abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 15:04:52 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32618575
Hee wat leuk, een topickick na een jaar. .
pi_32622528
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 21:14 schreef SCH het volgende:
Ik ben tegen het laten verpauperen van prachtige panden en tegen het veel te lang leeg laten staan van huizen door huisjesmelkers en andere ellendelingen. Als dat niet gebeurt, is kraken helemaal niet nodig.
Als er één groep is die panden in rap tempo laat verpauperen zijn het die kutkrakers wel. Ik heb nog liever 100 jaar leegstand, 6.0 op de schaal van Richter en een tsunami over m'n pand heen dan 1 jaar krakers.
  zondag 27 november 2005 @ 20:18:58 #53
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32626965
Kraken.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32628080
Prachtige actie van die marokkanen.

Ik heb het altijd gezegd,als ik moet kiezen tussen de islamieten en de geitenwollensokken kies ik natuurlijk 100% voor de Islamieten. Saillant detail is overigens dat die geitenwollensokken altijd radicaal opkomen voor de allochtonen en nu hun hol uitgerookt werden door allochtonen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 27 november 2005 @ 21:57:13 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32629214
Mieterige Marokkanen. Moet hij zijn pand maar niet leeg laten staan. En anders had die eigenaar de rechter moeten inschakelen. Echt weer primitief Islamitisch gedrag om meteen met zijn homies te komen dreigen met geweld. Bah.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 27 november 2005 @ 22:19:37 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32629926
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:18 schreef JohnDope het volgende:
Prachtige actie van die marokkanen.

Ik heb het altijd gezegd,als ik moet kiezen tussen de islamieten en de geitenwollensokken kies ik natuurlijk 100% voor de Islamieten. Saillant detail is overigens dat die geitenwollensokken altijd radicaal opkomen voor de allochtonen en nu hun hol uitgerookt werden door allochtonen.
hmm .. in de 1e plaats komen ze toch vooral op voor hun eigen subsidies

kreeg het idee dat hun voorliefde voor de rest van de wereld een soort dekmantel daarvoor is
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 27 november 2005 @ 22:21:03 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32629991
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:57 schreef ethiraseth het volgende:
Mieterige Marokkanen. Moet hij zijn pand maar niet leeg laten staan. En anders had die eigenaar de rechter moeten inschakelen. Echt weer primitief Islamitisch gedrag om meteen met zijn homies te komen dreigen met geweld. Bah.
ajs jij je auto een jaarlang niet gebruikt mag ik er dan ook in gaan joy riden ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32630499
quote:
je bent bij een verkeerde forum Klik hier voor hulp
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32632678
quote:
Ik zal in jouw huis eens komen zoeken naar spullen die je al een tijdje niet hebt gebruikt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 28 november 2005 @ 03:13:30 #60
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636818
Zolang grondspeculatie, wat eigenlijk gewoon een verkapte vorm van diefstal is, toegestaan is in dit land zou ik niet inzien waarom kraken dan niet toegestaan zou mogen worden.

Kraken kun je niet zomaar. Een huis moet langer dan een jaar leegstaan en geen bestemmingsplan hebben. OOK als de eigenaar INTENTIES kan overleggen dat hij het pand weer gaat gebruiken, is kraken niet toegestaan. Dus dat kraken legaal zou zijn omdat een pandeigenaar niet binnen een jaar de benodigde vergunningen op orde heeft is ook onwaar, in dit geval kan de eigenaar immers de intenties overleggen.

Face it, we hebben een enorme woningnood in Nederland en die wordt alleen maar groter als kraken aan banden wordt gelegd. Het loont zich dan opeens wat extra om te speculeren.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 28 november 2005 @ 03:16:58 #61
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636840
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zal in jouw huis eens komen zoeken naar spullen die je al een tijdje niet hebt gebruikt.
Een dak boven je hoofd is naast voedsel en kleding toch wel een van de meest wezenlijke levensbehoeften van een mens.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32636860
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:13 schreef DionysuZ het volgende:
Het loont zich dan opeens wat extra om te speculeren.
Mooi toch
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 28 november 2005 @ 03:21:23 #63
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636875
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ajs jij je auto een jaarlang niet gebruikt mag ik er dan ook in gaan joy riden ?
Een auto is niet een van de belangrijkste levensbehoeften. Ook is er geen tekort aan auto's. Onzinvergelijking dus. Een betere vergelijking zou een land in hongersnood zijn waar een crimineel gigantische pakhuizen vol met graan heeft, maar deze laat verrotten zodat hij gigantische bedragen kan vragen voor de paar broden die zijn bakkerij verlaten.
  maandag 28 november 2005 @ 03:22:40 #64
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636879
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:18 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Mooi toch
grondspeculatie is een criminele bezigheid, helaas legaal hier in nederland. Het is verkapt stelen.
pi_32636901
Waarom?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 28 november 2005 @ 03:25:53 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32636902
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

grondspeculatie is een criminele bezigheid, helaas legaal hier in nederland. Het is verkapt stelen.
Welnee, boeren vragen gewoon te weinig geld.
  maandag 28 november 2005 @ 03:28:39 #67
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636919
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:25 schreef fernando_redondo het volgende:
Waarom?
- Er heerst woningnood in het land.
- Een dak boven je hoofd is een van de belangrijkste levensbehoeften.
- Door grondspeculatie stijgen de prijzen.
- Mensen moeten daardoor meer betalen voor hun huizen dan zonder grondspeculatie, en ze kunnen het niet gewoon weigeren, er heerst immers woningnood en iedereen wil een dak boven zijn hoofd.
- Dit geld vloeit door naar de portomonee van de speculant.

Verkapt staaltje diefstal dus.
  maandag 28 november 2005 @ 03:28:49 #68
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636921
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:16 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Een dak boven je hoofd is naast voedsel en kleding toch wel een van de meest wezenlijke levensbehoeften van een mens.
dus voedsel en kleding mogen gestolen worden?
pi_32636930
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

- Mensen moeten daardoor meer betalen voor hun huizen dan zonder grondspeculatie, en ze kunnen het niet gewoon weigeren, er heerst immers woningnood en iedereen wil een dak boven zijn hoofd.

Hoe heeft een verkoper invloed op de koper?
  maandag 28 november 2005 @ 03:31:03 #70
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636937
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Er heerst geen tekort aan voedsel en kleding. Áls er een tekort zou zijn aan voedsel en kleding en er zijn mensen die houden voor zeer lange tijd voedsel en kleding achter zonder het te gebruiken en ook zonder de intentie het te gebruiken, zodat de rest van de voedsel en kleding duurder wordt en ze daar een extra centje aan overhouden, waarom niet?
  maandag 28 november 2005 @ 03:31:54 #71
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636940
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:30 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Hoe heeft een verkoper invloed op de koper?
Zoals ik zei: woningnood. Hoe minder woningen op de markt, hoe lager het aanbod. De vraag zal niet dalen.
  maandag 28 november 2005 @ 03:34:05 #72
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636949
quote:
Zolang grondspeculatie, wat eigenlijk gewoon een verkapte vorm van diefstal is, toegestaan is in dit land zou ik niet inzien waarom kraken dan niet toegestaan zou mogen worden.
er zijn zat speculanten die op hun bek gaan, alleen daar hoor je nooit iets over.

dat links niks van economie snapt was al bekend: http://en.wikipedia.org/wiki/Speculation
lees je effe in

btw: nieuw topic waard (en ik ga hem NIET starten)
quote:
Kraken kun je niet zomaar. Een huis moet langer dan een jaar leegstaan en geen bestemmingsplan hebben. OOK als de eigenaar INTENTIES kan overleggen dat hij het pand weer gaat gebruiken, is kraken niet toegestaan. Dus dat kraken legaal zou zijn omdat een pandeigenaar niet binnen een jaar de benodigde vergunningen op orde heeft is ook onwaar, in dit geval kan de eigenaar immers de intenties overleggen.

Face it, we hebben een enorme woningnood in Nederland en die wordt alleen maar groter als kraken aan banden wordt gelegd. Het loont zich dan opeens wat extra om te speculeren.
het is diefstal en dat mag gewoon niet. hoe moeilijk kan het zijn. Jij bent zeker ook zo'n tye die downloaders/aanbieders van mp3s gaat lopen verdedigen

Je kan je beter afvragen waarom we woningsnood hebben en daar wat aan gaan doen dan diefstal legaal maken (de kern van het linkse gedachte-goed toch)
  maandag 28 november 2005 @ 03:35:47 #73
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636955
Grondspeculatie is ook diefstal en dat mag gewoon. Zolang grondspeculatie niet aan banden wordt gelegd, zie ik kraken als een noodzakelijk kwaad.
  maandag 28 november 2005 @ 03:37:09 #74
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636963
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:21 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Een auto is niet een van de belangrijkste levensbehoeften. Ook is er geen tekort aan auto's. Onzinvergelijking dus. Een betere vergelijking zou een land in hongersnood zijn waar een crimineel gigantische pakhuizen vol met graan heeft, maar deze laat verrotten zodat hij gigantische bedragen kan vragen voor de paar broden die zijn bakkerij verlaten.
jij maakt er meteen een crimineel van.

aangezien geen blanke nederlander op straat hoeft te slapen is er geen GIGANTISCHE woningsnood en dus gaat eveneens jouw vergelijking mank
pi_32636968
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Zoals ik zei: woningnood. Hoe minder woningen op de markt, hoe lager het aanbod. De vraag zal niet dalen.
Dat was de vraag niet
  maandag 28 november 2005 @ 03:37:56 #76
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636969
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

er wordt niks gestolen, ga het nou niet omdraaien zeg
  maandag 28 november 2005 @ 03:37:57 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32636970
Als grondspeculatie diefstal is, wat maakt dat een overheid die zegt dat je ergens niet mag bouwen omdat er koeien moeten grazen?
  maandag 28 november 2005 @ 03:38:48 #78
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32636977
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als grondspeculatie diefstal is, wat maakt dat een overheid die zegt dat je ergens niet mag bouwen omdat er koeien moeten grazen?
Ook fout. Two wrongs don't make it right
  maandag 28 november 2005 @ 03:38:48 #79
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636978
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ga nou maar die link lezen, zo lang is het niet
  maandag 28 november 2005 @ 03:39:52 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32636989
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ja, maar zonder die restricties zou speculatie weer werkelijk speculatie worden. Nu is het een incrowd gebeuren. Let wel, ik vind speculatie dus niet fout.
  maandag 28 november 2005 @ 03:40:34 #81
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636991
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Er heerst geen tekort aan voedsel en kleding. Áls er een tekort zou zijn aan voedsel en kleding en er zijn mensen die houden voor zeer lange tijd voedsel en kleding achter zonder het te gebruiken en ook zonder de intentie het te gebruiken, zodat de rest van de voedsel en kleding duurder wordt en ze daar een extra centje aan overhouden, waarom niet?
dit voorbeeld kan niet eens aangezien we een vrije markt (thats the difference met de woning/grond markt) hebben wara volledige mededigning geld en dus geen tekorten en oevrschotten zijn
  maandag 28 november 2005 @ 03:42:11 #82
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32636995
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

got you

woningnood is fout, dus mag je (woningen) stelen (zeg jij)

maar nu is het "Two wrongs don't make it right"

right
  maandag 28 november 2005 @ 03:44:05 #83
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32637002
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

got you

woningnood is fout, dus mag je (woningen) stelen (zeg jij)

maar nu is het "Two wrongs don't make it right"

right
Zoals ik al eerder zei: ik zie kraken als een noodzakelijk kwaad om de grondspeculatie (die volgt uit woningnood omdat het dan bijna risicoloos is) in te dammen.
  maandag 28 november 2005 @ 03:45:45 #84
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32637010
waarom pak je gewoon niet het probleem bij de wortel aan: de woningnood ?
pi_32637012
Hoeveel mensen kunnen dan grondspeculeren?

Reageer je btw wel vaker niet op vragen?
  maandag 28 november 2005 @ 03:46:43 #86
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32637014
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef McCarthy het volgende:
waarom pak je gewoon niet het probleem bij de wortel aan: de woningnood ?
dat zou de ultieme oplossing zijn zijn we het daar tenminste over eens
  maandag 28 november 2005 @ 03:47:06 #87
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32637017
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef fernando_redondo het volgende:

Reageer je btw wel vaker niet op vragen?
Welke vragen? Als ik er een gemist heb, stel aub nog eens
pi_32637134
De vraag die er boven staat
  maandag 28 november 2005 @ 04:30:06 #89
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32637144
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:45 schreef fernando_redondo het volgende:
oeps over de kop gezien. Iedereen kan grondspeculeren. Maar door de woningnood is het risico om geld te verliezen tot een minimum beperkt. Hoe meer er gespeculeerd wordt, al dan niet door dezelfde persoon, hoe minder aanbod. En als er minder aanbod is, is de woningnood groter en zullen mensen hogere bedragen neertellen voor een woning.
pi_32637199
Jij kan 100 meter kopen of misschien 200 meter?
  maandag 28 november 2005 @ 05:09:28 #91
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32637218
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:37 schreef McCarthy het volgende:

[..]

jij maakt er meteen een crimineel van.

aangezien geen blanke nederlander op straat hoeft te slapen is er geen GIGANTISCHE woningsnood en dus gaat eveneens jouw vergelijking mank
Mooi persoon ben jij, zo lang de blanke mensen maar niet lijden eh, wat dacht je van zwervers die op straat slapen?.. sneu persoon.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 28 november 2005 @ 10:40:19 #92
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32639653
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:35 schreef DionysuZ het volgende:
Grondspeculatie is ook diefstal en dat mag gewoon. Zolang grondspeculatie niet aan banden wordt gelegd, zie ik kraken als een noodzakelijk kwaad.
Zoek anders de definitie van diefstal eens op in de Van Dale.
Say your prayers
pi_32642465
Speculatie is natuurlijk niet gelijk aan diefstal.

De wetten etc die we maken als land dienen om de samenleving van de leden te waarborgen, en zo goed mogelijk.

Ooit was er een enorme woningnood in Nederland. De jaren '50 van de vorige eeuw staan er om bekend. Dat is schadelijk voor de gemeenschap. Er is een wet die leegstand verbiedt, opdat er niet tegelijkertijd én te veel leden van de samenleving zijn die geen woning kunnen vinden én woningen die leegstaan.

Uiteindelijk heeft dat geleid tot de situatie waarin iemand die een pand leeg laat staan in overtreding is en degene die eigengerechtigd die woning ter bewoning opeist ook. De kraker is fout, de woningeigenaar ook.
Er zijn toen regels ingesteld waarbinnen het eigenrechteren door krakers wordt beschouwd als het terecht door de maatschappij claimen van naleving van de regels.

Dat heeft deels ook het beoorgde effect: veel huiseigenaren zullen ervoor zorgen dat hun huizen niet leegstaan, hierdoor wordt leegstand tijdens woningsnood grotendeels voorkomen.

Maar zoals wel meer beleid dat werkelijk enig resultaat oplevert, schiet het resultaat soms na verloop van tijd het doel voorbij. Krakers die broedplaatsen eisen bijvoorbeeld. Of mensen die best woonruimte kunnen vinden tegen normale prijzen, maar liever (semi-)gratis wonen. Of huizen die helemaal niet samenleving-schadend leegstaan die gekraakt worden.

Misschien is het middel erger dan de kwaal, op dit moment. Dat neemt niet weg dat de kwaal: samenleving schadende leegstand ook een reëel bestaand kwaad is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 28 november 2005 @ 12:52:57 #94
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32642506
het blijft vaag
DionysuZ wil het ene kwaad met het andere kwaad vergelden en noemt het nog een oplossing ook
ipv het probleem bij de bron op te lossen lijkt het er toch vooral op of hij speculanten dwars wil zitten.

De woningmarkt is verrot tot de kern en speculanten het leven moeilijk maken lost dat echt niet op.
  maandag 28 november 2005 @ 12:55:13 #95
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32642554
quote:
Op maandag 28 november 2005 04:30 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

oeps over de kop gezien. Iedereen kan grondspeculeren. Maar door de woningnood is het risico om geld te verliezen tot een minimum beperkt. Hoe meer er gespeculeerd wordt, al dan niet door dezelfde persoon, hoe minder aanbod. En als er minder aanbod is, is de woningnood groter en zullen mensen hogere bedragen neertellen voor een woning.
ik krege het idee dat er vooral op grond gespeculeerd werd. Boertje die zijn land verkoopt en zo.
pi_32643019
quote:
Zolang grondspeculatie, wat eigenlijk gewoon een verkapte vorm van diefstal is,
Heb je ook nog wat onderbouwing voor deze onzin?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32643038
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ik denk dat ik eens in zijn vriezer ga kijken. De spullen die daar liggen, liggen d'r vast al een tijdje en zullen d'r morgen ook wel liggen dus die mag ik jatten volgens zijn redenatie.
  maandag 28 november 2005 @ 13:22:02 #98
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32643262
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk dat ik eens in zijn vriezer ga kijken. De spullen die daar liggen, liggen d'r vast al een tijdje en zullen d'r morgen ook wel liggen dus die mag ik jatten volgens zijn redenatie.
zijn argument is dan dat erg geen hongersnood is en wel gigantische woningsnood. Maar er is geen gigantische woningsnood gezien het feit dat een normale burger niet op straat hoeft te slapen. Onzin dus
  maandag 28 november 2005 @ 13:23:30 #99
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32643301
goed, kraken mag dus maar nog steeds is er in Ds woorden woningnood. Wat zijn we opgeschoten?
pi_32643317
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:22 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zijn argument is dan dat erg geen hongersnood is en wel gigantische woningsnood. Maar er is geen gigantische woningsnood gezien het feit dat een normale burger niet op straat hoeft te slapen. Onzin dus
Gigantische woningnood? Dat valt best wel mee. Het is geen grondrecht van de mens dat er in voorziet dat iedereen persé in hartje Amsterdam moet wonen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')