435
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Mij interesseert het totale BNP van Nederland voor geen meter. Mij intereseert alleen het BNP per inwoner in Nederland. Daar hebben immigranten een zeer negatief effect op, zoals in m'n OP staat. Volgens mij jij hier de domme.

Reageer even op mijn punten eronder, meneer Oogkleppen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 13:40:27 #38
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23756447
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:36 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? 60% daarvan zit thuis en doet zwartwerk en door thuiszitten ga je vaker eens bij de dokter langs dat weer extra kosten meebrengt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:41:56 #39
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756472
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:37 schreef pberends het volgende:

[..]

In India hebben ze nog nooit gehoord van afvalscheiding, waterzuivering, zuinige auto's of katalysatoren... Die vlieger gaat niet op meneer.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:43:07 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23756492
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:36 schreef yup het volgende:
Oh dus jij zou zoeits wel 10 jaar willen doen. Want de meeste allochtonen doen dat als een echte baan...

Ik zou me waarrschijnlijk door het volgen van cursussen en een gezonde werkhouding in die 10 jaar allang hebben opgewerkt tot opper-vuilnisman.
quote:
En hoe durf jij spreek voorjezelf te zeggen.

Dat durf ik, en ik doe het nu nog een keer:spreek in het vervolg ajb alleen voor jezelf.
quote:
Ik ben niet diegene die hier generaliseert.

Dat ben je wel: je scheert alle autochtonen over één kam. Misselijkmakend .
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:44:00 #41
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756503
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? 60% daarvan zit thuis en doet zwartwerk en door thuiszitten ga je vaker eens bij de dokter langs dat weer extra kosten meebrengt.

Ik ga geen moeite doen om hier tegenin te gaan.

Je bent het wel met m'n punt eens dat er legio andere argumenten aan te voeren zijn? Ook hier weer met het milieu-aspect?

Waarom altijd anderen de schuld geven van problemen? Struisvogel gedrag.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_23756527
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Aha, ik snappem nu helemaal . Eigenlijk best logisch.

Ein-de-lijk.
pi_23756528
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:44 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Je bent het wel met m'n punt eens dat er legio andere argumenten aan te voeren zijn? Ook hier weer met het milieu-aspect?

Waarom altijd anderen de schuld geven van problemen. Struisvogel gedrag.

wie pleegt er nou struisvogel gedrag...
pi_23756529
Er goed..

tvp
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:46:00 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23756533
Lijkt wel een topic van hoe kan ik mijn eigen stoepje schoonvegen... en hoe gooi ik het vuilnis bij de buren neer (liefst over de schutting smijten).

Er zitten wel raakvlakken in die discussie behoeven, maar ook de Nederlanders treft veel blaam.
Ik hoef alleen maar de Betuwelijn op te noemen om de financiele gevolgen van de allochtonen teniet te verklaren. Over de maatschapprlijke tollerantie-grenzen hebben we ook veel te leren (zeker van elkaar).

Voor de rest een verkapte tvp : ik wil wel zien waar deze discussie naar toe loopt.

Is dit een klaagbede voor een "Moslim-Frei" Europa want daar lijkt het wel een beetje op.
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 13:46:30 #46
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23756547
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:44 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Dank je voor het bevestigen van mijn gelijk.

quote:

Waarom altijd anderen de schuld geven van problemen. Struisvogel gedrag.

Een hoop allo's en dan met name het achterlijke islamitische boerenachterlandvolk hebben geen idee van de Westerse standaard en leven gewoon op dezelfde voet door en dat wekt irritatie, omdat ze onderhand wel een heel land in de greep weten te krijgen en overlast veroorzaken en daardoor kosten.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:50:29 #47
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756601
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt wel een topic van hoe kan ik mijn eigen stoepje schoonvegen... en hoe gooi ik het vuilnis bij de buren neer (liefst over de schutting smijten).

Er zitten wel raakvlakken in die discussie behoeven, maar ook de Nederlanders treft veel blaam.
Ik hoef alleen maar de Betuwelijn op te noemen om de financiele gevolgen van de allochtonen teniet te verklaren. Over de maatschapprlijke tollerantie-grenzen hebben we ook veel te leren (zeker van elkaar).

Voor de rest een verkapte tvp : ik wil wel zien waar deze discussie naar toe loopt.

Is dit een klaagbede voor een "Moslim-Frei" Europa want daar lijkt het wel een beetje op.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:51:29 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23756620
Volgens mij is de OP dermate helder, dat eigenlijk alles al wel gezegd is. Zoveel helderheid verdient een beloning: kan dit topic niet in de POL-FAQ of als sticky?
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 13:51:52 #49
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23756626
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef Drugshond het volgende:

lekker appels met peren vergelijken. Het is niet puur een kostenplaatjediscussie, het is een sociaal-geografische discussie. Moslim-frei europa zou zeer welkom zijn, maar dat wordt met een Erdogan die de voet tussen de deur houdt wel wat moeilijk he?!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:53:09 #50
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23756648
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij is de OP dermate helder, dat eigenlijk alles al wel gezegd is. Zoveel helderheid verdient een beloning: kan dit topic niet in de POL-FAQ of als sticky?

Met welk doel?
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')