abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23699674
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, het bedrijfsleven is schuldig aan het slechte integreren van de allochtonen. Gooi het maar op ons bord. Zou je niet eens kijken naar de allochtonen zelf wat men er aan kan doen?
Het gaat helemaal niet over integratie, het gaat over discriminatie.
pi_23699734
NIET doen! Ben zelf allochtoon en wil 'die baan' niet omdat ik 'het percentage allochtonen' in een bedrijf op peil moet houden.. wil gewoon die baan omdat de baas niet om mij, als Ali zijnde, heen kan, en ja het is best frustrerend dat men in sommige gevallen op naam iemand afwijst, maar helaas is het niet anders en je kan naar mijn mening beter 2x je best doen en laten zien dat je gewoon de beste voor die baan dan in een bedrijf komen te werken via zon regelingetje..

Dus een slecht idee naar mijn mening
X
pi_23699748
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:24 schreef Elgigante het volgende:
De overheid zal andere uitwegen moeten zoeken om de werkloosheid onder de allochtonen bevolkingsgroepen terug te dringen (betere scholing zorgt voor hoger opgeleide allochtonen die in een verantwoordelijke functie ook eerder een allochtoon aan zullen nemen en van discrminatie geen sprake is)
Waarom moet de overheid dat? De maatschappij moet daarvoor zorgen. De scholing is helemaal het probleem niet, dat wordt er in dit topic allemaal bij verzonnen. Het gaat gewoon om principes van onderscheid maken in kleur, dat jij ervan uitgaat dat een allochtoon eerder een allocthoon in dienst neemt, bevestigt al dat jij uitgaat van discriminatie en het feitelijk gewoon vindt.
  woensdag 1 december 2004 @ 19:08:33 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23699981
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:34 schreef SCH het volgende:
Werkgevers moeten gewoon meer allochtonen in dienst nemen. Ik dacht dat we zo graag wilden dat het beter ging met de allochtonen. En bedrijven hebben blijkbaar een voorkeur voor niet-allochtonen. Daar moet wat aangedaan worden en het streven en het plan van de FNV is dan ook voortreffelijk. Maar wordt vreemd genoeg bekritiseerd door mensen die normaal gesproken roepen dat die "luie allochtonen allemaal een uitkering hebben en eens aan het werk moeten". Als daar dan maatregelen voor worden voorgesteld, is het ook weer niet goed.
Zoals wel vaker is SCH één van de weinigen die het doorheeft.

Er is gewon een grote kloof in de huidige maatschappij. Heeft niks met racisme of discriminatie te maken maar met de constatering dat veel allochtone jongeren verzanden in de krochten van de samenleving omdat ze niks beters te doen hebben.

Juist van iedereen die hier altijd lopen te kankeren over de hoge relatieve criminaliteitscijfers onder allochtone jongeren en de neiging naar extreme denkbeelden, had ik verwacht dat ze dit idee wat beter naar waarde zouden kunnen schatten.
De basis is: 'mensen die niets te verliezen hebben, die niets om handen hebben in het dagelijks leven, zijn veel en veel sneller geneigd te vervallen in criminaliteit en doelwit van extremistische groepen omdat ze gewoonweg niets beters om handen hebben.'

Dat je daar zo'n simpel proces voor in werking kan stellen dat bepaalde allochtonen meer kans op werk en een toekomst geeft is maar een erg klein offer imo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23700030
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet over integratie, het gaat over discriminatie.
Man wat lul je nou over discriminatie. Als een allochtoon onvoldoende geintegreerd is past een toekomstig werkgever er wel voor op om deze persoon aan te nemen.

Nogmaals dan speciaal voor jou: Een werkgever is GEEN sociale instelling.
pi_23700048
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet de overheid dat? De maatschappij moet daarvoor zorgen. De scholing is helemaal het probleem niet, dat wordt er in dit topic allemaal bij verzonnen. Het gaat gewoon om principes van onderscheid maken in kleur, dat jij ervan uitgaat dat een allochtoon eerder een allocthoon in dienst neemt, bevestigt al dat jij uitgaat van discriminatie en het feitelijk gewoon vindt.
Waarom zou een onderneming een allochtoon weigeren?
Een onderneming moet haar geld verdienen door een dienst te verlenen aan de maatschappij.
Die maatschappij bestaat voor een deel ook uit allochtonen.
Een onderneming zal dus nooit een allochtoon weigeren als daar niet een reden voor is.
Die redenen zijn er legio, maar dit zijn geen racistische motieven.
Denk aan de hoofddoek, maar denk ook aan de ramadan.
Gedurende de ramadan mag een islamiet tussen zonsopgang en zonsondergang niets eten. Logisch dat zo iemand slechter functioneert.
Dit is geen flauw argument, maar een zoveelste reden uit een lange reeks van redenen.
Een onderneming heeft geen enkele reden om racistisch te zijn.
Indische Nederlanders zijn ook ondanks hun afwijkende huidskleur (meer afwijkend dan Marokkanen).
Dit komt omdat Indische Nederlanders zich volledig hebben aangepast aan de NL samenleving.
De bal ligt echt uitsluitend bij de allochtonen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_23700057
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:02 schreef Elgigante het volgende:
Aan wie is deze bijdrage besteed?
Gewoon, in general. Het komt eigenlijk op twee lijstjes sollicitanten neer, ééntje voor allochtonen en ééntje voor autochtonen. Lijkt mij geen integratie. Het is eigenlijk al verkeerd om over allochtonen en autochtonen te spreken, denk ik, in ieder geval in de mate waarin het gebeurt en waarin het onnodig is.
quote:
Moet trouwens wel een kwelling zijn om onder je naam een winnaar te zetten die de naam draat van een rechts persoon, niet?
Valt wel mee met die kwelling. De man is mij wat te links, daar ik extreem-rechts ben.
pi_23700112
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Man wat lul je nou over discriminatie. Als een allochtoon onvoldoende geintegreerd is past een toekomstig werkgever er wel voor op om deze persoon aan te nemen.

Nogmaals dan speciaal voor jou: Een werkgever is GEEN sociale instelling.
Maar je snapt volgens mij niet waar het topic over gaat. Het gaat niet om allochtonen die niet voldoende geintegreerd zijn, wat dat ook is. Het gaat om werknemers die het gewoon vertikken om gekleurde mensen in dienst te nemen.
pi_23700182
quote:

[..]

Jij denkt dat de scholing het probleem niet is? Wel eens een zogeheten zwarte school van binnen gezien? Ik meerdere, en ik kan je verzekeren dat scholing een zeer groot probleem is, mede veroorzaakt daar onaangepast gedrag, dat waarschijnlijk voorkomt uit vergevorderde desillusie, die spiraal moet worden doorbroken. En het principe waar het hier om draait is dat een bedrijf bij voorbaat schuldig is aan discriminatie als het naar de smaak van enkele machtswellustelingetjes niet genoeg allochtonen in dienst heeft. Dit is niet eens meer een omkering van de bewijslast, het is het zonder meer schuldig verklaren en opleggen van maatregelen. Dat hoort niet in een rechtsstaat thuis, maar eerder in een communistische dictatuur.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23700213
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

:')
Goh, wat heeft die reactie veel om 't lijf. Kun je nu ook nog een mooi Nederlands woord bedenken voor die taalfout? Je hebt 5 minuten de tijd, je tijd gaat nu in... tic tac tic tac

Uitermate trieste reactie trouwens op iets wat inhoudelijk vrij diepgaand was naar mijn idee. Wel weer tekenend voor de manier waarop jij de dialoog aangaat.
geen
pi_23700243
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je snapt volgens mij niet waar het topic over gaat. Het gaat niet om allochtonen die niet voldoende geintegreerd zijn, wat dat ook is. Het gaat om werknemers die het gewoon vertikken om gekleurde mensen in dienst te nemen.
sjees, je snapt de kern niet, bij integratie ligt de wortel.
pi_23700252
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:
Dat je daar zo'n simpel proces voor in werking kan stellen dat bepaalde allochtonen meer kans op werk en een toekomst geeft is maar een erg klein offer imo.
Inderdaad. Zo is het en niet anders, allochtonen krijgen gewoon minder snel een baan en dat heeft meestal niets met opleiding of vaardigheden of taal te maken. Blijkbaar willen sommige mensen helemaal geen oplossing voor dit soort problemen. Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
pi_23700261
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

sjees, je snapt de kern niet, bij integratie ligt de wortel.
Nee, want ook zeer geintegreerde allochtonen komen moeilijk aan werk.
pi_23700276
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:18 schreef Contino het volgende:

[..]

Goh, wat heeft die reactie veel om 't lijf. Kun je nu ook nog een mooi Nederlands woord bedenken voor die taalfout? Je hebt 5 minuten de tijd, je tijd gaat nu in... tic tac tic tac

Uitermate trieste reactie trouwens op iets wat inhoudelijk vrij diepgaand was naar mijn idee. Wel weer tekenend voor de manier waarop jij de dialoog aangaat.
Hallo? Jij spreekt allochtonen aan op hun slechte beheersing van de taal en je schrijft zelf een soort koeterwaals, dat is nogal hypocriet en eigenlijk ook wel tekenend voor de huidige mentaliteit.
pi_23700323
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo is het en niet anders, allochtonen krijgen gewoon minder snel een baan en dat heeft meestal niets met opleiding of vaardigheden of taal te maken. Blijkbaar willen sommige mensen helemaal geen oplossing voor dit soort problemen. Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
Ik zal even op jouw golflengte gaan zitten:

Werkgevers betalen de mensen, die de belasting betalen waarvan de uitkeringen van werkloze allochtonen betaald worden. Hoe het ook uitpakt, allochtonen kunnen die werkgevers maar beter op handen dragen...

Overigens was je reactie op het feit dat werkgevers mogelijk het land verlaten om aan dit soort maatregelen te ontkomen wel weer tekenend. Bij een Salomonsoordeel kies jij dus voor het halve kind klaarblijkelijk...

P.S.: Ben je er al uit hoe zo'n taalfout heet?
geen
pi_23700360
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo? Jij spreekt allochtonen aan op hun slechte beheersing van de taal en je schrijft zelf een soort koeterwaals, dat is nogal hypocriet en eigenlijk ook wel tekenend voor de huidige mentaliteit.
Wat een absurde stelling. In een lap van tientallen regels tekst ga jij op zoek naar een enkele taalfout. Die vond je en vervolgens ging je niet meer in op de inhoud. Wat je maar al te goed uitkwam.

P.S.: http://www.nederlandsewoo(...)in&woord=begrijpbaar

[ Bericht 12% gewijzigd door Contino op 01-12-2004 19:52:22 ]
geen
pi_23700382
quote:

[..]

Nog nooit problemen mee gehad. Verklaar dat dan maar... Let wel: en ik ben "pas" van de 2e generatie.
geen
pi_23700393
quote:

[..]

En voor de duidelijkheid, rasbloed autochtonen komen nu ook minder gauw aan het werk, de spoeling is niet bepaald dun te noemen. Als het nog even met de economische malaise zo doorgaat kan ik schoonmaakpersoneel op HBO niveau aannemen tegen het minimum loon......
  woensdag 1 december 2004 @ 19:35:56 #119
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_23700491
[quote] Laat ze dan lekker opzouten. Bedrijven die mensen niet aannemen vanwege hun huidskleur, die hoeven we hier helemaal niet/quote]

Mooi, mogen dan al die turkse supermarkten op slot ? Er zitten er heel wat hier om de hoek, en er werkt geen enkele ' blanke'

Overigens vind ik persoonlijke dergelijke winkels een hele goede zaak. Ondernemerschap is prijzenswaardig. Maar ga niet aan de ene kant de autochtone werkgevers verplichten om een bepaald percentage allochtonen in dienst te nemen, terwijl je de allochtone werkgevers hun gang laat gaan. Gelijke monnikken, gelijke kappen.

En graag zou ik van de voorstanders (SCH, Posdnous) even willen horen hoe ze vinden dat een dergelijke wettelijke maatregel met artikel 1 van de grondwet gerijmd kan worden
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_23700498
Wat is dat nou SCH, van notabene een allochtoon krijg je geen gelijk en van mij ook niet. Ik ben zelf ook een volbloed allochtoon.
pi_23700565
quote:

[..]

Als je zo begint houdt iedere discussie op. Je stelt gewoon dat objectieve feiten niet waar zijn en flikkert er een eigen volkomen ongefundeerde beschuldiging tegenaan. Vervolgens ga je nog een totaal ongefundeerd oordeel vellen over "sommige mensen".
Verder zijn werkgevers niet heilig verklaard, maar heeft de werkgever nog altijd wel het recht om personeel wat hem bevalt aan te nemen. Aan de sollicitant is het dan om bij de werkgever in de smaak te vallen. Kan de sollicitant dat niet, dan houdt het verhaal op, simpel. Maar ik zou zeggen, ga eens bestuderen wat het voor mensen zijn, die allochtonen die maar niet aan werk kunnen komen. Geschikte locaties zijn bijvoorbeeld het utrechtse kanaleneiland, het amsterdamse mercatorplein of de diamantbuurt, de haagse schilderswijk, ongeveer half rotterdam, kortom, in iedere grote stad valt het te bewonderen. Ik ken overigens veel zeer geslaagde allochtonen, met een goede baan bij een hollandse werkgever, je wilt niet weten wat deze mensen hebben te melden over hun klaplopende soorgenoten die zich weigeren aan te passen, die weigeren normaal gedrag te vertonen, die weigeren normale omgangsvormen in acht te nemen. Maar je moet bovenal stug volhouden dat het vooral niet aan die mensen zelf licht maar vooral wel aan die schurkachtige bedrijven. Je lijkt wel een kloon van Karl Marx.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 1 december 2004 @ 19:43:17 #122
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23700654
quote:

[..]

Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
Tsja...

En hoeveel arbeidsplaatsen heb JIJ gecreeerd dit jaar, SCH?

Mijn baas -eigen zaak met tien werknemers- drie en er volgen er nog meer. Dat zijn dus drie uitkeringen minder, drie premie- en belastingbetalers meer en drie gelukkige mensen omdat ze weer een baan hebben na werkloos geweest te zijn. En ons bedrijf is geen filantropische instelling, maar er moet gewoon geld verdiend worden. De banen zijn het resultaat van goed ondernemerschap, liefst zo min mogelijk gehinderd door allerhande belachelijke overheidsreguleringen.

Een beetje meer respect voor hardwerkende ondernemers zou op zijn plaats zijn.

(En voordat je het vraagt: er werken bij ons geen allochtonen en het is absoluut geen beleid om daar op te selecteren. Er heeft er gewoon nog nooit een gesolliciteerd. Maar ze zouden een gelijke kans hebben.)
Master of my domain
pi_23700904
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:43 schreef Koobus het volgende:

[..]

Tsja...

En hoeveel arbeidsplaatsen heb JIJ gecreeerd dit jaar, SCH?
Nog niets, in een ander topic heb ik hem al uitgedaagd voor wergever te spelen en daar is hij met de noorderzon uit vertrokken.
quote:
Mijn baas -eigen zaak met tien werknemers- drie en er volgen er nog meer. Dat zijn dus drie uitkeringen minder, drie premie- en belastingbetalers meer en drie gelukkige mensen omdat ze weer een baan hebben na werkloos geweest te zijn. En ons bedrijf is geen filantropische instelling, maar er moet gewoon geld verdiend worden. De banen zijn het resultaat van goed ondernemerschap, liefst zo min mogelijk gehinderd door allerhande belachelijke overheidsreguleringen.

Een beetje meer respect voor hardwerkende ondernemers zou op zijn plaats zijn.

(En voordat je het vraagt: er werken bij ons geen allochtonen en het is absoluut geen beleid om daar op te selecteren. Er heeft er gewoon nog nooit een gesolliciteerd. Maar ze zouden een gelijke kans hebben.)
  woensdag 1 december 2004 @ 20:16:14 #124
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23701516
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:35 schreef Labtech het volgende:
En graag zou ik van de voorstanders (SCH, Posdnous) even willen horen hoe ze vinden dat een dergelijke wettelijke maatregel met artikel 1 van de grondwet gerijmd kan worden
Dan zou je er vanuit gaan dat de situatie nu al gelijk is, wat niet zo is. Allochtonen vormen (als ik de Fokkertjes o.a. mag geloven) een steeds groter deel van de mensen die geen baan hebben en derhalve in de uitkeringssector terechtkomen.

Om hier iets aan te doen moet je een maatregel nemen die hen wat extra kan stimuleren, namelijk een betere kans op een baan, aangezien werkgevers sneller worden aangesproken op het feit dat zij nauwelijks allochtonen aannemen (en dat heeft niets te maken met ondergekwalificeerde mensen aannemen, dat zijn gewoon gelijkwaardige werknemers, met gelijke scholing, die een stapje voor krijgen tussen de stapels van honderden sollicitaties omdat die bevolkingsgroep schijnbaar in de problemen zit (wederom: dit is nota bene iets wat de allochtonenverwijtende mensen hier altijd roepen, dus ik snap niet wat het probleem is)).

Wat jullie schijnbaar denken is dat allochtonen nu overal de baantjes zullen wegpikken, wat een naieve praktijkvoorstelling is.
Als een bedrijf voldoende werknemers aanneemt uit alle bevolkingsgroepen in de arbeidsmarkt (bijvoorbeeld ook vrouwen, waar dit proces al jaaaarenlang bij in werking is, wat iedereen lijkt te vergeten), dan is er niets aan de hand en wordt iedereen gewoon op dezelfde manier aangenomen.

Het lachwekkende is dat de mensen die nu kritiek leveren dezelfde mensen zijn die altijd roepen dat allochtonen meer in de gaten gehouden moeten worden als het om criminaliteit gaat. Waarom vraag je dan: 'nou, omdat er relatief meer allochtonen worden opgepakt'.

Nu zijn er relatief minder allochtonen die aan de bak komen dus probeer je daar een uitzonderingspositie op te maken waarop je bij gelijke koppen af en toe een knoop kan doorhakken richting de allochtoon, en dan is het weer niet goed.

Ik snap dat het hele principe erg vervelend is voor mensen die allochtonen simpelweg het land uit willen of niet kunnen accepteren dat zij hier ook gewoon leven, maar het is een vokomen logische manier van denken.

Iedereen die daadwerkelijk wil dat de allochtone bevolking beter in dit land past en zich niet relatief meer stort in criminaliteit en radicalisme, zal dit idee meer dan begrijpelijk vinden, praktische invulling daargelaten.

Als je dit principe met de art. 1 Grondwet gaat vergelijken kan je net zo goed 65 plus passen voor bejaarden afschaffen, aangezien dat ook discriminerend is.

Het gaat om het bevorderen van de kansen van mensen en niet om het terughouden van mensen, dat is het belangrijke verschil.
  woensdag 1 december 2004 @ 20:17:40 #125
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23701549
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog niets, in een ander topic heb ik hem al uitgedaagd voor wergever te spelen en daar is hij met de noorderzon uit vertrokken.
[..]

Typisch gevalletje van stuurlui en wal dus.
Master of my domain
pi_23701610
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat is dat nou SCH, van notabene een allochtoon krijg je geen gelijk en van mij ook niet. Ik ben zelf ook een volbloed allochtoon.
Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zich
  woensdag 1 december 2004 @ 20:21:44 #127
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23701656
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:16 schreef Posdnous het volgende:

Het gaat om het bevorderen van de kansen van mensen en niet om het terughouden van mensen, dat is het belangrijke verschil.
Je creeert geen kansen. Je verplicht een bedrijf iemand in dienst te nemen die om uiteenlopende redenen niet de voorkeur hoeft te genieten. En daarmee zadel je dus een bedrijf op met een probleem dat niet het zijne is.
Master of my domain
  woensdag 1 december 2004 @ 20:25:08 #128
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23701754
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:21 schreef Koobus het volgende:

[..]

Je creeert geen kansen. Je verplicht een bedrijf iemand in dienst te nemen die om uiteenlopende redenen niet de voorkeur hoeft te genieten. En daarmee zadel je dus een bedrijf op met een probleem dat niet het zijne is.
Nee, dat zie je verkeerd. Het gaat om gelijjk gekwalificeerde mensen waaruit een keuze wordt gemaakt. Er wordt geen bedrijf verplicht mensen aan te nemen die ondergekwalificeerd zijn, asociale karakterneigingen hebben of op een andere manier niet toereikend zouden zijn voor het bedrijf.

Als je dat denkt begrijp ik dat je er problemen mee zou hebben, gelukkig is dat niet zo
pi_23701802
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:21 schreef Koobus het volgende:

[..]

Dan suggereer je dat een bedrijf volledig los staat van de maatschappij en dat is onzin. Dat er relatief veel minder alllochtonen een baan krijgen is deels de schuld van het bedrijfsleven en zeker ook de mede-verantwoordelijkheid ervan. Er is niks mis mee om een bedrijf iets te verplichten, ze komen er wel achter dat het dan allemaal wel meevalt. Bedrijven kunnen ook zelf de kans grijpen en die hele verplichting hoeft dan niet nodig te zijn - dat is precies wat de FNV zegt.

Er wordt nogal hysterisch op die zogenaamde verplichting gereageerd terwijl de FNV zelf stelt dat het bedrijfsleven een kans moet hebben om dat voor te zijn. Maar dat er wel iets aan de hoge werkloosheid onder allochtonen moet gebeuren.

Ik ben trouwens altijd een voorstander van positieve discriminatie geweest, niet van de term maar wel van de doelstelling en van de resultaten. Het is erg jammer en onverkwikkelijk dat de wet SAMEN is afgeschaft. Maar dat zie je zo vaak in de politiek, aan de ene kant zaken beveln (allochtonen moeten van alles) en aan de andere kant de boel afbreken (een wet die arbeidsparticipatie versterkt afschaffen).
pi_23701878
Wie zegt dat het probleem bij de bedrijven ligt? Misschien zijn er onder de allochtonen gewoon meer mensen minder geschikt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23702005
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zich
Ahhhhhhh, goed dat ik dat weet.

Ben je al ingeschreven bij de K.v.K. of ben je nog steeds voorstander van verder profiteren cq (laten) teren op de zak van een ander?
pi_23702268
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zich :')

Het niet met jou eens zijn is een vergissing en als SCH zijn ongefundeerde mening verkondigt, is dit de waarheid, hmm?
  woensdag 1 december 2004 @ 22:35:12 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23703300
quote:

[..]

SCH weet niet wat een allochtoon is.
SCH is een racist want voor hem is allochtoon een niet blanke.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23709692
quote:

[..]

Ik neem toch aan dat dit ook een probleem van de overheid is en niet alleen van de maatschappij, die draait immers prima op het moment, ware het niet dat er sprake is van een slechte economische situatie.
De FNV wil een verplichte hoeveelheid allochtonen bij werkgevers en de enige die daar middels een wet iets aan kan doen is echt de overheid.

De maatschappij kan daar niet voor zorgen, het zal uit moeten gaan van de werkgevers zelf, van niemand anders.
Ik ga er vanuit dat een allochtoon eerder een allochtoon in dienst neemt inderdaad, dat heeft met kennis van dergelijke bedrijven te maken en is inderdaad deels discriminatie, anderen noemen het 'hun eigen hachje redden'.

Scholing is zeker een probleem voor veruit de grootste groep allochtone werklozen of wil je het gewoon niet inzien?
Allochtonen hebben steeds beter opleidingen, maar anno 2004 is het merendeel dat werkloos is nog altijd summier geschoold en daar versta ik MAVO en/of VMBO ook onder.

Dat ik in Islamtische bedrijven zeer weing autochtonen terug vind heeft niets met 'het gewoon vinden van discriminatie te maken', maar met een feitelijke constatering.
Je moet eens een lesje causaal verband gaan volgen.

Maar vind je dat een Islamitische werkgever met 100% allochtonen in dienst ook verplicht moet worden autochtonen in dienst te nemen?
Yeah baby Yeah!
pi_23709823
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:12 schreef Elgigante het volgende:
Maar vind je dat een Islamitische werkgever met 100% allochtonen in dienst ook verplicht moet worden autochtonen in dienst te nemen?

Daar valt wel wat voor te zeggen maar dat is niet echt waar het hier over gaat. Het gaat niet om een verdeelsleutel maar om het aan het werk krijgen van allochtonen.
pi_23709925
quote:

[..]

Er is gewon een grote kloof in de huidige maatschappij. Heeft niks met racisme of discriminatie te maken maar met de constatering dat veel allochtone jongeren verzanden in de krochten van de samenleving omdat ze niks beters te doen hebben.

Juist van iedereen die hier altijd lopen te kankeren over de hoge relatieve criminaliteitscijfers onder allochtone jongeren en de neiging naar extreme denkbeelden, had ik verwacht dat ze dit idee wat beter naar waarde zouden kunnen schatten.
De basis is: 'mensen die niets te verliezen hebben, die niets om handen hebben in het dagelijks leven, zijn veel en veel sneller geneigd te vervallen in criminaliteit en doelwit van extremistische groepen omdat ze gewoonweg niets beters om handen hebben.'

De groepen allochtonen die het nieuws halen met hun schofferende gedrag zijn meestal niet in de leeftijd midden 20, maar zijn tieners met net haar op hun pik die in de schoolbanken horen te zitten.

Een zeeeeeeeeer groot deel van de hangjongeren is zeer laag geschoold en maken sowieso weinig kans op een baan in een land waar steeds minder behoefte is aan laaggeschoolde arbeiders, het werkt dus van twee kanten.
(Die kereltjes die dagelijks op straat hangen zijn echt geen VWO-ers of academici)

Het initiatief om meer allochtonen aan werk te helpen en zodoende ook de criminaliteit terug te dringen en de gedachte van 'laat ze eens werken ipv thuiszitten' weg te nemen is natuurlijk zeer positief.

Ik denk alleen dat het verplicht stellen van een bepaald deel allochtonn in dienst niet de oplossing is, werkgevers zijn namelijk vrij om aan te nemen wie zij willen en sollicitanten kunnen om allerhande redenen niet aangenomen worden.
Veel van die redenen zijn inderdaad vooroordelen, maar het is vrij onmogelijk een werkgever te veroordelen voor discriminatie in het sollicitatieproces.

Zoals wel vaker heeft SCH de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 11:37:27 #137
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23710130
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De groepen allochtonen die het nieuws halen met hun schofferende gedrag zijn meestal niet in de leeftijd midden 20, maar zijn tieners met net haar op hun pik die in de schoolbanken horen te zitten.
Klopt, maar uitzicht op een toekomst is ook al wat waard.

quote:

Een zeeeeeeeeer groot deel van de hangjongeren is zeer laag geschoold en maken sowieso weinig kans op een baan in een land waar steeds minder behoefte is aan laaggeschoolde arbeiders, het werkt dus van twee kanten.
(Die kereltjes die dagelijks op straat hangen zijn echt geen VWO-ers of academici)
Uiteraard, maar er is nog genoeg laaggeschoold werk dat gedaan kan worden.

quote:

Het initiatief om meer allochtonen aan werk te helpen en zodoende ook de criminaliteit terug te dringen en de gedachte van 'laat ze eens werken ipv thuiszitten' weg te nemen is natuurlijk zeer positief.

Ik denk alleen dat het verplicht stellen van een bepaald deel allochtonn in dienst niet de oplossing is, werkgevers zijn namelijk vrij om aan te nemen wie zij willen en sollicitanten kunnen om allerhande redenen niet aangenomen worden.
Veel van die redenen zijn inderdaad vooroordelen, maar het is vrij onmogelijk een werkgever te veroordelen voor discriminatie in het sollicitatieproces.
Ik heb het ook nooit over discriminatie gehad, ik denk dat je dan in deze discussie namelijk helemaal de verkeerde kant op gaat.
Tevens heb ik nooit beweerd dat het 'de oplossing' is, maar samen met betere scholing en andere projecten kan het zeker een positieve stimulans geven.
pi_23710158
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:26 schreef Elgigante het volgende:

Vandaar dat de FNV met dit voorstel komt.
De wet Samen was daar ook al voor.

En wie zegt dat het hier vooral over hangjongeren gaat? Het gaat net zo goed om hoogopgeleide mensen.
  donderdag 2 december 2004 @ 11:38:47 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23710173
quote:

[..]

bla bla bla

Net als SCH heb je er niets van begrepen.
Voor jouw is een allochtoon een "bruine"
Je verstopt je achter politiek correct taalgebruik, en het is voor jouw de schuld van de maatschappij dat Naffers voor zoveel problemen zorgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23710183
quote:

[..]

Je spreekt de werkgevers aan op hun vooroordelen, maar begaat dezelde fout door van aannames (zeer goed geïntegreerde allochtonen komen ook niet aan het werk) een feit te maken.
Tuurlijk zijn er ook zeer goed geïntegreerde allochtonen die niet aan een baan komen, maar dat geldt ook voor die paar honderd duizend andere werklozen.

je anarchistische n communistische trekjes komen weer bovendrijven zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Zodra een bedrijf in jouw ogen (vrijwel altijd dus) over de schreef gaat, moet en zal dit aangepakt worden met paardenmiddelen zoals het discrimineren van autochtonen ten gunste van allochtonen, terwijl je inbreuk wilt maken op de hoeksteen van de vrije markteconomie (het bedrijf) waar wij onze welvaart aan te danken hebben.

Niemand is er op tegen om meer allochtonen aan het werk te helpen, maar je kunt zoiets nimmer verplichten, het einde is dan namelijk zoek.

Werkgevers zullen:
- een verplicht aantal mensen boven de 40 in dienst moeten hebben (Sollicitanten in die leeftijd worden ook nogal eens afgewezen vanwege hun leeftijd
- een verplicht aantal vrouwen (die wordne ook weleens gediscrimineerd omdat de werkgever geen zin heeft in migraine klachten of betaald zwangerschapverlof)
- een verplicht aantal ex-bajes klanten (die worden ook nogal eens gediscrimineerd vanwege hun verleden)

Zo kun je nog een tijdje doorgaan en het laat de belachelijkheid van het (goedbedoelde) voorstel zien.
Yeah baby Yeah!
pi_23710228
Heel goed van FNV

Vele Allochtonen willen werken maar de werkgevers zijn doof
door dit onstaat er criminaliteit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23710283
Blegh, er zijn ook zat goed opgeleide autochtonen die niet aan een baan komen momenteel hoor! Goede opgeleide allochtonen en autochtonen schieten niet zomaar de criminaliteit in..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 2 december 2004 @ 11:44:39 #143
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23710342
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

Voor jouw is een allochtoon een "bruine"

quote:
Je verstopt je achter politiek correct taalgebruik, en het is voor jouw de schuld van de maatschappij dat Naffers voor zoveel problemen zorgen.
Graag geen onnozele zelf getrokken conclusies aan mijn woorden verbinden, want ik heb niet eens iets gezegd, wat hier maar een beetje op lijkt.
pi_23710384
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar valt wel wat voor te zeggen maar dat is niet echt waar het hier over gaat. Het gaat niet om een verdeelsleutel maar om het aan het werk krijgen van allochtonen.

Hoezo gaat het daar niet om? Als je a zegt zul je ook b moeten zeggen, want autochtone werknemers zitten met eenzelfde probleem in een allochtonenbranche.
Dat dat probleem veel kleinschaliger is wil niet zeggen dat het dan maar opzij geschoven moet worden, want 'we willen de Islamitische werkgevers niet voor het hoofd stoten'..

het principe is inderdaad om allochtonen meer toegang te verlenen tot het arbeidsproces, maar met een verplichting tov de werkgever los je niets op.

Als werkende is het ook erg lastig om in een huis dat voornamelijk bewoond wordt door studeneten een kamer te krijgen, puur omdat ik geen student ben (en ze veronderstellen dat ik dan niet gezamelijk wil eten, afwassen, niet mee wil feesten etc, kortom vooroordelen), dat lijkt me eenzelfde vorm van discriminatie als de allochtonen meemaken.

Wat heb ik eraan als de overheid een regel instelt om jonge werkenden per se in een studentenhuis te plaatsen?
je wordt met de nek aangekeken en van echt plezierig wonen kan dan geen sprake meer zijn, het geldt ook voor allochtonen die vanwege een regeltje aan hun baan gekomen zijn (ongeacht of hij goed of slecht werk levert), dat wordt niet geapprecieerd in het bedrijf, dat kan ik je wel vertellen.
Yeah baby Yeah!
pi_23710603
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Vandaar dat de FNV met dit voorstel komt.
De wet Samen was daar ook al voor.

En wie zegt dat het hier vooral over hangjongeren gaat? Het gaat net zo goed om hoogopgeleide mensen.

Ik ken een redelijk aantal hoger opgeleide allochtonen (VWo-ers) van mijn schooltijd die daarna een HBO of universitaire studie hebben gedaan en allen hebben na een half jaar een baan kunnen vinden waar zij blij mee zijn en voor hebben geleerd.
Ik merk aan hoger opgeleide allochtonen (althans mijn rferentiekader) totaal niets van eventuele discriminatie, ook zij hebben er nooit last van ondervonden, wel waren zij natuurlijk de pispaaltje bij hun buurtgenootjes, puur omdat zij de kans die ze hadden (een opleiding) met beide handen aangegrepen hebben en daar zijn ze trots op, en terecht!

Op mijn bedrijf heeft ook totaal niemand er moeite mee of een nieuwe collega autoch- of allochtoon is, als het maar iemand is die geschikt is voor zijn/haar functie.
(ik werk niet in een klein dorp bij een bedrijf met slecht 15 werknemers als je dat mocht denken)

Bij ons is het dus echt geen probleem
Yeah baby Yeah!
pi_23710653
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:40 schreef Meki het volgende:
Heel goed van FNV

Een behoorlijk aantal mensen die ik ken zitten al langere tijd zonder werk door de ingestorte arbeidsmarkt, tesamen honderden sollicitaties zijn vruchteloos geweest.

intussen hangen zij niet op straat, maar zoeken elke kans om aan een baan te geraken ipv af te geven op werkgevers en of de maatschappij.

De aanhouder wint.

Hoe is het eigenlijk bij de overheid gesteld met deze zaken?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 12:11:54 #147
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23710939
Die SCH is zo heilig overtuigd van zijn eigen extreemlnkse gelijk dat het bijna aandoenlijk en knuffelbaar begint te worden. Hij maakt zijn eigen feiten van vooronderstellingen en komt dan steeds terug met de dezelfde dooddoeners, als ware het een moslim met de stoplap "dat staat nou eenmaal zo in de Koran".

Ik ben ervan overtuigd dat een waardevol iemand, zwart of blank, zal worden aangenomen als hij de meest geschikte kandidaat is gebleken tijdens de sollicitatieprocedure. Je mag toch aannemen dat personeelsfunctionarissen over mensenkennis beschikken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 2 december 2004 @ 12:17:42 #148
3542 Gia
User under construction
pi_23711070
Ik wist niet dat deze regel afgeschaft was?
Werkgevers hadden toch al de verplichting om een bepaals percentage allochtonen en vrouwen aan te nemen! Dat losten ze op door allochtone vrouwen aan te nemen. Twee vliegen in één klap.

En ach, FNV stelt toch niet dat je verplicht Marokkanen aan moet nemen!
  donderdag 2 december 2004 @ 12:20:18 #149
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23711133
quote:

[..]

Afijn, nu even serieus: slecht plan, een dergelijk plan gooit alleen olie op het vuur kwa racisme en discriminatie. Belachelijk. Straks krijg je nog boetes voor het niet-in-dienst-hebben van een allochtoon
Moet je opeens een autochtoon iemand afwijzen omdat een allochtoon erbij moet. Nee, als je echt haat jegens bevolkingsgroepen wilt creeeren moet je vooral dit soort maatregelen doorvoeren.

Trouwens wij hebben een Tjech en een halve Surinamer in dienst, dus we voldoen al ruimschoots hieraan, maar vreemd genoeg gaat het zeker niet om die 2 groepen?
Aisja was 9 toen mohammed haar neukte:
http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
pi_23711174
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:20 schreef Snik het volgende:
Trouwens wij hebben een Tjech en een halve Surinamer in dienst, dus we voldoen al ruimschoots hieraan, maar vreemd genoeg gaat het zeker niet om die 2 groepen?

Natuurlijk niet. Je snapt toch ook wel dat met allochtoon 'Moslim' word bedoeld?
pi_23712270
Je hoort gewoon geen onderscheid te maken. Allochtoon, Moslim, kleurling or whatever, het maakt niet uit.
Wat wel uitmaakt is het feit dat dat met artikel 1 van de grondwet wel gebeurd. Op het moment dat je ' het ' noem ben je al fout bezig.

Het gevolg is dat we nu met HONDERDDUIZENDEN niet-Nederlanders zitten die onder dwang van een wet zijn aangenomen.

Met als achterliggende gedachte dat het allemaal zo zielig was wat in de vorige eeuwen gebeurd is, slavernij, holocaust etc. Wat voelde iedereen zich toch gediscrimineeerd, wat hadden ze toch weinig werk. Ja ze moesten wel stelen en drugsdealen want verder kregen ze van niemand wat. Tot plotseling rond 1990 dit opgelost zou worden door allochtonen gewoon een baan en een inkomen te geven.
Helaas bleek de praktijk bitter in de jaren 90 die volgden. De criminaliteit nam nog meer toe, de drugshandel nam immense vormen aan. En tenslotte werden Jihad-strijders het verdiende loon voor de vuile blanken.
Niet echt slim gespeeld van de niet-westerlingen, maar er blijkt wel uit dat dwang ons alleen maar opzadeld met figuren die niet echt bereidwillig zijn en zich niet loyaal opstellen t.a.v. hun werkgever of t.a.v. de overheid.

Dus had PIM FORTUYN het goed gezien door artikel 1 uit de grondwet te willen halen en iedere baas gewoon zelf laten bepalen wat hij wil.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_23712671
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:40 schreef Meki het volgende:
Heel goed van FNV

Aha, en dat is dan dus de vrijbrief voor crimineel gedrag, wel ik heb nu een aardig groot schulgevoel.
pi_23713215
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Klopt, maar uitzicht op een toekomst is ook al wat waard.
[..]

Uiteraard, maar er is nog genoeg laaggeschoold werk dat gedaan kan worden.
[..]

Ik heb het ook nooit over discriminatie gehad, ik denk dat je dan in deze discussie namelijk helemaal de verkeerde kant op gaat.
Tevens heb ik nooit beweerd dat het 'de oplossing' is, maar samen met betere scholing en andere projecten kan het zeker een positieve stimulans geven.

Uitzicht op een (rooskleurige) toekomst is niet vanzelfsprekend als je voortiojdig je school verlaat, niet verder leert dan VMBO of je in je jeugd strafbbaar hebt gemaakt aan verschillende delicten.
Iedereen die geen overdreven rottigheid uithaalt in zijn jeugd en een studie of voortgezette opleiding met succes afrondt heeft imo een goede basis voor een goede toekomst, of het nu een vrouw, een man, een autochtoon of allochtoon is.

Laaggeschoold werk zal er altijd zijn, maar het laaggeschoolde werk bij bedrijven in de profit sector gaat gestaag afnemen, dat kun je op je klompen aanvoelen nu de globalisering toeneemt.

De reden dat er zo weinig allochtonen werken tov autochtonen wordt vaak veroorzaakt door discriminatie als ik de berichten mag geloven, dus het is wel relevant.
Het zal zeker een positieve balans geven, maar voornamelijk bij de groep allochtonen in de samenleving, juist niet bij de werkzoekenden die vanwege hun Nederlandse origine kunnen fluiten naar een baan.
Op een bedrijf gaan dit soort zaken als een lopend vuurtje en ik vrees het ergste voor gekwalificeerde allochtonen, die eenmaal aangenomen, buiten hun schuld om toch als product van positieve discriminatie worden gezien.

Ik kan het fout hebben, maar ik vind een verplichting een gevaarlijke en kwalijke zaak.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 14:00:38 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23713344
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:55 schreef Elgigante het volgende:

Laaggeschoold werk zal er altijd zijn, maar het laaggeschoolde werk bij bedrijven in de profit sector gaat gestaag afnemen, dat kun je op je klompen aanvoelen nu de globalisering toeneemt.
Tja, daar heeft iedere werknemer dan last van, dus is geen reden een dergelijk plan dan maar te schrappen. Er zullen ook wel weer economische crises komen, tja...zo kun je nooit iets doorvoeren.
quote:

De reden dat er zo weinig allochtonen werken tov autochtonen wordt vaak veroorzaakt door discriminatie als ik de berichten mag geloven, dus het is wel relevant.
Niet voor mij, aangezien ik me niet aansluit bij de discriminatie-oorzaak.
quote:

Het zal zeker een positieve balans geven, maar voornamelijk bij de groep allochtonen in de samenleving, juist niet bij de werkzoekenden die vanwege hun Nederlandse origine kunnen fluiten naar een baan.
Op een bedrijf gaan dit soort zaken als een lopend vuurtje en ik vrees het ergste voor gekwalificeerde allochtonen, die eenmaal aangenomen, buiten hun schuld om toch als product van positieve discriminatie worden gezien.
Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.
  donderdag 2 december 2004 @ 14:09:22 #155
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23713530
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:00 schreef Posdnous het volgende:

Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.

We hadden het toch over werkloosheid onder allochtonen in het algemeen? Wel, het is algemeen bekend dat allochtonen gemiddeld slechter opgeleid zijn dan autochtonen. Wat dat betreft is het dus niet verwondelijk dat de werkloosheid hoger is.

Ze zijn dus niet net zo goed gekwalificeerd, zoals jij beweert.
Master of my domain
  donderdag 2 december 2004 @ 14:12:41 #156
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23713597
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:09 schreef Koobus het volgende:

[..]

We hadden het toch over werkloosheid onder allochtonen in het algemeen? Wel, het is algemeen bekend dat allochtonen gemiddeld slechter opgeleid zijn dan autochtonen. Wat dat betreft is het dus niet verwondelijk dat de werkloosheid hoger is.

Ze zijn dus niet net zo goed gekwalificeerd, zoals jij beweert.
Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naast

Tuurlijk is de opleidingsgraad lager, maar dat betekent niet dat zij die lager opgeleiden dan maar in fucties moeten aannemen waar zij niet geschikt voor zijn.

Het zal dan ook regelmatig gaan om werk voor laagopgeleiden.
pi_23714891
Het is een stompzinnig voorstel van de FNV. De werkgevers zijn in de meeste gevallen het probleem namelijk niet, het ligt vooral aan de overige - voor het merendeel blanke autochtonen - werknemers, zeker als het om leidinggevende functies gaat, omdat die het eenvoudig verdommen om een zwarte of bruine chef of cheffin boven zich te hebben. Een werkgever kiest in zo'n geval dus eieren voor z'n geld en houdt met allerlei smoesjes de niet-westerse allochtoon of kleurling buiten de deur. Dat is wat er werkelijk aan de hand is in Nederland.

Overigens ben ik falikant tegen dit soort 'positieve discriminatie' maatregelen. Mensen moeten gewoon een eerlijke kans krijgen ongeacht afkomst, geslacht, geaardheid enzovoorts. Het enige wat telt is of iemand qua opleiding geschikt is voor een baan.

Dus het probleem zit gewoon veel dieper en de FNV maakt het alleen maar erger, let maar op. Zie je ook al aan de reacties hier, kun je nagaan hoe het op de werkvloer zal zijn.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:22:28 #158
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23715157
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naast

Tuurlijk is de opleidingsgraad lager, maar dat betekent niet dat zij die lager opgeleiden dan maar in fucties moeten aannemen waar zij niet geschikt voor zijn.

Het zal dan ook regelmatig gaan om werk voor laagopgeleiden.

Maar zo werkt de arbeidsmarkt niet. Een werkgever zal niet alleen kijken naar wat iemand nu kan, maar ook naar wat de groeimogelijkheden van een werknemer zijn. Als jij als MBO'er op een MBO-functie solliciteert en er is ook een HBO'er die voor dezelfde functie gaat voor hetzelfde geld, zal de werkgever eerder de HBO'er kiezen, omdat die in zijn ogen meer potentie heeft. De MBO'er heeft op zijn beurt weer een grotere kans om iemand met een lagere opleiding dan MBO te verdringen.

Zeker in een tijd van veel werkloosheid, als hoger opgeleiden genoegen nemen met banen die onder hun niveau liggen, zul je dit verschijnsel, het wordt 'verdringing' genoemd, vaak zien. De laagopgeleiden trekken altijd aan het kortste eind, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn. En omdat er relatief meer allochtone dan autochtone laagopgeleiden zijn, is onder die groep de werkloosheid ook het grootst.

Oplossing: zorgen dat je beter opgeleid wordt. En dus de boodschap aan allochtone ouders om hun kinderen te stimuleren zoals ik dat al eerder beschreven heb.
Master of my domain
pi_23715239
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:22 schreef Koobus het volgende:

[..]

Maar zo werkt de arbeidsmarkt niet. Een werkgever zal niet alleen kijken naar wat iemand nu kan, maar ook naar wat de groeimogelijkheden van een werknemer zijn. Als jij als MBO'er op een MBO-functie solliciteert en er is ook een HBO'er die voor dezelfde functie gaat voor hetzelfde geld, zal de werkgever eerder de HBO'er kiezen, omdat die in zijn ogen meer potentie heeft. De MBO'er heeft op zijn beurt weer een grotere kans om iemand met een lagere opleiding dan MBO te verdringen.

Zeker in een tijd van veel werkloosheid, als hoger opgeleiden genoegen nemen met banen die onder hun niveau liggen, zul je dit verschijnsel, het wordt 'verdringing' genoemd, vaak zien. De laagopgeleiden trekken altijd aan het kortste eind, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn. En omdat er relatief meer allochtone dan autochtone laagopgeleiden zijn, is onder die groep de werkloosheid ook het grootst.

Oplossing: zorgen dat je beter opgeleid wordt. En dus de boodschap aan allochtone ouders om hun kinderen te stimuleren zoals ik dat al eerder beschreven heb.

En als nou blijkt dat in erg veel gevallen bij gelijke geschiktheid de autochtoon stelselmatig voorrang krijgt, dan ontstaat er een scheve verhouding. Wat is er dan op tegen een handje te helpen?
pi_23715270
Discriminatie bestaat.

Dat blijkt uit al postings in deze thread.

Vrouwen, minderheden, allochtonen hebben allemaal bewezen minder kans om hogerop of aan werk te komen dan witte mannen.

Dat het FNV nu een prioriteit maakt om de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt aan te pakken is een goede zaak.
Werkloosheid, sociale achterstand, achterstelling, kansloosheid, discriminatie werken allemaal onvrede in de hand. In een land als Nederland dat te kampen heeft met steeds grotere tegenstellingen tussen groepen is het belangrijk om oorzaken aan te pakken. En die liggen in scholing en werk (naast natuurlijk het nu zeer actuele internationale fundamentalisme - maar ook daar geldt volgens alle deskundigen: neem de onvrede weg en de noodzaak om je identiteit in de islam te zoeken daalt enorm).

Kortom, een zeer goed initiatief.

Het probleem is echter tweeledig:

1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.

2. Positieve actie of discriminatie is voor velen gelijk aan voortrekken.

Echter, positieve actie is niets meer dan een middel on Ongelijkheid weg te werken.

Bij gelijke geschiktheid worden dan allochtonen, vrouwen ed aangenomen, omdat ze gediscrimineerd worden zonder dat middel.

Ik zou willen dat mensen eens nadachten in plaats van onmiddelllijk in grote onredelijke angst te schieten.
De nederlandse witte mensen zijn niet degenen die gediscrimineerd worden. Dat is een feit.
Zegt je gevoel anders, lees dan eens een rapport of onderzoek zodat je vervolgens weet dat je angst ongefundeerd is.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:27:58 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23715307
pi_23715334
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:26 schreef fayle het volgende:

1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.

Dit is inderdaad een groot maatschappelijk probleem en een taboe.
pi_23715590
quote:
Een in slecht nederlands gesteld braakstukje over discriminatie........

Inderdaad, zo langzamerhand wordt de nederlander in zijn eigen land gediscrimineerd door allerlei maatregelen en wetjes die door de linkse kliek zijn bedacht. Overigens is mij zeer vaak opgevallen dat met name marrokanen er zeer lustig op los discrimineren, vooral negers moeten het dan ontgelden........De agressie zit niet bij de nederlanders, wel bij een stel losgeslagen islamieten dat nog nooit heeft gehoord wat respect echt is, en dat woord dan ook aan de lopende band misbruikt.
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 2 december 2004 @ 15:41:07 #164
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23715604
quote:

Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_23715619
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.

Misschien kun je het op argumenten weerleggen?
pi_23715643
Omdat je zelf nooit met argumenten komt, natuurlijk.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_23715725
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:40 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Inderdaad, zo langzamerhand wordt de nederlander in zijn eigen land gediscrimineerd door allerlei maatregelen en wetjes die door de linkse kliek zijn bedacht. Overigens is mij zeer vaak opgevallen dat met name marrokanen er zeer lustig op los discrimineren, vooral negers moeten het dan ontgelden........De agressie zit niet bij de nederlanders, wel bij een stel losgeslagen islamieten dat nog nooit heeft gehoord wat respect echt is, en dat woord dan ook aan de lopende band misbruikt.

I don't agree.

En ik raad je aan over discriminatie en vooral 'achterstelling' van witte mensen eens wat meer te lezen (zie stuk hierboven).

Dat andere groepen ook discrimineren is ongetwijfeld waar. Ook onder andere mensen bestaan vooroordelen en stereotiepen die kunnen leiden tot discriminatie.

Alleen blijft er altijd éen ding voor mij belangrijk en dat is het volgende:
Discriminatie doet altijd pijn maar meér wanneer het ook effect heeft.
Daar bedoel ik mee, dat als bv homo's hetero's discrimineren, die hetero's daar in de praktijk behalve van de woorden weinig last van hebben. Waaarom?
Omdat het nu eenmaal zo is, dat homo's in de minderheid zijn en dus niet massaal hetero's het leven zuur kunnen maken.

De meerderheid heeft altijd meer macht dan diegenen die in de minderheid zijn.
Dat is geen treur of zeur verhaal maar een droog gegeven.

En dit betekent dat wanneer marokkanen gediscrimineerd worden, dit veel grotere praktische gevolgen heeft op school, werk, etc. dan wanneer marokkanen witte nederlanders discrimineren.

Juist dát aspect van discriminatie maakt het leven moeilijk.
pi_23715764
quote:

[..]

Driewerf klinkt leuk.

En dan nu de argumenten, want die geef je niet.

Ik daag je uit om met argumenten te weerleggen wat ik schreef.
En daarbij beschouw ik onderbuik en mijn tante had ook laatst niet als argumenten
  donderdag 2 december 2004 @ 15:52:29 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23715899
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed. Er is toch al meerdere keren onderzocht dat allochtonen met eenzelfde opleiding als autochtonen veel minder snel worden aangenomen! Zo'n wet lijkt me dus zeer nodig om ervoor te zorgen dat allochtonen dezelfde kansen krijgen. Mensen die tegen deze wet zijn, wíllen schijnbaar dat die "buitenlanders" werkloos blijven ofzo
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 2 december 2004 @ 15:58:20 #170
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23716049
quote:
Discriminatie bestaat.

Absoluut.

Ik zie hele allochtone bedrijven zonder ook maar 1 autochtoon aan het werk in de binnensteden
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
  donderdag 2 december 2004 @ 16:00:01 #171
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716097
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:58 schreef Snik het volgende:

[..]

Absoluut.

Ik zie hele allochtone bedrijven zonder ook maar 1 autochtoon aan het werk in de binnensteden

Je zag een lange tijd geleden in Amerika vast ook vele negers aan het werk zonder een blanke erbij. In van die velden ofzo....
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23716101
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed. Er is toch al meerdere keren onderzocht dat allochtonen met eenzelfde opleiding als autochtonen veel minder snel worden aangenomen! Zo'n wet lijkt me dus zeer nodig om ervoor te zorgen dat allochtonen dezelfde kansen krijgen. Mensen die tegen deze wet zijn, wíllen schijnbaar dat die "buitenlanders" werkloos blijven ofzo

Nee, dat vind niemand, maar de oplossing die de FNV aandraagt is een schijnoplossing die meer problemen gaat geven dan er op dit moment zijn.
Het doel heiligt ook niet de middelen mijns inziens, omdat de overheid niets te vertellen heeft in een vrije markteconomie over wie een bedrijf aan zou moeten nemen.
Het is een aardig initiatief, maar in de praktijk onuitvoerbaar en is ook niet de oplossng voor de kern van het probleem.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 16:10:26 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716379
Discriminatie hoort nou eenmaal bij de evolutie, kunnen wij verder ook weinig aan doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 2 december 2004 @ 16:15:09 #174
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23716504
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je zag een lange tijd geleden in Amerika vast ook vele negers aan het werk zonder een blanke erbij. In van die velden ofzo....

Oh ja, dat was ik vergeten. De allochtonen in Nederland hebben we met geweld als slaven geimporteerd
pi_23716567
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee, dat vind niemand, maar de oplossing die de FNV aandraagt is een schijnoplossing die meer problemen gaat geven dan er op dit moment zijn.
Het doel heiligt ook niet de middelen mijns inziens, omdat de overheid niets te vertellen heeft in een vrije markteconomie over wie een bedrijf aan zou moeten nemen.
Het is een aardig initiatief, maar in de praktijk onuitvoerbaar en is ook niet de oplossng voor de kern van het probleem.

Dat heb ik nou al vele malen gehoord maar ik hoor nog steeds geen enkel alternatief. Natuurlijk zitten hier ook nadelen aan maar het biedt wellicht een oplossing en de vrije markteconomie is niet heilig, er zijn belangrijker dingen.
pi_23716850
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:15 schreef Snik het volgende:

Oh ja, dat was ik vergeten. De allochtonen in Nederland hebben we met geweld als slaven geimporteerd

Even een dotje historisch besef:

1. een deel van de allochtonen in Nederland zijn inderdaad afstammelingen van slaven die oa Nederland de wereld doorzeulde.

2. allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst zijn oorspronkelijk naar nederland gehaald om hier het rotwerk te doen waar onze ouders geen zin in hadden. Niet met dwang geimporteerd dus, maar uitgenodigd.
pi_23716899
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef Re het volgende:
Discriminatie hoort nou eenmaal bij de evolutie, kunnen wij verder ook weinig aan doen

Discriminatie wordt anders niet genoemd in de boekwerken a la Darwin over evolutie.

Wel wordt als menselijke eigenschap genoemd in psychologische en antropologische werken dat mensen de neiging hebben datgene wat ze het beste kennen als veilig en fijn te bestempelen en datgene dat ze niet kennen als anders en eng. Dat is een bron voor discriminatie natuurlijk.

Maar evolutie?

Evolutie betekent eerder dat je als mensheid ziet waar voordelen liggen en die dan uitbuit om de boel te verbeteren. Discriminatie weg werken is in dat opzicht veel evolutionairder, want economie, politiek, sociaal etc is een samenleving zonder (gevaarlijke) tegenstellingen veel nuttiger

pi_23716955
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:58 schreef Snik het volgende:

Absoluut.

En dan bedoel je:
groentewinkels?
wasserettes?
islamitische slagerijen?

En daar wil jij heel graag werken en je hebt gesolliciteerd maar je wordt niet aangenomen??
Yeah right.

Name ONE.
Een bedrijf met veel werknemers. Waar jij wilt werken, gesolliciteerd hebt en niet bent aangenomen omdat je daar gediscrimineerd werd!

Eentje.
Toe dan?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:37:15 #179
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23716996
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:35 schreef fayle het volgende:

[..]

En dan bedoel je:
groentewinkels?
wasserettes?
islamitische slagerijen?

En daar wil jij heel graag werken en je hebt gesolliciteerd maar je wordt niet aangenomen??
Yeah right.

Name ONE.
Een bedrijf met veel werknemers. Waar jij wilt werken, gesolliciteerd hebt en niet bent aangenomen omdat je daar gediscrimineerd werd!

Eentje.
Toe dan?
Pfft, ik ben bij heel veel bedrijven wel eens afgewezen hoor.
En de reden? Tja, dat weet ik niet. Ik heb wel buitenlands bloed. Kan ik het op discriminatie gooien en dan alsnog aangenomen worden?
pi_23717021
quote:

[..]

Generalisatie wellicht, maar alleen al de reacties op dit soort uitspraken bewijst al dat er tenminste een kern van waarheid zit in wat fayle daarnet zei. Mensen gaan verwijzen naar Artikel 1 van de grondwet, hoewel dit artikel niet aangeeft wat men moet doen met een situatie die sowieso al ongelijk is. Het ironische is dus dat door de enige manier waarop men autochtonen en allochtonen gelijke kansen kan geven, autochtonen wat vaker zullen worden afgewezen als dat nu het geval is.
pi_23717058
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heb ik nou al vele malen gehoord maar ik hoor nog steeds geen enkel alternatief. Natuurlijk zitten hier ook nadelen aan maar het biedt wellicht een oplossing en de vrije markteconomie is niet heilig, er zijn belangrijker dingen.

Je doet overkomen of de fokkertjes de werkloosheid onder de allochtonen wel even kunnen oplossen maar daar moet hoofdzakelijk uit de eigen gelederen aan gewerkt worden. Je vergeet één klein aspect, zonder economie is er voor bijna niemand meer werk. Vertel eens, wat zijn dan de belangrijkere dingen in deze, want daar ben ik erg benieuwd naar?
pi_23717089
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef Re het volgende:

Dus dan moeten wij alles wat tot de menselijke natuur behoort maar goedkeuren? Goed idee, laten we mensen ook maar niet meer opsluiten voor moord, het ligt immers in de aard van het beestje.
pi_23717175
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed.

Jij begrijpt er inderdaad geen fluit van. Je snapt toch wel dat er een discussie losbarst als het op deze manier moet. We worden verplicht allochtonen aan te nemen, ook al zijn ze niet competent, beschaafd of geschoold.
Gaan we ze hun luie imago nog belonen door ze banen aan te bieden, waar autochtonen jaren voor in de lesbanken hebben gezeten. Dan is het einde hier helemaal zoek.
En je kunt me wat met je tegenargumenten of wat je ook gaat zeggen... ik heb gisteren nog die documentaire gezien over zwarte vmboscholen in Amsterdam en Den Haag... als die lastige marokkaantjes en antilaantjes zich later moeten orienteren op de banenmarkt zal de toekomst ook niet veel perspectieven bieden.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  donderdag 2 december 2004 @ 16:52:46 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23717358
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dus dan moeten wij alles wat tot de menselijke natuur behoort maar goedkeuren? Goed idee, laten we mensen ook maar niet meer opsluiten voor moord, het ligt immers in de aard van het beestje.
nee, groepsvorming etc. binnen de groep gelden er regels die de "soort" in stand proberen te houden
pi_23717409
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:45 schreef Brett-Anderson het volgende:

Jij begrijpt er inderdaad geen fluit van. Je snapt toch wel dat er een discussie losbarst als het op deze manier moet. We worden verplicht allochtonen aan te nemen, ook al zijn ze niet competent, beschaafd of geschoold.

Nee.

Jij begrijpt er geen fluit van.
Je praat over iets waar je geen moer vanaf weet, dat bewijs je met bovenstaande.

Waarom?
Positieve actie (ookwel positieve discriminatie genoemd) betekent NIET dat je mensen moet aannemen die niet geschoold of gekwalificeerd zijn.
Integendeel.
De kern is: als je bv twee sollicitanten over houdt in de procedure, waarvan éen allochtoon en éen autochtoon, dan neem je bij gelijke geschiktheid de allochtoon aan.

Gelijke geschiktheid, dus wél begaafd, competent en geschoold.

Niemand dwingt werkgevers om mensen aan te nemen die niet in staat zijn te doen wat de baan van hen verlangt. Dat is pure onzin en demagogische nonsens om mensen in de war te brengen.

quote:
Gaan we ze hun luie imago nog belonen door ze banen aan te bieden, waar autochtonen jaren voor in de lesbanken hebben gezeten. Dan is het einde hier helemaal zoek.

Nogmaals - het gaat in dit plan om allochtonen mét opleiding, die goed zijn voor de baan, maar op basis van bestaande discriminatie bij werkgevers tóch niet worden aangenomen.
Discriminatie die jij hier weer heel goed in beeld weet te brengen.

Laat ik het zo zeggen:
Dankzij jouw houding is deze maatregel nodig!

quote:
En je kunt me wat met je tegenargumenten of wat je ook gaat zeggen...

Tja, ik constateer dat je niet van plan bent om je door argumenten van je vooroordelen te laten afhelpen.
Ik kan het echter niet laten...

Tegenover domheid en ongeinformeerdheid staat werkelijk alleen scholing, competentie en begaafdheid

donderdag 2 december 2004 @ 16:58:24 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23717493
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:45 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

En je kunt me wat met je tegenargumenten of wat je ook gaat zeggen... ik heb gisteren nog die documentaire gezien over zwarte vmboscholen in Amsterdam en Den Haag... als die lastige marokkaantjes en antilaantjes zich later moeten orienteren op de banenmarkt zal de toekomst ook niet veel perspectieven bieden.

ik denk dat er in gelijke gevallen met evenveel ervaring/opleiding er in ieder geval een balans moet zijn naar ratio ... niemand heeft het hier over dan maar minder competente mensen aannemen om de percentages omhoog te krikken
pi_23717680
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je doet overkomen of de fokkertjes de werkloosheid onder de allochtonen wel even kunnen oplossen maar daar moet hoofdzakelijk uit de eigen gelederen aan gewerkt worden. Je vergeet één klein aspect, zonder economie is er voor bijna niemand meer werk. Vertel eens, wat zijn dan de belangrijkere dingen in deze, want daar ben ik erg benieuwd naar?

Vrijwel alles in het leven is belangrijker dan de vrije markteconomie. Milieu, verdraagzaamheid, tolerantie, respect: een prettige, gezonde samenleving.

En je snapt het nog steeds niet, bedrijven kunnen wel degelijk meewerken aan de bestrijding avn de werkloosheid onder allochtonen. Door ze aan te nemen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
pi_23717731
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:52 schreef Re het volgende:

[..]

nee, groepsvorming etc. binnen de groep gelden er regels die de "soort" in stand proberen te houden

Discriminatie is het ongeoorloofd onderscheid maken op basis van bepaalde kenmerken waaronder ras, geloof, etc. Wat heeft dit met 'regels' te maken die de 'soort' in stand probeert te houden?

Onze christelijke traditie (waar ik van walg, overigens) en onze westerse cultuur zullen echt niet prompt in elkaar vallen als er een paar allochtonen worden aangenomen hoor Zeker niet als wij als eis stellen dat allochtonen die een cultuur hebben die significant verschilt van de onze bepaalde 'regels' overnemen van onze cultuur.

Natuurlijk is het de vraag waar je die grens stelt: wat moeten zij wel of niet overnemen? Als voorbeeld van wat wel moet worden overgenomen geef ik de taal en emancipatie: ik vind het onacceptabel dat iemand weigert een vrouw de hand te schudden. Als er gebroken wordt met zo'n 'regel', lijkt mij het niet meer dan normaal om zo'n iemand niet aan te nemen en vind ik dat dus geen discriminatie.
pi_23718135
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste bedrijven hebben een doel: winst maken en dat kan prima in een vrije markteconomie waarin zij binnen de regels opereren.
Bovendien ben ik niet degene die oplossingen moet aandragen voor het probleem en er zijn een aantal zaken op van toepassing:
- Mensen zonder scholing hebben sowieso een lastige sollicitatietraject in een economisch slechte tijd
- Allochtonen zijn gemiddeld genomen lager geschoold dan autochtonen
- Allochtonen zijn niet de enige groepen die gediscrimineerd worden

Op dit moment mag een werkgever bijv eisen dat de sollicitanteen vrouw of man is, hij kan daarom (mocht deze wetgeving ingaan) eisen dat de sollicitant vlekkeloos nederlands spreekt en een representatief westers voorkomen heeft (om al aan te geven wie hij aan wil nemen).

Het doel heiligt de middelen niet SCH, ik dacht dat je altijd een voorstander was van nuance, dan moet je diezelfde nuance deze keer ook doorvoeren en zie je dat er sprake is van verregaande positieve discriminatie.
De vrije markteconomie is in principe niet heilig nee, wel als we onze welvaart willen behouden, ook zijn er belangrijkere dingen, net zoals er belangrijker dingen zijn dan dit probleem wat niet op het bordje thuishoort dat regelgeving inhoudt.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 17:28:20 #190
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23718209
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Vrijwel alles in het leven is belangrijker dan de vrije markteconomie. Milieu, verdraagzaamheid, tolerantie, respect: een prettige, gezonde samenleving.

En je snapt het nog steeds niet, bedrijven kunnen wel degelijk meewerken aan de bestrijding avn de werkloosheid onder allochtonen. Door ze aan te nemen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.

En zonder een vrije markteconomie was er geen geld voor milieu, verdraagzaamheid, tolerantie en respect. Zie maar hoe het per definitie leven is in samenlevingen die geen vrije markteconomie hebben: stuk voor stuk, allemaal, zonder uitzondering, totalitair, verschrikkelijk vervuild en onderdrukkend.

Snap dat eens.

Trouwens het voorstel is weggehoond: Allochtonenvoorstel FNV weggehoond
pi_23718456
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Sjezus wat een kapitalistische denkfout maak je daar zeg.

-Milieu: Is een luxeprobleem waar alleen geld en tijd in geïnvesteerd wordt als het goed gaat met de economie, waar zou dat goed gaan mee te maken hebben?
-verdraagzaamheid: Als mensen voldoende te eten hebben en een welvarend bestaan leiden zal dat de verdraagzaamheid tn goede komen, wederom een gevolg van de vrije markteconomie
- tolerantie idem dito
-prettige en gezonde samenleving: idem dito

Neem voor het gemak eens even de economische situatie in Oost Duitsland na de val van de muur toen men moest leren over economie en de welvaart met rasse schreden achteruit holde, omdat men opnieuw moest beginnen. Punten als milieu, respect, tolerantie en prettige samenleving werden weggehoond en het was een vreselijk stuk land om te leven.

Bedrijven zijn de enige optie om de werkeloosheid te bestrijden, zij zijn de enigen die mensen werk kunnen geven, maar as usual scheer je alles en iedereen over een kam, zolang het maar in je straatje past.
VERUIT DE MEESTE WERKLOZE ALLOCHTONEN ZITTEN THUIS OMDAT ZE NIET GESCHIKT ZIJN VOOR EEN NORMALE BAAN!
- een deel spreekt onvoldoende nederlands
- een deel heeft slechts een Mavo/VMBO opleiding, iedereen die laaggeschoold is heeft het moeilijk.
- een deel heeft de school niet afgemaakt
- een deel heeft nogal wat criminele feiten op het geweten (speelt ook mee als je gaat solliciteren)

je kunt mensen niet dwingen om iemand aan te nemen, ook al is deze geschikt voor de functie.
Yeah baby Yeah!
pi_23718600
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:28 schreef Snik het volgende:

Trouwens het voorstel is weggehoond: Allochtonenvoorstel FNV weggehoond />

Proves my point.
pi_23718709
Elgigante en Snik hebben voor mij al geantwoord SCH............... en ik heb op het moment niets toe te voegen.
pi_23718712
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:28 schreef Snik het volgende:

[..]

En zonder een vrije markteconomie was er geen geld voor milieu, verdraagzaamheid, tolerantie en respect. Zie maar hoe het per definitie leven is in samenlevingen die geen vrije markteconomie hebben: stuk voor stuk, allemaal, zonder uitzondering, totalitair, verschrikkelijk vervuild en onderdrukkend.

Snap dat eens.

Trouwens het voorstel is weggehoond: Allochtonenvoorstel FNV weggehoond />

Je weet inmiddels toch wel dat SCH de barmhartige samaritaan is van Fok. Maakt niet uit wie het zijn (except rechts of extreem rechts, commercieel of iets) zodra er een minderheid is kan deze op de steun van SCH rekenen.
Eerder ingenomen standpunten moeten wijken, 'omdat er een positief signaal van uit gaat', en daarbij hoeft de positieve discriminatie niet geschroomd te worden, zolang deze maar in je eigen voordeel is uit te leggen.
Een werkgever kun je vrijwel onmogelijk veroordelen voor discriminatie en de groepen die momenteel achtergesteld worden in het bedrijfsproces zjn zo legio dat je totaal niet weet wat je op de hals haalt en je verziekt het gehele P & O beleid wat werkgevers in Nederland voeren.

Dadelijk word je ook nog verplicht een bepaald percentage allochtonen in een cafe te houden, anders krijg je de bond voor allochtone stappers achter je aan.

De meeste allochtonen die nu werkloos thuis zitten hebben daar zelf voor gezorgd door de taal niet voldoende machtig te zijn en niet het maximale uit je hersens te halen qua opleiding. Gelukkig is de aanwas allochtonen onder de hoger opgeleiden sterk aan het stijgen zodat zij het goede voorbeeld kunnen geven.

Degene die dit voorstel openlijk verkondigt wordt met de grond gelijk gemaakt aan argumenten, dus ik zou niet in zijn of haar schoenen willen staan.

Niet toevallig natuurlijk dat juist een vakbond weer een dolk in de rug van werkgevers probeert te steken door te gaan huilen bij de overheid.
Yeah baby Yeah!
pi_23718750
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:37 schreef Elgigante het volgende:

je kunt mensen niet dwingen om iemand aan te nemen, ook al is deze geschikt voor de functie.

Even voorbijgaand aan je opsomming van criminele, ongeschoolde arbeiders uit allochtone hoek (want om die groep gáat het het FNV dus niet) -

Dat kun je dus wel

En dat moet je ook doen in een gezonde sociale samenleving want anders krijgt discriminatie als leidraad de macht over Economie, Groei, Welzijn en Veiligheid.

Mensen die ondanks goede kwalificaties niet worden aangenomen door discriminatie verdienen loyaliteit van een vakbond.
en van de overheid.
EN ook van werkgevers.

Waar voorbij gegaan wordt bij het toelaten van discriminatie op de arbeidsmarkt is enerzijds het feit dat er mensen geen kans krijgen om hun kleur of geloof die wel geschikt zijn (wat gewoon verkeerd is) en anderzijds het verlies van goed arbeidskapitaal op een (inter)nationale markt.
Je loopt door discriminatie als land gewoon goeie mensen mis.
Dat is verspilling en past niet in de dynamiek van een economie waar profit een God is.

pi_23718865
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:42 schreef fayle het volgende:

[..]

Proves my point.

Gelukkig zijn er nog mensen met hersens ipv dat salonsocialistische geneuzel op Fok.

Zo'n wet zou een domino-effect tot gevolg hebben, waardoor het ondernemersklimaat en de daaraan gekoppelde welvaart zouden verslechteren, om niet te spreken van polarisatie onder werknemers (welke toch een behoorlijk deel van onze samenleving uitmaken).
Yeah baby Yeah!
pi_23718979
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:48 schreef fayle het volgende:

[..]

Even voorbijgaand aan je opsomming van criminele, ongeschoolde arbeiders uit allochtone hoek (want om die groep gáat het het FNV dus niet) -

Dat kun je dus wel

En dat moet je ook doen in een gezonde sociale samenleving want anders krijgt discriminatie als leidraad de macht over Economie, Groei, Welzijn en Veiligheid.

Mensen die ondanks goede kwalificaties niet worden aangenomen door discriminatie verdienen loyaliteit van een vakbond.
en van de overheid.
EN ook van werkgevers.

Waar voorbij gegaan wordt bij het toelaten van discriminatie op de arbeidsmarkt is enerzijds het feit dat er mensen geen kans krijgen om hun kleur of geloof die wel geschikt zijn (wat gewoon verkeerd is) en anderzijds het verlies van goed arbeidskapitaal op een (inter)nationale markt.
Je loopt door discriminatie als land gewoon goeie mensen mis.
Dat is verspilling en past niet in de dynamiek van een economie waar profit een God is.

Dan gaat het dus om hoger opgeleide allochtonen die staan te springen om een baan, maar vanwege hun allochtoonse afkomst, en alleen op basis daarvan, geen werk vinden?
We spreken dus over 100 man.

Discriminatie krijgt nooit de overhand over de economie, groei, welzijn of veiligheid (waarme je impliceert dat allochtonen bij afwijzing meteen de criminaliteit induiken?), werkgevers zijn namelijk niet gek.
Ik krijg het gevoel dat een paar mensen denken dat Werkgevers kost wat kost alleen autochtonen binnen de muren willen hebben ongeacht de productiviteit of kennis. dat is al een erg foute aanname.
Discriminatie is bovendien niet te bewijzen en op basis van onderbuikgevoelens werkgevers aanpakken lijkt me een zeer slechte zaak.

Je wilt dus discriminatie met discriminatie tegengaan?
Feit is dat de allochtonen zeggen gediscrimineerd te worden door werkgevers en de autochtone werknemers worden daar de dupe van...
Ga vooral zo door...
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 december 2004 @ 18:06:12 #198
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_23719111
quote:
Echter, positieve actie is niets meer dan een middel on Ongelijkheid weg te werken.

Bij gelijke geschiktheid worden dan allochtonen, vrouwen ed aangenomen, omdat ze gediscrimineerd worden zonder dat middel.

Ik zou willen dat mensen eens nadachten in plaats van onmiddelllijk in grote onredelijke angst te schieten.
De nederlandse witte mensen zijn niet degenen die gediscrimineerd worden. Dat is een feit.
Zegt je gevoel anders, lees dan eens een rapport of onderzoek zodat je vervolgens weet dat je angst ongefundeerd is.

Je maakt een denkfout vind ik door dit in z'n algemeenheid te houden. Om mijn punt te verduidelijken met extremen, in principe zou je het neerschieten van blanken om arbeidsplaatsen te creeeren er ook nog goed mee kunnen praten.
Dat er een probleem is en dat autochtonen worden voorgetroken staat mijns insziens ook wel vast, maar om dan maar allochtonen voor te trekken is absurd. Het gaat hier namelijk niet om getalletjes, maar om mensen en de werkelijkheid zal zijn dat een autochtoon wellicht geen baan kan krijgen enkel om dit quotum, en zo dus door de wet wordt gediscrimineerd. En die persoon heeft er geen schuld van dat er meer autochtonen worden aangenomen dan allochtonen, maar zit wel met de gebakken peren. De oneerlijkheid druipt er werkelijk vanaf. En dan kan het doel nog zo nobel zijn, ongelijkheid KAN je niet bestrijden met ongelijkheid, ook al is het netto resultaat gewenst.
Men moet streven naar de werkelijkheid waar iedereen even weinig wordt voorgetrokken, niet waarin iedereen evenveel wordt voorgetrokken.

Positieve discriminatie bestaat niet, simpel en alleen omdat discirminatie altijd over individuen zal gaan die om niet ter zake doende factoren worden benadeeld. Dit kan dan voor het geheel nuttig zijn, het individu zal het niet zo ervaren.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_23719362
quote:
Men moet streven naar de werkelijkheid waar iedereen even weinig wordt voorgetrokken, niet waarin iedereen evenveel wordt voorgetrokken.

En hoe wil je dit voor elkaar krijgen? Hoe wil jij dat er gestopt wordt met discriminatie?
pi_23719432
Op mijn hogeschool waar ik les heb heb ik meerdere allochtonen in de klas, de helft hiervan kan geen normale zin formuleren, gebruikt verwijswoorden verkeerd of komt anders niet uit zijn woorden.

Maar bij toetsen maakt dat niet uit, het komt erop neer dat we later hetzelfde diploma hebben. Moet een werkgever dan verplicht worden om hem aan te nemen? Omdat hij dezelfde opleiding heeft? Nou dat lijkt me geen goed idee, ik studeer en hou me verder ook met andere dingen bezig. De meeste allochtonen in mijn klas lezen zelfs geen krant o.i.d.

Een commercieel bedrijf kan prima zelf beoordelen wie ze wel of niet nodig hebben, en dat is in het voordeel van de beste kandidaat, dus degene die er het netst uitziet/beste taalbeheersing heeft. En daar hoeft de FNV niets aan te veranderen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')