abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:14:07 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23737596
Wanhopig word ik er van.
Stapels papierwerk, legio stempels die gehaald moeten worden (van mijn werkgever voor de papieren van mijn man, en andersom). En straks de rekening van het kdv vooruitbetalen, en dan élke maand een kopie van de rekening van het kdv naar de twee intermediaire organisaties sturen. Bovendien moet ook de Belastingdienst nog van een en ander op de hoogte worden gebracht.

En over een half jaar mogen we weer opnieuw, want dan gaat de zoon naar de nso, en junior naar het kdv.

Errug leuk.

Nog te bedenken dat we geluk hebben, dat beide werkgevers bijdragen.

Grrrrr. Onuitvoerbaar deze regeling.

misschien meer een onderwerp voor klaagbaak
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23737656
en je bent nog te laat ook geloof ik. (moest toch vóór 1 dec?)
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:17:49 #3
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23737694
JAH!
Grrrrr.

Ik wacht nog steeds op stempels! (Het lijkt hier verdorie wel een voormalig Oostblokland)
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23737786
Succes...
pi_23737868
Ik vind het ook maar een gedoe. Vooral de overgang zeg maar. Al heb ik nu nog niks met kinderopvang te maken even. Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_23737893
Het enige wat wij hoefden te doen was een formulier van de belasting invullen Was helemaal niet veel werk, gewoon elektronisch gedaan. We hebben de bevestiging al binnen ook
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:44:30 #7
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23738270
zoals Icaä het omschrijft zou het bij ons gaan als we kleintje naar kdv brengen.
leek me ook wel frusty gedoe ja
onze kleine gaat straks dan ook niet naar het kdv

bij ons zou alleen maybe mijn werkgever mee kennuh betalen, vriendlief heeft eigen bedrijf dus die bijdrage moet hij zelf betalen. zou ook erg duur grapje geworden voor ons.
pi_23738588
Geen enkel probleem mee gehad. Het kinderonthaalhuis waar onze kinderen verblijven hadden alles al voor ons uitgewerkt. alleen ff een van de "baas " en ons was nodig.
pi_23738954
'k Heb er ook enorm tegenaan zitten hikken, dacht dat we veel meer moesten gaan betalen en wilde dat eigenlijk niet weten.
Toen ik er afgelopen maandag voor ben gaan zitten, bleek het zo gepiept (idd ook elektronisch gedaan). Gaat zelfs nog 6 euro minder kosten (zet niet echt zoden aan de dijk, maar tis toch minder...)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:05:26 #10
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23742757
De Belastingdienst is ook niet het ergste vind ik. Die is rechtdoorzee, en duidelijk.

Wat bij ons de meeste papierwinkel oplevert, zijn de formulieren van de intermediaire organisaties (KidsConcern, Kintent voor wie het wat zegt), die door onze beide werkgevers in de arm genomen zijn om de werkgeversbijdrage te laten uitbetalen.

We zijn straks overigens iets meer kwijt dan nu, maar ja, of het nou 400 euro of 430 euro is, dat is ook bijna geen verschil meer. Het blijft waanzinnig veel geld, voor 1 kind, 3 dagen per week.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:54:44 #11
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23743731
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:25 schreef texelonia het volgende:
(...) Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet


Misschien is het hetzelfde probleem: hier wordt door de intermediaire organisaties vereist dat het kdv geregistreerd is. Maar dat is in lang niet alle gevallen al zo. Eén van de twee neemt daarom genoegen met een kopie van de vergunning. En die heeft een kdv als het goed is wel.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23747724
Met al dat intermediaire gedoe erbij is het waarschijnlijk wel veel werk. Voor mij is de nieuwe wet echt de uitkomst, en de reden dat ik kan gaan werken. In de oude regeling kwamen we in aanmerking voor een subsidieplaats, maar dat kon maar in een paar kdv's en die hebben hier in het centrum een wachtlijst van gemiddeld 4 jaar, dus dat schiet niet echt op. Door de nieuwe wet kinderopvang, kan ik bij veel meer kdv's terecht en krijg ik toch nog bijna alles terug. Ik heb nu een prima kdv, vlakbij mijn werk en ik betaal ongeveer een tientje per dag opvang. Dus dat is met twee dagen per week goed te doen. Heb er maar één electronisch formuliertje voor hoeven invullen. Ik ben echt dolblij met die nieuwe wet!

overigens is de deadline voor het invullen van het vt-formulier verschoven naar 1 januari 2005, omdat nog niet genoeg ouders het allemaal rond hadden. Je hebt dan alleen wel kans dat de betaling iets later op gang komt.

Martineke: juist voor ondernemers is deze regeling vaak behoorlijk gunstig. Het werkgeversdeel van je man, wordt dan -naar inkomen- vergoed door de staat. Dat is één van de redenen dat het bij ons zo gunstig uitpakt. Dus ik zou dat toch nog maar eens nakijken als ik jou was.

Icaä, kun je niet iets met die intermediairs regelen dat je bijvoorbeeld de eerste factuur opstuurt en het contract en dat ze aan de hand daarvan uitbetalen? En dat je bijvoorbeeld aan het eind van het jaar de rest van de facturen opstuurt? Lijkt me een beetje overdreven op deze manier.
mooi he, alles
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:51 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571276
Ik heb inmiddels sinds gisteren de rekening van ons KDV binnen. Een pittig bedrag dat ik echt niet zomaar op kan hoesten. Nu zou er deze maand door mijn werkgever, de werkgever van mijn vriend en de belastingdienst geld naar ons moeten worden gestort zodat wij deze rekening kunnen betalen.
Tot op heden heb ik echter alleen nog maar iets ontvangen van mijn werkgever.

Heeft iemand van jullie al iets gehad van de Belastingdienst of van werkgevers?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24571358
De belastingdienst stort op de 17e
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24571370
Ik moet zelfs nog declareren bij mijn werkgever: formulier invullen, kopie van de rekening meesturen, kopie van het contract met het KDV meesturen en een werkgeversverklaring van mijn vriend.
Ik kan dit dus ook door het KDV laten doen voor 3 euro per maand. Dan hoef ik het dus niet eerst helemaal voor te schieten en later het geld zelf terug te vragen aan onze werkgevers, maar dat regelt het KDV dan voor je. Alleen heb ik persoonlijk geen trek om daar 3 euro per maand voor te betalen. Ik doe het zelf wel. Maar gezeur blijft het wel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:48:14 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571454
Oh, dat wist ik niet. Nou, als de werkgever van mijn vriend ook rond de 17e betaald heeft, kan ik de nota van het kdv nog redelijk op tijd betalen.

Het is voor die kinderdagverblijven toch ook een stuk moeilijker geworden om hun geld binnen te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:50:00 #17
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24571488
Belasting weet ik nog niet, daar heb ik wel vertrouwen in, maar de eerste miskleun is er al en die is van Kintent. Volgens hun is de factuur die ik van het KDV meestuur niet goed genoeg. Die is namelijk berekend in dagdelen en niet in uren.....Dus.... betalen ze nog niet... grrrrrrrrr. Ik bel het KDV.... Ja ik ben al de zoveelste met dit probleem, zij dealen met iets van 10 bemiddelaars en alleen Kintent doet moeilijk.
Zij hebben nu geregeld dat als ik een kopie van de plaatsingsovereenkomst meestuur, dat Kintent Januari iig uitbetaalt.
Ik vind het een schande, mijn werkgeefster betaalt voor de service van Kintent, zij draagt bij in mijn kinderopvangkosten, dus recht op t geld heb ik zowiezo denk ik, dit is gewoon mierenneuken van hun kant.

Natuurlijk was ik zo braaf om de rekening van het KDV voor te schieten, met in mijn hoofd dat Kintent beloofde binnen 5 dagen te betalen....... lijkt er op van niet
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:55:33 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571611
Mijn werkgever maakt ook gebruik van een bemiddelaar en die deden ook vrij moeilijk. Had ik eindelijk alle formulieren opgestuurd met kopieen van het contract en de goedkeuring van mijn werkgever enz. enz., kreeg ik alles terug, omdat mijn handtekening niet op het contract stond met het kdv.

Nee, want mijn vriend had dat contract getekend namens ons . Moest alles weer opnieuw met mijn handtekening erbij. En dit terwijl mijn werkgever alles al goed had gekeurd.

Maar achteraf gezien heb ik van deze bemiddelaar uiteindelijk heel vlot mijn geld gestort gekregen, dus uiteindelijk viel het nog mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:57:56 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24571650
Ik, die eerst oppas uit eigen zak moest betalen, ben zeeeeeeer tevreden met nieuwe regeling en gang van zaken. Gemeente en belasting betalen direct aan gastouderburo en zij incasseren de rest bij mij. Moet voor deze service wel 5 euro extra per maand aan bemiddelingskosten betalen maar dat kan niet anders aangezien de Gemeente niet op rekening van die client wil storten in verband met mensen die het geld dan ergens anders voor zouden gebruiken. Maar die 5 euro betaal ik er graag voor want eerder ging ruim 1/3 deel van mijn inkomen op aan opvang en dan had ik nog niet eens tijd genoeg voor alles op school. Nu heb ik ruim een halve dag extra opvang en ben slechts 1/9 deel van mijn inkomen kwijt aan opvang. Die 5 euro en de moeite is het voor mij dubbel en dwars waard!!!!
pi_24571653
Jeetje, misschien kan ik maar beter blij zijn dat onze werkgevers niet meebetalen...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:25 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571697
Ik betaal nu hetzelfde als voorheen, ik ben er niet op vooruit, maar gelukkig ook niet op achteruit gegaan. Voor mij is het enige verschil dat ik nu meer administratieve romslomp heb.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:01:27 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24571724
Ja dan is het strontirritant Livelink en zul je het moeten doen met mijn blijheid
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:02:41 #23
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24571744
Ach op zich is die regeling wel goed, je hebt in principe meer controle over de kosten en in ons geval gaan we er op vooruit en betalen we minder. Dus best tevreden over de regeling op zich. Alleen dat zo'n instantie als Kintent dan weer roet in het eten gooit..... ze zouden blij moeten zijn dat ze er nog zijn want technisch gesproken zou je een bemiddelaar niet eens nodig hebben...
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:03:23 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571752
Ik ben blij met jou en met alle anderen voor wie de wet een uitkomst is, natuurlijk
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24571787
Voor ons is het ook dé uitkomst, maar dat heb ik geloof ik al tienduizend keer verteld
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:10:27 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24577088
Hier hetzelfde als bij livelink..
we blijven hetzelfde betalen per saldo.. ik werd alleen 2 weken geleden ff gek van het heen en weer sturen van papieren en overal handtekeningen halen..
Maar als 't nou een beetje meezit, gaat 't vanaf nu beter lopen.

(hier hadden we trouwens een opvanginstantie die maar BLEEF vragen om een getekende automatische incasso (nee dus, want LMK betaalt alles aan de opvang maar verzuimt steeds een schriftelijke bevestiging hiervan te sturen aan de opvang... )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24577725
hehheh die LMK toch.
pi_24577914
Helaas valt het voor ons niet goed uit. Beide werkgevers betalen niet en we krijgen het minimale terug van de belasting
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:19:43 #29
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24578606
In het volkskrant magazine van deze week staat een lang artikel over de nieuwe wet kinderopvang:)
of niet natuurlijk
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:23:43 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24580666
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:19 schreef bixister het volgende:
hehheh die LMK toch.


Hij vindt 't zo sneu..

duurde ff voor 't kwartje viel..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:24:38 #31
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_24588360
Oké, van deze kant dan ook maar een update:

Afgelopen dinsdag maar eens gaan bellen naar de intermediaire organisaties. Beide zouden namelijk een voorschot gaan storten, maar je mag drie keer raden.

Eerst Kintent. Met de betreffende werkgever is de afspraak gemaakt dat wij géén maandelijkse factuur hoeven op te sturen. Maar op mijn vraag waarom we dan nog niks hadden gekregen, kreeg ik als antwoord: 'omdat u nog geen factuur hebt opgestuurd'
Uiteindelijk, na lang bellen degene aan de telefoon gekregen die (als enige binnen Kintent!) afwist van deze specifieke afspraak. Zij meldde ons dat wij 'ons voorschot voor de maand januari op 15 januari gestort gaan krijgen.' Noemen ze een voorschot! O ja, nog drie keer raden of het vandaag bijgeschreven was.

Toen KidsConcern. Ik was gewend om naar het plaatselijke kantoor te bellen. Dat nummer werd niet meer beantwoord; er draaide alleen een bandje dat ik in het vervolg naar een centraal nummer in Rotterdam moest bellen. Daar werd de hele ochtend niet opgenomen. Tot ik uiteindelijk wel contact kreeg met een wanhopige telefoniste, die mij ook nog kon melden dat de wachttijd voor het stellen van een vraag inmiddels minimaal een half uur duurde.
Ik heb de moed opgegeven.

Ondertussen wachten we nog steeds op ons geld dus.

Grrr, ik zag het aankomen, en het is niet meegevallen

O ja, de werkgever die KidsConcern in de arm heeft genomen is inmiddels van de onbereikbaarheid op de hoogte gesteld.

Waarom o waarom moest het systeem zoals het was - en dat redelijk functioneerde - vervangen worden door zo'n stalinistisch bureaucratisch gedrocht?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_24589770
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Helaas valt het voor ons niet goed uit. Beide werkgevers betalen niet en we krijgen het minimale terug van de belasting
Het goede nieuws is dat jullie dan een heel behoorlijk inkomen hebben

Ik kan ook in herhaling blijven vallen, voor ons is het dé uitkomst. Maar ik geloof dat wij ook het soort mensen zijn waarvoor deze wet is bedacht, mensen die voorheen ten prooi vielen aan de val dat kdv net zoveel kost als werken opbrengt.
mooi he, alles
pi_24590075
Voor zover ik het in kan schatten valt het voor ons ook gunstig uit!
Alleen moet ik al die papierentrope nog regelen, Jadey gaat binnenkort weer voor 1 dag naar het kdv. De werkgever van mijn vriend betaald niet mee, maar dat maakt dus nu gelukkig niets meer uit Dus wij horen ook bij dat soort mensen Phil
  zondag 16 januari 2005 @ 10:30:03 #34
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_24593824
Vind ik prima hoor, uitstekend zelfs, dat het voor sommige van jullie financieel gezien goed uitpakt. Dat is ook helemaal niet waar ik zo boos over ben. Voor ons pakt het trouwens min of meer budgettair neutraal uit.

Waar ik tegen te hoop blijf lopen is de ontzettende moeite die het kost om het geld waar we recht op hebben, te krijgen. Ik ben geen administratiekantoor, en wil het ook niet worden.

Ik begrijp echt niet waarom ik elke maand een rekening moet opsturen, met alle risico's van dien. Waarom kan ik niet één keer per jaar alle facturen opsturen, zodat er een definitieve afrekening komt. Waarom duurt het zo godsgruwelijk lang voordat er überhaupt uitbetaald wordt. Waarom wordt er zo verschrikkelijk moeilijk gedaan over het uitbetalen van eenzesde van de kosten. Dát is wat ik bedoel met een stalinistisch bureaucratisch gedoe.
Ik kan dat alleen maar vergelijken met de situatie van vorig jaar, waar we gewoon eens per maand een rekening kregen, die we gewoon betaalden.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_24594203
Oh maar ik begrijp ter dege wat je bedoelt Icaä. Bij mijn werk gaat het via CMK, ook een intermediar, zij betalen in opdracht van mijn werkgever dus die 1/6e aan mij uit. Ik verwacht hierin ook best problemen, het zijn logge organisaties. Gelukkig begrijp ik dat de belastingdienst het beter doet qua betaling. Ik begrijp ook niet waarom mijn werkgever het bedrag niet gewoon rechtstreeks met het loon mee kan betalen. Ik moet dadelijk dus voor het kdv van alle kanten geldstromen in de gaten houden.
pi_24611518
Wat ik niet begrijp, is dat die intermediairs nog bestaan; dat is helemaal niet meer nodig, het zorgt alleen maar weer voor een extra schakel in de toch al zo lastige problematiek...
Kintent, bijvoorbeeld, wordt o.a. door het onderwijs gebruikt, maar de betalingen van de werkgever zijn alleen maar om Kintent overeind te houden, niet om het allemaal gemakkelijker (lees: soepeler) te maken.
Ik neem aan dat er wel iets qua regels is dat het bedrag op een bepaalde tijd moet zijn gestort? Dan kun je je werkgever daarop aanspreken.
Overigens: spreek gewoon NIET de tussenpersoon aan, maar je baas, want die heeft voor de tussenpersoon gezorgd (neem ik aan) en is/blijft daardoor volledig verantwoordelijk voor de uitbetalingen. (Trouwens, ongetwijfeld heeft die al wel naar de tussenpersoon gestort, zodat de tussenpersoon lekker rente trekt)
  maandag 17 januari 2005 @ 13:54:35 #37
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24612267
Ik heb het ook aan mijn bazin verteld Bright, en ik vind ook dat de intermediars niet nodig zijn. Maar vaak zit het geld voor de kinderopvang in een CAO-afspraak. Bij de mitex (oa CAO mode en kleding) zit in het verenigingsbedrag de kosten voor de kinderopvang. Daar betaalt dus elk lid aan mee en dat wordt dus gecoördineerd door kintent.
Zelfde geldt dus voor de grafische CAO van mijn partner, loopt ook bij Kintent. Waarschijnlijk is het dus voor onze werkgevers duurder als ze de kinderopvang kosten apart betalen.
Mijn werkgeefster is in ieder geval van plan het uit te zoeken want zij baalt ook van deze gang van zaken van Kintent.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 januari 2005 @ 14:51:04 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24612849
Bij mij is de tussenpersoon juist weggevallen. Ik heb een rechtstreeks contract met de opvang. Werkgever betaalt ook een deel en belasting betaalt een deel. Alleen heb ik het nog niet rond allemaal omdat werkgever bepaalde papieren nodig had van de opvang en ik Christans sofinummer niet kan terugvinden Maar als het goed is ga ik minder betalen elke maand.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24613578
IK vraag me af wat ik nu precies moet regelen.... ik ben hard op zoek naar werk en ik kan naar mi pas kinderopvang regelen als ik zeker weet dat ik ergens kan gaan beginnen, maar als ik alles zo lees duurt dat met de kinderopvang ook redelijk lang hier in de buurt......

LAstig allemaal... komt trouwens voor mij niet door de nieuwe wet maar door de scheiding...
  maandag 17 januari 2005 @ 20:29:05 #40
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_24614450
Ben ik helemaal voor, afschaffing van die vreselijke intermediairs! Die hun producten ook nog eens aan ons werknemers 'verkopen' als zijnde extra service! (Want ja, ze nemen ons zoveel werk uit handen).

O, het is nu de 17e, en wat ik al dacht, ondanks alle prachtige beloften is er niks op onze rekening bijgeschreven. Er gaan morgen inderdaad klaagmailtjes naar de verschillende personeelsafdelingen. Ik heb daar al eerder aan de bel getrokken omdat KidsConcern telefonisch niet bereikbaar is.
Wat mij betreft kieperen ze die intermediairs er zo snel mogelijk uit!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_24617188
Hier stond vandaag keurig het bedrag van de belastingdienst op mijn rekening. Als ik het zo hoor mag ik blij zijn dat mijn werkgever niet meebetaalt, het lijkt me een ramp met al die bureaus. Kun je niet even flink gaan actie voeren dat dit echt te belachelijk is voor woorden?

Angel, om te beginnen maar gewoon inschrijven bij een kdv, dan kun je altijd daarna nog zien als er een plekje vrijkomt. Bij mij was er trouwens (jaja, amsterdam centrum nog wel) direct een plekje vrij, maar da's wel heel bijzonder.

Rewimo, dat nummer kun je toch gewoon nog een keer opvragen bij de belastingdienst?
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 januari 2005 @ 08:06:11 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24620216
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:06 schreef phileine het volgende:
Rewimo, dat nummer kun je toch gewoon nog een keer opvragen bij de belastingdienst?
Ja. Alleen sturen ze het niet op Als ik het voor volgende week woensdag niet gevonden heb mag ik er fijn voor naar Amsterdam om het persoonlijk op te halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 08:57:46 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24620660
o dat is lekker. hoewel........kunnen we gaan stadten
pi_24620662
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:06 schreef phileine het volgende:
Hier stond vandaag keurig het bedrag van de belastingdienst op mijn rekening. Als ik het zo hoor mag ik blij zijn dat mijn werkgever niet meebetaalt, het lijkt me een ramp met al die bureaus.
Hier hetzelfde
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 januari 2005 @ 08:58:45 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24620671
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:57 schreef lady-wrb het volgende:
o dat is lekker. hoewel........kunnen we gaan stadten
Heb een afspraak om 16.15, wordt krap
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 09:01:17 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24620687
hoe zit het eigenlijk als je gescheiden bent? moet dan de nieuwe partner bijdragen in de kosten van de kinderopvang? ik zou dat heel oneerlijk vinden. mijn ex weigert al vanaf het begiin om alimentatie of welke bijdrage dan ook in het onderhoud van wat hij zijn zoon noemt, te betalen.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 09:01:52 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24620697
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heb een afspraak om 16.15, wordt krap
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 januari 2005 @ 09:03:16 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24620708
Volgens mij heb ik daarover iets gezien op de site van de Belastingdienst. Ik was gisteren aan het zoeken naar de extra bijdrage voor alleenstaande ouders (dat ben ik officieel) maar dat kon ik niet vinden. Wel dat je die kunt krijgen, maar niet hoeveel dat dan is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:05:27 #49
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24620722
Alleenstaande ouderbijdrage is 1/6 deel van het gehele bedrag.
Je moet gewoon invullen op het formulier dat je alleenstaand bent.

Maar hoe zit dat dan Rewimo, betaalt Qtel niks?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 januari 2005 @ 09:19:43 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24620881
qltel betaalt officieel niks nee. Wij wonen ook niet samen. Zijn werkgever heeft geen regeling voor kinderopvang en dus is het gunstiger zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:32:50 #51
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24621913
Euh maar heeft Qtel hem ook niet erkend dan? Het zal vast gunstiger zijn maar zijn jullie niet samen zijn ouders? Ben jij als enige verantwoordelijk voor Christans opvoeding en welzijn?

Anyway als je het digitale formulier invult dan is er bij je eigen gegevens de vraag of je gehuwd bent of samenlevend. Als je dan nee invult, komt er bij het overzicht op het laatst naast de gewone tegemoetkoming ook nog de tegemoetkoming als alleenstaande ouder te staan.
pi_24622164
Breng je kind dan gewoon niet naar kinderopvang, zorg er lekker zelf voor. Je neemt toch geen kinderen om die vervolgens naar kinderopvang te brengen?
En je heb dan geen gedoe met die nieuwe wet
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:50:21 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24622175
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:49 schreef Shreyas het volgende:
Breng je kind dan gewoon niet naar kinderopvang, zorg er lekker zelf voor. Je neemt toch geen kinderen om die vervolgens naar kinderopvang te brengen?
En je heb dan geen gedoe met die nieuwe wet
En dat is lekker een hele ander discussie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24622331
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

En dat is lekker een hele ander discussie
Dat weet ik, maar ik geef alleen aan wat je zoal kunt doen om geen last te hebben van die nieuwe wet kinderopvang. Volgens mij is dat toch wel enigzins on-topic
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_24622348
En de groetjes terug natuurlijk
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_24623562
Ja en dan lekker teren op de zak van je vent of erger: die van de overheid Ten eerste hebben veel mensen daar geen zin in en ten tweede moeten allebei de ouders vaak wel werken, anders is er gewoon te weinig inkomen. Dus ga even lekker ergens anders stomme opmerkingen maken
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:02:43 #57
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_24626361
Oké, ik dacht dat Kintent erg was, nououw, KidsConcern is nog véle malen erger!

Vandaag daadwerkelijk contact gehad met KidsConcern en gevraagd waar de werkgeversbijdrage bleef.
Ze hebben het zó druk nu, dat het enige wat ze kunnen doen is mijn vraag noteren, en dan hopelijk binnen twee weken (!) mij een antwoord mailen.

Ik mag al blij zijn als de bijdrage over januari 2005 in juni 2006 binnen is als dit zo doorgaat
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_24630808
Ik heb vandaag het contract binnen gekregen van het kdv en voor het weekend stuur ik de aanvrag tegemoetkoming naar de belastingdienst. Volgens mij gaat dit traject nog wel redelijk goed heb ik het idee. Heb jij nu ook al iets gehoord van de belastingdienst Icaä? Kan het trouwens zijn dat je de aanvraag nog niet zo lang geleden hebt ingediend? Ik kreeg vanmiddag te horen dat als ik geluk had ik halverwege februari voor het eerst een tegemoetkoming krijg en anders halverwege maart. Ik moet eerst zorgen dat de electronische handtekening van mijn vriens bekend is, vandaar dat ik het pas in het weekend kan versturen.

En nu nog het CMK. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. De meeste ergenissen gaan toch wel over de tussenpersonen. Ik ben blij dat het in deze om 1/6 van het bedrag gaat, stelt dus zoals je zelf al zij geen drol voor! Dus ze bekijken het maar en ik zie wel wanneer het komt, ik ga me er niet al te druk over maken. Als de belastingdienst maar woord houdt
pi_24631621
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:37 schreef beefcake het volgende:
Ja en dan lekker teren op de zak van je vent of erger: die van de overheid Ten eerste hebben veel mensen daar geen zin in en ten tweede moeten allebei de ouders vaak wel werken, anders is er gewoon te weinig inkomen. Dus ga even lekker ergens anders stomme opmerkingen maken
En wie begint er nu lekker over een andere discussie? Niet ik deze keer.... (Ook jij krijgt de groetjes terug hoor )
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:20:26 #60
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24632059
Mijn werkgeefster heeft vandaag diverse pogingen gedaan om Kintent aan de lijn te krijgen, niet gelukt.....
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:10:47 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24635765
Danosa, ik had bij aanvang problemen met het CMK, maar toen alles eenmaal akkoord was, hebben ze al eind december het geld gestort, dus dat zat wel goed bij CMK

En de werkgever van mijn vriend heeft de intermediair er wel uitgegooid en hun Personeelszaken krijgt het toch ook niet voor elkaar om op tijd te betalen.
Het zal wel allemaal moeilijker zijn dan wij denken. I
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24639988
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 17:02 schreef Icaä het volgende:
Oké, ik dacht dat Kintent erg was, nououw, KidsConcern is nog véle malen erger!

Vandaag daadwerkelijk contact gehad met KidsConcern en gevraagd waar de werkgeversbijdrage bleef.
Ze hebben het zó druk nu, dat het enige wat ze kunnen doen is mijn vraag noteren, en dan hopelijk binnen twee weken (!) mij een antwoord mailen.

Ik mag al blij zijn als de bijdrage over januari 2005 in juni 2006 binnen is als dit zo doorgaat
Kun je ze niet een aangetekende brief sturen waarin je ze verplicht om binnen 2 weken te hebben betaald, omdat ze anders ook de wettelijke rente moeten betalen? Uiteraard zullen kosten door jou gemaakt om het bedrag te innen ook op hen worden verhaald, per direct, lijkt me.
pi_24665842
Die nieuwe wet is gewoon heel belangrijk om kwaliteitsverschillen te voorkomen. Iedere gastouders of oppas moet ingeschreven staan bij een geregistreerd bureau. Dat bureau staat dan borg voor de kwaliteit van de kinderopvang.

Ik kan niet voor andere bureaus spreken, maar ik doe een gedegen risicoanalyse en houdt mezelf persoonlijk op de hoogte over hoe het gaat met gezin, oppas of gastouder. Ook doe ik aan kennisuitbreiding.
Ook kan je bij bemiddelingsbureaus of gastouderbureaus hulp krijgen met het invullen van je belastingsformulier.
Kinder Oppas Bemiddeling en Advies
www.koba.nl
pi_24667285
dat belastingformulier is nog niet zo'n probleem als ik de mensen hier goed begrijp (ik vond zelf de digi versie heel simpel, maar ik heb ook jarenlang belastingrecht gehad). Het is vooral lastig om het werkgeversdeel terug te krijgen. Kan best dat het allemaal ingewikkeld is voor die lui, maar ze weten al heel lang dat dit eraan zit te komen. Vind het echt belachelijk dat ze hun zaakjes niet beter voor elkaar hebben.
mooi he, alles
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:36:33 #65
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24675505
Het belastingdeel is inderdaad het makkelijkste. Zeker het digitale forumulier was supersimpel om in te vullen (en ik heb nooit belastingrecht gehad) Ik heb vooral de behuplzaamheid van het bemiddelingsburo nodig, namelijk dat ze gewoon uitbetalen.
Inmiddels is het belastingeld dan ook al lang binnen, zonder problemen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_24698344
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:20 schreef moralia het volgende:
Mijn werkgeefster heeft vandaag diverse pogingen gedaan om Kintent aan de lijn te krijgen, niet gelukt.....
ow maar dat gaat heel gemakkelijk hoor...als je er maar de tijd voor neemt met een bakkie thee en een koekje
Ik ze vorige week ook nog gesproken, duurde een schamele 40 minuten voor ik ze aan de lijn had
Heb ik wel in 2 etappes gebeld, maar toch!

Maargoed...uiteindelijk nog geen reet mee opgeschoten want nu moet ík zorgen dat de administratie bij Korein klopt zodat die het weer juist aan Kintent door kunnen geven Wat een ongelofelijke zooi pfffffff !
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  donderdag 17 februari 2005 @ 15:01:45 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25128174
*zucht*
ondertussen zijn we bijna een maand verder... een maand waarin niets is verandert (zo blijkt)
Weer krijg ik een rekening van het kdv die naar LMK moet.. en waarom? Juist, omdat LMK zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.
Ik heb ook nog steeds geen factuur van LMK ontvangen met hoeveel ik nou uiteindelijk moet betalen.
Ik begin er langzamerhand spijt van te krijgen dat ik m'n overheidsbijdrage ook naar LMK heb laten overmaken, als ik alles in eigen beheer had gehouden dan liep alles nu gewoon al lang lekker en wist ik gewoon waar ik aan toe was.
Geen rekening krijgen is wel lekker, maar ik betaal toch liever 250,- p.m dan in een klap straks 750,-

En als je ze dan eindelijk te pakken krijgt hoor je steeds hetzelfde; "ja het is zo druk en uw spullen zijn in behandeling.. als het goed is, is over 2 wken alles voor elkaar"

Niet dus.. Het begint me nu echt de neus uit te komen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25128446
E.T. schrijf ze een aangetekende brief waarin je hun verplicht om alles geregeld te hebben binnen een redelijke termijn - zeg 2 a 3 weken, op straffe van een geldboete ter hoogte van het nog door jou te betalen bedrag van de tijd waarop ze hun zaakjes niet voor elkaar hadden.
  donderdag 17 februari 2005 @ 20:08:41 #69
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_25131640
Oow, hier loopt het ook nog niet vlekkeloos hoor

KidsConcern weer.
Eind december stuur ik in: drie volledig ingevulde declaratieformulieren + 3 kopiefacturen over de maanden januari, februari en maart 2005. In één envelop.

Eind januari krijgen we - nadat mijn werkgever zich er mee heeft bemoeid, een antwoord op mijn eigen telefonische vraag aan KC heb ik nooit gekregen - de bijdrage over januari gestort. Hoopvol.

Gisteren krijgen we een algemeen geadresseerde excuusbrief, waarin wordt uitgelegd dat het vanaf nu allemaal beter zal gaan. O ja, de uitleg van de problemen was hilarisch: ze hadden (met het oog op de toekomstige invoering van de Wet kinderopvang) de helft van het personeelsbestand eruit gegooid!

Omdat we volgens hun eigen regels de bijdrage over februari ook al hadden moeten ontvangen, heb ik maar eens geïnformeerd. Weer 20 minuten gewacht, en toen als antwoord: 'Nee mevrouw, uw declaratie over februari hebben we nooit ontvangen'
Huh? Die van januari wel?
Ja, die van januari wel.
Dat kán niet: die van februari zat in dezelfde envelop als die van januari! Jullie hebben 'm gewoon weggemaakt daar!

Of ik die van februari dus maar even opnieuw wil insturen.

En zo duurt het uren, dagen, weken voordat ik het geld krijg waar we recht op hebben. Lekkere club dat KidsConcern!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 17 februari 2005 @ 20:57:07 #70
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25132565
Zal ik m'n Kintent duit dan maar weer even in dit hopeloze zakje doen?

Geld van Januari nog steeds niet binnen. Inmiddels factuur voor Januari nog een keer opgestuurd met plaatsingscontract er bij én die van Februari.... Dat is nu 2 weken geleden en nog niks ontvangen. Natuurlijk heb ik wel weer braaf het KDV betaald. De overheidsbijdrage van de belasting is wel weer keurig binnen maar verder wordt het hier weer aardig benauwd op de bankrekening..

Vandaag stond er trouwens nog een stuk in de Volkskrant over de chaos bij zo'n beetje alle bemiddelaars. Zij geven de schuld aan de ouders die dingen niet goed invullen, en aan de werkgevers die dingen niet goed doen.... en oja het viel kwa werk een beetje tegen allemaal en.. en... en...
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  donderdag 17 februari 2005 @ 21:02:56 #71
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_25132681
Daarbij past alleen maar een héle diepe ZUCHT Moralia!


En natúúrlijk is het onze schuld. Ik bedoel, we zijn toch echt zo debiel dat we niet eens een declaratieformulier kunnen invullen? What was I thinking?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 17 februari 2005 @ 21:26:25 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25133179
Het is echt wel duidelijk waar het aan ligt want de mensen die geen gebruik hoeven te maken van bemiddeling zoals ik, hebben allemaal nergens last van. Belasting is netjes op tijd en zelfs de gemeente.

Klote hoor
pi_25133609
Ja en dan vind ik het irritant dat ik elke maand met mijn factuur van het kdv naar personeelszaken moet gaan Hier is het dus best goed geregeld, wordt netjes bij mijn salaris gestort.
pi_25133998
Joh ik hoef helemaal niets in te sturen naar mijn werkgever over naar het CMK. Bij de orginele aanvraag een kopie toegevoegd van het contract met het kdv en binnen no time bericht van CMK dat ik wel 38 hele euro's van mijn werkgever krijg iedere maand Tja waar gaat het over haha
Heeft iemand ervaringen met wijzigingen doorgeven aan de belastingdienst, bv verdiensten bijstellen of aanvraag voor meer dagen?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 15:20:08 #75
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25145604
LMK heeft telefonisch toegezegd dat ze vandaag (18 feb) geld overmaken naar onze rekening, en dat zou dan januari en februari moeten zijn. Ik hoop het maar, want ik heb nu al twee maanden zelf moeten betalen (oke, inmiddels draagt de belastingdienst ook bij)...

't is een lekker zooitje, en zoals ze (LMK) zelf communiceren 'heeft het een wat grotere impact dan ze verwacht hadden'
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:59:32 #76
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25161158
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 15:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
LMK heeft telefonisch toegezegd dat ze vandaag (18 feb) geld overmaken naar onze rekening, en dat zou dan januari en februari moeten zijn. Ik hoop het maar, want ik heb nu al twee maanden zelf moeten betalen (oke, inmiddels draagt de belastingdienst ook bij)...

't is een lekker zooitje, en zoals ze (LMK) zelf communiceren 'heeft het een wat grotere impact dan ze verwacht hadden'
[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:11:26 #77
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25164886
Hier wat beter nieuws! Eindelijk is het me gelukt geld terug te krijgen van Kintent!
En jawel, ze hebben januari én februari uitbetaald! Nu maar weer afwachten hoe het in maart zal gaan, maar dit is al vast binnen gelukkig.

Ik hoop dat het voor iedereen nu wat beter gaat, er is natuurlijk veel kritiek, vooral op de bemiddelaars, misschien hebben ze wat uitzendkrachten ingehuurd om het wat sneller te laten lopen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:52:13 #78
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_25202277
Icaa, wij hebben ook zoveel problemen met Kintent.
De werkgever van mijn vriend heeft als bemiddelaar Kintent aangesteld; ik ben student en krijg 1/6 van de gemeente. Over de gemeente niets dan lof: ik hoefde slechts één formuliertje in te vullen en verder regelen zij alles met het dagverblijf. De bijdrage van de gemeente wordt ook rechtstreeks overgemaakt naar het dagverblijf, ideaal.

Maar dan... Kintent .
We hebben 15 december de factuur en de aanvraag voor vergoeding voor januari ingediend en kregen pas eind januari het geld!!!
Op de vergoeding voor februari wachten we nog steeds.

Ik word er ook simpel van. Iedere maand stuur je precies hetzelfde naar Kintent: een kopie van de factuur, waarvan het bedrag telkens hetzelfde is, en een aanvraagformulier, wat ook steeds hetzelfde is. Alleen de maand verandert.

Schijtzooi.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 februari 2005 @ 12:39:42 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25203772
Van ons intranet:
quote:
Extra opnamemogelijkheid spaarloon voor kinderopvang

Spaarloon mag tussentijds belastingvrij worden opgenomen als het besteed wordt aan specifieke doelen. Met ingang van 1 januari 2005 is daar een nieuw doel bijgekomen. Het is mogelijk om nu ook de werknemersbijdrage voor kinderopvang hiervoor te gebruiken.

Het op te nemen bedrag van het spaarloon mag maximaal 1/6 van de aan de medewerker of zijn partner in rekening gebrachte kosten van kinderopvang bedragen.
Misschien heeft iemand er iets aan

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25203904
Die nieuwe wet is voor ons wel héél voordelig. Ik hoef dit jaar maar 89 euro zelf te betalen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:30:30 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_25204062
Wij zijn meer kwijt dan eerst. We betaalden eerst 79 euro per maand voor 2 dagen in de week. Omdat de werkgever van mijn vriend vorig jaar niet meebetaalde, hadden we een subisidieplaats.
Nu betalen we 119 euro in de maand. Nogal een verschil.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:07:29 #82
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25205780
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
[UPDATE]
*#&$(*@& WAT EEN GESODEMIETER #$^&@*#^

Het lijkt er op dat de werkgeversbijdrage van mijn vrouw ergens kwijtgeraakt is... Ik heb inmiddels een bevestiging van de bijdrage van mijn eigen werkgever binnen, maar daar is (tot op heden) nog niets van geboekt...

De servicedesk van LMK is maar tot 17:30 open, beetje onhandig omdat ik over het algemeen niet voor 17:45 thuis ben. Hulde daarom aan degene die om 17:50 uiteindelijk nog de telefoon oppakte bij LMK, maar die kon weer niet zo veel doen omdat de 'systemen afgesloten waren'. (WTF?? Ik doe mijn best om de boel 24x7 beschikbaar te hebben en zij zetten hun systemen blijkbaar uit? ) (wacht even, het is dinsdag. Misschien gebruiken ze een mainframe dat nu aan het IPL'en is...)
[/UPDATE]
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:08:00 #83
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25205785
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:11:09 #84
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25205805
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[UPDATE]
Helaas, er is dus geen cent overgeboekt...

Zaterdagmorgen heeft LMK op mijn antwoordapparaat ingesproken met het verzoek om terug te bellen. Na drie keer een kwartier wachten en daarna de mededeling dat het kantoor gesloten was heb ik de moed maar opgegeven...
[/UPDATE]
[UPDATE]
Het lijkt er #$#*$#($* verdraaid veel op dat de werkgeversbijdrage van mijn vrouw 'kwijtgeraakt' is. Staat in elk geval niet in de brief die ik vandaag gehad heb over de bijdrage van mijn werkgever via LMK.

Hulde overigens aan degene die na sluitingstijd nog de telefoon beantwoorde bij LMK, jammer alleen dat 'de systemen gesloten' waren en hij niets kon nakijken. ('gesloten'?? WTF?? Ik probeer voor mijn werkgever de boel 24x7 aan de gang te houden en zij zetten hun systemen uit? Of zouden ze aan het IPL'en zijn? 't Is tenslotte dinsdagavond!)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 mei 2005 @ 17:56:52 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27315449
Eindelijk bericht:

284 euro kosten opvang
min 47 euro werkgever (da's dus echt heel voordelig voor hun die nieuwe regeling!)
min 195 euro belastingdienst
------------
= 42 euro netto per maand

Vorig jaar betaalde ik nog 160 (weliswaar bruto, maar toch)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:30:29 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_27321608
Rewimo, wat voor soort opvang heb jij?
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 mei 2005 @ 21:44:48 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27321942
Ik heb nu twee dagen naschoolse opvang voor Christan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:05:55 #88
8885 moralia
Grip op je zak
pi_27322436
Dat is een mooi prijsje Rewimo! En hoeveel uur zit Christan dan op de opvang?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 mei 2005 @ 22:26:01 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27322891
Dat varieert. Hij is om half 3 uit, ik haal hem normaal gesproken tussen pakweg half 5 en 5, maar ze zijn open tot 6 uur.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 mei 2005 @ 08:52:40 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_27329152
Wij betalen 120 euro per maand voor 4 dagdelen kinderdagverblijf na aftrek gemeentebijdrage, bijdrage werkgever vriend en belastingdienst.
Maar ik blijf het een gedoe vinden. Ik vind het zo onzinnig dat we iedere maand een declaratieformulier en een kopie van de factuur naar Kintent moeten sturen! De formulieren zijn telkens exact hetzelfde, alleen de maand en het factuurnummer wijzigt.
Waarom werken ze niet net zoals bij de belastingdienst en de gemeente: je krijgt een vast bedrag per maand, zijn er wijzigingen, geef die dan door.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 mei 2005 @ 09:37:25 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27330218
Ik hoef gelukkig ook maar 1x een factuur af te geven. Alleen bij wijzigingen inderdaad weer een.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27332445
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 08:52 schreef MaLo het volgende:
Wij betalen 120 euro per maand voor 4 dagdelen kinderdagverblijf na aftrek gemeentebijdrage, bijdrage werkgever vriend en belastingdienst.
Maar ik blijf het een gedoe vinden. Ik vind het zo onzinnig dat we iedere maand een declaratieformulier en een kopie van de factuur naar Kintent moeten sturen! De formulieren zijn telkens exact hetzelfde, alleen de maand en het factuurnummer wijzigt.
Waarom werken ze niet net zoals bij de belastingdienst en de gemeente: je krijgt een vast bedrag per maand, zijn er wijzigingen, geef die dan door.
Tja ... je weet toch dat Kintent 1 van de slechtere tussenpersonen is? (bron: Tros Radar)
En eigenlijk is die tussenpersoon helemaal niet nodig; het zou de werkgever volgens mij veel werk besparen, als die tussenpersoon eruit wordt gefietst. In ieder geval zou het allemaal gemakkelijker worden.
Gelukkig hebben we geen opvang meer nodig, maar op den duur willen we wel nog aan die opvang doen en zitten we ook (weer!!) vast aan Kintent - zucht...
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:01:32 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_27348691
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:54 schreef Bright het volgende:
Tja ... je weet toch dat Kintent 1 van de slechtere tussenpersonen is? (bron: Tros Radar)
En eigenlijk is die tussenpersoon helemaal niet nodig; het zou de werkgever volgens mij veel werk besparen, als die tussenpersoon eruit wordt gefietst. In ieder geval zou het allemaal gemakkelijker worden.
Gelukkig hebben we geen opvang meer nodig, maar op den duur willen we wel nog aan die opvang doen en zitten we ook (weer!!) vast aan Kintent - zucht...
Ja, wij weten wel dat Kintent zuigt, maar de werkgever werkt er nu eenmaal mee. Ze zijn ook vaak erg laat met uitbetalen en geven slechte informatie.
Ze zeiden zo mooi toen de nieuwe regeling er kwam, dat het allemaal véél eenvoudiger zou worden. Welke oetlul dat verzonnen heeft...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:35:33 #94
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27354073
*heeft hoopvol net de kopieen gemaakt, en in de enveloppe gedaan en gaat t morgen op de bus doen voor mei en juni* wie weet gaat t goed (eerste keer scheepsrecht?)....
..en laat gaan...
pi_27368657
Oude situatie:
- rekening BSO wordt rechtstreeks betaald
- werkgever draagt niet bij
- belastingdienst geeft haast niets terug
- accountant verzorgt aanvraag teruggave bij belastingaangifte
- éénmaal per jaar een leuk bedrag terug

Nieuwe situatie
- rekening BSO wordt door BSO automatisch geïnd
- werkgever draagt niet bij
- belastingdienst geeft veel meer terug
- accountant verzorgt aanvraag teruggave bij belastingaangifte
- éénmaal per jaar een nog leuker bedrag terug

Maar met de instelling van de nieuwe wet werd het zo druk op de BSO dat ze daar niet veel meer kunnen doen voor de kinderen dan toezicht houden op het "vrij spelen". De jongens hebben nu dan ook de buik vol van de BSO, en wij houden ze met ingang van 1 juli maar thuis. Lopen vervelen kunnen ze hier ook. (en dan hoef ik ook niet het volle bedrag voor de opvang tijdens de vakantieweken te betalen, terwijl ik niets afneem)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:28:48 #96
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31765209
*schop*

Mijn werkgever heeft het contract met KidsConcern per 1 januari aanstaande beëindigd!
En gaat de werkgeversbijdrage gewoon weer zelf betalen. Dat lijkt mij een enorme vooruitgang!



(ik was niet de enige bij wie het geregeld misging)
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:38:44 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31765522
Mijn werkgever gaat het nu ook zelf doen en hebben ook het contract beeindigd met CMK per 1 januari 2006. Wel jammer, want het ging wel goed bij het CMK. Nu moet ik elke maand mijn rekeningen overleggen aan mijn werkgever en dan 1/6 daarvan declareren. Nou ja, het is niet anders. Ik hoorde vandaag toevallig wat ze moesten betalen voor de bemiddeling en dat was echt een enorm bedrag. Heel logisch dat ze daar mee stoppen. Die nieuwe wet is echt de doodsteek voor die bemiddelingsbureaus geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31767041
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef Icaä het volgende:
(ik was niet de enige bij wie het geregeld misging)
mooi geformuleerd!

ik heb 't pas onlangs allemaal moeten regelen (omdat ik nog niet zo lang weer -betaald- werk); wel even een gedoe maar al met al valt 't me toch nog wel mee. gelukkig levert ons kdv ook wel de benodigde informatie al helemaal 'op maat' aan, dat scheelt. en voorheen kregen we niks terug, nu een hele hoop. dus dat is
pi_33214649
Ik krijg de toeslag van de belastingdienst altijd (rond) de 15e van de maand. deze maand heb ik het nog steeds niet ontvangen... Als je voor 1 november de nieuwe aanvraag voor 2006 instuurde zou je het vanaf december gewoon moeten ontvangen. Ik heb het ruim op tijd aangevraagd. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Of doen ze het nu anders, of op een andere datum? Iemand die er iets meer over weet..?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 december 2005 @ 12:45:15 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33214714
Ze zijn te laat.
Het geld is (als het goed is) vandaag over gemaakt, morgen of overmorgen zou je het moeten ontvangen.
  maandag 19 december 2005 @ 12:47:48 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33214768
Ik weet er niet meer over, maar wel dat wij pas afgelopen vrijdag een brief met de goedkeuring van de toeslag ontvangen hebben. Misschien dat jij hem na het weekend ontvangt? En anders meteen bellen hoor, het gaat om te veel geld.
Update: vriendlief gelooft dat het voortaan aan het begin van de maand gestort gaat worden ipv op de helft. (vanaf 1 januari pas)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')