quote:Op donderdag 2 december 2004 11:40 schreef Meki het volgende:
Heel goed van FNV
Vele Allochtonen willen werken maar de werkgevers zijn doof
door dit onstaat er criminaliteit
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt, maar uitzicht op een toekomst is ook al wat waard.
[..]
Uiteraard, maar er is nog genoeg laaggeschoold werk dat gedaan kan worden.
[..]
Ik heb het ook nooit over discriminatie gehad, ik denk dat je dan in deze discussie namelijk helemaal de verkeerde kant op gaat.
Tevens heb ik nooit beweerd dat het 'de oplossing' is, maar samen met betere scholing en andere projecten kan het zeker een positieve stimulans geven.
Tja, daar heeft iedere werknemer dan last van, dus is geen reden een dergelijk plan dan maar te schrappen. Er zullen ook wel weer economische crises komen, tja...zo kun je nooit iets doorvoeren.quote:Op donderdag 2 december 2004 13:55 schreef Elgigante het volgende:
Laaggeschoold werk zal er altijd zijn, maar het laaggeschoolde werk bij bedrijven in de profit sector gaat gestaag afnemen, dat kun je op je klompen aanvoelen nu de globalisering toeneemt.
Niet voor mij, aangezien ik me niet aansluit bij de discriminatie-oorzaak.quote:
De reden dat er zo weinig allochtonen werken tov autochtonen wordt vaak veroorzaakt door discriminatie als ik de berichten mag geloven, dus het is wel relevant.
Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.quote:
Het zal zeker een positieve balans geven, maar voornamelijk bij de groep allochtonen in de samenleving, juist niet bij de werkzoekenden die vanwege hun Nederlandse origine kunnen fluiten naar een baan.
Op een bedrijf gaan dit soort zaken als een lopend vuurtje en ik vrees het ergste voor gekwalificeerde allochtonen, die eenmaal aangenomen, buiten hun schuld om toch als product van positieve discriminatie worden gezien.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:00 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.
Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naastquote:Op donderdag 2 december 2004 14:09 schreef Koobus het volgende:
[..]
We hadden het toch over werkloosheid onder allochtonen in het algemeen? Wel, het is algemeen bekend dat allochtonen gemiddeld slechter opgeleid zijn dan autochtonen. Wat dat betreft is het dus niet verwondelijk dat de werkloosheid hoger is.
Ze zijn dus niet net zo goed gekwalificeerd, zoals jij beweert.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naast
Tuurlijk is de opleidingsgraad lager, maar dat betekent niet dat zij die lager opgeleiden dan maar in fucties moeten aannemen waar zij niet geschikt voor zijn.
Het zal dan ook regelmatig gaan om werk voor laagopgeleiden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:22 schreef Koobus het volgende:
[..]
Maar zo werkt de arbeidsmarkt niet. Een werkgever zal niet alleen kijken naar wat iemand nu kan, maar ook naar wat de groeimogelijkheden van een werknemer zijn. Als jij als MBO'er op een MBO-functie solliciteert en er is ook een HBO'er die voor dezelfde functie gaat voor hetzelfde geld, zal de werkgever eerder de HBO'er kiezen, omdat die in zijn ogen meer potentie heeft. De MBO'er heeft op zijn beurt weer een grotere kans om iemand met een lagere opleiding dan MBO te verdringen.
Zeker in een tijd van veel werkloosheid, als hoger opgeleiden genoegen nemen met banen die onder hun niveau liggen, zul je dit verschijnsel, het wordt 'verdringing' genoemd, vaak zien. De laagopgeleiden trekken altijd aan het kortste eind, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn. En omdat er relatief meer allochtone dan autochtone laagopgeleiden zijn, is onder die groep de werkloosheid ook het grootst.
Oplossing: zorgen dat je beter opgeleid wordt. En dus de boodschap aan allochtone ouders om hun kinderen te stimuleren zoals ik dat al eerder beschreven heb.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:26 schreef fayle het volgende:
1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.
Een in slecht nederlands gesteld braakstukje over discriminatie........
1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:40 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Inderdaad, zo langzamerhand wordt de nederlander in zijn eigen land gediscrimineerd door allerlei maatregelen en wetjes die door de linkse kliek zijn bedacht. Overigens is mij zeer vaak opgevallen dat met name marrokanen er zeer lustig op los discrimineren, vooral negers moeten het dan ontgelden........De agressie zit niet bij de nederlanders, wel bij een stel losgeslagen islamieten dat nog nooit heeft gehoord wat respect echt is, en dat woord dan ook aan de lopende band misbruikt.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:58 schreef Snik het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik zie hele allochtone bedrijven zonder ook maar 1 autochtoon aan het werk in de binnensteden
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed. Er is toch al meerdere keren onderzocht dat allochtonen met eenzelfde opleiding als autochtonen veel minder snel worden aangenomen! Zo'n wet lijkt me dus zeer nodig om ervoor te zorgen dat allochtonen dezelfde kansen krijgen. Mensen die tegen deze wet zijn, wíllen schijnbaar dat die "buitenlanders" werkloos blijven ofzo
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je zag een lange tijd geleden in Amerika vast ook vele negers aan het werk zonder een blanke erbij. In van die velden ofzo....
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee, dat vind niemand, maar de oplossing die de FNV aandraagt is een schijnoplossing die meer problemen gaat geven dan er op dit moment zijn.
Het doel heiligt ook niet de middelen mijns inziens, omdat de overheid niets te vertellen heeft in een vrije markteconomie over wie een bedrijf aan zou moeten nemen.
Het is een aardig initiatief, maar in de praktijk onuitvoerbaar en is ook niet de oplossng voor de kern van het probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |