Lekker is dat.. Hij liet jou tenslotte wel rijden.quote:Mijn toemalige vriend wilde geld zien voor zijn total-loss verklaarde auto. (logisch) Aangezien we hier onderling niet uitkwamen hebben we dit voor de rechter laten komen en uiteindelijk de zaak geschikt
Valt toch nog best wel mee toch?quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
1850 euro per jaar voor een wagen met een nieuwwaarde van 20.000 euri en als je minder dan 25.000 km. per jaar rijdt. Alleen W.A en W.A plus is mogelijk. Dat is wat ik lap.
Zeker als Unibet het betaaltquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:30 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Valt toch nog best wel mee toch?
Ik mis eigenlijk in je verhaal of je nog iets voor die lantaarnpaal hebt moeten betalenquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:14 schreef onlogisch het volgende:
Ik rijd in zn 1 de pakeerplaats af maak een veels te grote bocht naar rechts, zo erg dat ik direct de eerste de beste lantaarnpaal raak.
Auto total-loss, lantaarnpaal ontwricht.
quote:Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef lammegiraf het volgende:
edit, kappen of je zegt iets zinnigs of je zegt niets
quote:Hier sta ik van te kijken zeg...ik geef toe dat mn mening wat extreem was maar dat dat op een internet forum al niet meer kan. Zo erg was het nou ook weer niet.
Verder sta ik gewoon te kijken van het begrip voor de brokkenpiloot in de forum.
Nederland is zwaar verneukt!
quote:Op woensdag 1 december 2004 08:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk in je verhaal of je nog iets voor die lantaarnpaal hebt moeten betalen
quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:21 schreef KingCold het volgende:
[..]
Lekker is dat.. Hij liet jou tenslotte wel rijden.
quote:Op woensdag 1 december 2004 08:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk in je verhaal of je nog iets voor die lantaarnpaal hebt moeten betalen
quote:Op maandag 29 november 2004 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar als TS' moeder aangifte doet van joyriding, kan zij (een deel van) de kosten dan niet op haar verzekering verhalen?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:51 schreef Hihat het volgende:
[..]
Klopt. Dat is mogelijk maar ligt aan de verzekeraar, de verzekering en de voorwaarden. Sommige verzekeraars sluiten joy-riding door eigen kinderen of huisgenoten uit (omdat zij makkelijk bij de sleutels kunnen).
BrightEyes heeft trouwens wel een goed punt. Al haalt TS over 5 jaar alsnog zijn rijbewijs, dan blijft het daar bij. Autorijden zal hij niet aangezien geen enkele verzekeraar hem als klant zal willen hebben (behalve Realto). Bij zijn eerste aanvraag komt TS namelijk direct op de zwarte lijst terecht, aangezien zijn aanvraag geweigerd zal worden op basis van de standaard vragenlijst. Als je bij verzekeraar A geweigerd wordt, gebeurt dat vervolgens ook bij verzekeraar B.
Wat is de zwarte lijst?
Het systeem vertrouwelijke mededelingen en malusregistratie wordt ook wel de zwarte lijst genoemd. De lijst vermeldt personen die om een bepaalde reden een verzekering zijn geweigerd of opgezegd. Ook mensen met een ontzegging van de rijbevoegdheid staan vermeld. Tevens zijn de mensen die in de negatieve schadevrije jaren (maluspositie) beland zijn en wiens verzekering beëindigd/geschorst is opgenomen.
Het systeem wordt bijgehouden door Stichting Centraal Informatie Systeem voor in Nederland werkzame verzekeringsmaatschappijen (CIS). Alleen de verzekeraars (dus niet de tussenpersonen) kunnen een registratie doorvoeren of verwijderen. De verzekeraars raadplegen het systeem altijd voordat zij overgaan tot het afsluiten van een verzekering. Iemand die op de lijst voorkomt wordt zelden geaccepteerd.
Rialto Verzekeringen
Rialto Verzekeringen (voorheen Terminus) is opgericht om ervoor te zorgen dat u uw auto altijd kunt verzekeren. Aangezien zij andere acceptatienormen hanteren dan de reguliere verzekeraars kunnen zij verzwaarde en afwijkende risico's toch verzekeren. Ook wanneer u bijvoorbeeld negatieve schadevrije jaren heeft opgebouwd.
Bron: www.verzekeringssite.nl
Verzekeren van een auto in de toekomst blijft mogelijk maar ik heb de premie's van Rialto wel eens mogen aanschouwen....dat kan echt onbetaalbaar worden.
quote:Tevens zijn de mensen die in de negatieve schadevrije jaren (maluspositie) beland zijn en wiens verzekering beëindigd/geschorst is opgenomen.
Want?quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:51 schreef WesHell het volgende:
5 jaar hier, zal je inmiddels wel weten maar ik ben van mening dat ze zo'n jongetje als jouw het rijbewijs nooit meer moeten geven..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |