Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.quote:Op donderdag 18 november 2004 13:42 schreef Steeven het volgende:
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn.
Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct. En dat heb ik liever dan een overpowered Egypte dat elk potje weer heel Afrika en het Midden-Oosten verovert, nu verschilt het per potje wie daar de grootmacht wordt.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:48 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.
Je hoeft mij niks over Egypte te vertellen hoorquote:Op donderdag 18 november 2004 16:33 schreef Steeven het volgende:
[..]
Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct.
Idem... weg ermee... 'k heb mijn slaap weer terugquote:Op donderdag 18 november 2004 21:49 schreef Georges het volgende:
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend.
Ff mezelf in bescherming nemen.
Je kan het aantal mannen op een slagveld aanpassen via de config, maar ook gewoon via de optionsquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:39 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien
of zo'n massaal leger hoor.
Heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik het zo ge-edit dat tempels 20000% happiness geven. Daarmee red ik het netquote:Op zaterdag 20 november 2004 18:08 schreef Pumatje het volgende:
thx mannen.
maar sprite models als Medieval: Total war?
Hmm, mja handig voor me oude pc
verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden
Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate)
Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet.
autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\
Het is al vaker gezegd:quote:Op zondag 21 november 2004 17:35 schreef Da_Koen het volgende:
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111
Hoe doe je dat?
In bold zie je de factions die de tempel kunnen bouwen, en de gemodde happiness. Ik raad aan de eerste tempel een bonus van 5000 te geven, de tweede 10000, de derde 15000, de vierde 20000, en de vijfde, als dat kan, 25000. In ieder geval oplopend op deze manier, anders krijg je errors. En als je verder nog wilt klooien kun je de prijzen van gebouwen veranderen en de building time. Ik heb alle building time op 1 gezet, dan zijn de potjes een stuk sneller, diverser en toch wat moeilijker. Misschien dat ik de Units ook nog op 1 zet, maar dan moet ik in een ander bestand klooien. Ik kloot in ieder geval niet met de prijzen, die zijn goed gebalanceerd.quote:building temple_of_healing
{
levels temple_of_healing_shrine temple_of_healing_temple temple_of_healing_large_temple temple_of_healing_awesome_temple temple_of_healing_pantheon
{
temple_of_healing_shrine requires factions {britons, egyptian, seleucid, romans_brutii, }
{
capability
{
happiness_bonus bonus 5000
population_health_bonus bonus 1
}
construction 1
cost 400
settlement_min town
upgrades
{
temple_of_healing_temple
}
}
Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.quote:Op maandag 22 november 2004 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek
Thanksquote:Op maandag 22 november 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:
[..]
Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.
Die unit scale verandert pas in een nieuwe game. Helaas zul je een nieuwe campagne moeten starten. Ik weet niet zeker of dit geldt voor de gemodde textfiles. Net als jij, heb ik het ge-edit omdat ik revolts in mijn capital en andere steden onlogisch vind. En irritant.quote:Op maandag 22 november 2004 17:47 schreef Pumatje het volgende:
temple van law and hapiness heb ik aangepast, daar heb ik ook enkel maar tempels van, anders was het totaal niet meer te houden.
echt jammer van het spel, die revolts.
maargoed, ik ga kijken hoe het nu gaat, ook eens die unit scale aan knutselen.
Het staat nog steeds op huge, maar ik zie echt niet meer man.
Heeft het alleen effect als je de totale campaign opnieuw gaat spelen?
of is het enkel van betrekking op historical of quick battlles
Dat zijn zeker irritante gasten. Je kunt heel goed olifanten tegen ze gebruiken of light cavalry zoals cavalry auxilia. Of je zelf archersquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:44 schreef Cart_man het volgende:
Wat is de beste manier om van die horse archers te winnen. Ze vernietigen mijn hele leger. Haat die krengen.
Tuurlijk vallen de andere factions van Rome je dan aan...quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:08 schreef Lortnoc het volgende:
Ik sta op 't punt Rome aan te vallen en nu stonden er tot een paar beurten geleden allemaal legers van de Brutii in mijn Noord-Italiaanse provincies. Is dit een teken dat ze me willen gaan aanvallen? Als ik Rome aanval vallen de Jullii en de Brutii mij dan ook aan?
1: Als je de hele map wilt veroveren moet je Rome als laatste stad pas innemen.quote:Op woensdag 24 november 2004 01:34 schreef matjas het volgende:
holy shit he.... hoeveel verdienen jullie eigenlijk totaal he? want ban ongeveer 180 beurten begonnen me inkomsten extraam te groeien met pieken tot 80.000 en normaal was 60.000 per turn?
ik had trouwens het zuiden van italie, griekenland en heel de hoek van egyte en zo... er was trouwens ook extraam veel handel van mijn wegen en vaarwegen waren erg druken weet
trouwens iemand hoe je van je campagne af kunt gaan want ik wil alles veroveren
en ten derde briben is wel erg makkelijk, je ziet een leuk leger van andere romeinen je ben toevallig bezig in het noorden van itali, je heb toch wat meer man nodig.... hup briben. Voor de volgende keer maar de build time voor troepen op 0 zetten anders duurt dat veel te lang zo je leger opbouwen
edit: o ja waarom gaat tijdens de turnen van de andere partijen ongeveer de helft van je vermogen weg? want dat is namelijk erg irritant.....
Mooi, dan weet ik dat..... dan zal ik maar eens de nieuwste patch eens downloaden.....quote:Op woensdag 24 november 2004 09:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
1: Als je de hele map wilt veroveren moet je Rome als laatste stad pas innemen.
2: Briben is makkelijk, maar als je echt leuk wilt spelen bribe je niet, door de unittime op 0 te zetten verpest je, imo, het spel. Volgens mij wordt briben gefixed in de patch.
3: Je vermogen gaat ervanaf tijdens de turns van je tegenstanders omdat dat de kosten zijn van je rijk. Bouwen, trainen, verlies op grote steden, etc.
4: Ik had in mijn vorige potje met de Seleucids ongeveer 4 miljoen piek, en stijgende. De truc is om veel landen te veroveren die een haven hebben. En daarna veel trade treaties sluiten. Als je veel landen met een haven bezit ben je financieel onafhankelijk. Griekenland is een rijk gebied.
LoL! Ik ook al nietquote:Op vrijdag 26 november 2004 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
Lastige game maar wel heel erg vet.
Damn want een games komen er tegenwoordig uit Total War en Half Life 2. Ik kom niet meer aan studeren toe
Ja. Ik neem aan dat je versie 1.1 hebt? Die moest nl. wat internetproblemen wegnemen, zoniet, die patch ff installeren. Anders ligt het misschien aan je firewall ofzo, anders weet ik het echt niet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 00:42 schreef Jair het volgende:
ik kan niet online spelen, als ik een game host krijgt degene met wie ik wil spelen het bericht dat ie niet kan connecten en als we het andersom proberen lukt het ook niet terwijl we dezelfde versie hebben. Is dit een bekend probleem?
Zo ver ik weet was heel Turkije Klein Azië toen in Griekse staatjes verdeeld.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:58 schreef CosmoNut het volgende:
Weet iemand trouwens nog of de grieken heel turkije bezitten?
Hoe krijg je zoveel geld? Ik heb twee steden die enorm veel verlies lijden en 4 steden die winst draaien maar echt veel winst is dat niet. Zo kan ik nooit de wereld veroverenquote:Op zaterdag 27 november 2004 14:55 schreef CosmoNut het volgende:
Hey jongens ik speel t ook sinds kort. Ben nu imperial aan t doengaat wel lekker... iets van 80k poen enzo ik zal ff een screenshot plaatsen
.
Tsja kweet ook niet, ik heb nu veel grote steden die handelsteden zijn zoals thessalonica, athene nog wat waar je begint en nu daar in turkije enzo. Dat draait gigantisch, daarnaast moet je je taxes ff manage dus in steden wat gevoelig is voor rebels moet je low taxerate doen en bij niet moet je high of veryhigh doen. ik verdien nu zon 20k per beurtquote:Op zaterdag 27 november 2004 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je zoveel geld? Ik heb twee steden die enorm veel verlies lijden en 4 steden die winst draaien maar echt veel winst is dat niet. Zo kan ik nooit de wereld veroveren![]()
Ik vind het sws lastig om veel steden te veroveren hoe krijg je dat voor elkaar? Want dat ik de wereld wil regeren lijkt me duidelijk alleen weet ik niet precies hoe dat gaat![]()
Bedankt voor de informatiequote:Op zaterdag 27 november 2004 17:09 schreef Djaser het volgende:
[..]
Zo ver ik weet was heel Turkije Klein Azië toen in Griekse staatjes verdeeld.
ja ik had versie 1.1 al gedownload voordat ik het voor de eerste keer probeerde en aan m'n firewall ligt het volgens mij ook nietquote:Op zaterdag 27 november 2004 01:10 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja. Ik neem aan dat je versie 1.1 hebt? Die moest nl. wat internetproblemen wegnemen, zoniet, die patch ff installeren. Anders ligt het misschien aan je firewall ofzo, anders weet ik het echt niet.
Omdat het zondag isquote:Op zondag 28 november 2004 18:37 schreef CosmoNut het volgende:
Waarom reageert hier niemand
Oh vreemdquote:Op zondag 28 november 2004 21:24 schreef CosmoNut het volgende:
Het senaat heeft niks gezegt om naar het noorden te trekkenIk heb alleen een keer met duitsers trade rights en een alliance afgesproken. wat moet je met brutii doen dan?
Roflmao @ dubbelposts, nieuw recordquote:Op zondag 28 november 2004 22:56 schreef matjas het volgende:
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen![]()
en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren
en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
Die banners en skins zijn wel vet geworden in RTR. Spel is wel moeilijker geworden merk ik. Begon met Seulicids en binnen 10 turns stond pontius en dat irritante volk met die horse archers voor mijn deur.quote:Op zondag 28 november 2004 21:13 schreef Steeven het volgende:
Pfoe, m'n nieuwe campaign met de Brutii verloopt moeizaam. Aanschouw hier een screenshot en beeld je in dat alles wat je ziet dood is. Desondanks toch gewonnen.
[afbeelding]
Wat misschien ook opvalt zijn de nieuwe banners en skins.
Oh, ik vind het niet erg hoor. Integendeel, wordt er alleen maar leuker op. Je moet meer moeite doen om te bereiken wat je wilt.quote:Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef Steeven het volgende:
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en.
Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik.
Whehehe op welke difficulty speel je?quote:Op maandag 29 november 2004 16:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd.
Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte
Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd.
Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.quote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
Whehehe op welke difficulty speel je?
zoiets had ik ook ik vond het wel een makkiequote:Op maandag 29 november 2004 20:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.
Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient....
Aha! Dat moet ik even proberen...quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:03 schreef Cart_man het volgende:
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen.![]()
Niet dus.
Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus.![]()
Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor.![]()
Dat heb ik dan ook gedaan.....quote:Op zondag 5 december 2004 23:50 schreef Steeven het volgende:
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren.
ja,echt het grootste hekel punt vind ik de auto solve, want als ik een normaal resultaat wil moet ik zelf spelenquote:Op maandag 6 december 2004 19:25 schreef Steeven het volgende:
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder.
cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:38 schreef Steeven het volgende:
Wacht maar tot de patch uitkomt. Nog een maandje maar. Misschien blijft het ook de enige patch, dus er zal een heeeeleboel verbeterd worden.
ja dat kan, unit's selecteren en de < > keys gebruiken.quote:[b]en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
Ja. De eerste patch heeft enkel wat MP issues gefixed voor zover dat kan. De volgende patch gaat het hele spel omgooien (verbeteren) qua AI op de map, in het slagveld en een hele grote Mount Everest andere tweaks en fixes.quote:Op woensdag 22 december 2004 00:17 schreef Herr_M het volgende:
[..]
cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)
1: Je hoeft niet per se met legerleiders te vechten. Het enige gevaar om er zonder mee te vechten is dat je leger makkelijker omgekocht kan worden door de vijand. En wellicht mis je wat moraalbonussen zonder legerleider in het slagveld, dat kan wel cruciaal zijn.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:11 schreef m021 het volgende:
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van...
1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd...
2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
En wat voor invloed hebben diplomats op een stadje ?quote:Op woensdag 22 december 2004 22:41 schreef Herr_M het volgende:
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd.
als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden.
gewoon een leger in een bootje zetten (leger selecteren rechtermuisknop bootje, bootje moet wel aan het land zitten)quote:Op donderdag 23 december 2004 18:39 schreef m021 het volgende:
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem:
- Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt
- landmacht kan niet zwemmen
Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen?
Mediamarkt, Dixons, Music Store, Free Record Shop, krijg je nog een verpakking ookquote:
Ja, maar meestal neemt die bevolking geen maatregelen. En zodra je de blokkering weer opheft gaan ze niet achter je aan ofzo.quote:Op woensdag 29 december 2004 17:59 schreef skiwi het volgende:
Als ik de opdracht kijg om een haven te blokkeren en ik voer dat uit, ben ik dan gelijk in oorlog met die bevolkings groep? en is het slim op soms die opdrachten te negeren??
Ah, nog een slachtofferquote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef Young_David het volgende:
Super spel. Ik was altijd een fan van de Age of Empires serie (en dat zal ik blijven), maar deze game heeft vrij snel een bijzondere plek gekregen. Ik voel me aan de ene kant een romeins leider die zijn steden en legers beheerd, en aan de andere kant een generaal die zijn legers aanvoert. Vooral de gevechten tegen een meerderheid zijn een uitdaging en zo leuk als je dan de vijand ziet wegrennen van angst (terwijl ze bijna alleen nog maar contact met mijn archers en ballista's hebben gehad)
Ik speel nu met de Julii en ben bezig met een oorlog tegen de Galiers. Ik zit nu op mijn werk ... maar heb alweer zin in vanavond ... het is lang geleden dat een game mij zo lang gekluisterd aan het scherm hield.
Phalanx is erg langzaam, gewoon je archers, hastati spears of artillerie erop gebruikenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:41 schreef Keraunos het volgende:
Ik heb het spel nu ook eindelijk. Het is best leuk, als je het te veel speelt lijkt het alleen veel op zijn voorganger, alleen grafisch wat mooier.
Maar wat is een goede manier om phalanx units uit te schakelen. Ik heb nu problemen met de germanen die die hele tijd meerde phalanx units (met van die lange speren vooruit) in hun legers hebben. Ik weet dat je er niet recht voor moet staan, maar omsingelen met mijn hastii units of in de rug met paarden wil zelfs niet echt lukken.
En is er een manier om meer familieleden bij elkaar te krijgen? En is het erg als je je steden of legers hebt zonder familie leden?
Iemand misschien een linkje naar een handleiding???
Gewoon archers, heb je ze zo dood, of inderdaad atillerie, waarom hestati, dat is verspilling van units.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:24 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Phalanx is erg langzaam, gewoon je archers, hastati spears of artillerie erop gebruiken
Ik weet de precieze oorzaak van jou probleem niet, maar het volgende zou ik doen:quote:Op maandag 3 januari 2005 14:45 schreef peejdorie het volgende:
heb een vraagje: als ik rome: total war probeer op te starten laadt ie het opstartschermpje (met credits e.d.), maar hierna gaat hij terug naar het bureaublad, dus zonder het main menu te laten zien ofzo..
weet iemand hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?
Yep, alleen dan niet alles op high zetten.quote:Op maandag 3 januari 2005 18:29 schreef Loserkid het volgende:
Doet rome rotal war het met een NVIDIA GeForce FX 5200 videokaart?
Hij doet het zelfs op een geforce 2mx.quote:Op maandag 3 januari 2005 18:29 schreef Loserkid het volgende:
Doet rome rotal war het met een NVIDIA GeForce FX 5200 videokaart?
heb ik allebei gedaan..quote:Op maandag 3 januari 2005 17:04 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Ik weet de precieze oorzaak van jou probleem niet, maar het volgende zou ik doen:
De nieuwste patch downloaden (1.1 nog steeds dacht ik)
De nieuwste direct X downloaden.
Succes
Je zou toch zeggen dat er een goede handleiding bij het spel zit en dat er een tutorial te spelen zal zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:45 schreef Petomaan het volgende:
Hallo allen, ik heb het spel net gekocht. Heeft iemand links naar goede handleidingen of fansites?
Ik weet dat ze heel gemakkelijk te googelen zijn, maar ben benieuwd naar handleidingen waar je ècht veel aan hebt, en aan wie kan je het dan beter vragen dan aan mensen die het spel al een tijdje spelen?
Ja, maar mijn ervaring met deze handleidingen is dat ze niet nèt die fijne kneepjes van het vak leren die in handleidingen staan die door spelers zijn gemaakt, en die je net die ene tip kunnen geven waardoor je een battle kan winnen ...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:00 schreef Tain het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat er een goede handleiding bij het spel zit en dat er een tutorial te spelen zal zijn
Misschien dat er op www.gamefaqs.com wat staat voor je qua strategie tipsquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:13 schreef Petomaan het volgende:
[..]
Ja, maar mijn ervaring met deze handleidingen is dat ze niet nèt die fijne kneepjes van het vak leren die in handleidingen staan die door spelers zijn gemaakt, en die je net die ene tip kunnen geven waardoor je een battle kan winnen ...
Wat zou kunnen helplen, is de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden. Toen ik Call of Duty speelde met mijn radeon 9800P viel het spel elke keer uit op een bepaald gedeelte, waar je met een vrachtwagen moest ontsnappen en elke keer Duitsers achter je zaten. Toen heb ik de nieuwe drivers voor de kaart gedownload en het werkte.quote:
Die site kende ik nog nietquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Misschien dat er op www.gamefaqs.com wat staat voor je qua strategie tips
Ten eerste moet je er niet zelf op af gaan, laat ze maar komen, als ze bijna bij je zijn laat je ze op hun snelst aanvallen, is het effectiefst. Een aantal laat je vanaf de flanken aanvallen. En nog een aantal vanaf de achterkant, eerst er rond heen gaan en dan dus insluiten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:58 schreef m021 het volgende:
Welke strategy moet je gebruiken als je horsemen worden overnumbered door de axemen van de vijand?
In een bepaald gevecht had ik alleen horsemen (zo'n 250) en de vijand alleen axemen (zo'n 300). Mijn horsemen vluchtten als hazen!Hoe pak ik dit aan?
mijn specs:quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:50 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Wat zou kunnen helplen, is de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden. Toen ik Call of Duty speelde met mijn radeon 9800P viel het spel elke keer uit op een bepaald gedeelte, waar je met een vrachtwagen moest ontsnappen en elke keer Duitsers achter je zaten. Toen heb ik de nieuwe drivers voor de kaart gedownload en het werkte.
Heb je ook al opnieuw geinstalleerd?
Wat voor pc heb je?
3000 is echt niet veel hoor aap.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:14 schreef TC03 het volgende:
Ik heb nu ongeveer heel Frankrijk, alleen ik maak maar 3000 winst per beurt ofzo. Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers. Ik denk dat ik Spanje maar ga veroveren.
Wel een beetje vervelend om te lezen dat Griekenland het meest winstgeven is. Ik had er nog helemaal niet over nagedacht wat het meest winstgevend was, en zodoende ben ik die Galliërs gaan uitroeien omdat ik me daar mateloos aan irriteerde. Eindstand is dat Brutii heel Griekenland al zo'n beetje heeft (speel zelf met Julii).
Denk trouwens dat ik Spanje maar ga veroveren, die lui worden ook irritant.
Ohja, wil mezelf nog even op de schouders kloppen. Die stad die het dichtst bij de Pyreneeën licht, in Frankrijk. Die werd dus aangevallen, heb ik toch even mooi met 900 man een leger van 2000 Spanjaarden verslagen.
Weet ik, ik zeg toch ook dat ik 'maar' 3000 per beurt verdien... En niet zuinig zijn met legers is daar o.a. een oorzaak vanquote:Op zaterdag 22 januari 2005 09:38 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
3000 is echt niet veel hoor aap.
Aangezien je dit er achter zette: 'Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers. '
Ok, ik vatte het op dat jij gewoon normale hoeveel legers kocht en dan nóg 3000 per beurt over hieldquote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zeg toch ook dat ik 'maar' 3000 per beurt verdien... En niet zuinig zijn met legers is daar o.a. een oorzaak van.
Hehe neequote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:13 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Ok, ik vatte het op dat jij gewoon normale hoeveel legers kocht en dan nóg 3000 per beurt over hield
Je moet je niet gaan fixeren op micro economieën, aangezien het over het algemeen, zeker als je al wat gevorderd bent niet meer zoveel uit maakt of een paar steden verlies maken. Als je grote steden genoeg knaken in het laatje brengen dan zit je goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hehe nee.
Net ff gespeeld, en op het moment dat ik niet zo veel aan het bouwen was verdiende ik ongeveer 10.000 per beurt. Dat is nu afgenomen naar 3000 weer, omdat mijn steden verlies beginnen te maken.
Ja, onder andere. Grote AI fixes op zowel de campaignmap als op het slagveld. Naar geruchten zou de patch ervoor moeten zorgen dat je pas echt Rome: Total War speelt. Maar ja, ik heb me niet bepaald verveelt met deze versie moet ik eerlijk zeggenquote:Op maandag 24 januari 2005 14:38 schreef Young_David het volgende:
Zorgt die patch er ook voor dat mijn door de AI bestuurde generals minder sucidaal zijn?
lquote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:53 schreef Haiduc het volgende:
Ik heb een vraagje. RTW heeft altijd goed bij mij op de pc gedaan totdat ik 'm geformatteerd had. Ik installeerde RTW opnieuw en nu doet ie 't nie meer, hij geeft de hele tijd deze fout aan:
"Rome: Total War encountered an unspecified error and will now exit."
Misschien dat ie bekend is bij een van jullie. Khad eerst trouwns Windows XP home sp1 en nu heb ik Windows XP Pro Sp2
goede tip, thnxquote:Op zondag 13 februari 2005 20:09 schreef Steeven het volgende:
@ WeirdMicky: Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt kijken in de winkels zelf, of op dimplus.nl , nedgame.com, lik-sang, dvdboxoffice, etc.
Mooi hequote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafdecht geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
Dat is wel leuk als ik deze zat ben jaquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:39 schreef Steeven het volgende:
[..]
Mooi he. En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
SPQR wil ik ook iedereen aanraden !!!!quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:38 schreef Steeven het volgende:
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR?)
Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!
- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk, dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt
Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
Battles 3 tegen 1 zijn het leukst, maar het gevoel van zo'n campaign dat je de wereld aan kan vind ik gewoon mooiquote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:01 schreef Cart_man het volgende:
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
Dat heb ik nu dus ook...Schijnt dat er updates zijn die dit voorkomen.quote:Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
Met Egypte is ook wel erg makkelijk; in de normale versie zijn hun units zwaar overpowered (Desert Axemen owned iedereen) en ze hebben tig grondstoffen om te handelen. Het feit dat je het met de Romeinen lastiger had hangt af van met wie je speelt. Spelend met de Julii veroverd je Gallische dorpen die geen fuck opleveren. Met de Scipii zit je in arm Afrika en duurt ff voor je economie op gang komt. Met de Brutii ben je wel snel rijk, mits je de falanx kan verslaan. Dat verklaart meteen je Griekse rijkdom; talloze wonderen en grote havensteden = ¤¤¤¤.quote:Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.
Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
Niet! Als ik de policy op iets anders als growth zet heb ik meteen de bevolking over de zeik heen, heel soms kun je nog twee a drie moves nog es wat anders proberenquote:Op woensdag 16 maart 2005 12:00 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage?
Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)quote:Op zondag 13 maart 2005 17:14 schreef Jim.Beam het volgende:
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
I am a lazy ass bitch!quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:45 schreef WeirdMicky het volgende:
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter
je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik meequote:
hoe doe je dat precies?quote:Op maandag 21 maart 2005 19:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee
export_descr_building.txt kan je effecten van gebouwen beetje edittenquote:Op maandag 21 maart 2005 21:08 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
hoe doe je dat precies?
Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen![]()
1: Jaquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:53 schreef NoSigar het volgende:
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien?
Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En?
Op een gegeven moment was bij mij de senaat gewoon redundant...quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder?
AMD 3000. Ik denk dat het aan mijn 512 geheugen ligt danquote:Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)
Yep. Dat komt door de modders, die hebben sprite units toegevoegd om je framerate te besparen zodra je uitzoomt. Het kan ook zijn dat ze dit juist niet gedaan hebben en ook de oude sprites niet verwijderd hebben. Ik weet niet hoe je het oplost, maar ik zou gewoon de SPQR mod spelen, heb je er geen last vanquote:Op donderdag 7 april 2005 22:58 schreef Djaser het volgende:
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
Ik stop mijn gouverneurs (ik denk dat je hier familieleden bedoelt) altijd in de front-steden omdat die steden altijd het snelst moeten groeien. Vooral als je steden verovert krijgen alleen de steden waar gouverneurs inzitten direct alle slaven.quote:Op maandag 11 april 2005 12:57 schreef cyber_rebel het volgende:
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog.
Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien.
Ik heb wel geleerd dat de makers van de Total War serie gek zijn op mooie beloftes e.d, stel je er maar niet al te veel van voor, op een hoop bug fixes, nieuwe skins en een paar extra landjes na. De Hunnen beginnen zonder land en moeten plunderend steden veroveren en barbaren kunnen volksverhuizingen doen oid, allemaal leuk, maar gameplaygewijs zal het vast weinig voorstellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:10 schreef ProXi het volgende:
Wow de expansie wordt masterlijk man
De volksverhuizingen komen erin voor
Dat betekend Atilla de Hun hoop ik
Leider van de beruchtte Hunnen.
Zo daarmee wil ik wel knokken tegen de romeinen hoor
Ik kan echt niet wachten
Maaruh kep meteen vraagje
er is een mod
mundus-magnus_v1-2
Dan heb je een grotere map ook o.a
Maar bij mij blijft de map hetzelfde
Ik snap niet echt wat ik fout doe
waar moet je die zooi nou daadwerkelijk droppen al die files
want zover ik weet deed ik wat in readme stond
Iemand misschien die kan helpen ofzo :p
Then copy content of "install.zip" into your RTW's Data folder. Start the game and choose "Provincial campaign" in Single player menu.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:18 schreef ProXi het volgende:
ja zijn allemaal engelsen op forum van die mods waartegen ik het niet echt goed kan uitleggen
Maar ik blijf goede hoop houden hoor op die expansion
en met patch zijn die bugs er zo weer uit
Ik heb er duizenden. Ik zou zeggen: kom maar op, van verliezen kun je lerenquote:Op maandag 26 september 2005 22:50 schreef i-spy24 het volgende:
Ik heb het spel ook gekocht en geinstalleerd en gespeeld.
tering! Wat us dit spel verslavend en groots! Zijn er nog mensen met
soortgelijke ervaringen en taktische tips je battles te winnen?
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=4870quote:Op maandag 26 september 2005 23:17 schreef Cart_man het volgende:
Expansie?![]()
Kan je wat meer info geven?
Ben lui.
We're not worthyquote:Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef FidelZandro het volgende:
wat doet iedereen toch moeilijk over die hoplites![]()
[afbeelding]
btw dit was met pontus tegen seleucia op HARD![]()
zat ?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:58 schreef Steeven het volgende:
[..]
1: Ja
2: Ja, erg leuk. Ik zou eerst een tijdje met de patch spelen en als je het dan zat bent pas met de SPQR mod spelen.
Vertel me liever hoe ik Egyptische chariots verslaquote:Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef FidelZandro het volgende:
wat doet iedereen toch moeilijk over die hoplites![]()
[afbeelding]
btw dit was met pontus tegen seleucia op HARD![]()
Ligt niet aan jou.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:51 schreef Yankee_One het volgende:
Ligt het aan mij of zijn cavelarie veel te sterk in dit spel?
Klinkt wel goed ja, die uitbreiding.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:56 schreef Yankee_One het volgende:
anywayz, briljant spel en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar vrijdag (verjaardagen de uitbreiding
) jan van de pu was iig al zeer lovend
![]()
met zo bruut mogelijke archers en met pikemenquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:51 schreef Young_David het volgende:
[..]
Vertel me liever hoe ik Egyptische chariots versla
Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaalquote:zat ?
van Rome Total War ?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
probeer de game eerst maar us met ALLE factions uit te spelen
weet je niet hoe dat kan, klik dan hier
na de patch is de game er wel op vooruit gegaan..
geen AI generals meer die suicide plegen onder je neus, bribing is veel moeilijker etc
Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums.quote:btw dit was met pontus tegen seleucia op HARD
Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod.quote:de kunst is gewoon om enemy units te flanken (van meerdere kanten tegelijk aanvallen) en zoveel mogelijk damage in 1 x te doen
SHOCK and AWE weetjewel
Ja dat zijn ze ook, verschillende mods hebben dit aangepast. Ze hebben een ongebalanceerde stormbonus in de gewone, ongemodde versie.quote:Ligt het aan mij of zijn cavelarie veel te sterk in dit spel?
Die gast prijst alles aanquote:jan van de pu was iig al zeer lovend
Lokken met skirmishers/archers en insluiten met een groep infanterie. Komen ze nooit meer weg.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:53 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou.
Die chariots vond ik ook altijd irritant.
nouja toch wel ...quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaal.
[..]
you've just got to be shitting me . . .quote:Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums.
wat doet die mod precies ?quote:Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod.
Ik vind het spel inderdaad te gemakkelijk. Ik ben gewoon begonnen met very hard difficulty en met de Scipii, en doe het best redelijk goed.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaal.
[..]
Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums.
[..]
Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod.
[..]
Ja dat zijn ze ook, verschillende mods hebben dit aangepast. Ze hebben een ongebalanceerde stormbonus in de gewone, ongemodde versie.
[..]
Die gast prijst alles aan.
En het leger van Egypte klopt geen reet van in de ongemodde versie ook, die zijn overpowered, dat wil je niet weten. Voor een optimale ervaring raad ik echt Rome Total Realism, SPQR of de nog komende Europa Barbarorum mod aan. Deze mods halen veel grote fouten uit het spel en maken het gewoon een stuk leuker en realistischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |