quote:Op donderdag 2 december 2004 15:25 schreef scanman01 het volgende:
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen.... Het wordt steeds gekker hier
zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebbenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:21 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Standaarden? Wat is dan de standaard? Iets wat de meerderheid doet? En wat is dan de grens?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef Re het volgende:
[..]
je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?
waarom vergelijken met Mohammed B., dat heeft geen zin, is niet waar en stigmatiseerd en slaat de discussie dood.. en het is verdomd naief discussierenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
[..]
Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef Re het volgende:
[..]
zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebben
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.
Maar het is toch prima dat mensen naar de rechter stappen. Dat is de enige juiste weg als je het ergens niet mee eens bent.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
[..]
Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Naar mijn idee KUN je niet naar een rechter stappen vanwege iets dat nog niet eens is gemaakt. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Als Submission 2 af is, dan ga je die film bekijken... en als er dan zaken in voorkomen die je niet aanstaan kun je naar de rechter stappen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.
[..]
Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, rustig laten veranderen dus.
je begrijpt mij niet, ik zeg allleen dat men sneller een label extremitisch/fundamentalistisch oplegt omdat men het staaft aan de vrijheden alhier, iemand die die vrijheden niet wil gebruiken wordt als vreemd ervaren.. niets minder niets meerquote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:17 schreef Drugshond het volgende:
BSB.... als het goed is heb je mail.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:
Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.
Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De rechter bepaalt wel of dat kan of niet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:
Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.
quote:Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef fayle het volgende:
Dit is wel opmerkelijk maar niet helemaal uniek.
Ook in het verleden zijn er groepen naar de rechter gestapt of naar de vertoning zelf om die te verhinderen. Denk aan Fassbinders stukken die antisemitisch zouden zijn.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, zullen we zo iedere discussie even omzeep helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |