Steeven | donderdag 18 november 2004 @ 13:39 |
Rome: Total War is the next generation in epic strategy gaming from the critically acclaimed and award winning Total War brand. The aim of the game is to conquer, rule and manipulate the Roman Empire with the ultimate goal of being declared as the "Imperator" of Rome. Set in a time when the mighty Roman Empire emerged to conquer the known world against powerful enemies; when gladiators fought to a bloody death in the Coliseum; when Spartacus defied the might of the empire; when Hannibal led his invincible army and his war elephants across the Alps to strike fear into the very heart of Rome itself; and when Julius Caesar finally smashed the Barbarian Gauls. This was a time of brutal confrontation between civilisation and barbarism, and of civil war as the ancient worlds only superpower turned on itself. ![]() ![]() ![]() A completely new Total WarTM engine uses innovative technology and groundbreaking design to bring the world of ancient Rome to life to deliver the biggest and most cinematic battles ever seen in a videogame. So the battles in Rome: Total War maintain the epic scale that fans of Total WarTM " are used to, but now use high-detailed 3D polygonal troops and allows huge cities to be displayed on the battlefields. The result is truly spectacular. Sticking with the award-winning formula of Total WarTM games, the campaign game lets players build an Empire using the arts of war, diplomacy and trade. The new engine recreates Europe as a 3D game world ripe for conquest, where the whole physical terrain of Europe has been re-created. Cities and settlements will grow and develop over time (providing they are managed properly) and as players develop the environment around their cities (e.g. by building roads and bridges or improving the agriculture) the battlefields will adapt to show these features. The result is a fully dynamic interactive world. Features - Epic battles between collosal armies. Over 10,000 fully polygonal, motion captured men can be displayed simultaneously with virtually no sacrifice of performance compared to Medieval: Total War. - Players can command entire Roman Legions, Greek phalanxes, barbarian hordes and the armies of Carthage, Egypt, and the Successor Kingdoms, each with a mix of exclusive units. - The campaign game is accessible to all gamers from those who want to do everything through to beginners (who can use city governors and automatic systems to handle the detail of taxation, military training and building) and those who just want to fight enormous battles! - Besiege huge cities and storm mighty fortresses with powerful artillery and siege engines. Bring your enemies defences crashing to the ground with catapults, smash through their gates with battering rams as burning oil rains death from above, fight your way onto the battlements with siege towers and assault ladders and undermine their walls by igniting sapping points. - Rome: Total War also allows up to 8 players to fight epic battles over a LAN or the internet. Community Rome Total War Rome Total War deel 1 http://www.twcenter.net Veel mods en veel info http://www.totalwar.com Officïele site http://www.totalwar.org Nog meer mods en info http://www.gamefaqs.com Cheats Reviews http://pc.ign.com/articles/550/550373p1.html?fromint=1 IGN http://www.gamespot.com/pc/strategy/rometotalwar/review.html Gamespot http://pc.gamespy.com/pc/rome-total-war/550385p1.html?fromint=1 Gamespy http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255 Fok! Review http://games.fok.nl/userreview.php?urid=637 Userreview Steeven | |
Steeven | donderdag 18 november 2004 @ 13:42 |
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn. | |
Georges | donderdag 18 november 2004 @ 14:00 |
Die Chariots zijn best irritant. Ik speel nu met de rode factie dus heb gelukkig geen last van ze. Nog even over die senaatfuncties, die zijn vooral voor de show, ze hebben verder geen nut in het spel toch? De bevolking is in alle steden is happy maar toch mis ik nog dat ene populariteitsschildje om Rome te mogen aanvallen. Wat zijn de voorwaarden om zo populair te worden dat het volk je steunt bij een opstand tegen de andere facties en Rome? Moet in elke stad bijvoorbeeld de happiness minimaal 200% zijn oid? | |
Steeven | donderdag 18 november 2004 @ 14:16 |
Je hoeft niet alle bolletjes vol te hebben om Rome aan te vallen. Probeer af en toe maar eens met een leger Rome aan te vallen, je zult zien dat het vaak lukt. Zes of zeven bolletjes is genoeg, geloof ik. | |
Djaser | donderdag 18 november 2004 @ 15:48 |
quote:Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was. | |
Steeven | donderdag 18 november 2004 @ 16:33 |
quote:Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct. En dat heb ik liever dan een overpowered Egypte dat elk potje weer heel Afrika en het Midden-Oosten verovert, nu verschilt het per potje wie daar de grootmacht wordt. | |
Cart_man | donderdag 18 november 2004 @ 17:27 |
Hail Rome! (verkapte tvp ![]() | |
Georges | donderdag 18 november 2004 @ 21:49 |
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend. ![]() Ff mezelf in bescherming nemen. ![]() | |
Djaser | donderdag 18 november 2004 @ 21:57 |
quote:Je hoeft mij niks over Egypte te vertellen hoor ![]() | |
Georges | donderdag 18 november 2004 @ 21:59 |
Trouwens, dat sappen (tunnels graven), deden ze dat echt? Kan me niet voorstellen dat daar muren van instorten. | |
Pumatje | donderdag 18 november 2004 @ 23:36 |
Ja, dat deden ze echt. ze haalden de complete fundering weg, heb vaak besproken in mijn spreekbeurten op de basis school zelfs. Er lagen soms dagen mannen bij de binnenplaats van de muren om te luisteren naar sappers. ze plaatsen ook schoteltjes water e.d voor trillingen op te vangen. Gebeurde echt hoor ![]() maar damn, is egypte onoverwinnelijk ofzo, heb btw net mijn 1e battel tegen egypte gewonnen8-) 150 man tegen 150.. jajaja met 100 man over. ben ik zeer trots op aangezien ik een battle van 600 man ( mijn leger ) tegen 450 van de egyptenaren had verloren ![]() Ik meteen een nieuw leger gesmeed en oostwaarts gekeerd om t nog eens tegen de farao op te nemen. Conclusie is. Val meteen aan, ga niet moeilijk doen met archers e.d zij zijn daar zowiezo sneller en beter in, jij bent veel te bepantserd en daardoor zijn je troepen in no time moe en dat merk je gigantisch. Je moet gebruik maken van hun lak aan bepantsering ![]() centraal moeten de hestati, minimaal, alhoewel town watch verbazingwekkend effect op heavy egypt infantry hebben gemaakt, ze maakten ze echt af. Maargoed. de taktiek tegen de chariots is de meest naar mijn mening kapotgeschelde :') unit, javelin cavalry, altijd heb ik bij wijze van spreke op ze geschete en maar verbannen naar het zuiden en verrek, 2 groepjes aan elke zijde van t leger ( want dat is ALTIJD de kant waar de chariots staan. ) chariots rijden vooruit, meteen javelin cavalry ernaartoe en die maken ze langszaam af, ze worden athans de hele batlle bezig gehouden en dat is het belangrijkste, door de skirmisch caplebilety's van de javelin calvalry komen de chariots nooit dichtbij genoeg om te te vernietigen. scorpions zijn daarnaast echt super usefull omdat hun infanrtry best vaak opgekropt staat in het centrum. met jou cavalry moet je niet flanken want die kracht heb je nodig in het centrum, en war dogs zijn een prachtig middel om ze alvast bezig te houden wanneer jij met je let op : LIGHT cavalry komt chargen. light cavalry is tegen egyptenaren het best, minder snel moe, super snel en beweeglijk en veel inzetbaar. ![]() ik zal een tekening snel uppen ![]() | |
Pumatje | donderdag 18 november 2004 @ 23:47 |
oja, triari, prachtige troepen maar waardeloos in de woestijn. om muren te veroveren zijn ze daarintegen wel perfect | |
Balthar | vrijdag 19 november 2004 @ 08:22 |
Hoezo is Egypte sterk? Ik speel met Seleucid empire en heb die lui als eerste verslagen. Chariots moet je onder vuur nemen met archers ( use fire) en als je er een hebt Onagers. Verder kunnen pikemen ze ook aardig tegenhouden en olifanten maken er ook schroot van, hoewel ze vaak in paniek raken van die dingen. Mijn eigen chariots gebruik ik niet meer, die raken nog eerder in paniek dan mijn fantjes. Ik ben nu via Scythia richting Italie aan het marcheren. Heerlijk spel. Ik ga alle facties spelen.... AAARRRGGGHHH Somebody Stop Me. | |
Pumatje | vrijdag 19 november 2004 @ 09:53 |
Ik heb geen fantjes, ik hebgeen chariots, sterkste unit die ik heb zijn arcani's en triari/principe's. heb 1 unit hoplites gerent als mercenary's, en mijn aangrenzende stad aan de egyptenaren is enkel beschermd met een houten muuur ![]() ga jij maar eens met factie blauw afrika veroveren,dan 1st van de senaat opdracht krijgen om maar eens vrede met de nelubiers te sluiten, die je daarna 2 beurten later massaal aanvallen met de egyptenaren erbij. wat wel grappig was, haha. de carthagen, ik moet ze nu als protectoraat aanstellen van de senaat, ( ik luister er btw al niet meer naar ![]() ![]() fuck jou, ik verover dat laatste nederzettingkje, flink poenen ![]() Nee nee ze hebben jawel nog 1 leger van ik denk 250 man staan en zeggen. Geef ons de provincies , carthage, lilybeaum bblablabla ![]() dat zegt ie dan tegen een factie die een beetje grootste is van de wereld, meneer heeft ballen dat wel ![]() | |
marcb1974 | vrijdag 19 november 2004 @ 10:17 |
Wel jammer dat je, zodra je die 50 landen hebt ineens klaar bent. Ik wil ALLES ![]() | |
Steeven | vrijdag 19 november 2004 @ 10:43 |
Hmm, dankzij de nieuwe Catalyst drivers is de slow-down bug met gebruik van fire-arrows ineens verdwenen. Hoorah! | |
Pumatje | vrijdag 19 november 2004 @ 11:01 |
hoe bodoel je precies. dat het met fire arrows ineens super lang duurt voordat ze schieten, of bij het switchen van normaal naar fire lang duurt? dat dat is verholpen? | |
Da_Koen | vrijdag 19 november 2004 @ 11:39 |
1 ding brgrijp ik nog niet echt: Als je op settlement details klikt en je bent niets aan het bouwen in die stad, dan knipperen er soms evengoed van die icoontjes(vaak bij income). Wat houdt dat in? | |
Lortnoc | vrijdag 19 november 2004 @ 15:04 |
Maak net iets raars mee: Verover Kreta (was van de rebellen) met een flink leger. Ze kicken mij de beurt erna zomaar eruit (revolt) en tadaa....Kreta is ineens Grieks ipv van de Rebellen ![]() Heb nu met de Julii Spanje, Gallië, Brtitannica en Belgico veroverd (West-Europa dus). Vraag me af wat ik als volgende stap moet gaan doen, ik wil eigenlijk wel winstgevende dorpen maar de winstgevende gebieden aan de grenzen van mijn rijk zijn van de Brutii en Scipii en daar wil ik nog geen ruzie mee. Toch maar Rusland gaan veroveren of met landingen Griekenland aan gaan vallen (wel pokke eind varen)? | |
Cart_man | vrijdag 19 november 2004 @ 16:12 |
Griekenland schijnt het meest winstgevend te zijn, dus ja, lijkt me een verstandige zet. | |
chocolatemoeze | vrijdag 19 november 2004 @ 16:35 |
quote:Idem... weg ermee... 'k heb mijn slaap weer terug ![]() | |
Steeven | vrijdag 19 november 2004 @ 17:38 |
@ Pumatje: Nee, er was een bug dat de framerate in het spel dropte naar 1 als er fire-arrows werden afgevuurd. Dat is neit leuk in sieges. @ Da_Koen: Als het knippert betekent het dat datgene erbij komt. Groei dus. | |
Pumatje | zaterdag 20 november 2004 @ 00:39 |
![]() even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien ![]() of zo'n massaal leger hoor. | |
Steeven | zaterdag 20 november 2004 @ 03:33 |
Ik wel. Met unit size op Huge. | |
Pumatje | zaterdag 20 november 2004 @ 15:43 |
hoe doe je dat? | |
Georges | zaterdag 20 november 2004 @ 16:05 |
Videosettings, advanced settings en dan rechtsboven dacht ik unit size aanpassen. | |
Keraunos | zaterdag 20 november 2004 @ 16:10 |
Draait rome total war op een geforce 2 mx? | |
Georges | zaterdag 20 november 2004 @ 16:12 |
Als je alles laagt zet misschien nog net, maar denk niet dat er dan nog veel aan is. | |
linuxje | zaterdag 20 november 2004 @ 16:57 |
ik doe meestal autosolve battle (ofzoiets:P) dan heb je niet echt goede videokaart nodig. Af en toe een battle is leuk maar ik heb nu 26 uur gespeeld en weinig echt gevochten en ben nog niet klaar. Als je alle battles zelf vecht ben je wel het dubbele kwijt voor waar ik nu ben ![]() | |
Steeven | zaterdag 20 november 2004 @ 17:02 |
De ontwikkelaars hebben ook sprite-models om de framerate te sparen van mensen met een oude videokaart. Ik denk dat het speelbaar is op een Geforce 2 MX; de problemen zullen zich meer voordoen met gebrek aan RAM-geheugen. Ik weet niet hoe het draait op 256 DDR RAM, maar volgens mij ben je dan letterlijk eeuwen bezig met een campaign ![]() | |
Georges | zaterdag 20 november 2004 @ 17:20 |
Het nadeel van auto resolve is dat je soms nog verliest al denk je dat je er veel beter voor staat. Of je raakt onnodig veel man kwijt. Zeker als de verschillen klein zijn komt dat vaak voor. Daarom doe ik alleen auto resolve als de overmacht zeer groot is, 2 tegen 1 of meer. | |
Pumatje | zaterdag 20 november 2004 @ 18:08 |
thx mannen. maar sprite models als Medieval: Total war? Hmm, mja handig voor me oude pc ![]() verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden ![]() Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate ![]() Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet. autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\ | |
Georges | zaterdag 20 november 2004 @ 18:40 |
Die opstanden heb ik nauwelijks last van al begrijp ik de kritiek wel. Een van mijn grotere steden die vlak bij mijn hoofdstad lag kreeg op een gegeven moment problemen toen de gouverneur overleed. Was wel snel verholpen door de policy op growth te zetten en een paar beurten later had ik weer een gouverneur die net 'coming of age' was, 16 jarige gouverneur, lol. Het is een kwestie van kijken hoe de happiness is opgebouwd in de stad. Soldaten maken eigenlijk maar een relatief klein deel uit. Je moet vooral letten op gebouwen die voor meer tevredenheid zorgen en groei, die moet je als eerste bouwen. Handel is ook erg belangrijk. Zaken als cultuurverschillen en afstand tot de hoofdstad vind ik wel realistisch. Ik speelde trouwens op medium. | |
Balthar | zaterdag 20 november 2004 @ 21:15 |
Als mijn stad besieged wordt, doe ik altijd een uitval voordat de volgende beurt begint. Als je uitvalt, worden de siege weapons van de vijand niet gebruikt. Veel archers op de muren en af en toe Heavy Cavalry of Fantjes naar buiten en de vijand wordt gedecimeerd. Op die manier heb ik al veel aanvallen afgeslagen. Als je te lang wacht komen ze met ladders en Siege Towers. Wel gaaf: ik heb zo'n Siege Tower in de fik geschoten met mijn archers ( use Fire jawel). Dat ding stortte brandend in. ![]() | |
Vassili_Z | zaterdag 20 november 2004 @ 21:18 |
quote:Je kan het aantal mannen op een slagveld aanpassen via de config, maar ook gewoon via de options | |
Pumatje | zondag 21 november 2004 @ 00:34 |
nou ik heb het gedaan, unit scale op huge en ik zie niet meer manschappen ofzo. Maar hoe the fuck hebben julie geen last van die revolts, ik word er gek van , en stel ik zou al die manschappen die ik in mijn steden heb staan op het veld zetten heb ik 32423423 gigantische legers ![]() Hoe zorgen jullie ervoor dat er geen revolts komen, Ik heb alle public bath's, en arena's, zelfs dagelijkse spelen :S tochj meestal een geel, of blauw gezichtje :\ | |
Georges | zondag 21 november 2004 @ 00:37 |
Staat je belasting op low? Heb je genoeg handel? Kijk eens naar een stad met revolt en kijk dan naar de oorzaken. Wat staat daar? Op welke moeilijkheidsgraad speel je? | |
du_ke | zondag 21 november 2004 @ 00:44 |
Ziet er mooi uit dit spel! Zal binnenkort eens een poging wagen. | |
Georges | zondag 21 november 2004 @ 00:46 |
Kijk wel uit, het is erg verslavend. ![]() | |
Steeven | zondag 21 november 2004 @ 03:04 |
quote:Heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik het zo ge-edit dat tempels 20000% happiness geven. Daarmee red ik het net ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Steeven op 21-11-2004 14:46:26 ] | |
Da_Koen | zondag 21 november 2004 @ 14:24 |
De tempel die public order geeft bouwen en veel townwatches in je stad. Ook is het handig om gebouwen van een andere stam te vernietigen(minder culture penalty). | |
Da_Koen | zondag 21 november 2004 @ 17:35 |
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111 Hoe doe je dat? | |
Steeven | zondag 21 november 2004 @ 21:01 |
quote:Het is al vaker gezegd: 1: Ga naar Options 2: Video Options 3: Druk op Advanced Options 4: Kijk bij Unit Size en zet deze op Huge. 5: Massalegers trekken nu ten strijde! | |
Pumatje | maandag 22 november 2004 @ 00:41 |
massa mini legers bedoel je ![]() ![]() vreemd. maar ik speel op medium, en ik zit nu echt ineens met 6000 dinari in de min, in 2 beurten :S overal , elk stadje is ineens failliet aan het gaan. hoe zet je hapiness op 2000% ![]() wel handig, want het bederft het spel enorm ( die opstanden, is onrealistisch en houd je enorm van je taak ) | |
Steeven | maandag 22 november 2004 @ 14:26 |
Er zit een bestand in je Rome\Data folder, genaamd "export_descr_buildings.txt Open het bestand, gewoon met kladblok. Wat je hier ziet zijn alle gebouwen die er te bouwen zijn. Er staat ook bij welke bonussen de gebouwen geven, bv nieuwe units, hoeveel tijd het kost om het te bouwen, de prijs, etcetera. Nu dan, ik geloof dat het het laatste kwart van het bestand bestaat uit tempels. Elke faction heeft drie tempels, dus je zal er snel een tegenkomen die je nodig hebt. Dan zie je dit dus staan bijvoorbeeld. quote:In bold zie je de factions die de tempel kunnen bouwen, en de gemodde happiness. Ik raad aan de eerste tempel een bonus van 5000 te geven, de tweede 10000, de derde 15000, de vierde 20000, en de vijfde, als dat kan, 25000. In ieder geval oplopend op deze manier, anders krijg je errors. En als je verder nog wilt klooien kun je de prijzen van gebouwen veranderen en de building time. Ik heb alle building time op 1 gezet, dan zijn de potjes een stuk sneller, diverser en toch wat moeilijker. Misschien dat ik de Units ook nog op 1 zet, maar dan moet ik in een ander bestand klooien. Ik kloot in ieder geval niet met de prijzen, die zijn goed gebalanceerd. Nou eh, Have fun ![]() | |
Jor_Dii | maandag 22 november 2004 @ 14:57 |
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek | |
Steeven | maandag 22 november 2004 @ 15:47 |
quote:Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden. | |
Jor_Dii | maandag 22 november 2004 @ 16:44 |
quote:Thanks ![]() | |
Pumatje | maandag 22 november 2004 @ 17:47 |
temple van law and hapiness heb ik aangepast, daar heb ik ook enkel maar tempels van, anders was het totaal niet meer te houden. echt jammer van het spel, die revolts. maargoed, ik ga kijken hoe het nu gaat, ook eens die unit scale aan knutselen. Het staat nog steeds op huge, maar ik zie echt niet meer man. Heeft het alleen effect als je de totale campaign opnieuw gaat spelen? of is het enkel van betrekking op historical of quick battlles | |
Cart_man | maandag 22 november 2004 @ 18:13 |
Heb nooit last van revolts, probeer er ook altijd voor te zorgen dat ik manschappen in mijn stad heb. Problemen heb ik er trouwens ook niet mee, geeft alleen maar een reden om weer wat te hakken, hehe. | |
Pumatje | maandag 22 november 2004 @ 18:48 |
ik HEB manschappen in mijn stad ik zei al, als ik die kon deployen in de map, had ik 325423423432 zware legers van principe's, triari etc. | |
Steeven | maandag 22 november 2004 @ 18:50 |
quote:Die unit scale verandert pas in een nieuwe game. Helaas zul je een nieuwe campagne moeten starten. Ik weet niet zeker of dit geldt voor de gemodde textfiles. Net als jij, heb ik het ge-edit omdat ik revolts in mijn capital en andere steden onlogisch vind. En irritant. ![]() | |
Pumatje | dinsdag 23 november 2004 @ 16:35 |
ahaaaa ![]() ik heb het btw even voor elkaar gekregen, maar mijn pc viel uit ![]() zodra ik het weer op normaal zette, niet meer. dus ik blijf van die toets af al is hij wel net zo verleidelijk als het knoppie om de deuren in de auto open te maken. ![]() | |
Cart_man | dinsdag 23 november 2004 @ 16:44 |
Wat is de beste manier om van die horse archers te winnen. Ze vernietigen mijn hele leger. Haat die krengen. | |
Steeven | dinsdag 23 november 2004 @ 16:51 |
quote:Dat zijn zeker irritante gasten. Je kunt heel goed olifanten tegen ze gebruiken of light cavalry zoals cavalry auxilia. Of je zelf archers ![]() | |
Pumatje | dinsdag 23 november 2004 @ 18:47 |
nou ik heb dus al die tempel dingesen hoog gezet, en nu is het wel een eitje zeg, Griekeland werd bv langszaam ingepalmd door brutii, dat wilde ik niet ![]() | |
Steeven | dinsdag 23 november 2004 @ 20:11 |
LoL ![]() | |
Pumatje | dinsdag 23 november 2004 @ 20:18 |
oke ![]() maakt me allemaal niets uit, ik heb eindelijk mijn fantjes nu nog armored op de kop zien te tikken. | |
Steeven | dinsdag 23 november 2004 @ 20:25 |
![]() ![]() | |
Derfel | dinsdag 23 november 2004 @ 20:31 |
Ik weet niet of iemand dit probleem herkent, maar nadat ik een nieuwe windows install op mijn pc heb staan klapt Rome TW op sommige punten terug naar de desktop. Dit is bijvoorbeeld als ik in een campaign wil gaan kijken hoe mijn standing bij de senate en de plebs is. Ik heb ook al geprobeerd om rome TW er een keer opnieuw op te zetten, maar de problemen blijven dan terugkomen. Heeft iemand hier al mee te maken gehad en hoe is dit opgelost? Mijn specs: amd xp 2800+, 1024 mb ram, asus mb met nvidia chipset, radeon 9800 pro | |
Steeven | dinsdag 23 november 2004 @ 20:32 |
Derfel, dat probleem is bekend. Het gebeurt wel vaker, ook bij mij. Of als ik bijvoorbeeld op het icoontje druk van "Faction Destroyed", ploep, terug naar m'n desktop. Het is niet altijd zo, maar als het gebeurt kan het zeker wel irritant zijn. Gebruik je toevallig mods, of is het een clean versie? | |
Derfel | dinsdag 23 november 2004 @ 21:06 |
Bij factio destroyed was het inderdaad ook zo. Het is een clean versie dus daar kan het niet aan liggen. Het aparte eraan vond ikd at het nog niet gebeurde toen ik mijn windows er nog niet opnieuw op had gezet. | |
Lortnoc | dinsdag 23 november 2004 @ 21:08 |
Ik sta op 't punt Rome aan te vallen en nu stonden er tot een paar beurten geleden allemaal legers van de Brutii in mijn Noord-Italiaanse provincies. Is dit een teken dat ze me willen gaan aanvallen? Als ik Rome aanval vallen de Jullii en de Brutii mij dan ook aan? | |
MeneerGiraffe | dinsdag 23 november 2004 @ 21:25 |
quote:Tuurlijk vallen de andere factions van Rome je dan aan... | |
Pumatje | dinsdag 23 november 2004 @ 22:14 |
is het echt zo dat je aan hun verzamelingen van troepen kunt zien of ze een aanval aan het voorbereiden zijn ( ik weet niet hoe geavanceerd de AI is ) maar ik moet nu griekenland helpen er bovenop te komen ![]() ik vind het niet leuk als er straks 5 grote facties overblijven. Hebben grieken ooit in denemarken genesteld 8) ? | |
Georges | dinsdag 23 november 2004 @ 23:17 |
Ik denk dat je het wel kan zien aan troepconcentraties. Als de vijand veel troepen verzamelt op een bepaald punt kun je er vanuit gaan dat ze gaan aanvallen. Is mijn ervaring. Voorzover ik weet hebben de Grieken nooit Denemarken bezet. | |
matjas | woensdag 24 november 2004 @ 01:34 |
holy shit he.... hoeveel verdienen jullie eigenlijk totaal he? want ban ongeveer 180 beurten begonnen me inkomsten extraam te groeien met pieken tot 80.000 en normaal was 60.000 per turn? ik had trouwens het zuiden van italie, griekenland en heel de hoek van egyte en zo... er was trouwens ook extraam veel handel van mijn wegen en vaarwegen waren erg druk ![]() trouwens iemand hoe je van je campagne af kunt gaan want ik wil alles veroveren ![]() en ten derde briben is wel erg makkelijk, je ziet een leuk leger van andere romeinen je ben toevallig bezig in het noorden van itali, je heb toch wat meer man nodig.... hup briben. Voor de volgende keer maar de build time voor troepen op 0 zetten anders duurt dat veel te lang zo je leger opbouwen edit: o ja waarom gaat tijdens de turnen van de andere partijen ongeveer de helft van je vermogen weg? want dat is namelijk erg irritant..... | |
Steeven | woensdag 24 november 2004 @ 09:51 |
quote:1: Als je de hele map wilt veroveren moet je Rome als laatste stad pas innemen. 2: Briben is makkelijk, maar als je echt leuk wilt spelen bribe je niet, door de unittime op 0 te zetten verpest je, imo, het spel. Volgens mij wordt briben gefixed in de patch. 3: Je vermogen gaat ervanaf tijdens de turns van je tegenstanders omdat dat de kosten zijn van je rijk. Bouwen, trainen, verlies op grote steden, etc. 4: Ik had in mijn vorige potje met de Seleucids ongeveer 4 miljoen piek, en stijgende. De truc is om veel landen te veroveren die een haven hebben. En daarna veel trade treaties sluiten. Als je veel landen met een haven bezit ben je financieel onafhankelijk. Griekenland is een rijk gebied. | |
Pumatje | woensdag 24 november 2004 @ 14:10 |
ik verdien 2000 per turn, ik doe wat fout ![]() met jou hulp steeeven ![]() | |
Steeven | woensdag 24 november 2004 @ 14:36 |
20.000? Ik verdiende 2-3 ton per beurt, rofl ![]() ![]() | |
Pumatje | woensdag 24 november 2004 @ 16:29 |
godver ![]() | |
Cart_man | woensdag 24 november 2004 @ 17:36 |
Ik verdien geen flikker. Nog steeds niet. | |
matjas | woensdag 24 november 2004 @ 22:49 |
quote:Mooi, dan weet ik dat..... dan zal ik maar eens de nieuwste patch eens downloaden..... | |
Steeven | donderdag 25 november 2004 @ 08:39 |
Die patch is er nog niet. "Soon" zeggen ze. Ik verwacht wel een enorme lijst fixes en daar wil ik best op wachten. De makers staan nl. nauw in contact met een fanboard op totalwar.org en de fans houden een buglist bij waarmee de makers wat kunnen. | |
MrX1982 | vrijdag 26 november 2004 @ 01:35 |
Lastige game maar wel heel erg vet. Damn want een games komen er tegenwoordig uit Total War en Half Life 2. Ik kom niet meer aan studeren toe ![]() | |
Steeven | vrijdag 26 november 2004 @ 19:18 |
quote:LoL! Ik ook al niet ![]() | |
Jair | zaterdag 27 november 2004 @ 00:42 |
ik kan niet online spelen, als ik een game host krijgt degene met wie ik wil spelen het bericht dat ie niet kan connecten en als we het andersom proberen lukt het ook niet terwijl we dezelfde versie hebben. Is dit een bekend probleem? | |
Steeven | zaterdag 27 november 2004 @ 01:10 |
quote:Ja. Ik neem aan dat je versie 1.1 hebt? Die moest nl. wat internetproblemen wegnemen, zoniet, die patch ff installeren. Anders ligt het misschien aan je firewall ofzo, anders weet ik het echt niet. | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 14:55 |
Hey jongens ik speel t ook sinds kort. Ben nu imperial aan t doen ![]() ![]() | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 14:57 |
![]() | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 14:58 |
Weet iemand trouwens nog of de grieken heel turkije bezitten? | |
Djaser | zaterdag 27 november 2004 @ 17:09 |
quote:Zo ver ik weet was heel | |
MrX1982 | zaterdag 27 november 2004 @ 18:25 |
quote:Hoe krijg je zoveel geld? Ik heb twee steden die enorm veel verlies lijden en 4 steden die winst draaien maar echt veel winst is dat niet. Zo kan ik nooit de wereld veroveren ![]() Ik vind het sws lastig om veel steden te veroveren hoe krijg je dat voor elkaar? Want dat ik de wereld wil regeren lijkt me duidelijk alleen weet ik niet precies hoe dat gaat ![]() ![]() | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 21:31 |
quote:Tsja kweet ook niet, ik heb nu veel grote steden die handelsteden zijn zoals thessalonica, athene nog wat waar je begint en nu daar in turkije enzo. Dat draait gigantisch, daarnaast moet je je taxes ff manage dus in steden wat gevoelig is voor rebels moet je low taxerate doen en bij niet moet je high of veryhigh doen. ik verdien nu zon 20k per beurt ![]() ![]() ![]() Ik speel dit spel zelf voor de strategie. Dus ik sla de meeste battles over ![]() | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 21:35 |
![]() Zo nog hier en daar wat veroverd ![]() ![]() BTW ik heb ook nog 4 plaatsen in het senaat (de 2 hoogste en dan de 4e en 5e) | |
CosmoNut | zaterdag 27 november 2004 @ 21:37 |
quote:Bedankt voor de informatie ![]() ![]() | |
Georges | zaterdag 27 november 2004 @ 22:42 |
Voor veel inkomsten is Griekenland handig. Dat land geeft veruit de hoogste handelsinkomsten. Sowieso zijn steden aan zee erg goed voor handel, leveren meer op dan steden die niet aan zee liggen. | |
Pumatje | zaterdag 27 november 2004 @ 23:30 |
dat was dus mijn probleem ik had meer dan 13 legioenen in de stad en nog revolts | |
Jair | zaterdag 27 november 2004 @ 23:53 |
quote:ja ik had versie 1.1 al gedownload voordat ik het voor de eerste keer probeerde en aan m'n firewall ligt het volgens mij ook niet ![]() ![]() | |
CosmoNut | zondag 28 november 2004 @ 00:06 |
Misschien heb je illegale versie of moet je je cdkey nog invoeren | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 00:26 |
W00tzor my b00tzor :x. Versie 4.0 van de Realism Mod is uit. Nieuwe verbeteringen: http://www.rometotalrealism.com Kan zijn dat de site down is, alternatief: www.twcenter.net en dan ff op Forums bij Workshop kijken. | |
CosmoNut | zondag 28 november 2004 @ 17:23 |
handig ![]() | |
CosmoNut | zondag 28 november 2004 @ 18:37 |
Waarom reageert hier niemand ![]() | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 18:44 |
quote:Omdat het zondag is ![]() | |
CosmoNut | zondag 28 november 2004 @ 20:39 |
Steeven wat vind je van mijn aanpak (ben nu mijn legers aan het centeren bij petovelium (ofzoiets) om de Gauls af te maken. | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 21:11 |
Jouw aanpak? Ik zie op dat kaartje dat je naar het oosten bent getrokken, terwijl met de Julii de bedoeling is richting het noord-westen te gaan. Tenminste, als je naar het Senaat luistert. Ikzelf geef er ook altijd een eigen twist aan, is veel leuker. Het Senaat moet zwijgen ![]() Petovelium? Geen idee waar dat ligt, kijk even hoe de stad echt heet of ff een pic neerzetten ![]() | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 21:13 |
Pfoe, m'n nieuwe campaign met de Brutii verloopt moeizaam. Aanschouw hier een screenshot en beeld je in dat alles wat je ziet dood is. Desondanks toch gewonnen.![]() Wat misschien ook opvalt zijn de nieuwe banners en skins. | |
CosmoNut | zondag 28 november 2004 @ 21:24 |
Het senaat heeft niks gezegt om naar het noorden te trekken ![]() | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:33 |
daar ging iets mis deel 1 [ Bericht 87% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:03:55 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:36 |
daar ging iets mis deel 2 [ Bericht 89% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:03 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:37 |
daar ging iets mis deel 3 [ Bericht 46% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:35 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:37 |
daar ging iets mis deel 4 [ Bericht 88% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:29 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:37 |
daar ging iets mis deel 5 [ Bericht 89% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:42 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:38 |
daar ging iets mis deel 6 [ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:49 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:38 |
daar ging iets mis deel 7 [ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:57 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:54 |
daar ging iets mis deel 8 [ Bericht 92% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:05 ] | |
matjas | zondag 28 november 2004 @ 22:56 |
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen ![]() en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren ![]() en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd....... edit: daar ging iets mis ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:22 ] | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 23:17 |
quote:Oh vreemd ![]() ![]() | |
Steeven | zondag 28 november 2004 @ 23:19 |
quote:Roflmao @ dubbelposts, nieuw record ![]() Ja, Griekenland heeft mooi Phalanx units en die zijn alleen kwetsbaar van de zijkant. In de rug vaak niet eens, tenzij ze dik ge-sandwiched worden. Bij het opstellen van je troepen moet je op een groep drukken en dan met je rechtermuisknop ingehouden ergens spreiden. Heel simpel, zo kun je ze ook snel draaien enzo. | |
MrX1982 | zondag 28 november 2004 @ 23:50 |
Je boodschap is duidelijk de grieken zijn cool? ![]() Ik ben nu al iets beter bezig. Ik heb alle steden op auto manage gezet maar echt veel gebieden heb ik nog steeds niet. Ik heb nu een plaats in noord-italie verloren aan de grieken die zijn idd goed met hun lange speren ![]() | |
matjas | maandag 29 november 2004 @ 04:09 |
tja, daar ging iets mis... ![]() maar ik vind die total realism mod 4.0 toch neit zo erg leuk.... hij is realistischer en dus moeilijker dan deel 3.2(maar even er op gehad)... maar het gene wat echt zo gruwelijk verpest, is het feit dat autosolve battle gewoon niet werkt. Ik werd geambushed door een legertje van 25 goede paarden, en ik was met ene leger van 850 mes mannen (ben de naam vergeten)... en de eindstand werd was dat ik 25 van hen had gedood en zij 600 van mij.... en zo gebeurd het altijd, denk je te winnen, zo met ene 75 % kans, maken ze je dik in... | |
matjas | maandag 29 november 2004 @ 04:11 |
Daar ging weeeer iets mis... ![]() | |
Cart_man | maandag 29 november 2004 @ 12:33 |
quote:Die banners en skins zijn wel vet geworden in RTR. Spel is wel moeilijker geworden merk ik. Begon met Seulicids en binnen 10 turns stond pontius en dat irritante volk met die horse archers voor mijn deur. Heb ook gehad dat 1 horse-unit van Pontius 5 Militia Hoplites liet routen. Verrot. ![]() | |
MrX1982 | maandag 29 november 2004 @ 12:46 |
De AI van de computer sucked. Gister probeerde ik de stad in Noord-italië weer in te nemen die ik was verloren aan die klote grieken. Ik bestuurde één groep paarden en de computer was me bijgevallen met een leger met meer dan 500 manschappen. Het gevecht begint ik probeer de stad in te nemen en die stomme computer doet gewoon helemaal niets. wtf heb je daar nou aan? ![]() Het is een draw geworden uiteindelijk. Good Romans have died for no reason zoals ze dat altijd mooi zeggen in total war ![]() Maar vandaag gaat het lukken ik weet het zeker ![]() | |
Steeven | maandag 29 november 2004 @ 13:10 |
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en ![]() Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik. | |
Cart_man | maandag 29 november 2004 @ 13:33 |
quote:Oh, ik vind het niet erg hoor. Integendeel, wordt er alleen maar leuker op. Je moet meer moeite doen om te bereiken wat je wilt. | |
MrX1982 | maandag 29 november 2004 @ 16:14 |
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd. Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte ![]() Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd. ![]() De verovering is een feit Nadat ik eerst een enorm verlies heb geleden door een AI-computer die zich gewoon heeft laten afslachten | |
CosmoNut | maandag 29 november 2004 @ 17:10 |
quote:Whehehe op welke difficulty speel je? | |
Steeven | maandag 29 november 2004 @ 17:42 |
Ik ben net ge-owned door rebellen op dat eilandje onder Griekenland ![]() ![]() Griekenland zelf heb ik zo goed als uitgeschakeld. Ze hebben enkel nog Sparta en dat stadje er vlak boven. Tijd om een nieuw leger te bouwen voor die kutrebellen ![]() | |
MrX1982 | maandag 29 november 2004 @ 20:17 |
quote:Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium. Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk ![]() | |
Stunt | maandag 29 november 2004 @ 21:22 |
quote:zoiets had ik ook ik vond het wel een makkie ![]() | |
matjas | vrijdag 3 december 2004 @ 01:42 |
pfffffffff.......... ik heb nu het gevoel met die realism mod dat battle op easy staat en campain op op hard..... want als ik vecht haal ik altijd een ratio van 1: 4 hoogstens 1:10 ( hoplites zijn oke ![]() maarja verder gaat het wel goed...... edit: ik speel dus beide op medium.... edit2: waarom verdien ik trouwens zo weinig? is dat die realism mod? of doe ik iets fout? want ik heb wel alle trade dingen en zo gebouwd, en ik bezit gvd heel de rechterhoek + griekenland en een beetje? en het is niet dat ik iedereen vermorrd heb voor het geld want mijn populatie is 2x zo groot als een willekeurige andere fractie en ik verdien de helft? [ Bericht 15% gewijzigd door matjas op 03-12-2004 01:51:43 ] | |
Steeven | vrijdag 3 december 2004 @ 15:47 |
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient.... | |
matjas | vrijdag 3 december 2004 @ 20:07 |
quote: nee dat weet ik wel, maar zonder de kosten van het leger verdien ik maar 100.000... en het leger kost 103.000 dus netto kom ik uit op -3.000..... spartan hoplites zijn duuurrr | |
Steeven | vrijdag 3 december 2004 @ 20:23 |
Idd. Ik bouw alleen legers als ik ga veroveren en ik houdt er enkele als garrison in mijn steden. Daarom verdien ik zoveel, ik speel als Dagobert Duck ![]() | |
Cart_man | zaterdag 4 december 2004 @ 14:03 |
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen. ![]() Niet dus. Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus. ![]() Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor. ![]() | |
Balthar | zaterdag 4 december 2004 @ 17:49 |
quote:Aha! Dat moet ik even proberen... | |
Da_Koen | zaterdag 4 december 2004 @ 22:25 |
Het werkt idd erg goed, maar realistisch is het niet wat ik erg jammer vindt. Ik kwam daar achter toen ik tegen een vriend van me speelde. Ik moest mijn tactieken geheel aanpassen, omdat een mens dus echt 10X beter speelt. | |
One_conundrum | zondag 5 december 2004 @ 00:45 |
Ik heb het net geïnstalleerd, Skitterende intro heb wel zin om te beginnen MAAR heeft iemand de controls ook in een word bestand ofzo, zodat ik dat kan uitprinten want als ik dat allemaal uit mijn hoofd moet leren... | |
matjas | zondag 5 december 2004 @ 06:08 |
je kunt trouwens ook uit siege towers schieten, dat is pas effectief.... 1 hele unit van de muren geschoten per toren.... en als de vijand lage muren heeft zo veel mogelijk ornages ofzo gebruiken en zo breed mogelijk opstellen zodat ze allemaal vluchten (hopelijk). en nog een ander heel gemeen trukje... maar niet in de batlle: als je een stad besieged hebt minstens 2 legers laten besiegen(liefs door meer), en 1 beduidend zwakker dan de andere. Want de vijand valt dan namelijk de zwakke aan en die laat je dan terug trekken , en meestal houd de vijand het maar bij 1 aanvallen en staat je sterkste er nog, valt hij nog eens aan, dan kun je met de sterkste vechten... maar als hij niet aanvalt is hij nog besiegd en telt het nog af in de beurten voordat de stad zich overgeeft( anders begint het weer opnieuw) met deze 2 tactieken heb ik al veel steden ingenomen zonder doden... | |
Vassili_Z | zondag 5 december 2004 @ 23:16 |
Ik heb die Rome: Total Realism mod gedownload + geinstalleertd, en als ik nu gewoon Rome Total War speel, dus niet die mod, maar het normale spel, kan ik opeens geen enkele hastati of principes meer trainen, hoe ver ik in het spel ook ben !!!!! Heel erg irri....... | |
Steeven | zondag 5 december 2004 @ 23:50 |
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren. | |
Vassili_Z | maandag 6 december 2004 @ 17:34 |
quote:Dat heb ik dan ook gedaan..... Total Realism = Total Knudde | |
Cart_man | maandag 6 december 2004 @ 18:09 |
Ik vind het juist vele malen leuker en moeilijker met Total Realism. Heel veel dingen zijn ook verbeterd en de skins zijn, naar mijn mening, vele malen mooier dan het origineel. Ach, smaken verschillen. | |
Steeven | maandag 6 december 2004 @ 19:25 |
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder. | |
matjas | maandag 6 december 2004 @ 23:51 |
quote:ja,echt het grootste hekel punt vind ik de auto solve, want als ik een normaal resultaat wil moet ik zelf spelen ![]() maarja, zodra ik de wereld veroverd heb gaat het er af ![]() | |
Vassili_Z | vrijdag 17 december 2004 @ 19:46 |
Wat is die moeilijkheidsgraagd LASTIG met de Total Realism 4.0 !!!! Maar wel een opluchting om te zien dat het ook echt beter kan met die zelfs-op-very-hard-AI-is nog een eitje-van t-origineel ![]() | |
Steeven | vrijdag 17 december 2004 @ 20:38 |
Wacht maar tot de patch uitkomt ![]() | |
m021 | zondag 19 december 2004 @ 10:12 |
Mijn demo stopte er opeens mee! Rome.exe is not a valid win32 application... ![]() (verkapte tvp ![]() | |
Herr_M | woensdag 22 december 2004 @ 00:17 |
quote:cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk) | |
Herr_M | woensdag 22 december 2004 @ 00:20 |
quote:ja dat kan, unit's selecteren en de < > keys gebruiken. | |
Steeven | woensdag 22 december 2004 @ 00:53 |
quote:Ja. De eerste patch heeft enkel wat MP issues gefixed voor zover dat kan. De volgende patch gaat het hele spel omgooien (verbeteren) qua AI op de map, in het slagveld en een hele grote Mount Everest andere tweaks en fixes. | |
Herr_M | woensdag 22 december 2004 @ 14:54 |
aah beter er zijn inderdaad heel veel ergenis dingetjes op het veld die ik heb, vooral met falanx eenheden die gaan rondlopen enzo. dat ze altijd naar lings schuiven, soms chargen??, of mn generaal achteraan lopen als die beweegt. | |
m021 | woensdag 22 december 2004 @ 16:11 |
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van... 1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd... 2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. | |
Steeven | woensdag 22 december 2004 @ 22:25 |
quote:1: Je hoeft niet per se met legerleiders te vechten. Het enige gevaar om er zonder mee te vechten is dat je leger makkelijker omgekocht kan worden door de vijand. En wellicht mis je wat moraalbonussen zonder legerleider in het slagveld, dat kan wel cruciaal zijn. Spionnen kun je naar vijandelijke steden sturen, of op vijandelijke legers klikken zodat je kunt zien wat zich in die stad afspeelt, of waaruit een vijandelijk leger bestaat. Voor diplomaten geldt bijna hetzelfde: je hoeft er enkel mee te klikken op legers/steden/diplomaten van andere landen en je kunt onderhandelen, bv een alliantie of trade rights. 2: Als je wilt dat twee van je legers een gevecht voeren dan moeten ze dicht bij elkaar staan als je iemand aanvalt of als je aangevallen wordt. | |
Herr_M | woensdag 22 december 2004 @ 22:41 |
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd. als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden. | |
Vassili_Z | donderdag 23 december 2004 @ 16:50 |
quote:En wat voor invloed hebben diplomats op een stadje ? | |
m021 | donderdag 23 december 2004 @ 18:39 |
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem: - Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt - landmacht kan niet zwemmen ![]() Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen? | |
CosmoNut | donderdag 23 december 2004 @ 19:06 |
quote:gewoon een leger in een bootje zetten (leger selecteren rechtermuisknop bootje, bootje moet wel aan het land zitten) | |
Cart_man | donderdag 23 december 2004 @ 19:57 |
Speel nu met Britons en moet zeggen dat het me best bevalt. Leuke units, vooral de slingers. Vernietig er hele legers mee. Had verwacht dat ik wat meer moeite zou hebben met de Romeinen, maar die slaan al op de vlucht bij de eerste oorlogskreet, die uit de keel van een Briton komt. ![]() Zal wel aan mijn instellingen liggen waarop ik speel... | |
m021 | zondag 26 december 2004 @ 18:41 |
Dit ziet er ![]() | |
Killjoy | zondag 26 december 2004 @ 18:50 |
verkeerde spel vrind ![]() | |
Vassili_Z | zondag 26 december 2004 @ 22:08 |
quote:vetvetvet, waar te downen ? | |
Killjoy | zondag 26 december 2004 @ 22:47 |
quote:Mediamarkt, Dixons, Music Store, Free Record Shop, krijg je nog een verpakking ook ![]() | |
Djaser | maandag 27 december 2004 @ 10:05 |
Het gaat hier om een mod, slimmerik. | |
m021 | maandag 27 december 2004 @ 10:49 |
quote:Helaas nog niet uitgebracht, hij is in closed beta. ![]() Klik hier voor meer info | |
Killjoy | maandag 27 december 2004 @ 12:29 |
Neem me niet kwalijk, leuke vergissing ![]() | |
Young_David | woensdag 29 december 2004 @ 16:20 |
Super spel. Ik was altijd een fan van de Age of Empires serie (en dat zal ik blijven), maar deze game heeft vrij snel een bijzondere plek gekregen. Ik voel me aan de ene kant een romeins leider die zijn steden en legers beheerd, en aan de andere kant een generaal die zijn legers aanvoert. Vooral de gevechten tegen een meerderheid zijn een uitdaging en zo leuk als je dan de vijand ziet wegrennen van angst (terwijl ze bijna alleen nog maar contact met mijn archers en ballista's hebben gehad) Ik speel nu met de Julii en ben bezig met een oorlog tegen de Galiers. Ik zit nu op mijn werk ... maar heb alweer zin in vanavond ... het is lang geleden dat een game mij zo lang gekluisterd aan het scherm hield. | |
skiwi | woensdag 29 december 2004 @ 17:59 |
Als ik de opdracht kijg om een haven te blokkeren en ik voer dat uit, ben ik dan gelijk in oorlog met die bevolkings groep? en is het slim op soms die opdrachten te negeren?? | |
m021 | woensdag 29 december 2004 @ 19:34 |
quote:Ja, maar meestal neemt die bevolking geen maatregelen. En zodra je de blokkering weer opheft gaan ze niet achter je aan ofzo. Het is niet slim om die opdrachten te negeren, je moet natuurlijk wel de senaat aan jouw kant hebben. ![]() | |
Steeven | woensdag 29 december 2004 @ 21:18 |
quote:Ah, nog een slachtoffer ![]() | |
skiwi | woensdag 29 december 2004 @ 21:53 |
Wat moet je doen om een stad winst gevend te maken?? ik heb echt alles gedaan. govener,wegen,haven,markt enz maar toch nog kost die stad me 2000 pegels per beurd en dat is best zonden zeker nu ik nog maar net begonnen ben en dus nog niet zo veel steden heb. | |
linuxje | woensdag 29 december 2004 @ 21:58 |
ik verlaaag belasting tarief naar low dan worden ze blij en dan betalen ze later wel meer en groeit je stad ook nog beetje ![]() | |
Steeven | woensdag 29 december 2004 @ 23:24 |
Op www.twcenter.net is een campaign mapeditor verschenen. Misschien voor de modders. Het tooltje schijnt gebruikersvriendelijk te zijn. | |
Keraunos | zaterdag 1 januari 2005 @ 11:41 |
Ik heb het spel nu ook eindelijk. Het is best leuk, als je het te veel speelt lijkt het alleen veel op zijn voorganger, alleen grafisch wat mooier. Maar wat is een goede manier om phalanx units uit te schakelen. Ik heb nu problemen met de germanen die die hele tijd meerde phalanx units (met van die lange speren vooruit) in hun legers hebben. Ik weet dat je er niet recht voor moet staan, maar omsingelen met mijn hastii units of in de rug met paarden wil zelfs niet echt lukken. En is er een manier om meer familieleden bij elkaar te krijgen? En is het erg als je je steden of legers hebt zonder familie leden? Iemand misschien een linkje naar een handleiding??? | |
m021 | zaterdag 1 januari 2005 @ 12:29 |
Nieuwe family members krijg je vanzelf, om de zoveel beurten krijg je een bericht "new family member". En in elke stad een family member is niet te doen; ikzelf heb nu zo'n 15 steden en 8 family members. Een pas veroverde stad kan je het beste zonder family member laten. Na een tijdje zal je dan een melding krijgen dat de stad groter wordt en dat je hem kan upgraden naar City. Op dat moment stop je er pas een family member in. | |
Vassili_Z | zaterdag 1 januari 2005 @ 13:24 |
quote:Phalanx is erg langzaam, gewoon je archers, hastati spears of artillerie erop gebruiken | |
EmPulSe | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:41 |
quote:Gewoon archers, heb je ze zo dood, of inderdaad atillerie, waarom hestati, dat is verspilling van units. Verder je forten en/of steden alleen maar volgooien met archers (de goedlopende die niet meer fout kunnen gaan). Als je dan aangevallen wordt maakt de vijand GEEN kans en je verspild bijna geen units, hoog uit 20 | |
peejdorie | maandag 3 januari 2005 @ 14:45 |
heb een vraagje: als ik rome: total war probeer op te starten laadt ie het opstartschermpje (met credits e.d.), maar hierna gaat hij terug naar het bureaublad, dus zonder het main menu te laten zien ofzo.. weet iemand hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen? | |
HassieBassie | maandag 3 januari 2005 @ 15:39 |
Ik heb het spel eerst uitgespeeld met de Brutii, maar dan word je net iets te veel lastig gevallen door de Senaat, en ik vind de units niet echt cool. Nu ben ik opnieuw begonnen met Carthago, en damn, wat is dat een coole faction om mee te spelen ![]() | |
EmPulSe | maandag 3 januari 2005 @ 17:04 |
quote:Ik weet de precieze oorzaak van jou probleem niet, maar het volgende zou ik doen: De nieuwste patch downloaden (1.1 nog steeds dacht ik) De nieuwste direct X downloaden. Succes | |
Loserkid | maandag 3 januari 2005 @ 18:29 |
Doet rome rotal war het met een NVIDIA GeForce FX 5200 videokaart? | |
Georges | maandag 3 januari 2005 @ 18:39 |
quote:Yep, alleen dan niet alles op high zetten. | |
Keraunos | maandag 3 januari 2005 @ 19:10 |
quote:Hij doet het zelfs op een geforce 2mx. ![]() Ik kan alleen wel de battles maar op 800 * 600 op min 19" monitor waardoor de units er niet al te best uit zien. | |
peejdorie | maandag 3 januari 2005 @ 23:41 |
quote:heb ik allebei gedaan.. ![]() | |
Loserkid | dinsdag 4 januari 2005 @ 02:27 |
wat voor videokaart heb je | |
Petomaan | dinsdag 4 januari 2005 @ 09:45 |
Hallo allen, ik heb het spel net gekocht. Heeft iemand links naar goede handleidingen of fansites? Ik weet dat ze heel gemakkelijk te googelen zijn, maar ben benieuwd naar handleidingen waar je ècht veel aan hebt, en aan wie kan je het dan beter vragen dan aan mensen die het spel al een tijdje spelen? | |
Tain | dinsdag 4 januari 2005 @ 10:00 |
quote:Je zou toch zeggen dat er een goede handleiding bij het spel zit en dat er een tutorial te spelen zal zijn | |
Petomaan | dinsdag 4 januari 2005 @ 10:13 |
quote:Ja, maar mijn ervaring met deze handleidingen is dat ze niet nèt die fijne kneepjes van het vak leren die in handleidingen staan die door spelers zijn gemaakt, en die je net die ene tip kunnen geven waardoor je een battle kan winnen ... | |
Tain | dinsdag 4 januari 2005 @ 10:20 |
quote:Misschien dat er op www.gamefaqs.com wat staat voor je qua strategie tips | |
EmPulSe | dinsdag 4 januari 2005 @ 10:50 |
quote:Wat zou kunnen helplen, is de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden. Toen ik Call of Duty speelde met mijn radeon 9800P viel het spel elke keer uit op een bepaald gedeelte, waar je met een vrachtwagen moest ontsnappen en elke keer Duitsers achter je zaten. Toen heb ik de nieuwe drivers voor de kaart gedownload en het werkte. Heb je ook al opnieuw geinstalleerd? Wat voor pc heb je? | |
m021 | dinsdag 4 januari 2005 @ 10:58 |
Welke strategy moet je gebruiken als je horsemen worden overnumbered door de axemen van de vijand? In een bepaald gevecht had ik alleen horsemen (zo'n 250) en de vijand alleen axemen (zo'n 300). Mijn horsemen vluchtten als hazen! ![]() | |
Petomaan | dinsdag 4 januari 2005 @ 11:00 |
quote:Die site kende ik nog niet ![]() | |
EmPulSe | dinsdag 4 januari 2005 @ 12:38 |
quote:Ten eerste moet je er niet zelf op af gaan, laat ze maar komen, als ze bijna bij je zijn laat je ze op hun snelst aanvallen, is het effectiefst. Een aantal laat je vanaf de flanken aanvallen. En nog een aantal vanaf de achterkant, eerst er rond heen gaan en dan dus insluiten. | |
peejdorie | dinsdag 4 januari 2005 @ 13:08 |
quote:mijn specs: AMD Athlon XP 2500+ Barton ATI Radeon 9700 pro 128mb (met nieuwste drivers) Moederbord: Asus A7V8X-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video, LAN) BIOS Type: Award (08/03/04) 512 MB DDR RAM 120 GB 7200 rpm Windows XP pro NL (met sp1) heb het spel ook al 2x opnieuw geinstalleerd. iemand nog een idee? | |
Keraunos | dinsdag 4 januari 2005 @ 13:18 |
Voor de mensen die nog een goede strategy guide zoeken: ed2k://|file|Rome.Total.War.GameSpy.Strategy.Guide.JeffJAM.pdf|3696237|A1BADCBEA7EF165E8A9C3739B99E3B93|/ Ik heb deze gedownload via emule. De guide is opgesteld door een gamer en er staat beter dan in de echt handleiding in uitgelegd waarop je echt moet letten, hoe je dingen moet aanpakken enzo. Ik had er best veel aan, ik speel nu zonder moeitje met de "Jullie" fractie op medium het spel uit. | |
m021 | dinsdag 4 januari 2005 @ 13:42 |
Bedankt voor de tips. ![]() En over die strategy guide: in de bestandsnaam staat GameSpy, kan je hem dan niet gewoon van gamespy.com downloaden? Lijkt me sneller dan via eDonkey. ![]() | |
Steeven | woensdag 5 januari 2005 @ 15:48 |
Die Guide kun je gratis van Gamespy downloaden geloof ik... Maar goed, echte mannen hebben geen boek nodig om de wereld te veroveren ![]() | |
Petomaan | vrijdag 7 januari 2005 @ 11:23 |
Ik ben nu met mijn eerste spel bezig, als de Brutii ... Heb Griekenland en Macedonië inmiddels verslagen en ben nu met Pontus bezig. Heb nu zo'n 150.000 denari cash en sta bovenaan bij de Senaatslijst. Ook de mensen van Rome herkennen me nu, maar zijn nog niet echt enthousiast over me ![]() Vraagje: wat is naar jullie mening nu het juiste moment om Rome aan te vallen? En wat ik lees ik het aanvallen van Rome niet zo'n probleem, maar keren de andere fracties zich daarna tegen je. Is het iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen, en wat waren jullie ervaringen hiermee? | |
Steeven | vrijdag 7 januari 2005 @ 15:07 |
Petomaan: Rome kun je het best als laatste aanvallen. Ik neem aan dat je een grote campagne bent gestart, dus 50 provincies + Rome veroveren. Als je Rome inneemt + 50 provincies is het spel af. Dus als je de hele wereld wilt veroveren moet je Rome als laatste innemen. En ja, als je Rome aanvalt krijg je de Julii en Scipii op je nek, dat is irritant aangezien hun troepen net zo sterk/slap zijn als de jouwe. | |
Petomaan | dinsdag 11 januari 2005 @ 10:59 |
Nog een paar vraagjes die ik niet in de handleiding heb kunnen vinden: 1. Je kan generaals krijgen door kinderen te krijgen, adopteren, bribes en via 'man of honour'. In dat laatste geval, hoe kun je de kans van zo'n man of honour vergroten? Ik heb nogal wat legers die in hun eentje opereren (dat wil zeggen zonder commander) maar krijg haast nooit het aanbod om van zo'n commander een echte generaal te maken 2. Kun je als Romein ook olifanten trainen? Ik heb Carthage veroverd en heb in mijn gebied een olifantje staan, maar het is me nog niet gelukt deze te trainen. Of is het alleen mogelijk om deze als mercenaries in te huren? | |
Young_David | woensdag 12 januari 2005 @ 23:41 |
Eén groot irritant nadeel aan R:TW ... wat volgens mij met een patch op te lossen moet zijn: Zodra je je de computer het bevel over je generaal geeft dan kan je er voor 90% van de tijd vanuit gaan dat je die generaal kwijt bent. Ik heb zojuist de computer AI mijn generaal recht op een stel phalanxen zien sturen ... WRHAAAAAA | |
MrX1982 | donderdag 13 januari 2005 @ 00:05 |
Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld ![]() Na mijn tentamen periode de draad weer eens oppakken en heel Europa veroveren ![]() | |
RedDevil085 | donderdag 13 januari 2005 @ 00:11 |
Wat ik altijd wel gein vind: 1 romeinse generals bodyguard tegen 1000 peasants ![]() En dat die 5 mennekes op hun paard, na 10 minuten slachten al die peasants op de vlucht hebben gejaagd. Heerlijk spul ![]() | |
Steeven | donderdag 13 januari 2005 @ 01:08 |
Mijn potje met de Grieken gaat volgens plan. Ik heb zo snel mogelijk de Romeinse facties uitgeschakeld, idem voor de concurrent Macedonië. Rome heb ik laten revolten zodat ik rustig de wereld kan veroveren en als laatste die boeren in die stad doodslaan. Nu wordt ik belaagd door de Carthagen, Seleucids, Germanen en Iberians. De Romeinen, Macedoniers, Gauls, Dacians en Scythen zijn al verdwenen. Armeniers zijn stervende, net als de Ptolemaics (Egyptenaren) en de Thraciers en Parthia. Vreemd genoeg is dat Carthago mijn kolonie in Noord-Afrika, die ik van de Scipii had afgepakt, niet wou hebben toen we allies waren. Zelfs niet toen ik er 100.000 denarii bij bood...En nu heeft ie de stad al 11x besieged en alle 11x waren zn legers van ongeveer 3000 man weggevaagd. Het mooiste is om met de Spartanen te vechten, die slopen echt alles ![]() | |
CosmoNut | zaterdag 15 januari 2005 @ 12:25 |
Uiteindelijk heb ik 30 gebieden goed weten te behouden het ging over de volgende gebieden: Heel frankrijk Noord-Italie Dat alles tot aan de zwarte zee Heel Griekenland Heel turkije. Die groene doet niks en staat heel populair bij het senaat zelf, terwijl ik heel popu bij het publiek ben ![]() En nu ben ik een nieuwe campaign gestart. Groen bakt er niks van zitten maar een beetje te klunzen daarzo macedonie heeft ongveeer heel griekenland. Blauw is nog aant stuntele rond tunezie daar. En ik heb de helft van frankrijk en heb bijna noord italie al ![]() | |
JAM | zondag 16 januari 2005 @ 00:27 |
Tvp. | |
Steeven | zondag 16 januari 2005 @ 04:37 |
Rome Total Realism 5.0 is uit. Campaignmap is vergroot naar India. Talloze nieuwe steden, Rome is 1 factie ipv 3 geworden, nieuwe units enzo en hoop battles/bugs e.d. zijn verholpen. www.twcenter.net // forums // workshop // Rome Total Realism Daar staat de link. | |
TC03 | maandag 17 januari 2005 @ 20:43 |
Ik moet in de tutorial zo'n schiproute / haven blokkeren. Hoe doe ik dit? Ik ben er al wel achter dat je schepen moet maken ![]() | |
Georges | maandag 17 januari 2005 @ 20:57 |
De bewuste haven aanklikken. Bootje vaart er naar toe, soort van touwen om de haven, voila, de blokkade. | |
Cart_man | maandag 17 januari 2005 @ 22:04 |
Steeven, ken je de downloadlink van 5.0 plaatsen. Kan TW niet openen. | |
Steeven | maandag 17 januari 2005 @ 23:17 |
Tuurlijk. hier | |
Cart_man | dinsdag 18 januari 2005 @ 00:18 |
Bedankt. ![]() | |
JAM | dinsdag 18 januari 2005 @ 01:33 |
![]() ![]() | |
TC03 | vrijdag 21 januari 2005 @ 21:14 |
Ik heb nu ongeveer heel Frankrijk, alleen ik maak maar 3000 winst per beurt ofzo. Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers ![]() Wel een beetje vervelend om te lezen dat Griekenland het meest winstgeven is. Ik had er nog helemaal niet over nagedacht wat het meest winstgevend was, en zodoende ben ik die Galliërs gaan uitroeien omdat ik me daar mateloos aan irriteerde. Eindstand is dat Brutii heel Griekenland al zo'n beetje heeft (speel zelf met Julii). ![]() Denk trouwens dat ik Spanje maar ga veroveren, die lui worden ook irritant ![]() Ohja, wil mezelf nog even op de schouders kloppen. Die stad die het dichtst bij de Pyreneeën licht, in Frankrijk. Die werd dus aangevallen, heb ik toch even mooi met 900 man een leger van 2000 Spanjaarden verslagen ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door TC03 op 21-01-2005 21:19:11 ] | |
EmPulSe | zaterdag 22 januari 2005 @ 09:38 |
quote:3000 is echt niet veel hoor aap. Aangezien je dit er achter zette: 'Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers ![]() | |
TC03 | zaterdag 22 januari 2005 @ 13:10 |
quote:Weet ik, ik zeg toch ook dat ik 'maar' 3000 per beurt verdien... En niet zuinig zijn met legers is daar o.a. een oorzaak van ![]() | |
EmPulSe | zaterdag 22 januari 2005 @ 13:13 |
quote:Ok, ik vatte het op dat jij gewoon normale hoeveel legers kocht en dan nóg 3000 per beurt over hield | |
TC03 | zaterdag 22 januari 2005 @ 17:09 |
quote:Hehe nee ![]() Net ff gespeeld, en op het moment dat ik niet zo veel aan het bouwen was verdiende ik ongeveer 10.000 per beurt. Dat is nu afgenomen naar 3000 weer, omdat mijn steden verlies beginnen te maken ![]() | |
EmPulSe | zaterdag 22 januari 2005 @ 19:14 |
quote:Je moet je niet gaan fixeren op micro economieën, aangezien het over het algemeen, zeker als je al wat gevorderd bent niet meer zoveel uit maakt of een paar steden verlies maken. Als je grote steden genoeg knaken in het laatje brengen dan zit je goed. | |
brainiac11 | maandag 24 januari 2005 @ 10:02 |
grrr, ben net begonnen met de julii, en de galliers waren neutraal. Ik denk, ik neem sicillie even over. Leger ernaartoe, en ze gaven zich gelijk over. Op dat moment komen er 2 grote gallische legers op mijn belanrijkste steden af. Niks aan de hand, ik wil mn leger snel terugsturen naar het vasteland. Maar de grieken waren toch een beetje boos op me. Ze hebben mn vloot verslagen en zijn nu manschappen op sicillie aan het droppen. Die stad kunnen ze niet innemen, omdat daar mn hele leger zit opgesloten, maar ik weet niet hoe ik dit ga uithouden. AARGH!!! (ik ben verslaafd) | |
Steeven | maandag 24 januari 2005 @ 14:17 |
De patch is uitgesteld om de volgende reden: Archers en Skirmishers hebben een vreemde gewoonte. Namelijk het feit dat hun aanvalspunten van missiles ook voor hun normale combat telt. Dit levert nog steeds enorm veel frustratie en verliezen op bij me als ik ze door het veld jaag.. De ontwikkelaar zegt dat de patch af was, maar door deze bug moeten ze alles opnieuw testen. Verwacht 'em begin februari maar denk ik. [ Bericht 8% gewijzigd door Steeven op 24-01-2005 14:23:33 ] | |
Young_David | maandag 24 januari 2005 @ 14:38 |
Zorgt die patch er ook voor dat mijn door de AI bestuurde generals minder sucidaal zijn? | |
Steeven | maandag 24 januari 2005 @ 15:47 |
quote:Ja, onder andere. Grote AI fixes op zowel de campaignmap als op het slagveld. Naar geruchten zou de patch ervoor moeten zorgen dat je pas echt Rome: Total War speelt. Maar ja, ik heb me niet bepaald verveelt met deze versie moet ik eerlijk zeggen ![]() | |
brainiac11 | dinsdag 25 januari 2005 @ 15:18 |
Wat doen jullie om opstanden tegen te gaan? Ik wordt er gek van. Lage belastingen doe ik al bij sommige steden, maar zodra ik een generaal uit een stad haal wordt het rellen, zelfs al blijft de rest van mijn invasieleger in de stad. | |
Young_David | dinsdag 25 januari 2005 @ 15:26 |
Bepaalde gebouwen zoals riolering, baths, theathers willen nog wel eens helpen | |
Haiduc | dinsdag 25 januari 2005 @ 16:53 |
Ik heb een vraagje. RTW heeft altijd goed bij mij op de pc gedaan totdat ik 'm geformatteerd had. Ik installeerde RTW opnieuw en nu doet ie 't nie meer, hij geeft de hele tijd deze fout aan: "Rome: Total War encountered an unspecified error and will now exit." Misschien dat ie bekend is bij een van jullie. Khad eerst trouwns Windows XP home sp1 en nu heb ik Windows XP Pro Sp2 | |
Steeven | donderdag 27 januari 2005 @ 21:15 |
Patch details! http://games.fok.nl/news.php?newsid=2820 Wieeeh! | |
Haiduc | vrijdag 28 januari 2005 @ 19:08 |
quote:l Laat maar, kheb 't al. Geen driver van de geluidskaart geinstalleerd ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SHERMAN | vrijdag 11 februari 2005 @ 14:22 |
even een tvp want ik heb misschien jullie hulp zo nodig ![]() | |
Steeven | vrijdag 11 februari 2005 @ 18:31 |
De patch verbetert de game enorm ![]() | |
SHERMAN | zondag 13 februari 2005 @ 13:44 |
Hmm ik kom er toch niet uit dus even hulp vragen ![]() Heb een ATI Readon 9000 (niet het nieuwste weet het) en Windows XP, de rest lijkt me niet zo boeiend voor mijn probleem. Wat is het probleem? Als ik RTW opstart dan heb ik een probleem met de graphics, als ik de muis beweeg in het menu dan is het niet zo dat de muis pointer alleen beweegt, maar je ziet een hele lijn van muispointers over de route die je de muisbeweegt ![]() Wat ik al heb geprobeerd? Ingame geprobeerd om de graphics lager te zetten, geen idee of dat goed gelukt maar oke. Heb het spel geupdate naar 1.2 heeft ook nisk geholpen, en heb ook de nieuwste drivers voor mijn ATI en dat heeft ook niks geholpen, iemand nog een idee ![]() | |
WeirdMicky | zondag 13 februari 2005 @ 16:01 |
dit is echt een spel wat ik moét hebben nu ik een nieuwe pc heb, maar waar kan ik deze het goedkoopst kopen? ![]() | |
Steeven | zondag 13 februari 2005 @ 20:09 |
@ Sherman: Ik zou een nieuwe kaart overwegen. Maar in theorie zou de game moeten werken op jouw kaart volgens mij. Snuf eens rond op deze forums: http://www.totalwar.com http://www.totalwar.org http://www.twcenter.net Je zult vast niet de enige met een probleem zijn ![]() @ WeirdMicky: Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt kijken in de winkels zelf, of op dimplus.nl , nedgame.com, lik-sang, dvdboxoffice, etc ![]() | |
WeirdMicky | maandag 14 februari 2005 @ 11:48 |
quote:goede tip, thnx ![]() ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 4 maart 2005 @ 12:56 |
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafd ![]() ![]() | |
Steeven | vrijdag 4 maart 2005 @ 13:39 |
quote:Mooi he ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 4 maart 2005 @ 13:50 |
quote:Dat is wel leuk als ik deze zat ben ja ![]() ![]() ![]() | |
Tranceptor | zaterdag 5 maart 2005 @ 14:34 |
Ik heb inmiddels Spanje, Frankrijk, Italie ,een groot deel van de balkan, Griekenland, Turkije, ben bezig met Israel... Op naar Marokko ![]() Ik heb juist vriendjes met de Grieken gemaakt, mijn legers vergroot die kant op en ze keihard van achter genomen ![]() | |
MadDorito | zondag 6 maart 2005 @ 00:29 |
Ik werd van het spel nogal moe dat je alles zelf moest doen omdat de AI een gevecht bijna altijd verliest of verziekt. Als je half europa hebt en je moet iedere rebellie zelf de kiem in gaan smoren, gaat de lol eraf enzo. | |
Cart_man | maandag 7 maart 2005 @ 12:03 |
Al maanden niet meer gespeeld. ![]() | |
WeirdMicky | donderdag 10 maart 2005 @ 14:11 |
Zo, ik ben weer stukken verder ![]() Wat kan je trouwens het beste doen als je een nieuwe stad inneemt? Ik enslave ze altijd, blijven ze meer tevreden en blijven die steden meer geld verdienen. | |
Steeven | donderdag 10 maart 2005 @ 19:38 |
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR? ![]() Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR! - Nieuwe units - Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod) - Mooiere campaign map en realistischer - Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu! - Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval! - Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk ![]() - Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p. | |
Young_David | donderdag 10 maart 2005 @ 19:49 |
Vandaag er maar weer eens ingedrukt. verder gegaan met mijn greek campaign. Ik vecht overal. In het oosten ga ik richting Gallië (Rome is dood ... ik zoek alleen nog de laatste Julii), in het noorden verover ik ik Dacia en Thrace en in het Asia minor neem ik het op tegen Pontus. De hoplites zijn geweldige units ... gimme hoplites anyday ![]() | |
Steeven | donderdag 10 maart 2005 @ 19:49 |
Als het goed is staat hier ergens de downloadlink: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=44406 En hier een pic! (straks meer): Zie de prachtige Spartan Hoplite skin en check hoe dicht de soldaten op elkaar staan: ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 11 maart 2005 @ 09:47 |
Op de pc waar ik RTW speel, heb ik geen internet...hoe krijg ik die mods erop? ![]() | |
Steeven | vrijdag 11 maart 2005 @ 13:46 |
Ja, dat is lastig. Je moet ze dan op een andere PC downloaden en branden op cd denk ik. Of hopen dat zo'n mod een keer op een cdtje staat bij een magazine ![]() | |
BlaZ | vrijdag 11 maart 2005 @ 14:54 |
quote:SPQR wil ik ook iedereen aanraden !!!! RTR 5.3 viel tegen ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 11 maart 2005 @ 15:33 |
Zijn die mods veel beter dan gewoon het origineel spelen vanaf de cd? ![]() | |
Steeven | vrijdag 11 maart 2005 @ 16:02 |
De mods kunnen beter zijn, het ligt eraan waar je van houdt. Als ik jou was zou ik dus sowieso eerst de readme.txt van een mod doorlezen, daar staan alle veranderingen in. Misschien ook handig op forums te kijken wat andere mensen van de mod vinden ![]() Als je een mod installeert kun je niet de 'gewone' Rome: TW meer spelen. Dan moet je eerst de game uninstallen, map wegflikkeren, opnieuw installen, patchen... | |
WeirdMicky | vrijdag 11 maart 2005 @ 16:06 |
Dat is wel jammer van zo'n mod, maar goed...ik speel eerst wel mijn quest 2 conquer de wereld ![]() ![]() | |
BlaZ | zaterdag 12 maart 2005 @ 00:52 |
kijk gewoon even op het forum van www.twcenter.net. En lees ff wat info over elke MOD. Er zijn er erg veel, het is maar net waar je van houdt. | |
Jim.Beam | zondag 13 maart 2005 @ 17:14 |
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant ![]() | |
Hathor | maandag 14 maart 2005 @ 01:28 |
Ik heb zojuist de readme van die mod zitten lezen, maar het lijkt mij dat er toch wel behoorlijk wat downsides aan zitten. Het verbeteren van diverse skins en muziek op de battlemaps weegt niet op tegen de negatieve aspecten, ik denk dat ik hem lekker laat zoals ie is. Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen. Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ? | |
WeirdMicky | dinsdag 15 maart 2005 @ 13:31 |
Met de romeinen red ik het financieel prima ![]() ![]() Wel is het zo dat ik meer met financiën bijna bezig ben, dan met barbaren enzo. Dat vind ik juist ook wel 1 van de leukere dingen. | |
Cart_man | dinsdag 15 maart 2005 @ 15:01 |
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij. | |
WeirdMicky | dinsdag 15 maart 2005 @ 15:05 |
quote:Battles 3 tegen 1 zijn het leukst, maar het gevoel van zo'n campaign dat je de wereld aan kan vind ik gewoon mooi ![]() | |
Steeven | dinsdag 15 maart 2005 @ 20:48 |
quote:Dat heb ik nu dus ook...Schijnt dat er updates zijn die dit voorkomen. quote:Met Egypte is ook wel erg makkelijk; in de normale versie zijn hun units zwaar overpowered (Desert Axemen owned iedereen) en ze hebben tig grondstoffen om te handelen. Het feit dat je het met de Romeinen lastiger had hangt af van met wie je speelt. Spelend met de Julii veroverd je Gallische dorpen die geen fuck opleveren. Met de Scipii zit je in arm Afrika en duurt ff voor je economie op gang komt. Met de Brutii ben je wel snel rijk, mits je de falanx kan verslaan. Dat verklaart meteen je Griekse rijkdom; talloze wonderen en grote havensteden = ¤¤¤¤. | |
Hathor | dinsdag 15 maart 2005 @ 23:13 |
Het was inderdaad met house Julii waarmee is speelde. En het klopt wat je zegt over die Gallische dorpen, daarom steek ik ook vroeg in het spel over maar Noord Afrika om de grote steden van de Carthaginians te pakken, dat levert nl. wel een leuk centje op. Het was ook niet zo zeer dat ik geld te kort kwam, ik was gewoon niet klaar voor de slag met de andere Romeinse facties tegen de tijd dat het moment daarvoor aangebroken was. Scipii was niet zo zeer een probleem, maar Brutii had gigantische legers over heel de kaart zwerven, daar was gewoon geen houden aan. Als je met veel pijn en moeite een aanval op een stad had afgeslagen, stond het volgende leger van hen alweer klaar. Je zou bijna denken dat de AI cheat. ![]() | |
WeirdMicky | woensdag 16 maart 2005 @ 09:18 |
![]() De Brutii worden bij mij trouwens ook erg sterk, even oppassen geblazen want dat wordt een hels gevecht inderdaad als we oorlog krijgen ![]() | |
Tranceptor | woensdag 16 maart 2005 @ 10:35 |
Ik heb telkens last van conjunctuur golven. Eerst gaat alles geweldig en komt het geld maar binnenstromen tot er weer 1 klein kutdorpje in opstand komt waardoor er meerdere in opstand komen en ik uit mn steden wordt geflikkerd ondanks mijn leger en gouverneur aldaar. Vervolgens draai ik een beurt of 20 hevig verlies voor het zich weer kenter, ik mijn steden herwin, de stedelingen afslacht uit boosheid en weer 20 beurten dikke winst maak. Ja ik gebruik automanage, omdat ik meer dan 60 colonies heb en geen zin ze allemaal te gaan besturen... | |
WeirdMicky | woensdag 16 maart 2005 @ 12:00 |
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage? | |
Tranceptor | woensdag 16 maart 2005 @ 15:03 |
quote:Niet! Als ik de policy op iets anders als growth zet heb ik meteen de bevolking over de zeik heen, heel soms kun je nog twee a drie moves nog es wat anders proberen ![]() | |
WeirdMicky | donderdag 17 maart 2005 @ 09:45 |
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter ![]() | |
BlaZ | maandag 21 maart 2005 @ 17:45 |
quote:Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc) | |
Tranceptor | maandag 21 maart 2005 @ 19:37 |
quote:I am a lazy ass bitch! | |
BlaZ | maandag 21 maart 2005 @ 19:56 |
quote:je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee | |
Tranceptor | maandag 21 maart 2005 @ 21:08 |
quote:hoe doe je dat precies? Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen ![]() | |
BlaZ | maandag 21 maart 2005 @ 22:12 |
quote:export_descr_building.txt kan je effecten van gebouwen beetje editten law/happiness/public health wat verhogen en bij markets pop growth weghalen anders krijg je veel te hoge bevolkingsgroei. ff file eerst opslaan ; | |
NoSigar | donderdag 24 maart 2005 @ 11:53 |
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien? Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En? | |
Steeven | donderdag 24 maart 2005 @ 11:58 |
quote:1: Ja 2: Ja, erg leuk. Ik zou eerst een tijdje met de patch spelen en als je het dan zat bent pas met de SPQR mod spelen. | |
NoSigar | donderdag 24 maart 2005 @ 16:12 |
Ah dank je. Heb nu een total realism mod (versie 3? of zo), maar ik neem aan dat ik beter het hele spel opnieuw kan installeren? | |
Steeven | donderdag 24 maart 2005 @ 16:37 |
Als je onzeker bent, gewoon: 1: Uninstallen 2: Map deleten 3: Opnieuw Installen 4: Patchen met 1.2 5: Mod erop ![]() PS: Volgens mij zijn ze bezig met RTR 6.0, dus ik neem aan dat je 5.zoveel bedoelt? | |
WeirdMicky | donderdag 24 maart 2005 @ 16:55 |
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder? | |
Tranceptor | donderdag 24 maart 2005 @ 19:11 |
quote:Op een gegeven moment was bij mij de senaat gewoon redundant... | |
Jim.Beam | maandag 28 maart 2005 @ 19:00 |
quote:AMD 3000. Ik denk dat het aan mijn 512 geheugen ligt dan ![]() | |
Djaser | donderdag 7 april 2005 @ 22:58 |
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt? | |
Steeven | donderdag 7 april 2005 @ 23:42 |
quote:Yep. Dat komt door de modders, die hebben sprite units toegevoegd om je framerate te besparen zodra je uitzoomt. Het kan ook zijn dat ze dit juist niet gedaan hebben en ook de oude sprites niet verwijderd hebben. Ik weet niet hoe je het oplost, maar ik zou gewoon de SPQR mod spelen, heb je er geen last van ![]() | |
marcb1974 | vrijdag 8 april 2005 @ 16:25 |
Net maar eens het origineel gekocht. Dat had ik niet. Maar dit is wel een te mooi spel om niet te kopen. | |
cyber_rebel | maandag 11 april 2005 @ 12:57 |
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog. Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien. | |
Vassili_Z | vrijdag 15 april 2005 @ 22:02 |
quote:Ik stop mijn gouverneurs (ik denk dat je hier familieleden bedoelt) altijd in de front-steden omdat die steden altijd het snelst moeten groeien. Vooral als je steden verovert krijgen alleen de steden waar gouverneurs inzitten direct alle slaven. Ik vraag me alleen of je diplomats neerzetten in steden zonder gouverneurs nog een effect heeft... voor me gevoel lijken steden zonder gouverneurs maar met diplomats minder snel ontevreden te worden. [ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 15-04-2005 22:11:21 ] | |
ProXi | zondag 17 april 2005 @ 15:14 |
Heey ik heb ook de SPQR mod geinstaleerd Als ik het spel opstart zie ik het ook staan maar ik zie verder eigenlijk geen veranderingen :S De map ziet er niet echt anders uit in mijn ogen Zie ik maar klein stukje want ben net begonnen met campaign op nieuwe pc Hoe kan ik checken of die nou wel eg werkt :S | |
Djaser | donderdag 21 april 2005 @ 20:33 |
Ik word een beetje moe van dat installatie programma: Ik krijg nu error 1610 bij het installeren, de configuratie bestanden zijn beschadigd of iets dergelijks. Iemand die er wat op weet? | |
BlaZ | dinsdag 26 april 2005 @ 10:16 |
Familieleden altijd in frontsteden stoppen inderdaad. Snellere groei. Maar ook zijn familieleden zijn erg duur om te briben voor de computer. | |
cyber_rebel | dinsdag 26 april 2005 @ 17:48 |
En hoe zit het met steden aan de kust dan? Tenslotte zijn die ook vrij belangrijk. Inmiddels heb ik de macedoniers overigens verslagen. De grieken hebben denk ik nog 1 stad in turkije, waar ik binnenkort op zal gaan landen. Wel helaas ook een stad met de plaag en inwoners die op het punt staan te rebeleren En mijn faction leader is overleden toen ie op zee zat ![]() | |
Young_David | vrijdag 29 april 2005 @ 15:25 |
http://www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_id=646118&affid=4965&source=buy | |
Steeven | maandag 2 mei 2005 @ 13:13 |
Naja, ik ben het hele spel zat eigenlijk, ondanks de mods. Het heeft ff geduurd, maar gisteren toch de uninstallknop aangeklikt. De mods zijn te beperkt, helemaal vergeleken met Medieval (die ik overigens weer speel sinds gisteren en wat blijft die goed zeg, een van de beste games ooit) en de levensduur is nu wel op. Ik verwacht zeker geen wonderen van de expansie, helemaal neit als ik lees wat er eigenlijk beloofd was in deze versie en er nog niet in zit en de matige patchsupport van de ontwikkelaar. | |
ProXi | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:10 |
Wow de expansie wordt masterlijk man De volksverhuizingen komen erin voor Dat betekend Atilla de Hun hoop ik Leider van de beruchtte Hunnen. Zo daarmee wil ik wel knokken tegen de romeinen hoor Ik kan echt niet wachten ![]() Maaruh kep meteen vraagje er is een mod mundus-magnus_v1-2 Dan heb je een grotere map ook o.a Maar bij mij blijft de map hetzelfde Ik snap niet echt wat ik fout doe waar moet je die zooi nou daadwerkelijk droppen al die files want zover ik weet deed ik wat in readme stond Iemand misschien die kan helpen ofzo :p | |
Steeven | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:13 |
quote:Ik heb wel geleerd dat de makers van de Total War serie gek zijn op mooie beloftes e.d, stel je er maar niet al te veel van voor, op een hoop bug fixes, nieuwe skins en een paar extra landjes na. De Hunnen beginnen zonder land en moeten plunderend steden veroveren en barbaren kunnen volksverhuizingen doen oid, allemaal leuk, maar gameplaygewijs zal het vast weinig voorstellen. Ik ken de mod niet, als ik jou was zou ik even meer info opzoeken omtrent dat gebeuren. | |
ProXi | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:18 |
ja zijn allemaal engelsen op forum van die mods waartegen ik het niet echt goed kan uitleggen ![]() Maar ik blijf goede hoop houden hoor op die expansion en met patch zijn die bugs er zo weer uit ![]() | |
Weizz | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:24 |
tvp... fuck, dat ik dit topic nog niet gevonde had.... ![]() | |
Steeven | vrijdag 6 mei 2005 @ 01:55 |
quote:Then copy content of "install.zip" into your RTW's Data folder. Start the game and choose "Provincial campaign" in Single player menu. Gewoon uitpakken in je DATA folder van Rome ![]() | |
i-spy24 | maandag 26 september 2005 @ 22:50 |
![]() tering! Wat us dit spel verslavend en groots! Zijn er nog mensen met soortgelijke ervaringen en taktische tips je battles te winnen? | |
Steeven | maandag 26 september 2005 @ 23:00 |
quote:Ik heb er duizenden. Ik zou zeggen: kom maar op, van verliezen kun je leren ![]() | |
Cart_man | maandag 26 september 2005 @ 23:17 |
Expansie? ![]() Kan je wat meer info geven? Ben lui. ![]() | |
Steeven | maandag 26 september 2005 @ 23:20 |
quote:http://games.fok.nl/review.php?reviewid=4870 | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 12:56 |
wat doet iedereen toch moeilijk over die hoplites ![]() ![]() btw dit was met pontus tegen seleucia op HARD ![]() | |
Jim.Beam | dinsdag 27 september 2005 @ 13:00 |
quote:We're not worthy ![]() | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 13:05 |
quote:zat ? van Rome Total War ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ![]() ![]() probeer de game eerst maar us met ALLE factions uit te spelen weet je niet hoe dat kan, klik dan hier na de patch is de game er wel op vooruit gegaan.. geen AI generals meer die suicide plegen onder je neus, bribing is veel moeilijker etc naja, nog 7 landjes te gaan, en dan heb ik de hele map veroverd ![]() | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 13:07 |
@ Jim.Beam: LOL de kunst is gewoon om enemy units te flanken (van meerdere kanten tegelijk aanvallen) en zoveel mogelijk damage in 1 x te doen SHOCK and AWE weetjewel | |
Young_David | dinsdag 27 september 2005 @ 13:51 |
quote:Vertel me liever hoe ik Egyptische chariots versla | |
Yankee_One | dinsdag 27 september 2005 @ 13:51 |
Ligt het aan mij of zijn cavelarie veel te sterk in dit spel? | |
Cart_man | dinsdag 27 september 2005 @ 13:53 |
quote:Ligt niet aan jou. Die chariots vond ik ook altijd irritant. ![]() | |
Yankee_One | dinsdag 27 september 2005 @ 13:56 |
anywayz, briljant spel en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar vrijdag (verjaardag ![]() ![]() ![]() | |
Cart_man | dinsdag 27 september 2005 @ 13:57 |
quote:Klinkt wel goed ja, die uitbreiding. Vrijdag toch mijn laatste dag van afstudeerstage. ![]() | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 15:24 |
quote:met zo bruut mogelijke archers en met pikemen die chariots zullen proberen van de flank aan te komen rennen, dus daar moet je een formatie pikemen hebben staan het kan ook met infantry, dan moet je die chariots zien in te sluiten... hun attack is erg hoog, maar als ze stil komen te staan, gaan ze er heel hard aan weetikveel, ik laat gewoon mijn halve army op die chariots chargen als ze in de buurt zijn ![]() | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 15:36 |
en natuurlijk zoveel mogelijk het terrein in je voordeel gebruiken als jij naar beneden charged, en hij moet omhoog, heb je behoorlijk voordeel zoals hier: ![]() tis ook belangrijk om de juiste units tegen die chariots inzetten, zoals velites, cilician pirates en andere lui met javelins. horse archers en militia cavalry kunnen ook heel handig zijn, vooral wanneer ze op skirmish-mode staan | |
Steeven | dinsdag 27 september 2005 @ 22:55 |
quote:Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaal ![]() quote:Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums. quote:Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod. quote:Ja dat zijn ze ook, verschillende mods hebben dit aangepast. Ze hebben een ongebalanceerde stormbonus in de gewone, ongemodde versie. quote:Die gast prijst alles aan ![]() En het leger van Egypte klopt geen reet van in de ongemodde versie ook, die zijn overpowered, dat wil je niet weten. Voor een optimale ervaring raad ik echt Rome Total Realism, SPQR of de nog komende Europa Barbarorum mod aan. Deze mods halen veel grote fouten uit het spel en maken het gewoon een stuk leuker en realistischer. | |
Steeven | dinsdag 27 september 2005 @ 23:08 |
quote:Lokken met skirmishers/archers en insluiten met een groep infanterie. Komen ze nooit meer weg. | |
FidelZandro | woensdag 28 september 2005 @ 00:07 |
quote:nouja toch wel ... door de andere beginplek en andere samenstelling van je legers, is het elke keer anders... elke battle opnieuw roeien met de riemen die je hebt en zeker op very hard is t een behoorlijke uitdaging maar ik doe ook wel us "autoresolve battle", vooral als de units makkelijk retrainable zijn quote:you've just got to be shitting me . . . ![]() ![]() quote:wat doet die mod precies ? | |
Bijsmaak | woensdag 28 september 2005 @ 13:24 |
quote:Ik vind het spel inderdaad te gemakkelijk. Ik ben gewoon begonnen met very hard difficulty en met de Scipii, en doe het best redelijk goed. |