stukje van ajax heb k er maar afgekniptquote:PSV naar Emiraten, Ajax naar Zuid-Afrika
Door onze sportredactie
EINDHOVEN/AMSTERDAM - PSV neemt van 8 tot 15 januari in de Verenigde Arabische Emiraten deel aan het toernooi om de Dubai Cup. Het evenement wordt in 2005 voor het eerst gehouden. Naast PSV zijn ook FC Barcelona, Bayern München en Boca Juniors vastgelegd als deelnemer.
Tegen twee van die drie clubs speelt PSV een oefenwedstrijd. De data zijn 12 en 14 januari. De loting voor het toernooi volgt nog. Manager technische zaken Stan Valckx reist morgen naar Dubai om alle contracten te ondertekenen. PSV ontvangt voor deelname aan de Dubai Cup naar schatting 600.000 dollar, bijna een half miljoen euro. Technisch directeur Guus Hiddink, wiens contacten tot de uitnodiging leidden, wil het geld graag investeren in de jeugdopleiding.
quote:PSV mist De Jong
tot na winterstop
Door onze sportredactie
EINDHOVEN - PSV kan tot de winterstop geen beroep doen op John de Jong. De middenvelder wordt volgende week geopereerd aan een voetblessure en heeft nog altijd last van een kneuzing in zijn knie. Tijdens de ingreep wordt een zwevend stukje bot uit zijn voet gehaald. Hij herstelt momenteel van een scheur in het kapsel van zijn knie.
Aanvankelijk ging De Jong er van uit dat hij zich voor de topper tussen Feyenoord en PSV op 12 december weer bij de groep zou kunnen voegen. Volgens De Jong is het mogelijk om die wedstrijd te halen. 'Maar dat zou ook betekenen dat ik er daarna nog eens zeven of acht weken uit zou zijn', aldus de PSV'er op de site van de club.
Ook Jan Vennegoor of Hesselink is pas in 2005 fit genoeg om te spelen. Hij revalideert van een zware schouderblessure. De aanhechtingen van het sleutelbeen op de schouder zijn afgescheurd. De spits liep de kwetsuur op tegen Vitesse, toen hij ongelukkig ten val kwam na een duel met Nicky Hofs. Vennegoor of Hesselink houdt zich voorlopig bezig met loop- en conditietrainingen. Hij hoopt nog voor het nieuwe jaar weer oefeningen met de bal te kunnen doen. Vanaf 6 januari moet hij weer fit genoeg zijn om alle trainingen te volgen
had dan ook dat stukje ajax naar zuid-afrika eraf gekniptquote:Op woensdag 1 december 2004 12:26 schreef rubbereend het volgende:
Hiddink heeft toch wel een goed netwerk
[..]
stukje van ajax heb k er maar afgeknipt
en:
[..]
Hey pascal, je banner is leuk geworden, erg netjesquote:Op woensdag 1 december 2004 13:37 schreef pascalheister het volgende:
[..]
had dan ook dat stukje ajax naar zuid-afrika eraf geknipt
ach zo wordt ajax een keertje niet vernoemd in de combinatie met hun achterstand op ons. Is ook weleens leuk voor zequote:Op woensdag 1 december 2004 13:37 schreef pascalheister het volgende:
[..]
had dan ook dat stukje ajax naar zuid-afrika eraf geknipt
Kopt. Tijdje terug las ik dat er een paar jaar terug kikkers uit de doucheputjes tevooschijn kwamen na hevige regenval. (geen geintje).quote:Op woensdag 1 december 2004 14:09 schreef rubbereend het volgende:
en dat dat geld naar de jeugdopleiding gaat vind k heel goed van Hiddink want daar moest nodig in ingeinvesteerd worden. Vorig jaar kreeg het complex een facelift en dr is nog zat te doen
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ach zo wordt ajax een keertje niet vernoemd in de combinatie met hun achterstand op ons. Is ook weleens leuk voor ze
Jah tegen Tevezquote:Op woensdag 1 december 2004 16:23 schreef cultheld het volgende:
Ik hoop op Barca en Boca![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Jah tegen Tevezlijkt me leuk, kunnen we echt eens zien hoe goed hij nu daadwerkelijk is.
quote:Corinthians nieuwe club Argentijn Tevez
Van onze verslaggever
Het Braziliaanse Corinthians heeft de slag om het 20-jarige wondertalent Carlos Tevez gewonnen. Met de transfer van het Argentijnse voetbaltalent zou 15 miljoen euro zijn gemoeid. De overgang naar Brazilië is door de werkgever van Tevez, het Argentijnse Boca Juniors, bevestigd.
De bonkige spits van 1.73 meter en 74 kilo, die tijdens de Olympische Spelen in Athene topscorer werd met acht treffers, vertrekt zodra zijn club uitgeschakeld is in de Copa Sudamericana. Morgen speelt Boca Juniors de return van de halve finale, tegen Internacional uit Brazilië.
PSV, dat ook hoofdsponsor Philips in de transfer wilde betrekken, bracht eind augustus een bod uit op Tevez, maar voorzitter Macri weigerde de spits te laten gaan. Nadat Guus Hiddink in Zuid-Amerika met Tevez had gesproken en hem aan het werk zag bij Boca Juniors - Huracán, zag PSV van een transfer af. De Eindhovense club vond dat de aanvaller al te veel vedetteneigingen toonde.
,,Ik wil Tevez tot december houden'', maakte Macri destijds duidelijk. ,,Het liefst zou ik hem voor altijd bij de club hebben.''
Dat bleek niet mogelijk. De interesse in Tevez was zo groot dat Boca Juniors voor het geld koos. Alhoewel ook Bayern München en Atletico Madrid geïnteresseerd waren, vertrok de aanvaller naar Brazilië.
Van mij hoeft die patser sowieso niet naar PSV. Het gaat ook om mentaliteit. In de VI van deze week komt uit interviews met Ooijer en Van Bommel naar voren dat de instelling van de nieuwelingen één van de peilers is onder het huidige PSV-succes.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:04 schreef cultheld het volgende:
Ik begrijp er nog steeds niks van. Wát is er aantrekkelijk aan Corinthians behalve het geld. Je bent je leven niet zeker (ontvoeringen etc.), de mensen daar zijn triester dan in Europa, allerlei problemen in dat land, daar wil je toch niet voetballen?
Dat vind ik niet HET verschil hoor, bij PSV scoren al jaren lang veel verschillende spelers in een seizoen, waarschijnlijk valt het nu eerder op, door het gemis van een echte scorende spits zoals Kezman en Van Nistelrooij.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:48 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Van mij hoeft die patser sowieso niet naar PSV. Het gaat ook om mentaliteit. In de VI van deze week komt uit interviews met Ooijer en Van Bommel naar voren dat de instelling van de nieuwelingen één van de peilers is onder het huidige PSV-succes.
Niemand is groter dan het team op dit moment bij PSV, resultaat: Hiddink heeft tot nu toe 22 spelers laten opdraven, waarvan er 14 al een doelpunt hebben gemaakt. Dat is het hoogste gemiddelde van de eredivisie en hét verschil met het PSV van de afgelopen jaren.
klopt, maar Koeman had daar 26 spelers voor nodig. 16/26 = 0,62quote:Op woensdag 1 december 2004 19:50 schreef methodmich het volgende:
Ajax heeft al 16 verschillende doelpuntenmakers trouwens...
Maar Koeman heeft wel 4 spelers méér ingezet. PSV 21 spelers en 14 doelpuntenmakers, Ajax 25 spelers en 16 doelpuntenmakers.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:50 schreef methodmich het volgende:
Ajax heeft al 16 verschillende doelpuntenmakers trouwens...
Vooruit, 3 spelers meer ingezet dan.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:00 schreef methodmich het volgende:
Ajax heeft 3 keepers ingezet, dus dat scheelt.
En toch geven de interviews in de VI met Van Bommel en Ooijer het ongeveer weer op de manier die ik aangaf. Zit het verschil hem dan in dat veel spelers gemiddeld meer goals maken, of heeft PSV daadwerkelijk minder goals voor dan vorige seizoen rond 1 december?quote:Op woensdag 1 december 2004 19:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet HET verschil hoor, bij PSV scoren al jaren lang veel verschillende spelers in een seizoen, waarschijnlijk valt het nu eerder op, door het gemis van een echte scorende spits zoals Kezman en Van Nistelrooij.
quote:Er is al veel over geschreven en gesproken. Komende zaterdag kan PSV tegen De Graafschap een oud record van Ajax uit het seizoen 1970-1971 breken als het gaat om het aantal ‘competitieminuten’ op rij zonder tegendoelpunt.
Met elf wedstrijden hebben de Eindhovenaren het aantal duels zonder tegendoelpunten al geëvenaard, maar nu gaat het nog om het totale aantal minuten. Tot en met de wedstrijd tegen FC Twente hebben de PSV-doelmannen al 1020 minuten hun doel schoongehouden. Ajax lukte dat in 1970-1971 in totaal 1082 minuten. Om het record te breken heeft PSV komende zaterdag in Doetinchem dus nog 63 minuten nodig.
PSV-historicus Peter Verhagen dook voor PSV Media in de archieven om na te gaan wat het oude record van PSV was en hoefde daarvoor verrassend genoeg niet ver te gaan. Het vorige record van PSV in een reeks zonder tegendoelpunten sinds de invoering van het betaald voetbal stamt namelijk uit het seizoen 2002-2003. Ronald Waterreus en Jelle ten Rouwelaar (90 minuten) hielden in dat seizoen 627 minuten het roodwitte doel schoon.
snel gevonden zeg.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:06 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat PSV nu gewoon meer verschillende schutters heeft. Vorig seizoen 13 in het hele seizoen, 2 jaar terug 11, 3 seizoenen terug 13.
Ja, jij hebt een database geloof ik?quote:Op woensdag 1 december 2004 20:18 schreef methodmich het volgende:
Heb de statsfiles dan ook bij de hand.
Een echte crack dusquote:Op woensdag 1 december 2004 20:25 schreef methodmich het volgende:
Deze is van mijzelf, daarom ook vrij basaal. Gespeelde duels en gemaakte goals voor de Bundesliga, Serie A, Premier League en Primera División vanaf 1998/99, eredivisie vanaf 1999/00.
Doelpuntenmakers per club van de eerste divisie vanaf 1999/00 en de Franse Ligue 1 vanaf 1998/99.
Uiteraard ook alle competitieuitslagen, eindstanden en topscorerslijsten.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:41 schreef MuseMuse het volgende:
Weet iemand wat de woonplaats van Mark van bommel is ?
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:41 schreef MuseMuse het volgende:
Weet iemand wat de woonplaats van Mark van bommel is ?
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:17 schreef MuseMuse het volgende:
[..]
hehe, nee ik heb altijd gedacht dat hij in het plaatsje meerssen woonde in zuid-limburg maar volgens een paar vrienden klopt dit niet, dus tsja ik vroeg het me gewoon af![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:17 schreef MuseMuse het volgende:
[..]
hehe, nee ik heb altijd gedacht dat hij in het plaatsje meerssen woonde in zuid-limburg maar volgens een paar vrienden klopt dit niet, dus tsja ik vroeg het me gewoon af![]()
quote:
denk het niet.quote:Op donderdag 2 december 2004 17:29 schreef methodmich het volgende:
Mark is geboren in Maasbracht, maar of ie er ook woont?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:10 schreef cultheld het volgende:
Vanavond Ajax gelijk zien spelen, AZ speelt gelijk tegen het ellebogenvoetbal van Den Haag en wij pakken weer drie punten
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:17 schreef cultheld het volgende:
Idd daar ben ik heel erg blij om, hopelijk krijgt hij de kans op 't middenveld met Cocu en Van Bommel.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:04 schreef Zapper het volgende:
[..]
En Vogel eruit halen, waarom in vredesnaam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |