Zeer alert. Ik heb trouwens een tijdelijke baan als meterstandopnemer. Mijn inkomen: ¤ 1620 voor een 45 uur werkweek.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:26 schreef Parzival het volgende:
_-Xanti-_ in vorig topic..
Om even de balans tussen Opschepperij -en- Daadkracht in evenwicht te brengen:
Zo eentje heb ik momenteel als Lease auto! (DGA, dus dat bepaal ik zelf!).
DGA? Ik ben directeur. Ik ben ook grootaandeelhouder. Van mijn BV heb de meer dan 50% van de aandelen in handen. Dit wil dus zeggen dat mijn stem voor meer dan 50% geldt. Dus Doorslachgeventend is. Wil ik bepaalde doorvoeringen binnen mijn BV's, dan krijg ik dat ook voor elkaar. Niemand heeft meer dan 49% in handen. (Behalve ik dan ).
_-Xanti-_ in ander topic...
Ik werk als zelfstandig 'klusser' bij mensen en bedrijven. Het gaat van Aanlegggen van bedrijfsnetwerken tot ophangen van Wasbakken in het sanitaire kamertje
En dan vertel je daarbij dat je ook nog niet eens zoveel verdiend..
Punt 1 als je zelfstandig bent.. dan heb je 0% aandelen.! want niemand heeft aandelen!
Punt 2 daar rijdt jij geen jaguar voor..
je werkt ook op de wallen?quote:Op woensdag 24 november 2004 22:28 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat ligt eraan... de ene maand ¤600 de andere maand ¤100, hangt van mezelf af.
Dat ik op die foto in mn fotoboek nou een rood vest aan heb, wil niet zeggen dat ik op de wallen werk.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:38 schreef _GdR_ het volgende:
Je werkt ook op de wallen?
quote:Op woensdag 24 november 2004 22:45 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat ik op die foto in mn fotoboek nou een rood vest aan heb, wil niet zeggen dat ik op de wallen werk
dus als je voor me wil werken moet je t ff zeggenquote:Op woensdag 24 november 2004 22:28 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat ligt eraan... de ene maand ¤600 de andere maand ¤100, hangt van mezelf af
er is toch een vastgesteld bedrag voor staigeres? zo tussen de 200-400 euro?quote:Op donderdag 25 november 2004 13:43 schreef iamredleader het volgende:
1. Je functie? Intern (stageloper)
2. Je leeftijd? (24)
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? (ben er net 3,5 maand)
4. Je ervaring binnen deze branche? (geen, student)
5. Je hoogst genoten opleiding? (bijna klaar met HBO Bachelors)
6. Wanneer in dienst? (Augustus 2004)
7. Wat verdien je bruto/maand? (3300 euro)
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? (40 uur gemiddeld)
9.Auto van de zaak? (nee)
10.GSM van de zaak? (nee)
11.Andere secundaire voorwaarden? (nee)
12. Tevreden/ontevreden met salaris? (zeer tevreden)
Nou, dan heb ik dat ook weer gehad.
ja ok ik dacht nederland. buitenland weet ik het idd niet. weet wel dat je als stagair op een reclamebureau in london zelfs geld moet meenemen.quote:Op donderdag 25 november 2004 13:51 schreef iamredleader het volgende:
Nee hoor, hier niet (Deutsche Bank Londen). Heb heel veel mazzel gehad, en goed onderhandeld. Overigens, secundaire voorwaarden: ik neem aan dat een mogelijkheid tot terugkomen na de studie niet telt, toch?
Dan heb je echt vreselijk veel mazzel gehad, want veel mensen verdienen na jarenlang werken nog niet zoveel zelfs al hebben ze een technische studie gedaan (ikzelf bijvoorbeeld). Ach ja, daarom ga ik Nederland ook verlaten over een maand. 80k/jaar here I comequote:Op donderdag 25 november 2004 13:51 schreef iamredleader het volgende:
Nee hoor, hier niet (Deutsche Bank Londen). Heb heel veel mazzel gehad, en goed onderhandeld. Overigens, secundaire voorwaarden: ik neem aan dat een mogelijkheid tot terugkomen na de studie niet telt, toch?
lol. misschien ben je gewoon goed in je vak. ik ook heb precies gekozen wat ik kan en wil. hebben mijn ouders altijd gestimuleerdquote:Op donderdag 25 november 2004 21:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan heb je echt vreselijk veel mazzel gehad, want veel mensen verdienen na jarenlang werken nog niet zoveel zelfs al hebben ze een technische studie gedaan (ikzelf bijvoorbeeld). Ach ja, daarom ga ik Nederland ook verlaten over een maand. 80k/jaar here I come![]()
en u denkt dat ze een starter zo'n loon betalenquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:47 schreef iamredleader het volgende:
FF serieus, ..... En als je echt grof wil verdienen moet je naar Amerika gaan, minstens twee talen behalve Engels praten en de banking of insurance business ingaan. Geheid, over 5 jaar ben je helemaal binnen.
the 'american dream' kan met een vingerknip een 'american nightmare' worden als je als beginner één steekje laat vallen of niet opgewassen bent tegen gevestigde orde.quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:01 schreef superbient het volgende:
[..]
en u denkt dat ze een starter zo'n loon betalen![]()
Dat hangt van zoveel dingen af...opleiding, werktijden, sec.voorwaarden, etc, etcquote:Op maandag 29 november 2004 13:49 schreef Aeroxie het volgende:
Is 1218 euro in de maand bruto voor iemand van 19 aardig?
30 euro per uur bij een callcenter, geloof je t zelf?quote:Op maandag 29 november 2004 04:47 schreef thefella het volgende:
1. Je functie? Commercieel medewerker binnendienst/Medewerker Tele-sales
2. Je leeftijd? 20
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Stage gelopen
4. Je ervaring binnen deze branche? Veel call-center ervaring eerste keer b2b(business to business), Veel op beurzen gestaan met verschillende producten.
5. Je hoogst genoten opleiding? VWO niet afgemaakt, MBO ICT laatste jaar op het moment.
6. Wanneer in dienst? Ben volgens mij een freelancer maar ben er nog niet over uit loopt een topic over
7. Wat verdien je bruto/maand? Verschilt ene keer 800 andere keer 1200 provisies kunnen oplopen.
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 4-10 uur.
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? nee
12. Tevreden/ontevreden met salaris? nope, tevredenheid is geen drijfveer
Dream on.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:47 schreef iamredleader het volgende:
En als je echt grof wil verdienen moet je naar Amerika gaan, minstens twee talen behalve Engels praten en de banking of insurance business ingaan. Geheid, over 5 jaar ben je helemaal binnen.
Hmmmz misschien klopt mijn functieomschrijving niet helemaal maar leen mezelf uit aan bedrijven. En die hebben geen call-center dus dan ben ik het call-center. Tevens gaat het hier niet om een lullig financieel adviesje etc.. Maar om telefooncentrales/w2k-->novell/w2k3 migraties/Servers etc.quote:Op maandag 29 november 2004 18:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
30 euro per uur bij een callcenter, geloof je t zelf?
Is dit niet een bijzonder ongunstig bedrag om te hebben.quote:Op donderdag 25 november 2004 08:59 schreef Koningin het volgende:
1. Je functie? Coördinator DIV
7. Wat verdien je bruto/maand? 2722 bruto (1655 netto)
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 5 december 2004 10:00 schreef Avon het volgende:
[..]
Is dit niet een bijzonder ongunstig bedrag om te hebben.
Want volgens mij moet je boven de 2700 in het particuliere ziekenfonds systeem.
Of heb ik het verkeerd?
quote:Op zondag 5 december 2004 14:12 schreef Fannetje het volgende:
1. Je functie? leerkracht basisonderwijs
2. Je leeftijd? 25
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er bijna een jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? Ik werk sinds feb '03 in het onderwijs
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO
6. Wanneer in dienst? eind januari 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? Rond de 2400 bruto geloof ik, iets meer dan 1500 netto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? Officieel rond de 38
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? 12 weken vakantie + 14 dagen ADV per jaar
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Tevreden
Leerkrachten komen vrij hoog in salaris binnen, maar daarna is het ook snel afgelopen. Veel komt er niet meer bij. Jaarlijks wat inflatiecorrectie en een functiejarentoeslag ofzo, maar grote sprongen maken lukt niet.quote:Op maandag 6 december 2004 11:00 schreef nikao het volgende:
[..]
voor zoweinig werk zoveel verdienen...tering...die leerkrachten hebben niets te klagen nee...en dan ook nog als HBO'er? netjes hoor
Voor zo weinig werk? Tegen iedereen die zo denkt zeg ik altijd dat ze het zelf maar eens een maandje moeten gaan uitproberen..quote:Op maandag 6 december 2004 11:00 schreef nikao het volgende:
[..]
voor zoweinig werk zoveel verdienen...tering...die leerkrachten hebben niets te klagen nee...en dan ook nog als HBO'er? netjes hoor
ten eerste doelde ik niet op je werk hoor.. maar op de enorme hoeveelheid vakantie en vrije dagen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:19 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Voor zo weinig werk? Tegen iedereen die zo denkt zeg ik altijd dat ze het zelf maar eens een maandje moeten gaan uitproberen..
Ik zet er niet voor niks bij dat we officieel 38 uur moeten werken, want het loopt vaak op tot een uur of 50 per week. En het is echt niet zo dat leerkrachten de hele dag achter hun bureau zitten hoor. Ik zit alleen in de eetpauze en als ik voorlees, verder loop ik de hele dag rond.
De vakanties zijn uiteraard lekker, dat zal ik niet bestrijden, maar dat heb je ook écht nodig. Ik ben op een vrijdagmiddag helemaal op, en zo ken ik er meer. En in de vakanties moet je ook nog vaak dingen voorbereiden of terugkomen op school voor andere dingen. Het is echt geen makkelijk werk hoorWaarom denk je dat er zoveel mensen binnen het onderwijs overspannen zijn?
als ik dit zo lees lijkt het salaris me niet zo laag hoor..iemand van 24 zonder HBO of WO diploma die 1800 vangt.. prima lijkt mequote:Op dinsdag 7 december 2004 10:21 schreef DjMark het volgende:
1. Je functie? software ontwikkelaar (VBA/ACCESS/SQL/VB.NET)
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er driekwart jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? Ik werk sinds november '00 in de IT
5. Je hoogst genoten opleiding? HAVO (2jaar HBO, niet afgemaakt)
6. Wanneer in dienst? april 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? 1800 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 40
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? alles wettelijk minimum
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ontevreden (salaris is veel te laag, en er zijn gewoon geen secundaire arbeidsvoorwaarden)
Dan ben jij niet echt op de hoogte van de normale salarissen in de IT.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:36 schreef nikao het volgende:
[..]
als ik dit zo lees lijkt het salaris me niet zo laag hoor..iemand van 24 zonder HBO of WO diploma die 1800 vangt.. prima lijkt me
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 05:41 schreef StefanP het volgende:
Update na emigratie..
1. Je functie? testleider
2. Je leeftijd? 29
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO informatica
7. Wat verdien je bruto/maand? 4000 netto
Dat is modaal in Amerika. Belasting betaal je bijna niet en sociale voorzieningen moet je zelf voor sparen. Niks om jaloers op te zijn zou ik denken......bovendien hebben ze van vrije dagen nog nooit gehoord. Zou er nog niet voor 10 mille per maand willen werkenquote:
Oe zie nu pas emigratie en vanuit Texas...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:53 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Dat is modaal in Amerika. Belasting betaal je bijna niet en sociale voorzieningen moet je zelf voor sparen. Niks om jaloers op te zijn zou ik denken......bovendien hebben ze van vrije dagen nog nooit gehoord. Zou er nog niet voor 10 mille per maand willen werken
Wat doet gij bij de Deutsche Bank? Werk in je in the city??quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:47 schreef iamredleader het volgende:
FF serieus, Engeland is echt bloedgeil om te werken, de prijzen zijn dan wel hoger, maar als je netto altijd zo'n 10% overhoudt, is 10% van 38k meer dan 10% van 20k. En als je echt grof wil verdienen moet je naar Amerika gaan, minstens twee talen behalve Engels praten en de banking of insurance business ingaan. Geheid, over 5 jaar ben je helemaal binnen.
heb jouw bruto salaris is in de bruto/netto calculator www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:41 schreef Right_On het volgende:
1. Je functie? Trajectbegeleidster
2. Je leeftijd? 26
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er pas 2 maanden
4. Je ervaring binnen deze branche? 2 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO Personeel en Arbeid
6. Wanneer in dienst? december 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? 1850 netto houd ik 1450
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 32
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? bijna geen fluit, scholing, bedrijfsfitness
12. Tevreden/ontevreden met salaris? HELL NO
![]()
![]()
De "80k/jaar here i come" is het niet echt geworden eh.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 05:41 schreef StefanP het volgende:
Update na emigratie..
1. Je functie? testleider
2. Je leeftijd? 29
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 5 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche?5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO informatica
6. Wanneer in dienst? 1999
7. Wat verdien je bruto/maand? 4000 netto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? staat niet in het contract, gewoon tot het af is - rond de 55 uur p.w.
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? +- 3 weken vakantie en mogelijkheid tot hoge bonus
12. Tevreden/ontevreden met salaris? zeer tevreden
RARA hoe kan dat? Nou heel simpel, jij weet niet wat mijn arbeidsvoorwaarden zijn. Mijn bruto salaris is om precies te zijn ¤ 1810. Ik houd ¤ 1453,94 over. Dus jou berekening klopt niet!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:12 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
heb jouw bruto salaris is in de bruto/netto calculator www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1
gegooid maar ik kom heel anders uit
ra ra hoe kan dat?
Proforma 2005-1
Resultaat salarisberekening
Berekeningsdatum: 05/02/2005
Persoonsgegevens
Geboortedatum: 01/01/1970
Perc. deelbetrekking: 100,000
Soort tabel: Wit
Loonheffingskorting: Ja
Loontijdvak: Maand
Aantal SV-dagen: 21,667
Minimumloon : 1264,80
Bruto-Netto resultaat Werknemer Loon LH Loon SV
Salaris 1850,00 1850,00 1850,00
Werkgeversdeel ZFW 124,88
BRUTO 1850,00
Ziekenfondspremie 1,450 % 26,83-
WW 5,850 % 34,71- 34,71-
Loonheffing 442,16-
NETTO/TOTAAL 1346,30
Arbeidskorting 107,25
Deze berekening is tot stand gekomen met de bruto-netto checker van Raet in samenwerking met Loonwijzer. Je kan aan de berekening geen rechten ontlenen.
terug
Ik geloof jequote:Op zondag 6 februari 2005 19:09 schreef Right_On het volgende:
[..]
RARA hoe kan dat? Nou heel simpel, jij weet niet wat mijn arbeidsvoorwaarden zijn. Mijn bruto salaris is om precies te zijn ¤ 1810. Ik houd ¤ 1453,94 over. Dus jou berekening klopt niet!
Weet je wat ik zo leuk vind, ik kom hier om salarissen te vergelijken en niet om op te scheppen, anders had ik wel een heel ander bedrag verzonnen hoor geloof mij nou maar. Maar wie houd je nou voor de gek? Alleen jezelf als je bluft.![]()
Dit is niet mijn berekening maar die van raet (de grootste loonadministrateur van nederland!!)quote:Op zondag 6 februari 2005 19:09 schreef Right_On het volgende:
[..]
RARA hoe kan dat? Nou heel simpel, jij weet niet wat mijn arbeidsvoorwaarden zijn. Mijn bruto salaris is om precies te zijn ¤ 1810. Ik houd ¤ 1453,94 over. Dus jou berekening klopt niet!
Weet je wat ik zo leuk vind, ik kom hier om salarissen te vergelijken en niet om op te scheppen, anders had ik wel een heel ander bedrag verzonnen hoor geloof mij nou maar. Maar wie houd je nou voor de gek? Alleen jezelf als je bluft.![]()
Jawel hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:33 schreef LaZZ het volgende:
[..]
De "80k/jaar here i come" is het niet echt geworden eh.![]()
Gelukkig maar jongenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jawel hoorMaar na aftrek van belasting, 401k, extra ziektekosten dekking en nog wat kleins (wordt hier allemaal door het bedrijf gedaan) houd je daar ietsje meer dan 4k netto/mnd aan over. Die 401k is een soort spaarloon voor je pensioen, bruto=netto. Maximaal aan meedoen dus
heb je een leidinggevende functie dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:08 schreef foetre het volgende:
1. Je functie? Beveiligingsbeambte
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er bijna 2 jaar.
4. Je ervaring binnen deze branche? In 2000 werkzaam
5. Je hoogst genoten opleiding? MBO
6. Wanneer in dienst? In vaste dienst septemberr 2003,
7. Wat verdien je bruto/maand? 2550 Euri
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? vakantiegeld is een maandloon
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ach liefst zoveel mogelijk
Normaal gesproken wel maar aangezien ik een vast rooster incl avond nacht hoord dat allemaal bij mijn bruto salaris.Ik heb mijn bruto jaar salaris genomen deze door 12 delen zo kwam ik op het bedrag per maand aangezien ik eigenlijk per 4 weken krijg.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:36 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
heb je een leidinggevende functie dan?
want ik denk dat gemiddeld voor die functie het ongeveer 1700 eur is
je bent de eerste zelfstandig ondernemer die ik heb horen zeggen dat ie 40 uur werkt per weekquote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:09 schreef Rambaldi het volgende:
1. Je functie? - Zelfstandig Ondernemer (1mans) E-Business/ en Aandelen
2. Je leeftijd? - 20
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? - n/a
4. Je ervaring binnen deze branche? - 4 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? - MBO
6. Wanneer in dienst? - n/a
7. Wat verdien je bruto/maand? - Uitgekeerde Salaris Euro 10.000 bruto
9.Auto van de zaak? n/a
10.GSM van de zaak? n/a
11.Andere secundaire voorwaarden? n/a
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Tevreden
Een beveiligingsbeambte die over de 2500 euro bruto verdient? Dat kan nooit man. Ik werk bij een bedrijf waar beveiligingsbeambtes waarschijnlijk het meest verdienen van Nederland en zelfs daar komen ze nog niet aan 2550 euro.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:08 schreef foetre het volgende:
1. Je functie? Beveiligingsbeambte
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er bijna 2 jaar.
4. Je ervaring binnen deze branche? In 2000 werkzaam
6. Wanneer in dienst? In vaste dienst septemberr 2003,
7. Wat verdien je bruto/maand? 2550 Euri
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? vakantiegeld is een maandloon
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ach liefst zoveel mogelijk
mooi loon voor 'iets met informatie'quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:23 schreef Tiger_Woods het volgende:
1. Je functie? Iets met informatie
2. Je leeftijd? 35
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 5 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 10 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? Universiteit
6. Wanneer in dienst? 2000
7. Wat verdien je bruto/maand? 6320 bruto
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? 8% vakantiegeld, 3% winstuitkering, 26 vakantiedagen + 26 ATV dagen
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Prima
Is ongeveer het aantal uren dat ik voor de zaak bezig ben per week, rond de 35-45 uur.quote:Op woensdag 9 februari 2005 08:01 schreef nikao het volgende:
[..]
je bent de eerste zelfstandig ondernemer die ik heb horen zeggen dat ie 40 uur werkt per week![]()
alle anderen zie je dat ze altijd 24/7 met de zaak bezig zijn
Leuk, maar wat deed je precies, als ik mag vragen??quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:10 schreef iamredleader het volgende:
Beste bijsmaak - ik werkte (verleden tijd) inderdaad in the City, kreeg best aardig betaald, maar omdat het een stage was is het nu voorbij en kan ik weer studeren.
Wil je anders me jaaropgave zien staat toch echt 29900 als jaarsalarisquote:Op woensdag 9 februari 2005 13:25 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Een beveiligingsbeambte die over de 2500 euro bruto verdient? Dat kan nooit man. Ik werk bij een bedrijf waar beveiligingsbeambtes waarschijnlijk het meest verdienen van Nederland en zelfs daar komen ze nog niet aan 2550 euro.
29900 / (12*1,08) = 2300 euro per maandquote:Op donderdag 10 februari 2005 16:35 schreef foetre het volgende:
Wil je anders me jaaropgave zien staat toch echt 29900 als jaarsalaris
Scan 'm maar eens in dan.quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:35 schreef foetre het volgende:
[..]
Wil je anders me jaaropgave zien staat toch echt 29900 als jaarsalaris
geloven jullie me gewoon niet????quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Scan 'm maar eens in dan.
Scan 'm dan gewoon in, daar kwam je zelf nota bene mee.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:22 schreef foetre het volgende:
[..]
geloven jullie me gewoon niet????
waarom zou het niet kunnen?
Wow, als je dat omrekent naar een normale 38 urige werkweek dan verdien je dus 38/16 x 720 = 1710 euro BRUTO per maand. Ik vrees toch echt dat jij de enige 26 jarige HBO-er bent die zo minimaal verdient. 1000 euro extra zou heel normaal zijn.quote:Op zondag 13 februari 2005 13:38 schreef sjwjanssen het volgende:
1. Je functie? helpdesker
2. Je leeftijd? 26
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? geen, partime job op de uni
4. Je ervaring binnen deze branche? It opleiding hbo
5.Je hoogst genoten opleiding? hbo en nu wo
6. Wanneer in dienst? jan 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? 720 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 16
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? gratis printen bier na het werk
12. Tevreden/ontevreden met salaris? redelijk tevreden
2700 Euro voor een helpdeskmedewerker? Dacht het niet hoor.quote:Op zondag 13 februari 2005 13:55 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Wow, als je dat omrekent naar een normale 38 urige werkweek dan verdien je dus 38/16 x 720 = 1710 euro BRUTO per maand. Ik vrees toch echt dat jij de enige 26 jarige HBO-er bent die zo minimaal verdient. 1000 euro extra zou heel normaal zijn.
En waarom ben jij een thuiszitter ? Is daar nog een speciale reden voor (een geldige reden) ? Zo nee, ga es werk zoeken manquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:29 schreef Chandler het volgende:
1. Je functie? Thius zitter
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Geen
4. Je ervaring binnen deze branche? Geen
5. Je hoogst genoten opleiding? Mbo
6. Wanneer in dienst? per 17 dec 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? bruto ¤ 0
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 0
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? geen
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Ontevreden
*kuch* waarom moet ik werk zoeken? krijg toch ook geen geld? ennuh ik zoek werk maar er is geen werk...owjawel soms een paar uurtjes per weekquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom ben jij een thuiszitter ? Is daar nog een speciale reden voor (een geldige reden) ? Zo nee, ga es werk zoeken man
Ik vraag toch ook om de reden grapjasquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:57 schreef Chandler het volgende:
[..]
*kuch* waarom moet ik werk zoeken? krijg toch ook geen geld? ennuh ik zoek werk maar er is geen werk...owjawel soms een paar uurtjes per week
En niet zeuren hé als je de achtergrond niet kent
Dat mag je zelf weten als je de kluis berooft is het boven de miljoenquote:Op zondag 20 februari 2005 11:15 schreef xela het volgende:
weet iemand hier ook wat beetje normaal startsalaris is bij grote nederlandse bank?
opleiding: HBO
functie: accountmanager zakelijke kredieten
bruto per maand zonder 13e maand en winstdeling erbij....?
42 dagen??? Wauw! Waar werk jij dan?quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:48 schreef zanderz1975 het volgende:
11.Andere secundaire voorwaarden? 42 dagen vakantie, 8% vakantiegeld, 13e maand
Joh, je kunt beter bij ons op het redactiesecretariaat gaan zitten!quote:1. Je functie? Redacteur vakblad
2. Je leeftijd? 29
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Ik werk er iets meer dan een jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? Sinds 2001 werkzaam als redacteur
6. Wanneer in dienst? januari 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? 2100 bruto + 160 onkosten
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 40, in praktijk meer
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? nee
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Zeer ontevreden en hard op zoek naar een andere baan.
Minimumloon voor 19 jaar is 4,26euro als je minder dan 36uur per week werkt en 3,83 als je een 40-urige werkweek hebt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:38 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik heb als negentienjarige student een bijbaantje waarmee ik per uur het schandalig lage bedrag van 4,06 euro verdien. Het is dan ook niet al te intelligent werk, eten rondbrengen. Op basis van 4 uur per week verdien ik dan ook niet al te veel. Er zijn verder geen secundaire voorwaarden, tja gratis eten op het werk, maar na 10 weken heb je die spare-ribs ook wel een keer gezien. Is dit niet een beetje onder het minimumloon?
dient tevens als vergelijk-tvp
Ik zal 't je een maandje laten doen!quote:
Ik zie het anders. Als docent moet je kennis overbrengen aan leeringen/studenten. Dat men er ook goed voor betaald krijgt, lijkt me dan ook volstrekt redelijk. Ik moet er niet aan denken, een waardeloze docent die slechts 1600 bruto per maand waard is, die de kinderen/jongeren moeten opleiden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:53 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik zal 't je een maandje laten doen!
Iedereen heeft zooo'n grote mond over het vak, terwijl ze er totaal geen zicht op hebben hoeveel tijd en energie het van je vraagt.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:00 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Ik zie het anders. Als docent moet je kennis overbrengen aan leeringen/studenten. Dat men er ook goed voor betaald krijgt, lijkt me dan ook volstrekt redelijk. Ik moet er niet aan denken, een waardeloze docent die slechts 1600 bruto per maand waard is, die de kinderen/jongeren moeten opleiden.
Beginnende HBO Accountant verdient rond de 1400-1500 euro netto.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:59 schreef Otto215 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een beginnend accountant verdiend of hbo en/of wo niveau?![]()
Voor iemand die bijna 26 is, verdien je best wel weinig.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:07 schreef Ivatje het volgende:
Beginnende werker...1150e per maand netto...40uur per week....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:44 schreef Tito het volgende:
1. Je functie? Financieel administratief in de bank
2. Je leeftijd? 25
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? kleine 4 weken
4. Je ervaring binnen deze branche? half jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? Bachelors HBO
6. Wanneer in dienst? 1 maart 2006
7. Wat verdien je bruto/maand? 1960 bruto voor voltijd.
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 36
9.Auto van de zaak? Ik loop in 8 (!) minuten naar m'n werk. Nee dus.
10.GSM van de zaak? Nee.
11.Andere secundaire voorwaarden? Nog niet, ben (nog) als uitzendkracht hier.
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Neuh, maar ja, je moet toch ergens beginnen.
Per maand?quote:Op zondag 26 maart 2006 14:24 schreef LimitedBeliefs het volgende:
1. Je functie? zelfstandig
2. branche: sales/investment
3. Je leeftijd? 21
4. Je ervaring binnen deze branche? 5jaar
6. Wat verdien je per maand? gem. 50.000bruto
7. Aantal uren/week (excl. overuren)? 30+/-
potverdikkie, echt?quote:Op zondag 26 maart 2006 14:24 schreef LimitedBeliefs het volgende:
1. Je functie? zelfstandig
2. branche: sales/investment
3. Je leeftijd? 21
4. Je ervaring binnen deze branche? 5jaar
6. Wat verdien je per maand? gem. 50.000bruto
7. Aantal uren/week (excl. overuren)? 30+/-
Ja, ben ook niet snel geneigd om dat te vragen... maar iemand van 21 met 5 jaar ervaring in dit gebied en een afgerond HBO... lastig te geloven...quote:Op maandag 27 maart 2006 02:24 schreef StefanP het volgende:
Prove it, van een broekie van 21 of 22 wil ik iets in de vorm van bewijs zien
Er staat gewoon MBO op. Maar iemand die regelmatig doordeweeks midden in de nacht of tijdens werktijden op FOK zit, moet je maar met een korrel zout nemen.quote:Op maandag 27 maart 2006 08:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, ben ook niet snel geneigd om dat te vragen... maar iemand van 21 met 5 jaar ervaring in dit gebied en een afgerond HBO... lastig te geloven...
(EDIT: Limitedbeliefs, jij deed toch mbo ict-beheer o.i.d. of inmiddels hbo???)
Mijn fout, beetje moeite met lezen waarschijnlijk...quote:Op maandag 27 maart 2006 12:33 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Er staat gewoon MBO op. Maar iemand die regelmatig doordeweeks midden in de nacht of tijdens werktijden op FOK zit, moet je maar met een korrel zout nemen.
iets meer dan 1 jaar verder en de situatie is 180 graden gedraaid.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 02:17 schreef Freeflyer het volgende:
1. Je functie? freelance interimmanager/consultant
2. Je leeftijd? 31
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 3 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 5 jaar
6. Wanneer in dienst? september 2001
7. Wat verdien je bruto/maand? netto 3000 per maand excl. 300 onkostenvergoeding
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 35-45
9.Auto van de zaak? ja
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? ziektekosten en pensioen 100% betaald (ongeveer 300 per maand)
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ja
bovenstaande is van toepassing tot 31-12-2004 ben door omstandigheden op zoek naar wat anders.
Daar schrik ik van zeg, buiten de zorgen over je gezondheid komen er nu ook de zorgen bij over je financiele postie. Met een beetje pech moet je je huis verkopen en je levensstijl totaal veranderen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:15 schreef Freeflyer het volgende:
iets meer dan 1 jaar verder en de situatie is 180 graden gedraaid.
1. Je functie? 100% ziektewet
2. Je leeftijd? 32
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? nvt
4. Je ervaring binnen deze branche? nvt
6. Wanneer in dienst? september mrt 2006
7. Wat verdien je bruto/maand? netto 1400 per maand
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 0
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? geen
12. Tevreden/ontevreden met salaris? nee
in maart 2005 begonnen bij een nieuwe werkgever. in september 2005 in de ziektewet terechtgekomen ivm een whiplash. gevolg is dat ik ivm een aflopend jaarkontrakt nu via het UWV in de ziektewet zit.
slapend rijk worden noemen we dat.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:48 schreef danos het volgende:
ja sure die 50.000 per maand bruto daar klopt natuurlijk geen ene fuck van, kom op zeg. Beetje in de sales, dat verdient bijna niemand. Je denkt toch niet dat ik geloof dat een broekie van 21, zes ton per jaar verdient. Dat is alleen mogelijk als je iets van topsport doet oid
en dat met 30 uur per week![]()
Het lijkt onwaarschijnlijk maar het is wel mogelijk. Er zijn genoeg mensen die dergelijke bedragen verdienen via het internet bv.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:48 schreef danos het volgende:
ja sure die 50.000 per maand bruto daar klopt natuurlijk geen ene fuck van, kom op zeg. Beetje in de sales, dat verdient bijna niemand. Je denkt toch niet dat ik geloof dat een broekie van 21, zes ton per jaar verdient. Dat is alleen mogelijk als je iets van topsport doet oid
Types zoals jij zullen het inderdaad nooit bereiken. Puur omdat je redeneert dat het niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:48 schreef danos het volgende:
Met alle respect maar mijn doel is nog altijd voor mijn 30e miljonair te zijnquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
Types zoals jij zullen het inderdaad nooit bereiken. Puur omdat je redeneert dat het niet mogelijk is.
Maar waar denk jij dat die figuren van 21 jaar die in de quote 500 staan oid vandaan komen. Uit de boom gevallen?
Ze zullen vast dun verspreid zijn maar onmogelijk nee dat niet.
Uiteraard zijn er vast genoeg waarvan het een hoax is maar ik geef er genoeg de voordeel van de twijfel.
Goed dat eerste neem ik terugquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:31 schreef danos het volgende:
[..]
Met alle respect maar mijn doel is nog altijd voor mijn 30e miljonair te zijndus ik redeneer heus niet dat het niet mogelijk is. Het klinkt gewoon ongelooflijk
. Het zou best kunnen maar hoe kom je dan met een eigen bedrijf aan een schatting van 50.000 bruto per maand
. En ik neem niet aan dat hier zoontjes van brenninkmeijer of wie dan ook op fok rondlopen.
Dat is ook nog steeds een doelstelling hier... maar goed, ik heb nog maar een paar jaar, dus moet aardig gaan verdienen...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:31 schreef danos het volgende:
[..]
Met alle respect maar mijn doel is nog altijd voor mijn 30e miljonair te zijn![]()
Naja je kan altijd nog op 5 februari 2009 een bank berovenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is ook nog steeds een doelstelling hier... maar goed, ik heb nog maar een paar jaar, dus moet aardig gaan verdienen...
Hehe, ik hoop dat dat niet nodig is... het is nog mogelijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:52 schreef danos het volgende:
[..]
Naja je kan altijd nog op 5 februari 2009 een bank beroven
Dat verdient zn hele bedrijf misschien(omzet), daar gaan dus zn bedrijfskosten en lasten en personeel nog van af dus..daar houd hij zn eigenloon aan over.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:48 schreef danos het volgende:
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:13 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat verdient zn hele bedrijf misschien(omzet), daar gaan dus zn bedrijfskosten en lasten en personeel nog van af dus..daar houd hij zn eigenloon aan over.
Dat is er al af denk ik bij het bedrag dat hij noemt. Dit poste hij enkele weken geleden:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:13 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat verdient zn hele bedrijf misschien(omzet), daar gaan dus zn bedrijfskosten en lasten en personeel nog van af dus..daar houd hij zn eigenloon aan over.
quote:Recent ben ik bovenstaande redenen gestopt met mijn studie omdat het me te veel beperkte en dat ik nu in een maand het zelfde verdien als ik in 24 maanden (2jaar) zou verdienen met de functie van de opleiding die ik volgde. Netwerkbeheerder MBO
Studenten met een eigen bedrijf
Ja klopt ict-beheer deed ik maar ik was nooit echt gemotiveerd ervoor. Niet echt iets voor mij met handen bezig zijn, en computers fixen van andere mensen.quote:Op maandag 27 maart 2006 08:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, ben ook niet snel geneigd om dat te vragen... maar iemand van 21 met 5 jaar ervaring in dit gebied en een afgerond HBO... lastig te geloven...
(EDIT: Limitedbeliefs, jij deed toch mbo ict-beheer o.i.d. of inmiddels hbo???)
Mee eens. Als je je zelf iets niet kan voorstellen om een bepaald doel te bereiken dan is de kans veel kleiner. Onbewuste overtuigingen hebben weinig nut ze beperken mensen heel veel in het bereiken van dingen omdat doordat ze die onbewuste overtuiging hebben ze iets al vaak niet gaan proberen. Dat kan met van alles zijn iedereen heeft ze en sommige mensen zijn er wat bewuster van dat ze die onbewuste overtuigingen hebben en kunnen het dus ook negeren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
Types zoals jij zullen het inderdaad nooit bereiken. Puur omdat je redeneert dat het niet mogelijk is.
Maar waar denk jij dat die figuren van 21 jaar die in de quote 500 staan oid vandaan komen. Uit de boom gevallen?
Ze zullen vast dun verspreid zijn maar onmogelijk nee dat niet.
Uiteraard zijn er vast genoeg waarvan het een hoax is maar ik geef er genoeg de voordeel van de twijfel.
Ik begon met weinig geld, enkele honderden per maand die ik verdiende. Dat heb ik langzaam opgebouwd naar een klein vermogen en dat heb ik gebruikt om te investeren. De huidige omzet van mijn eenmanszaak is rond de 150.000+/- per maand. Ik heb geen mensen in dienst, ik outsource het gene waar ik niet in gespecialiseerd ben zoals een accountant. Na alle bedrijfs kosten / vaste zakelijke lasten etc. houd ik prive gemiddeld rond de 50.000 bruto over en over dat bedrag moet vervolgens weer inkomstenbelasting af, volgens de belastingschijven. 1/10 van mijn prive inkomsten per maand consumeer ik prive, en 9/10e gebruik ik om mijn eigen vermogen te vergroten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:13 schreef Killaht het volgende:
[..]
Hoe heet die zaak van je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:38 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Ik begon met weinig geld, enkele honderden per maand die ik verdiende. Dat heb ik langzaam opgebouwd naar een klein vermogen en dat heb ik gebruikt om te investeren. De huidige omzet van mijn eenmanszaak is rond de 150.000+/- per maand. Ik heb geen mensen in dienst, ik outsource het gene waar ik niet in gespecialiseerd ben zoals een accountant. Na alle bedrijfs kosten / vaste zakelijke lasten etc. houd ik prive gemiddeld rond de 50.000 bruto over en over dat bedrag moet vervolgens weer inkomstenbelasting af, volgens de belastingschijven. 1/10 van mijn prive inkomsten per maand consumeer ik prive, en 9/10e gebruik ik om mijn eigen vermogen te vergroten.
Microsoftquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:01 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Hoe heet die zaak van je?
Een beetje reclame kan geen kwaad toch?
Hij heeft eenmaal een goede accountantquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:25 schreef LaZZ het volgende:
Hehe.
Overigens snap ik mensen niet die als rechtsvorm 'eenmanszaak' voeren met zo'n omzet.
zolang je geen meerdere partijen die eigenaar zijn of stille venoot zijn , waarom zou je dan andere rechtsvorm kiezenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:25 schreef LaZZ het volgende:
Hehe.
Overigens snap ik mensen niet die als rechtsvorm 'eenmanszaak' voeren met zo'n omzet.
Wat dacht je van belastingvoordeel en geen hoofdelijke aansprakelijkheid?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:33 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zolang je geen meerdere partijen die eigenaar zijn of stille venoot zijn , waarom zou je dan andere rechtsvorm kiezen
Welk belastingvoordeel zat je precies aan te denken?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:35 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Wat dacht je van belastingvoordeel en geen hoofdelijke aansprakelijkheid?
En dat moet jij mij vertellen als systeem-managerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef Bierie het volgende:
[..]
Welk belastingvoordeel zat je precies aan te denken?
En als je in een tak van sport zit waar de prive risico's niet erg groot zijn waarom zou je dan wijzigen van bedrijfsvorm?
Het is altijd wel weer grappig om te zien hoe heilig mensen ervan overtuigd zijn dat B.V's het walhala van de zakenwereld zijn.
Dude echt,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:35 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Wat dacht je van belastingvoordeel en geen hoofdelijke aansprakelijkheid?
Jaja, ik geloof je wel. Zoals ik al zei, ik gun het een ieder! Maar ben wel benieuwd naar wat je precies doet, 'sales/investment' is natuurlijk nogal vaag en niets zeggend, zeker als je daarna iets in de ICT blijkt te doen... Hup, met de billen bloot...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:06 schreef LimitedBeliefs het volgende:
Dan heb je inderdaad een slechte accountant, want je berekening klopt voor geen meter. Ik kan me haast niet voorstellen dat je accountant dit aan jou heeft vertelt, of anders gezegd nooit met jou heeft gesproken hoe dit in zijn werking gaat.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:06 schreef LimitedBeliefs het volgende:
Heeft niks met een slechte accountant te maken. De accountant raadde mij ook aan om bij grote winsten een bv te doen. Maar ik wil nog een eenmanszaak.
Voorlopige reden waarom ik geen bv heb is omdat ik prive meer geld overhoud met een eenmanszaak dan via een bv. Via een bv moet ik eerst vennootschaps belasting betalen en dan nog eens inkomensbelasting betalen 52 procent max. Bijvoorbeeld met 100.000 euro bedrijfs winst dat ik puur prive wil maken in een bv. betaal je eerst 30 procent vennootschaps belasting is 30.000. Houd je 70.000 over en dan betaal ik vervolgens tot en met 52 procent inkomens belasting over de 70.000 en houd ik rond de 35.000 over. Met een eenmanszaak betaal ik 52procent+/ over 100.000 en houd ik rond de 50.000 over.
Als je het geld in je bedrijf wilt houden is het natuurlijk veel voordeliger om een bv te hebben maar wil je zoveel mogelijk geld prive hebben (wat ik dus wil) dan is het beter om een eenmanszaak te hebben.
Dan ben je vast multi-miljonair.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:39 schreef Wytze het volgende:
[..]
...Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de hele sales en investment business want daar gaan miljarden in om...
Wat is de 'sales en investment business"? Noem me dom, maar ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:39 schreef Wytze het volgende:
[..]
" van de hele sales en investment business want daar gaan miljarden in om."
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, miljarden business en weinig risico'squote:Op woensdag 29 maart 2006 00:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat is de 'sales en investment business"? Noem me dom, maar ik heb geen idee.
Leg dan eens uit hoe je met een bv die bijvoorbeeld 100.000 euro winst heeft je zelf het maximaal mogelijke salaris wilt toekennen. Dat moet dan dus volgens jou via een bv groter zijn dan de 50.000 euro die ik prive overhoud met een eenmanszaak.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:32 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Dan heb je inderdaad een slechte accountant, want je berekening klopt voor geen meter. Ik kan me haast niet voorstellen dat je accountant dit aan jou heeft vertelt, of anders gezegd nooit met jou heeft gesproken hoe dit in zijn werking gaat.
Oh ik gebruikte gewoon een lousy begrip hehe. Sales is in mijn geval dat ik geld verdien per verkochte dienst/product en ik werk zelf als tussenpersoon soort van reseller.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jaja, ik geloof je wel. Zoals ik al zei, ik gun het een ieder! Maar ben wel benieuwd naar wat je precies doet, 'sales/investment' is natuurlijk nogal vaag en niets zeggend, zeker als je daarna iets in de ICT blijkt te doen... Hup, met de billen bloot...![]()
Je maakt 1 essentiele fout, en dat is het verschil tussen natuurlijk persoon en rechtspersoon, en dan met name de rechten die je hebt als natuurlijk persoon en als rechtspersoon. Wat jij doet is alles op een hoopje gooien. Maar als je een goede accountant hebt, dan kan hij het vast wel aan je uitleggen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:43 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe je met een bv die bijvoorbeeld 100.000 euro winst heeft je zelf het maximaal mogelijke salaris wilt toekennen. Dat moet dan dus volgens jou via een bv groter zijn dan de 50.000 euro die ik prive overhoud met een eenmanszaak.
Want volgesn mij moet je naast de vennootschapsbelasting, ook nog eens inkomensbelasting betalen over het geld dat je vanuit je bedrijfswinst wilt toekennen aan je zelf als prive.
Ik vond het al een vreemde term. Maar je legt nog steeds niet uit wat je precies doet, hoort toch een beetje bij het topic....quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:50 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Oh ik gebruikte gewoon een lousy begrip hehe. Sales is in mijn geval dat ik geld verdien per verkochte dienst/product en ik werk zelf als tussenpersoon soort van reseller.
zeg, wat schrijft een copywriter eigenlijk?quote:Op donderdag 25 november 2004 10:09 schreef zoalshetis het volgende:
al die info lijkt me wat overdreven. werk nu 9 jaar als copywriter. freelance ongeveer 180 per uur, dus bij een drukke maand genoeg om ff een half jaar niks te doen, als ik zou willen that is.
Hier staat ea wel grappig uitgelegd als je wil: http://www.gapingvoid.com/Moveable_Type/archives/000922.htmlquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:07 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zeg, wat schrijft een copywriter eigenlijk?
Jij hebt echt geen accountantquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:43 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe je met een bv die bijvoorbeeld 100.000 euro winst heeft je zelf het maximaal mogelijke salaris wilt toekennen. Dat moet dan dus volgens jou via een bv groter zijn dan de 50.000 euro die ik prive overhoud met een eenmanszaak.
Want volgens mij moet je naast de vennootschapsbelasting, ook nog eens inkomensbelasting betalen over het geld dat je vanuit je bedrijfswinst wilt toekennen aan je zelf als prive. Ik heb het dus over de nederlandse belasting wetgeving.
Opzich zal het mij niet verbazen dat je als eigenaar niet weet hoe dit in zijn werking gaat. Ik kan me alleen niet het volgende inbeelden:quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:31 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen accountanten al helemaal niet die fantatookoo van je. Bij een dergelijke business had je inderdaad wel contact opgenomen met een echte accountant, die je keurig in een dubbeldekkertje had gezet (holding + werkmaatschappij).
In een BV betaal je inderdaad vennootschapsbelasting, maar na je normale salaris dat je *kuch* jezelf uitkeert als DGA zou je jezelf dividend uit kunnen keren, waar een heel ander belastingtarief op van toepassing is.
Kortom, droom nog even lekkeren wordt morgen maar gewoon weer als pauper wakker
![]()
dank!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:02 schreef Astrix het volgende:
[..]
Daar schrik ik van zeg, buiten de zorgen over je gezondheid komen er nu ook de zorgen bij over je financiele postie. Met een beetje pech moet je je huis verkopen en je levensstijl totaal veranderen.
Ik vind het ook erg dat mensen zoals jij dan ook nog eens extra worden benadeeld met de no-claim korting, daar hoef je ook niet op te rekenen denk ik.
Ik hoop dat je snel weer gezond bent en ik wens je veel sterkte toe.
ja, maar dat is vooral voor de managers van grote bedrijven.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:55 schreef Drive-r het volgende:
Wie krijgen er hier eigenlijk een beetje grote bonus? Dan bedoel ik niet een 13e maand of iets dergelijks, maar meer de Amerikaanse stijl van echte, dikke bonussen? Heb je dat eigenlijk wel in Nederland?
In Nederland vaak wel, maar in het buitenland minder. Consultants van de grote kantoren krijgen in Nederland bijvoorbeeld zelfs in hun 1e jaar vrij grote bonussen uitgekeerd. In Engeland heb je zoiets ook sterker. Ik krijg bijvoorbeeld in mijn 1e jaar ook een aardige bonus. Op zich een goed systeem voor zowel werkgevers als werknemers. Het verschaft de werkgever een stuk meer vrijheid in slechte tijden, hoewel de werknemer er natuurlijk stiekem op gaat rekenen...quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:58 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ja, maar dat is vooral voor de managers van grote bedrijven.
Wat heeft mijn functie hier nu ineens mee te makenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:21 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
En dat moet jij mij vertellen als systeem-manager![]()
Daarnaast is het grappig dat jij mensen zien, die B.V.s als walhalla zien. Voor mensen die het niet weten is dat nog altijd een N.V.
Wanneer een bedrijf dergelijke winsten maakt is het belastingtechnisch gewoon voordeliger om een B.V. te hebben dan een eenmanszaak, tenminstens als je weet hoe je er mee om moet gaan. Maar goed, dat is nou precies de reden, waarom mensen zoals jij een vermogen betalen aan mensen zoals ik om dat uit te zoeken![]()
Ik zou gewoon aangeven wat je nu verdiend en zeggen dat je er niet op achteruit wenst te gaan. Dat moet altijd lukken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:55 schreef exode het volgende:
Nu is mijn vraag, die vriendin van mij verdient 1890 bruto per maand voor 40 uur per week. Ik zou er met dat salaris dus behoorlijk wat op achteruit gaan. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik hoef er niet perse op vooruit te gaan als de baan maar leuk is...maar er veel op achteruit gaan wil ik ook niet. Hoe zorg ik ervoor dat ik rond de 2000 bruto terecht kom...? Ik ben erg slecht in salarisonderhandelingen dus alle tips zijn welkom. Volgende week is overigens mijn eerste gesprek dus...salarisgesprek duurt nog wel ff, maar een goed voorbereid mens...
Hoe merk jij nou op dat het bewust is? En onder bewust versta ik dan dat men ook daadwerkelijk precies weet welke vorm het best past. Dacht je nou echt dat alle zelfstandigen, financiele deskundigen zijn die dat precies weten?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:45 schreef Bierie het volgende:
[..]
...Wat ik er mee bedoel te zeggen en wat ik vaak opmerk is dat er genoeg mensen bewust voor een eenmanszaak kiezen en dat er heel wat mensen zijn die dergelijke bedrijfsvormen over één kam scheren. Vaak onnodig...
1. Softwareontwikkelaar (en -consultant)quote:Op woensdag 24 november 2004 21:56 schreef JOPPI3 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic Hoeveel geld verdien jij per maand? een deel 2 omdat het toch zo goed loopt!
Om wat duidelijkheid te krijgen:
1. Je functie?
2. Je leeftijd?
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf?
4. Je ervaring binnen deze branche?
5. Je hoogst genoten opleiding?
6. Wanneer in dienst?
7. Wat verdien je bruto/maand?
8. Aantal uren/week (excl. overuren)?
9.Auto van de zaak?
10.GSM van de zaak?
11.Andere secundaire voorwaarden?
12. Tevreden/ontevreden met salaris?
Succes!
Ik droom nietquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:31 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen accountanten al helemaal niet die fantatookoo van je. Bij een dergelijke business had je inderdaad wel contact opgenomen met een echte accountant, die je keurig in een dubbeldekkertje had gezet (holding + werkmaatschappij).
In een BV betaal je inderdaad vennootschapsbelasting, maar na je normale salaris dat je *kuch* jezelf uitkeert als DGA zou je jezelf dividend uit kunnen keren, waar een heel ander belastingtarief op van toepassing is.
Kortom, droom nog even lekkeren wordt morgen maar gewoon weer als pauper wakker
![]()
De meeste zelfstandige zijn gewoon mensen die niet onder loondienst willen werken en of mensen die gewoon weten hoe ze veel geld kunnen verdienen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze precies weten welke ondernemingsvorm precies het beste bij hun past. De vorm die je wordt aangeraden bij je KVK inschrijving is natuurlijk bij een bepaalde grens niet meer de beste voor je. Maar ben je dan dom als je het niet veranderd ? Nee, dit ligt compleet aan je wensen en goals als ondernemer.quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:35 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Hoe merk jij nou op dat het bewust is? En onder bewust versta ik dan dat men ook daadwerkelijk precies weet welke vorm het best past. Dacht je nou echt dat alle zelfstandigen, financiele deskundigen zijn die dat precies weten?![]()
Kleine frustratie?quote:
Misschien moet je dan eens je ogen open doen, want ik heb dat nog nooit hier gezegd dat ze onjuist zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:53 schreef Wytze het volgende:
[..]
...Ondertussen zit jij op iedereen te zeiken dat de salaris cijfers die hier genoemd zijn door bepaalde mensen onjuist zijn...
lol ik lees het net 2x terug.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:12 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens je ogen open doen, want ik heb dat nog nooit hier gezegd dat ze onjuist zijn.![]()
Dat kan nooit, jij liegt, je salaris is onjuist!quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:45 schreef Wytze het volgende:
[..]
lol ik lees het net 2x terug.
Maar goed, om on topic te blijven
1. Je functie? Vakkenvuller
2. Je leeftijd? 22 Jaar
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 8 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 8 jaar
6. Wanneer in dienst?
7. Wat verdien je bruto/maand? 2300 bruto
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? 20% korting op boodschappen
12. Tevreden/ontevreden met salaris? tevreden
Met een salaris van >2000 bruto bedoel je iets meer dan 2000 of wil je gewoon niet kwijt wat je exact verdient? Verder vroeg ik eerder al wat mensen in Nederland zoal aan bonus ontvangen, zou jij een tipje van de sluier kunnen oplichten?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:01 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
1. Je functie? Iets met administratie en consultancy
2. Je leeftijd? 23 Jaar
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 2 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 2,5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? WO
6. Wanneer in dienst? 2 jaar geleden
7. Wat verdien je bruto/maand? > 2000 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 36 (standaard 4 uren voor het volgen van colleges, effectief 32 werk)
9.Auto van de zaak? ja
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? Studiekosten 100% vergoed, 13e maand, 30 dagen vakantie (excl. vrije dagen ivm overwerk), laptop, jaarlijkse bonus + percentage winstdeling, cursussen in het buitenland (de rest van de dag genieten van vakantie), gratis fiscale advies, gratis internet (inbel via telefoon
)
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ontevreden, maar maakt niet uit salaris gaat elk jaar flink vooruit.
Tussen 2000 en 2500 zeg maar. Wat ik exact verdien gaat niemand wat aan. Qua bonus rond een maand salaris extra, maar ik ben ook nog maar een beginner.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Met een salaris van >2000 bruto bedoel je iets meer dan 2000 of wil je gewoon niet kwijt wat je exact verdient? Verder vroeg ik eerder al wat mensen in Nederland zoal aan bonus ontvangen, zou jij een tipje van de sluier kunnen oplichten?
Ok, dus ook geen echt substantiele bonus... Toch ken ik wel consultants waar je 10+ mille aan bonus kunt krijgen in je 1e jaar, gegarandeerd. Zijn dat dan zulke uitzonderingen? En zou het hier in Nederland gaan groeien, kijkend naar de situatie in Engeland bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:01 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Tussen 2000 en 2500 zeg maar. Wat ik exact verdien gaat niemand wat aan. Qua bonus rond een maand salaris extra, maar ik ben ook nog maar een beginner.
You got mequote:Op donderdag 30 maart 2006 19:01 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Dat kan nooit, jij liegt, je salaris is onjuist!
O ja, ff ontopic
1. Je functie? Iets met administratie en consultancy
2. Je leeftijd? 23 Jaar
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 2 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 2,5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? WO
6. Wanneer in dienst? 2 jaar geleden
7. Wat verdien je bruto/maand? > 2000 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 36 (standaard 4 uren voor het volgen van colleges, effectief 32 werk)
9.Auto van de zaak? ja
10.GSM van de zaak? ja
11.Andere secundaire voorwaarden? Studiekosten 100% vergoed, 13e maand, 30 dagen vakantie (excl. vrije dagen ivm overwerk), laptop, jaarlijkse bonus + percentage winstdeling, cursussen in het buitenland (de rest van de dag genieten van vakantie), gratis fiscale advies, gratis internet (inbel via telefoon
)
12. Tevreden/ontevreden met salaris? ontevreden, maar maakt niet uit salaris gaat elk jaar flink vooruit.
In Nederland? Haha, nooit. Mijn baas is schatrijk, krijgt bonus waar je perfect van kunt leven. Toch vinden ze het nodig om op alles en nog wat te bezuinigen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok, dus ook geen echt substantiele bonus... Toch ken ik wel consultants waar je 10+ mille aan bonus kunt krijgen in je 1e jaar, gegarandeerd. Zijn dat dan zulke uitzonderingen? En zou het hier in Nederland gaan groeien, kijkend naar de situatie in Engeland bijvoorbeeld?
Dat betwijfel ik. Zeker als je dus kijkt naar de opkomst van substantielere bonussen in takken als finance of consultancy. Banken als ABN Amro moeten wel meegaan met hun concurrenten in het buitenland. In Londen krijgt je al snel je jaarsalaris als bonus, dat is bijna minimaal. Nu zie je bij grote consultants steeds grotere bedragen komen, van de banken in Nederland weet ik het eigenlijk niet...quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:40 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
In Nederland? Haha, nooit. Mijn baas is schatrijk, krijgt bonus waar je perfect van kunt leven. Toch vinden ze het nodig om op alles en nog wat te bezuinigen.
In NL moet je al blij zijn dat je een bonus of/en winstdeling krijgt. Bij de meeste banen krijg je dat niet eens. Daarnaast geven ze in NL gewoon niet zo snel veel bonussen aan beginners. De bazen stoppen het liever in hun eigen zak. Als je wat hoger op komt, dan krijg je wel wat meer.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zeker als je dus kijkt naar de opkomst van substantielere bonussen in takken als finance of consultancy. Banken als ABN Amro moeten wel meegaan met hun concurrenten in het buitenland. In Londen krijgt je al snel je jaarsalaris als bonus, dat is bijna minimaal. Nu zie je bij grote consultants steeds grotere bedragen komen, van de banken in Nederland weet ik het eigenlijk niet...
Maar goed, geen ervaringen hier volgens mij, jammer, wilde het graag vergelijken.
Klopt, maar nogmaals, dat is dus in bepaalde sectoren wel sterk aan het opkomen. Ik denk dat het meer naar het amerikaans/engels systeem zal gaan, waarin werknemers een groter deel van de beloning in een ' flexibele' bonus zullen ontvangen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:52 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
In NL moet je al blij zijn dat je een bonus of/en winstdeling krijgt. Bij de meeste banen krijg je dat niet eens. Daarnaast geven ze in NL gewoon niet zo snel veel bonussen aan beginners. De bazen stoppen het liever in hun eigen zak. Als je wat hoger op komt, dan krijg je wel wat meer.
Laten we dat hopen maar.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, maar nogmaals, dat is dus in bepaalde sectoren wel sterk aan het opkomen. Ik denk dat het meer naar het amerikaans/engels systeem zal gaan, waarin werknemers een groter deel van de beloning in een ' flexibele' bonus zullen ontvangen.
Wat is de naam van je bedrijf? Heb je een website? Ik neem aan dat je namelijk graag reclame daar voor maakt bij ons?quote:
Een van de activiteiten zijn:quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vond het al een vreemde term. Maar je legt nog steeds niet uit wat je precies doet, hoort toch een beetje bij het topic....
Leuk, maar leg het eens wat concreter uit. Investments is een vrij algemene term, maar menigeen denkt toch eerder aan zaken als private equity of investment banking. Mjn vader investeert in landbouw grond, hij is tenslotte boer, moet ik hem ook scharen onder sales (bollen)/ investment (land)?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:58 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Een van de activiteiten zijn:
Ik promoot producten van bedrijven en ik krijg een percentage van de prijs van het verkochte product uitbetaald. Per Performance Sales Marketing
En ik ben momenteel bezig met een paar kleine-middelgrote investerings projecten wat nu ongeveer voor 60 procent bijdraagt aan de maandelijkse winst.
Het zou best kunnen dat je zoveel verdiend en het maakt mij niet uit maar ik denk toch dat er iets niet klopt. Jij wilt zoveel mogelijk geld prive hebben en dan wil je dus zoveel mogelijk verdienen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:06 schreef LimitedBeliefs het volgende:
Als je het geld in je bedrijf wilt houden is het natuurlijk veel voordeliger om een bv te hebben maar wil je zoveel mogelijk geld prive hebben (wat ik dus wil) dan is het beter om een eenmanszaak te hebben.
Niet beginnen over je salaris in het "Hoeveel verdien jij per maand" topicquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je niet concreet wilt zijn, prima. Begin dan alleen niet over je mega-salaris (waar ik, nogmaals, op zich alleen maar blij van wordt)....
Da's waar, andere mensen zijn alleen zo netjes om gewoon te melden wat ze ervoor doen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:54 schreef Bierie het volgende:
[..]
Niet beginnen over je salaris in het "Hoeveel verdien jij per maand" topic
50.000 per MAAND, 30 uur per WEEK....quote:Op zaterdag 1 april 2006 01:20 schreef Astrix het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat je zoveel verdiend en het maakt mij niet uit maar ik denk toch dat er iets niet klopt. Jij wilt zoveel mogelijk geld prive hebben en dan wil je dus zoveel mogelijk verdienen.
Maar als je 30 uur werkt en daar ¤ 50000 mee verdiend dan houd dat in dat je per uur bijna ¤ 1700 binnen krijgt. Dus iemand die veel wil verdienen gaat dan toch niet op dit forum z'n tijd verspillen of heb ik het nu helemaal verkeerd gezien?
hoezo geen geld voor over hebben?quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:43 schreef kzyto het volgende:
. Je functie? 2e Autotechnicus
2. Je leeftijd? 23
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? in juni 2 jaar
4. Je ervaring binnen deze branche? 3jr
6. Wanneer in dienst? Juni 2004
7. Wat verdien je bruto/maand? 1620 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 38
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? normaal
12. Tevreden/ontevreden met salaris? tja beetje onderbetaald werk terwijl heel nederland een auto nodig heeft maar ze er geen geld voor over hebben.
Om even te commenten op je tijd verspillen op dit forum opmerking. Als je dit terug leest is het duidelijk dat het niet om een arbeid functie gaat. Dus niet hoe meer werk je verzet hoe meer je verdiend.quote:Op zaterdag 1 april 2006 01:20 schreef Astrix het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat je zoveel verdiend en het maakt mij niet uit maar ik denk toch dat er iets niet klopt. Jij wilt zoveel mogelijk geld prive hebben en dan wil je dus zoveel mogelijk verdienen.
Maar als je 30 uur werkt en daar ¤ 50000 mee verdiend dan houd dat in dat je per uur bijna ¤ 1700 binnen krijgt. Dus iemand die veel wil verdienen gaat dan toch niet op dit forum z'n tijd verspillen of heb ik het nu helemaal verkeerd gezien?
Je kunt ook gewoon zeggen dat je 200 euro per minuut verdient, ze geloven je toch wel.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:28 schreef Incredible-Maike het volgende:
Niet genoeghahaha.
Ik verdien ongeveer min. 200 euro p/mnd
You crack me upquote:Op zaterdag 1 april 2006 20:29 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon zeggen dat je 200 euro per minuut verdient, ze geloven je toch wel.
Ja je hebt gelijk, stom van me.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
50.000 per MAAND, 30 uur per WEEK....
Dus ongeveer 400 euro per uur, nog steeds een leuk bedrag![]()
Wat hij precies doet weet ik niet maar hij wil prive veel geld verdienen en dan vind ik het gek dat je op zo'n forum gaat zitten terwijl je ook wat zou kunnen verdienen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:26 schreef Wytze het volgende:
[..]
Om even te commenten op je tijd verspillen op dit forum opmerking. Als je dit terug leest is het duidelijk dat het niet om een arbeid functie gaat. Dus niet hoe meer werk je verzet hoe meer je verdiend.
Als bepaalde processen in beweging worden gezet levert dat geld op. Dus per uur rekenen gaat niet echt op hier.
Daarnaast is het natuurlijk onzin om te denken dat mensen die veel geld verdienen niet veel ontspannen en genieten van het leven en zelfs hier op Fok! rond hangen
Met hard werken verdien ik niet meer geld, wel met slimmer werken. Door slimmer werken heb ik ook meer tijd over voor andere dingen. Net als bijvoorbeeld een investeerder. Zodra hij zijn investering heeft gedaan, hoeft die alleen maar zijn investering in de gaten te houden of die daalt of stijgt in waarde.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:43 schreef Astrix het volgende:
[..]
Wat hij precies doet weet ik niet maar hij wil prive veel geld verdienen en dan vind ik het gek dat je op zo'n forum gaat zitten terwijl je ook wat zou kunnen verdienen.
Het maakt mij verder niet uit maar ik geloof hem gewoon niet en dat maakt hem waarschijnlijk niet uit.
Just out of curiosity, wat was je start salaris in dit bedrijf ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:26 schreef Justin_Time het volgende:
1. Je functie? Senior Netwerk Engineer
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? 2.5 jaar werkzaam
4. Je ervaring binnen deze branche? 5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO Informatica en Informatiekunde
6. Wanneer in dienst? December 2003
7. Wat verdien je bruto/maand? 3350 bruto (Waarvan 650 ongeregelmatigheids toeslag)
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 40 uur
9.Auto van de zaak? ja
10.GSM van de zaak? nee
11.Andere secundaire voorwaarden? gezamelijke ziektekosten, pensioen & studieboeken
12. Tevreden/ontevreden met salaris? Mhaw... heb veel gestudeerd hiervoor (na het werk) en verwacht dan ook binnenkort(maand of 5) om het certificaat te halen waarvoor ik dan eindelijk genoeg verdien om te gaan denken aan kinderen.
13. Boot van de zaak? Jaquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:34 schreef B-Keizer het volgende:
1. Je functie? Nautisch Wachtofficer(in de volksmond ook wel stuurman genoemd
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Zelfde functie sinds aanvang, nog max 1 jaar dan promotie
4. Je ervaring binnen deze branche? 3,5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO Maritiem Officier
6. Wanneer in dienst? Oktober 2005
7. Wat verdien je bruto/maand? 3700 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 72 uur (zie onderstaande verklaring)
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? 20 euro per maand gratis bellen; geen gsm
11.Andere secundaire voorwaarden? Cursussen, korting op vliegen & aantal vakanties/cruises
12. Tevreden/ontevreden met salaris? tevreden, ja maar meer mag altijd
Ik was van de week bij mijn account manager van privatebanking en die zei dat bij de extra 50.000 euro die je verdient (totale winst 100.000) Je prive 48.000 euro over houdt met een eenmanszaaak en ongeveer 52.000 euro met een BV (via dividend uitkering)quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:50 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Je maakt 1 essentiele fout, en dat is het verschil tussen natuurlijk persoon en rechtspersoon, en dan met name de rechten die je hebt als natuurlijk persoon en als rechtspersoon. Wat jij doet is alles op een hoopje gooien. Maar als je een goede accountant hebt, dan kan hij het vast wel aan je uitleggen.
O ja, dan vroeg je nog of het mogelijk is om het meer dan 50.000 van te maken. Ja en nee, als je alleen naar de rentepercentage kijkt kan je het hooguit evenaren. Maar er zijn genoeg constructies die je kunt gebruiken om het iets meer dan 50.000 van te maken, denk aan fiscale aftrekken die je bij een eenmanszaak niet hebt en bij een BV wel. Wat je daarnaast ook kan doen is de waarde verhogen. Een euro is een euro, maar als je voor 1 euro, 2 appels kunt kopen inplaats van 1, dan heb je per saldo toch meer geld. Ook hier heb je een aantal constructies voor.
en e tijd dat je thuis bent krijg je die doorbetaald?quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:34 schreef B-Keizer het volgende:
1. Je functie? Nautisch Wachtofficer(in de volksmond ook wel stuurman genoemd
2. Je leeftijd? 24
3. Je geschiedenis binnen dit bedrijf? Zelfde functie sinds aanvang, nog max 1 jaar dan promotie
4. Je ervaring binnen deze branche? 3,5 jaar
5. Je hoogst genoten opleiding? HBO Maritiem Officier
6. Wanneer in dienst? Oktober 2005
7. Wat verdien je bruto/maand? 3700 bruto
8. Aantal uren/week (excl. overuren)? 72 uur (zie onderstaande verklaring)
9.Auto van de zaak? nee
10.GSM van de zaak? 20 euro per maand gratis bellen; geen gsm
11.Andere secundaire voorwaarden? Cursussen, korting op vliegen & aantal vakanties/cruises
12. Tevreden/ontevreden met salaris? tevreden, ja maar meer mag altijd
Ik werk voor een duitse werkgever. Ik werk op een groot containerschip over de gehele wereld. We maken reizen van 3 tot bijna 4 maanden en daarbij werk ik ELKE dag, gemiddeld 72 uur per week. Het aantal dagen dat ik werk, ben ik ook vrij. Dus ga ik 3 maanden weg, ben ik ook 3 maanden vrij. Daarom werk ik dit jaar maar 5 maanden en volgend jaar 7 maanden.
Ik verwacht eind dit jaar of halverwege volgend jaar promotie waarbij mijn salaris ook weer leuk zal stijgen.
Ja?quote:Op zondag 9 april 2006 11:01 schreef janneman02 het volgende:
12. Tevreden/ontevreden met salaris: Ja
Oh dus je doet aan affliate programma's?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:58 schreef LimitedBeliefs het volgende:
[..]
Een van de activiteiten zijn:
Ik promoot producten van bedrijven en ik krijg een percentage van de prijs van het verkochte product uitbetaald. Per Performance Sales Marketing
En ik ben momenteel bezig met een paar kleine-middelgrote investerings projecten wat nu ongeveer voor 60 procent bijdraagt aan de maandelijkse winst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |