quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:57 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee joh, vanmiddag om 17.00 uur
jazeker en die willen zich ook allemaal best over de zaak buigen ( mijn schoonvader heeft dat ook jaren gedaan en is dus goed op de hoogte van dat soort zaken) maar het feit ligt er wel dat zoiets niet binnen een maandje geregeld isquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:39 schreef Stiekemurd het volgende:
Jeetje Githa ik lees nu ook van je babykamer.
Heb je ook niet iets van rechtsbijstand?
[jufmodus]tirannetje, handig dat jij aardig thuis bent in wetsartikelen enzo. studeer je rechten? dan lijkt he me extra van belang dat je het woord 'mits' niet verwart met 'tenzij'. mits betekent nl. 'op voorwaarde dat', het tegenovergestelde van tenzij dus. [/jufmodus]quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:20 schreef Tirannetje het volgende:
Aangezien je in eerste instantie een andere babykamer hebt gekregen dan daadwerkelijk als showmodel staat hoef je niet accoord te gaan met deze aankoop, mits er in de voorwaarden staat dat het zou kunnen afwijken. Wat mij erg sterk lijkt, want anders zet je 1. geen demo's neer en 2. moeten ze je daar ook voor inlichten.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:36 schreef bixister het volgende:
[..]
[jufmodus]tirannetje, handig dat jij aardig thuis bent in wetsartikelen enzo. studeer je rechten? dan lijkt he me extra van belang dat je het woord 'mits' niet verwart met 'tenzij'. mits betekent nl. 'op voorwaarde dat', het tegenovergestelde van tenzij dus. [/jufmodus]![]()
I knowquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:
tirannetje, ontbinding van de koop zal in dit geval het probleem niet zijn, maar Githa wil dit kamertje, en het liefst NU![]()
Zwangerschap en geboorte deel 114quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:41 schreef Tirannetje het volgende:
I know.
Wow, fijn dat het allemaal toch nog in orde is gekomen ik ga ervan uit dat het nu allemaal goed gaat hoorquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:57 schreef Githa het volgende:
maaruh alles is uiteindelijk in orde gekomen met dank aan mijn schoonvader.
Hoeveel weken ben je nu dan??quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:45 schreef Snowwww het volgende:
Zowww, ik voel me al ietsje geruster.
Maar het blijft natuurlijk spannend
ik heb mezelf uitgerekend op 15 juli, eens kijken waar de verloskundige over 6 weken op uit komt
* miss_dynastie zal dat onthouden voor als Githa aan de beurt isquote:Op zaterdag 20 november 2004 08:24 schreef Githa het volgende:
stiekemurd, eigenlijk moeten we je meldplicht verleggen naar 7.00 in de ochtendoffuh is het al zover ? .......
![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2004 09:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
* Githa zal dat onthouden voor als Githa aan de beurt is![]()
Beetje rustig geslapen, meis?
Edje je weet dat je dan hier Foto's van de kinderkamer deel 6 al je foto's van voor en na kwijt kan hè? dat is vooral leuk voor jezelfquote:Op vrijdag 19 november 2004 22:28 schreef edje34 het volgende:
Bij ons begint het nu ook al op te schieten.
Mijn vrouw is nu 30 weken zwanger,volgende week gaan we de babykamer in orde maken.
Heb even gekeken, en volgens mij hebben we alleen nog maar een bedzeiltje (een kleintje voor in de wieg), hydrofiele washanden, en een digitale thermometer nodigquote:Op zaterdag 20 november 2004 10:57 schreef Luchtbel het volgende:
Wat voor kleine dingetjes heb je nog nodig Tex? Een vriendin van mij doet veel babyspullen weg misschien kan ik je helpen
Kerstkindje had ik al gereserveerdquote:Op zondag 21 november 2004 11:03 schreef Stiekemurd het volgende:
Whoopie Suzanna veel succes meid!!
Hier niks hoorHet wordt gewoon een Kerstkindje.
Dank je! Is ze niet kjoet?quote:Op zondag 21 november 2004 15:19 schreef Rottdog het volgende:
ps:bubbelebabe wat een schetige avatar
Het rommelt al een tijdje flink in jouw buik, tex. Ik ben ook eens benieuwd hoelang het nog gaat duren...quote:Op maandag 22 november 2004 11:40 schreef texelonia het volgende:
Ik heb vanacht niet zo best geslapen. Had vaag gerommel in m'n buik, maar kan het niet goed omschrijven. Het waren niet echt krampen, maar het deed wel pijn. En heb zooooveel harde buiken, het lijkt bijna één constante harde buik waar geen einde aan komt.. Maar heb er wel steeds half doorheen geslapen. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat
Hmmmm, ik heb vier uur voordat ik beviel nog hysterisch geroepen dat die baby er toch noooooit uit zou komen( ik liep op dat moment twee weken over tijd, de weeen zetten maar steeds niet door). Neem maar van mij aan die baby komt er echt wel uit hoor( zelfs een baby van bijna tien pondquote:Op zondag 21 november 2004 17:16 schreef AnnieBaby het volgende:
Hmm, als ik die verhalen lees over zo lang over tijd lopen, krijg ik altijd de kriebels. Heb nu zo'n gevoel dat ik met niet kan voorstellen dan mijn kindje er ooit uitkomt en heb ook echt het gevoel dat het nog wel lang kan gaan duren. Hebben/hadden andere meiden dat ook?
Mannenquote:Op maandag 22 november 2004 13:20 schreef Martineke het volgende:
knip
Toen ik 26 weken zwanger was kreeg ik heel veel last van harde buiken paar dagen achter elkaar, werden heel regelmatig (elke 10 minuten) en zelfs pijnlijk. ben toen naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het geen weeën waren, en dat waren het toen niet. Sindsdien moest ik ruztig aan doen, heb sindsdien dus ook niet meer gewerkt. De harde buiken zijn gebleven, wel veel minder dan die paar dagen toen, maar sommige dagen wel weer wat erger.quote:Op maandag 22 november 2004 14:27 schreef Suzanna het volgende:Texelonia...heb je dat vaak gehad, die pijnlijke harde buiken die lang duren? Dat lijkt namelijk wel erg op een wee hoor...sterkte maar!
Nog twee weken. het gaat echt hard hoor...quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:00 schreef AnnieBaby het volgende:
Jolene, met mij gaat het goed hoor. Merk dat ik steeds meer krampen krijg en dingen voel, maar niks serieus hoor. Stel me ook in op mijn uitgerekende datum van 7 december en als er iets voor zou gebeuren zou dat alleen maar mooi zijn.
Heel veel s^de komende 2 wekenquote:Op dinsdag 23 november 2004 09:05 schreef jolene het volgende:
[..]
Nog twee weken. het gaat echt hard hoor...
Wel spannend..al die kleine tekens...
Ik heb het inderdaad gauw weggestopt, samen met de fopspeen ;-) ... Ik weet niet waarom, heb er een hekel aan om baby's met zo'n speen te zien...misschien omdat ik vaak ook oudere kinderen er nog mee zag en dat vind ik dus géén gezicht. Maar ja, ik kan het natuurlijk anders doen als het niet nodig is.quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:49 schreef kozakken het volgende:
Anders zet je het toch gewoon in de kast en kijk je er niet meer naar om?
Dingen die zowiezo handig zijn om in huis te hebben: koffie! (voor alle gasten naderhand) en wat lekkers voor erbij. Verder heb ik dat gedeelte niet helemaal echt goed meegekregen.
Je kan het bij de supermarkt gewoon uitleggen. Zo'n pak muisjes is 'verzegeld' weet ff niet een beter woord te verzinnen, maar je kan dus zien als ie open is gemaakt en als je uitlegt dat het geslacht niet helemaal zeker is en je graag allebei mee wil nemen en er dan een wil ruilen, kan dat bij de meeste supermarkten welquote:Op dinsdag 23 november 2004 09:53 schreef Suzanna het volgende:
Verder hebben we eigenlijk geen dingen in huis voor gasten...maar we moeten natuurlijk ook beschuit en muisjes gaan kopen (jaja) maar ja...blauw of roze? We weten wel REDELIJK zeker wat het wordt, maar ze kunnen het nooit écht met zekerheid zeggen, natuurlijk. Dus als het dan een grote verrassing wordt (zowiezo natuurlijk, maar ik bedoel dan het geslacht) is het niet handig om al in huis te hebben....!!
Mijn man ging ook even snel de muisjes kopen, hij kwam alleen met roze thuisquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef bixister het volgende:
ach, een paar pakken muisjes zijn toch zo gekocht als de baby er eenmaal is?
Van de spulletjes van je vriendin? Had ik gezien ja, had ik ook op gereageerd dacht ik..quote:Op maandag 22 november 2004 23:53 schreef Luchtbel het volgende:
Tex had je m'n aanbod nog gezien?
Ik zou dat bedzeiltje laten zitten hoor, als je een kraamverzorgster hebt die volgens de boekjes werkt trekt ze hem er meteen weer uitquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Van de spulletjes van je vriendin? Had ik gezien ja, had ik ook op gereageerd dacht ik..
We hebben eigenlijk alleen nog hydrofiele washanden nodig, een bedzeiltje (een kleintje voor het wiegje), en een digitale thermometer.
Je mag mij SMSen als je wilt, als ik namelijk niet bij een computer kan kan ik het altijd aan Lois of BE doorsmsen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:59 schreef Stiekemurd het volgende:
Ow ja maar ik moet 48 uur na de bevalling nablijven he.
Ik hoop dat mijn vriend jullie zal inlichten (of via de eigen site), maar dat weet ik niet zeker. Heb wel de inlogcodes aan scherm geplakt, maar jullie weten hoe mannen zijn soms.
Anders moet iemand mij maar even een 06 geven zodat ik kan sms-en.
Jah het was ook minder wat we nog moeten hebben dan ik had gedacht, dus dat valt mee. De wieg krijgen we dit weekend, m'n moeder heeft opnieuw bekleed en die was afgelopen weekend nog niet helemaal klaar.quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:50 schreef Suzanna het volgende:
Wow Texelonia...je hebt niet meer veel nodig hoor! Dat is ZO gehaald. We hebben gisteren nog een wiegdekentje gehaald, een oorthermometer (super handig!), en nog wat dingetjes...nu zijn we er zo ongeveer wel! Ook ziet de babykamer er nu netjes uit (wonder boven wonder) ook al istie nog niet helemaal af qua plankjes en versiering (helaas....)...
M'n man is nu ziek thuis maar ik ga hem niet laten klussen...hij is echt niet lekker!
We hebben wel het wiegje incl. matrasje geleend van mensen, dus is wel beetje lullig als het matrasje helemaal smerig terugkomt... Bovendien heb ik een info-map gekregen van de kraamzorg met o.a. een lijstje met benodigdheden, en daarin staat ook een bedzeiltje genoemd...quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:47 schreef Plunderbunny het volgende:
Ik zou dat bedzeiltje laten zitten hoor, als je een kraamverzorgster hebt die volgens de boekjes werkt trekt ze hem er meteen weer uit
Volgens de protocollen van de kraamcentra mogen er geen bedzeiltjes gebruikt worden vanwege het risico op warmtestuwing en verstikking. Ik heb als kraamverzorgster eigenlijk ook nooit een pasgeborene gezien die in zijn bed plaste/poepte.
/edit: oh ja, toch wel! Een keer toen de kersverse, zenuwachtige papa 'snachts de luier niet "te strak" durfde te doen
En dan nog is een molton (geen molton zeiltje) zat
Ik heb geen idee. Hebben ze niet gezegd en ik heb er niet naar gevraagd. Misschien is een oorthermometer minder nauwkeurig of betrouwbaar? Misschien dat iemand anders hier het antwoord weet...quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:14 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia...waarom werd een oorthermometer afgeraden? Ben ik wel benieuwd naar...we kunnen natuurlijk zó een gewone kopen...die zijn super goedkoop he?
In het ziekenhuis heeft dat denk ik met hygiene en tempo te maken. Je gooit het 'hoesje' weg en klaar.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:22 schreef Stiekemurd het volgende:
Gekke is dat ziekenhuis wel een oorthermometer gebruikt. Althans dat doen ze bij volwassenen. Of ze dat nu ook bij babies doen?....
In het ziekenhuis hier gebruiken ze andere oorthermometers, die dingen schijnen rete-duur te zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:22 schreef Stiekemurd het volgende:
Gekke is dat ziekenhuis wel een oorthermometer gebruikt. Althans dat doen ze bij volwassenen. Of ze dat nu ook bij babies doen?....
Je kan hem na de kraamtijd zeker nog genoeg gebruiken hoor! Altijd veel handiger voor kinderen die absoluut niet stil willen liggen met een thermometer in hun gatje.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef Suzanna het volgende:
Deze was ook redelijk duur...maar als hij niet nauwkeurig is... jammer dat we hem dan aangeschaft hebben!
en als ze kleuter en dwars zijn, zijn ze nog steeds ideaalquote:Op dinsdag 23 november 2004 12:38 schreef Karin het volgende:
[..]
Je kan hem na de kraamtijd zeker nog genoeg gebruiken hoor! Altijd veel handiger voor kinderen die absoluut niet stil willen liggen met een thermometer in hun gatje.
Bij mij staat het erbij .... liever geen oorthermometer omdat dit minder nauwkeurig is idd.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:19 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Hebben ze niet gezegd en ik heb er niet naar gevraagd. Misschien is een oorthermometer minder nauwkeurig of betrouwbaar? Misschien dat iemand anders hier het antwoord weet...
en neem voor in bad een groot glas tonic mee en ren ook gelijk de trap 4 x op en afquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:58 schreef Stiekemurd het volgende:
Karin: Ja het kwam echt zo over, u vraagt, wij draaien.
Snoopy: Jah ik voel echt ongi pijn.... onderin de buik en beetje rug.
Maar ja dat heb ik vaker gevoeld. Of dit nu ook komt van het strippenIk denk dat ik zo ook maar ff een badje ga doen en mijn Yoga boek er bij ga pakken
quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:06 schreef Stiekemurd het volgende:
de trap op en af rennen???????????????????????????????????????
pffffffff hebbie die buik gezien
Wowquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:52 schreef Stiekemurd het volgende:
Trouwens de Gyn vertelde me dat als ik wilde ik ook een ruggeprik kon krijgen of iets anders voor pijnbestriijding. Ik dacht altijd dat in NL ze daar niet zo happig op zijn. Overigens kan je dat 24/7 vragen en dat schijnt ook niet overal te zijn.
Dat is het Sint Lucas ziekenhuis in Winschoten.quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wow
Is dat toevallig hetzelfde ziekenhuis als nu in 'de Kraamafdeling'? Daar zei een arts ook: 'We kunnen nu over op pijnbestrijding', die vrouw wilde dat overigens niet, maar ik zat al te stuiteren dat ze het aanboden![]()
Ik weet niet wat ze daar kosten , maar ik heb van philips 1 die waterdicht is.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:23 schreef Karin het volgende:
Tipje: ik haal de mijne altijd bij de Action (Bram heeft er heel wat stukgeplast), daar zijn ze heel goedkoop!
quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:30 schreef Xanthe het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat deze gyn daar erg makkelijk in is , maar dat je verder absoluut niet blij bent als je hem hebt als ie je gaat retoucherenHij schijnt behoorlijk grote handen en dikke vingers te hebben.
Vrij hoogquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:21 schreef bixister het volgende:
'buix' is net weer even gecontroleerd door de VK; alles prima, Hb nog vrij hoog (8.8), bloeddruk mooi laag (70/125). baby groeit goed en ze liet met een pop zien hoe groot hij nu ongeveer is, erg leuk om te zien.
stiekemerd veel succes! (en suzanna, nog nieuws?)
En toch kan ook dat per man en vrouw verschillen. Ik moest toen met 27 weken voor na-controle, en kreeg toen oa een echo en een inwendige echo. Door een man, vrij jong nog wel, arts-assistent. Hij was heel aardig, deed heel voorzichtig, etc. Met de echo zag ie dat het hartje zo mooi was en daar wilde ie een filmpje van maken om aan studenten te laten zien, dus haalde hij iemand anders erbij: een vrouw. Die ging toen ook even zelf echo-en (uitwendig dus wel) en zij zat echt heel hard ermee in m'n buik te duwen! Deed echt een beetje pijn, en kreeg er zelfs een harde buik van (terwijl dat de reden was dat ik überhaupt naar het ziekenhuis moestquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:41 schreef Suzanna het volgende:
Oh, btw...het is inderdaad niet leuk als het kerels zijn...dat is toch vervelender op de één of andere manier. Ik werd toen (met 32 weken) geholpen door een co-assistent én een gynaecoloog, dus er stonden TWEE (nou ja, mijn man meegerekend eigenlijk DRIE) mannen bij het onderzoek...maar ja, het moest gewoon gebeuren en het was ook snel over dus heb ik er maar niet zo zwaar aan getild. En dat terwijl ik eigenlijk heel preuts ben...
ze deed er inderdaad heel enthousiast over.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:46 schreef Loena-tik- het volgende:
Vrij hoog... heel hoog!!! Menig zwangere zal jaloers op je zijn, lekker hoog, heb je een beetje een buffertje voor na de bevalling
![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:00 schreef bixister het volgende:
[..]
ze deed er inderdaad heel enthousiast over.ik vind het wel grappig dat ik op dat soort dingen alom beter 'scoor' dan in de vorige zwangerschap. je zou juist denken dat ik met zo'n kleintje erbij wat extra vermoeid zou zijn etc., maar het lijkt eerder andersom. volgens de VK heeft dit ermee te maken dat mijn lichaam nu 'gewoon' beter weet wat het 'aanmoet' met zo'n zwangerschap, het is er a.h.w. beter op ingesteld. had jij dat ook Loena?
quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:12 schreef Martineke het volgende:
wat is hb ook alweer? ijzer toch?? is dat zo ja Loena dat dat daalt als je stopt met roken? mijnes was laatste x (als dat hetzelfde is) 7.4, wil niet weten wat het geweest moet zijn dan toen ik nog rookte
quote:ow en Loena, ben je nu nog gestopt![]()
Het is geen zuurquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:43 schreef melonovy het volgende:
Is het lekker voor je om wat hoger met je hoofd te liggen, dan zakt het zuur meer, en komt het niet zo makkelijk omhoog.
Controle op eiwit staat toch in verband met je bloeddruk ? .... die is iig niet hoogquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:49 schreef kozakken het volgende:
Zou ik zeker doen Githa.. Vooral dat band om de buik gevoel. Dat moeten ze absoluut heel serieus nemen. Anders morgenvroeg voor de zekerheid even wat ochtendurine opvangen. (Daar kun je je nu alvast op voorbereiden.) Kun je dat in ieder geval op eiwit laten checken. (Is ook geen domme vraag. Dat moeten ze ook echt serieus nemen hoor!)
Gewoon bellen!
Het word toch afgeraden om cola te drinken als je zwanger bent.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:47 schreef Ladybos het volgende:
Githa, echt even bellen morgen hoor, vooral het strakke band gevoel lijkt me niet goed !
Tegen maagzuur schijnt cola te helpen trouwens.. Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd..
Snowwww bij de Ikea hebben ze hele leuke draakjes lakentjes en niet duur !
Mijn vrouw is nu 30 weken zwanger,zij heeft het geluk nog niet misselijk geweest te zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:08 schreef Suzanna het volgende:
Githa - ik ben in het begin ook zo misselijk geweest dat ik zetpillen moest hebben. Nou ja, dat begin heeft trouwens wel heel lang geduurd, ongeveer 6 maanden. Da's nog maar kort geleden voor m'n gevoelmaar ben ZO blij dat ik die erge misselijkheid niet meer heb...moet nog wel op tijd eten om het te voorkomen, maar dat is gewoon wel logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |