abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35851728
Je hoort het steeds vaker, studenten die daarnaast een eigen bedrijf runnen en dus al vroeg ondernemend bezig zijn. Lopen er hier studenten rond met een eigen bedrijf(je)? Zo ja, wat voor bedrijfje, en hoeveel ben je ermee bezig?

Laat ik zelf maar 's beginnen. Momenteel 17 en op m'n 15e mijn eigen internetbedrijfje gestart. Beginnend met de exploitatie één website, nu uitgebreid tot tientallen in verschillende branches, ook in 't buitenland.

Gaat goed, en valt wel te combineren met m'n studie daar er ook diverse freelancers meewerken. Ben er zelf wekelijks 'n uurtje of 40-50 mee bezig, eigenlijk fulltime naast school dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Lagoon op 08-03-2006 18:19:00 ]
pi_35852000
Hey leuk! Heb je een link van je internetbedrijfje? Ben benieuwd
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:27:00 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35852108
Idd, post die link!
pi_35852214
Om het nou 'bedrijf' te noemen. Het is waarschijnlijk niet meer dan een (zolder)kamer + één webdesigner nog in opleiding. De één gaat er veel meer mee door dan de ander.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:31:42 #5
14827 Kogando
Modelprutser
pi_35852223
En hoe regel je de administratie, wat voor bedrijfsvorm is het, etc?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_35852288
Whehe, geen bedrijf maar ik verdien wel geld door middel van betaalde live shows. Een leuk bedrag al zeg ik hetzelf.
pi_35852762
Post je KvK nummer eens.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_35852829
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:51 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Post je KvK nummer eens.
Ik ben adviseur vrij beroep
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_35852848
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Ik ben adviseur vrij beroep
Moet kunnen.
pi_35852987
je zegt dat je 40-50 uur per week bezig bent met dat bedrijfje van je.. (TS)
hoeveel verdien je er nou eigenlijk aan.. is het rond 10tje per uur?
pi_35853542
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:31 schreef vethard het volgende:
Om het nou 'bedrijf' te noemen. Het is waarschijnlijk niet meer dan een (zolder)kamer + één webdesigner nog in opleiding. De één gaat er veel meer mee door dan de ander.
Idd wel aan huis, maar dat is 'n flinke kantoorruimte, geen kamertje ofzo iig. En nee, het is niet één webdesigner in opleiding, zijn er meerdere, waaronder gewoon fulltime freelancers.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:31 schreef Kogando het volgende:
En hoe regel je de administratie, wat voor bedrijfsvorm is het, etc?
Administratie door 'n boekhouder, bedrijfsvorm is nu nog eenmanszaak, maar daar gaat waarschijnlijk snel verandering in komen als ik 18 ben
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:57 schreef reactiefractie het volgende:
je zegt dat je 40-50 uur per week bezig bent met dat bedrijfje van je.. (TS)
hoeveel verdien je er nou eigenlijk aan.. is het rond 10tje per uur?
Toch wel 'n stuk meer. Staat wel tegenover dat ik ook flink heb moeten investeren, en vooral 't eerste jaar echt veel heb gewerkt voor relatief weinig geld, en dat werpt dus nu zijn vruchten af

Link post ik overigens niet, daar dat me o.a. door bovenstaande post niet zo handig lijkt. Is zoiezo ook niet van belang denk ik zo
pi_35853960
Hoe heb je ouders overgehaald? Zij staan nu nog garant voor jou. Een kerstpakket?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:25:57 #13
16082 Wytze
...Confidential
pi_35854005
Meld zich

Vorig jaar juli gestart. Doe ernaast IBMS aan de HU
Maar ga er mee stoppen na dit jaar, opleiding belemmerd mijn omzet
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_35854015
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:13 schreef Blue_Lagoon het volgende:

Link post ik overigens niet, daar dat me o.a. door bovenstaande post niet zo handig lijkt. Is zoiezo ook niet van belang denk ik zo
Zet de link anders als jouw homepage
なんだっけ
pi_35854052
Het schijnt ook dat een aantal studenten stoppen met hun studie om profpokeraar te worden, ik weet niet of dat ook onder een eigen bedrijf valt.
Sport doet leven
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:29:12 #16
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35854124
Link is wél belangrijk. Iedereen is nu benieuwd naar wat jij allemaal gemaakt hebt en hoe succesvol je bent. Posten en geen smoesjes!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35855098
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:24 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Hoe heb je ouders overgehaald? Zij staan nu nog garant voor jou. Een kerstpakket?
Klopt, nee geen kerstpakket Kijk, m'n vader heeft zelf ook 'n eigen bedrijf, dus dat helpt wel natuurlijk. Was geen probleem, daar zij wel door hadden dat ik serieus bezig was.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:29 schreef TC03 het volgende:
Link is wél belangrijk. Iedereen is nu benieuwd naar wat jij allemaal gemaakt hebt en hoe succesvol je bent. Posten en geen smoesjes!
Nee, niet voor 't doel van dit topic. Totaal niet van belang zelfs. Ik hoef jullie niet te tonen hoe succesvol ik ben, ik ben puur nieuwsgierig naar verhalen van andere studenten met 'n eigen bedrijf.

Bovendien, juist doordat ik hier geen link post, kan ik ook wat verder ingaan op bepaalde punten wat ik niet zou doen wanneer men weet om welk bedrijf het gaat.
pi_35855175
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:25 schreef Wytze het volgende:
Meld zich

Aha, en om wat voor bedrijfje gaat het?
pi_35857961
quote:
Meld zich

Sorry hoor maar gezien jouw fotoboek lijk jij mij een beetje een opschepper, noemt zich 'zelfstandig ondernemer', studeert ibms, en dingen als stoppen met je opleiding omdat jij zo succesvol bent met je 'bedrijf'. Maar als het der op aan komt heb je erg weinig.

Ik kan het natuurlijk mis hebben want je kan zo maar mede oprichter van iets als google zijn ofzo...
pi_35858496
quote:
Meld zich

Maar ga er mee stoppen na dit jaar, opleiding belemmerd belemmert mijn omzet
Enkele reis basisschool zou je goed doen
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:34:37 #21
16082 Wytze
...Confidential
pi_35862131
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:56 schreef Blue_Lagoon het volgende:

[..]

Aha, en om wat voor bedrijfje gaat het?
Momenteel richt ik mij voornamelijk op Affiliate Marketing Maar ik wil mijn business wat meer gaan spreiden.
Ik vlieg Dinsdag naar Cancun voor een conferentie en kom Zondag weer terug - Loving my business

Ben eigenlijk continu bezig met mijn bedrijf en doe meer de studie ernaast. Het was de bedoeling dat ik naast de marketing die ik nu doe, de clasieke marketing principes ging leren. Maar mijn school laat me hierin nogal in de steek

Het is overigens ook raar om er bepaalde tijden voor te zetten. Ik ben er continu mee bezig omdat ik het prachtig vind. Het is passie / hobby en daarnaast ook zeer lucratief

Na dit jaar stop ik sowiezo met mijn opleiding, omdat ik toch niet onder loon dienst wil werken. En de opleiding stuurt mij compleet de verkeerde richting in. Het is alleen leuk als ik die P nog even in mijn zak kan stoppen

Hoe moet ik jouw business precies voor me zien ? Doe je Webdesign / Webdevelopment ? Of zit je meer in de publishing market ?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_35862695
Ik had eerst ook een bedrijfje naast de studie die ik volgde. Maar de studie belemmerde mijn bedrijf veels te veel omdat ik op te veel dingen tegelijk moest focussen en de omzet/winst maar bleef groeien.

Mijn studie (ict netwerkbeheerder) had verder niet veel te maken met mijn bedrijf of toekomst plannen aangezien ik geen netwerk/ict beheerder wilde worden. Ondertussen dat ik de studie volgde realiseerde ik me dat het een te klein wereldje was hoe veel mensen denken (niks mis mee opzich) maar wel voor wat meer ambitieuse mensen.

Recent ben ik bovenstaande redenen gestopt met mijn studie omdat het me te veel beperkte en dat ik nu in een maand het zelfde verdien als ik in 24 maanden (2jaar) zou verdienen met de functie van de opleiding die ik volgde. Netwerkbeheerder MBO

Als je gemotiveerd bent voor je studie en gemotiveerd voor je bedrijfje dan kan dat volgens mij prima samen. Ben je niet echt meer gemotiveerd voor je studie maar wel voor je bedrijfje dan zou ik voor 1 van de 2 kiezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LimitedBeliefs op 08-03-2006 23:39:36 ]
pi_35863441
Hoe komt het dat de mensen hier relatief eenvoudig een bedrijf kunnen starten? De belastingsdienst komt over de vloer, je moet veel kennis van allerlei zaken hebben en financieel moet het ook rond te krijgen zijn. Toch lijkt het alsof iedere student tegenwoordig een bedrijfje kan starten. Hoe zit dat eigenlijk?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35863625
Een bedrijfje starten is relatief eenvoudig, als je jezelf even verdiept in de materie. (echt waar!)
Om een bedrijf goed te laten draaien en er uiteindelijk jouw vaste bron van inkomsten van te maken is minder eenvoudig, maar nog altijd niet onmogelijk.

DonJames werkt in de aacountancy en is dol op startende ondernemers met een geod idee!
pi_35863750
Precies zoals DonJames zegt. KVK aanschrijving kost maar 65 euro ofzo en is binnen een half uur geregeld. Belasting zaken moet je wel even in verdiepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')