Xanthe duidelijke echo zeg .....
![]()
kan zowat de vormen in het gezichtje zien
* Githa is weer helemaal verliefd
Vanavond ook naar de Vk geweest. Hij was flink gegroeid en lag zoals elke keer met zijn hoofdje naar beneden, volgens de VK zijn favoriete houding
Bloeddruk was 120/70 en
weer 5 kg erbij We hadden eind oktober een echo gehad en nu hebben ze waarschijnlijk polydactylie geconstateerd bij ons hummeltje
![]()
kort gezegd een zesde vinger. Het zou gaan om een postaxiale polydactylie wat weer wil zeggen dat het aan de kant van de pink is.
Waarschijnlijk gaat het alleen om het linkerhandje en is het rechter handje "normaal". Afhankelijk van waar en hoe het zit kan dit verwijderd worden gelijk bij de geboorte door het afbinden van de zesde vinger. In sommige gevallen is het een volgroeide vinger met bot enzo en dan doen ze dat dus niet ...
We moeten nu een tweede screening gaan maken om te proberen alles wat beter te bekijken, alleen moet hij wel in beeld willen komen en even stil liggen
Tevens kijken ze dan naar de voetjes of daar alles in orde is. Het rechter voetje hebben ze heel snel in beeld gehad en zag er zover ze konden zien ook normaal uit.... even afwachten dus maar wel reuze spannend.
Ik weet dat dit helemaal niet levensbedreigend is voor ons hummeltje en misschien hoef ik me ook helemaal niet zo druk te maken maar het blijft altjd even slikken.....je hoopt toch stiekem altijd op dat "perfecte kindje " en als je hoort dat er een afwijking is, schrik je daar enorm van....
Voel me nu al schuldig dat ik mijn hummetje niet perfect vind
ooohw wat is dit moeilijk uit te leggen..... Je wordt ook erg onzeker omdat het in vele vormen kan komen...hoe gaat dat zich uiten ? .... is het gepaard met een syndroom ? .....kan het bij de geboorte afgebonden worden of niet, wanneer niet en hoe gaat dat dan in zijn werk? .... vervelende is ook dat hij gewoon niet stil wil liggen op die echo en dus blijft het gis werk of de rest ook wel in orde is en kan ik geen rust vinden in het antwoord \"Dat zal wel in orde zijn ".
*zucht*
![]()
Het is fijn dat je hier gewoon je verhaal even van je af kan schrijven ....