Oké, van deze kant dan ook maar een update:
Afgelopen dinsdag maar eens gaan bellen naar de intermediaire organisaties. Beide zouden namelijk een voorschot gaan storten, maar je mag drie keer raden.
Eerst Kintent. Met de betreffende werkgever is de afspraak gemaakt dat wij géén maandelijkse factuur hoeven op te sturen. Maar op mijn vraag waarom we dan nog niks hadden gekregen, kreeg ik als antwoord: 'omdat u nog geen factuur hebt opgestuurd'
Uiteindelijk, na lang bellen degene aan de telefoon gekregen die (als enige binnen Kintent!) afwist van deze specifieke afspraak. Zij meldde ons dat wij 'ons voorschot voor de maand januari op 15 januari gestort gaan krijgen.' Noemen ze een voorschot!
![]()
O ja, nog drie keer raden of het vandaag bijgeschreven was.
Toen KidsConcern. Ik was gewend om naar het plaatselijke kantoor te bellen. Dat nummer werd niet meer beantwoord; er draaide alleen een bandje dat ik in het vervolg naar een centraal nummer in Rotterdam moest bellen. Daar werd de hele ochtend niet opgenomen. Tot ik uiteindelijk wel contact kreeg met een wanhopige telefoniste, die mij ook nog kon melden dat de wachttijd voor het stellen van een vraag inmiddels minimaal een half uur duurde.
Ik heb de moed opgegeven.
Ondertussen wachten we nog steeds op ons geld dus.
Grrr, ik zag het aankomen, en het is niet meegevallen
![]()
O ja, de werkgever die KidsConcern in de arm heeft genomen is inmiddels van de onbereikbaarheid op de hoogte gesteld.
Waarom o waarom moest het systeem zoals het was - en dat redelijk functioneerde - vervangen worden door zo'n stalinistisch bureaucratisch gedrocht?