abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25364753
Welke opnamen zijn niet vertoond dan? En welk beeld zouden we dan moeten krijgen?

Ik vond alleen de titel een beetje overdreven zoals je zelf al aangeeft.
pi_25365073
Doorgaans worden er veel meer opnamen gemaakt dan die uiteindelijk worden uitgezonden.
Door de beelden te kiezen die een effect veroorzaken wordt richting aan een documentaiere of film gegeven. Ook commentaar bij bepaalde beelden kan een richting geven.

Bijvoorbeeld bij een groep allochtonen die gewoon in een winkelstraat staan te kijken kun je zeggen:
1) "De allochtonen staan hier duidelijk bij elkaar steun te zoeken omdat ze alleen niet door de straat durven te lopen" --> allochtoon slachtoffer.
2) bij exact dezelfde beelden kan je ook zeggen "Hier groeperen de allochtonen zich om daarna het centrum onveilig te maken" --> allochtoon dader

Het is maar net hoe je het brengt en daar is de media meester in.
Ben zelf al jarenlang actief in filmen/regisseren en weet de kracht van beelden en commentaar.

En welk beeld moet je krijgen, de makers wat het duidelijk de bedoeling om aan te tonen hoe slecht de situatie in Uden is en hoe moeilijk het is hier iets aan te doen. Of het slecht is, och dat beleefd ieder op zich anders denk ik. Ik heb het goed naar mijn zin in Uden maar ja, ik hang dan ook niet in het centrum en zit niet meer op school

[EDIT]
Even voor de duidelijkheid, ik praat niet goed wat er hier gebeurd is en ben voorstander de daders goed aan te pakken. Mensen horen respect voor elkaar te hebben. Ongeacht kleur of religie. Wat hier gebeurd is is in en in triest.
pi_25365273
Nee precies.. dat geloof ik graag. Ook de muziek die men gebruikt bij reportages dragen bij aan het creeren van angst. Je kijkt heel anders naar een beeld van een gevaarlijk uitziende allochtoon met de muziek van Vader abraham
  zaterdag 5 maart 2005 @ 09:33:40 #79
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_25376745
Dat is inderdaad waar, dat de media beelden op een bepaalde manier aan elkaar kunnen plakken waardoor een zeker beeld ontstaat.
Wat me trouwens ook is opgevallen is dat de hoofdverdachte geen persoon is uit een groep waarvan ze zeggen: ja, zie je wel, dat is zo'n jongen waar je het van kon verwachten. Maar dat het juist een jongen is uit een gegoed milieu zeg maar (dat maakte ik op uit het huis etc.).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_25377948
Maar dat is allang niet meer zo. Ik heb nu al zoveel docu's gezien waar ouders van daders hele gewone mensen zijn. Ik denk eerder dat het iets te maken heeft met een te vrije opvoeding.
pi_25378391
Heej, nou hoor ik niemand over dat de nationaliteit niet genoemd mag worden. Zogauw het Nederlanders betreft is het wel oké blijkbaar..........
pi_25378631
Misschien omdat Nederlanders een meerderheid vormen? Overigens doet de nationaliteit er hier ook niet toe. Dat was pas relevant geweest als het ging om een andere westerse nationaliteit. Als het ging om een rare Duitse sekte of zo...
pi_25378826
quote:
[b]Op vrijdag 4 maart 2005 16:02
[EDIT]
Mensen horen respect voor elkaar te hebben. Ongeacht kleur of religie.
Hier ben ik het echt dus niet mee eens. Waarom zou ik respect moeten hebben voor een religie of een bepaalde stroming binnen een religie die mij de hel toe zou wensen of die van mening is dat ik minderwaardig zou zijn, die om religieuze redenen meent de wapens op te moeten pakken, of voor een Imam die predikt dat ik nog minder zou zijn dan een beest?

Respect moet je verdienen, door wat je doet of wat je zegt wordt je wel of niet gerespecteerd, maar om zomaar iedereen een zakje respect te geven "omdat we allemaal mens zijn" is echt onzin. Whats next, respect hebben voor Hitler omdat hij ervan overtuigd was dat hij de Joden uit moest roeien? Respect voor de Taliban omdat de Taliban de niet volledig bedekte vrouwen religieus verantwoord helemaal verrot slaan? I dont think so.
eeeh
  zaterdag 5 maart 2005 @ 13:59:44 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25379773
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 16:02 schreef pirke64 het volgende:
Doorgaans worden er veel meer opnamen gemaakt dan die uiteindelijk worden uitgezonden.
Door de beelden te kiezen die een effect veroorzaken wordt richting aan een documentaiere of film gegeven. Ook commentaar bij bepaalde beelden kan een richting geven.

Bijvoorbeeld bij een groep allochtonen die gewoon in een winkelstraat staan te kijken kun je zeggen:
1) "De allochtonen staan hier duidelijk bij elkaar steun te zoeken omdat ze alleen niet door de straat durven te lopen" --> allochtoon slachtoffer.
2) bij exact dezelfde beelden kan je ook zeggen "Hier groeperen de allochtonen zich om daarna het centrum onveilig te maken" --> allochtoon dader

Het is maar net hoe je het brengt en daar is de media meester in.
Ben zelf al jarenlang actief in filmen/regisseren en weet de kracht van beelden en commentaar.
Achja, ik roep dit al jaren, maar velen zien dit niet en slikken alles wat de (overwegend linkse) media hen voorschotelt als zoete koek.

Je moet altijd kritisch blijven, juist bij documentaires maar ook bij de geschreven pers, en het motief van de makers proberen te achterhalen. Maar velen kunnen dat gewoon niet, vooral als hetgeen wordt voorgeschoteld overeenstemt met het beperkte wereldbeeld van de kijker in kwestie. Jammer, maar zo zal het altijd wel blijven .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:42:18 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25380332
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:56 schreef PM-girl het volgende:
Net zembla gezien, over white power in Uden. Kippenvel.....
Yep,
Wat een absolute randdebielen die kids, echt ongelofelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:47:06 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25380383
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Yep,
Wat een absolute randdebielen die kids, echt ongelofelijk.
Ach, ik heb nog wel wat leuke filmpjes van Nederlandse moslims, overwegend Marokkanen, van internet geplukt. Als je hier al onder de indruk van bent, denk ik dat je na het zien van die filmpjes spontaan gaat verhuizen.

Dit zul je echter in de media niet tegenkomen, dat wordt immers als 'negatieve beeldvorming' gezien. En dat is het natuurlijk ook, net als deze uitzending van Zembla.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:52:08 #87
45206 Pietverdriet
pi_25380429
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, ik heb nog wel wat leuke filmpjes van Nederlandse moslims, overwegend Marokkanen, van internet geplukt. Als je hier al onder de indruk van bent, denk ik dat je na het zien van die filmpjes spontaan gaat verhuizen.

Dit zul je echter in de media niet tegenkomen, dat wordt immers als 'negatieve beeldvorming' gezien. En dat is het natuurlijk ook, net als deze uitzending van Zembla.
En wat wil je daarmee zeggen?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:00:52 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25380543
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee zeggen?
Dat je verontwaardiging vrij selectief is. En ook dat het gedrag van die 'randdebielen' een onderliggende oorzaak heeft die minstens zo beangstigend is, maar waar je vrij weinig over hoort in de media.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:12:43 #89
45206 Pietverdriet
pi_25380683
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat je verontwaardiging vrij selectief is. En ook dat het gedrag van die 'randdebielen' een onderliggende oorzaak heeft die minstens zo beangstigend is, maar waar je vrij weinig over hoort in de media.
Nee, het waren wel degelijk lui van het nivo van een sufgerukte stonede chimpansee met een lobotomie.
Als je ruzie hebt met een stel marokanen, en je bent dan zo dom om een turkse moskee in de fik te steken daarom, dan ben je echt een kneus eerste klas.
Wat en hoe die marokaanse jongens verder is een ander verhaal, mischien waren dat wel drugsdealende loverboys, maar dat zegt niets over de capaciteiten van deze bepaalde personen uit de dorpsjeugd.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:16:51 #90
45206 Pietverdriet
pi_25380734
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan hun opvoeding, hun cultuur! Ik zeg het je, het is hun achterlijke cultuur...moeder achter het aanrecht, heeft gewoon geen invloed op de kinderen!

Ondertussen in Nederland
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 09:04 schreef Mutant01 het volgende:
Als je niet tevreden bent over Nederland, ga dan maar in Argentinie wonen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:28:14 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25380888
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je ruzie hebt met een stel marokanen, en je bent dan zo dom om een turkse moskee in de fik te steken daarom, dan ben je echt een kneus eerste klas.
Ja da's inderdaad waar. Het was dan gepast geweest een Marokkaanse moskee te laten afbranden .

Ik snap sowieso die algemene haat richting 'moslims' niet zo, het is toch inmiddels overduidelijk dat de grootste problemen uit de Marokkaanse gemeenschap komen. Hun 'moslim-zijn' speelt daarbij maar zijdelings een rol, en wordt vooral als excuus voor wandaden en walgelijke opvattingen gebruikt.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:39:04 #92
45206 Pietverdriet
pi_25381042
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja da's inderdaad waar. Het was dan gepast geweest een Marokkaanse moskee te laten afbranden .
Nee ook niet, maar ik begrijp je maar als sarcasme.
quote:
Ik snap sowieso die algemene haat richting 'moslims' niet zo, het is toch inmiddels overduidelijk dat de grootste problemen uit de Marokkaanse gemeenschap komen. Hun 'moslim-zijn' speelt daarbij maar zijdelings een rol, en wordt vooral als excuus voor wandaden en walgelijke opvattingen gebruikt.
Ik snap het in zoverre dat het weer eens duidelijk is hoe dom dit soort lui is.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:28:30 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25381758
heb net ook die herhaling gezien...en ik vond dat donkere gastje dat begon te huilen eigenlijk nog het meest beschamend als autochtoon.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:37:57 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25381895
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
heb net ook die herhaling gezien...en ik vond dat donkere gastje dat begon te huilen eigenlijk nog het meest beschamend als autochtoon.
Wat dan? Was het een 'autochtone slachtofferhuilie' ?

Ik kan me dit niet meer zo goed herinneren .
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:34:43 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25382835
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat dan? Was het een 'autochtone slachtofferhuilie' ?

Ik kan me dit niet meer zo goed herinneren .
nee echt heel erg zielig. gastje dat donker was (geen mokro, dus hij liep er wat alleen bij) had je van die udense boeren die hem steevast 'buitenlander, rot op naar je eigen land' noemden. echt schandalig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:39:58 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25382920
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee echt heel erg zielig. gastje dat donker was (geen mokro, dus hij liep er wat alleen bij) had je van die udense boeren die hem steevast 'buitenlander, rot op naar je eigen land' noemden. echt schandalig.
Hmmm, da's wel beschamend inderdaad . Nederland op zijn allerallerkleinst .
  zondag 6 maart 2005 @ 11:42:42 #97
94046 PM-girl
pi_25393620
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Was natuurlijk mooi gemonteerde televisie.

niet alle Udenaren zijn boeren
*
  zondag 6 maart 2005 @ 12:00:10 #98
45206 Pietverdriet
pi_25393863
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:42 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Was natuurlijk mooi gemonteerde televisie.
Uiteraard, Riefenstahl was er niets bij,
:-)
  maandag 28 maart 2005 @ 10:22:29 #99
94046 PM-girl
pi_25800256
Nog een keer....
*
  maandag 28 maart 2005 @ 10:23:48 #100
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25800272
Heerlijk weer hoe dit meteen het nieuws haalt terwijl dit bericht genegeerd wordt.

Amsterdam: Dode bij explosie in woning
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')