abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23442529
Met wie kan Wilders, als hij met zijn partij 15 tot 35 zetels haalt eigenlijk een coalitie vormen?

Met de PvdA (die toch nodig lijkt om het aantal zetels) lijkt vrijwel onmogelijk. De VVD zou ook raar zijn omdat hij zich daar juist van afgesplitst heeft. CDA, LPF en D66 gaat waarschijnlijk teveel zetels verliezen om geloofwaardig aan een kabinet deel te nemen. SP en GroenLinks gaan bij voorbaat al niet met Wilders in zee, en de ChristenUnie waarschijnlijk ook niet. Ik zie alleen SGP overblijven en misschien een partij als die van Peter R. de Vries...

Hoe zien jullie deze kwestie?
pi_23442619
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_23442687
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:43 schreef George-Butters het volgende:
pi_23444571
VVD is zeker niet onmogelijk. Je ziet dat ze na de afstraffing van 2002 ook weer plaatsnamen in het kabinet, en ondanks de splitsing tussen Wilders en de VVD zitten ze inhoudelijk niet echt ver uit elkaar, en is samenwerking goed mogelijk. Het CDA is een mogelijkheid, maar dat gaat echt conflicten opleveren. En als het CDA kan, dan kan de SGP ook nog eventueel.

PvdA en D66 zijn uitgesloten, zoals Wilders zelf heeft gezegd. GL en SP zijn nog onwaarschijnlijker. De LPF is dood en uitgekotst.

Maar sleutelpartij zal het CDA zijn, die Wilders wel nodig zal hebben voor een eventuele coalitie. Wilders zal heel wat moeten inbinden wil hij het CDA overhalen...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23444668
De VVD lijkt me nieteens zo gek: die kan dan een sociaal gezicht zijn in een rechts Kabinet. De D66-ers van Balkenende II zeg maar.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23444669
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:55 schreef Sidekick het volgende:

Maar sleutelpartij zal het CDA zijn, die Wilders wel nodig zal hebben voor een eventuele coalitie. Wilders zal heel wat moeten inbinden wil hij het CDA overhalen...
Op welke punten zou Wilders volgens jou dan precies in moeten binden om het CDA over te halen.?
pi_23444684
Hij is bij voorbaat veroordeeld tot de oppositie.

Als ie vervolgens vier jaar ongeschonden doorkomt is er misschien meer mogelijk.
pi_23444703
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:55 schreef Sidekick het volgende:
VVD is zeker niet onmogelijk. Je ziet dat ze na de afstraffing van 2002 ook weer plaatsnamen in het kabinet, en ondanks de splitsing tussen Wilders en de VVD zitten ze inhoudelijk niet echt ver uit elkaar, en is samenwerking goed mogelijk. Het CDA is een mogelijkheid, maar dat gaat echt conflicten opleveren. En als het CDA kan, dan kan de SGP ook nog eventueel.

PvdA en D66 zijn uitgesloten, zoals Wilders zelf heeft gezegd. GL en SP zijn nog onwaarschijnlijker. De LPF is dood en uitgekotst.

Ik denk dat CDA en VVD hun buik wel vol hebben van het regeren met partijtjes die opeens vanuit het niets op komen zetten.
pi_23444704
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:02 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Op welke punten zou Wilders volgens jou dan precies in moeten binden om het CDA over te halen.?
Bijzonder onderwijs bijvoorbeeld.

Wilders zal moeten zorgen dat hij alleen de islam aanvalt ipv alle geloven om het CDA niet voor het hoofd te stoten. Alleen concreet qua regelgeving zal dat zeer moeilijk gaan worden.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:07:43 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23444768
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk dat CDA en VVD hun buik wel vol hebben van het regeren met partijtjes die opeens vanuit het niets op komen zetten.
Ach, zolang ze makkelijk een andere partij kunnen gebruiken om een meerderheid te halen, zullen ze het niet nalaten.

Alleen het CDA en VVD weten wel dat Wilders niet makkelijk gaat zijn. Maar het is niet onmogelijk. Als Wilders maar een zeteltje of 5 weet te halen, en hij is in beeld voor regereingsdeelname, dan zal Wilders weten dat hij heel wat moeten inbinden wil hij in de regering gaan zitten.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:09:45 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23444802
misschien met pberends '07
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23444811
Als Wilders een zeteltje of vijf haalt ligt het niet voor de hand om mee te gaan regeren.

Lijkt me voor hem ook niet de weg; hij zal zich juist willen profileren, niet het D'66 van de volgende peridoe worden.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:11:54 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23444827
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:10 schreef k_man het volgende:
Als Wilders een zeteltje of vijf haalt ligt het niet voor de hand om mee te gaan regeren.

Lijkt me voor hem ook niet de weg; hij zal zich juist willen profileren, niet het D'66 van de volgende peridoe worden.
Natuurlijk, maar ik spitste mijn post op regeringsdeelname, wat in dit topic centraal staat.
pi_23444945
Op hoeveel zetels staan we nu eigenlijk? 28?
Het maakt me niet uit met wie CluppieWilders moet gaan regeren, als hij maar gaat regeren.

Trouwens Wilders doet het op TeeVee vet goed, hadden jullie gister netwerk gezien? Ijzersterk deed hij dat. Vandaar dat ik denk dat hij nu op 28 zetels staat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23445010
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bijzonder onderwijs bijvoorbeeld.

Wilders zal moeten zorgen dat hij alleen de islam aanvalt ipv alle geloven om het CDA niet voor het hoofd te stoten. Alleen concreet qua regelgeving zal dat zeer moeilijk gaan worden.
Eh, volgens mij is dat nu juist waar Wilders mee bezig is hoor.
pi_23445026
Voordat ik hierover een uitspraak zou willen doen zou ik wel eens willen weten hoe Wilders over andere dingen dan alleen de Islam denkt....

Hoe staat hij bijvoorbeeld op het gebied van landbouw ? Koeien geen hoofddoekjes ?

Defensie ?

Sociale Zekerheid ?

Woningbouw ?

Ga zo maar door....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:26:30 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23445053
Ach ja ik denk dat in 2007 de hype rond wilders wel is afgelopen of er moet nog wat gebeuren maar hij hoeft ja ook niet in de regering hij kan ook in de oppositie gaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23445106
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:19 schreef JohnDope het volgende:
Op hoeveel zetels staan we nu eigenlijk? 28?
Het maakt me niet uit met wie CluppieWilders moet gaan regeren, als hij maar gaat regeren.

Trouwens Wilders doet het op TeeVee vet goed, hadden jullie gister netwerk gezien? Ijzersterk deed hij dat. Vandaar dat ik denk dat hij nu op 28 zetels staat.
Tjee. Heb je ook een poster van hem boven je bed hangen of zo?

Achtentwintig zetels lijkt me rijkelijk overdreven. Al is het afwachten wat ie voor lijst weet op te stellen.
pi_23445121
in 2007 is iedereen wel een beetje moe van het gebash tegen Moslims.

dan heeft iedereen wel zoiets van....nou weten we het wel
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_23445152
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Tjee. Heb je ook een poster van hem boven je bed hangen of zo?

Achtentwintig zetels lijkt me rijkelijk overdreven. Al is het afwachten wat ie voor lijst weet op te stellen.
Ik heb geen poster boven me bed, maar ik voel me pas voor de 2de keer in me leven betrokken worden bij de politiek. Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23445166
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
in 2007 is iedereen wel een beetje moe van het gebash tegen Moslims.

dan heeft iedereen wel zoiets van....nou weten we het wel
Gozer laten we hopen dat er in 2007 nog politiek bestaat in nederland en niet dat we in een burgeroorlog verkeren.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:36:38 #22
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445214
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef JohnDope het volgende:

Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
Naar mij luisterd hij anders niet echt....
pi_23445221
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:33 schreef JohnDope het volgende:
Gozer laten we hopen dat er in 2007 nog politiek bestaat in nederland en niet dat we in een burgeroorlog verkeren.
Gozer?

Je laat je lekker meevoeren op de hype.
pi_23445238
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
Naar de burger luisteren ? Volgens mij heeft hij gewoon standpunten die de kortzichtige burger ook wel liggen. Ben je niet benieuwd naar z'n visie op de economie, onderwijs en gezondheidszorg ? Wilders is een economisch liberaal, en zijn standpunten op dat vlak zal hem veel stemmen kosten. Vandaar dat ie zijn klep er ook over houdt.
pi_23445239
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Gozer?

Je laat je lekker meevoeren op de hype.
Helemaal niet, wat Fortuyn en wilders roepen, dat riep ik jaren geleden al, maar toen luisterde niemand naar me :-(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')