abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2004 @ 13:48:16 #1
24361 Neva
Mania lovin'
pi_22997118
Vervolg op Zwangerschap & Geboorte deel 112 (alarm!)

2004
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
14 december 2004: Suzanna
***21 december 2004: texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
31 januari 2004: Smirre
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
begin maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
29 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laaste van het vorige deel:

in thee zit ook cafeine texel..

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 09-11-2004 10:51:32 ]
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 13:49:16 #2
43556 miss_dynastie
pi_22997137
Tex, ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, ik hoop dat er vanmiddag al plek voor je is!
  maandag 1 november 2004 @ 13:53:10 #3
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_22997243
Denk zelf dat Stiekemerd moet blijven in het ziekenhuis tenminste ik moest daar plat

Tex rustig aan meis
pi_22998284
Van voedingscentrum.nl:
quote:
Zwangerschap en cafeïne

[...]

Het advies is om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.
Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer op de 100-150 mg cafeïne kom met de thee die ik drink. En dan niet eens elke dag... Maar goed, misschien is beebje er overgevoelig voor ofzow.

Ondertussen nog steeds niet gebeld
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_22998636
Nou drink ik altijd bisvruchtenthee van pickwick, en op de site van pickwick staat dat er in de Fruit & Kruid varianten helemaal geen caffeïne zit. Weet nu niet zeker of bosvruchten daar dan ook onder valt? Maar op de verpakking staat geen cafeïne genoemd bij de ingrediënten...

Naja, loop me er toch weer zorgen om te maken dus
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_22998729
Lieve Tex,
Ik weet dat het moeilijk is, maar wacht eerst het telefoontje af van de vk. Schrijf je vragen ondertussen op en die kan je dan ook aan haar stellen en misschien kan zij je gerust stellen. En verder kan ik je alleen een knuf en geven
pi_22999006
Ben net eindelijk gebeld. Moet donderdag voor extra controle naar andere verloskundige, als hartslag dan nog steeds hoog is, dán gaan ze pas een hartfilmpje maken...
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 15:27:11 #8
81992 Githa
pi_22999039
ohwjee Tex donderdag pas ....heb je wel kunnen vragen of het ernistig is enzo ?? anders heb je je tegen de tijd dat het donderdag is al veel te druk lopen maken
pi_22999279
Als het ernstig was hadden ze vast wel meteen een hartfilmpje laten maken neem ik aan.
En de verloskundige had meteen al gezegd dat het nog geen reden was om je druk om te maken, maar dat ze wel wilden weten wat de oorzaak was enzow.
©Dumbo
pi_22999558
hoe bereken je hoeveel cafeïne je binnenkrijgt? ik drink nog altijd 2 koppen koffie per dag bijvoorbeeld. (nou ja eigenlijk 4 maar 2 daarvan zijn cafeïne-vrij).
  maandag 1 november 2004 @ 15:59:27 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22999651
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:54 schreef bixister het volgende:
hoe bereken je hoeveel cafeïne je binnenkrijgt? ik drink nog altijd 2 koppen koffie per dag bijvoorbeeld. (nou ja eigenlijk 4 maar 2 daarvan zijn cafeïne-vrij).
Heb gegoogled op cafeïne, en toen kwam ik een site tegen die vertelde hoeveel cafeïne er in één kop thee/koffie zat.

340 mg per Liter koffie, 240 mg per Liter thee.
©Dumbo
pi_22999742
ah, tnx! nou aan een liter kom ik bij lange na niet dus dan zal ik wel onder de limiet zitten. en ik geloof dat bosvruchtenthee van Pickwick niet onder de 'fruit en kruid' reeks valt, maar het moet dacht ik wel op de verpakking staan of er cafeïne in zit?
  maandag 1 november 2004 @ 16:18:16 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22999997
Lijkt me ook dat dat er op zou moeten staan. Op de verpakking van Rooibos thee, ook van Pickwick, staat dan weer wel dat er géén vafeïne in zit.
Heb nu maar een mailtje gestuurd
©Dumbo
  maandag 1 november 2004 @ 16:28:10 #14
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23000182
Tex, kan wel zeggen dat je je geen zorgen moet maken maar dat is altijd makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan. Dan dus maar even dit: dat luisteren wat jouw verloskundige doet is altijd maar een momentopname, als je beebje net op dat moment lekker wakker is kan de hartslag verhoogd zijn. Een CTG zegt wat dat betreft iets meer, ze kijken dan meer naar het verloop van de hartslag en dan hebben ze juist het liefst een variabele lijn, dus dan weer een wat hogere hartslag en op een volgend moment weer wat lager. Trouwens zelfs een CTG vind ik persoonlijk een beetje een wassen neus, ok je ligt dus een half uur aan het CTG daar rolt dan een lijntje uit waaruit je kunt opmaken hoe je kindje het maakt, op dat moment, het zegt dus niets over die tijd daarna( klinkt misschien wel een beetje naar, maar is wel de realiteit). Nee, ik denk persoonlijk dat de beweeglijkheid van je kind veeeel meer zegt. Maar meid als je je zorgen maakt is dat gewoon rot en dan zou ik zeker proberen of je vk wat eerder even cortonen kan luisteren, kleine moeite toch? Dan hoef jij je niet meer druk te maken( want die hartslag is de volgende keer gewoon weer wat lager hoor ) En je gaf het zelf al aan, je vk had er ook niet veel haast mee, dus...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 1 november 2004 @ 17:30:26 #15
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23001493
He, hoe hebben jullie dat nou gedaan tijdens jullie verlof of het verlof wat je nu nog hebt? Het is nu mijn tweede week en ik vind het erg saai en wennen. Merk dat ik vooral de tijd heb en neem of flink te piekeren. Weet wel dat afleiding helpt maar vind toch ook dat ik moet rusten.
Heeft iemand goede tips?
Heb vandaag ook echt een beetje een baaldag...
  maandag 1 november 2004 @ 17:50:28 #16
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23001967
Sterkte, AnnieBaby! Ik vond het verlof uiteindelijk lekker, maar idd, wel veel tijd om na te denken... Ik had verlof in de zomer en gelukkig hadden veel vriendinnen tijd om met mij op het terras te gaan zitten. Misschien kun jij een variant verzinnen van video's of dvd's kijken met veel potten thee?

Stiekemerd, klote, he, als je idee van de bevalling verandert? Ik vond het ook niet leuk dat ik niet thuis kon bevallen, maar het hele ziekenhuis-verhaal is me heel erg meegevallen. En ik moest notabene nog wel 4 dagen blijven (keizersnee). Hoop voor jou dat je bloeddruk toch nog zakt! En dat je lekker thuis mag werpen !
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23002522
Tijdens mijn verlof was het zomer en heb ik heeeeeel veel buiten gezeten met een goed boek en mijn laptop. Verder alle babykleertjes gewassen en gestreken. Veel mensen op de koffie gehad. Gewinkeld, uitgeslapen, mezelf verwend met een lekker bad en maskertjes. Naar de kapper geweest. Eh, nou meer weet ik niet te verzinnen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_23004636
Vraagje (again) als ik een stukje loop , krijg ik onderin mijn buik een rare stekende pijn.
Ik ga het dus zowiezo even aankaarten as. donderdag in het ziekenhuis , maar hebben meer zwangeren hier last van?
Zodra ik ga zitten zakt het langzaam weer weg.
pi_23006270
Xanthe, dat heb ik eigenlijk altijd ervaren als bandenpijn...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 1 november 2004 @ 21:01:35 #20
2628 Karin
pi_23006660
Tex mijn ervaring is met verloskundigen dat ze je echt acuut doorsturen naar het ziekenhuis als ze het niet vertrouwen. Maar ik kan me voorstellen dat je je er behoorlijk zorgen om maakt. Sterkte met wachten tot donderdag

Anniebaby ik vond de eerste weken van mijn verlof ook vreselijk. Verveelde me behoorlijk. Gelukkig was Lois ook thuis en gingen we elke dag een rondje door het dorp zodat ik nog wat afleiding had en kon ik tenminste overdag ook nog eens met iemand praten (iedereen werkt voor de rest fulltime). Maargoed ik moest echt wennen aan een ander ritme. Na een aantal weken was ik er wel aan gewend en ik kon ook niet anders meer want na een wasje opvouwen moest ik al een uur plat dus zag ik eindelijk in dat ik echt niet meer kon werken.
  maandag 1 november 2004 @ 21:07:40 #21
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_23006861
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook inderdaad dat het een kwestie van wennen is. Ga wel morgen proberen wat te doen als ik merk dat ik ga piekeren (fietsen ofzo) en niet op de bank liggen staren, want dat werkt niet. Vind het wel een raar idee: straks ben ik gewend aan mijn verlof en dan is het alweer voorbij en verlang ik er vast naar.

Xanthe, ik heb ook wel eens steken en denk dan ook maar dat dat bandenpijn is. Ik voel nu ook soms wat andere pijn en vraag me af of dat al indalen is.
pi_23007107
quote:
Op maandag 1 november 2004 20:47 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, dat heb ik eigenlijk altijd ervaren als bandenpijn...
ja ik ook. Ik heb het ook als ik loop of als ik te snel opsta, dat soort dingen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 1 november 2004 @ 21:55:19 #23
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23008453
Xanthe ook ik heb dat soms zo giga dat ik echt ff stil moet gaan staan, en ik hou me hand onder me buik (ik druk er eigenlijk meer op) en dat werkt wel beetje.

ik heb laatste paar dagen ter hoogt evan me baarmoedermond zeg maar af en toe en korte steek van 2 sec, was dat? ik vraag het zoiezo bij de vlos next week, maar maybe heeft 1 van jullie een idee?
pi_23008486
annieB ik heb veel gelezen tijdens mijn verlof (heerlijk!) en verder deed ik braaf elke dag een middagslaapje. en natuurlijk de laatste dingen van 'Het Lijstje' afwerken. al met al had ik genoeg te doen. het was toen ook bloedheet trouwens, dus erg veel activiteit was gewoon onmogelijk.
pi_23008593
AnnieB, heb je al een website voor je kleine??
Rust lekker uit, veel relaxen, bouw maar een grote reserve op!
Lekker fok!ken, shoppen, uren badderen, lekker uitgebreid koken, nog even dit, nog even dat, ik heb me dus nooit verveeld, vervelen ken ik haast niet...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')