abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25362558
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafd echt geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:39:47 #227
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25363065
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 12:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafd echt geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
Mooi he . En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_25363167
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:39 schreef Steeven het volgende:

[..]

Mooi he . En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
Dat is wel leuk als ik deze zat ben ja Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, staan wel leuke dingen in. Alleen opvallend dat bijna iedereen de grieken gaat slachten en ik eerst de galliers. Meer een principekwestie, onderontwikkelde stelletje ongeregeld moeten geslacht worden
pi_25380235
Ik heb inmiddels Spanje, Frankrijk, Italie ,een groot deel van de balkan, Griekenland, Turkije, ben bezig met Israel...

Op naar Marokko

Ik heb juist vriendjes met de Grieken gemaakt, mijn legers vergroot die kant op en ze keihard van achter genomen
pi_25389609
Ik werd van het spel nogal moe dat je alles zelf moest doen omdat de AI een gevecht bijna altijd verliest of verziekt. Als je half europa hebt en je moet iedere rebellie zelf de kiem in gaan smoren, gaat de lol eraf enzo.
Haai
  maandag 7 maart 2005 @ 12:03:14 #231
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_25410406
Al maanden niet meer gespeeld.
A.M.A.B
pi_25457160
Zo, ik ben weer stukken verder Heb de Galliers uitgemoord, ben nu bezig met de spanjaarden en ik heb zwaar veel geld. Het blijft uitdagend.

Wat kan je trouwens het beste doen als je een nieuwe stad inneemt? Ik enslave ze altijd, blijven ze meer tevreden en blijven die steden meer geld verdienen.
pi_25461122
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR? )

Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!

- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk , dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt

Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_25461257
Vandaag er maar weer eens ingedrukt. verder gegaan met mijn greek campaign. Ik vecht overal. In het oosten ga ik richting Gallië (Rome is dood ... ik zoek alleen nog de laatste Julii), in het noorden verover ik ik Dacia en Thrace en in het Asia minor neem ik het op tegen Pontus.

De hoplites zijn geweldige units ... gimme hoplites anyday
pi_25461263
Als het goed is staat hier ergens de downloadlink: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=44406

En hier een pic! (straks meer):
Zie de prachtige Spartan Hoplite skin en check hoe dicht de soldaten op elkaar staan:
pi_25469817
Op de pc waar ik RTW speel, heb ik geen internet...hoe krijg ik die mods erop?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:46:18 #237
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25473133
Ja, dat is lastig. Je moet ze dan op een andere PC downloaden en branden op cd denk ik. Of hopen dat zo'n mod een keer op een cdtje staat bij een magazine .
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:54:40 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25474080
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:38 schreef Steeven het volgende:
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR? )

Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!

- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk , dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt

Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
SPQR wil ik ook iedereen aanraden !!!!
RTR 5.3 viel tegen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25474627
Zijn die mods veel beter dan gewoon het origineel spelen vanaf de cd? zo ja, wat is er daadwerkelijk veel beter?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:02:14 #240
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25474877
De mods kunnen beter zijn, het ligt eraan waar je van houdt. Als ik jou was zou ik dus sowieso eerst de readme.txt van een mod doorlezen, daar staan alle veranderingen in. Misschien ook handig op forums te kijken wat andere mensen van de mod vinden .

Als je een mod installeert kun je niet de 'gewone' Rome: TW meer spelen. Dan moet je eerst de game uninstallen, map wegflikkeren, opnieuw installen, patchen...
pi_25474940
Dat is wel jammer van zo'n mod, maar goed...ik speel eerst wel mijn quest 2 conquer de wereld daarna installeer ik wel zo'n mod thnx voor de info
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:52:35 #242
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25483620
kijk gewoon even op het forum van www.twcenter.net. En lees ff wat info over elke MOD.
Er zijn er erg veel, het is maar net waar je van houdt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 13 maart 2005 @ 17:14:56 #243
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_25507605
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
  maandag 14 maart 2005 @ 01:28:30 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_25510430
Ik heb zojuist de readme van die mod zitten lezen, maar het lijkt mij dat er toch wel behoorlijk wat downsides aan zitten. Het verbeteren van diverse skins en muziek op de battlemaps weegt niet op tegen de negatieve aspecten, ik denk dat ik hem lekker laat zoals ie is.

Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.

Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25520204
Met de romeinen red ik het financieel prima lekker wat steden innemen en enslaven en ze leveren weer duizenden op

Wel is het zo dat ik meer met financiën bijna bezig ben, dan met barbaren enzo. Dat vind ik juist ook wel 1 van de leukere dingen.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:01:34 #246
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_25520554
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
A.M.A.B
pi_25520626
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:01 schreef Cart_man het volgende:
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
Battles 3 tegen 1 zijn het leukst, maar het gevoel van zo'n campaign dat je de wereld aan kan vind ik gewoon mooi Ben altijd al een Risk fan geweest, net als civilisation e.d. dus dit is ook erg leuk.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 20:48:56 #248
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25524530
quote:
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
Dat heb ik nu dus ook...Schijnt dat er updates zijn die dit voorkomen.
quote:
Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.

Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
Met Egypte is ook wel erg makkelijk; in de normale versie zijn hun units zwaar overpowered (Desert Axemen owned iedereen) en ze hebben tig grondstoffen om te handelen. Het feit dat je het met de Romeinen lastiger had hangt af van met wie je speelt. Spelend met de Julii veroverd je Gallische dorpen die geen fuck opleveren. Met de Scipii zit je in arm Afrika en duurt ff voor je economie op gang komt. Met de Brutii ben je wel snel rijk, mits je de falanx kan verslaan. Dat verklaart meteen je Griekse rijkdom; talloze wonderen en grote havensteden = ¤¤¤¤.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 23:13:31 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_25525717
Het was inderdaad met house Julii waarmee is speelde. En het klopt wat je zegt over die Gallische dorpen, daarom steek ik ook vroeg in het spel over maar Noord Afrika om de grote steden van de Carthaginians te pakken, dat levert nl. wel een leuk centje op.

Het was ook niet zo zeer dat ik geld te kort kwam, ik was gewoon niet klaar voor de slag met de andere Romeinse facties tegen de tijd dat het moment daarvoor aangebroken was. Scipii was niet zo zeer een probleem, maar Brutii had gigantische legers over heel de kaart zwerven, daar was gewoon geen houden aan. Als je met veel pijn en moeite een aanval op een stad had afgeslagen, stond het volgende leger van hen alweer klaar. Je zou bijna denken dat de AI cheat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25528691
ik heb nog zat geld en heb nu heel Spanje en vrijwel heel Frankrijk in mijn bezit. Nu is de afweging: ga ik naar Zuid-Afrika om de Carthagen te slachten of ga ik de Germanen uitroeien?

De Brutii worden bij mij trouwens ook erg sterk, even oppassen geblazen want dat wordt een hels gevecht inderdaad als we oorlog krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')