abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:54:37 #251
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818002
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:44 schreef het_fokschaap het volgende:
zijn ongelovigen per definitie onrechtvaardig ?
Niet elke ongelovige is een moordenaar of een aardverwoester natuurlijk. Ook zijn er veel mensen die niet in God geloven, maar toch een sterk gevoel van rechtvaardigheid hebben, natuurlijk.
Maar God vraagt meer dan alleen dat. Velen voelen zich volledig gerechtvaard wanneer zij een land aanvallen of mensen opblazen. God is de uiteindelijke beslisser over wie rechtvaardig is en wie niet.
Alleen verwacht hij van mensen dat ze liefde voor hem hebben voor wat hij allemaal voor ze heeft gedaan en zal doen. Hij vraagt was basic dingen zoals: geloof in hem stellen en eerbied schenken, goed zijn voor anderen en alles wat je weet aan anderen vertellen. Mensen die dat niet willen kunnen dan een sterk rechtvaardigheids gevoel hebben oid, maar zullen uiteindelijk toch niet passen tussen al die andere mensen die wel liefde voelen voor God en dat tonen.

Hij geeft een duidelijke waarschuwing en vraag alleen dat mensen daar op ingaan. Hij vindt het inderdaad onrechtvaardig van mensen dat ze hem verwerpen na alles wat hij voor ze heeft gedaan.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_33818118
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kan jij dan misschien antwoord geven wat het woordje "zelf" doet in stormseekerszin "dan zullen de ongelovigen zelf vernietigd worden".
Dat zegt 'ie niet, dat maak jij er van.
pi_33818129
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:54 schreef STORMSEEKER het volgende:

Hij geeft een duidelijke waarschuwing en vraag alleen dat mensen daar op ingaan. Hij vindt het inderdaad onrechtvaardig van mensen dat ze hem verwerpen na alles wat hij voor ze heeft gedaan.
Ik verwerp niks. Ik geloof het alleen niet. Wat heeft God voor mij gedaan en wat gaat God nog voor mij doen ?
  zondag 8 januari 2006 @ 00:02:16 #254
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818270
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:50 schreef Wombcat het volgende:
Wat dan als je niet gelooft in God, maar geen oorlog tegen hem of zijn volgelingen voert?
Ik heb het in principe al genoemd. Nederland wilde neutraal blijven in de tweede wereldoorlog, net als in de eerste. Nederland had echter geen keus en moest een kant kiezen.

Zo zal het nu ook zijn. Sommigen zijn dan niet tegen God, maar ook niet voor hem en doen ook niet wat hij heeft gevraagd en ook zij hebben de waarschuwingen genegeerd. De wereld zal worden hersteld en er zal in de nieuwe ordening vrede moeten heersen.
Er zal geen apart hoekje worden gereserveerd voor zij die niet konden kiezen. De voordelen zijn groot om voor hem te kiezen en de nadelen zijn groot om tegen hem te kiezen of om besluiteloos te blijven in een wereld die doordrenkt is van geweld, angst, dood en verderf.
De wereld ligt in de macht van Gods Tegenstander en een iedereen die er in is en die niet kiest voor God is in principe met de Tegenstander.

Mag er AUB weer ON-TOPIC worden gereageerd? (voor iedereen deze melding)
Dit Topic gaat over de ''hel''.

-Dank-
pi_33818326
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:02 schreef STORMSEEKER het volgende:

Er zal geen apart hoekje worden gereserveerd voor zij die niet konden kiezen.
mja, als blijkt dat God bestaat zal ik alsnog voor hem kiezen hoor. Dan vrees ik hem ook
  zondag 8 januari 2006 @ 00:05:38 #256
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_33818364
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:57 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik verwerp niks. Ik geloof het alleen niet.
Niet geloven staat gelijk aan verwerpen. Aldus het sprookje/doctrine van waarde Stormseeker.

En eh. Wij worden zelf vernietigd.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_33818365
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, als blijkt dat God bestaat zal ik alsnog voor hem kiezen hoor. Dan vrees ik hem ook
maybe a little 2 late than?
pi_33818381
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:02 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Ik heb het in principe al genoemd. Nederland wilde neutraal blijven in de tweede wereldoorlog, net als in de eerste. Nederland had echter geen keus en moest een kant kiezen.
Ja, we werden aangevallen, dan moet je wel. Dan krijg je niet eens de kans om een kant te kiezen, dan wordt die voor je gekozen.
quote:
Zo zal het nu ook zijn. Sommigen zijn dan niet tegen God, maar ook niet voor hem en doen ook niet wat hij heeft gevraagd en ook zij hebben de waarschuwingen genegeerd. De wereld zal worden hersteld en er zal in de nieuwe ordening vrede moeten heersen.
Er zal geen apart hoekje worden gereserveerd voor zij die niet konden kiezen. De voordelen zijn groot om voor hem te kiezen en de nadelen zijn groot om tegen hem te kiezen of om besluiteloos te blijven in een wereld die doordrenkt is van geweld, angst, dood en verderf.
De wereld ligt in de macht van Gods Tegenstander en een iedereen die er in is en die niet kiest voor God is in principe met de Tegenstander.
Wel gewelddadig dan die God.
quote:
Mag er AUB weer ON-TOPIC worden gereageerd? (voor iedereen deze melding)
Dit Topic gaat over de ''hel''.

-Dank-
Dit is toch nog wel redelijk ontopic, want het vloeit voort uit vragen over de hemel en hel.
  zondag 8 januari 2006 @ 00:06:35 #259
60090 Akkersloot
pi_33818391
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Als ik jouw was zou ik maar op tijd voor Groot Varken kiezen. Groot Varken dat erg leuk vinden.

[afbeelding]

En "verboden Mij te beledigen. Artikel 147 wetboek van strafrecht"
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 8 januari 2006 @ 00:06:36 #260
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818392
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:57 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik verwerp niks. Ik geloof het alleen niet. Wat heeft God voor mij gedaan en wat gaat God nog voor mij doen ?
Dit is de laatste off-topic reactie

God heeft de mens alles gegeven om te kunnen genieten van zelfbewust leven.
Hij heeft zijn Zoon gegeven om de weg voor mensen vrij te maken om het paradijs te kunnen beërven en hij zorgt ervoor dat iedereen nu te weten kan komen wat hij gaat doen door middel van de bijbel en de prediking.
Verder stelt hij een paradijs in het vooruitzicht met zelfs de hoop op opstanding van de doden.

Het enige wat wij moeten doen is dat aannemen, respect geven aan God en goed zijn voor anderen. Niet onredelijk.
  zondag 8 januari 2006 @ 00:10:23 #261
60090 Akkersloot
pi_33818507
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:54 schreef STORMSEEKER het volgende:
Groot Varken vindt dat ook onrechtvaardig

[afbeelding]
pi_33818518
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:06 schreef STORMSEEKER het volgende:

Het enige wat wij moeten doen is dat aannemen, respect geven aan God en goed zijn voor anderen. Niet onredelijk.
En als je dat te ongelovelijk vindt om waar te zijn ben je ondankbaar

maar goed, het was je laatste off-topic reaktie
pi_33818583
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

En als je dat te ongelovelijk vindt om waar te zijn ben je ondankbaar
Al gaat het om een overtuiging waar je zelf niet in gelooft?
pi_33818610
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in de ogen van het beeld dat Storm van God heeft ben jij ook te laat hoor
  zondag 8 januari 2006 @ 00:14:55 #265
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818635
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:06 schreef Wombcat het volgende:
Dit is toch nog wel redelijk ontopic, want het vloeit voort uit vragen over de hemel en hel.
Hmm...ik twijfel, maar vooruit.
Maar wil iedereen aub zo veel mogelijk proberen weer on-topic te komen dan? Thx.
quote:
Wel gewelddadig dan die God.
Nu zijn we weer waar het allemaal mee begon vandaag:

2 Thess.
6 Hierbij wordt in aanmerking genomen dat het van Gods zijde rechtvaardig is verdrukking te vergelden aan hen die voor U verdrukking veroorzaken, 7 maar aan U die verdrukking lijdt, verlichting te zamen met ons bij de openbaring van de Heer Jezus vanuit de hemel met zijn krachtige engelen,

2 Petrus 3
.9 Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.

Een ieder krijgt de kans om te reageren op het goede nieuws. Doet men dit niet, dan blijft men meewerken aan dit systeem wat aan een eind moet komen. Zij die kwaaddoen willen blijkbaar niet naar woorden luisteren die tot hen gesproken zijn. Dan is er maar 1 oplossing.
Het is niet rechtvaardig om de goeden eindeloos te laten lijden onder de slechten, is het wel?
En aangezien de goeden zich niet kunnen verdedigen en God iedereen gewaarschuwd heeft, is het van zijn zijde uit bezien rechtvaardig om het kwaaddoen te beëindigen en zijn voornemen te volbrengen.
pi_33818666
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al gaat het om een overtuiging waar je zelf niet in gelooft?
mja, vooralsnog maak ik me geen zorgen
  zondag 8 januari 2006 @ 00:16:43 #267
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818684
Waar waren we ook alweer
pi_33818735
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

in de ogen van het beeld dat Storm van God heeft ben jij ook te laat hoor
Storm en ik hebben onze differences, maar ik ben er van overtuigt dat we van oorsprong in zelfde God geloven.
pi_33818749
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:16 schreef STORMSEEKER het volgende:
Waar waren we ook alweer
Over een locatie dat niet bestaat in de bijbel?:)
pi_33818765
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, vooralsnog maak ik me geen zorgen
juist, vooralsnog
  zondag 8 januari 2006 @ 00:21:02 #271
60090 Akkersloot
pi_33818828
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:16 schreef STORMSEEKER het volgende:
Waar waren we ook alweer
Triggershot die kiest toch ook voor God. Hoe zit dat verwerkt in je Sprookje ?
pi_33818856
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:14 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Hmm...ik twijfel, maar vooruit.
Maar wil iedereen aub zo veel mogelijk proberen weer on-topic te komen dan? Thx.
[..]

Nu zijn we weer waar het allemaal mee begon vandaag:

2 Thess.
6 Hierbij wordt in aanmerking genomen dat het van Gods zijde rechtvaardig is verdrukking te vergelden aan hen die voor U verdrukking veroorzaken, 7 maar aan U die verdrukking lijdt, verlichting te zamen met ons bij de openbaring van de Heer Jezus vanuit de hemel met zijn krachtige engelen,
Voor zover ik kan inschatten veroorzaak ik geen verdrukking. Tenminste niet meer dan ieder ander in het westen, die gebruik maakt van onze technologische voorzieningen. Onderdrukt word ik ook niet, dus dan ben ik idd neutraal. Tot iets of iemand daar in verandering brengt.
quote:
Een ieder krijgt de kans om te reageren op het goede nieuws. Doet men dit niet, dan blijft men meewerken aan dit systeem wat aan een eind moet komen. Zij die kwaaddoen willen blijkbaar niet naar woorden luisteren die tot hen gesproken zijn. Dan is er maar 1 oplossing.
Welk systeem meer specifiek? Uitputting van de aarde? Daaraan doet namelijk iedereen op aan mij (ja, jij ook, tenzij je volledig zelfvoorzienend bent op een manier die geen afbreuk doet aan toekomstige generaties, en dat kan eigenlijk alleen maar als je afgesloten van de wereld op een onbewoond eiland in de Stille Oceaan zit).
quote:
Het is niet rechtvaardig om de goeden eindeloos te laten lijden onder de slechten, is het wel?
En aangezien de goeden zich niet kunnen verdedigen en God iedereen gewaarschuwd heeft, is het van zijn zijde uit bezien rechtvaardig om het kwaaddoen te beëindigen en zijn voornemen te volbrengen.
Daar hoef ik dan niet zo bang voor te zijn.
nog afgezien van het feit dat ik überhaupt niet bang hoef te zijn voor iets wat niet bestaat. En aangezien ik niet geloof dat er een god bestaat hoef ik voorlopig niet bang voor hem te zijn. En als 'ie dat wel op een of andere manier aantoont (dat 'ie bestaat), dan nog niet zo volgens mij, omdat ik (denk dat ik) mijn gedrag prima kan verantwoorden.
  zondag 8 januari 2006 @ 00:22:10 #273
60090 Akkersloot
pi_33818862
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:18 schreef Triggershot het volgende:
Storm en ik hebben onze differences, maar ik ben er van overtuigt dat we van oorsprong in zelfde God geloven.
Ik ook

[afbeelding]
  zondag 8 januari 2006 @ 00:24:45 #274
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33818937
/ Ignore

@Trig

we geloven inderdaad in dezelfde God, maar onze invulling ervan is anders. De vraag is dan wel wat die juiste is. Voor Christenen is het loskoopoffer van Jezus uitermate belangijk en voor moslims speelt dat geen rol. Wij zijn beiden erg sterk overtuigd van onze manier van geloven en dat is aan de ene kant goed, maar aan de andere kant is het de vraag hoe God erover denkt.
Maar we kunnen er in ieder geval in alle rust en redelijkheid over redeneren
pi_33818973
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:24 schreef STORMSEEKER het volgende:
/ Ignore

@Trig

we geloven inderdaad in dezelfde God, maar onze invulling ervan is anders. De vraag is dan wel wat die juiste is. Voor Christenen is het loskoopoffer van Jezus uitermate belangijk en voor moslims speelt dat geen rol. Wij zijn beiden erg sterk overtuigd van onze manier van geloven en dat is aan de ene kant goed, maar aan de andere kant is het de vraag hoe God erover denkt.
Maar we kunnen er in ieder geval in alle rust en redelijkheid over redeneren
Zolang jij goede daden vericht, in God gelooft en de 10 geboden volgt is er voor jou een plaats in hemel ( naar islamitisch overtuiging he )
pi_33819008
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:14 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hier kan ik nou echt niet met m'n verstand bij. We hebben het hier over een wezen wat miljoenen (of weet ik veel hoeveel) sterrenstelsels en alles wat erbij komt kan creeren, 6 miljard mensen (en tegelijkertijd de rest van het universum) tegelijk in de gaten kan houden en daar gegevens van bijhouden. Deze moet dan mensen waarschuwen via een boek waarvan zelfs aanhangers van het zelfde (deel van) het geloof het niet over eens zijn. Zo knullig vind ik het.

Het vreemdste vind ik nog dat jij dit hele verhaal wel ok lijkt te vinden. Geloof je het wel, dan is het goed, geloof je het niet of geloof je heel wat anders dan staat je nog wat te wachten. Want God heeft tenslotte iedereen gewaarschuwd, dus dan had je er wat aan kunnen doen. Als God werkelijk zo machtig is dan had ie er wel voor gezorgd dat iedereen in hem geloofde. Maar dan krijg ik natuurlijk weer het riedeltje over vrije wil en dat God geen makke lammetjes wil hebben.

Zo te zien doe jij alles gewoon puur uit angst om maar niet gestraft te worden. Vreselijk lijkt me dat, maar jij zal aan de andere kant wel medelijden met mij/ons hebben.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_33819074
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar je neemt Jezus niet aan als de zoon van God, je gelooft niet in de heilige geest en dat is een onoverkomelijke zonde
pi_33819134
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar je neemt Jezus niet aan als de zoon van God, je gelooft niet in de heilige geest en dat is een onoverkomelijke zonde
Ik geloof in Jezus als een uitverkorene van God. Een profeet/boodschapper en hij heeft ook daadwerkelijk een Boodschap achter gelaten . Ik geloof dat Jezus zal terug keren. Ik geloof in God die hem zondt, en wie zegt dat ik niet in heilige geest geloof?
pi_33819190
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof in Jezus als een uitverkorene van God. Een profeet/boodschapper en hij heeft ook daadwerkelijk een Boodschap achter gelaten . Ik geloof dat Jezus zal terug keren. Ik geloof in God die hem zondt, en wie zegt dat ik niet in heilige geest geloof?
maar je moet geloven dat het de zoon van God is, niet een profeet

de heilige geest zou jou doen geloven in al deze dingen, waaronder de zoon van God. Dus de heilige geest is in ieder geval niet over je gekomen zoals bij Storm
  zondag 8 januari 2006 @ 00:34:28 #280
60090 Akkersloot
pi_33819206
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:24 schreef STORMSEEKER het volgende:
@Trig

we geloven inderdaad in dezelfde God,
Zijn de opper Jehova's het daar wel over eens ?

Dat zou op zich al een verschil zijn met andere christenen. Ik noem Lionsguy 18 en Andre Rouvoet maar (en gelijk hebben ze. Goden zijn immers fictieve personages die per definitie niet het zelfde zijn. Alleen voor latere afsplitsingen gaat het geloof in de zelfde god wel op. Dus Mohammed gelooft in de God van de Joden. Maar de Joden geloven niet in de zelfde God als Mohammed.

Stormseeker, geloof jij in de God van David Koresh ? Waarom zou jij dan wel moeten geloven in de God van Mohammed ?
  zondag 8 januari 2006 @ 00:34:34 #281
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33819212
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:21 schreef Wombcat het volgende:
Voor zover ik kan inschatten veroorzaak ik geen verdrukking. Tenminste niet meer dan ieder ander in het westen, die gebruik maakt van onze technologische voorzieningen. Onderdrukt word ik ook niet, dus dan ben ik idd neutraal. Tot iets of iemand daar in verandering brengt.
Zo lijkt het inderdaad. Maar in zekere zin worden alle mensen onderdrukt door alles wat behoort tot de tegenstander van God, Satan.
Wij allemaal worden onderdrukt door ziekte en dood. Niemand ontkomt eraan.
Maar ook nu worden we geconfronteerd met deze wereld die in de kern ziek is. Alle geweld en valse religie, al het materialisme dat geld boven God stelt. Iedereen heeft daar mee te maken.

Het rotte is dat neutraliteit in een door Satan beheerste wereld eigenlijk neerkomt op erin opgaan. Een deel zijn van deze wereld die nog steeds politiek en religieus in de macht ligt van Gods tegenstander die alleen uit is op onze vernietiging.
quote:
Welk systeem meer specifiek? Uitputting van de aarde? Daaraan doet namelijk iedereen op aan mij (ja, jij ook, tenzij je volledig zelfvoorzienend bent op een manier die geen afbreuk doet aan toekomstige generaties, en dat kan eigenlijk alleen maar als je afgesloten van de wereld op een onbewoond eiland in de Stille Oceaan zit).
In zekere zin heb je gelijk. Door onze huidige levensstijl doen wij allen wat afbreuk aan deze aarde, maar niet in een onredelijke mate die wij niet kunnen voorkomen. Wij leven alleen en zijn, hoe rot het ook is, voorlopig temidden van dit systeem van wereldpolitiek, wereldreligie en consumptie.
Geen individu kan hier veel aan veranderen.

God verbied niemand om normaal te leven en er staat letterlijk in de bijbel dat het ook niet de bedoeling is ons uit de wereld te nemen (en dus op een eilandje te gaan wonen, zelfvoorzienend) omdat de prediking belangrijker is en om dat te doen moeten wij onder de mensen zijn.
quote:
Daar hoef ik dan niet zo bang voor te zijn.
nog afgezien van het feit dat ik überhaupt niet bang hoef te zijn voor iets wat niet bestaat. En aangezien ik niet geloof dat er een god bestaat hoef ik voorlopig niet bang voor hem te zijn. En als 'ie dat wel op een of andere manier aantoont (dat 'ie bestaat), dan nog niet zo volgens mij, omdat ik (denk dat ik) mijn gedrag prima kan verantwoorden.
Het is je goed recht om te denken wat je wil. Ik geef iedereen slechts informatie en iedereen mag zelf beslissen.

Het is alleen aan te moedigen om na te denken over de toekomst van deze aarde en van jezelf en je af te vragen waar alles vandaan komt. (de grote vragen van het leven zeg maar )
  zondag 8 januari 2006 @ 00:36:44 #282
60090 Akkersloot
pi_33819274
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:33 schreef het_fokschaap het volgende:
Ja waarom heeft Stormseeker wel commentaar op "ongelovigen" en niet op Mohammedanen. Volgens mij omdat Stormseeker nog in een sprookje leeft dat zich nog afspeelt in het jaar 33.
pi_33819283
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:34 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het is alleen aan te moedigen om na te denken over de toekomst van deze aarde en van jezelf en je af te vragen waar alles vandaan komt. (de grote vragen van het leven zeg maar )
de toekomst van de aarde is een paradijs voor de gelovigen. waarom er nog over nadenken ?
  zondag 8 januari 2006 @ 00:37:26 #284
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33819287
quote:
Dus de heilige geest is in ieder geval niet over je gekomen zoals bij Storm
Zo dramatisch is het in mijn geval niet hoor
Een mens kan gewoon keuzes maken op basis van kennis van zaken. Dat is alles.
pi_33819379
quote:

[..]

de heilige geest zou jou doen geloven in al deze dingen, waaronder de zoon van God. Dus de heilige geest is in ieder geval niet over je gekomen zoals bij Storm
Jezus zette zich in voor vrede,

"Gelukkig die zich inzetten voor de vrede, God zal hen zijn kinderen noemen". Matteus 5:9.
God noemt meerderen zijn zoon. :
In Jeremia 31:9 staat: "Ik ben als een Vader voor Israël, hij (Efraïm) is mijn oudste zoon".
En in de bijbel wordt Jezus ook aangesproken als "mensenzoon".

Voor mij is Jezus niet meer dan een profeet zoals Mohammed en de profeten ervoor.

In de islam is de heilige geest Gabriel. Ik geloof ook dat Gabriel bestaat, en Jezus heeft bij gestaan alleen met een ander interpretatie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2006 00:42:22 ]
pi_33819403
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:37 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Een mens kan gewoon keuzes maken op basis van kennis van geloof in zaken. Dat is alles.
  zondag 8 januari 2006 @ 00:43:10 #287
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33819444
Kennis en geloof.

Zonder kennis kun je ook geen goede keuzes maken.
pi_33819463
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:40 schreef Triggershot het volgende:

In de islam is de heilige geest Gabriel. Ik geloof ook dat Gabriel bestaat, en Jezus heeft bij gestaan alleen met een ander interpretatie
mijn interpretatie is dat het allemaal maar verhaaltjes zijn. hoe dan ook geldt voor ons beide dat we niet bij de gelovigen passen zoals Stormseeker
  zondag 8 januari 2006 @ 00:44:15 #289
60090 Akkersloot
pi_33819476
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:37 schreef STORMSEEKER het volgende:
Een mens kan gewoon keuzes maken op basis van kennis van zaken. Dat is alles.
Kennis van zaken? Hoe zit het dan met dat vers in Mattheus over die eeuwige straf, om weer ontopic te raken. ?
  zondag 8 januari 2006 @ 00:45:12 #290
60090 Akkersloot
pi_33819507
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:43 schreef STORMSEEKER het volgende:
Kennis en geloof.

Zonder kennis kun je ook geen goede keuzes maken.
Geloof is geen keuze, maar een state of mind.
pi_33819527
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:43 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mijn interpretatie is dat het allemaal maar verhaaltjes zijn.
Zeiden ook generaties voor jou
quote:
hoe dan ook geldt voor ons beide dat we niet bij de gelovigen passen zoals Stormseeker

I doubt it, als ik niet een moslim was had ik me eerder bij overtuiging van Storm aangelosten dat een agnost te zijn ( I think)
pi_33819631
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeiden ook generaties voor jou
wat bedoel je ?
quote:

I doubt it, als ik niet een moslim was had ik me eerder bij overtuiging van Storm aangelosten dat een agnost te zijn ( I think)
het maakt niet uit wat je zou zijn, het gaat erom wat je bent op de dag des oordeels
pi_33819660
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat bedoel je ?
[..]

het maakt niet uit wat je zou zijn, het gaat erom wat je bent op de dag des oordeels
dat het maar verhaaltjes zijn

Ik ben gelovig
pi_33819751
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dat het maar verhaaltjes zijn
ja, dus ?
quote:
Ik ben gelovig
maar niet op de manier die juist zou zjin volgens Storm, overigens geldt andersom hetzelfde natuurlijk.
pi_33819817
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, dus ?
[..]

maar niet op de manier die juist zou zjin volgens Storm, overigens geldt andersom hetzelfde natuurlijk.
Met "generaties voor jou" wordt er verwezen naar hen die Godstoorn over zich heen haalden.

Al zou ik feit zitten met mijn overtuiging, eindig ik toch in een "oblivion"
pi_33820000
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met "generaties voor jou" wordt er verwezen naar hen die Godstoorn over zich heen haalden.
en over wie hebben we het dan ? waaruit bleek God's toorn ?
pi_33820051
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en over wie hebben we het dan ? waaruit bleek God's toorn ?
Vergane volkeren..
pi_33820122
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vergane volkeren..
ah...nog meer legenden/sagen
pi_33820243
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ah...nog meer legenden/sagen
En Wij hebben voor jou niemand gezonden behalve degenen die Wij onder de bewoners van de steden geïnspireerd hebben. Hebben zij niet over de aarde gereisd en het einde gezien van degenen die voor hen waren? En waarlijk, het huis in het hiernamaals is het beste voor degenen die Allah vrezen en Hem gehoorzamen. Begrijpen jullie dan niet? Tot de Boodschappers de hoop hebben opgegeven en dachten dat zij ontkend werden, toen kwam tot hen Onze hulp en iedereen die Wij wilden werd gered. En Onze bestraffing kan niet van de mensen die misdadigers zijn afgewend worden. Voorwaar, in hun verhalen is er een les voor de mensen van begrip. Het is niet een gedwongen uitspraak maar een bevestiging van het bestaan van de Boeken van Allah en een nauwkeurige uitleg van alles en een leiding en een genade voor de mensen die geloven.
(Qoer-aan Soerah Yoesoef 109-111)

Is het geen leiding voor hen (te weten) hoeveel generaties Wij voor hen vernietigd hebben, in wiens verblijfplaatsen zij lopen? Waarlijk hierin zijn beslist tekenen voor mensen van begrip.
(Qoer-aan Soerah Ta-Ha: 128)

Het is mijn plicht om je te waarschuwen en jij vult het voor je zelf in... Maar kom dan niet naast mij staan dag des oordeels

ps: genoeg bronnen er bij

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2006 01:14:27 ]
pi_33820339
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:13 schreef Triggershot het volgende:

Het is mijn plicht om je te waarschuwen en jij vult het voor je zelf in... Maar kom dan niet naast mij staan dag des oordeels
jij ziet het als je plicht en daarom is het je plicht. ik kom niet naast je staan op de dag des oordeels want die komt niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')