Mooi hequote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafdecht geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
Dat is wel leuk als ik deze zat ben jaquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:39 schreef Steeven het volgende:
[..]
Mooi he. En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
SPQR wil ik ook iedereen aanraden !!!!quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:38 schreef Steeven het volgende:
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR?)
Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!
- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk, dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt
Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
Battles 3 tegen 1 zijn het leukst, maar het gevoel van zo'n campaign dat je de wereld aan kan vind ik gewoon mooiquote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:01 schreef Cart_man het volgende:
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
Dat heb ik nu dus ook...Schijnt dat er updates zijn die dit voorkomen.quote:Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
Met Egypte is ook wel erg makkelijk; in de normale versie zijn hun units zwaar overpowered (Desert Axemen owned iedereen) en ze hebben tig grondstoffen om te handelen. Het feit dat je het met de Romeinen lastiger had hangt af van met wie je speelt. Spelend met de Julii veroverd je Gallische dorpen die geen fuck opleveren. Met de Scipii zit je in arm Afrika en duurt ff voor je economie op gang komt. Met de Brutii ben je wel snel rijk, mits je de falanx kan verslaan. Dat verklaart meteen je Griekse rijkdom; talloze wonderen en grote havensteden = ¤¤¤¤.quote:Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.
Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |