Bronquote:AMSTERDAM - Door een explosie gevolgd door een uitslaande brand in een woning aan de Pierre Cuypershof nummer 30 in Geuzenveld is vannacht een man om het leven gekomen.
Er zijn bij de woning sporen aangetroffen waaruit blijkt dat de brand is aangestoken. Dat liet een woordvoerder van de politie vanochtend weten. Op de woning stond volgens omstanders een hakenkruis gekalkt dat mogelijk verband houdt met de brandstichting.
Volgens de brandweer deed de explosie zich in de woning voor rond kwart over twee. Meteen na de ontploffing brak een korte, felle brand uit.
De brandweer, die het vuur snel onder controle had, vond het slachtoffer in de slaapkamer op de eerste verdieping. Pogingen om de man te reanimeren, mochten niet meer baten. Volgens de politie gaat het zo goed als zeker om de bewoner van het huis. Van de dader ontbrak vanmorgen nog elk spoor.
Na de brand werd het hele hof afgezet. Met een buurtonderzoek probeert de politie eventuele getuigen te vinden.
Volgens een buurvrouw van vijf huizen verderop werd de explosie gevolgd door een aantal kleinere knallen. Meteen daarna zag ze hoe de vlammen uit het pand sloegen.
Later zag ze hoe de politie een jerrycan uit het pand haalde. Of dat met de brandstichting te maken heeft, is onduidelijk. ''Die man had net als ik een brommer en ik heb ook een jerrycan met benzine in huis,'' aldus de buurtbewoonster.
Zij kende het slachtoffer, een alleenstaande man, als een echte Amsterdammer die het hart op de tong droeg. ''Toen zijn box een tijd geleden was opengebroken, stond hij te vloeken op alle buitenlanders hier,'' aldus de buurvrouw.
De ravage is groot. Zowel de begane grond als de eerste verdieping van de woning is volledig uitgebrand. Ramen en kozijnen ontbreken.
Als het zo is, dan wordt het tijd dat ze verdachte allochtonen en allochtone inwoners hard aanpakkenquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron
Vreemde zaak. Zou het een met het ander te maken hebben? Zo van meneer beledigt buitenlanders dus moet hij gestraft worden?
Of zou er wat anders hebben gespeeld?
Idd typisch om een dode weer te gaan verheerlijken.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:52 schreef Strolie75 het volgende:
Buurtbewoners zeggen dat hij de speeltuintjes in de buurt schoon hield. Hij zou een groepje hangjongeren vaak hebben aangesproken op de rommel in het speeltuintje.
Hagjongeren aanspreken----> Amsterdam-----> Hakenkruis op de deur. Zou ik er ver naast zitten als ik denk te vermoeden om wat voor groep het hier (weer) gaat ?quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:59 schreef THC1 het volgende:
Hakenkruis op voordeur uitgebrande woning
Uitgegeven op 17 maart 2005 om 16:48 uur
(Novum) - Op de voordeur van de woning in Amsterdam waarin woensdagnacht een man omkwam bij een explosie die werd gevolgd door een brand, staat een hakenkruis. Dat blijkt uit beelden die in het bezit zijn van Novum Nieuws. De politie in Amsterdam wil niets zeggen over het 'teken' op de voordeur. De explosie is vermoedelijk opzettelijk veroorzaakt.
De explosie in de woning aan het P. Cuypershof vond plaats omstreeks 02.15 uur. Het sein brand meester kon ongeveer een kwartier later gegeven worden. De buren werden uit voorzorg geëvacueerd. Zij konden direct nadat de brand geblust was terug naar hun woningen. Brandweerlieden vonden het slachtoffer in een slaapkamer op de eerste verdieping. Zij startten direct tevergeefs met reanimatie.
Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekend. De politie vermoedt dat het om de bewoner van het pand gaat. De oorzaak van de ontploffing is onbekend. De technische recherche heeft een onderzoek ingesteld en een uitgebreid buurtonderzoek is gestart.
Lonsdalers idd, het zou mij iig niets verbazen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:15 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Hagjongeren aanspreken----> Amsterdam-----> Hakenkruis op de deur. Zou ik er ver naast zitten als ik denk te vermoeden om wat voor groep het hier (weer) gaat ?
Ja, het gebruik van hakenkruizen is voorbehouden aan extreem rechts tuig.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
Lonsdalers idd, het zou mij iig niets verbazen.
Nee, vandaar ook dat ik het over Lonsdalers heb, en niet over extreem-rechts tuig. Iets wat elkaar niet uitsluit natuurlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van hakenkruizen is voorbehouden aan extreem rechts tuig.
[afbeelding]
Heej Guezt je moet nog niet gaan speculeren heb ik ook nog niet gedaan....quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn geen Lonsdalers in A'dam. Murken zijn al lang in de meerderheid in A'dam in de jongere leeftijdsklassen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooral het aanspreken van "een groep hangjongeren" i.c.m dat hakenkruis doet mij anders vermoeden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vraag je dat eventjes aan de mensen in het zuiden van Nederland...of lonsdalers vaak ook hangjongeren zijn of niet....quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:42 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Vooral het aanspreken van "een groep hangjongeren" i.c.m dat hakenkruis doet mij anders vermoeden.
Lonsdalers kunnen weldegelijk hanggroepjongeren zijn. Echter vermoed ik door alle "omstandigheden bij elkaar opgeteld" dat het hier geenlonsdalers betreft.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vraag je dat eventjes aan de mensen in het zuiden van Nederland...of lonsdalers vaak ook hangjongeren zijn of niet....
Precies, en ik vermoed het tegenovergestelde dus.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:05 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Lonsdalers kunnen weldegelijk hanggroepjongeren zijn. Echter vermoed ik door alle "omstandigheden bij elkaar opgeteld" dat het hier geenlonsdalers betreft.
Dat mag, de waarheid zal toch een keer komen bovendrijven.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, en ik vermoed het tegenovergestelde dus.
Geitenversierder je hebt totaal geen verstand van zaken als er in verhouding ergens weinig lonsdalejongeren rond lopen, dan is het wel in amsterdam.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, en ik vermoed het tegenovergestelde dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |