FOK!forum / Ouder(s) / Wat een gedoe, die nieuwe wet kinderopvang
Icaävrijdag 3 december 2004 @ 14:14
Wanhopig word ik er van.
Stapels papierwerk, legio stempels die gehaald moeten worden (van mijn werkgever voor de papieren van mijn man, en andersom). En straks de rekening van het kdv vooruitbetalen, en dan élke maand een kopie van de rekening van het kdv naar de twee intermediaire organisaties sturen. Bovendien moet ook de Belastingdienst nog van een en ander op de hoogte worden gebracht.

En over een half jaar mogen we weer opnieuw, want dan gaat de zoon naar de nso, en junior naar het kdv.

Errug leuk.

Nog te bedenken dat we geluk hebben, dat beide werkgevers bijdragen.

Grrrrr. Onuitvoerbaar deze regeling.

misschien meer een onderwerp voor klaagbaak
bixistervrijdag 3 december 2004 @ 14:16
en je bent nog te laat ook geloof ik. (moest toch vóór 1 dec?)
Icaävrijdag 3 december 2004 @ 14:17
JAH!
Grrrrr.

Ik wacht nog steeds op stempels! (Het lijkt hier verdorie wel een voormalig Oostblokland)
Suzannavrijdag 3 december 2004 @ 14:21
Succes...
texeloniavrijdag 3 december 2004 @ 14:25
Ik vind het ook maar een gedoe. Vooral de overgang zeg maar. Al heb ik nu nog niks met kinderopvang te maken even. Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet
beefcakevrijdag 3 december 2004 @ 14:26
Het enige wat wij hoefden te doen was een formulier van de belasting invullen Was helemaal niet veel werk, gewoon elektronisch gedaan. We hebben de bevestiging al binnen ook
Martinekevrijdag 3 december 2004 @ 14:44
zoals Icaä het omschrijft zou het bij ons gaan als we kleintje naar kdv brengen.
leek me ook wel frusty gedoe ja
onze kleine gaat straks dan ook niet naar het kdv

bij ons zou alleen maybe mijn werkgever mee kennuh betalen, vriendlief heeft eigen bedrijf dus die bijdrage moet hij zelf betalen. zou ook erg duur grapje geworden voor ons.
Bytehuntervrijdag 3 december 2004 @ 15:00
Geen enkel probleem mee gehad. Het kinderonthaalhuis waar onze kinderen verblijven hadden alles al voor ons uitgewerkt. alleen ff een van de "baas " en ons was nodig.
Alletsvrijdag 3 december 2004 @ 15:16
'k Heb er ook enorm tegenaan zitten hikken, dacht dat we veel meer moesten gaan betalen en wilde dat eigenlijk niet weten.
Toen ik er afgelopen maandag voor ben gaan zitten, bleek het zo gepiept (idd ook elektronisch gedaan). Gaat zelfs nog 6 euro minder kosten (zet niet echt zoden aan de dijk, maar tis toch minder...)
Icaävrijdag 3 december 2004 @ 18:05
De Belastingdienst is ook niet het ergste vind ik. Die is rechtdoorzee, en duidelijk.

Wat bij ons de meeste papierwinkel oplevert, zijn de formulieren van de intermediaire organisaties (KidsConcern, Kintent voor wie het wat zegt), die door onze beide werkgevers in de arm genomen zijn om de werkgeversbijdrage te laten uitbetalen.

We zijn straks overigens iets meer kwijt dan nu, maar ja, of het nou 400 euro of 430 euro is, dat is ook bijna geen verschil meer. Het blijft waanzinnig veel geld, voor 1 kind, 3 dagen per week.
Icaävrijdag 3 december 2004 @ 18:54
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:25 schreef texelonia het volgende:
(...) Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet


Misschien is het hetzelfde probleem: hier wordt door de intermediaire organisaties vereist dat het kdv geregistreerd is. Maar dat is in lang niet alle gevallen al zo. Eén van de twee neemt daarom genoegen met een kopie van de vergunning. En die heeft een kdv als het goed is wel.
phileinevrijdag 3 december 2004 @ 21:49
Met al dat intermediaire gedoe erbij is het waarschijnlijk wel veel werk. Voor mij is de nieuwe wet echt de uitkomst, en de reden dat ik kan gaan werken. In de oude regeling kwamen we in aanmerking voor een subsidieplaats, maar dat kon maar in een paar kdv's en die hebben hier in het centrum een wachtlijst van gemiddeld 4 jaar, dus dat schiet niet echt op. Door de nieuwe wet kinderopvang, kan ik bij veel meer kdv's terecht en krijg ik toch nog bijna alles terug. Ik heb nu een prima kdv, vlakbij mijn werk en ik betaal ongeveer een tientje per dag opvang. Dus dat is met twee dagen per week goed te doen. Heb er maar één electronisch formuliertje voor hoeven invullen. Ik ben echt dolblij met die nieuwe wet!

overigens is de deadline voor het invullen van het vt-formulier verschoven naar 1 januari 2005, omdat nog niet genoeg ouders het allemaal rond hadden. Je hebt dan alleen wel kans dat de betaling iets later op gang komt.

Martineke: juist voor ondernemers is deze regeling vaak behoorlijk gunstig. Het werkgeversdeel van je man, wordt dan -naar inkomen- vergoed door de staat. Dat is één van de redenen dat het bij ons zo gunstig uitpakt. Dus ik zou dat toch nog maar eens nakijken als ik jou was.

Icaä, kun je niet iets met die intermediairs regelen dat je bijvoorbeeld de eerste factuur opstuurt en het contract en dat ze aan de hand daarvan uitbetalen? En dat je bijvoorbeeld aan het eind van het jaar de rest van de facturen opstuurt? Lijkt me een beetje overdreven op deze manier.
livelinkvrijdag 14 januari 2005 @ 22:38
Ik heb inmiddels sinds gisteren de rekening van ons KDV binnen. Een pittig bedrag dat ik echt niet zomaar op kan hoesten. Nu zou er deze maand door mijn werkgever, de werkgever van mijn vriend en de belastingdienst geld naar ons moeten worden gestort zodat wij deze rekening kunnen betalen.
Tot op heden heb ik echter alleen nog maar iets ontvangen van mijn werkgever.

Heeft iemand van jullie al iets gehad van de Belastingdienst of van werkgevers?
beefcakevrijdag 14 januari 2005 @ 22:42
De belastingdienst stort op de 17e
snoopyvrijdag 14 januari 2005 @ 22:43
Ik moet zelfs nog declareren bij mijn werkgever: formulier invullen, kopie van de rekening meesturen, kopie van het contract met het KDV meesturen en een werkgeversverklaring van mijn vriend.
Ik kan dit dus ook door het KDV laten doen voor 3 euro per maand. Dan hoef ik het dus niet eerst helemaal voor te schieten en later het geld zelf terug te vragen aan onze werkgevers, maar dat regelt het KDV dan voor je. Alleen heb ik persoonlijk geen trek om daar 3 euro per maand voor te betalen. Ik doe het zelf wel. Maar gezeur blijft het wel
livelinkvrijdag 14 januari 2005 @ 22:48
Oh, dat wist ik niet. Nou, als de werkgever van mijn vriend ook rond de 17e betaald heeft, kan ik de nota van het kdv nog redelijk op tijd betalen.

Het is voor die kinderdagverblijven toch ook een stuk moeilijker geworden om hun geld binnen te krijgen.
moraliavrijdag 14 januari 2005 @ 22:50
Belasting weet ik nog niet, daar heb ik wel vertrouwen in, maar de eerste miskleun is er al en die is van Kintent. Volgens hun is de factuur die ik van het KDV meestuur niet goed genoeg. Die is namelijk berekend in dagdelen en niet in uren.....Dus.... betalen ze nog niet... grrrrrrrrr. Ik bel het KDV.... Ja ik ben al de zoveelste met dit probleem, zij dealen met iets van 10 bemiddelaars en alleen Kintent doet moeilijk.
Zij hebben nu geregeld dat als ik een kopie van de plaatsingsovereenkomst meestuur, dat Kintent Januari iig uitbetaalt.
Ik vind het een schande, mijn werkgeefster betaalt voor de service van Kintent, zij draagt bij in mijn kinderopvangkosten, dus recht op t geld heb ik zowiezo denk ik, dit is gewoon mierenneuken van hun kant.

Natuurlijk was ik zo braaf om de rekening van het KDV voor te schieten, met in mijn hoofd dat Kintent beloofde binnen 5 dagen te betalen....... lijkt er op van niet
livelinkvrijdag 14 januari 2005 @ 22:55
Mijn werkgever maakt ook gebruik van een bemiddelaar en die deden ook vrij moeilijk. Had ik eindelijk alle formulieren opgestuurd met kopieen van het contract en de goedkeuring van mijn werkgever enz. enz., kreeg ik alles terug, omdat mijn handtekening niet op het contract stond met het kdv.

Nee, want mijn vriend had dat contract getekend namens ons . Moest alles weer opnieuw met mijn handtekening erbij. En dit terwijl mijn werkgever alles al goed had gekeurd.

Maar achteraf gezien heb ik van deze bemiddelaar uiteindelijk heel vlot mijn geld gestort gekregen, dus uiteindelijk viel het nog mee.
Luchtbelvrijdag 14 januari 2005 @ 22:57
Ik, die eerst oppas uit eigen zak moest betalen, ben zeeeeeeer tevreden met nieuwe regeling en gang van zaken. Gemeente en belasting betalen direct aan gastouderburo en zij incasseren de rest bij mij. Moet voor deze service wel 5 euro extra per maand aan bemiddelingskosten betalen maar dat kan niet anders aangezien de Gemeente niet op rekening van die client wil storten in verband met mensen die het geld dan ergens anders voor zouden gebruiken. Maar die 5 euro betaal ik er graag voor want eerder ging ruim 1/3 deel van mijn inkomen op aan opvang en dan had ik nog niet eens tijd genoeg voor alles op school. Nu heb ik ruim een halve dag extra opvang en ben slechts 1/9 deel van mijn inkomen kwijt aan opvang. Die 5 euro en de moeite is het voor mij dubbel en dwars waard!!!!
beefcakevrijdag 14 januari 2005 @ 22:58
Jeetje, misschien kan ik maar beter blij zijn dat onze werkgevers niet meebetalen...
livelinkvrijdag 14 januari 2005 @ 23:00
Ik betaal nu hetzelfde als voorheen, ik ben er niet op vooruit, maar gelukkig ook niet op achteruit gegaan. Voor mij is het enige verschil dat ik nu meer administratieve romslomp heb.
Luchtbelvrijdag 14 januari 2005 @ 23:01
Ja dan is het strontirritant Livelink en zul je het moeten doen met mijn blijheid
moraliavrijdag 14 januari 2005 @ 23:02
Ach op zich is die regeling wel goed, je hebt in principe meer controle over de kosten en in ons geval gaan we er op vooruit en betalen we minder. Dus best tevreden over de regeling op zich. Alleen dat zo'n instantie als Kintent dan weer roet in het eten gooit..... ze zouden blij moeten zijn dat ze er nog zijn want technisch gesproken zou je een bemiddelaar niet eens nodig hebben...
livelinkvrijdag 14 januari 2005 @ 23:03
Ik ben blij met jou en met alle anderen voor wie de wet een uitkomst is, natuurlijk
beefcakevrijdag 14 januari 2005 @ 23:05
Voor ons is het ook dé uitkomst, maar dat heb ik geloof ik al tienduizend keer verteld
E.T.zaterdag 15 januari 2005 @ 10:10
Hier hetzelfde als bij livelink..
we blijven hetzelfde betalen per saldo.. ik werd alleen 2 weken geleden ff gek van het heen en weer sturen van papieren en overal handtekeningen halen..
Maar als 't nou een beetje meezit, gaat 't vanaf nu beter lopen.

(hier hadden we trouwens een opvanginstantie die maar BLEEF vragen om een getekende automatische incasso (nee dus, want LMK betaalt alles aan de opvang maar verzuimt steeds een schriftelijke bevestiging hiervan te sturen aan de opvang... )
bixisterzaterdag 15 januari 2005 @ 11:19
hehheh die LMK toch.
Stiekemurdzaterdag 15 januari 2005 @ 11:34
Helaas valt het voor ons niet goed uit. Beide werkgevers betalen niet en we krijgen het minimale terug van de belasting
Leepzaterdag 15 januari 2005 @ 12:19
In het volkskrant magazine van deze week staat een lang artikel over de nieuwe wet kinderopvang:)
E.T.zaterdag 15 januari 2005 @ 14:23
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:19 schreef bixister het volgende:
hehheh die LMK toch.


Hij vindt 't zo sneu..

duurde ff voor 't kwartje viel..
Icaäzaterdag 15 januari 2005 @ 22:24
Oké, van deze kant dan ook maar een update:

Afgelopen dinsdag maar eens gaan bellen naar de intermediaire organisaties. Beide zouden namelijk een voorschot gaan storten, maar je mag drie keer raden.

Eerst Kintent. Met de betreffende werkgever is de afspraak gemaakt dat wij géén maandelijkse factuur hoeven op te sturen. Maar op mijn vraag waarom we dan nog niks hadden gekregen, kreeg ik als antwoord: 'omdat u nog geen factuur hebt opgestuurd'
Uiteindelijk, na lang bellen degene aan de telefoon gekregen die (als enige binnen Kintent!) afwist van deze specifieke afspraak. Zij meldde ons dat wij 'ons voorschot voor de maand januari op 15 januari gestort gaan krijgen.' Noemen ze een voorschot! O ja, nog drie keer raden of het vandaag bijgeschreven was.

Toen KidsConcern. Ik was gewend om naar het plaatselijke kantoor te bellen. Dat nummer werd niet meer beantwoord; er draaide alleen een bandje dat ik in het vervolg naar een centraal nummer in Rotterdam moest bellen. Daar werd de hele ochtend niet opgenomen. Tot ik uiteindelijk wel contact kreeg met een wanhopige telefoniste, die mij ook nog kon melden dat de wachttijd voor het stellen van een vraag inmiddels minimaal een half uur duurde.
Ik heb de moed opgegeven.

Ondertussen wachten we nog steeds op ons geld dus.

Grrr, ik zag het aankomen, en het is niet meegevallen

O ja, de werkgever die KidsConcern in de arm heeft genomen is inmiddels van de onbereikbaarheid op de hoogte gesteld.

Waarom o waarom moest het systeem zoals het was - en dat redelijk functioneerde - vervangen worden door zo'n stalinistisch bureaucratisch gedrocht?
phileinezaterdag 15 januari 2005 @ 23:39
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Helaas valt het voor ons niet goed uit. Beide werkgevers betalen niet en we krijgen het minimale terug van de belasting
Het goede nieuws is dat jullie dan een heel behoorlijk inkomen hebben

Ik kan ook in herhaling blijven vallen, voor ons is het dé uitkomst. Maar ik geloof dat wij ook het soort mensen zijn waarvoor deze wet is bedacht, mensen die voorheen ten prooi vielen aan de val dat kdv net zoveel kost als werken opbrengt.
danosazaterdag 15 januari 2005 @ 23:51
Voor zover ik het in kan schatten valt het voor ons ook gunstig uit!
Alleen moet ik al die papierentrope nog regelen, Jadey gaat binnenkort weer voor 1 dag naar het kdv. De werkgever van mijn vriend betaald niet mee, maar dat maakt dus nu gelukkig niets meer uit Dus wij horen ook bij dat soort mensen Phil
Icaäzondag 16 januari 2005 @ 10:30
Vind ik prima hoor, uitstekend zelfs, dat het voor sommige van jullie financieel gezien goed uitpakt. Dat is ook helemaal niet waar ik zo boos over ben. Voor ons pakt het trouwens min of meer budgettair neutraal uit.

Waar ik tegen te hoop blijf lopen is de ontzettende moeite die het kost om het geld waar we recht op hebben, te krijgen. Ik ben geen administratiekantoor, en wil het ook niet worden.

Ik begrijp echt niet waarom ik elke maand een rekening moet opsturen, met alle risico's van dien. Waarom kan ik niet één keer per jaar alle facturen opsturen, zodat er een definitieve afrekening komt. Waarom duurt het zo godsgruwelijk lang voordat er überhaupt uitbetaald wordt. Waarom wordt er zo verschrikkelijk moeilijk gedaan over het uitbetalen van eenzesde van de kosten. Dát is wat ik bedoel met een stalinistisch bureaucratisch gedoe.
Ik kan dat alleen maar vergelijken met de situatie van vorig jaar, waar we gewoon eens per maand een rekening kregen, die we gewoon betaalden.
danosazondag 16 januari 2005 @ 11:04
Oh maar ik begrijp ter dege wat je bedoelt Icaä. Bij mijn werk gaat het via CMK, ook een intermediar, zij betalen in opdracht van mijn werkgever dus die 1/6e aan mij uit. Ik verwacht hierin ook best problemen, het zijn logge organisaties. Gelukkig begrijp ik dat de belastingdienst het beter doet qua betaling. Ik begrijp ook niet waarom mijn werkgever het bedrag niet gewoon rechtstreeks met het loon mee kan betalen. Ik moet dadelijk dus voor het kdv van alle kanten geldstromen in de gaten houden.
Brightmaandag 17 januari 2005 @ 12:51
Wat ik niet begrijp, is dat die intermediairs nog bestaan; dat is helemaal niet meer nodig, het zorgt alleen maar weer voor een extra schakel in de toch al zo lastige problematiek...
Kintent, bijvoorbeeld, wordt o.a. door het onderwijs gebruikt, maar de betalingen van de werkgever zijn alleen maar om Kintent overeind te houden, niet om het allemaal gemakkelijker (lees: soepeler) te maken.
Ik neem aan dat er wel iets qua regels is dat het bedrag op een bepaalde tijd moet zijn gestort? Dan kun je je werkgever daarop aanspreken.
Overigens: spreek gewoon NIET de tussenpersoon aan, maar je baas, want die heeft voor de tussenpersoon gezorgd (neem ik aan) en is/blijft daardoor volledig verantwoordelijk voor de uitbetalingen. (Trouwens, ongetwijfeld heeft die al wel naar de tussenpersoon gestort, zodat de tussenpersoon lekker rente trekt)
moraliamaandag 17 januari 2005 @ 13:54
Ik heb het ook aan mijn bazin verteld Bright, en ik vind ook dat de intermediars niet nodig zijn. Maar vaak zit het geld voor de kinderopvang in een CAO-afspraak. Bij de mitex (oa CAO mode en kleding) zit in het verenigingsbedrag de kosten voor de kinderopvang. Daar betaalt dus elk lid aan mee en dat wordt dus gecoördineerd door kintent.
Zelfde geldt dus voor de grafische CAO van mijn partner, loopt ook bij Kintent. Waarschijnlijk is het dus voor onze werkgevers duurder als ze de kinderopvang kosten apart betalen.
Mijn werkgeefster is in ieder geval van plan het uit te zoeken want zij baalt ook van deze gang van zaken van Kintent.
Rewimomaandag 17 januari 2005 @ 14:51
Bij mij is de tussenpersoon juist weggevallen. Ik heb een rechtstreeks contract met de opvang. Werkgever betaalt ook een deel en belasting betaalt een deel. Alleen heb ik het nog niet rond allemaal omdat werkgever bepaalde papieren nodig had van de opvang en ik Christans sofinummer niet kan terugvinden Maar als het goed is ga ik minder betalen elke maand.
Angel22maandag 17 januari 2005 @ 15:51
IK vraag me af wat ik nu precies moet regelen.... ik ben hard op zoek naar werk en ik kan naar mi pas kinderopvang regelen als ik zeker weet dat ik ergens kan gaan beginnen, maar als ik alles zo lees duurt dat met de kinderopvang ook redelijk lang hier in de buurt......

LAstig allemaal... komt trouwens voor mij niet door de nieuwe wet maar door de scheiding...
Icaämaandag 17 januari 2005 @ 20:29
Ben ik helemaal voor, afschaffing van die vreselijke intermediairs! Die hun producten ook nog eens aan ons werknemers 'verkopen' als zijnde extra service! (Want ja, ze nemen ons zoveel werk uit handen).

O, het is nu de 17e, en wat ik al dacht, ondanks alle prachtige beloften is er niks op onze rekening bijgeschreven. Er gaan morgen inderdaad klaagmailtjes naar de verschillende personeelsafdelingen. Ik heb daar al eerder aan de bel getrokken omdat KidsConcern telefonisch niet bereikbaar is.
Wat mij betreft kieperen ze die intermediairs er zo snel mogelijk uit!
phileinedinsdag 18 januari 2005 @ 00:06
Hier stond vandaag keurig het bedrag van de belastingdienst op mijn rekening. Als ik het zo hoor mag ik blij zijn dat mijn werkgever niet meebetaalt, het lijkt me een ramp met al die bureaus. Kun je niet even flink gaan actie voeren dat dit echt te belachelijk is voor woorden?

Angel, om te beginnen maar gewoon inschrijven bij een kdv, dan kun je altijd daarna nog zien als er een plekje vrijkomt. Bij mij was er trouwens (jaja, amsterdam centrum nog wel) direct een plekje vrij, maar da's wel heel bijzonder.

Rewimo, dat nummer kun je toch gewoon nog een keer opvragen bij de belastingdienst?
Rewimodinsdag 18 januari 2005 @ 08:06
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:06 schreef phileine het volgende:
Rewimo, dat nummer kun je toch gewoon nog een keer opvragen bij de belastingdienst?
Ja. Alleen sturen ze het niet op Als ik het voor volgende week woensdag niet gevonden heb mag ik er fijn voor naar Amsterdam om het persoonlijk op te halen.
lady-wrbdinsdag 18 januari 2005 @ 08:57
o dat is lekker. hoewel........kunnen we gaan stadten
beefcakedinsdag 18 januari 2005 @ 08:57
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:06 schreef phileine het volgende:
Hier stond vandaag keurig het bedrag van de belastingdienst op mijn rekening. Als ik het zo hoor mag ik blij zijn dat mijn werkgever niet meebetaalt, het lijkt me een ramp met al die bureaus.
Hier hetzelfde
Rewimodinsdag 18 januari 2005 @ 08:58
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:57 schreef lady-wrb het volgende:
o dat is lekker. hoewel........kunnen we gaan stadten
Heb een afspraak om 16.15, wordt krap
lady-wrbdinsdag 18 januari 2005 @ 09:01
hoe zit het eigenlijk als je gescheiden bent? moet dan de nieuwe partner bijdragen in de kosten van de kinderopvang? ik zou dat heel oneerlijk vinden. mijn ex weigert al vanaf het begiin om alimentatie of welke bijdrage dan ook in het onderhoud van wat hij zijn zoon noemt, te betalen.
lady-wrbdinsdag 18 januari 2005 @ 09:01
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heb een afspraak om 16.15, wordt krap
Rewimodinsdag 18 januari 2005 @ 09:03
Volgens mij heb ik daarover iets gezien op de site van de Belastingdienst. Ik was gisteren aan het zoeken naar de extra bijdrage voor alleenstaande ouders (dat ben ik officieel) maar dat kon ik niet vinden. Wel dat je die kunt krijgen, maar niet hoeveel dat dan is.
Luchtbeldinsdag 18 januari 2005 @ 09:05
Alleenstaande ouderbijdrage is 1/6 deel van het gehele bedrag.
Je moet gewoon invullen op het formulier dat je alleenstaand bent.

Maar hoe zit dat dan Rewimo, betaalt Qtel niks?
Rewimodinsdag 18 januari 2005 @ 09:19
qltel betaalt officieel niks nee. Wij wonen ook niet samen. Zijn werkgever heeft geen regeling voor kinderopvang en dus is het gunstiger zo.
Luchtbeldinsdag 18 januari 2005 @ 10:32
Euh maar heeft Qtel hem ook niet erkend dan? Het zal vast gunstiger zijn maar zijn jullie niet samen zijn ouders? Ben jij als enige verantwoordelijk voor Christans opvoeding en welzijn?

Anyway als je het digitale formulier invult dan is er bij je eigen gegevens de vraag of je gehuwd bent of samenlevend. Als je dan nee invult, komt er bij het overzicht op het laatst naast de gewone tegemoetkoming ook nog de tegemoetkoming als alleenstaande ouder te staan.
Shreyasdinsdag 18 januari 2005 @ 10:49
Breng je kind dan gewoon niet naar kinderopvang, zorg er lekker zelf voor. Je neemt toch geen kinderen om die vervolgens naar kinderopvang te brengen?
En je heb dan geen gedoe met die nieuwe wet
E.T.dinsdag 18 januari 2005 @ 10:50
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:49 schreef Shreyas het volgende:
Breng je kind dan gewoon niet naar kinderopvang, zorg er lekker zelf voor. Je neemt toch geen kinderen om die vervolgens naar kinderopvang te brengen?
En je heb dan geen gedoe met die nieuwe wet
En dat is lekker een hele ander discussie
Shreyasdinsdag 18 januari 2005 @ 11:02
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

En dat is lekker een hele ander discussie
Dat weet ik, maar ik geef alleen aan wat je zoal kunt doen om geen last te hebben van die nieuwe wet kinderopvang. Volgens mij is dat toch wel enigzins on-topic
Shreyasdinsdag 18 januari 2005 @ 11:04
En de groetjes terug natuurlijk
beefcakedinsdag 18 januari 2005 @ 12:37
Ja en dan lekker teren op de zak van je vent of erger: die van de overheid Ten eerste hebben veel mensen daar geen zin in en ten tweede moeten allebei de ouders vaak wel werken, anders is er gewoon te weinig inkomen. Dus ga even lekker ergens anders stomme opmerkingen maken
Icaädinsdag 18 januari 2005 @ 17:02
Oké, ik dacht dat Kintent erg was, nououw, KidsConcern is nog véle malen erger!

Vandaag daadwerkelijk contact gehad met KidsConcern en gevraagd waar de werkgeversbijdrage bleef.
Ze hebben het zó druk nu, dat het enige wat ze kunnen doen is mijn vraag noteren, en dan hopelijk binnen twee weken (!) mij een antwoord mailen.

Ik mag al blij zijn als de bijdrage over januari 2005 in juni 2006 binnen is als dit zo doorgaat
danosadinsdag 18 januari 2005 @ 23:15
Ik heb vandaag het contract binnen gekregen van het kdv en voor het weekend stuur ik de aanvrag tegemoetkoming naar de belastingdienst. Volgens mij gaat dit traject nog wel redelijk goed heb ik het idee. Heb jij nu ook al iets gehoord van de belastingdienst Icaä? Kan het trouwens zijn dat je de aanvraag nog niet zo lang geleden hebt ingediend? Ik kreeg vanmiddag te horen dat als ik geluk had ik halverwege februari voor het eerst een tegemoetkoming krijg en anders halverwege maart. Ik moet eerst zorgen dat de electronische handtekening van mijn vriens bekend is, vandaar dat ik het pas in het weekend kan versturen.

En nu nog het CMK. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. De meeste ergenissen gaan toch wel over de tussenpersonen. Ik ben blij dat het in deze om 1/6 van het bedrag gaat, stelt dus zoals je zelf al zij geen drol voor! Dus ze bekijken het maar en ik zie wel wanneer het komt, ik ga me er niet al te druk over maken. Als de belastingdienst maar woord houdt
Shreyasdinsdag 18 januari 2005 @ 23:56
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:37 schreef beefcake het volgende:
Ja en dan lekker teren op de zak van je vent of erger: die van de overheid Ten eerste hebben veel mensen daar geen zin in en ten tweede moeten allebei de ouders vaak wel werken, anders is er gewoon te weinig inkomen. Dus ga even lekker ergens anders stomme opmerkingen maken
En wie begint er nu lekker over een andere discussie? Niet ik deze keer.... (Ook jij krijgt de groetjes terug hoor )
moraliawoensdag 19 januari 2005 @ 00:20
Mijn werkgeefster heeft vandaag diverse pogingen gedaan om Kintent aan de lijn te krijgen, niet gelukt.....
livelinkwoensdag 19 januari 2005 @ 09:10
Danosa, ik had bij aanvang problemen met het CMK, maar toen alles eenmaal akkoord was, hebben ze al eind december het geld gestort, dus dat zat wel goed bij CMK

En de werkgever van mijn vriend heeft de intermediair er wel uitgegooid en hun Personeelszaken krijgt het toch ook niet voor elkaar om op tijd te betalen.
Het zal wel allemaal moeilijker zijn dan wij denken. I
Brightwoensdag 19 januari 2005 @ 13:20
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 17:02 schreef Icaä het volgende:
Oké, ik dacht dat Kintent erg was, nououw, KidsConcern is nog véle malen erger!

Vandaag daadwerkelijk contact gehad met KidsConcern en gevraagd waar de werkgeversbijdrage bleef.
Ze hebben het zó druk nu, dat het enige wat ze kunnen doen is mijn vraag noteren, en dan hopelijk binnen twee weken (!) mij een antwoord mailen.

Ik mag al blij zijn als de bijdrage over januari 2005 in juni 2006 binnen is als dit zo doorgaat
Kun je ze niet een aangetekende brief sturen waarin je ze verplicht om binnen 2 weken te hebben betaald, omdat ze anders ook de wettelijke rente moeten betalen? Uiteraard zullen kosten door jou gemaakt om het bedrag te innen ook op hen worden verhaald, per direct, lijkt me.
Koba1706vrijdag 21 januari 2005 @ 11:25
Die nieuwe wet is gewoon heel belangrijk om kwaliteitsverschillen te voorkomen. Iedere gastouders of oppas moet ingeschreven staan bij een geregistreerd bureau. Dat bureau staat dan borg voor de kwaliteit van de kinderopvang.

Ik kan niet voor andere bureaus spreken, maar ik doe een gedegen risicoanalyse en houdt mezelf persoonlijk op de hoogte over hoe het gaat met gezin, oppas of gastouder. Ook doe ik aan kennisuitbreiding.
Ook kan je bij bemiddelingsbureaus of gastouderbureaus hulp krijgen met het invullen van je belastingsformulier.
phileinevrijdag 21 januari 2005 @ 12:41
dat belastingformulier is nog niet zo'n probleem als ik de mensen hier goed begrijp (ik vond zelf de digi versie heel simpel, maar ik heb ook jarenlang belastingrecht gehad). Het is vooral lastig om het werkgeversdeel terug te krijgen. Kan best dat het allemaal ingewikkeld is voor die lui, maar ze weten al heel lang dat dit eraan zit te komen. Vind het echt belachelijk dat ze hun zaakjes niet beter voor elkaar hebben.
moraliavrijdag 21 januari 2005 @ 20:36
Het belastingdeel is inderdaad het makkelijkste. Zeker het digitale forumulier was supersimpel om in te vullen (en ik heb nooit belastingrecht gehad) Ik heb vooral de behuplzaamheid van het bemiddelingsburo nodig, namelijk dat ze gewoon uitbetalen.
Inmiddels is het belastingeld dan ook al lang binnen, zonder problemen.
MiSs-TaKezondag 23 januari 2005 @ 00:08
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:20 schreef moralia het volgende:
Mijn werkgeefster heeft vandaag diverse pogingen gedaan om Kintent aan de lijn te krijgen, niet gelukt.....
ow maar dat gaat heel gemakkelijk hoor...als je er maar de tijd voor neemt met een bakkie thee en een koekje
Ik ze vorige week ook nog gesproken, duurde een schamele 40 minuten voor ik ze aan de lijn had
Heb ik wel in 2 etappes gebeld, maar toch!

Maargoed...uiteindelijk nog geen reet mee opgeschoten want nu moet ík zorgen dat de administratie bij Korein klopt zodat die het weer juist aan Kintent door kunnen geven Wat een ongelofelijke zooi pfffffff !
E.T.donderdag 17 februari 2005 @ 15:01
*zucht*
ondertussen zijn we bijna een maand verder... een maand waarin niets is verandert (zo blijkt)
Weer krijg ik een rekening van het kdv die naar LMK moet.. en waarom? Juist, omdat LMK zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.
Ik heb ook nog steeds geen factuur van LMK ontvangen met hoeveel ik nou uiteindelijk moet betalen.
Ik begin er langzamerhand spijt van te krijgen dat ik m'n overheidsbijdrage ook naar LMK heb laten overmaken, als ik alles in eigen beheer had gehouden dan liep alles nu gewoon al lang lekker en wist ik gewoon waar ik aan toe was.
Geen rekening krijgen is wel lekker, maar ik betaal toch liever 250,- p.m dan in een klap straks 750,-

En als je ze dan eindelijk te pakken krijgt hoor je steeds hetzelfde; "ja het is zo druk en uw spullen zijn in behandeling.. als het goed is, is over 2 wken alles voor elkaar"

Niet dus.. Het begint me nu echt de neus uit te komen..
Brightdonderdag 17 februari 2005 @ 15:18
E.T. schrijf ze een aangetekende brief waarin je hun verplicht om alles geregeld te hebben binnen een redelijke termijn - zeg 2 a 3 weken, op straffe van een geldboete ter hoogte van het nog door jou te betalen bedrag van de tijd waarop ze hun zaakjes niet voor elkaar hadden.
Icaädonderdag 17 februari 2005 @ 20:08
Oow, hier loopt het ook nog niet vlekkeloos hoor

KidsConcern weer.
Eind december stuur ik in: drie volledig ingevulde declaratieformulieren + 3 kopiefacturen over de maanden januari, februari en maart 2005. In één envelop.

Eind januari krijgen we - nadat mijn werkgever zich er mee heeft bemoeid, een antwoord op mijn eigen telefonische vraag aan KC heb ik nooit gekregen - de bijdrage over januari gestort. Hoopvol.

Gisteren krijgen we een algemeen geadresseerde excuusbrief, waarin wordt uitgelegd dat het vanaf nu allemaal beter zal gaan. O ja, de uitleg van de problemen was hilarisch: ze hadden (met het oog op de toekomstige invoering van de Wet kinderopvang) de helft van het personeelsbestand eruit gegooid!

Omdat we volgens hun eigen regels de bijdrage over februari ook al hadden moeten ontvangen, heb ik maar eens geïnformeerd. Weer 20 minuten gewacht, en toen als antwoord: 'Nee mevrouw, uw declaratie over februari hebben we nooit ontvangen'
Huh? Die van januari wel?
Ja, die van januari wel.
Dat kán niet: die van februari zat in dezelfde envelop als die van januari! Jullie hebben 'm gewoon weggemaakt daar!

Of ik die van februari dus maar even opnieuw wil insturen.

En zo duurt het uren, dagen, weken voordat ik het geld krijg waar we recht op hebben. Lekkere club dat KidsConcern!
moraliadonderdag 17 februari 2005 @ 20:57
Zal ik m'n Kintent duit dan maar weer even in dit hopeloze zakje doen?

Geld van Januari nog steeds niet binnen. Inmiddels factuur voor Januari nog een keer opgestuurd met plaatsingscontract er bij én die van Februari.... Dat is nu 2 weken geleden en nog niks ontvangen. Natuurlijk heb ik wel weer braaf het KDV betaald. De overheidsbijdrage van de belasting is wel weer keurig binnen maar verder wordt het hier weer aardig benauwd op de bankrekening..

Vandaag stond er trouwens nog een stuk in de Volkskrant over de chaos bij zo'n beetje alle bemiddelaars. Zij geven de schuld aan de ouders die dingen niet goed invullen, en aan de werkgevers die dingen niet goed doen.... en oja het viel kwa werk een beetje tegen allemaal en.. en... en...
Icaädonderdag 17 februari 2005 @ 21:02
Daarbij past alleen maar een héle diepe ZUCHT Moralia!


En natúúrlijk is het onze schuld. Ik bedoel, we zijn toch echt zo debiel dat we niet eens een declaratieformulier kunnen invullen? What was I thinking?
Luchtbeldonderdag 17 februari 2005 @ 21:26
Het is echt wel duidelijk waar het aan ligt want de mensen die geen gebruik hoeven te maken van bemiddeling zoals ik, hebben allemaal nergens last van. Belasting is netjes op tijd en zelfs de gemeente.

Klote hoor
Karindonderdag 17 februari 2005 @ 21:47
Ja en dan vind ik het irritant dat ik elke maand met mijn factuur van het kdv naar personeelszaken moet gaan Hier is het dus best goed geregeld, wordt netjes bij mijn salaris gestort.
danosadonderdag 17 februari 2005 @ 22:05
Joh ik hoef helemaal niets in te sturen naar mijn werkgever over naar het CMK. Bij de orginele aanvraag een kopie toegevoegd van het contract met het kdv en binnen no time bericht van CMK dat ik wel 38 hele euro's van mijn werkgever krijg iedere maand Tja waar gaat het over haha
Heeft iemand ervaringen met wijzigingen doorgeven aan de belastingdienst, bv verdiensten bijstellen of aanvraag voor meer dagen?
NT-T.BartManvrijdag 18 februari 2005 @ 15:20
LMK heeft telefonisch toegezegd dat ze vandaag (18 feb) geld overmaken naar onze rekening, en dat zou dan januari en februari moeten zijn. Ik hoop het maar, want ik heb nu al twee maanden zelf moeten betalen (oke, inmiddels draagt de belastingdienst ook bij)...

't is een lekker zooitje, en zoals ze (LMK) zelf communiceren 'heeft het een wat grotere impact dan ze verwacht hadden'
NT-T.BartManzaterdag 19 februari 2005 @ 13:59
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 15:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
LMK heeft telefonisch toegezegd dat ze vandaag (18 feb) geld overmaken naar onze rekening, en dat zou dan januari en februari moeten zijn. Ik hoop het maar, want ik heb nu al twee maanden zelf moeten betalen (oke, inmiddels draagt de belastingdienst ook bij)...

't is een lekker zooitje, en zoals ze (LMK) zelf communiceren 'heeft het een wat grotere impact dan ze verwacht hadden'
[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
moraliazaterdag 19 februari 2005 @ 18:11
Hier wat beter nieuws! Eindelijk is het me gelukt geld terug te krijgen van Kintent!
En jawel, ze hebben januari én februari uitbetaald! Nu maar weer afwachten hoe het in maart zal gaan, maar dit is al vast binnen gelukkig.

Ik hoop dat het voor iedereen nu wat beter gaat, er is natuurlijk veel kritiek, vooral op de bemiddelaars, misschien hebben ze wat uitzendkrachten ingehuurd om het wat sneller te laten lopen.
Arizonadinsdag 22 februari 2005 @ 10:52
Icaa, wij hebben ook zoveel problemen met Kintent.
De werkgever van mijn vriend heeft als bemiddelaar Kintent aangesteld; ik ben student en krijg 1/6 van de gemeente. Over de gemeente niets dan lof: ik hoefde slechts één formuliertje in te vullen en verder regelen zij alles met het dagverblijf. De bijdrage van de gemeente wordt ook rechtstreeks overgemaakt naar het dagverblijf, ideaal.

Maar dan... Kintent .
We hebben 15 december de factuur en de aanvraag voor vergoeding voor januari ingediend en kregen pas eind januari het geld!!!
Op de vergoeding voor februari wachten we nog steeds.

Ik word er ook simpel van. Iedere maand stuur je precies hetzelfde naar Kintent: een kopie van de factuur, waarvan het bedrag telkens hetzelfde is, en een aanvraagformulier, wat ook steeds hetzelfde is. Alleen de maand verandert.

Schijtzooi.
Rewimodinsdag 22 februari 2005 @ 12:39
Van ons intranet:
quote:
Extra opnamemogelijkheid spaarloon voor kinderopvang

Spaarloon mag tussentijds belastingvrij worden opgenomen als het besteed wordt aan specifieke doelen. Met ingang van 1 januari 2005 is daar een nieuw doel bijgekomen. Het is mogelijk om nu ook de werknemersbijdrage voor kinderopvang hiervoor te gebruiken.

Het op te nemen bedrag van het spaarloon mag maximaal 1/6 van de aan de medewerker of zijn partner in rekening gebrachte kosten van kinderopvang bedragen.
Misschien heeft iemand er iets aan

texeloniadinsdag 22 februari 2005 @ 12:50
Die nieuwe wet is voor ons wel héél voordelig. Ik hoef dit jaar maar 89 euro zelf te betalen!
Arizonadinsdag 22 februari 2005 @ 13:30
Wij zijn meer kwijt dan eerst. We betaalden eerst 79 euro per maand voor 2 dagen in de week. Omdat de werkgever van mijn vriend vorig jaar niet meebetaalde, hadden we een subisidieplaats.
Nu betalen we 119 euro in de maand. Nogal een verschil.
NT-T.BartMandinsdag 22 februari 2005 @ 18:07
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
[UPDATE]
*#&$(*@& WAT EEN GESODEMIETER #$^&@*#^

Het lijkt er op dat de werkgeversbijdrage van mijn vrouw ergens kwijtgeraakt is... Ik heb inmiddels een bevestiging van de bijdrage van mijn eigen werkgever binnen, maar daar is (tot op heden) nog niets van geboekt...

De servicedesk van LMK is maar tot 17:30 open, beetje onhandig omdat ik over het algemeen niet voor 17:45 thuis ben. Hulde daarom aan degene die om 17:50 uiteindelijk nog de telefoon oppakte bij LMK, maar die kon weer niet zo veel doen omdat de 'systemen afgesloten waren'. (WTF?? Ik doe mijn best om de boel 24x7 beschikbaar te hebben en zij zetten hun systemen blijkbaar uit? ) (wacht even, het is dinsdag. Misschien gebruiken ze een mainframe dat nu aan het IPL'en is...)
[/UPDATE]
NT-T.BartMandinsdag 22 februari 2005 @ 18:08
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
NT-T.BartMandinsdag 22 februari 2005 @ 18:11
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
[UPDATE]
Het lijkt er #$#*$#($* verdraaid veel op dat de werkgeversbijdrage van mijn vrouw 'kwijtgeraakt' is. Staat in elk geval niet in de brief die ik vandaag gehad heb over de bijdrage van mijn werkgever via LMK.

Hulde overigens aan degene die na sluitingstijd nog de telefoon beantwoorde bij LMK, jammer alleen dat 'de systemen gesloten' waren en hij niets kon nakijken. ('gesloten'?? WTF?? Ik probeer voor mijn werkgever de boel 24x7 aan de gang te houden en zij zetten hun systemen uit? Of zouden ze aan het IPL'en zijn? 't Is tenslotte dinsdagavond!)
Rewimodinsdag 24 mei 2005 @ 17:56
Eindelijk bericht:

284 euro kosten opvang
min 47 euro werkgever (da's dus echt heel voordelig voor hun die nieuwe regeling!)
min 195 euro belastingdienst
------------
= 42 euro netto per maand

Vorig jaar betaalde ik nog 160 (weliswaar bruto, maar toch)
Belanadinsdag 24 mei 2005 @ 21:30
Rewimo, wat voor soort opvang heb jij?
Rewimodinsdag 24 mei 2005 @ 21:44
Ik heb nu twee dagen naschoolse opvang voor Christan.
moraliadinsdag 24 mei 2005 @ 22:05
Dat is een mooi prijsje Rewimo! En hoeveel uur zit Christan dan op de opvang?
Rewimodinsdag 24 mei 2005 @ 22:26
Dat varieert. Hij is om half 3 uit, ik haal hem normaal gesproken tussen pakweg half 5 en 5, maar ze zijn open tot 6 uur.
Arizonawoensdag 25 mei 2005 @ 08:52
Wij betalen 120 euro per maand voor 4 dagdelen kinderdagverblijf na aftrek gemeentebijdrage, bijdrage werkgever vriend en belastingdienst.
Maar ik blijf het een gedoe vinden. Ik vind het zo onzinnig dat we iedere maand een declaratieformulier en een kopie van de factuur naar Kintent moeten sturen! De formulieren zijn telkens exact hetzelfde, alleen de maand en het factuurnummer wijzigt.
Waarom werken ze niet net zoals bij de belastingdienst en de gemeente: je krijgt een vast bedrag per maand, zijn er wijzigingen, geef die dan door.
Rewimowoensdag 25 mei 2005 @ 09:37
Ik hoef gelukkig ook maar 1x een factuur af te geven. Alleen bij wijzigingen inderdaad weer een.
Brightwoensdag 25 mei 2005 @ 10:54
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 08:52 schreef MaLo het volgende:
Wij betalen 120 euro per maand voor 4 dagdelen kinderdagverblijf na aftrek gemeentebijdrage, bijdrage werkgever vriend en belastingdienst.
Maar ik blijf het een gedoe vinden. Ik vind het zo onzinnig dat we iedere maand een declaratieformulier en een kopie van de factuur naar Kintent moeten sturen! De formulieren zijn telkens exact hetzelfde, alleen de maand en het factuurnummer wijzigt.
Waarom werken ze niet net zoals bij de belastingdienst en de gemeente: je krijgt een vast bedrag per maand, zijn er wijzigingen, geef die dan door.
Tja ... je weet toch dat Kintent 1 van de slechtere tussenpersonen is? (bron: Tros Radar)
En eigenlijk is die tussenpersoon helemaal niet nodig; het zou de werkgever volgens mij veel werk besparen, als die tussenpersoon eruit wordt gefietst. In ieder geval zou het allemaal gemakkelijker worden.
Gelukkig hebben we geen opvang meer nodig, maar op den duur willen we wel nog aan die opvang doen en zitten we ook (weer!!) vast aan Kintent - zucht...
Arizonawoensdag 25 mei 2005 @ 19:01
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:54 schreef Bright het volgende:
Tja ... je weet toch dat Kintent 1 van de slechtere tussenpersonen is? (bron: Tros Radar)
En eigenlijk is die tussenpersoon helemaal niet nodig; het zou de werkgever volgens mij veel werk besparen, als die tussenpersoon eruit wordt gefietst. In ieder geval zou het allemaal gemakkelijker worden.
Gelukkig hebben we geen opvang meer nodig, maar op den duur willen we wel nog aan die opvang doen en zitten we ook (weer!!) vast aan Kintent - zucht...
Ja, wij weten wel dat Kintent zuigt, maar de werkgever werkt er nu eenmaal mee. Ze zijn ook vaak erg laat met uitbetalen en geven slechte informatie.
Ze zeiden zo mooi toen de nieuwe regeling er kwam, dat het allemaal véél eenvoudiger zou worden. Welke oetlul dat verzonnen heeft...
Jdeewoensdag 25 mei 2005 @ 21:35
*heeft hoopvol net de kopieen gemaakt, en in de enveloppe gedaan en gaat t morgen op de bus doen voor mei en juni* wie weet gaat t goed (eerste keer scheepsrecht?)....
Bouddalaindonderdag 26 mei 2005 @ 11:27
Oude situatie:
- rekening BSO wordt rechtstreeks betaald
- werkgever draagt niet bij
- belastingdienst geeft haast niets terug
- accountant verzorgt aanvraag teruggave bij belastingaangifte
- éénmaal per jaar een leuk bedrag terug

Nieuwe situatie
- rekening BSO wordt door BSO automatisch geïnd
- werkgever draagt niet bij
- belastingdienst geeft veel meer terug
- accountant verzorgt aanvraag teruggave bij belastingaangifte
- éénmaal per jaar een nog leuker bedrag terug

Maar met de instelling van de nieuwe wet werd het zo druk op de BSO dat ze daar niet veel meer kunnen doen voor de kinderen dan toezicht houden op het "vrij spelen". De jongens hebben nu dan ook de buik vol van de BSO, en wij houden ze met ingang van 1 juli maar thuis. Lopen vervelen kunnen ze hier ook. (en dan hoef ik ook niet het volle bedrag voor de opvang tijdens de vakantieweken te betalen, terwijl ik niets afneem)
Icaävrijdag 28 oktober 2005 @ 21:28
*schop*

Mijn werkgever heeft het contract met KidsConcern per 1 januari aanstaande beëindigd!
En gaat de werkgeversbijdrage gewoon weer zelf betalen. Dat lijkt mij een enorme vooruitgang!



(ik was niet de enige bij wie het geregeld misging)
livelinkvrijdag 28 oktober 2005 @ 21:38
Mijn werkgever gaat het nu ook zelf doen en hebben ook het contract beeindigd met CMK per 1 januari 2006. Wel jammer, want het ging wel goed bij het CMK. Nu moet ik elke maand mijn rekeningen overleggen aan mijn werkgever en dan 1/6 daarvan declareren. Nou ja, het is niet anders. Ik hoorde vandaag toevallig wat ze moesten betalen voor de bemiddeling en dat was echt een enorm bedrag. Heel logisch dat ze daar mee stoppen. Die nieuwe wet is echt de doodsteek voor die bemiddelingsbureaus geworden.
bixistervrijdag 28 oktober 2005 @ 22:33
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef Icaä het volgende:
(ik was niet de enige bij wie het geregeld misging)
mooi geformuleerd!

ik heb 't pas onlangs allemaal moeten regelen (omdat ik nog niet zo lang weer -betaald- werk); wel even een gedoe maar al met al valt 't me toch nog wel mee. gelukkig levert ons kdv ook wel de benodigde informatie al helemaal 'op maat' aan, dat scheelt. en voorheen kregen we niks terug, nu een hele hoop. dus dat is
texeloniamaandag 19 december 2005 @ 12:42
Ik krijg de toeslag van de belastingdienst altijd (rond) de 15e van de maand. deze maand heb ik het nog steeds niet ontvangen... Als je voor 1 november de nieuwe aanvraag voor 2006 instuurde zou je het vanaf december gewoon moeten ontvangen. Ik heb het ruim op tijd aangevraagd. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Of doen ze het nu anders, of op een andere datum? Iemand die er iets meer over weet..?
Luchtbelmaandag 19 december 2005 @ 12:45
Ze zijn te laat.
Het geld is (als het goed is) vandaag over gemaakt, morgen of overmorgen zou je het moeten ontvangen.
Lishemaandag 19 december 2005 @ 12:47
Ik weet er niet meer over, maar wel dat wij pas afgelopen vrijdag een brief met de goedkeuring van de toeslag ontvangen hebben. Misschien dat jij hem na het weekend ontvangt? En anders meteen bellen hoor, het gaat om te veel geld.
Update: vriendlief gelooft dat het voortaan aan het begin van de maand gestort gaat worden ipv op de helft. (vanaf 1 januari pas)
texeloniamaandag 19 december 2005 @ 12:48
Oh thank god! Ik was al bang dat er iets mis was gegaan en ik kon fluiten naar m'n geld!
Bedankt voor de info!
Luchtbelmaandag 19 december 2005 @ 12:54
Jep Lishe maar rekeningen van december moeten ook betaald he

Tex ik had gebeld. Ik keek ook een beetje verward toen ik gister op mijnpostbank keek maar het was iets met een computerstoring (maar dat kan natuurlijk ook een goede smoes zijn voor; we hebben het niet meer onder controle allemaal!) maar het komt dus! Heb je al wel een bevestigingsbrief gehad voor het nieuwe jaar?
NT-T.BartManmaandag 19 december 2005 @ 13:19
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:45 schreef Luchtbel het volgende:
Ze zijn te laat.
Het geld is (als het goed is) vandaag over gemaakt, morgen of overmorgen zou je het moeten ontvangen.
Dat mag ik hopen, anders kom ik in zeer diepe problemen: per 1 januari 2 kinderen (ipv 1) naar het KDV, dat vooruit factureert.

Als het goed is gaat de belastingdienst nu ook vooruit vergoeden (dus januarivergoeding zou in december geboekt moeten worden), plus de bestaande decemberboeking zou genoeg moeten zijn om de ontbrekende werkgeversbijdrage (die per januari ingaat) te dekken...

hoop ik...
Pearlydinsdag 20 december 2005 @ 20:57
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef Icaä het volgende:
*schop*

Mijn werkgever heeft het contract met KidsConcern per 1 januari aanstaande beëindigd!
En gaat de werkgeversbijdrage gewoon weer zelf betalen. Dat lijkt mij een enorme vooruitgang!



(ik was niet de enige bij wie het geregeld misging)
Dat heeft ie goed gedaan !! !
Kids Concern is sinds een week of 2 failliet ...
http://www.kinderopvang.net/
texeloniawoensdag 11 januari 2006 @ 16:16
Weet iemand toevallig of jetegemoetkoming mag ontvangen voor meer uren kinderopvang dan dat je werkt?
Ik heb nu een contract voor 14,5 uur per week en Noah gaat 2 middagen (10 uur in totaal) per week naar de creche. Vanwege een baan die ik uiteindelijk niet heb gekregen had ik alvast geïnformeerd of Noah dan 2 hele dagen naar de kinderopvang kon, dus 20 uur per week. Die baan ging niet door, maar op het kinderdagverblijf zeiden ze dat ik wel geluk had dat er nu wel plek was voor hele dagen, en dat dat de volgende keer dus misschien niet zo zou zijn. Daarom zit ik erover te denken om Noah dan toch avast hele dagen te laten gaan, omdat ik wel verder blijf zoeken naar een andere baan (met meer uren). Omdat ik (vrij veel) vergoed krijg, kan ik dat nu wel betalen. En volgens mij heb ik nooit hoeven invullen hoeveel uur ik werk, alleen hoeveel m'n salaris is.

Iemand die hier iets zinnigs over weet te zeggen?
bixisterwoensdag 11 januari 2006 @ 16:19
volgens mij krijg je voor die extra uren niks vergoed tex, je moet dacht ik een werkgeversverklaring oid hebben voor de uren waarover je opvangkosten declareert.
bixisterwoensdag 11 januari 2006 @ 16:21
hier moest ik dat in ieder geval wel voor het gedeelte dat mijn eigen werkgever meebetaalt. die wil zeker weten dat mijn partner die uren ook werkt, dus niet beschikbaar is als gratis oppas.
livelinkwoensdag 11 januari 2006 @ 16:24
Wat gek, ik heb voor de belastingdienst geen werkgeversverklaring in hoeven te dienen.

En voor beide werkgevers trouwens ook niet. Dat scheelt alweer twee formuliertjes. Onze werkgevers zijn te goed van vertrouwen.
bixisterwoensdag 11 januari 2006 @ 16:25
ik vergis me misschien wel hoor, zou best kunnen dat dat dus alleen geldt voor het deel dat mijn werkgever vergoedt.
livelinkwoensdag 11 januari 2006 @ 16:27
Volgens mij maakt het de belastingdienst verder niks uit hoeveel uren je werkt, als je maar wel achteraf de rekeningen van de opvang kunt overleggen.
bixisterwoensdag 11 januari 2006 @ 16:29
hmm, ik dacht dat ze alleen mee willen betalen aan opvang als de ouders daardoor aan 't werk kunnen. lijkt me ook niet meer dan logisch.
Arizonawoensdag 11 januari 2006 @ 16:32
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:29 schreef bixister het volgende:
hmm, ik dacht dat ze alleen mee willen betalen aan opvang als de ouders daardoor aan 't werk kunnen. lijkt me ook niet meer dan logisch.
Volgens mij heb je gelijk en krijg je maximaal vergoed wat de kortst werkende partner aan uren maakt.
Ik heb dat ooit ergens gelezen, maar kan dat nu uiteraard niet meer terugvinden
texeloniawoensdag 11 januari 2006 @ 16:35
Mijn werkgever betaalt niet mee, dus daar heb ik sowieso niets voor hoeven invullen.
En ik heb ook geen werkgeversverklaring in hoeven dienen.

Op zich lijkt het me ook logischer als je alleen de uren vergoed krijgt die je ook werkt. Maar ja ik werk 3 uur op een dag en als Noah elke dag naar de creche moest (dus als mn moeder en zus niet zouden oppassen) dan moest ik nog 20 uur opvang betalen, want ik moet per dagdeel (5 uur) betalen en niet per uur...
Arizonawoensdag 11 januari 2006 @ 16:37
Ik weet het alweer, voor de werkgever van mijn vriend moesten we invullen hoeveel uur in de week ik werkte of dat ik tot een speciale doelgroep behoorde. Dat laatste is bij ons het geval, ik ben student.
bixisterwoensdag 11 januari 2006 @ 16:38
misschien eens bellen met de belastingdienst? of gewoon indienen, maar dan loop je het risico dat je ineens een boel terug moet betalen achteraf.
texeloniawoensdag 11 januari 2006 @ 16:39
Ja precies dat risico loop ik liever niet bix
livelinkwoensdag 11 januari 2006 @ 16:52
Bellen met de belastingdienst is wel het slimst, maar ik ga er vanuit dat de belastingdienst ook betaalt als je geen werk hebt, maar wel druk bezig bent met het zoeken van werk of als je een opleiding volgt om later aan het werk te kunnen. Ik ken mensen die dit jaar hun baan kwijt zijn geraakt en de opvang gewoon door lieten lopen zodat zij heel actief naar een nieuwe baan konden zoeken (wat dan ook gelukt is). Dat moet volgens mij allemaal kunnen met de wet op de kinderopvang.
texeloniawoensdag 11 januari 2006 @ 16:58
Ik volg idd ook een opleiding (thuisstudie), en ik had ook al bedacht dat als Noah hele dagen naar de creche ging dat ik dan 's ochtends mooi aan mn studie kon werken

Ik zal nog wel even verder zoeken en/of bellen. Bedankt voor de info!