abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:50:02 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23421736
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 114

2004
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
14 december 2004: Suzanna
***21 december 2004: texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
31 januari 2004: Smirre
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
3 februari 2005: Edje34 (papa)
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
begin maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
29 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
15 juli 2005: Snowwww

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 19-11-2004 22:48:43 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 11:52:20 #2
81992 Githa
pi_23421793
Dat klinkt goed stiekemurd morgen is het al weekend he
pi_23421879
Goed nieuws dus Stiekumers...nu dus afwachten..
pi_23421883
Nee joh, vanmiddag om 17.00 uur
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 12:00:48 #5
81992 Githa
pi_23421956
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:57 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee joh, vanmiddag om 17.00 uur

je hebt gelijk .....hoe kon ik dat mis hebben maaruh ik heb gegokt op de 20 ste dussuh misschien kun je even wachten tot 0.00 ik geloof dat de hoofdprijs een babykamer is en ik wil winnen

* Githa die er de humor van probeerd in te zien
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:16:18 #6
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23422275
Stiekemurd wat spannend zo

Githa wat een &^%*^%*&Ô mensen daaro zeg!!! populaire babykamer of niet, ze behoren em netjes en kloppend af te leveren, zo niet zou ik ook geschillencommisie inschakelen, en wat miss-d zegt een brief sturen met tijdsdruk erachter en dat je geld terug wilt. (wel ondertussen ergens anders gaan kijken dan voor babykamer, burgerhout heeft veel op voorraad, en babypark is ook vrij snel hoor). tis gewoon v an de zotte dat je zo vroeg al babykamer besteld en dan nu "met de gebakken peren zit". en ook goed van je dat je vanavond erheen gaat met schoonpapa, laat ze maar onder tafel lullen. en wat een lachertje trouwens ¤75,- niet mee akkoord gaan hoor ook al zit je er zo mee, uiteindelijk komt alles goed, onthou dat maar dikke knuf
pi_23422302
Githa wat een vervelend gedoe met dat bedrijf van die babyspullen. ik zou ze er ook niet te makkelijke mee weg laten komen hoor. succes ermee.

Stiekemurd, fijn dat alles nog ok is, maar ik hoop voor je dat het nu snel gaat beginnen!
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 12:24:33 #8
81992 Githa
pi_23422441
Jullie zijn harstikke lief
pi_23422773
Jeetje Githa ik lees nu ook van je babykamer.
Heb je ook niet iets van rechtsbijstand?
pi_23422987
Stiekemerd het is jou dag vandaag!!!! Ik duim voor je!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 13:01:20 #11
81992 Githa
pi_23423235
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:39 schreef Stiekemurd het volgende:
Jeetje Githa ik lees nu ook van je babykamer.
Heb je ook niet iets van rechtsbijstand?
jazeker en die willen zich ook allemaal best over de zaak buigen ( mijn schoonvader heeft dat ook jaren gedaan en is dus goed op de hoogte van dat soort zaken) maar het feit ligt er wel dat zoiets niet binnen een maandje geregeld is Dus ik ga eerst zo iets proberen te regelen en dan kijk ik nog wel hoe of wat....want ik moet tenslotte een kamer hebben.

de druk ligt er ook omdat ze in het ziekenhuis bij de laatste screening dachten dat ik 2 weken verder was omdat het kleintje qua centimeters groter was ....en dus zou het eind januari al kunnen komen .... ik had voor mezelf gewoon de oude datum vast gehouden dan kon het zeker niet tegen vallen maar door zoiets ga je daar toch nog eens over nadenken

Er moet gewoon een oplossing komen !
pi_23423384
Ja je hebt helemaal gelijk,
Moet ook nu, man wat een stress
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:10:00 #13
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_23423426
Suzanna dat van die handen en polsen herken ik ook wel en na de bevalling was ik er vrij vlot weer vanaf
Heb op den duur mijn arm hoger gelegd dan normaal dat voelde dan beter maar het is enorm naar

Stiekemerd stiekem hoop ik voor je dat we dit weekende een spontane bevalling krijgen

Githa zijn ze daar helemaal van de pot af gerukt wat denken ze wel niet, er zo goedkoop van af te willen komen . Werk van maken meid alles wat je ze op het dak kunt sturen op hun dak sturen, zij moeten maar voor een nieuwe kamer, jij was duidelijk op tijd stomme dreigementjes
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 14:00:17 #14
43556 miss_dynastie
pi_23424468
Githa, weet je wat het ook is, zij kennen de levertijden, zij weten dat jij per se die kamer wil, ze gokken op emoties, etcetera. Het is verstandig om je schoonvader mee te nemen. Alvast heel veel succes
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 14:03:19 #15
81992 Githa
pi_23424521
emoties bij een zwangerschap komen zelden voor

dank je wel miss_D voor het meedenken
pi_23427527
voor Githa:

ik lees normaal alleen maar mee maar misschien heb je hier nog wat aan.

Aangezien je in eerste instantie een andere babykamer hebt gekregen dan daadwerkelijk als showmodel staat hoef je niet accoord te gaan met deze aankoop, mits er in de voorwaarden staat dat het zou kunnen afwijken. Wat mij erg sterk lijkt, want anders zet je 1. geen demo's neer en 2. moeten ze je daar ook voor inlichten.

Tevens leveren ze niet deugdelijk product bij jou. Een schadeproduct wel te verstaan. Ook dit zal niet in de voorwaarden van hun staan en is dus nog een reden om onder de koop uit te komen.

Precieze wetsartikelen weet ik zo ff niet, kan ik wel opzoeken als je echt zou willen.
Maar ik denk dat je sterk genoeg staat als je een nette brief opstelt dat je niet accoord gaat met een beschadigde en afwijkend voorstel van de kamer en dat je graag de koop ongedaan wilt maken.
Wel moet je hierbij de aangekochte spullen retourneren en zorgen dat je een bewijs hebt dat het bij hun staat.
( dit is misschien iets te ver vooruit gedacht, maar misschien heb je er wat aan. )

succes ermee.
Outer beauty is buyable.... Inner beauty is very special and never for sale!
pi_23427791
Rottdog - had jij ook pijn bij het doen van dingen (ik heb net gekookt en heb een enorm zeurende pijn in allebei mijn handen nu...het was stamppot dus wie weet ligt het daaraan... )

Mijn verloskundige zou me nog terugbellen zodra ze tijd heeft, ze had een bevalling...ze wilde namelijk wel even urine en bloeddruk controleren omdat het zo ineens erg was geworden met mijn handen.

Ze zijn nu wel een stuk minder dik (ook de rechtse die het dikst was) maar zijn nog steeds pijnlijk - heb ik niet eerder zo gehad.
pi_23429121
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 16:20 schreef Tirannetje het volgende:
Aangezien je in eerste instantie een andere babykamer hebt gekregen dan daadwerkelijk als showmodel staat hoef je niet accoord te gaan met deze aankoop, mits er in de voorwaarden staat dat het zou kunnen afwijken. Wat mij erg sterk lijkt, want anders zet je 1. geen demo's neer en 2. moeten ze je daar ook voor inlichten.
[jufmodus]tirannetje, handig dat jij aardig thuis bent in wetsartikelen enzo. studeer je rechten? dan lijkt he me extra van belang dat je het woord 'mits' niet verwart met 'tenzij'. mits betekent nl. 'op voorwaarde dat', het tegenovergestelde van tenzij dus. [/jufmodus]
pi_23429346
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:36 schreef bixister het volgende:

[..]

[jufmodus]tirannetje, handig dat jij aardig thuis bent in wetsartikelen enzo. studeer je rechten? dan lijkt he me extra van belang dat je het woord 'mits' niet verwart met 'tenzij'. mits betekent nl. 'op voorwaarde dat', het tegenovergestelde van tenzij dus. [/jufmodus]
studeer geen rechten, maar krijg wel wat rechtvakken tijdens mijn studie . Maar je hebt helemaal gelijk.
Zware week achter de rug en recht boeit me niet zo heel erg. Maar soms blijven er nog wel eens nuttige dingen hangen .
pi_23429477
Tirannetje was me al voor en heeft het zelfs een stuk beter kunnen onderbouwen dan ik het zou kunnen.
Laat je niet onder de tafel lullen en ze zijn verplicht een soort gelijk produkt te leveren van dezelfde prijs klasse , als ze die niet hebben maar wel iets duurders hebben kunnen ze je niet verplichten dit verschil te moeten bij betalen.
Als men je niets kan leveren heb je recht op terug gave van je geld en ik las al dat er meer zaken zijn waar de wachttijden niet zo lang zijn.
Het blijft rond uit schandalig zoals men met je om springt.

Ik wens je heel veel sterkte hier mee en ben benieuwd wat er vanavond uit het gesprek gaat komen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:02:37 #21
43556 miss_dynastie
pi_23429631
tirannetje, ontbinding van de koop zal in dit geval het probleem niet zijn, maar Githa wil dit kamertje, en het liefst NU
pi_23430524
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:
tirannetje, ontbinding van de koop zal in dit geval het probleem niet zijn, maar Githa wil dit kamertje, en het liefst NU
I know .

En het zal ook vast een hele opgave zijn om het allemaal op tijd af te hebben met goede spullen en de juiste spullen. Maar zal ze dit niet zal krijgen in het bedrijf waar ze het gekocht heeft kan ze beter naar een ander bedrijf toestappen en de situatie uitleggen op een vriendelijke manier. Dan kom je altijd een heel eind.

Ik werk zelf in een winkel ( wel geen babywinkel) maar met vriendelijkheid naar een verkoper kom je nog altijd het ver. Of je nou in een schoenenwinkel staat of een complete kamer wilt aanschaffen.
Kost misschien iets wat extra tijd, maar zal allicht andere/betere vorm van druk met zich meebrengen en irriteren aan een bedrijf wat zich niet aan zijn/haar voorwaarden wilt houden of op een goede manier de klant tegemoet komen om deze tevreden te houden.

Vandaar .

Maar inderdaad, Githa, ik hoop dat als je er wat aan hebt je heel snel een hele mooie complete, krasvrije babykamer hebt .
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:57:50 #23
81992 Githa
pi_23432257
Miss_D precies zo .... dan heb ik m'n geld en dan ? .......
Tirannetje toch bedankt hoor

maaruh alles is uiteindelijk in orde gekomen met dank aan mijn schoonvader.
We hebben nu een nieuwe babykamer uitgezocht die 600 euro duurder is dan de vorige maar waarvan we ieder de helft betalen...dus zij 300 en ik 300 daarbij komen ze hem ook monteren.
Eigenlijk wilde we gewoon het eerst gekozen kamertje en we hadden dan ook afgesproken dat ik zolang het showmodel als leenkamer kreeg en dan over 6 weken, als de nieuwe binnen was dat ze dit weer om kwamen ruilen. Klonk redelijk tot ik de toezegging wilde dat het volgende kamertje wel helemaal in orde zou zijn. Blijkbaar kwamen bij dat model veel beschadigingen voor en hij wilde mij laten geloven dat dat bij het model hoorde daar ga ik dus niet mee accoord ..... die optie kwam dus ook te vervallen.
Na veel over en weer zouden we kijken wat er verder in de winkel stond en daarna praten over de prijs.... dit moest dan wel een model zijn die op voorraad was dus vroeg ik hem of hij die modellen wilden aanwijzen. Was niet nodig want bijna alles was leverbaar niet dus .....juist die ene kamer die we als tweede optie zagen was niet voorradig en toen barste de bom...
Uiteindelijk krijgen we nu de andere kamer, hij kan pas half januari geleverd worden maar ik krijg intussen een leenkamer. Jammer dat het toch nog zo lang duurt maar de wetenschap dat we een kamer hebben en dat deze optijd geleverd kan worden is me erg veel waard :')

en nu ga ik naar bed.... ben helemaal op van al dat gedoe maar ook reuze blij dat het ondanks alles toch nog zo snel geregeld is, nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan. Zag het vanmiddag helemaal niet meer zitten en was reuze blij dat ik alles hier van me af kon schrijven..... zo fijn dat dat hier direct kan .... thnx

[ Bericht 10% gewijzigd door Githa op 19-11-2004 20:15:07 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 21:17:23 #24
43556 miss_dynastie
pi_23434073
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:41 schreef Tirannetje het volgende:
I know .
Zwangerschap en geboorte deel 114
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 21:18:39 #25
43556 miss_dynastie
pi_23434105
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:57 schreef Githa het volgende:
maaruh alles is uiteindelijk in orde gekomen met dank aan mijn schoonvader.
Wow, fijn dat het allemaal toch nog in orde is gekomen ik ga ervan uit dat het nu allemaal goed gaat hoor
Probeer je niet te druk meer te maken Githa, lekker vroeg naar bed en morgen met frisse moed weer op. Dikke
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:05:41 #26
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_23435329
Hey allemaal...
Ik kom me ook maar eens melden hier
Mijn verhaal: Ik ben 28 jaar; 6 en een halve week geleden gestopt met de pil, vervolgens er lekker op los geklust.
Na 4 en een halve week een beetje ongesteld, 2 drupjes rood bloed en verder 3 dagen bruin bloed.
Vriendjelief en ik teleurgesteld dat ik niet zwanger was, maar ja, het was ook pas de eerste keer dat we probeerden een babietje te maken.
Vorige week zaterdag getest, ik denk, stel nou dat ik heel misschien toch zwanger ben, en ik weet het niet, dan denk ik dus pas rond de tijd van mijn 2e ongesteldheid dat ik dan zwanger ben, en loop ik een maand achter.
Ik viel dus bijna van schrik van de w.c. toen de zwangerschapstest ineens een plusje liet zien!!! Ik ben dus zwanger volgens de thuistesten Nu dus precies 6 weken (gerekend vanaf de laatste dag van mijn echte ongesteldheid).

Goed, donderdag langs de huisarts geweest, die nam alleen mijn bloeddruk op (100/65, beetje laag, maar ik zit altijd best laag), en ze gaf me het nummer van de verloskundigenpraktijk hier in de buurt.
Daar kan ik 4 januari terecht. De verloskundige verwees mij ook door naar het ziekenhuis, voor een termijnecho. Daar ga ik 16 december heen, dan ben ik als het goed is 10 weken op weg

Ik vind het allemaal maar wat spannend. Elk krampje in mijn buik vind ik verschrikkelijk, misschien gaat het wel mis!! Daar ben ik best bang voor. We willen het kindje heel graag.
Vandaag na het plassen zag ik een heel klein ietsje pietsje rood bloed op het wc papiertje... Ik ben nu best bang dat het verkeerd gaat

Maar ik hoop dat dat zeg maar gebruikelijk is, die angst.. En dat er verder niks mis gaat, en dat ik over 4 weken vrolijk uit het ziekenhuis vandaan huppel, omdat ik een pietepeuterig klein hummeltje in mijn buik heb gezien

Hier misschien dames die me een beetje gerust kunnen stellen?
pi_23435767
Gefeliciteerd Snowwww!

Dat drupje bloed kan ook contact bloeding zijn van je wc papiertje , alles word wat beter door bloed en er kunnen wat sneller kleine wondjes ontstaan.
Dus hopenlijk is dat hier ook het geval.

De angst herken ik maar al te goed , zo bang om dat stukje geluk kwijt te raken en dan ook nog dat bloed erbij....
Dat versterkt je onzekerheid alleen maar op zo'n moment.
Die onzekerheid herkennen de meeste vrouwen hier wel

Sterkte met de moeilijke weken , als je die eenmaal door bent gaat de tijd ineens een stuk sneller
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:23:59 #28
61800 Rottdog
pi_23436006
Zou dit topic is gaan lezen Snowww
Bloedverlies tijdens de zwangerschap staan heel veel ervaringen in over bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Gefeli natuurlijk met de zwangerschap en welkom

Githa meid wat een gedoe maar gelukkig is het opgelost naar jullie zin
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:28:05 #29
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23436141
Bij ons begint het nu ook al op te schieten.
Mijn vrouw is nu 30 weken zwanger,volgende week gaan we de babykamer in orde maken.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  FOK!fossiel vrijdag 19 november 2004 @ 22:32:27 #30
2628 Karin
pi_23436272
Snowww nogmaals gefeliciteerd heb je ook al een uitgerekende datum? Dan zet ik je erbij in de openingspost

Dat van die krampjes is heel herkenbaar. Ik heb de eerste 12 weken constant het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden, durfde amper naar het toilet, was bang dat het misging. Maar gelukkig is het helemaal goedgekomen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:36:50 #31
61800 Rottdog
pi_23436397
Suzanna koken deed ik niet in de zwangerschap maar mijn vriendje .
Kreeg het vooral bij dingen wringen en gebruik van de muis erg lastig en het gaat in de zwangerschap niet over . Volgende keer stampot in de blender
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:37:04 #32
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23436405
mijn vrouw is 03-02-05 uitgerekend.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:45:33 #33
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_23436694
Zowww, ik voel me al ietsje geruster.
Maar het blijft natuurlijk spannend
ik heb mezelf uitgerekend op 15 juli, eens kijken waar de verloskundige over 6 weken op uit komt
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:53:43 #34
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23436967
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 22:45 schreef Snowwww het volgende:
Zowww, ik voel me al ietsje geruster.
Maar het blijft natuurlijk spannend
ik heb mezelf uitgerekend op 15 juli, eens kijken waar de verloskundige over 6 weken op uit komt
Hoeveel weken ben je nu dan??
Nog niet zolang als je pas in juli bent uitgerekend.
(Hans teeuwen)
pi_23437614
De klachten bij een carpale tunnel worden veroorzaakt doordat er in de pols een zenuw beklemd zit. (niet zo raar dus dat het tijdens een zwangerschap gebeurt) Die zenuw heet Nervus Medianus en verzorgt het gevoel van het huidgebied van de duim, de wijsvinger en de middelvinger. Daarnaast bedient ze ook de enige spiertjes in de hand, die belangrijk zijn bij het grijpen. De aangedane zenuw loopt met een groot aantal pezen, die vanuit de onderarm de hand in gaat, door naar een nauw gedeelte van de pols. Daar is weinig ruimte; als die ruimte om wat voor reden dan ook beperkter wordt, dan zal die zenuw daarvan te lijden hebben, en niet de pezen die daar lopen. Die verdragen druk namelijk veel beter. De zenuw zal geprikkeld raken en daardoor een tintelend gevoel geven in het huidgebied waar de zenuw eindigt. Dat wil zeggen dat je het probleem op een andere plaats ervaart dan waar het zit.

Zow even letterlijk getypt uit een Mijn Geheim. Ik herinnerde me dat ik daar van de week nog over gelezen had. Niet echt offtopic bedenk ik me net want het komt veel voor bij zwangerschappen en vrouwen die in de overgang zitten. Stukje komt van een dokter vandaan, die elke week weer wat nieuws schrijft.

Oh ja en Snowww van Harte Gefeliciteerd hoor. Edje volgens mij had ze geschreven dat ze 6 weken zwanger was.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 08:24:45 #36
81992 Githa
pi_23441774
gefeliciteerd en welkom Snow

stiekemurd, eigenlijk moeten we je meldplicht verleggen naar 7.00 in de ochtend offuh is het al zover ? .......
pi_23441884
Snowww gefeliciteerd en welkom hier!

Githa wat goed dat het allemaal goed gekomen is.

Hier nog geen beebie. Zometeen laatste yogales.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 09:24:48 #38
43556 miss_dynastie
pi_23441970
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 08:24 schreef Githa het volgende:
stiekemurd, eigenlijk moeten we je meldplicht verleggen naar 7.00 in de ochtend offuh is het al zover ? .......
* miss_dynastie zal dat onthouden voor als Githa aan de beurt is
Beetje rustig geslapen, meis?
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 09:26:37 #39
43556 miss_dynastie
pi_23441990
snowww, welkom hier Kan me voorstellen dat je bang bent, maar heel veel vrouwen verliezen soms wat bloed, je kan er niet echt een peil op trekken. Ik kan me voorstellen dat je helemaal naar de echo toeleeft
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 09:33:13 #40
81992 Githa
pi_23442030
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 09:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

* Githa zal dat onthouden voor als Githa aan de beurt is
Beetje rustig geslapen, meis?
ohw....

ik was om 21.00 helemaal vertrokken

Stiekemurd, succes bij de yoga wie weet wekt het wat op....
pi_23442640
Githa, wat vervelend van het kamertje, dat het allemaal zo moeilijk moet gaan. Maar wel fijn dat jullie uiteindelijk tot een compromis zijn gekomen! Komt allemaal wel goed

Snowww, gefeliciteerd met je zwangerschap, en welkom!

Hier weinig nieuws. We gaan vandaag een box ophalen, en daarna bij m'n ouders langs om het wiegje op te halen. Begint er hier nu allemaal eindelijk een beetje op te lijken Volgende week kinderwagen ophalen, paar pietepeuterige kleine dingetjes moeten we nog halen, en de maxi-cosi moeten we nog ergens vandaan zien te halen. En dan is alles eindelijk klaar!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 20 november 2004 @ 10:57:53 #42
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23442782
Wat voor kleine dingetjes heb je nog nodig Tex? Een vriendin van mij doet veel babyspullen weg misschien kan ik je helpen
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:45:28 #43
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_23443491
Ik ben dus inderdaad net 6 weken zwanger. Zo te zien is iedereen hier een stuk verder, maar dat is mooi, dan kan ik lekker veel aan jullie vragen
Vandaag gelukkig geen bloed meer te zien.
Pfff, ik wou dat ik al verder op weg was hoor... Ik merk er nu nog helemaal niks van. Ben een heel klein beetje moe en een klein beetje misselijk, maar meer ook niet.

Ow ja, ik lees in de boeken en folders dat je geen kaasjes met rauwe melk meer mag. Volgens enkele boeken valt brie daar ook onder, maar als ik bij de ingredienten kijk dan is brie (hier in Nederland tenminste) gemaakt van gepasteuriseerde melk. Mag dat dan wel tijdens de zwangerschap?

Voor de rest zal ik wel veel lurken hier. Iedereen ff een beetje leren kennen. In ieder geval bedankt voor alle felicitaties
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:00:29 #44
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23443738
welkom hier Snowww over die brie, t zou indd moeten mogen aangezien het gepasteuriseerd is, alleen ik heb weer ergens gezien/gehoord/gelezen dat die schimmel niet goed is. dus ik neem het zekere voor het onzekere, en pak geen brie
verder geen rood vlees, alleen erg goed doorbakken.
leverpastei en zo niet teveel ivm vitamine a of zoiets
verder het usual stuff geen alcohol en niet roken
ow en geen filet americain, waarom weet ik niet meer eik rauw zeker?

mooi dat er geen bloed meer te zien was en tijd gaat zo langzaam he straks als de komende 6 a 7 weken voorbij zijn vliegt ie voorbij
pi_23443756
snowwww, gefeliciteerd met je zwangerschap! in de meeste soorten brie die in NL verkocht worden zit geen rauwe melk, maar je kunt het beste per keer dat je het koopt op de verpakking kijken naar de ingrediënten.

ik eet het wel gewoon als er gepasteuriseerde melk in zit.
pi_23443857
Snowww, van harte met je zwangerschap, wat vreselijk onzeker kun je worden he, van zo'n drupje bloed.... Ik hoop dat het onschuldig is en dat je een fijne zwangerschap te gemoet gaat!

Hier alles goed, ik was gsteren bij de VK geweest, alles gaat volgend het boekje, bloeddruk keurig op persoonlijk peil, ligging van de baarmoeder is prima, en ik heb voor het eerst het hartje gehoord! Ik ben er vrijwel zeker van dat dit weer een meisje gaat worden, ik zou een jochie ook hartstikke leuk vinden, maar ik geloof daar niet in...

Bix, ik heb nog over je gedroomd, we zaten wat te drinken aan een tafel en we hebben voor jullie dochter, want ja ook jij krijgt een meisje, een naam verzonnen. Ik mail je eerst wel even, voor ik hier de naam ga noemen
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23443916
hihi, ben benieuwd!
pi_23443953
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 22:28 schreef edje34 het volgende:
Bij ons begint het nu ook al op te schieten.
Mijn vrouw is nu 30 weken zwanger,volgende week gaan we de babykamer in orde maken.
Edje je weet dat je dan hier Foto's van de kinderkamer deel 6 al je foto's van voor en na kwijt kan hè? dat is vooral leuk voor jezelf
Het schiet nou echt op, nog ff en je kan je beebje vasthouden. (en verschonen en je vingers in je oren stoppen als het huilt en slapeloze nachten hebben en heel veel liefde krijgen en enorm genieten...)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_23443966
Allereerst natuurlijk... Snowww van harte en een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Daarna moet ik toch even BE en Anitra bedanken... Tof dat jullie eraan hebben gedacht
a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:13:09 #50
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23445911
Snoww, welkom hier en gefeliciteerd!

Hier ook nog geen nieuws en geen tekenen daarvan. Heb gisteren wel van een vriendin zo'n leuk cadeautje gehad: een na de zwangerschap-pakket met daarin wijn, allemaal verzorgingsproducten, een stringmen condooms. Zo ontzettend leuk. Heb het vlak bij mijn bed staan als steuntje in de rug de komende weken. Vooral de wijn ziet er erg aantrekkelijk uit
pi_23451585
Als je nou af en toe (niet zo pijnlijke) harde buiken hebt, is dat dan voorwerk, wat er bij hoort of toch een begin???? Ik heb er al de hele dag "last" van.

Ik heb nooit zo veel harde buiken namelijk dus ja.... wat zou dit nou betekenen?

(ergens een sprankje hoop vandaan haalt)
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:24:47 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_23452288
Snowww van harte.
Leuk dat je meekletst Edje34!
Wat is het toch een spannende tijd.

Enne stiekemurd.. Ik heb op maandag gegokt. Maar ik zit er met liefde een dagje naast hoor... Harde buiken kan absoluut voorwerk zijn. Maar het kan dan ook nog best een tijdje duren. Verlies de moed maar niet hoor. Echt waar, die kleine komt er!
pi_23457576
Stiekemurd, volgens mij zijn harde buiken goed hoor, toch een soort van weeën, en niet iedereen voelt de weeën in het begin even hard (sommigen zelfs tot aan het eind bijna niet maar daar zal je wel niet eens op durven hopen
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:02:09 #54
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23457723
Joehoe Ladybos hoe is het met de hormonen?
pi_23457878
Hai Luchtbel, gaat wel hoor, alleen is manlief burnout thuis dus de aandacht wordt een beetje afgeleid zeg maar 'k vind het wel moeilijk om er steeds voor hem te zijn, 't is net of ik door de zwangerschap wat meer in mezelf gekeerd ben en dan is het moeilijk om steeds met de problemen van een ander bezig te zijn. Maar ook wel een beetje angst dat het straks nog niet over is en dat dan de kleine komt met bijbehorende slapeloze nachten en dat het dan nog erger wordt enzo, dus meer zorgen over manlief op het moment dan over mezelf
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:15:58 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23458039
wat vervelend zeg!
Ik kan me je angst wel voorstellen hoor, maar goed het heeft nog ff de tijd.
Als je er ff uit wil, dan vraag je maar of ie je ff bij ons brengt
pi_23462450
't Is al weer over hoor.... kon nu even niet meer slapen.
Verder weer "windstil".
pi_23462512
Ik werd vannacht ineens wakker met een stekende pijn in mn buik...dacht eerst dat het mijn blaas was maar nadat ik naar de wc was geweest werd het alleen maar erger! het is echt de ergste kramp die ik ooit heb gehad. Het duurde ook een behoorlijke tijd voor mijn gevoel en ik maakte mijn man wakker met m'n kreun volgens mij...ik had zo'n pijn dat ik zei dat hij maar iemand moest opbellen.
Ik dacht niet eens aan een wee!
De dokterspost zei dat ik de verloskundige maar moest bellen - die zei dat het misschien toch een wee was geweest en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Sinds toen kan ik niet meer slapen (dat was om 3 uur) en nu is het half zes en ik heb nog steeds geen tweede wee (als het dat was) gehad! Heb al weer drie en een half uur wakker gelegen.

Het vervelende is dat als ik nu ga bevallen ik naar het ziekenhuis MOET...want dinsdag ben ik pas 37 weken.

Pfff - dacht dat ik het jullie even zou laten weten...I'll keep you posted!! ;-)

P.S. We zouden vandaag weggaan (om half tien opgehaald worden) maar misschien niet zo'n goed idee? Tips? het kan toch nog lang duren ook al heb je je eerste wee gehad?
pi_23462522
Heb nu trouwens een soort menstruatie-achtige pijn, constant...iemand ooit van gehoord dat dat normaal is? (zal wel, maar ja...)
pi_23462532
Suzanna ik weet het ook niet, weet zelf niet eens wat ik allemaal moet voelen, Die menstruatieachtige pijn heb ik ook gehad, als voorweeën. Heeft zelfs 7 uur geduurd.

Anders gewoon strakjes weer de vlos bellen.
pi_23462536
hee, jij bent ook wakker!

Ik weet ook niet wat ik moet voelen, ik ben behoorlijk 'angstig' ook...maar dat hoort er vast bij...
pi_23462542
Probeer positief te denken en ff je aandacht ergens op te richten. Aan angst heb je nu echt niet veel.
Misschien zijn het wel indalingsweeën.
pi_23462544
hmm...ik dacht dat ze al was ingedaald??

Ik ben nu met iemand uit Amerika (een vriendin) aan het chatten. Ze heeft zelf 4 kids dus weet wat het is om te bevallen...
pi_23462548
Succes er mee dan Aan mij hebbie ook niet veel
pi_23462549
haha... opzich wel hoor...gewoon het idee dat ik niet de enige ben

Jij ook veel succes trouwens...Ik ga proberen wat te slapen (nadat ik dat al 3 uur lang heb geprobeerd net...)...

Slaap ze! (als je nog gaat slapen) en hopelijk komt jouw babytje snel en de mijne mag nog even wachten...
pi_23462589
Ik slaap nog steeds niet (vanaf 3 uur) en heb bovendien al drie keer overgegeven terwijl ik net lekker in bed lag. Waar kan DAT nou aan liggen??
pi_23462854
Suzanna, het klinkt toch wel alsof het best eens heel snel zou kunnen beginnen. Ook misselijkheid en overgeven horen vaak bij een bevalling. Maar ja, aan de andere kant kan het natuurlijk ook nog vals alarm zijn.
Dat angstige gevoel hoort er wel een beetje bij hoor. Zeker als je zo vroeg opeens geconfronteerd wordt met de mogelijkheid van een bevalling. Dan heb je je er mentaal nog helemaal niet op voorbereid. Heb je intussen nog een beetje kunnen slapen? Of is het echt gaan doorzetten?
mooi he, alles
pi_23463072
Het is inderdaad aan het doorzetten nu...de verloskundige zei dat de baarmoedermond al 'verweekt' was. Ik moet zo naar het ziekenhuis en moet er op rekenen dat het vanavond of morgen al geboren kan worden, maar er is een kleine kans dat het NIET doorzet. Dat verwacht ik echter niet.
Ik moet nu wel in het ziekenhuis bevallen, maar vind het niet erg. Ik ben er des te sneller van af nu.

Jullie horen wel wanneer het geboren is (daarvóór denk ik niet dat ik iets van me laat horen!! ;-) )

Groetjes en succes aan Stiekemurd!
  † In Memoriam † zondag 21 november 2004 @ 10:29:53 #69
43556 miss_dynastie
pi_23463079
Suzanna, heel veel succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_23463082
Btw - heb sinds drie uur niet meer geslapen, Phileine....
pi_23463084
Dank je wel!!!
  zondag 21 november 2004 @ 10:32:14 #72
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23463093
woepie een verse beebie

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_23463101
Suzanna!! heel veel succes!!! !!!!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 21 november 2004 @ 10:35:50 #74
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23463105
Sterkte Suzanna, en zet um op!!

Arme Stiekemurd, wordt er zomaar voorgedrongen Hoe gaat het met jou Stiekemurd?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 21 november 2004 @ 10:37:58 #75
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23463116
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:57 schreef Luchtbel het volgende:
Wat voor kleine dingetjes heb je nog nodig Tex? Een vriendin van mij doet veel babyspullen weg misschien kan ik je helpen
Heb even gekeken, en volgens mij hebben we alleen nog maar een bedzeiltje (een kleintje voor in de wieg), hydrofiele washanden, en een digitale thermometer nodig Nog minder dan ik dacht
©Dumbo
pi_23463129
Suzanna Zet 'm op!! Succes!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23463191
Suzanne spannend. Gogogogogogogogogogogogo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel zondag 21 november 2004 @ 10:54:44 #78
2628 Karin
pi_23463216
Suzanna zet hem op
pi_23463302
Whoopie Suzanna veel succes meid!!

Hier niks hoor Het wordt gewoon een Kerstkindje.
  zondag 21 november 2004 @ 11:09:26 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23463341
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Whoopie Suzanna veel succes meid!!

Hier niks hoor Het wordt gewoon een Kerstkindje.
Kerstkindje had ik al gereserveerd Of wou je voor een datumtweeling gaan?

Maar ze hadden gezegd dat ze je niet te lang zouden laten wachten toch?? Gaat helemaal goedkomen joh! Nog even en jij hebt ook een kindje in je armen
©Dumbo
pi_23463361
Jawel weet ik ook Was maar een grapje.

Deze week proberen te "primen" en dan kan het snel gaan. Voor mijn gevoel ben ik binnen een week mama en dat maakt me blij en warm TIs gewoon een moederskindje
  zondag 21 november 2004 @ 11:19:11 #82
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23463433
Oh Suzanna, succes en sterkte! Wat spannend zeg. Zomaar even voorgedrongen

† In Memoriam † zondag 21 november 2004 @ 11:19:52 #83
81992 Githa
pi_23463441
Sterkte Suzanna wat kan dat snel gaan he

Stiekemurd een dikke knuffel voor jou dat het nu maar op mag schieten
pi_23463464
Ja ik ga gewoon heel de dag aan mijn achilespees plukken, want dat is weeën opwekkend volgens mijn yoga lerares.
Dus Annie (ik weet niet of dat bij jouw yoga ook verteld is) wie weet heb ik dan een goeie tip voor je

Githa dank je
  zondag 21 november 2004 @ 11:28:29 #85
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23463512
Bedankt voor de tip, ik zal het vandaag eens proberen. Maar jij mag eerst hoor. Jij bent deze week ook gewoon aan de beurt.

Ladybos, sterkte ook trouwens voor jou. Misschien dat de geboorte van jullie kind juist wel een enorme opsteker is voor je man en dat dat helpt.
  zondag 21 november 2004 @ 12:29:49 #86
103793 kozakken
Living the life
pi_23464368
Suzanna, zet 'm op!
pi_23464388
Sterkte Suzanna!
En we zien je straks terug met een foto van een heel mooi beebietje
  zondag 21 november 2004 @ 12:38:29 #88
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23464555
Suzannah sterkte en zet em op he

Stiekemrd nog ff en jou beebje is er ook

weet je wat ik eigenlijk best achterlijk vind, kan aan mij liggen hoor, maat van me zijn vrouwtje is nu al 2 1/2 week over tijd en ze moet om de 2 dagen terug komen voor ctg e.d. om te checken, en ze laten ze lopen tot 43 weken, want hun ervaring is dat beebje echt wel komt voor 43 weken(zkh groningen), woensdag is ze al 43 weken ik vind dat echt TE lang gewoon, of ben ik nu zo raar?
  zondag 21 november 2004 @ 12:38:55 #89
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23464561
Heeft iedereen hier trouwens al het huis "kindveilig" gemaakt? Bedoel dus van die veiligheids-dingetjes in de stopcontacten en op scherpe tafelpunten enzow. Ik ga er namelijk een beetje vanuit dat dat pas echt nodig is als kindje ietsje ouders is, gaat kruipen en dat soort dingen. En het is niet de bedoeling dat we hier blijven wonen, en hoop toch wel met een half jaar/jaartje te verhuizen, en dan is het een beetje zonde om nu al die dingen erin te zetten als je het in het volgende huis weer opnieuw moet doen, en het nu misschien nog niet echt nodig is.
©Dumbo
  zondag 21 november 2004 @ 12:43:02 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23464643
hier hebben we alleen toen we toch aan het verven waren e.d. andere stopcontacten erop gezet die wegdraaien of zo van die klepjes voor de gaatjes, verder nog niks hoor, gaan we pas doen als kleintje gaat kruipen. en tegen die tijd hoop ik stiekum ook verhuist te zijn eigenlijk
  FOK!fossiel zondag 21 november 2004 @ 12:46:54 #91
2628 Karin
pi_23464712
Martineke ik vind dat ook erg lang ja. Natuurlijk is het beter dat het uit zichzelf komt maar 43 weken is wel erg laat.

Texelonia je hebt gelijk hoor, dat soort dingen zijn pas echt nodig als het kindje wat gaat kruipen enzo. Als je toch van plan bent te gaan verhuizen zou ik het in dit huis niet doen. Aan de andere kant moet je wel oppassen dat je niet te laat bent met bepaalde veiligheidsdingen. Zo heb ik Bram wel eens van de trap geplukt en is daarna pas het traphekje geplaatst, het stond al klaar maar gewoon door geen zin/geen tijd nog niet geinstalleerd.
  zondag 21 november 2004 @ 12:56:24 #92
103793 kozakken
Living the life
pi_23464932
Martineke, ik vind het veel te lang. Je zou hun kunnen zeggen dat ze gewoonweg veel harder moeten zijn tegen de artsen enzo. Dat zij zich niet lekker voelt en dat ze zich zorgen maakt om de baby. Laat haar hormonen maar eens flink de pan uit rijzen! Dat heeft in ieder geval bij mij heel erg geholpen.
Desnoods laat ze zich opnemen omdat ze het thuis niet meer vertrouwd. Ze moet nl. toch in het ziekenhuis bevallen. Op die manier kun je proberen wat meer actie er achter te krijgen.
Maar echt.. een hoop stennis schoppen is wat ik zou doen.
(Ben zelf 15 dgn over tijd en ze wilden me nog langer door laten lopen. Toen heb ik uiteindelijk geroepen dat ik het niet meer verantwoordelijk vond om zo thuis te zijn en dat ik mezelf ook steeds slechter voelde.)
Nogmaals: niet om je ongerust te maken maar ik zou daadwerkelijk tegen ze zeggen dat ze heel erg voor hunzelf EN hun kindje moeten opkomen.
De reden erachter is, dat bij kunstmatig inleiden de kans op een keizersnee groter is. Dat is misschien wel waar, maar het risico op lang overdragen wordt ook steeds groter.
Pffff... tot zover mijn pleidooi.
(zit nog net niet in tranen achter m'n pc omdat ik het echt heel erg belangrijk vind. Plus dat ik teveel verhalen ken waar het laat mis is gegaan. Juist bij overdragen)
pi_23465038
SUUUUUUUUUUUUUUS!!!!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23465446
Veel succes Suzanna!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  zondag 21 november 2004 @ 13:21:17 #95
24361 Neva
Mania lovin'
  zondag 21 november 2004 @ 13:25:58 #96
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23465541
Succes Suzanna!! Zet m op!!!

spannend hoor.... een verse beeb
pi_23465643
Suzanna veel succes in het ziekenhuis.
Hopenlijk zet het goed door en heb je vandaag of morgen je baby in je armen .
Maar eerst ff enz.......
  zondag 21 november 2004 @ 13:47:49 #98
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23466020
stiekemurd niet een idee om een datum tweeling te krijgen
pi_23466085
Jah ik heb weer wat krampjes. Maar ja dat zegt geen reet.
Ik ga nu ff in bad liggen bubbelen, wie weet helpt het wat. Maar ja ik ga nergens meer vanuit
pi_23466962
Doe maar gewoon die datum tweeling dan Stiekemerd

Bubbelse!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  zondag 21 november 2004 @ 15:19:59 #101
61800 Rottdog
pi_23468329
Ja Suzanna you go girl
Bevallen, Bevallen

Stiekemerd jij mag ook wel gezellig gaan bevallen hoor

Go Go Go krampjes
Go Go Go doorzetten
Go Go Go door na het serieuse werk

ps:bubbelebabe wat een schetige avatar
  zondag 21 november 2004 @ 16:00:58 #102
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23469224
Suzanna. Sterkte meisie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_23469331
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:19 schreef Rottdog het volgende:

ps:bubbelebabe wat een schetige avatar
Dank je! Is ze niet kjoet?

Krijg hem alleen niet helemaal zoals ik hem wil
  zondag 21 november 2004 @ 16:08:59 #104
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_23469423

Go Suzanna!

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 21 november 2004 @ 17:16:05 #105
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23471072
Hmm, als ik die verhalen lees over zo lang over tijd lopen, krijg ik altijd de kriebels. Heb nu zo'n gevoel dat ik met niet kan voorstellen dan mijn kindje er ooit uitkomt en heb ook echt het gevoel dat het nog wel lang kan gaan duren. Hebben/hadden andere meiden dat ook?
pi_23471221
Ja, hoor! Ik kon me op een gegeven moment niet meer voorstellen dat er nog een baby zou komen. Morris is 10 dagen na de uitgerekende datum geboren. Zelfs toen ze begonnen met inleiden kon ik me nog niet voorstellen dat ik echt een klein babietje zou krijgen En toch was het wel zo
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 21 november 2004 @ 17:23:36 #107
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23471241
HAD ik ook AnnieB...en je ziet hoe snel je van gedachten kan veranderen

Maar helaas nog niets doorgezet, het zijn alleen voorweeën. Ik moet zeggen dat ik wel aangemoedigd word door al die berichtjes van jullie!! Keilief!

In het goktopic heb ik nog wat geplaatst...weet niet precies wat ik geschreven had maar als jullie willen: check die maar even.

Stiekemurd...opschieten jij...ik hoor helemaal niet vóór jou te bevallen dus jij moet eerst!! Vannacht!! ;-)

Hopen jullie ook voor mij trouwens dat het wel gaat opschieten hier....dan kan ik tenminste weer slapen (lukt nu niet vanwege de weeën..)
  zondag 21 november 2004 @ 17:24:26 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23471265
Die was dan toch wel redelijk groot, of niet, Snoopy? Die van mij schijnt nu wel klein te zijn...eigenlijk een beetje te vroeg he...
pi_23471362
Morris was 4070 gram maar de bevalling viel heeeeeeeeeeel erg mee
Jij mag officieel toch wel al bevallen nu? Of is het echt nog te vroeg?
  zondag 21 november 2004 @ 17:31:27 #110
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23471459
Ik mag wel bevallen, maar MOET naar het ziekenhuis...en ik wou zo graag thuis...ze zijn lief daar hoor, maar het bed is zo vervelend en je hebt weinig kussens en ik kan er niet slapen! (zozo, klaagzang!!)

Ach...ik was gewoon blij weer thuis te zijn en denk ook dat het hier een stuk sneller zal gaan als ik in m'n eigen omgeving ben.
pi_23471508
Ik ging om 8 uur 's ochtends naar het ziekenhuis en 8 uur 's avonds was ik weer thuis met kind
  zondag 21 november 2004 @ 17:35:32 #112
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23471569
Ah...klinkt goed!! Misschien een idee voor morgen kunnen jullie dat niet regelen? ;-)

Ik ga nu even proberen te slapen, ben uitgeput want ik heb sinds vannacht drie uur niet meer écht geslapen, alleen een uurtje gedommeld (ofzo).

Succes allemaal en jullie horen het nog wel!
pi_23471856
Ships Suzanna! Maar rust zal je vast goed doen. Slaap lekker!
  zondag 21 november 2004 @ 18:00:47 #114
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23472160
Oh Susanne jammer hoor. Ga lekker slapen en dan hoop ik voor jou dat het snel goed doorzet. Maar begrijp ik nu dat je zeker in het ziekenhuis moet bevallen of als het tot dinsdag duurt mag het dan wel thuis?

En jouw bevallingsverhaal vind ik heel positief Snoopy, dus dan wil ik er nog wel even op wachten. Maar ja, je hebt het niet voor uitkiezen.
Vind het ook best moeilijk allemaal want ik ben zo ongeduldig. Dit is een goede test.
pi_23474320
Ja Annie dat wachten is wel vervelend.
Volgens onze buurvrouw sjesen we vannacht naar het ziekenhuis. 22-11 is een leuke datum, daar heeft ze gelijk in....

Susanna jammer dat niet doorgezet heeft. Die voorweeën heb ik ook (gehad). 't Is ook zo vervelend dat je niet weet wat je moet voelen....
  zondag 21 november 2004 @ 19:43:33 #116
34891 melonovy
La Kutschie
pi_23474527
Suus is weer thuus... met kind nog in dr buik... Ja das lekker Nou dan hoop ik voor jou dat je nog even kan bijkomen van deze spannende dag en nog even die allerlaatste loodjes kan verdragen.

Stiekie, zet 'm op hoor, dat kindje van jou wilde gewoon geen scorpio worden, en wacht even deze dag af, dan komt ie rustig als boogschuttertje.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 21 november 2004 @ 20:03:37 #117
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23474989
WOEPIIEEE mogen we weer puffen??!!

* Loena-tik- heeft er weer zin an

edit: Oh het zijn voorweeen maar voorweeen kunnen echte weeen worden
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 21 november 2004 @ 20:22:25 #118
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23475456
Ja doe dat Stiekemurd en dan is er morgen een verse baby!

Moet zeggen dat ik het wachten nog wel mee vindt vallen, maar dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat je opeens weeën krijgt en het allemaal begint. Dat zal wel komen omdat ik het nog nooit mee heb gemaakt. Heb ook nog wel even tot 7 december...
  zondag 21 november 2004 @ 21:55:20 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23477885
Martineke, dat is echt TE lang hoor.
Druk ze dit echt even op het hart, ze moeten voor zichzelf en hun kindje op komen!

Ik kan me om dit soort dingen zo pissig maken
  zondag 21 november 2004 @ 22:49:54 #120
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23479411
als ik hem spreek zal ik dat echt wel zeggen!
kan ook best zijn dat beebje er ondertussen is, het lijkt me alleen zo stug aangezien hij dan wel gebeld zou hebben of anders gemaild. ik zal wel eens een mailtje sturen
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 08:04:01 #121
81992 Githa
pi_23484859
vandaag zou ook een mooie dag zijn stiekemurd kerst duurt echt te lang hoor

Suzanna al wat gevorderd ? ...offuh is het gestopt

voor het geval dat .......voor beide dames wat aanmoediging
pi_23485004
*meld*
Nog niks hoor
We gaan morgen fijn naar het ziekenhuis toe en dan is hopelijk de baarmoedermond zo verweekt dat ze kunnen primen.
pi_23485074
Stiekemurd, Ik lees net op je beebiesite:

* Waarschijnlijk baal je nu omdat je overtijd bent. Troost je met de gedachte dat het nu echt niet lang meer zal duren. Ga maar alvast beginnen met de spullen voor de kraamvisite neer te zetten.

Nou, zet de kopjes koffie maar alvast op tafel
pi_23485081
Meid die staan al 3 weken klaar
'k Heb er zelfs maar kraambedankjes bij gemaakt
  maandag 22 november 2004 @ 09:07:11 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23485245
Nog geen beebjes?
Hopen dat het een beetje vlot gaat doorzetten.
  maandag 22 november 2004 @ 09:28:26 #126
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23485469
Suzanne?? Hoe gaat het? Ben je al druk bezig, of heb je vanacht al je beebje vast mogen houden of ???

ben zoooow nieuwsgierig
  maandag 22 november 2004 @ 09:57:57 #127
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_23485851
Jeetje, even niet gepost en meteen van alles aan de hand hier!!!
Stiekemurd dus nog steeds nix, ahhhhh, balen zeg, hou vol he meis!!!
En Suzanna krijgt hier zomaar stiekem eventjes voorweeen?!
Die dus vervolgens niet doorzetten???!!!!
Hoe durven ze! (die weeen dan bedoel ik...)
Hoop maar dat je op dit moment toch lekker ligt te
Zet hem op meiden!!!!
  maandag 22 november 2004 @ 10:39:19 #128
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23486511
goedemorgen ik heb lekker geslapen vann8, en ik werd ruw gemaakt met een telefoontje van een maat van me dat zijn zoontje is geboren (waar ik gister over schreef, paar reacties hierboven) ze gingen gister het zkh in voor controle en hadden er niet op gerekend dat hun zoon geboren zou worden (wisten ze al dat het een zoon was/is) ze hadden zelf dinsdag of donderdag in gedachten omdat ze dachten dat ze op zondag niet haalden
ze gingen kijken of ze toevallig ontsluiting had, en dat had ze al 3 cm toen hebben ze dr vliezen gebroken en 2 uur later waren ze weer komen kijken of ze evt weeënopwekker nodig had, hebben ze gelijk ontsluiting weer gecheckt, was al 8 cm hebben ze weer half uurtje gewacht en weer checken en toen mocht ze gaan persen volledige ontsluiting 20 min persen en
Dylan, 7 pond met 50 cm, alles erop en eraan, was geboren
ze gingen om 9 uur zkh in en om half 4 waren ze trotse ouders

ze was overigens al 42 weken en 4 dagen

joepie ik ben blij
pi_23486581
wow wat goed Martineke!!! Gefeliciteerd!
  maandag 22 november 2004 @ 10:45:45 #130
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23486606
gefeliciteerd Martineke en Martinemaatje+vriendinnetje
  maandag 22 november 2004 @ 10:53:10 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23486707
dank dank ik zal het straks zeggen, hij belt vanmiddag nog even terug.

eigenlijk ben ik dubbelblij dit is me laatste week werken ik heb nog nooit zoveel zin gehad om te gaan werken dat deze week maar voorbij vliegt

en nu ist wachten op de volgende hier 10 dec is een vriendin van mijn vriendje uitgeteld en dan ben ik aan de beurt
  maandag 22 november 2004 @ 10:54:23 #132
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23486722
Gefeliciteerd.
(Hans teeuwen)
  maandag 22 november 2004 @ 11:33:40 #133
103793 kozakken
Living the life
pi_23487400
Martineke fijn hoor! Kun je vast eventjes koekeloeren met zo'n kleintje....
  maandag 22 november 2004 @ 11:40:44 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23487525
Jammer Suzanna, dat de weeën niet hebben doorgezet Hopelijk hebben ze dat inmiddels toch gedaan, want je bent al zo lang stil! Of je hebt lekker bijgeslapen natuurlijk, ook belangrijk als de weeën straks echt doorzetten

Stiekemurd nog steeds niks? Hou vol meid

Martineke gefeliciteerd!!

Ik heb vanacht niet zo best geslapen. Had vaag gerommel in m'n buik, maar kan het niet goed omschrijven. Het waren niet echt krampen, maar het deed wel pijn. En heb zooooveel harde buiken, het lijkt bijna één constante harde buik waar geen einde aan komt.. Maar heb er wel steeds half doorheen geslapen. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat
©Dumbo
pi_23487624
Gefeliciteerd Martineke
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:40 schreef texelonia het volgende:
Ik heb vanacht niet zo best geslapen. Had vaag gerommel in m'n buik, maar kan het niet goed omschrijven. Het waren niet echt krampen, maar het deed wel pijn. En heb zooooveel harde buiken, het lijkt bijna één constante harde buik waar geen einde aan komt.. Maar heb er wel steeds half doorheen geslapen. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat
Het rommelt al een tijdje flink in jouw buik, tex. Ik ben ook eens benieuwd hoelang het nog gaat duren...
  maandag 22 november 2004 @ 11:51:58 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23487738
Knorretje heeft het ook nog een flinke tijd uitgehouden, dus het hoeft niks te zeggen natuurlijk. Ik reken maar nergens op, dan kan het me ook niet teleurstellen.
Maar heb wel alvast alle spoednummers enzow in m'n telefoon gezet
©Dumbo
  maandag 22 november 2004 @ 11:58:27 #137
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23487851
Hier ook nog niks, maar wel steeds meer een krampjes en dingen die ik voel.
Fijn Martineke, dat die vriendin van je vriend nu bevallen is. Ook weer positief om te horen dat het dan toch zo snel is gegaan.
En ik ben heel benieuwd naar Suzanna. Lig je te of lekker uit te rusten?
Stiekemurd, nog steeds aan het masseren?
pi_23488009
Neh duurt me te lang hoor Annie... sowieso kan ik er ook niet echt lekker bij omdat mijn buik in de weg zit.
pi_23488099
Jeetje, eigenlijk best wel weer leuk die spannende tijden die hier weer aanbreken
LLM zet 'm op hoor! Xje!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 22 november 2004 @ 12:52:01 #140
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23489112
ha, je buik in de weg voor het masseren. Ik ken het.
Vanochtend had ik zelfs even het gevoel dat mijn kindje er via de bovenkant uit wilde. Zo druk was 'ie aan het bewegen!
  maandag 22 november 2004 @ 13:20:19 #141
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23489736
/klaagmodus aan

grr net compleet doorgeflipt krijg je met zwangere vrouwen

kom erachter dat vriendje tegen vriendin van hem (die in dec is uitgerekend) heeft verteld wat wij voor kaartje heel erg leuk vinden en dan ook nog eens tegen zon mannetje wat bij hem werkt
heel me pleziertje weggenomen dat niemand ons kaartje weet, hij zal het wel ff verneuken (sorry)
zegt ie nog doodleuk ook "maar ik heb niet verteld dat we die hebben" niemand van mijn kant weet wat wij leuk vinden en zal het ook niet te weten komen voordat kind geboren is, das de verrassing toch?? wat voor kaartje e.d.?? ze weten wel wat het word (sommige dan) vind ik niet zo erg, maar dat moet gewoon een geheim blijven, evenals de naam (toen ik 4 mnd zwanger was hadden we een naam, en die had ie ook al verteld tegen haar ) en dan vind hij het nog gek ook dat ik compleet flip en dan gaat ie nog stom staan lachen ook omdat ik wel erg flip toen kreeg ie handdoek naar zn kop geslingerd, kon ie wegduiken! mannen...... *stoom uit oren*

/klaagmodus uit
  maandag 22 november 2004 @ 13:35:18 #142
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23490041
quote:
Op zondag 21 november 2004 17:16 schreef AnnieBaby het volgende:
Hmm, als ik die verhalen lees over zo lang over tijd lopen, krijg ik altijd de kriebels. Heb nu zo'n gevoel dat ik met niet kan voorstellen dan mijn kindje er ooit uitkomt en heb ook echt het gevoel dat het nog wel lang kan gaan duren. Hebben/hadden andere meiden dat ook?
Hmmmm, ik heb vier uur voordat ik beviel nog hysterisch geroepen dat die baby er toch noooooit uit zou komen( ik liep op dat moment twee weken over tijd, de weeen zetten maar steeds niet door). Neem maar van mij aan die baby komt er echt wel uit hoor( zelfs een baby van bijna tien pond )
Hyves!
  maandag 22 november 2004 @ 13:40:37 #143
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23490151
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:20 schreef Martineke het volgende:
knip
Mannen kan me heel goed voorstellen dat je boos bent hoor Martineke!!!
Hyves!
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 14:14:03 #144
81992 Githa
pi_23490970
Martineke..... groot gelijk dat je boos bent dat zijn dingen die jullie samen beslissen en niet hij alleen
  maandag 22 november 2004 @ 14:27:06 #145
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23491290
Hier begint het net weer flink te rommelen nadat het de hele nacht en ochtend ook (eigenlijk wel) rustig is geweest. Begint nu weer op weeën te lijken in plaats van harde buiken! Nou, wie weet...

Texelonia...heb je dat vaak gehad, die pijnlijke harde buiken die lang duren? Dat lijkt namelijk wel erg op een wee hoor...sterkte maar!

Stiekemurd nog niets?
  maandag 22 november 2004 @ 14:28:30 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23491326
Ik ga straks trouwens met mijn man naar t winkelcentrum (is heel dichtbij hoor, wees niet bang) even nog wat laatste dingetjes shoppen. Lijkt me leuk ....
Schijnt trouwens ook de weeën te kunnen opwekken, of niet?
pi_23491366
aargh Martineke, Mannen !!! Je zou ze af en toe achter het behang willen plakken.. Ze snappen gewoon niet waarom je bepaalde dingen liever geheim houdt.. Mijn man zat al met de folder van Unicef bij zijn moeder om het kaartje aan te wijzen wat we wilden doen, kon hem nog net een hele boze waarschuwende blik sturen (die hint begreep hij gelukkig) en toen maakte hij er maar van dat wij dát wel een mooi kaartje vonden. Gelukkig is zijn moeder niet zo heel erg snugger dus ik denk niet dat ze het doorhad. Ook de naam die we dus in eerste instantie hadden had hij al aan íedereen verteld, daarom ben ik net zolang gaan zoeken tot ik een leukere naam vond, en die krijgt lekker niemand te horen. Behalve als mannetje weer eens zijn mond voorbijpraat natuurlijk Hopelijk is de boodschap bij je vriend goed overgekomen en houd hij voor de rest zijn mond stijf dicht !
pi_23491384
Suzanna, sterkte met al het gerommel ! En Stiekemurd ook natuurlijk ! Tex nog effies wachten hoor, vind het nog te vroeg voor jou
  maandag 22 november 2004 @ 14:38:53 #149
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23491580
Suzanna, ik geloof inderdaad dat lopen wel goed is, dus wie weet. Maar het voelt dus als een harde buik maar dan pijnlijker? Hou je het nog een beetje vol?

Loenatik, fijn om te weten dat jij dat gevoel ook had. En dat zelfs vier uur voor je bevalling. Zou het zo maar kunnen gebeuren! Vind ik ook wel weer een spannend idee...
pi_23491704
Nou, er beginnen toch alweer een aantal nieuwe wereldburgertjes zich aan te kondigen
pi_23492674
Nou dan ga ik maar ff naar Appie Heijn want hier ook krampen.
pi_23492731
oe oe duobevalling????
  maandag 22 november 2004 @ 15:28:51 #153
103793 kozakken
Living the life
pi_23492851
Ja, ja, ja!! ??
pi_23494480
Begin nu pijn in mijn rug te krijgen. Ik wil niet te vroeg juichen, vorige week dit namelijk ook al gehad.
pi_23494753
Nou stiekumerd ik hoop voor je dat het doorzet..
en dat je mag gaan
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 17:26:24 #156
43556 miss_dynastie
pi_23495582
Martineke, groot gelijk dat je boos bent Snapt hij nou echt niet hoe belangrijk en leuk het is dit soort dingen voor jezelf te houden???

Suzanna, Stiekemurd:
  maandag 22 november 2004 @ 17:47:04 #157
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23496088
tnx allemaal

en dames zet em op he
pi_23496110
Oeh spannend
Dit klinkt toch als het echte werk
Succes!!!
  maandag 22 november 2004 @ 18:11:50 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23496666
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:27 schreef Suzanna het volgende:Texelonia...heb je dat vaak gehad, die pijnlijke harde buiken die lang duren? Dat lijkt namelijk wel erg op een wee hoor...sterkte maar!
Toen ik 26 weken zwanger was kreeg ik heel veel last van harde buiken paar dagen achter elkaar, werden heel regelmatig (elke 10 minuten) en zelfs pijnlijk. ben toen naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het geen weeën waren, en dat waren het toen niet. Sindsdien moest ik ruztig aan doen, heb sindsdien dus ook niet meer gewerkt. De harde buiken zijn gebleven, wel veel minder dan die paar dagen toen, maar sommige dagen wel weer wat erger.
Laatste 2 weken ongeveer heb ik weer veel meer harde buiken, heb alleen niet in de gaten gehouden hoe lang ze duren en hoe vaak ze precies komen.

Wat ik me had voorgesteld bij weeën was iets veel pijnlijkers en heftigers dan dit Maar goed, als het voorweeën ofzow zijn, dan kan het best wat rustiger beginnen misschien.. Ik heb geen idee eigenlijk. De baby is nu sinds een paar dagen ook weer heel druk trouwens, daarvan kan je ook meer harde buiken krijgen.

Ik heb trouwens maar eens een boek besteld over de bevalling, om me maar eens in te lezen. Begin nu toch wel steeds meer vragen te krijgen enzow, en heb ook geen zwangerschapscursus gedaan. Wel handig om íets te weten straks

Ben vandaag de stad in geweest voor verjaardagscadeautje voor mn zus (die is woensdag jarig), en ben echt helemaal kapot nu. Voel me echt een oud omaatje, kan echt amper lopen zo ongeveer. Heb tijdens lopen wel vaak last van harde buiken, maar heb niet het idee dat het nu door gezet heeft of zoiets. Vanavond lekker op de bank hangen maar
©Dumbo
  maandag 22 november 2004 @ 18:14:12 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23496722
Martineke, heel begrijpelijk dat je boos bent hoor! Dat je vriendje dat niet snapt zeg *zucht* mannen

Stiekemurd en Suzanna, ben benieuwd of het nu echt doorzet bij jullie. Ik duim voor jullie

©Dumbo
pi_23497309
suus en stiekie zet ´m op dames!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 22 november 2004 @ 19:00:05 #162
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23497722
hoe is het ladys?? Volgens mij zijn jullie gewoon stiekum allebei aan t
Zet m op hoor.... !!
pi_23497769
wow, bijna live bevallingen hier op fok
oftwel verkapte tvp
  maandag 22 november 2004 @ 19:52:04 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23499062
Ik zit hier helemaal in de zenuwen, een hele goede vriendin van mij is vandaag ingeleid, eergisteren zijn we er nog geweest en heel misschien zou het een keizersnee moeten worden omdat de baby erg groot is.

Maar nu zit ik hiet dus met spanning op een telefoontje te wachten.

De meiden hier die gaan bevallen heel erg veel succes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 22 november 2004 @ 19:55:50 #165
105888 renzell
pi_23499156
Joepieeee, spannend allemaal!!
Suzanna, klinkt goed meid, laat die kleine maar lekker aanrommelen daarbinnen, en graag wel zo hard dat ie zichzelf ff naar buiten rommelt...
Stiekemurd...? Nog niks? Ah?
Wij willen babies zien!!!!!!!
pi_23501330
Hier nog steeds onveranderd.
Ene keer sterker dan andere keer.... rug ook nog steeds pijnlijk en straalt uit naar mijn zij richting buik. Rugwee???????????
Ik ga zo ff douchen, CSI kijken en proberen te slapen. Zo min mogelijk hier wat van aantrekken, want anders is het verspilde energie.
Mocht het toch anders lopen, dan meld ik me vast wel weer hier
En anders morgenochtend!
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 21:18:29 #167
81992 Githa
pi_23501479
oooohw je weet ons wel in spanning te houden stiekemurd maaruh strak plan hoor lekker slapen en dan morgenvroeg bevallen
pi_23503014
Ja, rust maar goed uit, vanacht kan het misschien nog, daarna is het een maand of wat over met de rust...

Sterkte meisies!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23503975
waah, spannend suzanna & stiekemerd! heel veel succes! ik hoop dat je nog wat kunt slapen stiekemerd, al zou het ook wel fijn zijn als 't nu gewoon even goed doorzette natuurlijk.
  maandag 22 november 2004 @ 23:52:07 #170
61800 Rottdog
pi_23506141
Hmmmm zou Susanna naar het ziekenhuis zijn om daar te gaan

You go Girl
You go Girl
You go Girl
You go Girl

Stiekemerd stiekem hoop ik dat het vannacht losbarst

Zo gaat die goed
Zo gaat die beter
Alweer een centimeter

Ladies keep on the good work
  maandag 22 november 2004 @ 23:53:08 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23506166
Tex had je m'n aanbod nog gezien?
pi_23508826
Helaas heeft het weer niet doorgezet (aarrgghhhhh). Lekker geslapen

Straks naar de ochtendopname en hopelijk heeft het iig de boel helemaal verweekd met het liefst een paar cm. Al zijn het er maar 2! Het moet toch ergens goed voor zijn??!!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 07:01:40 #173
81992 Githa
pi_23508903
zit ik hier een hele lap tekst te schrijven is alles in een keer weg

Stiekemurd meissie heel veel succes straks bij de ochtendopname, ik ga duimen dat je ontsluiting hebt als het je troost, alles wat je nu hebt gehad krijg je straks niet meer dus voorwerk heeft wel degelijk zin

Hier gaat het al twee daagjes wat minder, veel last van een pijnlijke en gevoelige buik met zo nu en dan wat harde buiken er tussendoor. Ik kan moeilijk zitten door mijn pijnlijke buik, liggen gaat niet door mijn rug en lopen niet door mijn bil en been Ben vanacht ook erg veel misselijk geweest en moest steeds zo wat kruipend richting wc
Ben er helemaal op van
pi_23508923
Ow Githa wat vervelend voor je. Hopelijk gaat het snel wat beter
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 07:41:07 #175
81992 Githa
pi_23508970
Het gaat stukken beter met me als jij zorgt voor een vers bb'tje

Zou suzanna als stiekem bevallen zijn ?
pi_23509201
sterkte voor vandaag meiden!
  dinsdag 23 november 2004 @ 08:54:00 #177
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23509255
Stiekemurd, sterkte straks in het ziekenhuis en ik hoop dat je inderdaad al een paar centimeter hebt. En anders krijg je zeker te horen wat ze verder gaan doen en ze zouden je toch niet te lang meer door laten lopen?

Githa, jij ook sterkte. Vervelend dat je je zo voelt.
pi_23509277
Stiekumerd succes straks.

Githa, ben ook wel benieuwd jah, ze moest anders naar het ziekenhuis toch.
en sterkte meid. niet prettig hoe jij je voelt.

AnnieB, hoe is het met jou?

Snakelady, al iets gehoord??
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:00:44 #179
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23509304
Jolene, met mij gaat het goed hoor. Merk dat ik steeds meer krampen krijg en dingen voel, maar niks serieus hoor. Stel me ook in op mijn uitgerekende datum van 7 december en als er iets voor zou gebeuren zou dat alleen maar mooi zijn.
pi_23509339
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:00 schreef AnnieBaby het volgende:
Jolene, met mij gaat het goed hoor. Merk dat ik steeds meer krampen krijg en dingen voel, maar niks serieus hoor. Stel me ook in op mijn uitgerekende datum van 7 december en als er iets voor zou gebeuren zou dat alleen maar mooi zijn.
Nog twee weken. het gaat echt hard hoor...
Wel spannend..al die kleine tekens...
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:19:23 #181
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23509493
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:05 schreef jolene het volgende:

[..]

Nog twee weken. het gaat echt hard hoor...
Wel spannend..al die kleine tekens...
Heel veel s^de komende 2 weken
(Hans teeuwen)
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:30:06 #182
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23509625
Suzanna hoe gaat het met jou?

Stiekemurd succes vandaag en ik hoop dat er een beebje uit komt vandaag

Snakelady al wat gehoord?

Githa soort van beterschap dan maar

ik heb vrij goed geslapen, op al die keren na dan dat ik wakker ben geweest, moeder natuur is me volgens mij aant voor bereiden pfhieuww. heb nog steeds geen klagen over liggen en zo, gaat nog prima (ik sliep en slaap altijd op mijn linkerzij ) en verder nog 4 x werken en ik ben klaar
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:42:50 #183
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23509802
Helaas...ook bij mij niet doorgezet...gistermiddag flink pijnlijke weeën (voorweeën, maar goed...toch pijnlijk) én straalde uit naar m'n onderrug...maar na een uurtje veel van die dingen gevoeld te hebben ging het weer over. 's Middags na het winkelen (in het winkelcentrum nog) moest ik écht gaan zitten omdat het voelde alsof ik door m'n benen ging zakken..en toen ik daar zat had ik ook weeën (niet leuk als er allerlei mensen voorbij komen!). Er kwam nog een vrouw langs die bezorgd vroeg of het wel ging en of ze me naar huis zou brengen. Wel super lief natuurlijk! Maar ja, ik had m'n man bij me (die ging bij de Kruidvat ladingen snoep kopen, hij kan het maar niet laten...ik hield eerst helemaal niet van snoep en nu vind ik het heerlijk)...en die kwam gelukkig gauw zodat we naar huis konden.
Thuis weer wat weeën maar 's avonds is het doodleuk weer gestopt. En dat terwijl ik echt kon VOELEN dat er wat gebeurde! Echt onwijze steken en pijnlijke weeën!

Hele nacht niets gehad...net een paar kleintjes maar dat stelt helaas niets voor.
Ze mag wel komen, ik mag vanaf vandaag thuis bevallen!!!!!!

Nou....Stiekemurd - zet m op - voor jou wordt het echt tijd hoor!!

P.S. Elke keer als ik iemand spreek zeggen ze dat het nog wel drie weken kan duren...omdat het de eerste is! Gemeen toch...! De verloskundige dacht echt dat het wel zou doorzetten...
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:45:39 #184
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23509854
We hebben trouwens nu eindelijk zowat alles in huis. Gisteren nog snel wat dingetjes gekocht, mijn verloskundige raadde aan om een flesje en flesvoeding in huis te hebben voor het geval het niet gelijk lukt met de borstvoeding... Maar ik wil graaaaaaaag borstvoeding geven dus kocht het met grote tegenzin!!
Iemand ook dat advies gekregen?
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:47:21 #185
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23509877
Voor ons duurt het nog ff.
Mijn vrouw is a.s. donderdag 30 weken.
over 2 weken is ok de babykamer klaar.
Gisteren ook nog naar Haptonomie geweest,kon de kleine goed voelen schoppen.
Het is heel mooi om te leren hoe je contact kan maken met de baby.
De baby reageerde gelijk en kwam naar m`n hand toe toen ik die op de buik legden van mijn vrouw.
Ook kon je zo`n beetje al voelen hoe de baby lag.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:49:19 #186
103793 kozakken
Living the life
pi_23509893
Ja, ik heb ook dat advies gehad. Ik was er bijzonder blij mee omdat borstvoeding bij mij ook niet ging. Na 6 dgn er echt mee moeten stoppen. Toen waren we wel blij dat we de hele reut niet op dat moment nog moesten aanschaffen.
Anders zet je het toch gewoon in de kast en kijk je er niet meer naar om?

Dingen die zowiezo handig zijn om in huis te hebben: koffie! (voor alle gasten naderhand) en wat lekkers voor erbij. Verder heb ik dat gedeelte niet helemaal echt goed meegekregen.

Succes meiden.
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:53:58 #187
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23509956
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:49 schreef kozakken het volgende:
Anders zet je het toch gewoon in de kast en kijk je er niet meer naar om?

Dingen die zowiezo handig zijn om in huis te hebben: koffie! (voor alle gasten naderhand) en wat lekkers voor erbij. Verder heb ik dat gedeelte niet helemaal echt goed meegekregen.
Ik heb het inderdaad gauw weggestopt, samen met de fopspeen ;-) ... Ik weet niet waarom, heb er een hekel aan om baby's met zo'n speen te zien...misschien omdat ik vaak ook oudere kinderen er nog mee zag en dat vind ik dus géén gezicht. Maar ja, ik kan het natuurlijk anders doen als het niet nodig is.

Verder hebben we eigenlijk geen dingen in huis voor gasten...maar we moeten natuurlijk ook beschuit en muisjes gaan kopen (jaja) maar ja...blauw of roze? We weten wel REDELIJK zeker wat het wordt, maar ze kunnen het nooit écht met zekerheid zeggen, natuurlijk. Dus als het dan een grote verrassing wordt (zowiezo natuurlijk, maar ik bedoel dan het geslacht) is het niet handig om al in huis te hebben....!!
pi_23510152
Edje34, leuk he, om het zo goed te voelen.

Suzanne, fijn dat je vanaf nu thuis mag bevallen.
Je kan natuurlijk al wel vast de beschuiten halen en eventueel extra boter.
En de muisjes als laatste...
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:27:12 #189
105888 renzell
pi_23510553
Ach Suzanna, koop ze lekker allebei joh, kun je je gasten een beetje foppen!
Enne... een lekkere fles champagne natuurlijk (schijnt heel goed te zijn voor het opwekken van de borstvoeding)
Githa: sterkte meid, klinkt heel vervelend!
En Stiekemurd: knallen met die bende!!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 10:30:18 #190
43556 miss_dynastie
pi_23510613
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:53 schreef Suzanna het volgende:
Verder hebben we eigenlijk geen dingen in huis voor gasten...maar we moeten natuurlijk ook beschuit en muisjes gaan kopen (jaja) maar ja...blauw of roze? We weten wel REDELIJK zeker wat het wordt, maar ze kunnen het nooit écht met zekerheid zeggen, natuurlijk. Dus als het dan een grote verrassing wordt (zowiezo natuurlijk, maar ik bedoel dan het geslacht) is het niet handig om al in huis te hebben....!!
Je kan het bij de supermarkt gewoon uitleggen. Zo'n pak muisjes is 'verzegeld' weet ff niet een beter woord te verzinnen, maar je kan dus zien als ie open is gemaakt en als je uitlegt dat het geslacht niet helemaal zeker is en je graag allebei mee wil nemen en er dan een wil ruilen, kan dat bij de meeste supermarkten wel Wel bonnetje bewaren!
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:39:30 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23510788
Goede tip, miss-d!!

Ga ik zeker doen (of m'n man)...

En nu ga ik douchen!!
pi_23511162
ach, een paar pakken muisjes zijn toch zo gekocht als de baby er eenmaal is?

sterkte weer suzanna & stiekemerd, ik hoop dat jullie niet meer al te lang hoeven te wachten.
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:06:12 #193
103793 kozakken
Living the life
pi_23511265
Oh ja, een speen in huis is toch wel handig.
Roelof heeft toen Jonne drie dagen oud was midden in de nacht een speen staan uitkoken. Laatste redmiddel na bijna 1,5 uur huilen. Eventjes zuigen en hij was in slaap!
(Ik bedenk later wel hoe hij er weer met goed fatsoen afkomt. Da's nu ongeveer... )

Ik had ook twee kleuren vlaggetjes in huis. (zelfde afspraak. ruilen welke niet goed was)
Wij hebben geen beschuit met muisjes gedaan, maar krentewegge. Ook geen gedoe met roze en blauw. (en heeeel erg lekker ) Hadden we er trouwens ook een van in de diepvries gelegd...
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:07:52 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23511300
Spannend allemaal Stiekemurd en Suzanna!

Stiekemurd, ben benieuwd wat zein het ziekenhuis allemaal zeggen en misschien zelfs al gaan doen?? Aangezien ze je niet te lang overtijd zouden laten lopen...

Suzanna, wel lekker dat je nu gewoon thuis mag bevallen Dus dan mag het nu wel echt doorzetten he

Githa, vervelend zeg dat je je zo rot voelt. Ik heb ook van die dagen. Lopen lukt dan echt niet door de afgeknelde zenuw enzow. Zitten kan ik niet te lang meer want dan krijg ik echt last van m'n rug. Liggen gaat nog redelijk gelukkig. Sterkte ermee!
Ik hoop trouwens dat dat van die zenuw na de bevalling wel snel over is. Want op slechte dagen kan ik de kat al niet eens optillen, en ik wil wel straks gewoon m'n baby kunnen optillen natuurlijk...

Ik had gisteren weer even regelmatige harde buiken (elke 10 minuten), maar het was niet eens pijnlijk ofzow. Verder niet echt iets bijzonders.
©Dumbo
pi_23511508
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef bixister het volgende:
ach, een paar pakken muisjes zijn toch zo gekocht als de baby er eenmaal is?
Mijn man ging ook even snel de muisjes kopen, hij kwam alleen met roze thuis

Suzanna en stiekemurd, sterkte...........die laatste loodjes he!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:20:55 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23511569
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:53 schreef Luchtbel het volgende:
Tex had je m'n aanbod nog gezien?
Van de spulletjes van je vriendin? Had ik gezien ja, had ik ook op gereageerd dacht ik..

We hebben eigenlijk alleen nog hydrofiele washanden nodig, een bedzeiltje (een kleintje voor het wiegje), en een digitale thermometer.
©Dumbo
pi_23512062
Joehoe daar ben ik weer!!!!
Okeej het volgende:
Ik heb 1 a 2 vingertoppen ontsluiting (is dat 1 a 2 cm?)
Weinig vruchtwater en bloeddruk die net onder de 100 ligt.
Drie keer raden, ze gaan inleiden.
De Gyn heeft ook alles losgemaakt (strippen) en dat deed zo een f*cking zeer (sorry hoor).
Hij hoopt echt dat het vanaaf of vannacht gaat gebeuren, ik hang er namelijk echt tegen aan.
pi_23512128
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Van de spulletjes van je vriendin? Had ik gezien ja, had ik ook op gereageerd dacht ik..

We hebben eigenlijk alleen nog hydrofiele washanden nodig, een bedzeiltje (een kleintje voor het wiegje), en een digitale thermometer.
Ik zou dat bedzeiltje laten zitten hoor, als je een kraamverzorgster hebt die volgens de boekjes werkt trekt ze hem er meteen weer uit
Volgens de protocollen van de kraamcentra mogen er geen bedzeiltjes gebruikt worden vanwege het risico op warmtestuwing en verstikking. Ik heb als kraamverzorgster eigenlijk ook nooit een pasgeborene gezien die in zijn bed plaste/poepte.

/edit: oh ja, toch wel! Een keer toen de kersverse, zenuwachtige papa 'snachts de luier niet "te strak" durfde te doen :')
En dan nog is een molton (geen molton zeiltje) zat

[ Bericht 9% gewijzigd door Plunderbunny op 23-11-2004 11:52:12 (aanvulling) ]
pi_23512136
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! HEt gaat nu echt gebeuren, dit wordt jullie dag hoor!!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23512165
Wow spannend Stiekemurd!!! Ik ga jompelen voor je
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:49:46 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_23512170
Ow wat spannend!!! Succes hoor stiekemurd!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:50:56 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23512189
Wow Texelonia...je hebt niet meer veel nodig hoor! Dat is ZO gehaald. We hebben gisteren nog een wiegdekentje gehaald, een oorthermometer (super handig!), en nog wat dingetjes...nu zijn we er zo ongeveer wel! Ook ziet de babykamer er nu netjes uit (wonder boven wonder) ook al istie nog niet helemaal af qua plankjes en versiering (helaas....)...
M'n man is nu ziek thuis maar ik ga hem niet laten klussen...hij is echt niet lekker!
pi_23512262
Jeetje het idee dat ik binnen enkele dagen echt moeder word. Ik heb nu ook echt inees.. wat zal ik gaan doen, wat moet ik nog doen... Pffftttt raar hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:55:48 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23512315
Stiekemurd

Binnen enkele dagen? Waarschijnlijk sneller dan je denkt heb je straks je kleintje in je armen en ben je ineens een mama
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:56:55 #205
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23512345
owwww stiekemurd wat ssssspannend!!!
Beebje komt er dan toch echt aan!!!
Vergeet je ons niet op de hoogte te houden?

* heavenswoman voorziet weer een dagje vet f5-en
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:57:28 #206
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23512361
woei gaat mijn datum uitkomen lijkt me ook erg apart ja, zo ineens voor het feit staan dat het echt los kan barsten en je gewoon moeder word ik probeer me dat nu al in te denken, maar das gewoon niet in te denken
pi_23512398
Ow ja maar ik moet 48 uur na de bevalling nablijven he.
Ik hoop dat mijn vriend jullie zal inlichten (of via de eigen site), maar dat weet ik niet zeker. Heb wel de inlogcodes aan scherm geplakt, maar jullie weten hoe mannen zijn soms.
Anders moet iemand mij maar even een 06 geven zodat ik kan sms-en.
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 11:59:46 #208
2628 Karin
pi_23512407
Stiekemurd
Het gaat nu echt snel gebeuren!!

Heb je al een afspraak bij de gyn staan voor als het strippen toch niet werkt?
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 12:00:44 #209
2628 Karin
pi_23512424
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:59 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow ja maar ik moet 48 uur na de bevalling nablijven he.
Ik hoop dat mijn vriend jullie zal inlichten (of via de eigen site), maar dat weet ik niet zeker. Heb wel de inlogcodes aan scherm geplakt, maar jullie weten hoe mannen zijn soms.
Anders moet iemand mij maar even een 06 geven zodat ik kan sms-en.
Je mag mij SMSen als je wilt, als ik namelijk niet bij een computer kan kan ik het altijd aan Lois of BE doorsmsen.
Je kan me mailen op karin@fok.nl
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:00:53 #210
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23512428
Suzanna... wat jammer dat het niet heeft doorgezet!
Nu maar genieten nog van de rust die jullie nu nog hebben
Straks is het allemaal zo druk met visite en jullie nieuwe leventje ....
Sterkte hoor met dat vreselijke (af)wachten!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:04:35 #211
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23512500
hahaha die mannen toch!
Snap dat wel, straks helemaal overompeld door het nieuwe mensje en dan denk je natuurlijk niet als buitenstaander aan fok!
Je mag mij ook sms-en hoor, maar denk dat je er meer aan hebt Karin ofzo te sms-en die zijn volgens mij altijd? online

Op zich wel lekker dat je je die 48 uur lekker kan laten verwennen en alleen maaar tijd hebt om van je beebje te genieten. (Heb je ook al die rommel niet thuis denk ik altijd maar.)
pi_23512518
Ja ik heb al een datum, maar omdat alleen onze ouders dat weten wil ik het ff zo laten.
Ik wil jullie ook nog in spanning houden
Ik hoop alleen dat het vanaaf vanzelf gaat gebeuren, want anders moet ik aan infuus en electroden en toestanden en dat vind ik toch wel wat minder.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:05:40 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23512523
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:50 schreef Suzanna het volgende:
Wow Texelonia...je hebt niet meer veel nodig hoor! Dat is ZO gehaald. We hebben gisteren nog een wiegdekentje gehaald, een oorthermometer (super handig!), en nog wat dingetjes...nu zijn we er zo ongeveer wel! Ook ziet de babykamer er nu netjes uit (wonder boven wonder) ook al istie nog niet helemaal af qua plankjes en versiering (helaas....)...
M'n man is nu ziek thuis maar ik ga hem niet laten klussen...hij is echt niet lekker!
Jah het was ook minder wat we nog moeten hebben dan ik had gedacht, dus dat valt mee. De wieg krijgen we dit weekend, m'n moeder heeft opnieuw bekleed en die was afgelopen weekend nog niet helemaal klaar.

Overigens raadde de kraamzorg de oorthermometer af, ze zij dat ik echt een gewone digitale thermometer moest hebben en géén oorthermometer...

De "babykamer" moeten we nog wel ff opruimen enzow. Staat nu nog een hoop zooi. Maar dat komt ook wel goed
©Dumbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:09:24 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23512590
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:47 schreef Plunderbunny het volgende:
Ik zou dat bedzeiltje laten zitten hoor, als je een kraamverzorgster hebt die volgens de boekjes werkt trekt ze hem er meteen weer uit
Volgens de protocollen van de kraamcentra mogen er geen bedzeiltjes gebruikt worden vanwege het risico op warmtestuwing en verstikking. Ik heb als kraamverzorgster eigenlijk ook nooit een pasgeborene gezien die in zijn bed plaste/poepte.

/edit: oh ja, toch wel! Een keer toen de kersverse, zenuwachtige papa 'snachts de luier niet "te strak" durfde te doen
En dan nog is een molton (geen molton zeiltje) zat
We hebben wel het wiegje incl. matrasje geleend van mensen, dus is wel beetje lullig als het matrasje helemaal smerig terugkomt... Bovendien heb ik een info-map gekregen van de kraamzorg met o.a. een lijstje met benodigdheden, en daarin staat ook een bedzeiltje genoemd...
©Dumbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:11:16 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23512627
Stiekemurd wat spannend!!! Nu gaat het dus écht niet lang meer duren Hopelijk begint het vanavond vanzelf, en anders met een beetje hulp. Sterkte alvast!!
©Dumbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:14:36 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23512691
Texelonia...waarom werd een oorthermometer afgeraden? Ben ik wel benieuwd naar...we kunnen natuurlijk zó een gewone kopen...die zijn super goedkoop he?

heavenswoman: bedankt voor de sterkte...ik vind het inderdaad heel erg, dit afwachten. Maar dat is vooral omdat het LEEK door te zetten constant...als er niets was gebeurd had ik er op gerekend dat het nog minstens drie weken ging duren...want ik ben nog maar 37 weken natuurlijk...

Nou ja, we zien wel. Ik durf trouwens de verloskundige niet te bellen of ze kan zeggen of het nog lang zal gaan duren...ik ben bang dat ze zegt dat dat mogelijk is ...
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:19:07 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23512763
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:14 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia...waarom werd een oorthermometer afgeraden? Ben ik wel benieuwd naar...we kunnen natuurlijk zó een gewone kopen...die zijn super goedkoop he?
Ik heb geen idee. Hebben ze niet gezegd en ik heb er niet naar gevraagd. Misschien is een oorthermometer minder nauwkeurig of betrouwbaar? Misschien dat iemand anders hier het antwoord weet...
©Dumbo
pi_23512793
Suzanna, ik wil je niet ontmoedigen en ik weet hoe je je voelt, maar ik ben hier al 10 dagen geleden mee begonnen.
Er is echt geen pijl op te trekken, helaas.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:20:23 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23512797
Is het niet nog steeds zo dat men zegt dat een gewone thermometer nauwkeuriger is dan een oorthermometer, en dat ze hem daarom afraden?
pi_23512847
Gekke is dat ziekenhuis wel een oorthermometer gebruikt. Althans dat doen ze bij volwassenen. Of ze dat nu ook bij babies doen?....
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:23:16 #221
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23512872
ik dacht altijd dat een oorthermometer toch minder betrouwbaar is.
Mijn lieffie heeft het ook altijd over een ouderwetse thermometer gewoon tussen de billetjes... dat is het betrouwbaarste.

En inderdaad ze zijn spotgoedkoop
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 12:23:23 #222
43556 miss_dynastie
pi_23512878
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:22 schreef Stiekemurd het volgende:
Gekke is dat ziekenhuis wel een oorthermometer gebruikt. Althans dat doen ze bij volwassenen. Of ze dat nu ook bij babies doen?....
In het ziekenhuis heeft dat denk ik met hygiene en tempo te maken. Je gooit het 'hoesje' weg en klaar.
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 12:23:52 #223
2628 Karin
pi_23512890
Een oorthermometer is inderdaad wat minder betrouwbaar en zeker die eerste dagen bij een baby hangt het echt op tienden of hij/zij het niet te warm of te koud heeft. In het ziekenhuis hebben ze voor Bram ook een rectale gebruikt en geen oorthermometer.
Tipje: ik haal de mijne altijd bij de Action (Bram heeft er heel wat stukgeplast), daar zijn ze heel goedkoop!
pi_23512925
Af en toe kom ik effe spieken wie er weer allemaal vers zwanger zijn en of er babietjes zijn geboren...
Basset en snowwwwwww Van Harte!!! (eej, stiekemurd......daar is de uitgang!!!)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 12:29:36 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_23513015
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:22 schreef Stiekemurd het volgende:
In het ziekenhuis hier gebruiken ze andere oorthermometers, die dingen schijnen rete-duur te zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:32:25 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23513077
Deze was ook redelijk duur...maar als hij niet nauwkeurig is... jammer dat we hem dan aangeschaft hebben!
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 12:38:18 #227
2628 Karin
pi_23513217
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef Suzanna het volgende:
Deze was ook redelijk duur...maar als hij niet nauwkeurig is... jammer dat we hem dan aangeschaft hebben!
Je kan hem na de kraamtijd zeker nog genoeg gebruiken hoor! Altijd veel handiger voor kinderen die absoluut niet stil willen liggen met een thermometer in hun gatje.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:41:12 #228
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23513287
en voor jezelf is het ook gewoon hartstikke handig hoor!!
zo'n ding in je peoepert is toch ook niks !
Bij babietjes hangt het om tienden maar bij ons volwassenen is het niet zo nodig om zo precies te werk te gaan
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 12:41:42 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_23513300
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:38 schreef Karin het volgende:

[..]

Je kan hem na de kraamtijd zeker nog genoeg gebruiken hoor! Altijd veel handiger voor kinderen die absoluut niet stil willen liggen met een thermometer in hun gatje.
en als ze kleuter en dwars zijn, zijn ze nog steeds ideaal

Ik heb die van mij ooit eens voor 9,95 bij blokker gekocht
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23513350
Ik gebruik de oorthemometer om te kijken of hij koorts heeft. En als het dan richting 39 graden gaat, ga ik Sven pesten met de digitale thermometer (Tip: koop er 1 met een flexibele punt)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_23513361
Wij hebben hier beide..
De oorthermometer (Braun) voor ons en de andere (Etos) voor Wilyan.

Men zegt dat de oorthermometer niet nauwkeurig is, maar ook dat dat meetgedeelte wat je in het oor moet steken iets te groot en stug/hard is voor kleine baby-oortjes.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 13:16:10 #232
81992 Githa
pi_23514112
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:19 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Hebben ze niet gezegd en ik heb er niet naar gevraagd. Misschien is een oorthermometer minder nauwkeurig of betrouwbaar? Misschien dat iemand anders hier het antwoord weet...
Bij mij staat het erbij .... liever geen oorthermometer omdat dit minder nauwkeurig is idd.

oeh oeh oeh Stiekemurd, wat een goed nieuws zeg 2 cm ontsluiting.... voor je het weet zijn het er 10
Wat onwerkelijk he dat je nu echt bijna mama bent ....

wij krijgen een vers bb'tje wij krijgen een vers bb'tje
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:48:41 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23514859
heel veel succes meiden. echt super spannend.

Gisteren is mijn vriendin normaal bevallen van een dochter (dat wisten we al) met de naam Seline, we gaan vanavond kijken en knuffelen.
pi_23514959
Gefeliciteerd SnakeLady.

Trouwens de Gyn vertelde me dat als ik wilde ik ook een ruggeprik kon krijgen of iets anders voor pijnbestriijding. Ik dacht altijd dat in NL ze daar niet zo happig op zijn. Overigens kan je dat 24/7 vragen en dat schijnt ook niet overal te zijn.
pi_23514963
Stiekemurd, nog heeeel eventjes en je hebt je babytje in je armen !!! Zet hem op !! (Weet niet hoe ik van die jompelmeisjes moet doen maar ik jompel voor je mee hoor !)

Ik heb ook een oorthermometer gekocht Ik heb nog wel een gewone digitale liggen, maar die heeft geen flexibele punt. Moet ik nou nog een keer shoppen ?
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 13:56:00 #236
2628 Karin
pi_23515065
Snakelady gefeliciteerd

Stiekemurd dat hoor je inderdaad niet vaak! Het lijkt mij alleen al lekker om die mogelijkheid tot ruggeprik in gedachten te hebben zeg, je hoeft het niet te doen maar het idee dat als je het echt niet meer trekt dat het kan lijkt mij zalig!

Ladybos zeker de eerste tijd ligt een kindje wel stil genoeg voor een normale punt hoor, zou als ik jou was nog geen andere kopen. Kan altijd nog.
pi_23515071
Stiekemurd, dat klinkt goed zeg
Voel je al iets?
pi_23515158
Karin: Ja het kwam echt zo over, u vraagt, wij draaien.

Snoopy: Jah ik voel echt ongi pijn.... onderin de buik en beetje rug.
Maar ja dat heb ik vaker gevoeld. Of dit nu ook komt van het strippen Ik denk dat ik zo ook maar ff een badje ga doen en mijn Yoga boek er bij ga pakken
pi_23515262
Stiekemurd succes!

Gisteren was er op tv een thermometertest, de Braun oorthermometer werd door hen net zo nauwkeurig gevonden als de gewone digitale thermometer van Trekpleister eigen merk.
Je hoeft er echt geen kapitalen in te investeren Ladybos, zo vaak heb je hem normaalgesproken ook niet nodig.
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 14:03:47 #240
81992 Githa
pi_23515313
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:58 schreef Stiekemurd het volgende:
Karin: Ja het kwam echt zo over, u vraagt, wij draaien.

Snoopy: Jah ik voel echt ongi pijn.... onderin de buik en beetje rug.
Maar ja dat heb ik vaker gevoeld. Of dit nu ook komt van het strippen Ik denk dat ik zo ook maar ff een badje ga doen en mijn Yoga boek er bij ga pakken
en neem voor in bad een groot glas tonic mee en ren ook gelijk de trap 4 x op en af dan moet het zeker lukken vandaag.... ohwja en als toetje het hart van de ananas
pi_23515393
de trap op en af rennen???????????????????????????????????????
pffffffff hebbie die buik gezien
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 14:08:13 #242
81992 Githa
pi_23515437
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:06 schreef Stiekemurd het volgende:
de trap op en af rennen???????????????????????????????????????
pffffffff hebbie die buik gezien
jah
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:10:56 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23515504
dank jullie wel.

Hahaha stiekemurd, ik zie je al gaan die trap op en af.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:10:56 #244
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23515505
En natuurlijk seks, seks en nog meer seks met het mannetje

Dat roept m'n zus nu al weken tegen mij, dat ik straks wel veel seks met Micha moet gaan hebben om de bevalling op gang te helpen. Even ter informatie: mijn zus wordt morgen 27 en is nog maagd, en gaat zich een beetje met mijn seksleven bemoeien
©Dumbo
pi_23515551
hehehe lol Tex
Nou ff geen pollonaise aan mijn lijf....
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:13:44 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_23515577
wauw tex, 27 en dan nog maagd. (sorry, offtopic)

Nu moet ik meteen aan de oma van Remco denken, die dacht echt dat Remco en ik pas sex hadden na dat wij getrouwd waren (helaas is ze pas geleden overleden, wel wist ze dat ik zwanger was).
Remco en ik woonde al 3 jaar samen.

En 1x keer maakte ze de opmerking, opa en ik hebben sex gehad, dat was best lang geleden.
Ik kon mijn lach niet meer houden en mij schoonbroertje die kon alleen maar vies kijken.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:21:58 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23515811
Tja, ze is nog nooit verliefd geweest, ook nog nooit een vriendje gehad. Ze heeft één keer gezoend toen ze 17 was, maar dat vond ze vies. Maar ja, ze vond die jongen dan ook niet leuk he.
Nou jah, allemaal prima hoor, het is haar leven, als zij er gelukkig mee is... Maar af en toe maakt ze van die opmerkingen over seks dat ik denk "wat weet jij daar nou van". Het is een beetje raar om het met haar over seks te hebben zeg maar

Toen mijn oma was overleden en ze het huis gingen opruimen hadden ze een boekje gevonden over seks, wat wel en niet mag, ivm haar geloof enzow. Echt een heel oud boekje, heel ouderwets, en ook heel oud taalgebruik. Hebben we toen ook wel even om gelachen
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 14:24:31 #248
43556 miss_dynastie
pi_23515870
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:52 schreef Stiekemurd het volgende:
Trouwens de Gyn vertelde me dat als ik wilde ik ook een ruggeprik kon krijgen of iets anders voor pijnbestriijding. Ik dacht altijd dat in NL ze daar niet zo happig op zijn. Overigens kan je dat 24/7 vragen en dat schijnt ook niet overal te zijn.
Wow
Is dat toevallig hetzelfde ziekenhuis als nu in 'de Kraamafdeling'? Daar zei een arts ook: 'We kunnen nu over op pijnbestrijding', die vrouw wilde dat overigens niet, maar ik zat al te stuiteren dat ze het aanboden
pi_23515903
weeknie
Tis in Delft iig. Reinier de Graaf Gasthuis
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 14:26:05 #250
81992 Githa
pi_23515913
snakelady nog gefeliciteerd
ohwja sex is ook een goeie wie had het ook weer over uitrusten zo vlak voor de bevalling ? ..... jemig, stiekemurd daar heb je helemaal geen tijd voor

tex, dan weet je zeker dat ze er objectief instaan ....nog niet beinvloed door enzo .... heb je voor alle zekerheid haar definitie van sex toch wel gevraagd ? .... offtopic idd
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:15:05 #251
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_23517142
oe, wat spannend... Misschien dus wel binnenkort 2 nieuwe beebietjes

Goh, jullie zijn al zover. En ik moet nog 3 weken en 2 dagen wachten op mijn termijnecho. Haha, maar ik moet nu ook nog niet aan een beebietje denken hoor, eerst een dikke buik!

Zaterdag in Gouda nog even bij Babypark wezen kijken. Ff nieuwsgierig hoe duur alles nu eigenlijk is. Tjeempie wat een keus zeg! Er stonden wel 100 verschillende wandelwagens. Over een heleboel weken nog maar eens kijken en een verkoopster erbij roepen
Ow, en ook het thema voor de babykamer gevonden. Ik ben helemaal gek van fantasy, draken, ridders en kastelen. En ze hadden babyspulletjes, badkamerspulletjes, dekentjes, lampjes en een wipstoel met daarop een opdruk van: draken, ridders en kastelen!!! Helemaal prima, en vriendjelief vond het ook gaaf. Nu maar hopen dat die volgend jaar zomer nog steeds in de collectie zit!

Zondagnacht slecht geslapen, en maandag meteen de hele dag beroerd geweest. Ik was bekaf, misselijk en ik had het koud. Ook een beetje bruin bloedverlies. Beter op mezelf letten dus!

Ik heb nu ook een paar dagen last van een soort slapend gevoel in mijn lies. Eerst 2 dagen in mijn rechterlies, nu zit het links. Heeft dat misschien iets met de zwangerschap te maken? Het is verder niet vervelend ofzo. Was gewoon nieuwsgierig.

Nou, voor Stiekemurd en Suzanna: ik hoop dat de beebies snel komen!
pi_23517457
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wow
Is dat toevallig hetzelfde ziekenhuis als nu in 'de Kraamafdeling'? Daar zei een arts ook: 'We kunnen nu over op pijnbestrijding', die vrouw wilde dat overigens niet, maar ik zat al te stuiteren dat ze het aanboden
Dat is het Sint Lucas ziekenhuis in Winschoten.
Ik heb het diverse malen voorbij zien komen dat ie min of meer aandrong op pijnbestrijding , vond ik ook erg raar.
Het schijnt zo te zijn dat deze gyn daar erg makkelijk in is , maar dat je verder absoluut niet blij bent als je hem hebt als ie je gaat retoucheren Hij schijnt behoorlijk grote handen en dikke vingers te hebben.

Overigens heb ik zelf geen positieve ervaringen met de gyneacologen van dit ziekenhuis en wil ik dus ook absoluut niet daar onder controle (is voor mij wel het dichtste bij) , maar blijf ik lekker op mijn stekkie in Delfzijl
pi_23517517
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:23 schreef Karin het volgende:
Tipje: ik haal de mijne altijd bij de Action (Bram heeft er heel wat stukgeplast), daar zijn ze heel goedkoop!
Ik weet niet wat ze daar kosten , maar ik heb van philips 1 die waterdicht is.
Voor 9.99 gekocht en super handig!
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:45:24 #254
105888 renzell
pi_23517758
Tussen alle bevallingsperikelen en off topic sexverhalen heb ik nog wel even een vraagje van praktische aard. Nu ik de zin aan het opschrijven ben, vergeet ik echter wat het is??!!
Sjonge jonge, weer zo'n zwangerschapsding: een geheug als een zeef! Soms gewoon in 1 x volledig blanco zijn, herkennen jullie dat? De keuken inlopen om iets te pakken en vervolgens 2 minuten in de koelkast staren om er vervolgens achter te komen dat je alleen maar ff naar de wc wilde gaan. En ondertussen ben ik nog steeds blanco... was het iets over de vreetkicks? Of over dat het niet leuk is om zwanger te zijn op een studentenkamer? Pffff... ik weet het niet meer, stupid!
Zeg ladies: waar blijven de babies???
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:00:29 #255
103793 kozakken
Living the life
pi_23518148
Oh Stiekumerd...
Doet me helemaal aan mezelf denken. Wij wisten ook dat het zou worden ingeleid. (de dag erop. )
Maar toen braken 's ochtends om 4.00 uur m'n vliezen lekker thuis..
Dus... alles is mogelijk.
Oh ja, infusen enzo zijn echt niet eng. Draadjes ook niet. Ik ben zelfs nog ergens op die dag onder de douche geweest.
Neem je wat leuke kleertjes voor jullie pukkie mee? (Voor twee of drie keer verschonen. Dan weet je zeker dat je genoeg hebt. )
pi_23518665
'buix' is net weer even gecontroleerd door de VK; alles prima, Hb nog vrij hoog (8.8), bloeddruk mooi laag (70/125). baby groeit goed en ze liet met een pop zien hoe groot hij nu ongeveer is, erg leuk om te zien.

stiekemerd veel succes! (en suzanna, nog nieuws?)
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:21:43 #257
105888 renzell
pi_23520289
Zeg Snowwww, wel een beetje op jezelf passen he! Lekker lang in bed liggen enzo is allemaal geoorloofd als je zwanger bent! Overigens heb ik daar nog nooit iets over gehoord; slapende liezen...
Gelefeliciteerd trouwens nog, fijne zwangerschap toegewenst!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:23:09 #258
105888 renzell
pi_23520321
ps- leuk Bix, enne... hoe groot is ie nu? En wat is Hb eigenlijk?
pi_23522566
HB=hemoglobine, heeft met het ijzergehalte te maken. zie hier voor meer info.
pi_23522843
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:30 schreef Xanthe het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat deze gyn daar erg makkelijk in is , maar dat je verder absoluut niet blij bent als je hem hebt als ie je gaat retoucheren Hij schijnt behoorlijk grote handen en dikke vingers te hebben.
Dat is inderdaad een bekend verhaal Iedereen in de buurt van Winschoten weet dat ikke heb natuurlijk zelf geen ervaring, mijn twee schoonzussies hoorde ik hier ook al over

S&S zet hem op. Sterkte met wachten!
pi_23523028
Kozakken: de tas staat al klaar hoor Stond al 3 weken klaar overigens... Ik hoop ook zo dat het vannacht gaat beginnen.... Maar ja, ik kan beter nergens vanuit gaan, want anders valt het allemaal zo tegen. Mensen, tis zoooo rete-spannend.
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:18:49 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23523103
Bixister: geen nieuws helaas...af en toe een wee en af en toe gewoon buikkrampen...en veel frustratie...(tja...)

Snowww....doe maar rustig aan - goed op je zelf letten nu je zwanger bent, dat MAG maar MOET eigenlijk ook he!!! Niet alleen voor de baby hoor...ZEKER ook voor jezelf!

renzell: inderdaad heeft Hb met ijzergehalte in je bloed te maken - vooral later in de zwangerschap schijn je daar een tekort aan te kunnen krijgen. Zwangerschapsvitaminen hebben altijd ijzer in zich en ze raden aan om vooral aan het einde van de zwangerschap daarom of extra ijzer of die zwangerschapsvitaminen in te nemen. Ik vergeet het trouwens altijd...en voel me gewoon best goed. Wel moe de laatste tijd, maar dat heeft een andere reden!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:21:55 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23523167
Zouden ze eigenlijk niet voor verloskundigen en gynaecologen een regel moeten hebben: GEEN grote handen en een bepaald maximum gewicht? Wel zo aardig voor de bevallende vrouwen...

Ik vond het toucheren alle keren heel erg vervelend en pijnlijk. En ben nu al door vier verschillende mensen daar pijngedaan. Wel was het de laatste keer minder pijnlijk, maar misschien was dat door het uitrekken
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:32:41 #264
105888 renzell
pi_23523440
Ai, lijkt me maar niks fijn! Zeker niet als het dalijk een of andere kerel is die daar met z'n hand in ligt te wroeten, om het maar even oneerbiedig te zeggen...
Maarre... grote handen, ja, die zouden absoluut verboden moeten worden!!!!!
Wanneer in de zwangerschap gaan ze dat voor het eerst doen Suzanna?
Ikke ben nu bijna 22 weken... moet ik me al mentaal gaan voorbereiden?
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:38:56 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23523594
Dat verschilt per zwangerschap denk ik renzell. Toen ik met 26 weken naar het ziekenhuis ging vanwege de harde buiken, hebben ze inwendig even gevoeld, of de baarmoedermond verstreken was. Maar ik had gelukkig wel vrouwen met niet te grote handen
Maar zolang je zwangerschap gewoon probleemloos verloopt, hoef je er nog niet 'bang' voor te zijn lijkt me. Pas tegen de tijd dat de bevalling eraan zit te komen gaan ze dan controleren.
©Dumbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:41:04 #266
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23523656
Snakelady gefeliciteerd mooie naam ook hoor Seline
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:41:20 #267
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23523663
Nou...bij mij deden ze het met 32 weken omdat ik dacht dat ik vruchtwater had verloren...toen kreeg ik ook een onderzoek met een eendenbek. Maar bij mij is het extra pijnlijk want het hoort eigenlijk alleen vervelend aan te voelen. Dus maak je geen zorgen!!
Normaal gesproken voelen ze dat alleen als je aan het bevallen bent, om te voelen of je al ontsluiting hebt...dus wees niet bang hoor!

Oh, btw...het is inderdaad niet leuk als het kerels zijn...dat is toch vervelender op de één of andere manier. Ik werd toen (met 32 weken) geholpen door een co-assistent én een gynaecoloog, dus er stonden TWEE (nou ja, mijn man meegerekend eigenlijk DRIE) mannen bij het onderzoek...maar ja, het moest gewoon gebeuren en het was ook snel over dus heb ik er maar niet zo zwaar aan getild. En dat terwijl ik eigenlijk heel preuts ben ...
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:44:42 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23523743
Suzanna, is er nog een speciale reden voor dat het bij jou extra pijnlijk is dan?
Ze kunnen wel zeggen dat het alleen vervelend hoort te zijn, maar iedereen vrouw is natuurlijk anders. Je moet in elk geval proberen te ontspannen, hoe moeilijk dat in zo'n situatie ook kan zijn. Want als je gespannen bent span je die spieren daar aan, waardoor het alleen maar pijnlijker wordt. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan soms he...
©Dumbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:46:31 #269
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23523799
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:21 schreef bixister het volgende:
'buix' is net weer even gecontroleerd door de VK; alles prima, Hb nog vrij hoog (8.8), bloeddruk mooi laag (70/125). baby groeit goed en ze liet met een pop zien hoe groot hij nu ongeveer is, erg leuk om te zien.

stiekemerd veel succes! (en suzanna, nog nieuws?)
Vrij hoog ... heel hoog!!! Menig zwangere zal jaloers op je zijn, lekker hoog, heb je een beetje een buffertje voor na de bevalling
Hyves!
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:49:09 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23523865
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:41 schreef Suzanna het volgende:
Oh, btw...het is inderdaad niet leuk als het kerels zijn...dat is toch vervelender op de één of andere manier. Ik werd toen (met 32 weken) geholpen door een co-assistent én een gynaecoloog, dus er stonden TWEE (nou ja, mijn man meegerekend eigenlijk DRIE) mannen bij het onderzoek...maar ja, het moest gewoon gebeuren en het was ook snel over dus heb ik er maar niet zo zwaar aan getild. En dat terwijl ik eigenlijk heel preuts ben ...
En toch kan ook dat per man en vrouw verschillen. Ik moest toen met 27 weken voor na-controle, en kreeg toen oa een echo en een inwendige echo. Door een man, vrij jong nog wel, arts-assistent. Hij was heel aardig, deed heel voorzichtig, etc. Met de echo zag ie dat het hartje zo mooi was en daar wilde ie een filmpje van maken om aan studenten te laten zien, dus haalde hij iemand anders erbij: een vrouw. Die ging toen ook even zelf echo-en (uitwendig dus wel) en zij zat echt heel hard ermee in m'n buik te duwen! Deed echt een beetje pijn, en kreeg er zelfs een harde buik van (terwijl dat de reden was dat ik überhaupt naar het ziekenhuis moest ) Dus toen had ik liever die man he
©Dumbo
pi_23524125
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:46 schreef Loena-tik- het volgende:
Vrij hoog ... heel hoog!!! Menig zwangere zal jaloers op je zijn, lekker hoog, heb je een beetje een buffertje voor na de bevalling
ze deed er inderdaad heel enthousiast over. ik vind het wel grappig dat ik op dat soort dingen alom beter 'scoor' dan in de vorige zwangerschap. je zou juist denken dat ik met zo'n kleintje erbij wat extra vermoeid zou zijn etc., maar het lijkt eerder andersom. volgens de VK heeft dit ermee te maken dat mijn lichaam nu 'gewoon' beter weet wat het 'aanmoet' met zo'n zwangerschap, het is er a.h.w. beter op ingesteld. had jij dat ook Loena?
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:08:37 #272
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23524358
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:00 schreef bixister het volgende:

[..]

ze deed er inderdaad heel enthousiast over. ik vind het wel grappig dat ik op dat soort dingen alom beter 'scoor' dan in de vorige zwangerschap. je zou juist denken dat ik met zo'n kleintje erbij wat extra vermoeid zou zijn etc., maar het lijkt eerder andersom. volgens de VK heeft dit ermee te maken dat mijn lichaam nu 'gewoon' beter weet wat het 'aanmoet' met zo'n zwangerschap, het is er a.h.w. beter op ingesteld. had jij dat ook Loena?
wat Hb betreft niet, maar ik was ook (wederom ) gestopt met roken en daar keldert je Hb ook enorm van, dieptepunt lag op 6.6, terwijl ik normaal(in niet zwangere staat zeg maar) rond de 8.6 zit.
Hyves!
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:12:31 #273
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23524459
wat is hb ook alweer? ijzer toch?? is dat zo ja Loena dat dat daalt als je stopt met roken? mijnes was laatste x (als dat hetzelfde is) 7.4, wil niet weten wat het geweest moet zijn dan toen ik nog rookte

ow en Loena, ben je nu nog gestopt
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:24:46 #274
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23524735
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:12 schreef Martineke het volgende:
wat is hb ook alweer? ijzer toch?? is dat zo ja Loena dat dat daalt als je stopt met roken? mijnes was laatste x (als dat hetzelfde is) 7.4, wil niet weten wat het geweest moet zijn dan toen ik nog rookte
Als je rookt heb je meer rode bloedcellen nodig om voldoende zuurstof te binden, er zit namelijk een stofje in nicotine dat plek in beslag neemt aan je rode bloedcellen zeg maar( ten koste van de plek van zuurstofmoleculen). Dus als je stopt met roken zakt het Hb.
quote:
ow en Loena, ben je nu nog gestopt

Ehhh, neuh maar ik rook maar weinig hoor.
Hyves!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 20:37:08 #275
81992 Githa
pi_23525042
Even een vraagje tussen de bevallingen door

Ik ben al twee dagen zodra ik ga liggen , dus voornamelijk s'nachts en in de avond, misselijk en moet dan steeds rennen naar de wc. Het vreemde is dat er alleen ontzettend veel vocht uitkomt en verder niks Het lijkt ook wel of mijn lichaam helemaal geen vocht opneemt.
kan misselijkheid/ overgeven iets te maken hebben met de zwangerschap of is het gewoon iets waar ik toevallig last van heb.
Dit omdat ik ook veel last heb van mijn buik...het gevoel of er een strakke band omheen zit en ik wil ook niet gelijk aan de telefoon hangen bij de VK daarbij komt zij meestal toch niet verder als "rustig aan doen".
ohwja, de dingen die ik vond stinken tijdens de eerste 3 maanden ..... de houten meubels en koffie o.a. vind ik nu ook ineens weer misselijk makend stinken ???? vreemd hoor zou dat verband hebben of gewoon nog vers in het geheugen liggen...
pi_23525128
githa ik heb de laatste dagen af en toe behoorlijk last van maagzuur, ook tot kotsens toe. (ook vaak erger als ik lig). misschien is dat het? dat gevoel van een strakke band is wel iets om snel te laten weten hoor, zou op zwangerschapsvergiftiging kunnen duiden. dus misschien toch maar even de VK bellen.
pi_23525188
Is het lekker voor je om wat hoger met je hoofd te liggen, dan zakt het zuur meer, en komt het niet zo makkelijk omhoog.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:44:10 #278
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23525203
Zou gewoon ff bellen Githa, van dat meer rusten verhaal word je ook niet veel wijzer idd probeer te benadrukken dat het je niet lekker zit. Dat bandgevoel( in combi met die misselijkheid) vind ik eigenlijk niet iets om iemand lang mee te laten lopen, maar dat is mijn bescheiden mening.
Hyves!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 20:45:54 #279
81992 Githa
pi_23525256
pfff ik hoop niet dat het iets blijvends is want ik kan gewoon geen eten of drinken zien maagzuur heb ik ook wel vaker gehad, dat voelde toen wel anders maar goed dat kan misschien ook wel veranderen naar mate je verder komt. We zullen het er toch mee moeten doen maar het is wel fijn om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken

Als ik morgen nog steeds last heb van mijn buik ga ik toch maar even bellen denk ik, thnx
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 20:47:27 #280
81992 Githa
pi_23525281
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:43 schreef melonovy het volgende:
Is het lekker voor je om wat hoger met je hoofd te liggen, dan zakt het zuur meer, en komt het niet zo makkelijk omhoog.
Het is geen zuur dat voelt anders, het is echt misselijkheid
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:49:36 #281
103793 kozakken
Living the life
pi_23525324
Zou ik zeker doen Githa.. Vooral dat band om de buik gevoel. Dat moeten ze absoluut heel serieus nemen. Anders morgenvroeg voor de zekerheid even wat ochtendurine opvangen. (Daar kun je je nu alvast op voorbereiden.) Kun je dat in ieder geval op eiwit laten checken. (Is ook geen domme vraag. Dat moeten ze ook echt serieus nemen hoor!)

Gewoon bellen!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 20:53:16 #282
81992 Githa
pi_23525408
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:49 schreef kozakken het volgende:
Zou ik zeker doen Githa.. Vooral dat band om de buik gevoel. Dat moeten ze absoluut heel serieus nemen. Anders morgenvroeg voor de zekerheid even wat ochtendurine opvangen. (Daar kun je je nu alvast op voorbereiden.) Kun je dat in ieder geval op eiwit laten checken. (Is ook geen domme vraag. Dat moeten ze ook echt serieus nemen hoor!)

Gewoon bellen!
Controle op eiwit staat toch in verband met je bloeddruk ? .... die is iig niet hoog 120/70 of zeg ik nu iets raars ?
ik denk altijd zo vlug dat ik ze lastig val en ik me aanstel ...ik weet het , ik weet het ...niet doen
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:08:08 #283
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23525812
Maarre....Stiekie doe je nog een beetje bevallen of hoe zit dat?

edit: Githa je je zegt niets raars hoor!
Hyves!
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:13:38 #284
1087 Merisse
broddeltante
pi_23525986
Controle op eiwit is i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en daar zou dat bandgevoel om je buik ook op kunnen duiden. Laten we hopen van niet Githa.

Stiekemurd als je vannavond of vannacht stiekum bevalt wens ik je heel veel succes !!!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:24:29 #285
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23526324
Githa, je bloeddruk kan heel snel stijgen, vergis je daar niet in!
Ik zou zeker morgen ff bellen en je bloeddruk op laten nemen door de vk en meteen je urine even na laten kijken hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:34:07 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_23526663
Githa, ik heb nooit zo veel last gehad van misselijkheid als jij. Jij had het de eerste maanden toch ook heel erg? Ik wel misselijk en weinig trek in eten enzow, en na 16 weken was dat wel over. Daarna kreeg ik juist veel meer trek. Maar daarna heb ik wéér een periode gehad dat ik echt geen trek had en misselijkheid. Was bij hetzelfde als mijn eerste maanden. Dus dat kán er wel bij horen.

Dat van die strakke band om je buik heb ik geen last van gehad. Maar ik zou morgenochtend toch even bellen. Beter te vaak dan te weinig bellen, toch?

Sterkte
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 21:49:08 #287
81992 Githa
pi_23527084
Tex, idd in het begin was het ook zo erg dat ik van die zetpillen kreeg om wat binnen te kunnen houden. Hoop toch niet weer die kant op te gaan maar goed zelfs al is dat wel, het is iig niet ernstig ofzo.
Dan bel ik morgen toch maar even als het niet minder is geworden naar de VK.
Thnx voor de reacties

Stiekemurd voor het geval je deze nacht van plan bent om te bevallen heel veel sterkte meis Ik heb wel pas op morgenavond gegokt maar ik heb het nog nooit goed gehad dussuh
pi_23529043
Githa, echt even bellen morgen hoor, vooral het strakke band gevoel lijkt me niet goed !

Tegen maagzuur schijnt cola te helpen trouwens.. Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd..

Snowwww bij de Ikea hebben ze hele leuke draakjes lakentjes en niet duur !
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:51:24 #289
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23529192
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:47 schreef Ladybos het volgende:
Githa, echt even bellen morgen hoor, vooral het strakke band gevoel lijkt me niet goed !

Tegen maagzuur schijnt cola te helpen trouwens.. Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd..

Snowwww bij de Ikea hebben ze hele leuke draakjes lakentjes en niet duur !
Het word toch afgeraden om cola te drinken als je zwanger bent.
Je mag ook gewoon een rennie nemen.Vertelde de huisarts ons.
(Hans teeuwen)
pi_23529706
Waarom wordt cola afgeraden ? Vanwege de caffeïne ? Dan zou je caffeïnevrije cola kunnen proberen Rennie's werken niet bij mij in ieder geval, dus ik ga vanavond aan de cola light zonder caffeïne
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:08:50 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23529817
Cola helpt meer tegen misselijkheid...maagzuur wordt er juist door opgewekt (bij mij in ieder geval) omdat er koolZUUR inzit...(klinkt logisch?)

Githa - ik ben in het begin ook zo misselijk geweest dat ik zetpillen moest hebben. Nou ja, dat begin heeft trouwens wel heel lang geduurd, ongeveer 6 maanden. Da's nog maar kort geleden voor m'n gevoel maar ben ZO blij dat ik die erge misselijkheid niet meer heb...moet nog wel op tijd eten om het te voorkomen, maar dat is gewoon wel logisch.
Heel veel sterkte..ik weet hoe het voelt en voel met je mee! En inderdaad...gewoon bellen als je ergens bezorgd over bent, daar zijn verloskundigen voor en anders hadden ze dit vak niet moeten kiezen!! (That's my humble opinion)
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:11:39 #292
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23529946
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:08 schreef Suzanna het volgende:

Githa - ik ben in het begin ook zo misselijk geweest dat ik zetpillen moest hebben. Nou ja, dat begin heeft trouwens wel heel lang geduurd, ongeveer 6 maanden. Da's nog maar kort geleden voor m'n gevoel maar ben ZO blij dat ik die erge misselijkheid niet meer heb...moet nog wel op tijd eten om het te voorkomen, maar dat is gewoon wel logisch.
Mijn vrouw is nu 30 weken zwanger,zij heeft het geluk nog niet misselijk geweest te zijn.
Dat scheelt een hoop als ik jullie zo eens hoor.
Zal geen pretje zijn om je constant misselij te voelen en te zijn
(Hans teeuwen)
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:14:17 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23530046
Ik ben zelfs 6 maanden bijna niet de deur uitgeweest - telkens als ik iets afgesproken had ging het niet door omdat ik zo misselijk was dat ik bijna kotsend de deur uit liep (en dus weer terug)...
Maar niet getreurd, er komt een lief klein BABY'TJE aan!!!!!!

En dat moeten we allemaal maar in ons achter(of vóór)hoofd houden....

dinsdag 23 november 2004 @ 23:22:09 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23530320
Ladybos - ik vergat het te zeggen - maar Rennies zijn zelfs niet aan te raden tijdens de zwangerschap. Weet niet waarom eigenlijk, maar ik heb het gehoord. Je kunt bij de apotheek een drankje halen (Antagel heet het) tegen maagzuur en dat schijnt heel goed te helpen. Het is echter wel redelijk duur en gauw op. Je kunt ook MAGNESIUM tabletten halen, die heb ik nu en helpen goed. Ze zijn ook heel erg goedkoop (te vergelijken met de prijs van paracetamol). Misschien een idee om te proberen? Gewoon vragen bij de apotheek. Er staat ook in de bijsluiter dat het zonder problemen tijdens de zwangerschap gebruikt kan worden.
pi_23530506
Suzanna, klinkt inderdaad wel logisch, van de koolzuur Toch zweert een vriendin van mij erbij tegen maagzuur..

Magnesium slik ik al, weliswaar voor iets geheel anders maar dat doet niet ter zake Maar misschien is die Antagel wat voor me dan, ik heb er niet zo heel veel last van hoor maar ik vind het zó ontzettend smerig, dat zure gal in je mond. Ik heb in ieder geval een beker melk naast mijn bed staan, dat helpt ook wel een beetje, en ik zal mijn hoofd wat hoger leggen, maar ik weet niet of mijn nek daar niet tegen gaat protesteren (ik heb een whiplash dus nekspieren zijn altijd heel gevoelig).
pi_23530640
Spannend, dames op springen, maar ik val hier even binnen voor Githa. Ga alsjeblieft morgenochtend gelijk de vk bellen. En als je je vannacht ook maar ietsepietjes rotter gaat voelen, ook direct bellen! Met name als dat bandgevoel erger wordt, als je opeens erge hoofdpijn krijgt, tintelende vingers krijgt, of lichtflitsen gaat zien. Ik wil je niet in paniek maken, maar neem die dingen alsjeblieft heel serieus.
Overigens kwam bij mij aan het einde van de zwangerschap (laatste twee maanden) de misselijkheid ook weer in alle hevigheid terug. Dat kwam voor een groot deel toch door het maagzuur, want toen ik daar middelen tegen kreeg (eerst antagel, later zantac) werd het een stuk beter. Hoeft dus niets te betekenen, maar trek alsjeblieft aan de bel. Je bloeddruk kan in heel korte tijd opeens omhoog schieten.
mooi he, alles
pi_23530704
Overigens mag Rennie tegenwoordig wel. In Duitsland adverteren ze er zelfs meer als handig middeltje tijdens de zwangerschap. 't is geloof ik ook voornamelijk magnesium. Met magnesium moet je trouwens wel in de 37e week stoppen, want het onderdrukt weeën (ook erg goed middeltje tegen harde buiken en nachtelijke beenkrampen)
mooi he, alles
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:37:05 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_23530835
Is dat zo, Phileine?? Wow...ik zal t maar niet meer slikken dan ;-)... heb geen behoefte aan weeënremmers...
Zo zie je maar weer, ik leer hier elke dag iets bij ;-) !!!!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:43:39 #299
61800 Rottdog
pi_23531061
Ohw spannend Stiekemerd ik ben toen s'morgens gestript en s'nachts tegen 1 uur weeën, die dag is Zoë ook geboren

Hier in het ziekenhuis gebruikten ze voor de moeders de oorthermometer en voor de baby's de digitale bips thermometer
pi_23531177
het schijnt inderdaad dat die oordingen moeilijker zijn bij hele kleine babies. Die hebben ook nog zulke kleine oortjes
Je moet ook echt met zo'n ding om leren gaan, daarom worden ze vaak afgeraden. Ik heb een tijdje beide dingen gedaan, dus rectaal en in haar oor om te kijken wanneer ik het goed had, en nu snap ik het wel. Maar als je hem niet goed hebt, krijg je hele rare temperaturen.
mooi he, alles
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:47:55 #301
24361 Neva
Mania lovin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')