abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23727185
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:16 schreef SCH het volgende:
Wel opmerkelijk dat Oplaat zegt dat ze zich weer moet melden.
Die geluiden worden wel steeds sterker, het geduld raakt een beetje op heb ik de indruk.

Joh, de komende tien dagen zijn er nauwelijks debatten ivm Bernhard, daarna kerstreces en dan zitten we alweer in 2005. In die tijd heb je wel een filmpje af.

Trouwens: de gemiddelde bezetting van de Kamer is zo laag dat haar lege stoel toch niet opvalt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23727539
Jammer overigens dat er niet verder wordt gekeken dan een belediging. Laatst was de voorzitter van Milli Gürus (of hoe je dat ook schrijft) op nederland 1 (let wel: het grootste vertegenwoordigingsorgaan van islamieten in NL!!) die zei dat de politiek niet goed met de spanningen in NL omging en noemde het voorbeeld van Zalm die de oorlog had verklaard aan de Islam!

Dus ofwel ziet hij alle Islamieten als terroristen, ofwel heeft hij niet begrepen dat Zalm het over de letterlijke vertaling van Bush had: The War on Terror. De oorlog tegen terrorisme dus, niet de Islam.... Maar dat zie je helaas vaker bij moslims die er bijvoorbeeld ook vanuit gaan dat Van Gogh ALLE moslims als geitenneukers bestempelde.

[ Bericht 0% gewijzigd door sizzler op 02-12-2004 23:49:10 ]
pi_23727682
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef scanman01 het volgende:

Naar mijn idee KUN je niet naar een rechter stappen vanwege iets dat nog niet eens is gemaakt. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Als Submission 2 af is, dan ga je die film bekijken... en als er dan zaken in voorkomen die je niet aanstaan kun je naar de rechter stappen.

Voorafgaande aan Submission I waren er geen rechtszaken, is er afgewacht en voelden velen zich meer dan beledigd/gekwetst, maar de film was reeds gemaakt en omdat sommigen het zo hoog opnamen heeft deze film zelfs een moord tot gevolg gehad.

Misschien wordt Submission II wel als nóg kwetsender ervaren (eenmaal af) of als minder kwetsend, dat is pas zeker nadat hij gemaakt is, maar nav alles wat Part I heeft losgemaakt vind ik het op zich geen verkeerde zaak dat mensen de discussie of er wel een part II moet komen aanzwengelen middels deze rechtszaak ipv in de vorm van bedreigingen.

Zit jij echt te wachten op Part II? Gaat Ayaan hiermede de verlichting brengen of is het gewoon een wraakactie eea juist nu (op het verkeerde moment) aan te kondigen?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 2 december 2004 @ 23:51:11 #129
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23727729
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:44 schreef evert het volgende:

[..]

deel 2 heeft een ander onderwerp maar wordt uiteraard gelijk aan deel 1. het wordt gewoon een sequel, net als Rambo 1, 2 t/m 19.
dus op voorhand kun je stellen dat het hetzelfde wordt en men weer beledigd wordt. Immers, het tweede boek is ook gelijk aan het eerste boek.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Stom van me.

Ik zit alleen nog steeds te wachten op je antwoord op je eigen stelling dat dit soort zaken wel vaker voorgekomen zijn in Nederland.
Maar zoals wel vaker, als je een stelling poneert die aantoonbaar onjuist is, komt de reactie er nooit....

goh, SCH, je bent er wel maar reageert nog steeds niet op je eigen stelling....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23727754
Op welke zender zal het worden uitgezonden?? Ik neem aan opnieuw de VPRO. Echt de doelgroep die je wil bereiken.
  donderdag 2 december 2004 @ 23:52:13 #131
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23727759
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Voorafgaande aan Submission I waren er geen rechtszaken, is er afgewacht en voelden velen zich meer dan beledigd/gekwetst, maar de film was reeds gemaakt en omdat sommigen het zo hoog opnamen heeft deze film zelfs een moord tot gevolg gehad.

Misschien wordt Submission II wel als nóg kwetsender ervaren (eenmaal af) of als minder kwetsend, dat is pas zeker nadat hij gemaakt is, maar nav alles wat Part I heeft losgemaakt vind ik het op zich geen verkeerde zaak dat mensen de discussie of er wel een part II moet komen aanzwengelen middels deze rechtszaak ipv in de vorm van bedreigingen.

Zit jij echt te wachten op Part II? Gaat Ayaan hiermede de verlichting brengen of is het gewoon een wraakactie eea juist nu (op het verkeerde moment) aan te kondigen?

cosma, hoe kun je in godesnaam iets dat er nog niet is, gaan verbieden?
Leg me dat aub eens uit...
pi_23727764
quote:

[...]

Zit jij echt te wachten op Part II?

Nee. Net zo min als films met Georgina verbaan erin. Maar daar hoor je weer niemand over.

quote:
Gaat Ayaan hiermede de verlichting brengen of is het gewoon een wraakactie op het verkeerde moment?

Of het moment verkeerd is weet ik niet. Ik denk dat als je te lang wacht het moment ook verkeerd is omdat de discussie dan voorbij is. Nu leeft het, nu is er (internationale) belangstelling. Een wraakactie denk ik niet want deel 2 stond al geplanned. Je zou het hooguit een hommage kunnen noemen.
  donderdag 2 december 2004 @ 23:53:26 #133
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23727798
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:52 schreef schatje het volgende:
Op welke zender zal het worden uitgezonden?? Ik neem aan opnieuw de VPRO. Echt de doelgroep die je wil bereiken.

waarom neem je dat aan?
een volledige hypothese.

en over de doelgroep, ik heb al eerder opgeroepen dat de NMO het moet doen. hoop dat zij het lef hebben.
pi_23727970
quote:

Nou, Schatje, blijkbaar is deel 1 door duizenden moslims bekeken op Nederland 3 bij Zomergasten, dus hoezo de doelgroep niet bereiken
We ouwehoeren nu al weken over de gekrenkte zieltjes van die doelgroep die je volgens jou dus niet zou bereiken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23728013
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:53 schreef evert het volgende:

[..]

en over de doelgroep, ik heb al eerder opgeroepen dat de NMO het moet doen. hoop dat zij het lef hebben.

Ik hoop dat SBS het gaat uitzenden. Direct na 'Hart van Nederland'.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:04:04 #136
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23728043
quote:

Jazeker, ik zit te wachten op Submission 2 t/m 10 voor mijn part. Wel kan ze proberen het iets minder provocerend te brengen, maar als ze er voor kiest om opnieuw te provoceren is dat haar zaak en ook prima. Als we nu al "bang" zijn voor de reactie die Submission 2 weer kan losmaken, zijn we toch al heel erg op het verkeerde pad. Zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic mogen Islam aanhangers Ayaan zoveel aanklagen als ze willen, NADAT de film is gemaakt. Een film proberen te verbieden vanwege een verwachting is het meest idiote dat ik ooit heb gehoord. Totaal kansloos en heeft alleen maar als resultaat dat het de aanklagers geld gaat kosten.

En een wraakactie is het naar mijn idee zeker niet aangezien het al lang in de planning stond om deel 2 te maken. Ik kan me voorstellen dat velen het een verkeerd moment vinden, maar aan de andere kant is het wel heel erg Ayaan/Theo om het juist nu wél te doen!

En of ze "verlichting" gaat brengen is een uitdrukking waar ik eerlijkgezegd niets mee kan. Ik vind gewoon dat het verhal verteld moet worden en vind dat Ayaan best een goede manier heeft gekozen. Ik moet hier aan toevoegen dat ik het verder met Ayaan en de VVD totaal oneens ben, maar het Submission project kan ik wel op zijn waarde schatten. Ayaan ziet dat er onrecht aan de gang is, waar de meesten het toch wel mee eens zullen zijn, en probeert daar OP HAAR MANIER iets aan te doen. Niet iedereen is het daarmee eens, zoals altijd het geval is met spraakmakende zaken, maar dat zal en mag haar er niet van weeerhouden het te maken.

quote:

Misschien is de VPRO de enige die het destijds aandurfde om te laten zien. Misschien was het de keuze van Ayaan om het door de VPRO te laten uitzenden. En dat de VPRO kijkers de doelgroep is, is een opmerking die ik al helemaal niet begrijp en klinkt ook wat ongepast neerbuigend
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23728078
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:52 schreef evert het volgende:

cosma, hoe kun je in godesnaam iets dat er nog niet is, gaan verbieden?

Ik denk eerlijk gezegd dat ze de discussie willen aanzwengelen of er wel behoefte is aan Part II.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:08:48 #138
13973 ranja
image means nothing
pi_23728168
Ik heb niet alle 3 topic gelezen dus misschien val ik in herhaling, maar sinds wanneer is het normaal om als 2e kamerlid een bijbaantje te hebben als filmmaker?
Ik wil rechts Nederland wel eens horen als Marijnissen aankondigt een film te gaan maken getiteld 'De Glorie van Stalin'.

Misschien moet ze eens gaan kiezen, wil ze een land mede gaan regeren of een land gaan provoceren. Beide tegelijk lijkt me niet wenselijk.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:09:23 #139
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23728180
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat ze de discussie willen aanzwengelen of er wel behoefte is aan Part II.

en wie bepaald of er behoefte is aan een kunstuiting?
iedere schilder zou ook zo moeten redeneren?
pi_23728185
quote:

[..]

zoals ze dat ook wilden doen bij de Duivelsverzen bedoel je?
Was er behoefte aan dat boek, denk je? Bij moslims?
En zo nee, had het daarom maar beter niet geschreven en gepubliceerd moeten worden?

Is dat nu de toekomst?
Eerst peilen of de groep met de langste tenen wel behoefte heeft aan een en ander?
Of zullen we gewoon de groep wat steviger schoeisel geven?
pi_23728189
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:04 schreef scanman01 het volgende:

Als we nu al "bang" zijn voor de reactie die Submission 2 weer kan losmaken, zijn we toch al heel erg op het verkeerde pad.

Toch zou een dergelijk vrezen niet geheel ongegrond zijn terugkijkende naar de afgelopen maand.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:10:09 #142
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23728208
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:08 schreef ranja het volgende:
Ik heb niet alle 3 topic gelezen dus misschien val ik in herhaling, maar sinds wanneer is het normaal om als 2e kamerlid een bijbaantje te hebben als filmmaker?
Ik wil rechts Nederland wel eens horen als Marijnissen aankondigt een film te gaan maken getiteld 'De Glorie van Stalin'.

Misschien moet ze eens gaan kiezen, wil ze een land mede gaan regeren of een land gaan provoceren. Beide tegelijk lijkt me niet wenselijk.

wat is het verschil tussen een film maken en een boek schrijven? hoeveel essays worden er niet door kamerleden geschreven?
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:11:10 #143
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23728234
quote:

Er hoeft maar één persoon behoefte te hebben aan Submission part 2 en dat is Ayaan zelf! Of er behoefte aan is in Nederland is totaal niet relevant.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:11:24 #144
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23728237
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:08 schreef ranja het volgende:

o ja, laat marijnissen dat vooral doen. en als ik na het zien van de film me beledigd voel, pas dan stap ik naar de rechter.
Let op: NA
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:11:36 #145
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23728245
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:09 schreef milagro het volgende:

Is dat nu de toekomst?
Eerst peilen of de groep met de langste tenen wel behoefte heeft aan een en ander?

Het is tenslotte ook niet aan hen gericht. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23728282
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Toch zou een dergelijk vrezen niet geheel ongegrond zijn terugkijkende naar de afgelopen maand.

Ah, moord zou dus moeten lonen, nee jij laat het lonen met zo'n instelling!

chapeau!

een volgende keer wordt de lat iets lager gelegd, en kan het noemen van Mohammed zonder VzmH er achter je al de kop kosten.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:12:51 #147
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23728288
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Een dergelijk vrezen zou niet ongegrond zijn inderdaad, maar mag natuurlijk nooit de reden zijn om dan maar de film niet te maken. Zou dat wel zo zijn dan is het hek echt van de dam.
pi_23728317
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het is tenslotte ook niet aan hen gericht. .

Yep, en dus moeten we het maar niet doen.
Afrikaanse mannen worden boos als je zel verteld dat condooms gebruiken toch echt veiliger is voor de gezondheid van hen en die van anderen.
Zullen we dat ook maar achterwege laten dan, omdat zij geen behoefte hebben aan ons gejeremieer over condooms?
pi_23728331
quote:

zoals ze dat ook wilden doen bij de Duivelsverzen bedoel je?
Was er behoefte aan dat boek, denk je? Bij moslims?
En zo nee, had het daarom maar beter niet geschreven en gepubliceerd moeten worden?

Is dat nu de toekomst?

Na de moord op van Gogh zei iedereen op luide stem dat we in NL "problemen" op een andere manier oplosten. Bv door naar een advocaat te stappen, nu doet iemand dat en dan is het weer niet goed, kun je ook aangeven waarom je een dergelijke actie niet respecteerd?

Het maakt een inhoudelijke discussie los (het vermoedelijke doel van hun actie) en dat is alleen maar positief te noemen, zelfs AHA zal dat beamen.
pi_23728348
quote:
Is dat nu de toekomst?

Je kunt ook een discussie voeren over het resultaat van de actie in kwestie. Als de doelgroep er zich óf niets van aantrekt en een deel van die groep zich ook nog eens gekwetst ziet dan kan je je afvragen of een dergelijke film zijn doel niet gewoon voorbij schiet en meer schade kan aanrichten dan dat het waard is.

De compleet onzinnige opmerking "dat ze zich dan maar niet zo gekwetst moeten voelen" slaat ook kant noch wal. Sinds wanneer zijn mensen geneigd gedrag aan te passen omdat iemand zegt dat ze dat moeten doen? Laat staan gevoelens.....
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')