Als er één groep is die panden in rap tempo laat verpauperen zijn het die kutkrakers wel. Ik heb nog liever 100 jaar leegstand, 6.0 op de schaal van Richter en een tsunami over m'n pand heen dan 1 jaar krakers.quote:Op zaterdag 27 november 2004 21:14 schreef SCH het volgende:
Ik ben tegen het laten verpauperen van prachtige panden en tegen het veel te lang leeg laten staan van huizen door huisjesmelkers en andere ellendelingen. Als dat niet gebeurt, is kraken helemaal niet nodig.
hmm .. in de 1e plaats komen ze toch vooral op voor hun eigen subsidiesquote:Op zondag 27 november 2005 21:18 schreef JohnDope het volgende:
Prachtige actie van die marokkanen.![]()
Ik heb het altijd gezegd,als ik moet kiezen tussen de islamieten en de geitenwollensokken kies ik natuurlijk 100% voor de Islamieten. Saillant detail is overigens dat die geitenwollensokken altijd radicaal opkomen voor de allochtonen en nu hun hol uitgerookt werden door allochtonen.
ajs jij je auto een jaarlang niet gebruikt mag ik er dan ook in gaan joy riden ?quote:Op zondag 27 november 2005 21:57 schreef ethiraseth het volgende:
Mieterige Marokkanen. Moet hij zijn pand maar niet leeg laten staan. En anders had die eigenaar de rechter moeten inschakelen. Echt weer primitief Islamitisch gedrag om meteen met zijn homies te komen dreigen met geweld. Bah.![]()
je bent bij een verkeerde forum Klik hier voor hulpquote:Op zondag 27 november 2005 21:57 schreef ethiraseth het volgende:
Mieterige Marokkanen. Moet hij zijn pand maar niet leeg laten staan. En anders had die eigenaar de rechter moeten inschakelen. Echt weer primitief Islamitisch gedrag om meteen met zijn homies te komen dreigen met geweld. Bah.![]()
Ik zal in jouw huis eens komen zoeken naar spullen die je al een tijdje niet hebt gebruikt.quote:Op zondag 27 november 2005 21:57 schreef ethiraseth het volgende:
Een dak boven je hoofd is naast voedsel en kleding toch wel een van de meest wezenlijke levensbehoeften van een mens.quote:Op zondag 27 november 2005 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zal in jouw huis eens komen zoeken naar spullen die je al een tijdje niet hebt gebruikt.
Mooi tochquote:Op maandag 28 november 2005 03:13 schreef DionysuZ het volgende:
Het loont zich dan opeens wat extra om te speculeren.
Een auto is niet een van de belangrijkste levensbehoeften. Ook is er geen tekort aan auto's. Onzinvergelijking dus. Een betere vergelijking zou een land in hongersnood zijn waar een crimineel gigantische pakhuizen vol met graan heeft, maar deze laat verrotten zodat hij gigantische bedragen kan vragen voor de paar broden die zijn bakkerij verlaten.quote:Op zondag 27 november 2005 22:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ajs jij je auto een jaarlang niet gebruikt mag ik er dan ook in gaan joy riden ?
grondspeculatie is een criminele bezigheid, helaas legaal hier in nederland. Het is verkapt stelen.quote:
Welnee, boeren vragen gewoon te weinig geld.quote:Op maandag 28 november 2005 03:22 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
grondspeculatie is een criminele bezigheid, helaas legaal hier in nederland. Het is verkapt stelen.
- Er heerst woningnood in het land.quote:Op maandag 28 november 2005 03:25 schreef fernando_redondo het volgende:
Waarom?
dus voedsel en kleding mogen gestolen worden?quote:Op maandag 28 november 2005 03:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een dak boven je hoofd is naast voedsel en kleding toch wel een van de meest wezenlijke levensbehoeften van een mens.
Hoe heeft een verkoper invloed op de koper?quote:Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
- Er heerst woningnood in het land.
- Een dak boven je hoofd is een van de belangrijkste levensbehoeften.
- Door grondspeculatie stijgen de prijzen.
- Mensen moeten daardoor meer betalen voor hun huizen dan zonder grondspeculatie, en ze kunnen het niet gewoon weigeren, er heerst immers woningnood en iedereen wil een dak boven zijn hoofd.
- Dit geld vloeit door naar de portomonee van de speculant.
Verkapt staaltje diefstal dus.
Er heerst geen tekort aan voedsel en kleding. Áls er een tekort zou zijn aan voedsel en kleding en er zijn mensen die houden voor zeer lange tijd voedsel en kleding achter zonder het te gebruiken en ook zonder de intentie het te gebruiken, zodat de rest van de voedsel en kleding duurder wordt en ze daar een extra centje aan overhouden, waarom niet?quote:Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dus voedsel en kleding mogen gestolen worden?
Zoals ik zei: woningnood. Hoe minder woningen op de markt, hoe lager het aanbod. De vraag zal niet dalen.quote:Op maandag 28 november 2005 03:30 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Hoe heeft een verkoper invloed op de koper?
er zijn zat speculanten die op hun bek gaan, alleen daar hoor je nooit iets over.quote:Op maandag 28 november 2005 03:13 schreef DionysuZ het volgende:
Zolang grondspeculatie, wat eigenlijk gewoon een verkapte vorm van diefstal is, toegestaan is in dit land zou ik niet inzien waarom kraken dan niet toegestaan zou mogen worden.
het is diefstal en dat mag gewoon niet. hoe moeilijk kan het zijn. Jij bent zeker ook zo'n tye die downloaders/aanbieders van mp3s gaat lopen verdedigenquote:Kraken kun je niet zomaar. Een huis moet langer dan een jaar leegstaan en geen bestemmingsplan hebben. OOK als de eigenaar INTENTIES kan overleggen dat hij het pand weer gaat gebruiken, is kraken niet toegestaan. Dus dat kraken legaal zou zijn omdat een pandeigenaar niet binnen een jaar de benodigde vergunningen op orde heeft is ook onwaar, in dit geval kan de eigenaar immers de intenties overleggen.
Face it, we hebben een enorme woningnood in Nederland en die wordt alleen maar groter als kraken aan banden wordt gelegd. Het loont zich dan opeens wat extra om te speculeren.
jij maakt er meteen een crimineel van.quote:Op maandag 28 november 2005 03:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een auto is niet een van de belangrijkste levensbehoeften. Ook is er geen tekort aan auto's. Onzinvergelijking dus. Een betere vergelijking zou een land in hongersnood zijn waar een crimineel gigantische pakhuizen vol met graan heeft, maar deze laat verrotten zodat hij gigantische bedragen kan vragen voor de paar broden die zijn bakkerij verlaten.![]()
Dat was de vraag nietquote:Op maandag 28 november 2005 03:31 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Zoals ik zei: woningnood. Hoe minder woningen op de markt, hoe lager het aanbod. De vraag zal niet dalen.
er wordt niks gestolen, ga het nou niet omdraaien zegquote:Op maandag 28 november 2005 03:22 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
grondspeculatie is een criminele bezigheid, helaas legaal hier in nederland. Het is verkapt stelen.
Ook fout. Two wrongs don't make it rightquote:Op maandag 28 november 2005 03:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als grondspeculatie diefstal is, wat maakt dat een overheid die zegt dat je ergens niet mag bouwen omdat er koeien moeten grazen?
ga nou maar die link lezen, zo lang is het nietquote:Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
- Er heerst woningnood in het land.
- Een dak boven je hoofd is een van de belangrijkste levensbehoeften.
- Door grondspeculatie stijgen de prijzen.
- Mensen moeten daardoor meer betalen voor hun huizen dan zonder grondspeculatie, en ze kunnen het niet gewoon weigeren, er heerst immers woningnood en iedereen wil een dak boven zijn hoofd.
- Dit geld vloeit door naar de portomonee van de speculant.
Verkapt staaltje diefstal dus.
Ja, maar zonder die restricties zou speculatie weer werkelijk speculatie worden. Nu is het een incrowd gebeuren. Let wel, ik vind speculatie dus niet fout.quote:Op maandag 28 november 2005 03:38 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ook fout. Two wrongs don't make it right
dit voorbeeld kan niet eens aangezien we een vrije markt (thats the difference met de woning/grond markt) hebben wara volledige mededigning geld en dus geen tekorten en oevrschotten zijnquote:Op maandag 28 november 2005 03:31 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er heerst geen tekort aan voedsel en kleding. Áls er een tekort zou zijn aan voedsel en kleding en er zijn mensen die houden voor zeer lange tijd voedsel en kleding achter zonder het te gebruiken en ook zonder de intentie het te gebruiken, zodat de rest van de voedsel en kleding duurder wordt en ze daar een extra centje aan overhouden, waarom niet?
got youquote:Op maandag 28 november 2005 03:38 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ook fout. Two wrongs don't make it right
Zoals ik al eerder zei: ik zie kraken als een noodzakelijk kwaad om de grondspeculatie (die volgt uit woningnood omdat het dan bijna risicoloos is) in te dammen.quote:Op maandag 28 november 2005 03:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
got you![]()
woningnood is fout, dus mag je (woningen) stelen (zeg jij)
maar nu is het "Two wrongs don't make it right"
right
dat zou de ultieme oplossing zijnquote:Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef McCarthy het volgende:
waarom pak je gewoon niet het probleem bij de wortel aan: de woningnood ?
Welke vragen? Als ik er een gemist heb, stel aub nog eensquote:Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Hoeveel mensen kunnen dan grondspeculeren?
Reageer je btw wel vaker niet op vragen?
oepsquote:Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Hoeveel mensen kunnen dan grondspeculeren?
Mooi persoon ben jij, zo lang de blanke mensen maar niet lijden eh, wat dacht je van zwervers die op straat slapen?.. sneu persoon.quote:Op maandag 28 november 2005 03:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij maakt er meteen een crimineel van.
aangezien geen blanke nederlander op straat hoeft te slapen is er geen GIGANTISCHE woningsnood en dus gaat eveneens jouw vergelijking mank
Zoek anders de definitie van diefstal eens op in de Van Dale.quote:Op maandag 28 november 2005 03:35 schreef DionysuZ het volgende:
Grondspeculatie is ook diefstal en dat mag gewoon. Zolang grondspeculatie niet aan banden wordt gelegd, zie ik kraken als een noodzakelijk kwaad.
ik krege het idee dat er vooral op grond gespeculeerd werd. Boertje die zijn land verkoopt en zo.quote:Op maandag 28 november 2005 04:30 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
oepsover de kop gezien. Iedereen kan grondspeculeren. Maar door de woningnood is het risico om geld te verliezen tot een minimum beperkt. Hoe meer er gespeculeerd wordt, al dan niet door dezelfde persoon, hoe minder aanbod. En als er minder aanbod is, is de woningnood groter en zullen mensen hogere bedragen neertellen voor een woning.
Heb je ook nog wat onderbouwing voor deze onzin?quote:Op maandag 28 november 2005 03:13 schreef DionysuZ het volgende:
Zolang grondspeculatie, wat eigenlijk gewoon een verkapte vorm van diefstal is,
Ik denk dat ik eens in zijn vriezer ga kijken. De spullen die daar liggen, liggen d'r vast al een tijdje en zullen d'r morgen ook wel liggen dus die mag ik jatten volgens zijn redenatie.quote:Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dus voedsel en kleding mogen gestolen worden?
zijn argument is dan dat erg geen hongersnood is en wel gigantische woningsnood. Maar er is geen gigantische woningsnood gezien het feit dat een normale burger niet op straat hoeft te slapen. Onzin dusquote:Op maandag 28 november 2005 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat ik eens in zijn vriezer ga kijken. De spullen die daar liggen, liggen d'r vast al een tijdje en zullen d'r morgen ook wel liggen dus die mag ik jatten volgens zijn redenatie.
Gigantische woningnood? Dat valt best wel mee. Het is geen grondrecht van de mens dat er in voorziet dat iedereen persé in hartje Amsterdam moet wonen....quote:Op maandag 28 november 2005 13:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
zijn argument is dan dat erg geen hongersnood is en wel gigantische woningsnood. Maar er is geen gigantische woningsnood gezien het feit dat een normale burger niet op straat hoeft te slapen. Onzin dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |