Het gaat helemaal niet over integratie, het gaat over discriminatie.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, het bedrijfsleven is schuldig aan het slechte integreren van de allochtonen. Gooi het maar op ons bord. Zou je niet eens kijken naar de allochtonen zelf wat men er aan kan doen?
Waarom moet de overheid dat? De maatschappij moet daarvoor zorgen. De scholing is helemaal het probleem niet, dat wordt er in dit topic allemaal bij verzonnen. Het gaat gewoon om principes van onderscheid maken in kleur, dat jij ervan uitgaat dat een allochtoon eerder een allocthoon in dienst neemt, bevestigt al dat jij uitgaat van discriminatie en het feitelijk gewoon vindt.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:24 schreef Elgigante het volgende:
De overheid zal andere uitwegen moeten zoeken om de werkloosheid onder de allochtonen bevolkingsgroepen terug te dringen (betere scholing zorgt voor hoger opgeleide allochtonen die in een verantwoordelijke functie ook eerder een allochtoon aan zullen nemen en van discrminatie geen sprake is)
Zoals wel vaker is SCH één van de weinigen die het doorheeft.quote:Op woensdag 1 december 2004 16:34 schreef SCH het volgende:
Werkgevers moeten gewoon meer allochtonen in dienst nemen. Ik dacht dat we zo graag wilden dat het beter ging met de allochtonen. En bedrijven hebben blijkbaar een voorkeur voor niet-allochtonen. Daar moet wat aangedaan worden en het streven en het plan van de FNV is dan ook voortreffelijk. Maar wordt vreemd genoeg bekritiseerd door mensen die normaal gesproken roepen dat die "luie allochtonen allemaal een uitkering hebben en eens aan het werk moeten". Als daar dan maatregelen voor worden voorgesteld, is het ook weer niet goed.
Man wat lul je nou over discriminatie. Als een allochtoon onvoldoende geintegreerd is past een toekomstig werkgever er wel voor op om deze persoon aan te nemen.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over integratie, het gaat over discriminatie.
Waarom zou een onderneming een allochtoon weigeren?quote:Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid dat? De maatschappij moet daarvoor zorgen. De scholing is helemaal het probleem niet, dat wordt er in dit topic allemaal bij verzonnen. Het gaat gewoon om principes van onderscheid maken in kleur, dat jij ervan uitgaat dat een allochtoon eerder een allocthoon in dienst neemt, bevestigt al dat jij uitgaat van discriminatie en het feitelijk gewoon vindt.
Gewoon, in general. Het komt eigenlijk op twee lijstjes sollicitanten neer, ééntje voor allochtonen en ééntje voor autochtonen. Lijkt mij geen integratie. Het is eigenlijk al verkeerd om over allochtonen en autochtonen te spreken, denk ik, in ieder geval in de mate waarin het gebeurt en waarin het onnodig is.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:02 schreef Elgigante het volgende:
Aan wie is deze bijdrage besteed?
Valt wel mee met die kwelling. De man is mij wat te links, daar ik extreem-rechts ben.quote:Moet trouwens wel een kwelling zijn om onder je naam een winnaar te zetten die de naam draat van een rechts persoon, niet?
Maar je snapt volgens mij niet waar het topic over gaat. Het gaat niet om allochtonen die niet voldoende geintegreerd zijn, wat dat ook is. Het gaat om werknemers die het gewoon vertikken om gekleurde mensen in dienst te nemen.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Man wat lul je nou over discriminatie. Als een allochtoon onvoldoende geintegreerd is past een toekomstig werkgever er wel voor op om deze persoon aan te nemen.
Nogmaals dan speciaal voor jou: Een werkgever is GEEN sociale instelling.
Jij denkt dat de scholing het probleem niet is? Wel eens een zogeheten zwarte school van binnen gezien? Ik meerdere, en ik kan je verzekeren dat scholing een zeer groot probleem is, mede veroorzaakt daar onaangepast gedrag, dat waarschijnlijk voorkomt uit vergevorderde desillusie, die spiraal moet worden doorbroken. En het principe waar het hier om draait is dat een bedrijf bij voorbaat schuldig is aan discriminatie als het naar de smaak van enkele machtswellustelingetjes niet genoeg allochtonen in dienst heeft. Dit is niet eens meer een omkering van de bewijslast, het is het zonder meer schuldig verklaren en opleggen van maatregelen. Dat hoort niet in een rechtsstaat thuis, maar eerder in een communistische dictatuur.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid dat? De maatschappij moet daarvoor zorgen. De scholing is helemaal het probleem niet, dat wordt er in dit topic allemaal bij verzonnen. Het gaat gewoon om principes van onderscheid maken in kleur, dat jij ervan uitgaat dat een allochtoon eerder een allocthoon in dienst neemt, bevestigt al dat jij uitgaat van discriminatie en het feitelijk gewoon vindt.
Goh, wat heeft die reactie veel om 't lijf. Kun je nu ook nog een mooi Nederlands woord bedenken voor die taalfout? Je hebt 5 minuten de tijd, je tijd gaat nu in... tic tac tic tacquote:Op woensdag 1 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]:')
sjees, je snapt de kern niet, bij integratie ligt de wortel.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je snapt volgens mij niet waar het topic over gaat. Het gaat niet om allochtonen die niet voldoende geintegreerd zijn, wat dat ook is. Het gaat om werknemers die het gewoon vertikken om gekleurde mensen in dienst te nemen.![]()
Inderdaad. Zo is het en niet anders, allochtonen krijgen gewoon minder snel een baan en dat heeft meestal niets met opleiding of vaardigheden of taal te maken. Blijkbaar willen sommige mensen helemaal geen oplossing voor dit soort problemen. Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:
Dat je daar zo'n simpel proces voor in werking kan stellen dat bepaalde allochtonen meer kans op werk en een toekomst geeft is maar een erg klein offer imo.
Nee, want ook zeer geintegreerde allochtonen komen moeilijk aan werk.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sjees, je snapt de kern niet, bij integratie ligt de wortel.
Hallo? Jij spreekt allochtonen aan op hun slechte beheersing van de taal en je schrijft zelf een soort koeterwaals, dat is nogal hypocriet en eigenlijk ook wel tekenend voor de huidige mentaliteit.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:18 schreef Contino het volgende:
[..]
Goh, wat heeft die reactie veel om 't lijf. Kun je nu ook nog een mooi Nederlands woord bedenken voor die taalfout? Je hebt 5 minuten de tijd, je tijd gaat nu in... tic tac tic tac
Uitermate trieste reactie trouwens op iets wat inhoudelijk vrij diepgaand was naar mijn idee. Wel weer tekenend voor de manier waarop jij de dialoog aangaat.
Ik zal even op jouw golflengte gaan zitten:quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo is het en niet anders, allochtonen krijgen gewoon minder snel een baan en dat heeft meestal niets met opleiding of vaardigheden of taal te maken. Blijkbaar willen sommige mensen helemaal geen oplossing voor dit soort problemen. Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
Wat een absurde stelling. In een lap van tientallen regels tekst ga jij op zoek naar een enkele taalfout. Die vond je en vervolgens ging je niet meer in op de inhoud. Wat je maar al te goed uitkwam.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo? Jij spreekt allochtonen aan op hun slechte beheersing van de taal en je schrijft zelf een soort koeterwaals, dat is nogal hypocriet en eigenlijk ook wel tekenend voor de huidige mentaliteit.
Nog nooit problemen mee gehad. Verklaar dat dan maar... Let wel: en ik ben "pas" van de 2e generatie.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want ook zeer geintegreerde allochtonen komen moeilijk aan werk.
En voor de duidelijkheid, rasbloed autochtonen komen nu ook minder gauw aan het werk, de spoeling is niet bepaald dun te noemen. Als het nog even met de economische malaise zo doorgaat kan ik schoonmaakpersoneel op HBO niveau aannemen tegen het minimum loon......quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je zo begint houdt iedere discussie op. Je stelt gewoon dat objectieve feiten niet waar zijn en flikkert er een eigen volkomen ongefundeerde beschuldiging tegenaan. Vervolgens ga je nog een totaal ongefundeerd oordeel vellen over "sommige mensen".quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo is het en niet anders, allochtonen krijgen gewoon minder snel een baan en dat heeft meestal niets met opleiding of vaardigheden of taal te maken. Blijkbaar willen sommige mensen helemaal geen oplossing voor dit soort problemen. Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
Tsja...quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Werkgevers zijn bijkans heilig verklaard in dit land.
Nog niets, in een ander topic heb ik hem al uitgedaagd voor wergever te spelen en daar is hij met de noorderzon uit vertrokken.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:43 schreef Koobus het volgende:
[..]
Tsja...
En hoeveel arbeidsplaatsen heb JIJ gecreeerd dit jaar, SCH?
quote:Mijn baas -eigen zaak met tien werknemers- drie en er volgen er nog meer. Dat zijn dus drie uitkeringen minder, drie premie- en belastingbetalers meer en drie gelukkige mensen omdat ze weer een baan hebben na werkloos geweest te zijn. En ons bedrijf is geen filantropische instelling, maar er moet gewoon geld verdiend worden. De banen zijn het resultaat van goed ondernemerschap, liefst zo min mogelijk gehinderd door allerhande belachelijke overheidsreguleringen.
Een beetje meer respect voor hardwerkende ondernemers zou op zijn plaats zijn.
(En voordat je het vraagt: er werken bij ons geen allochtonen en het is absoluut geen beleid om daar op te selecteren. Er heeft er gewoon nog nooit een gesolliciteerd. Maar ze zouden een gelijke kans hebben.)
Dan zou je er vanuit gaan dat de situatie nu al gelijk is, wat niet zo is. Allochtonen vormen (als ik de Fokkertjes o.a. mag geloven) een steeds groter deel van de mensen die geen baan hebben en derhalve in de uitkeringssector terechtkomen.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:35 schreef Labtech het volgende:
En graag zou ik van de voorstanders (SCH, Posdnous) even willen horen hoe ze vinden dat een dergelijke wettelijke maatregel met artikel 1 van de grondwet gerijmd kan worden
Typisch gevalletje van stuurlui en wal dus.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog niets, in een ander topic heb ik hem al uitgedaagd voor wergever te spelen en daar is hij met de noorderzon uit vertrokken.
[..]
![]()
Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zichquote:Op woensdag 1 december 2004 19:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat is dat nou SCH, van notabene een allochtoon krijg je geen gelijk en van mij ook niet. Ik ben zelf ook een volbloed allochtoon.
Je creeert geen kansen. Je verplicht een bedrijf iemand in dienst te nemen die om uiteenlopende redenen niet de voorkeur hoeft te genieten. En daarmee zadel je dus een bedrijf op met een probleem dat niet het zijne is.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:16 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat om het bevorderen van de kansen van mensen en niet om het terughouden van mensen, dat is het belangrijke verschil.
Nee, dat zie je verkeerd. Het gaat om gelijjk gekwalificeerde mensen waaruit een keuze wordt gemaakt. Er wordt geen bedrijf verplicht mensen aan te nemen die ondergekwalificeerd zijn, asociale karakterneigingen hebben of op een andere manier niet toereikend zouden zijn voor het bedrijf.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:21 schreef Koobus het volgende:
[..]
Je creeert geen kansen. Je verplicht een bedrijf iemand in dienst te nemen die om uiteenlopende redenen niet de voorkeur hoeft te genieten. En daarmee zadel je dus een bedrijf op met een probleem dat niet het zijne is.
Dan suggereer je dat een bedrijf volledig los staat van de maatschappij en dat is onzin. Dat er relatief veel minder alllochtonen een baan krijgen is deels de schuld van het bedrijfsleven en zeker ook de mede-verantwoordelijkheid ervan. Er is niks mis mee om een bedrijf iets te verplichten, ze komen er wel achter dat het dan allemaal wel meevalt. Bedrijven kunnen ook zelf de kans grijpen en die hele verplichting hoeft dan niet nodig te zijn - dat is precies wat de FNV zegt.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:21 schreef Koobus het volgende:
[..]
Je creeert geen kansen. Je verplicht een bedrijf iemand in dienst te nemen die om uiteenlopende redenen niet de voorkeur hoeft te genieten. En daarmee zadel je dus een bedrijf op met een probleem dat niet het zijne is.
Ahhhhhhh, goed dat ik dat weet.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zich![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja en? Wat is de relevantie daarvan? Ook allochtonen vergissen zich :')
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:12 schreef Elgigante het volgende:
Maar vind je dat een Islamitische werkgever met 100% allochtonen in dienst ook verplicht moet worden autochtonen in dienst te nemen?
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zoals wel vaker is SCH één van de weinigen die het doorheeft.
Er is gewon een grote kloof in de huidige maatschappij. Heeft niks met racisme of discriminatie te maken maar met de constatering dat veel allochtone jongeren verzanden in de krochten van de samenleving omdat ze niks beters te doen hebben.
Juist van iedereen die hier altijd lopen te kankeren over de hoge relatieve criminaliteitscijfers onder allochtone jongeren en de neiging naar extreme denkbeelden, had ik verwacht dat ze dit idee wat beter naar waarde zouden kunnen schatten.
De basis is: 'mensen die niets te verliezen hebben, die niets om handen hebben in het dagelijks leven, zijn veel en veel sneller geneigd te vervallen in criminaliteit en doelwit van extremistische groepen omdat ze gewoonweg niets beters om handen hebben.'
Dat je daar zo'n simpel proces voor in werking kan stellen dat bepaalde allochtonen meer kans op werk en een toekomst geeft is maar een erg klein offer imo.
Klopt, maar uitzicht op een toekomst is ook al wat waard.quote:Op donderdag 2 december 2004 11:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De groepen allochtonen die het nieuws halen met hun schofferende gedrag zijn meestal niet in de leeftijd midden 20, maar zijn tieners met net haar op hun pik die in de schoolbanken horen te zitten.
Uiteraard, maar er is nog genoeg laaggeschoold werk dat gedaan kan worden.quote:
Een zeeeeeeeeer groot deel van de hangjongeren is zeer laag geschoold en maken sowieso weinig kans op een baan in een land waar steeds minder behoefte is aan laaggeschoolde arbeiders, het werkt dus van twee kanten.
(Die kereltjes die dagelijks op straat hangen zijn echt geen VWO-ers of academici)
Ik heb het ook nooit over discriminatie gehad, ik denk dat je dan in deze discussie namelijk helemaal de verkeerde kant op gaat.quote:
Het initiatief om meer allochtonen aan werk te helpen en zodoende ook de criminaliteit terug te dringen en de gedachte van 'laat ze eens werken ipv thuiszitten' weg te nemen is natuurlijk zeer positief.
Ik denk alleen dat het verplicht stellen van een bepaald deel allochtonn in dienst niet de oplossing is, werkgevers zijn namelijk vrij om aan te nemen wie zij willen en sollicitanten kunnen om allerhande redenen niet aangenomen worden.
Veel van die redenen zijn inderdaad vooroordelen, maar het is vrij onmogelijk een werkgever te veroordelen voor discriminatie in het sollicitatieproces.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:26 schreef Elgigante het volgende:
Ik denk alleen dat het verplicht stellen van een bepaald deel allochtonn in dienst niet de oplossing is, werkgevers zijn namelijk vrij om aan te nemen wie zij willen en sollicitanten kunnen om allerhande redenen niet aangenomen worden.
Veel van die redenen zijn inderdaad vooroordelen, maar het is vrij onmogelijk een werkgever te veroordelen voor discriminatie in het sollicitatieproces.
[..]
Er is gewon een grote kloof in de huidige maatschappij. Heeft niks met racisme of discriminatie te maken maar met de constatering dat veel allochtone jongeren verzanden in de krochten van de samenleving omdat ze niks beters te doen hebben.
bla bla bla
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor jouw is een allochtoon een "bruine"
Graag geen onnozele zelf getrokken conclusies aan mijn woorden verbinden, want ik heb niet eens iets gezegd, wat hier maar een beetje op lijkt.quote:Je verstopt je achter politiek correct taalgebruik, en het is voor jouw de schuld van de maatschappij dat Naffers voor zoveel problemen zorgen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar valt wel wat voor te zeggen maar dat is niet echt waar het hier over gaat. Het gaat niet om een verdeelsleutel maar om het aan het werk krijgen van allochtonen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Vandaar dat de FNV met dit voorstel komt.
De wet Samen was daar ook al voor.
En wie zegt dat het hier vooral over hangjongeren gaat? Het gaat net zo goed om hoogopgeleide mensen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:40 schreef Meki het volgende:
Heel goed van FNV
Vele Allochtonen willen werken maar de werkgevers zijn doof
door dit onstaat er criminaliteit
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:20 schreef Snik het volgende:
Trouwens wij hebben een Tjech en een halve Surinamer in dienst, dus we voldoen al ruimschoots hieraan, maar vreemd genoeg gaat het zeker niet om die 2 groepen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:40 schreef Meki het volgende:
Heel goed van FNV
Vele Allochtonen willen werken maar de werkgevers zijn doof
door dit onstaat er criminaliteit
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt, maar uitzicht op een toekomst is ook al wat waard.
[..]
Uiteraard, maar er is nog genoeg laaggeschoold werk dat gedaan kan worden.
[..]
Ik heb het ook nooit over discriminatie gehad, ik denk dat je dan in deze discussie namelijk helemaal de verkeerde kant op gaat.
Tevens heb ik nooit beweerd dat het 'de oplossing' is, maar samen met betere scholing en andere projecten kan het zeker een positieve stimulans geven.
Tja, daar heeft iedere werknemer dan last van, dus is geen reden een dergelijk plan dan maar te schrappen. Er zullen ook wel weer economische crises komen, tja...zo kun je nooit iets doorvoeren.quote:Op donderdag 2 december 2004 13:55 schreef Elgigante het volgende:
Laaggeschoold werk zal er altijd zijn, maar het laaggeschoolde werk bij bedrijven in de profit sector gaat gestaag afnemen, dat kun je op je klompen aanvoelen nu de globalisering toeneemt.
Niet voor mij, aangezien ik me niet aansluit bij de discriminatie-oorzaak.quote:
De reden dat er zo weinig allochtonen werken tov autochtonen wordt vaak veroorzaakt door discriminatie als ik de berichten mag geloven, dus het is wel relevant.
Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.quote:
Het zal zeker een positieve balans geven, maar voornamelijk bij de groep allochtonen in de samenleving, juist niet bij de werkzoekenden die vanwege hun Nederlandse origine kunnen fluiten naar een baan.
Op een bedrijf gaan dit soort zaken als een lopend vuurtje en ik vrees het ergste voor gekwalificeerde allochtonen, die eenmaal aangenomen, buiten hun schuld om toch als product van positieve discriminatie worden gezien.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:00 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat hier om mensen die net zo goed gekwalificeerd zijn als autochtonen, dus ik snap niet wat voor problemen dit zou moeten opleveren. En als bepaalde werknemers zo dom zijn dat die betreffende allochtone werknemers in de schoenen te schuiven, in plaats van een overheidsregel door te heben, ligt dat meer aan henzelf.
Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naastquote:Op donderdag 2 december 2004 14:09 schreef Koobus het volgende:
[..]
We hadden het toch over werkloosheid onder allochtonen in het algemeen? Wel, het is algemeen bekend dat allochtonen gemiddeld slechter opgeleid zijn dan autochtonen. Wat dat betreft is het dus niet verwondelijk dat de werkloosheid hoger is.
Ze zijn dus niet net zo goed gekwalificeerd, zoals jij beweert.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze minder gekwalificeerden aan moeten nemen? Dan zit je er flink naast
Tuurlijk is de opleidingsgraad lager, maar dat betekent niet dat zij die lager opgeleiden dan maar in fucties moeten aannemen waar zij niet geschikt voor zijn.
Het zal dan ook regelmatig gaan om werk voor laagopgeleiden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:22 schreef Koobus het volgende:
[..]
Maar zo werkt de arbeidsmarkt niet. Een werkgever zal niet alleen kijken naar wat iemand nu kan, maar ook naar wat de groeimogelijkheden van een werknemer zijn. Als jij als MBO'er op een MBO-functie solliciteert en er is ook een HBO'er die voor dezelfde functie gaat voor hetzelfde geld, zal de werkgever eerder de HBO'er kiezen, omdat die in zijn ogen meer potentie heeft. De MBO'er heeft op zijn beurt weer een grotere kans om iemand met een lagere opleiding dan MBO te verdringen.
Zeker in een tijd van veel werkloosheid, als hoger opgeleiden genoegen nemen met banen die onder hun niveau liggen, zul je dit verschijnsel, het wordt 'verdringing' genoemd, vaak zien. De laagopgeleiden trekken altijd aan het kortste eind, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn. En omdat er relatief meer allochtone dan autochtone laagopgeleiden zijn, is onder die groep de werkloosheid ook het grootst.
Oplossing: zorgen dat je beter opgeleid wordt. En dus de boodschap aan allochtone ouders om hun kinderen te stimuleren zoals ik dat al eerder beschreven heb.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:26 schreef fayle het volgende:
1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.
Een in slecht nederlands gesteld braakstukje over discriminatie........
1. Witte mannen/mensen voelen zich altijd enorm bedreigd wanneer hun positie in gevaar lijkt te komen. En komen onmiddellijk naief en onnadenkend in het geweer om zich te 'verdedigen' tegen 'ongelijkheid'.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:40 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Inderdaad, zo langzamerhand wordt de nederlander in zijn eigen land gediscrimineerd door allerlei maatregelen en wetjes die door de linkse kliek zijn bedacht. Overigens is mij zeer vaak opgevallen dat met name marrokanen er zeer lustig op los discrimineren, vooral negers moeten het dan ontgelden........De agressie zit niet bij de nederlanders, wel bij een stel losgeslagen islamieten dat nog nooit heeft gehoord wat respect echt is, en dat woord dan ook aan de lopende band misbruikt.
[..]
Driewerf shampoo voor deze prachtig stupide generalisatie. En natùùrlijk ging SCH, die anders altijd claimt enorm de schurft te hebben aan generalisaties, er gelijk in mee.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:58 schreef Snik het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik zie hele allochtone bedrijven zonder ook maar 1 autochtoon aan het werk in de binnensteden
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed. Er is toch al meerdere keren onderzocht dat allochtonen met eenzelfde opleiding als autochtonen veel minder snel worden aangenomen! Zo'n wet lijkt me dus zeer nodig om ervoor te zorgen dat allochtonen dezelfde kansen krijgen. Mensen die tegen deze wet zijn, wíllen schijnbaar dat die "buitenlanders" werkloos blijven ofzo
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je zag een lange tijd geleden in Amerika vast ook vele negers aan het werk zonder een blanke erbij. In van die velden ofzo....
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee, dat vind niemand, maar de oplossing die de FNV aandraagt is een schijnoplossing die meer problemen gaat geven dan er op dit moment zijn.
Het doel heiligt ook niet de middelen mijns inziens, omdat de overheid niets te vertellen heeft in een vrije markteconomie over wie een bedrijf aan zou moeten nemen.
Het is een aardig initiatief, maar in de praktijk onuitvoerbaar en is ook niet de oplossng voor de kern van het probleem.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:15 schreef Snik het volgende:
Oh ja, dat was ik vergeten. De allochtonen in Nederland hebben we met geweld als slaven geimporteerd
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef Re het volgende:
Discriminatie hoort nou eenmaal bij de evolutie, kunnen wij verder ook weinig aan doen
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:58 schreef Snik het volgende:
Absoluut.
Ik zie hele allochtone bedrijven zonder ook maar 1 autochtoon aan het werk in de binnensteden
Pfft, ik ben bij heel veel bedrijven wel eens afgewezen hoor.quote:Op donderdag 2 december 2004 16:35 schreef fayle het volgende:
[..]
En dan bedoel je:
groentewinkels?
wasserettes?
islamitische slagerijen?
En daar wil jij heel graag werken en je hebt gesolliciteerd maar je wordt niet aangenomen??
Yeah right.
Name ONE.
Een bedrijf met veel werknemers. Waar jij wilt werken, gesolliciteerd hebt en niet bent aangenomen omdat je daar gediscrimineerd werd!
Eentje.
Toe dan?
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik nou al vele malen gehoord maar ik hoor nog steeds geen enkel alternatief. Natuurlijk zitten hier ook nadelen aan maar het biedt wellicht een oplossing en de vrije markteconomie is niet heilig, er zijn belangrijker dingen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef Re het volgende:
Discriminatie hoort nou eenmaal bij de evolutie, kunnen wij verder ook weinig aan doen
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:
Sommige users hier begrijp ik niet. Ze klagen wel steen en been dat er zoveel allochtonen in Nederland geen werk hebben, maar als er een wet dreigt te komen waardoor werkgevers verplicht zullen worden allochtonen aan te nemen is het weer niet goed.
nee, groepsvorming etc. binnen de groep gelden er regels die de "soort" in stand proberen te houdenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dus dan moeten wij alles wat tot de menselijke natuur behoort maar goedkeuren? Goed idee, laten we mensen ook maar niet meer opsluiten voor moord, het ligt immers in de aard van het beestje.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:45 schreef Brett-Anderson het volgende:
Jij begrijpt er inderdaad geen fluit van. Je snapt toch wel dat er een discussie losbarst als het op deze manier moet. We worden verplicht allochtonen aan te nemen, ook al zijn ze niet competent, beschaafd of geschoold.
quote:Gaan we ze hun luie imago nog belonen door ze banen aan te bieden, waar autochtonen jaren voor in de lesbanken hebben gezeten. Dan is het einde hier helemaal zoek.
quote:En je kunt me wat met je tegenargumenten of wat je ook gaat zeggen...
ik denk dat er in gelijke gevallen met evenveel ervaring/opleiding er in ieder geval een balans moet zijn naar ratio ... niemand heeft het hier over dan maar minder competente mensen aannemen om de percentages omhoog te krikkenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:45 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Jij begrijpt er inderdaad geen fluit van. Je snapt toch wel dat er een discussie losbarst als het op deze manier moet. We worden verplicht allochtonen aan te nemen, ook al zijn ze niet competent, beschaafd of geschoold.
Gaan we ze hun luie imago nog belonen door ze banen aan te bieden, waar autochtonen jaren voor in de lesbanken hebben gezeten. Dan is het einde hier helemaal zoek.
En je kunt me wat met je tegenargumenten of wat je ook gaat zeggen... ik heb gisteren nog die documentaire gezien over zwarte vmboscholen in Amsterdam en Den Haag... als die lastige marokkaantjes en antilaantjes zich later moeten orienteren op de banenmarkt zal de toekomst ook niet veel perspectieven bieden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je doet overkomen of de fokkertjes de werkloosheid onder de allochtonen wel even kunnen oplossen maar daar moet hoofdzakelijk uit de eigen gelederen aan gewerkt worden. Je vergeet één klein aspect, zonder economie is er voor bijna niemand meer werk. Vertel eens, wat zijn dan de belangrijkere dingen in deze, want daar ben ik erg benieuwd naar?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:52 schreef Re het volgende:
[..]
nee, groepsvorming etc. binnen de groep gelden er regels die de "soort" in stand proberen te houden
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik nou al vele malen gehoord maar ik hoor nog steeds geen enkel alternatief. Natuurlijk zitten hier ook nadelen aan maar het biedt wellicht een oplossing en de vrije markteconomie is niet heilig, er zijn belangrijker dingen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Vrijwel alles in het leven is belangrijker dan de vrije markteconomie. Milieu, verdraagzaamheid, tolerantie, respect: een prettige, gezonde samenleving.
En je snapt het nog steeds niet, bedrijven kunnen wel degelijk meewerken aan de bestrijding avn de werkloosheid onder allochtonen. Door ze aan te nemen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Vrijwel alles in het leven is belangrijker dan de vrije markteconomie. Milieu, verdraagzaamheid, tolerantie, respect: een prettige, gezonde samenleving.
En je snapt het nog steeds niet, bedrijven kunnen wel degelijk meewerken aan de bestrijding avn de werkloosheid onder allochtonen. Door ze aan te nemen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:28 schreef Snik het volgende:
Trouwens het voorstel is weggehoond: Allochtonenvoorstel FNV weggehoond />
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:28 schreef Snik het volgende:
[..]
En zonder een vrije markteconomie was er geen geld voor milieu, verdraagzaamheid, tolerantie en respect. Zie maar hoe het per definitie leven is in samenlevingen die geen vrije markteconomie hebben: stuk voor stuk, allemaal, zonder uitzondering, totalitair, verschrikkelijk vervuild en onderdrukkend.
Snap dat eens.
Trouwens het voorstel is weggehoond: Allochtonenvoorstel FNV weggehoond />
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:37 schreef Elgigante het volgende:
je kunt mensen niet dwingen om iemand aan te nemen, ook al is deze geschikt voor de functie.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:48 schreef fayle het volgende:
[..]
Even voorbijgaand aan je opsomming van criminele, ongeschoolde arbeiders uit allochtone hoek (want om die groep gáat het het FNV dus niet) -
Dat kun je dus wel
En dat moet je ook doen in een gezonde sociale samenleving want anders krijgt discriminatie als leidraad de macht over Economie, Groei, Welzijn en Veiligheid.
Mensen die ondanks goede kwalificaties niet worden aangenomen door discriminatie verdienen loyaliteit van een vakbond.
en van de overheid.
EN ook van werkgevers.
Waar voorbij gegaan wordt bij het toelaten van discriminatie op de arbeidsmarkt is enerzijds het feit dat er mensen geen kans krijgen om hun kleur of geloof die wel geschikt zijn (wat gewoon verkeerd is) en anderzijds het verlies van goed arbeidskapitaal op een (inter)nationale markt.
Je loopt door discriminatie als land gewoon goeie mensen mis.
Dat is verspilling en past niet in de dynamiek van een economie waar profit een God is.
Echter, positieve actie is niets meer dan een middel on Ongelijkheid weg te werken.
Bij gelijke geschiktheid worden dan allochtonen, vrouwen ed aangenomen, omdat ze gediscrimineerd worden zonder dat middel.
Ik zou willen dat mensen eens nadachten in plaats van onmiddelllijk in grote onredelijke angst te schieten.
De nederlandse witte mensen zijn niet degenen die gediscrimineerd worden. Dat is een feit.
Zegt je gevoel anders, lees dan eens een rapport of onderzoek zodat je vervolgens weet dat je angst ongefundeerd is.
quote:Men moet streven naar de werkelijkheid waar iedereen even weinig wordt voorgetrokken, niet waarin iedereen evenveel wordt voorgetrokken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |