Hiervoor moet je even terug naar pagina 1 of 2, daar staat een zelfde soort geval van Nivo, die had ook iets met de dertiende maand en zijn vordering is verscheurdquote:Op zondag 3 juli 2005 13:14 schreef suzsz het volgende:
Hier nog een slachtoffer waarschijnlijk....heb nog geen brief gehad maar heb in 2004 het hele jaar een nullening gehad met OV-kaart en teveel verdiend. Ik wist absoluut niet dat die terugbetaalregeling en inkomensgrens ook geldt voor alleen een OV-kaart. Staat ook NIET op hun site! Onder stufi wordt een basisbeurs, aanvullende beurs en rentedragende lening verstaan, een OV-kaart is geen stufi maar een aparte bijdrage van de IBgroep zoals ik het uit de website en hun folders opmaak. Daarbij is het zo dat bij de OV-kaart op hun website alleen staat dat die valt onder de prestatienorm en niet dat daar ook een inkomensgrens voor geldt. Dus hoe kon je dit ooit weten???
Heb ze zelfs nog aan de telefoon gehad voor ik ging studeren omdat ik het goed wilde regelen, ik heb aze expliciet gevraagd hoe dat zat met die OV en dat ik ook nog een bijbaan had, en dat kon volgens hen gewoon, ze hebben me NIETS gezegd over een inkomensgrens!!!
Nog belachelijker zou het zijn als je vervolgens ook nog voor de volledige 12 maanden moet betalen terwijl ik door de 13e maand pas te hoog ben uitgekomen, dus in november/december pas.
Hebben mensen al beroep aangetekend met precies dezelfde situatie?? En wat is het resultaat? Ik vind echt dat er collectief iets moet gebeuren, je wordt gewoon gestraft voor het feit dat je zelf in je onderhoud voorziet ipv te bedelen bij je ouders of een torenhoge schuld op te bouwen!
Ik heb ook teveel verdiend in 2004. Heb nog geen aanslag binnen, maar mocht deze komen dan is het misschien handig om samen met meerdere lotgenoten bezwaar aan te tekenen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:56 schreef suzsz het volgende:
Hoi,
Ja in die brochure staat inderdaad dat de inkomensgrens telt voor STUFI, maar je OV wordt niet genoemd als STUFI in zowel hun brochures als op hun site. Je OV krijg je als je OF:
1. nog stufi krijgt
2. als je een lening afsluit.
Voor het afsluiten van een lening geldt de inkomensgrens niet, je leent namelijk en KRIJGT geen geld van ze. Dat geldt dus helemaal voor een nullening, een NULlening, dus je krijgt GEEN stufi als je het zo bekijkt, alleen een OV. Dus daarom dacht ik dat de inkomensgrens niet geldt als je alleen een OV hebt, je hebt dan immers geen stufi maar alleen OV. Ik snap ook wel dat je geen tonnen mag bijverdienen, maar vind dit echt alles slaan!! Als ik een aanslag krijg ga ik het zeker weten aanvechten bij de ombudsman. Gelukkig heb ik alle loonstrookjes nog dus ik kan aantonen wanneer k teveel ben gaan verdienen, maar vind dat je uberhaupt gewoon zou mogen bijverdienen. Wat is nou 10.000 euro als je zelf alles moet betalen (collegegeld, boeken, huur van een dure kamer, boodschappen etc.) dan zit je zelfs nog onder het bijstandsniveau! Want naast die 10.000 heb je geen enkele extra inkomsten, dat mag namelijk niet van de IBgroep want dan moet je terugbetalen. Ja of je moet gaan lenen maar daar zit je ook niet op te wachten als je misschien na je studie naar het buitenland wil om daar een tijd te wonen.
Wat een K*T organisatie is het toch ook...!
Ben je bruto of netto over die grens heen? Onthoud, ze moeten naar je netto inkomen kijken.. Misschien val je zo toch net nog onder die grens?quote:Op zondag 3 juli 2005 13:14 schreef suzsz het volgende:
Nog belachelijker zou het zijn als je vervolgens ook nog voor de volledige 12 maanden moet betalen terwijl ik door de 13e maand pas te hoog ben uitgekomen, dus in november/december pas.
Hebben mensen al beroep aangetekend met precies dezelfde situatie?? En wat is het resultaat? Ik vind echt dat er collectief iets moet gebeuren, je wordt gewoon gestraft voor het feit dat je zelf in je onderhoud voorziet ipv te bedelen bij je ouders of een torenhoge schuld op te bouwen!
Klopt, maar ik had niet het gehele jaar een OV, maar slechts tot november. Suzsz had het hele jaar een OV en dus telt dan die 13e maand wel degelijk mee. Ander geval dus, en een waar je niet onderuit komt denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:42 schreef Furia het volgende:
[..]
Hiervoor moet je even terug naar pagina 1 of 2, daar staat een zelfde soort geval van Nivo, die had ook iets met de dertiende maand en zijn vordering is verscheurd![]()
succes!
Coop wordt beschouwd als een voltijdse opleiding. Betekent, dus dat de reguliere regels omtrent stufi en bijverdienen ook voor jou gelden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:29 schreef GuapoR het volgende:
Weet iemand of deze regel van bijverdienen ook van toepassing is als je een coop opleiding volgt, waarbij je een half jaar werkt en een half jaar studeert, waarbij geldt dat als je een werkperiode in gaat voor zes maanden je minimaal het minimumloon verdient. Want met een werkperiode is de kans groot dat je boven het maximum komt, wat bij dus het geval is in 2002. Nou denk ik zelf dat ze gaan zeggen dat ik me stuffie had moeten stoppen, maar aan de andere kant moet je ook je lesgeld blijven betalen tijdens de werkperiode.
iemand ervaring in dit specifieke geval ?
[/quote]quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:42 schreef IrisVrede het volgende:
ff een korte vraag: als je leent, geldt dit dus niet voor de bijverdiengrens????
of is een lening officieel wel een onderdeel van de stufi >> in dat geval ben ik dus ook de pineut![]()
Ik baal dan zwaar want ik ben vorig jaar meer gaan werken om mijn studie te kunnen betalen daar mijn stufi op was en ik moest gaan lenen en dat terwijl ik een hekel aan lenen heben dus net datgene leen zodat ik nog tijd overhou om te studeren.
ik zou willen dat die ib-groep folders hierover wat duidelijker zijn
Goede vraag, maar een vraag zonder consequenties. Je hoeft immers nooit meer terug te betalen dan, en ik quote de IB-Groep, "je in het betreffende kalenderjaar ontvangen hebt aan basisbeurs en aanvullende beurs".quote:Op maandag 11 juli 2005 09:51 schreef imago het volgende:
Ja maar mag je nog wel lenen terwijl je al boven de inkomensgrens zit? Volgens de dame van de IB-groep die ik aan de telefoon heb gehad namelijk niet.
Je OV dus niet ingeleverd? Ook niet later in het jaar?quote:Op maandag 11 juli 2005 11:44 schreef IrisVrede het volgende:
grrr. ik ben dus weer een apart geval, want ik had vorig jaar nog wel een half jaar beurs en ben daarna gaan lenen met nog wel een ov-kaart. Dat ik over de grens heen ging is helaas ook pas gebeurd in december toen ik alle extra toeslagen erbij kreeg .... je kent het wel de toeslagen als je werkt met de feestdagen>> dus dat is balen.
hmm ach ja het komt wel goed
ik kan de hele vakantie nog uitrekenen wat ik moet doen om het goed te maken.
Da's idd balen. Had je met kerst beter uit kunnen slapenquote:Op maandag 11 juli 2005 11:56 schreef IrisVrede het volgende:
zoals ik al zei over de grens ben ik pas in december over heen gegaan. Wanneer had ik dan me moeten uitschrijven... ik verwachtte simpel weg niet zoveel toeslagen
kut blijft het wel ...
Ze zijn nu net met 2002 bezig. Het duurt nog wel een paar jaar voordat ze bij je komen over 2004quote:Op maandag 11 juli 2005 11:57 schreef IrisVrede het volgende:
ik geloof dat ik al met al zo'n 1500 terug moet betalen (als ik goed gerekend heb)
maar ik krijg al jaren geen berichten enzo meer?? dus ik heb eigenlijk geen idee
In 2002 had je dus ook je OV in moeten leverenquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:15 schreef demarije het volgende:
Vandaag de vordering gekregen 1275,36!!!!!!!!,
Ik had gerekend op 726,96(12 maanden OV), wat iik ook ronduit BELACHELIJK vind, omdat ik pas de laatste maand over de grens ben gegaan. En nu moeten die SUFKLOTEN ook nog die 548,- die ik dan te veel heb verdiend erbij. Dan kunnen ze daar weer een wereldreisje maken met het personeel. En terwijl ik toen ik ging werken meteen een nullening heb aangevraagd en hierbij mocht ik volgens hun mijn OV houden, en NEE TEGEN MIJ IS OOK NIET GEZEGD DAT JE NIET BOVEN EEN BEPAALDE INKOMENSGRENS MOCHT KOMEN.,
En dit is nog maar die van 2002, en in 2003 had ik ook nog 6 maanden mijn OV dus ER KAN NOG MEER BIJ.
GRRRRRR eigenlijk moeten we met z'n allen naar de IBG
Is er iemand die ook met dit verhaal zat, en waarbij een bezwaar gegrond is verklaard?
Heb de mijne net opgestuurd met loonstrookjes en al .
HELPHELPHELPHELP
suzsz:quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:05 schreef suzsz het volgende:
En Bkader: ook bij jou geldt weer: ze straffen voor het feit dat je een (waarschijnlijk hartstikke zware) en in het kader van je studie bijna onmisbare 'bijbaan'/onderzoek gedaan hebt, en daarbij laten ze je ook nog eens alles terugbetalen terwijl je er pas in oktober overheen bent gegaan, dat klopt toch niet?? ...
Als we niets doen, dan gebeurd er ook niets!!
Nou, dat dus juist niet. Ook al keert je werkgever het op 31 december uit.. dan ben je toch alles kwijt van dat jaar. Je kan het beter vragen om op 1 januari pas te storten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:00 schreef imago het volgende:
Je zou bijna je werkgever vragen om je salaris op te sparen en pas aan het einde van het jaar uit te keren, zodat je langer van je stufi en OV kunt genieten
@suzs:quote:Op zondag 3 juli 2005 13:14 schreef suzsz het volgende:
Hier nog een slachtoffer waarschijnlijk....heb nog geen brief gehad maar heb in 2004 het hele jaar een nullening gehad met OV-kaart en teveel verdiend. Ik wist absoluut niet dat die terugbetaalregeling en inkomensgrens ook geldt voor alleen een OV-kaart. Staat ook NIET op hun site! Onder stufi wordt een basisbeurs, aanvullende beurs en rentedragende lening verstaan, een OV-kaart is geen stufi maar een aparte bijdrage van de IBgroep zoals ik het uit de website en hun folders opmaak. Daarbij is het zo dat bij de OV-kaart op hun website alleen staat dat die valt onder de prestatienorm en niet dat daar ook een inkomensgrens voor geldt. Dus hoe kon je dit ooit weten???
Heb ze zelfs nog aan de telefoon gehad voor ik ging studeren omdat ik het goed wilde regelen, ik heb aze expliciet gevraagd hoe dat zat met die OV en dat ik ook nog een bijbaan had, en dat kon volgens hen gewoon, ze hebben me NIETS gezegd over een inkomensgrens!!!
Ik bedoel natuurlijk dat je dan ervoor zorgt dat je vanaf november zorgt dat je geen stufi meer ontvangt, op 1 december je OV inlevert, en als je dan daarna opeens een hele berg geld ontvangt is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:09 schreef jleu het volgende:
Nou, dat dus juist niet. Ook al keert je werkgever het op 31 december uit.. dan ben je toch alles kwijt van dat jaar. Je kan het beter vragen om op 1 januari pas te storten.
Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:02 schreef jleu het volgende:
Huh, ik begrijp het niet meer. Ik had in 2003 geen studie financiering (meer), alleen een ov-kaart. Omdat je iets van 9000 euro mag verdienen, en ik deze grens in oktober 2003 zou bereiken, heb ik op 1 oktober 2003 mijn OV-kaart netjes ingeleverd.
Zou je zeggen van niet he. Raar dat ze me dan toch een brief sturen waarin ze aangeven dat ik het bedrag (¤ 60,58) x de maanden dat ik een OV-kaart heb gehad (dus totaal ¤ 605,80) moet terugbetalen...quote:
Zelfde situatie die ik heb gehad. Ze hebben je inkomen over het hele jaar genomen, terwijl je geen stufi meer kreeg per 1 oktober (Ik neem aan dat je ook geen geld meer van ze kreeg)quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:23 schreef jleu het volgende:
[..]
Zou je zeggen van niet he. Raar dat ze me dan toch een brief sturen waarin ze aangeven dat ik het bedrag (¤ 60,58) x de maanden dat ik een OV-kaart heb gehad (dus totaal ¤ 605,80) moet terugbetalen...
Het lijkt erop dat ze een foutje hebben gemaakt (wat me sterk lijkt) of dat het in 2003 anders was...
quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef jleu het volgende:
Top!
Ik heb de IB-groep aan de lijn gehad. Zodra ze mijn dossier lazen gaven ze al aan dat er van hun kant een fout was gemaakt. Oftewel, ze worden niet rijker van me.
Kloptquote:Dus... als je je ov-kaart inleverd zodra je over de drempel van het bij te verdienen bedrag dreigt te raken, is er niks aan de hand.
de strijd om 2001 heb ik al van ze gewonnen. Ik wacht nog steeds op de vordering 2002, welke ze me toegezegd hebben...Ik ben benieuwdquote:Iedereen succes met het vechten tegen de IB-groep![]()
Betalen ze je geen reiskostenvergoeding?quote:Op maandag 25 juli 2005 14:15 schreef imago het volgende:
Verdorie, gedoe nu op m'n werk waardoor ze me te weinig uitbetaald hebben deze maand. En alsof dat niet erg genoeg is, betekent dat dat ik deze maand de bijverdien-grens tóch niet bereik, en ik m'n OV dus nog helemaal niet had hoeven inleveren!Door een fout van hun loop ik dus én een hoop salaris mis (al zal dat wel bijgesteld worden volgende maand) én een maand gratis / met korting reizen!
Nu wil ik m'n werk dus de geleden schade laten vergoeden: het bedrag van 1 maand een OV. Hoeveel zou dat redelijkerwijs zijn?
Ze betalen reiskostenvergoeding zodat ik naar m'n werk kan komen ja. M'n OV gebruik ik alleen voor studiedoeleindenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:
Betalen ze je geen reiskostenvergoeding?
Zou zo'n 70 euro bedragen, maar of je het krijgt en of het in dank wordt afgenomen, is vraag twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |