abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23400443
Rome: Total War is the next generation in epic strategy gaming from the critically acclaimed and award winning Total War brand. The aim of the game is to conquer, rule and manipulate the Roman Empire with the ultimate goal of being declared as the "Imperator" of Rome. Set in a time when the mighty Roman Empire emerged to conquer the known world against powerful enemies; when gladiators fought to a bloody death in the Coliseum; when Spartacus defied the might of the empire; when Hannibal led his invincible army and his war elephants across the Alps to strike fear into the very heart of Rome itself; and when Julius Caesar finally smashed the Barbarian Gauls. This was a time of brutal confrontation between civilisation and barbarism, and of civil war as the ancient worlds only superpower turned on itself.

A completely new Total WarTM engine uses innovative technology and groundbreaking design to bring the world of ancient Rome to life to deliver the biggest and most cinematic battles ever seen in a videogame. So the battles in Rome: Total War maintain the epic scale that fans of Total WarTM " are used to, but now use high-detailed 3D polygonal troops and allows huge cities to be displayed on the battlefields. The result is truly spectacular.

Sticking with the award-winning formula of Total WarTM games, the campaign game lets players build an Empire using the arts of war, diplomacy and trade. The new engine recreates Europe as a 3D game world ripe for conquest, where the whole physical terrain of Europe has been re-created.

Cities and settlements will grow and develop over time (providing they are managed properly) and as players develop the environment around their cities (e.g. by building roads and bridges or improving the agriculture) the battlefields will adapt to show these features. The result is a fully dynamic interactive world.

Features
- Epic battles between collosal armies. Over 10,000 fully polygonal, motion captured men can be displayed simultaneously with virtually no sacrifice of performance compared to Medieval: Total War.
- Players can command entire Roman Legions, Greek phalanxes, barbarian hordes and the armies of Carthage, Egypt, and the Successor Kingdoms, each with a mix of exclusive units.
- The campaign game is accessible to all gamers from those who want to do everything through to beginners (who can use city governors and automatic systems to handle the detail of taxation, military training and building) and those who just want to fight enormous battles!
- Besiege huge cities and storm mighty fortresses with powerful artillery and siege engines. Bring your enemies defences crashing to the ground with catapults, smash through their gates with battering rams as burning oil rains death from above, fight your way onto the battlements with siege towers and assault ladders and undermine their walls by igniting sapping points.
- Rome: Total War also allows up to 8 players to fight epic battles over a LAN or the internet.

Community

Rome Total War Rome Total War deel 1

http://www.twcenter.net Veel mods en veel info
http://www.totalwar.com Officïele site
http://www.totalwar.org Nog meer mods en info
http://www.gamefaqs.com Cheats

Reviews

http://pc.ign.com/articles/550/550373p1.html?fromint=1 IGN
http://www.gamespot.com/pc/strategy/rometotalwar/review.html Gamespot
http://pc.gamespy.com/pc/rome-total-war/550385p1.html?fromint=1 Gamespy

http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255 Fok! Review
http://games.fok.nl/userreview.php?urid=637 Userreview Steeven
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23400510
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 18 november 2004 @ 14:00:14 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_23400920
Die Chariots zijn best irritant. Ik speel nu met de rode factie dus heb gelukkig geen last van ze.

Nog even over die senaatfuncties, die zijn vooral voor de show, ze hebben verder geen nut in het spel toch?
De bevolking is in alle steden is happy maar toch mis ik nog dat ene populariteitsschildje om Rome te mogen aanvallen.
Wat zijn de voorwaarden om zo populair te worden dat het volk je steunt bij een opstand tegen de andere facties en Rome?
Moet in elke stad bijvoorbeeld de happiness minimaal 200% zijn oid?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23401296
Je hoeft niet alle bolletjes vol te hebben om Rome aan te vallen. Probeer af en toe maar eens met een leger Rome aan te vallen, je zult zien dat het vaak lukt. Zes of zeven bolletjes is genoeg, geloof ik.
  donderdag 18 november 2004 @ 15:48:26 #5
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23403310
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:42 schreef Steeven het volgende:
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn.
Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.
pi_23404380
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:48 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.
Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct. En dat heb ik liever dan een overpowered Egypte dat elk potje weer heel Afrika en het Midden-Oosten verovert, nu verschilt het per potje wie daar de grootmacht wordt.
  donderdag 18 november 2004 @ 17:27:44 #7
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23405794
Hail Rome!

(verkapte tvp )
A.M.A.B
  donderdag 18 november 2004 @ 21:49:24 #8
62182 Georges
That's the shit
pi_23411669
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend.
Ff mezelf in bescherming nemen.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:57:49 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23411919
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:33 schreef Steeven het volgende:

[..]

Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct.
Je hoeft mij niks over Egypte te vertellen hoor De oude units die gebruikt zijn in het spel zijn fictief en geven absoluut niet weer hoe Egyptische leger er uit zag (drie man in een strijdwagen is wel een hele stom fout). Bij de nieuwe units klopt het ook weer niet, er word vanuit gegaan dat heel Egypte opeens Grieks geworden is (kijk naar de huidkleur van de soldaten). Natuurlijk maakte Egypte wel gebruik van een variant op hopilites maar dat wil niet zeggen dat de soldaten opeens helemaal Grieks waren en dat alle oude divisies ontbonden waren.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:59:02 #10
62182 Georges
That's the shit
pi_23411953
Trouwens, dat sappen (tunnels graven), deden ze dat echt?
Kan me niet voorstellen dat daar muren van instorten.
  donderdag 18 november 2004 @ 23:36:56 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23414558
Ja, dat deden ze echt.
ze haalden de complete fundering weg, heb vaak besproken in mijn spreekbeurten op de basis school zelfs. Er lagen soms dagen mannen bij de binnenplaats van de muren om te luisteren naar sappers. ze plaatsen ook schoteltjes water e.d voor trillingen op te vangen. Gebeurde echt hoor .

maar damn, is egypte onoverwinnelijk ofzo, heb btw net mijn 1e battel tegen egypte gewonnen8-)
150 man tegen 150.. jajaja met 100 man over. ben ik zeer trots op aangezien ik een battle van 600 man ( mijn leger ) tegen 450 van de egyptenaren had verloren . ik heb het maar gelaten zoals het was en even bekeken hoe ze het nu deden. opgeschreven en daarop geanticipeerd.

Ik meteen een nieuw leger gesmeed en oostwaarts gekeerd om t nog eens tegen de farao op te nemen. Conclusie is.

Val meteen aan, ga niet moeilijk doen met archers e.d zij zijn daar zowiezo sneller en beter in, jij bent veel te bepantserd en daardoor zijn je troepen in no time moe en dat merk je gigantisch.

Je moet gebruik maken van hun lak aan bepantsering Javelin's zijn SUPER effectief tegen ze, helaas heb je door de beweeglijkheid van de egyptische troepen niet altijd de kans om ze te gebruiken, maar daar kun je wat aan doen. ze sturen altijd hun bowmen naar voren, en infantry laten ze erachter staan. jij charged vanaf je beginplaats de bowmen , die rennen weg, dan sta je niet ver van de meestal axe infantry af, en hopsa, loopt er naartoe met 3 hestati's en je gooit die javelins.
centraal moeten de hestati, minimaal, alhoewel town watch verbazingwekkend effect op heavy egypt infantry hebben gemaakt, ze maakten ze echt af. Maargoed. de taktiek tegen de chariots is de meest naar mijn mening kapotgeschelde :') unit, javelin cavalry, altijd heb ik bij wijze van spreke op ze geschete en maar verbannen naar het zuiden en verrek, 2 groepjes aan elke zijde van t leger ( want dat is ALTIJD de kant waar de chariots staan. ) chariots rijden vooruit, meteen javelin cavalry ernaartoe en die maken ze langszaam af, ze worden athans de hele batlle bezig gehouden en dat is het belangrijkste, door de skirmisch caplebilety's van de javelin calvalry komen de chariots nooit dichtbij genoeg om te te vernietigen. scorpions zijn daarnaast echt super usefull omdat hun infanrtry best vaak opgekropt staat in het centrum.
met jou cavalry moet je niet flanken want die kracht heb je nodig in het centrum, en war dogs zijn een prachtig middel om ze alvast bezig te houden wanneer jij met je let op : LIGHT cavalry komt chargen. light cavalry is tegen egyptenaren het best, minder snel moe, super snel en beweeglijk en veel inzetbaar.

ik zal een tekening snel uppen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 18 november 2004 @ 23:47:11 #12
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23414845
oja, triari, prachtige troepen maar waardeloos in de woestijn. om muren te veroveren zijn ze daarintegen wel perfect
pi_23418691
Hoezo is Egypte sterk?

Ik speel met Seleucid empire en heb die lui als eerste verslagen.
Chariots moet je onder vuur nemen met archers ( use fire) en als je er een hebt Onagers.

Verder kunnen pikemen ze ook aardig tegenhouden en olifanten maken er ook schroot van, hoewel ze vaak in paniek raken van die dingen.

Mijn eigen chariots gebruik ik niet meer, die raken nog eerder in paniek dan mijn fantjes.

Ik ben nu via Scythia richting Italie aan het marcheren.
Heerlijk spel.
Ik ga alle facties spelen.... AAARRRGGGHHH Somebody Stop Me.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:53:35 #14
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23419756
Ik heb geen fantjes, ik hebgeen chariots, sterkste unit die ik heb zijn arcani's en triari/principe's.

heb 1 unit hoplites gerent als mercenary's, en mijn aangrenzende stad aan de egyptenaren is enkel beschermd met een houten muuur

ga jij maar eens met factie blauw afrika veroveren,dan 1st van de senaat opdracht krijgen om maar eens vrede met de nelubiers te sluiten, die je daarna 2 beurten later massaal aanvallen met de egyptenaren erbij.

wat wel grappig was, haha.
de carthagen, ik moet ze nu als protectoraat aanstellen van de senaat, ( ik luister er btw al niet meer naar ) Er komen soms van die onzinnige acties.. pffff zoals.. Verover dit dorpje. ga ik kijken ligt het ergens in midden rusland weet je wel . maar nu zeiden ze, stel carthage aan als protec. want ze hebben genoeg geleden..

fuck jou, ik verover dat laatste nederzettingkje, flink poenen . Maargoed, ineens kwamen de carthagen aan met een diplomaat, nou ik denken. die pasen mij gewoon die laatste provincie die in spanje ligt.

Nee nee ze hebben jawel nog 1 leger van ik denk 250 man staan en zeggen. Geef ons de provincies , carthage, lilybeaum bblablabla terug anders dan gaan we door met oorlogvoeren.

dat zegt ie dan tegen een factie die een beetje grootste is van de wereld, meneer heeft ballen dat wel
pi_23420046
Wel jammer dat je, zodra je die 50 landen hebt ineens klaar bent. Ik wil ALLES
stupidity has become as common as common sense was before
pi_23420451
Hmm, dankzij de nieuwe Catalyst drivers is de slow-down bug met gebruik van fire-arrows ineens verdwenen. Hoorah!
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:01:00 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23420771
hoe bodoel je precies. dat het met fire arrows ineens super lang duurt voordat ze schieten, of bij het switchen van normaal naar fire lang duurt?

dat dat is verholpen?
pi_23421506
1 ding brgrijp ik nog niet echt:
Als je op settlement details klikt en je bent niets aan het bouwen in die stad, dan knipperen er soms evengoed van die icoontjes(vaak bij income). Wat houdt dat in?
pi_23425947
Maak net iets raars mee: Verover Kreta (was van de rebellen) met een flink leger. Ze kicken mij de beurt erna zomaar eruit (revolt) en tadaa....Kreta is ineens Grieks ipv van de Rebellen Lekker dan.

Heb nu met de Julii Spanje, Gallië, Brtitannica en Belgico veroverd (West-Europa dus). Vraag me af wat ik als volgende stap moet gaan doen, ik wil eigenlijk wel winstgevende dorpen maar de winstgevende gebieden aan de grenzen van mijn rijk zijn van de Brutii en Scipii en daar wil ik nog geen ruzie mee. Toch maar Rusland gaan veroveren of met landingen Griekenland aan gaan vallen (wel pokke eind varen)?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:12:06 #20
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23427335
Griekenland schijnt het meest winstgevend te zijn, dus ja, lijkt me een verstandige zet.
A.M.A.B
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:35:15 #21
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_23427853
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:49 schreef Georges het volgende:
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend.
Ff mezelf in bescherming nemen.
Idem... weg ermee... 'k heb mijn slaap weer terug
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_23429158
@ Pumatje: Nee, er was een bug dat de framerate in het spel dropte naar 1 als er fire-arrows werden afgevuurd. Dat is neit leuk in sieges.

@ Da_Koen: Als het knippert betekent het dat datgene erbij komt. Groei dus.
  zaterdag 20 november 2004 @ 00:39:12 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23439621

even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien

of zo'n massaal leger hoor.
pi_23441466
Ik wel. Met unit size op Huge.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:43:22 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23447601
hoe doe je dat?
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:05:47 #26
62182 Georges
That's the shit
pi_23448040
Videosettings, advanced settings en dan rechtsboven dacht ik unit size aanpassen.
pi_23448127
Draait rome total war op een geforce 2 mx?
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:12:31 #28
62182 Georges
That's the shit
pi_23448159
Als je alles laagt zet misschien nog net, maar denk niet dat er dan nog veel aan is.
pi_23448915
ik doe meestal autosolve battle (ofzoiets:P) dan heb je niet echt goede videokaart nodig. Af en toe een battle is leuk maar ik heb nu 26 uur gespeeld en weinig echt gevochten en ben nog niet klaar. Als je alle battles zelf vecht ben je wel het dubbele kwijt voor waar ik nu ben
pi_23449023
De ontwikkelaars hebben ook sprite-models om de framerate te sparen van mensen met een oude videokaart. Ik denk dat het speelbaar is op een Geforce 2 MX; de problemen zullen zich meer voordoen met gebrek aan RAM-geheugen. Ik weet niet hoe het draait op 256 DDR RAM, maar volgens mij ben je dan letterlijk eeuwen bezig met een campaign .
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:20:20 #31
62182 Georges
That's the shit
pi_23449447
Het nadeel van auto resolve is dat je soms nog verliest al denk je dat je er veel beter voor staat.
Of je raakt onnodig veel man kwijt. Zeker als de verschillen klein zijn komt dat vaak voor.

Daarom doe ik alleen auto resolve als de overmacht zeer groot is, 2 tegen 1 of meer.
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:08:44 #32
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23450483
thx mannen.

maar sprite models als Medieval: Total war?

Hmm, mja handig voor me oude pc

verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden
Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate )

Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet.
autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:40:21 #33
62182 Georges
That's the shit
pi_23451155
Die opstanden heb ik nauwelijks last van al begrijp ik de kritiek wel. Een van mijn grotere steden die vlak bij mijn hoofdstad lag kreeg op een gegeven moment problemen toen de gouverneur overleed.

Was wel snel verholpen door de policy op growth te zetten en een paar beurten later had ik weer een gouverneur die net 'coming of age' was, 16 jarige gouverneur, lol.

Het is een kwestie van kijken hoe de happiness is opgebouwd in de stad. Soldaten maken eigenlijk maar een relatief klein deel uit.
Je moet vooral letten op gebouwen die voor meer tevredenheid zorgen en groei, die moet je als eerste bouwen. Handel is ook erg belangrijk.

Zaken als cultuurverschillen en afstand tot de hoofdstad vind ik wel realistisch.
Ik speelde trouwens op medium.
pi_23454889
Als mijn stad besieged wordt, doe ik altijd een uitval voordat de volgende beurt begint.
Als je uitvalt, worden de siege weapons van de vijand niet gebruikt.

Veel archers op de muren en af en toe Heavy Cavalry of Fantjes naar buiten en de vijand wordt gedecimeerd.
Op die manier heb ik al veel aanvallen afgeslagen.

Als je te lang wacht komen ze met ladders en Siege Towers.
Wel gaaf: ik heb zo'n Siege Tower in de fik geschoten met mijn archers ( use Fire jawel).
Dat ding stortte brandend in.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:18:54 #35
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23454987
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:39 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]

even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien

of zo'n massaal leger hoor.
Je kan het aantal mannen op een slagveld aanpassen via de config, maar ook gewoon via de options
Era Vulgaris
  zondag 21 november 2004 @ 00:34:58 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23459946
nou ik heb het gedaan, unit scale op huge en ik zie niet meer manschappen ofzo.
Maar hoe the fuck hebben julie geen last van die revolts, ik word er gek van , en stel ik zou al die manschappen die ik in mijn steden heb staan op het veld zetten heb ik 32423423 gigantische legers

Hoe zorgen jullie ervoor dat er geen revolts komen,

Ik heb alle public bath's, en arena's, zelfs dagelijkse spelen :S

tochj meestal een geel, of blauw gezichtje :\
  zondag 21 november 2004 @ 00:37:36 #37
62182 Georges
That's the shit
pi_23459989
Staat je belasting op low? Heb je genoeg handel?
Kijk eens naar een stad met revolt en kijk dan naar de oorzaken. Wat staat daar?

Op welke moeilijkheidsgraad speel je?
pi_23460089
Ziet er mooi uit dit spel! Zal binnenkort eens een poging wagen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 21 november 2004 @ 00:46:57 #39
62182 Georges
That's the shit
pi_23460133
Kijk wel uit, het is erg verslavend.
pi_23461765
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:08 schreef Pumatje het volgende:
thx mannen.

maar sprite models als Medieval: Total war?

Hmm, mja handig voor me oude pc

verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden
Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate )

Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet.
autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\
Heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik het zo ge-edit dat tempels 20000% happiness geven. Daarmee red ik het net . Revolts, daar heb ik geen tijd voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steeven op 21-11-2004 14:46:26 ]
pi_23466892
De tempel die public order geeft bouwen en veel townwatches in je stad. Ook is het handig om gebouwen van een andere stam te vernietigen(minder culture penalty).
pi_23471573
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111
Hoe doe je dat?
pi_23476438
quote:
Op zondag 21 november 2004 17:35 schreef Da_Koen het volgende:
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111
Hoe doe je dat?
Het is al vaker gezegd:

1: Ga naar Options
2: Video Options
3: Druk op Advanced Options
4: Kijk bij Unit Size en zet deze op Huge.
5: Massalegers trekken nu ten strijde!
  maandag 22 november 2004 @ 00:41:14 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23482229
massa mini legers bedoel je , bij mij staan ze op huge , maar nog steeds evenveel man
vreemd.

maar ik speel op medium, en ik zit nu echt ineens met 6000 dinari in de min, in 2 beurten :S
overal , elk stadje is ineens failliet aan het gaan.

hoe zet je hapiness op 2000%
wel handig, want het bederft het spel enorm ( die opstanden, is onrealistisch en houd je enorm van je taak )
pi_23491266
Er zit een bestand in je Rome\Data folder, genaamd "export_descr_buildings.txt

Open het bestand, gewoon met kladblok. Wat je hier ziet zijn alle gebouwen die er te bouwen zijn. Er staat ook bij welke bonussen de gebouwen geven, bv nieuwe units, hoeveel tijd het kost om het te bouwen, de prijs, etcetera.
Nu dan, ik geloof dat het het laatste kwart van het bestand bestaat uit tempels. Elke faction heeft drie tempels, dus je zal er snel een tegenkomen die je nodig hebt.

Dan zie je dit dus staan bijvoorbeeld.
quote:
building temple_of_healing
{
levels temple_of_healing_shrine temple_of_healing_temple temple_of_healing_large_temple temple_of_healing_awesome_temple temple_of_healing_pantheon
{
temple_of_healing_shrine requires factions {britons, egyptian, seleucid, romans_brutii, }
{
capability
{
happiness_bonus bonus 5000
population_health_bonus bonus 1
}
construction 1
cost 400
settlement_min town
upgrades
{
temple_of_healing_temple
}
}
In bold zie je de factions die de tempel kunnen bouwen, en de gemodde happiness. Ik raad aan de eerste tempel een bonus van 5000 te geven, de tweede 10000, de derde 15000, de vierde 20000, en de vijfde, als dat kan, 25000. In ieder geval oplopend op deze manier, anders krijg je errors. En als je verder nog wilt klooien kun je de prijzen van gebouwen veranderen en de building time. Ik heb alle building time op 1 gezet, dan zijn de potjes een stuk sneller, diverser en toch wat moeilijker. Misschien dat ik de Units ook nog op 1 zet, maar dan moet ik in een ander bestand klooien. Ik kloot in ieder geval niet met de prijzen, die zijn goed gebalanceerd.

Nou eh, Have fun .
pi_23492068
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_23493284
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek
Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.
pi_23494579
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:

[..]

Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.
Thanks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 22 november 2004 @ 17:47:33 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23496102
temple van law and hapiness heb ik aangepast, daar heb ik ook enkel maar tempels van, anders was het totaal niet meer te houden.

echt jammer van het spel, die revolts.
maargoed, ik ga kijken hoe het nu gaat, ook eens die unit scale aan knutselen.
Het staat nog steeds op huge, maar ik zie echt niet meer man.
Heeft het alleen effect als je de totale campaign opnieuw gaat spelen?
of is het enkel van betrekking op historical of quick battlles
  maandag 22 november 2004 @ 18:13:33 #50
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23496706
Heb nooit last van revolts, probeer er ook altijd voor te zorgen dat ik manschappen in mijn stad heb. Problemen heb ik er trouwens ook niet mee, geeft alleen maar een reden om weer wat te hakken, hehe.
A.M.A.B
  maandag 22 november 2004 @ 18:48:43 #51
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23497437
ik HEB manschappen in mijn stad
ik zei al, als ik die kon deployen in de map, had ik 325423423432 zware legers van principe's, triari etc.
pi_23497490
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:47 schreef Pumatje het volgende:
temple van law and hapiness heb ik aangepast, daar heb ik ook enkel maar tempels van, anders was het totaal niet meer te houden.

echt jammer van het spel, die revolts.
maargoed, ik ga kijken hoe het nu gaat, ook eens die unit scale aan knutselen.
Het staat nog steeds op huge, maar ik zie echt niet meer man.
Heeft het alleen effect als je de totale campaign opnieuw gaat spelen?
of is het enkel van betrekking op historical of quick battlles
Die unit scale verandert pas in een nieuwe game. Helaas zul je een nieuwe campagne moeten starten. Ik weet niet zeker of dit geldt voor de gemodde textfiles. Net als jij, heb ik het ge-edit omdat ik revolts in mijn capital en andere steden onlogisch vind. En irritant.
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:35:15 #53
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23519043
ahaaaa

ik heb het btw even voor elkaar gekregen, maar mijn pc viel uit
zodra ik het weer op normaal zette, niet meer.

dus ik blijf van die toets af al is hij wel net zo verleidelijk als het knoppie om de deuren in de auto open te maken.
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:44:01 #54
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23519295
Wat is de beste manier om van die horse archers te winnen. Ze vernietigen mijn hele leger. Haat die krengen.
A.M.A.B
pi_23519485
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:44 schreef Cart_man het volgende:
Wat is de beste manier om van die horse archers te winnen. Ze vernietigen mijn hele leger. Haat die krengen.
Dat zijn zeker irritante gasten. Je kunt heel goed olifanten tegen ze gebruiken of light cavalry zoals cavalry auxilia. Of je zelf archers , in ieder geval geen trage units zoals soldaten en zware cavalerie gebruiken.
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:47:29 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23522299
nou ik heb dus al die tempel dingesen hoog gezet, en nu is het wel een eitje zeg, Griekeland werd bv langszaam ingepalmd door brutii, dat wilde ik niet wilde nog eens tegen griekeland knokken, ga met 1 diplomaatje erheen en bribe al hun legers, en geef griekeland een land in europa, prachtig gewoon 8)
pi_23524440
LoL . Ach, een eitje? Wacht maar tot je steden tot het maximale zijn gegroeid, dan hou je ongeveer 80-100% happiness over...Net genoeg.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:18:25 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23524575
oke

maakt me allemaal niets uit, ik heb eindelijk mijn fantjes

nu nog armored op de kop zien te tikken.
pi_23524752
. Het is veel leuker dat je met het editen daadwerkelijk geen tot weinig rekening hoeft te houden met rebellions. Helaas ben ik ben ik niet zo ervaren met de andere textfiles, dus een balans maken is lastig. En het duurt btw wel erg lang met die patch? . Ik wil een betere AI.
pi_23524882
Ik weet niet of iemand dit probleem herkent, maar nadat ik een nieuwe windows install op mijn pc heb staan klapt Rome TW op sommige punten terug naar de desktop. Dit is bijvoorbeeld als ik in een campaign wil gaan kijken hoe mijn standing bij de senate en de plebs is. Ik heb ook al geprobeerd om rome TW er een keer opnieuw op te zetten, maar de problemen blijven dan terugkomen. Heeft iemand hier al mee te maken gehad en hoe is dit opgelost?

Mijn specs:
amd xp 2800+, 1024 mb ram, asus mb met nvidia chipset, radeon 9800 pro
pi_23524936
Derfel, dat probleem is bekend. Het gebeurt wel vaker, ook bij mij. Of als ik bijvoorbeeld op het icoontje druk van "Faction Destroyed", ploep, terug naar m'n desktop. Het is niet altijd zo, maar als het gebeurt kan het zeker wel irritant zijn. Gebruik je toevallig mods, of is het een clean versie?
pi_23525752
Bij factio destroyed was het inderdaad ook zo. Het is een clean versie dus daar kan het niet aan liggen. Het aparte eraan vond ikd at het nog niet gebeurde toen ik mijn windows er nog niet opnieuw op had gezet.
pi_23525808
Ik sta op 't punt Rome aan te vallen en nu stonden er tot een paar beurten geleden allemaal legers van de Brutii in mijn Noord-Italiaanse provincies. Is dit een teken dat ze me willen gaan aanvallen? Als ik Rome aanval vallen de Jullii en de Brutii mij dan ook aan?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:25:09 #64
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23526342
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:08 schreef Lortnoc het volgende:
Ik sta op 't punt Rome aan te vallen en nu stonden er tot een paar beurten geleden allemaal legers van de Brutii in mijn Noord-Italiaanse provincies. Is dit een teken dat ze me willen gaan aanvallen? Als ik Rome aanval vallen de Jullii en de Brutii mij dan ook aan?
Tuurlijk vallen de andere factions van Rome je dan aan...
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:14:36 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23527879
is het echt zo dat je aan hun verzamelingen van troepen kunt zien of ze een aanval aan het voorbereiden zijn ( ik weet niet hoe geavanceerd de AI is )

maar ik moet nu griekenland helpen er bovenop te komen

ik vind het niet leuk als er straks 5 grote facties overblijven.
Hebben grieken ooit in denemarken genesteld 8) ?
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:17:24 #66
62182 Georges
That's the shit
pi_23530147
Ik denk dat je het wel kan zien aan troepconcentraties. Als de vijand veel troepen verzamelt op een bepaald punt kun je er vanuit gaan dat ze gaan aanvallen.
Is mijn ervaring.

Voorzover ik weet hebben de Grieken nooit Denemarken bezet.
pi_23532943
holy shit he.... hoeveel verdienen jullie eigenlijk totaal he? want ban ongeveer 180 beurten begonnen me inkomsten extraam te groeien met pieken tot 80.000 en normaal was 60.000 per turn?
ik had trouwens het zuiden van italie, griekenland en heel de hoek van egyte en zo... er was trouwens ook extraam veel handel van mijn wegen en vaarwegen waren erg druk en weet

trouwens iemand hoe je van je campagne af kunt gaan want ik wil alles veroveren

en ten derde briben is wel erg makkelijk, je ziet een leuk leger van andere romeinen je ben toevallig bezig in het noorden van itali, je heb toch wat meer man nodig.... hup briben. Voor de volgende keer maar de build time voor troepen op 0 zetten anders duurt dat veel te lang zo je leger opbouwen

edit: o ja waarom gaat tijdens de turnen van de andere partijen ongeveer de helft van je vermogen weg? want dat is namelijk erg irritant.....
pi_23535544
quote:
Op woensdag 24 november 2004 01:34 schreef matjas het volgende:
holy shit he.... hoeveel verdienen jullie eigenlijk totaal he? want ban ongeveer 180 beurten begonnen me inkomsten extraam te groeien met pieken tot 80.000 en normaal was 60.000 per turn?
ik had trouwens het zuiden van italie, griekenland en heel de hoek van egyte en zo... er was trouwens ook extraam veel handel van mijn wegen en vaarwegen waren erg druk en weet

trouwens iemand hoe je van je campagne af kunt gaan want ik wil alles veroveren

en ten derde briben is wel erg makkelijk, je ziet een leuk leger van andere romeinen je ben toevallig bezig in het noorden van itali, je heb toch wat meer man nodig.... hup briben. Voor de volgende keer maar de build time voor troepen op 0 zetten anders duurt dat veel te lang zo je leger opbouwen

edit: o ja waarom gaat tijdens de turnen van de andere partijen ongeveer de helft van je vermogen weg? want dat is namelijk erg irritant.....
1: Als je de hele map wilt veroveren moet je Rome als laatste stad pas innemen.
2: Briben is makkelijk, maar als je echt leuk wilt spelen bribe je niet, door de unittime op 0 te zetten verpest je, imo, het spel. Volgens mij wordt briben gefixed in de patch.
3: Je vermogen gaat ervanaf tijdens de turns van je tegenstanders omdat dat de kosten zijn van je rijk. Bouwen, trainen, verlies op grote steden, etc.
4: Ik had in mijn vorige potje met de Seleucids ongeveer 4 miljoen piek, en stijgende. De truc is om veel landen te veroveren die een haven hebben. En daarna veel trade treaties sluiten. Als je veel landen met een haven bezit ben je financieel onafhankelijk. Griekenland is een rijk gebied.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:10:13 #69
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23540660
ik verdien 2000 per turn, ik doe wat fout

met jou hulp steeeven is het wel naar 20.000 top gegaan ofzo maar dan houd het echt op.
pi_23541252
20.000? Ik verdiende 2-3 ton per beurt, rofl . Misschien komt het door die Realism Mod waarmee ik speel. Oh well .
  woensdag 24 november 2004 @ 16:29:25 #71
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23544273
godver
  woensdag 24 november 2004 @ 17:36:24 #72
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23545988
Ik verdien geen flikker. Nog steeds niet.
A.M.A.B
pi_23554202
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

1: Als je de hele map wilt veroveren moet je Rome als laatste stad pas innemen.
2: Briben is makkelijk, maar als je echt leuk wilt spelen bribe je niet, door de unittime op 0 te zetten verpest je, imo, het spel. Volgens mij wordt briben gefixed in de patch.
3: Je vermogen gaat ervanaf tijdens de turns van je tegenstanders omdat dat de kosten zijn van je rijk. Bouwen, trainen, verlies op grote steden, etc.
4: Ik had in mijn vorige potje met de Seleucids ongeveer 4 miljoen piek, en stijgende. De truc is om veel landen te veroveren die een haven hebben. En daarna veel trade treaties sluiten. Als je veel landen met een haven bezit ben je financieel onafhankelijk. Griekenland is een rijk gebied.
Mooi, dan weet ik dat..... dan zal ik maar eens de nieuwste patch eens downloaden.....
pi_23559203
Die patch is er nog niet. "Soon" zeggen ze. Ik verwacht wel een enorme lijst fixes en daar wil ik best op wachten. De makers staan nl. nauw in contact met een fanboard op totalwar.org en de fans houden een buglist bij waarmee de makers wat kunnen.
pi_23581277
Lastige game maar wel heel erg vet.

Damn want een games komen er tegenwoordig uit Total War en Half Life 2. Ik kom niet meer aan studeren toe
pi_23592890
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
Lastige game maar wel heel erg vet.

Damn want een games komen er tegenwoordig uit Total War en Half Life 2. Ik kom niet meer aan studeren toe
LoL! Ik ook al niet , hoewel HL2 in twee dagen was uitgespeeld. Rome kom ik maar niet vanaf, maar toch speel ik het spel nogal gematigd, gelukkig.
pi_23600419
ik kan niet online spelen, als ik een game host krijgt degene met wie ik wil spelen het bericht dat ie niet kan connecten en als we het andersom proberen lukt het ook niet terwijl we dezelfde versie hebben. Is dit een bekend probleem?
pi_23600860
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 00:42 schreef Jair het volgende:
ik kan niet online spelen, als ik een game host krijgt degene met wie ik wil spelen het bericht dat ie niet kan connecten en als we het andersom proberen lukt het ook niet terwijl we dezelfde versie hebben. Is dit een bekend probleem?
Ja. Ik neem aan dat je versie 1.1 hebt? Die moest nl. wat internetproblemen wegnemen, zoniet, die patch ff installeren. Anders ligt het misschien aan je firewall ofzo, anders weet ik het echt niet.
pi_23607171
Hey jongens ik speel t ook sinds kort. Ben nu imperial aan t doen gaat wel lekker... iets van 80k poen enzo ik zal ff een screenshot plaatsen .
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
pi_23607215
Hier uw reclame?
pi_23607234
Weet iemand trouwens nog of de grieken heel turkije bezitten?
Hier uw reclame?
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:09:42 #82
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23609912
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:58 schreef CosmoNut het volgende:
Weet iemand trouwens nog of de grieken heel turkije bezitten?
Zo ver ik weet was heel Turkije Klein Azië toen in Griekse staatjes verdeeld.
pi_23611594
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:55 schreef CosmoNut het volgende:
Hey jongens ik speel t ook sinds kort. Ben nu imperial aan t doen gaat wel lekker... iets van 80k poen enzo ik zal ff een screenshot plaatsen .
Hoe krijg je zoveel geld? Ik heb twee steden die enorm veel verlies lijden en 4 steden die winst draaien maar echt veel winst is dat niet. Zo kan ik nooit de wereld veroveren

Ik vind het sws lastig om veel steden te veroveren hoe krijg je dat voor elkaar? Want dat ik de wereld wil regeren lijkt me duidelijk alleen weet ik niet precies hoe dat gaat
pi_23616112
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe krijg je zoveel geld? Ik heb twee steden die enorm veel verlies lijden en 4 steden die winst draaien maar echt veel winst is dat niet. Zo kan ik nooit de wereld veroveren

Ik vind het sws lastig om veel steden te veroveren hoe krijg je dat voor elkaar? Want dat ik de wereld wil regeren lijkt me duidelijk alleen weet ik niet precies hoe dat gaat
Tsja kweet ook niet, ik heb nu veel grote steden die handelsteden zijn zoals thessalonica, athene nog wat waar je begint en nu daar in turkije enzo. Dat draait gigantisch, daarnaast moet je je taxes ff manage dus in steden wat gevoelig is voor rebels moet je low taxerate doen en bij niet moet je high of veryhigh doen. ik verdien nu zon 20k per beurt ik maak ook veel kost maar liefst 56k aan huizing voor soldiers . Maarja. Probeer als je rond de 30 k zit met je treasure een beetje te briben (wel grote legers; dus waarbij het vlaggetje een beetje vol zit). Die legers stuur je naar steden
Ik speel dit spel zelf voor de strategie. Dus ik sla de meeste battles over . Ps werk meer samen met andere factions
Hier uw reclame?
pi_23616180

Zo nog hier en daar wat veroverd . En meer geld

BTW ik heb ook nog 4 plaatsen in het senaat (de 2 hoogste en dan de 4e en 5e)
Hier uw reclame?
pi_23616213
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:09 schreef Djaser het volgende:

[..]

Zo ver ik weet was heel Turkije Klein Azië toen in Griekse staatjes verdeeld.
Bedankt voor de informatie MAar ik heb de grieken al afgemaakt zo overheen gelopen net zoals thrace .
Hier uw reclame?
  zaterdag 27 november 2004 @ 22:42:24 #87
62182 Georges
That's the shit
pi_23617722
Voor veel inkomsten is Griekenland handig. Dat land geeft veruit de hoogste handelsinkomsten.
Sowieso zijn steden aan zee erg goed voor handel, leveren meer op dan steden die niet aan zee liggen.
  zaterdag 27 november 2004 @ 23:30:49 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23618932
dat was dus mijn probleem

ik had meer dan 13 legioenen in de stad en nog revolts
pi_23619442
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 01:10 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja. Ik neem aan dat je versie 1.1 hebt? Die moest nl. wat internetproblemen wegnemen, zoniet, die patch ff installeren. Anders ligt het misschien aan je firewall ofzo, anders weet ik het echt niet.
ja ik had versie 1.1 al gedownload voordat ik het voor de eerste keer probeerde en aan m'n firewall ligt het volgens mij ook niet
pi_23619735
Misschien heb je illegale versie of moet je je cdkey nog invoeren
Hier uw reclame?
pi_23620221
W00tzor my b00tzor :x. Versie 4.0 van de Realism Mod is uit. Nieuwe verbeteringen:

http://www.rometotalrealism.com

Kan zijn dat de site down is, alternatief: www.twcenter.net en dan ff op Forums bij Workshop kijken.
pi_23628631
handig
Hier uw reclame?
pi_23630203
Waarom reageert hier niemand
Hier uw reclame?
pi_23630395
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:37 schreef CosmoNut het volgende:
Waarom reageert hier niemand
Omdat het zondag is . Die 4.0 versie maakt de gevechten een stuk beter. Voorheen stonden sommige soldaten te slapen of stonden raar opgesteld, nu zoeken ze direct een tegenstander en hakken erop in.
pi_23633105
Steeven wat vind je van mijn aanpak (ben nu mijn legers aan het centeren bij petovelium (ofzoiets) om de Gauls af te maken.
Hier uw reclame?
pi_23634130
Jouw aanpak? Ik zie op dat kaartje dat je naar het oosten bent getrokken, terwijl met de Julii de bedoeling is richting het noord-westen te gaan. Tenminste, als je naar het Senaat luistert. Ikzelf geef er ook altijd een eigen twist aan, is veel leuker. Het Senaat moet zwijgen .

Petovelium? Geen idee waar dat ligt, kijk even hoe de stad echt heet of ff een pic neerzetten .
pi_23634179
Pfoe, m'n nieuwe campaign met de Brutii verloopt moeizaam. Aanschouw hier een screenshot en beeld je in dat alles wat je ziet dood is. Desondanks toch gewonnen.

Wat misschien ook opvalt zijn de nieuwe banners en skins.
pi_23634311
Het senaat heeft niks gezegt om naar het noorden te trekken Ik heb alleen een keer met duitsers trade rights en een alliance afgesproken. wat moet je met brutii doen dan?
Hier uw reclame?
  zondag 28 november 2004 @ 22:33:47 #99
79435 matjas
pi_23634340
daar ging iets mis deel 1

[ Bericht 87% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:03:55 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:36:58 #100
79435 matjas
pi_23634341
daar ging iets mis deel 2

[ Bericht 89% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:03 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:35 #101
79435 matjas
pi_23634342
daar ging iets mis deel 3

[ Bericht 46% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:35 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:45 #102
79435 matjas
pi_23634343
daar ging iets mis deel 4

[ Bericht 88% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:29 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:55 #103
79435 matjas
pi_23634344
daar ging iets mis deel 5

[ Bericht 89% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:42 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:38:12 #104
79435 matjas
pi_23634345
daar ging iets mis deel 6

[ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:49 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:38:28 #105
79435 matjas
pi_23634346
daar ging iets mis deel 7

[ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:57 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:54:07 #106
79435 matjas
pi_23634349
daar ging iets mis deel 8

[ Bericht 92% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:05 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:56:04 #107
79435 matjas
pi_23634350
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen

en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren

en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......

edit: daar ging iets mis

[ Bericht 7% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:22 ]
pi_23634440
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:24 schreef CosmoNut het volgende:
Het senaat heeft niks gezegt om naar het noorden te trekken Ik heb alleen een keer met duitsers trade rights en een alliance afgesproken. wat moet je met brutii doen dan?
Oh vreemd . Normaal sturen ze je een beetje. De kant waar jij nu zit is eigenlijk voor de Brutii . Ik moet Griekenland verslaan.
pi_23634500
quote:
Op zondag 28 november 2004 22:56 schreef matjas het volgende:
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen

en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren

en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
Roflmao @ dubbelposts, nieuw record .

Ja, Griekenland heeft mooi Phalanx units en die zijn alleen kwetsbaar van de zijkant. In de rug vaak niet eens, tenzij ze dik ge-sandwiched worden. Bij het opstellen van je troepen moet je op een groep drukken en dan met je rechtermuisknop ingehouden ergens spreiden. Heel simpel, zo kun je ze ook snel draaien enzo.
pi_23635373
Je boodschap is duidelijk de grieken zijn cool?

Ik ben nu al iets beter bezig. Ik heb alle steden op auto manage gezet maar echt veel gebieden heb ik nog steeds niet. Ik heb nu een plaats in noord-italie verloren aan de grieken die zijn idd goed met hun lange speren
  maandag 29 november 2004 @ 04:09:51 #111
79435 matjas
pi_23636350
tja, daar ging iets mis...

maar ik vind die total realism mod 4.0 toch neit zo erg leuk.... hij is realistischer en dus moeilijker dan deel 3.2(maar even er op gehad)... maar het gene wat echt zo gruwelijk verpest, is het feit dat autosolve battle gewoon niet werkt.
Ik werd geambushed door een legertje van 25 goede paarden, en ik was met ene leger van 850 mes mannen (ben de naam vergeten)... en de eindstand werd was dat ik 25 van hen had gedood en zij 600 van mij....
en zo gebeurd het altijd, denk je te winnen, zo met ene 75 % kans, maken ze je dik in...
  maandag 29 november 2004 @ 04:11:50 #112
79435 matjas
pi_23636374
Daar ging weeeer iets mis...
  maandag 29 november 2004 @ 12:33:51 #113
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23640905
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:13 schreef Steeven het volgende:
Pfoe, m'n nieuwe campaign met de Brutii verloopt moeizaam. Aanschouw hier een screenshot en beeld je in dat alles wat je ziet dood is. Desondanks toch gewonnen.

[afbeelding]

Wat misschien ook opvalt zijn de nieuwe banners en skins.
Die banners en skins zijn wel vet geworden in RTR. Spel is wel moeilijker geworden merk ik. Begon met Seulicids en binnen 10 turns stond pontius en dat irritante volk met die horse archers voor mijn deur.

Heb ook gehad dat 1 horse-unit van Pontius 5 Militia Hoplites liet routen. Verrot.
A.M.A.B
pi_23641165
De AI van de computer sucked. Gister probeerde ik de stad in Noord-italië weer in te nemen die ik was verloren aan die klote grieken.

Ik bestuurde één groep paarden en de computer was me bijgevallen met een leger met meer dan 500 manschappen. Het gevecht begint ik probeer de stad in te nemen en die stomme computer doet gewoon helemaal niets. wtf heb je daar nou aan?

Het is een draw geworden uiteindelijk. Good Romans have died for no reason zoals ze dat altijd mooi zeggen in total war

Maar vandaag gaat het lukken ik weet het zeker
pi_23641668
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en .

Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik.
  maandag 29 november 2004 @ 13:33:59 #116
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23642233
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef Steeven het volgende:
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en .

Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik.
Oh, ik vind het niet erg hoor. Integendeel, wordt er alleen maar leuker op. Je moet meer moeite doen om te bereiken wat je wilt.
A.M.A.B
pi_23646378
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd.

Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte
Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd.

De verovering is een feit

Nadat ik eerst een enorm verlies heb geleden door een AI-computer die zich gewoon heeft laten afslachten
pi_23647645
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd.

Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte
Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd.
Whehehe op welke difficulty speel je?
Hier uw reclame?
pi_23648492
Ik ben net ge-owned door rebellen op dat eilandje onder Griekenland . Ik was al bang voor hun Cretan Archers en die angst werd werkelijkheid. M'n eerste nederlaag. Ik speel op Hard/Hard, want dan zijn de AI en jij gelijk. Onder Hard krijg je moraalbonussen en op VH krijgt de AI een moraalbonus. En dat wil ik niet, moet wel eerlijk blijven .

Griekenland zelf heb ik zo goed als uitgeschakeld. Ze hebben enkel nog Sparta en dat stadje er vlak boven. Tijd om een nieuw leger te bouwen voor die kutrebellen .
pi_23652378
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef CosmoNut het volgende:

[..]

Whehehe op welke difficulty speel je?
Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.

Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk
pi_23654130
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.

Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk
zoiets had ik ook ik vond het wel een makkie
Een week zonder Bier is een week zonder plezier.
http://www.biersletjes.nl
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:42:44 #122
79435 matjas
pi_23729672
pfffffffff..........

ik heb nu het gevoel met die realism mod dat battle op easy staat en campain op op hard..... want als ik vecht haal ik altijd een ratio van 1: 4 hoogstens 1:10 ( hoplites zijn oke ) en met die campain is het wel mijn eigenschuld.... want ik heb nu een leger met 900.000 man en ik verdien totaal 100.000 en de onderhouds kosten van mij leger zijn 103.000... dus ik ben als een gek goedkope militairen aan het maken voor mijn stadjes....(van het geld wat ik verdien door andere steden in te nemen)....
maarja verder gaat het wel goed......

edit: ik speel dus beide op medium....

edit2: waarom verdien ik trouwens zo weinig? is dat die realism mod? of doe ik iets fout? want ik heb wel alle trade dingen en zo gebouwd, en ik bezit gvd heel de rechterhoek + griekenland en een beetje? en het is niet dat ik iedereen vermorrd heb voor het geld want mijn populatie is 2x zo groot als een willekeurige andere fractie en ik verdien de helft?

[ Bericht 15% gewijzigd door matjas op 03-12-2004 01:51:43 ]
pi_23739669
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient....
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:07:07 #124
79435 matjas
pi_23745288
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient....

nee dat weet ik wel, maar zonder de kosten van het leger verdien ik maar 100.000... en het leger kost 103.000 dus netto kom ik uit op -3.000.....

spartan hoplites zijn duuurrr
pi_23745733
Idd. Ik bouw alleen legers als ik ga veroveren en ik houdt er enkele als garrison in mijn steden. Daarom verdien ik zoveel, ik speel als Dagobert Duck .
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:03:47 #126
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23756848
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen.

Niet dus.

Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus.

Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor.
A.M.A.B
pi_23761070
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:03 schreef Cart_man het volgende:
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen.

Niet dus.

Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus.

Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor.
Aha! Dat moet ik even proberen...
pi_23766802
Het werkt idd erg goed, maar realistisch is het niet wat ik erg jammer vindt. Ik kwam daar achter toen ik tegen een vriend van me speelde. Ik moest mijn tactieken geheel aanpassen, omdat een mens dus echt 10X beter speelt.
  zondag 5 december 2004 @ 00:45:17 #129
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_23769938
Ik heb het net geïnstalleerd, Skitterende intro heb wel zin om te beginnen MAAR

heeft iemand de controls ook in een word bestand ofzo, zodat ik dat kan uitprinten want als ik dat allemaal uit mijn hoofd moet leren...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 5 december 2004 @ 06:08:54 #130
79435 matjas
pi_23773576
je kunt trouwens ook uit siege towers schieten, dat is pas effectief.... 1 hele unit van de muren geschoten per toren.... en als de vijand lage muren heeft zo veel mogelijk ornages ofzo gebruiken en zo breed mogelijk opstellen zodat ze allemaal vluchten (hopelijk).

en nog een ander heel gemeen trukje... maar niet in de batlle: als je een stad besieged hebt minstens 2 legers laten besiegen(liefs door meer), en 1 beduidend zwakker dan de andere.
Want de vijand valt dan namelijk de zwakke aan en die laat je dan terug trekken , en meestal houd de vijand het maar bij 1 aanvallen en staat je sterkste er nog, valt hij nog eens aan, dan kun je met de sterkste vechten... maar als hij niet aanvalt is hij nog besiegd en telt het nog af in de beurten voordat de stad zich overgeeft( anders begint het weer opnieuw)

met deze 2 tactieken heb ik al veel steden ingenomen zonder doden...
  zondag 5 december 2004 @ 23:16:59 #131
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23788544
Ik heb die Rome: Total Realism mod gedownload + geinstalleertd, en als ik nu gewoon Rome Total War speel, dus niet die mod, maar het normale spel, kan ik opeens geen enkele hastati of principes meer trainen, hoe ver ik in het spel ook ben !!!!!
Heel erg irri.......
Era Vulgaris
pi_23789209
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren.
  maandag 6 december 2004 @ 17:34:08 #133
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23802382
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:50 schreef Steeven het volgende:
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren.
Dat heb ik dan ook gedaan.....
Total Realism = Total Knudde
Era Vulgaris
  maandag 6 december 2004 @ 18:09:48 #134
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23803038
Ik vind het juist vele malen leuker en moeilijker met Total Realism. Heel veel dingen zijn ook verbeterd en de skins zijn, naar mijn mening, vele malen mooier dan het origineel.

Ach, smaken verschillen.
A.M.A.B
pi_23804598
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder.
  maandag 6 december 2004 @ 23:51:00 #136
79435 matjas
pi_23810494
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:25 schreef Steeven het volgende:
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder.
ja,echt het grootste hekel punt vind ik de auto solve, want als ik een normaal resultaat wil moet ik zelf spelen

maarja, zodra ik de wereld veroverd heb gaat het er af
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:46:57 #137
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24043502
Wat is die moeilijkheidsgraagd LASTIG met de Total Realism 4.0 !!!!
Maar wel een opluchting om te zien dat het ook echt beter kan met die zelfs-op-very-hard-AI-is nog een eitje-van t-origineel
Era Vulgaris
pi_24044792
Wacht maar tot de patch uitkomt . Nog een maandje maar. Misschien blijft het ook de enige patch, dus er zal een heeeeleboel verbeterd worden.
pi_24076416
Mijn demo stopte er opeens mee! Rome.exe is not a valid win32 application...

(verkapte tvp )
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_24128993
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:38 schreef Steeven het volgende:
Wacht maar tot de patch uitkomt . Nog een maandje maar. Misschien blijft het ook de enige patch, dus er zal een heeeeleboel verbeterd worden.
cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)
chogquir in sc2
pi_24129082
quote:
[b]en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
ja dat kan, unit's selecteren en de < > keys gebruiken.
chogquir in sc2
pi_24129832
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:17 schreef Herr_M het volgende:

[..]

cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)
Ja. De eerste patch heeft enkel wat MP issues gefixed voor zover dat kan. De volgende patch gaat het hele spel omgooien (verbeteren) qua AI op de map, in het slagveld en een hele grote Mount Everest andere tweaks en fixes.
pi_24138584
aah beter er zijn inderdaad heel veel ergenis dingetjes op het veld die ik heb, vooral met falanx eenheden die gaan rondlopen enzo.
dat ze altijd naar lings schuiven, soms chargen??, of mn generaal achteraan lopen als die beweegt.
chogquir in sc2
pi_24139896
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van...

1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd...

2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
pi_24147760
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:11 schreef m021 het volgende:
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van...

1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd...

2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
1: Je hoeft niet per se met legerleiders te vechten. Het enige gevaar om er zonder mee te vechten is dat je leger makkelijker omgekocht kan worden door de vijand. En wellicht mis je wat moraalbonussen zonder legerleider in het slagveld, dat kan wel cruciaal zijn.
Spionnen kun je naar vijandelijke steden sturen, of op vijandelijke legers klikken zodat je kunt zien wat zich in die stad afspeelt, of waaruit een vijandelijk leger bestaat.
Voor diplomaten geldt bijna hetzelfde: je hoeft er enkel mee te klikken op legers/steden/diplomaten van andere landen en je kunt onderhandelen, bv een alliantie of trade rights.

2: Als je wilt dat twee van je legers een gevecht voeren dan moeten ze dicht bij elkaar staan als je iemand aanvalt of als je aangevallen wordt.
pi_24148146
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd.

als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden.
chogquir in sc2
  donderdag 23 december 2004 @ 16:50:15 #147
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24161577
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:41 schreef Herr_M het volgende:
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd.

als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden.
En wat voor invloed hebben diplomats op een stadje ?
Era Vulgaris
pi_24163499
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem:
- Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt
- landmacht kan niet zwemmen

Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen?
pi_24163989
quote:
Op donderdag 23 december 2004 18:39 schreef m021 het volgende:
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem:
- Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt
- landmacht kan niet zwemmen

Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen?
gewoon een leger in een bootje zetten (leger selecteren rechtermuisknop bootje, bootje moet wel aan het land zitten)
Hier uw reclame?
  donderdag 23 december 2004 @ 19:57:57 #150
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_24164993
Speel nu met Britons en moet zeggen dat het me best bevalt. Leuke units, vooral de slingers. Vernietig er hele legers mee. Had verwacht dat ik wat meer moeite zou hebben met de Romeinen, maar die slaan al op de vlucht bij de eerste oorlogskreet, die uit de keel van een Briton komt.

Zal wel aan mijn instellingen liggen waarop ik speel...
A.M.A.B
pi_24221175
Dit ziet er uit.

zondag 26 december 2004 @ 18:50:20 #152
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_24221287
verkeerde spel vrind
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  zondag 26 december 2004 @ 22:08:53 #153
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24224141
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:41 schreef m021 het volgende:
Dit ziet er uit.

[afbeelding]
vetvetvet, waar te downen ?
Era Vulgaris
  zondag 26 december 2004 @ 22:47:46 #154
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_24225038
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:08 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Mediamarkt, Dixons, Music Store, Free Record Shop, krijg je nog een verpakking ook
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  maandag 27 december 2004 @ 10:05:48 #155
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24231491
Het gaat hier om een mod, slimmerik.
pi_24231904
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:08 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Helaas nog niet uitgebracht, hij is in closed beta.

Klik hier voor meer info
  maandag 27 december 2004 @ 12:29:47 #157
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_24233426
Neem me niet kwalijk, leuke vergissing
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_24278403
Super spel. Ik was altijd een fan van de Age of Empires serie (en dat zal ik blijven), maar deze game heeft vrij snel een bijzondere plek gekregen. Ik voel me aan de ene kant een romeins leider die zijn steden en legers beheerd, en aan de andere kant een generaal die zijn legers aanvoert. Vooral de gevechten tegen een meerderheid zijn een uitdaging en zo leuk als je dan de vijand ziet wegrennen van angst (terwijl ze bijna alleen nog maar contact met mijn archers en ballista's hebben gehad)

Ik speel nu met de Julii en ben bezig met een oorlog tegen de Galiers. Ik zit nu op mijn werk ... maar heb alweer zin in vanavond ... het is lang geleden dat een game mij zo lang gekluisterd aan het scherm hield.
pi_24280224
Als ik de opdracht kijg om een haven te blokkeren en ik voer dat uit, ben ik dan gelijk in oorlog met die bevolkings groep? en is het slim op soms die opdrachten te negeren??
pi_24281886
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:59 schreef skiwi het volgende:
Als ik de opdracht kijg om een haven te blokkeren en ik voer dat uit, ben ik dan gelijk in oorlog met die bevolkings groep? en is het slim op soms die opdrachten te negeren??
Ja, maar meestal neemt die bevolking geen maatregelen. En zodra je de blokkering weer opheft gaan ze niet achter je aan ofzo.

Het is niet slim om die opdrachten te negeren, je moet natuurlijk wel de senaat aan jouw kant hebben.
pi_24283884
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef Young_David het volgende:
Super spel. Ik was altijd een fan van de Age of Empires serie (en dat zal ik blijven), maar deze game heeft vrij snel een bijzondere plek gekregen. Ik voel me aan de ene kant een romeins leider die zijn steden en legers beheerd, en aan de andere kant een generaal die zijn legers aanvoert. Vooral de gevechten tegen een meerderheid zijn een uitdaging en zo leuk als je dan de vijand ziet wegrennen van angst (terwijl ze bijna alleen nog maar contact met mijn archers en ballista's hebben gehad)

Ik speel nu met de Julii en ben bezig met een oorlog tegen de Galiers. Ik zit nu op mijn werk ... maar heb alweer zin in vanavond ... het is lang geleden dat een game mij zo lang gekluisterd aan het scherm hield.
Ah, nog een slachtoffer .
pi_24284725
Wat moet je doen om een stad winst gevend te maken?? ik heb echt alles gedaan. govener,wegen,haven,markt enz maar toch nog kost die stad me 2000 pegels per beurd en dat is best zonden zeker nu ik nog maar net begonnen ben en dus nog niet zo veel steden heb.
pi_24284873
ik verlaaag belasting tarief naar low dan worden ze blij en dan betalen ze later wel meer en groeit je stad ook nog beetje
pi_24287195
Op www.twcenter.net is een campaign mapeditor verschenen. Misschien voor de modders. Het tooltje schijnt gebruikersvriendelijk te zijn.
pi_24334497
Ik heb het spel nu ook eindelijk. Het is best leuk, als je het te veel speelt lijkt het alleen veel op zijn voorganger, alleen grafisch wat mooier.

Maar wat is een goede manier om phalanx units uit te schakelen. Ik heb nu problemen met de germanen die die hele tijd meerde phalanx units (met van die lange speren vooruit) in hun legers hebben. Ik weet dat je er niet recht voor moet staan, maar omsingelen met mijn hastii units of in de rug met paarden wil zelfs niet echt lukken.

En is er een manier om meer familieleden bij elkaar te krijgen? En is het erg als je je steden of legers hebt zonder familie leden?

Iemand misschien een linkje naar een handleiding???
pi_24334965
Nieuwe family members krijg je vanzelf, om de zoveel beurten krijg je een bericht "new family member". En in elke stad een family member is niet te doen; ikzelf heb nu zo'n 15 steden en 8 family members.

Een pas veroverde stad kan je het beste zonder family member laten. Na een tijdje zal je dan een melding krijgen dat de stad groter wordt en dat je hem kan upgraden naar City. Op dat moment stop je er pas een family member in.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:24:47 #167
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24335704
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 11:41 schreef Keraunos het volgende:
Ik heb het spel nu ook eindelijk. Het is best leuk, als je het te veel speelt lijkt het alleen veel op zijn voorganger, alleen grafisch wat mooier.

Maar wat is een goede manier om phalanx units uit te schakelen. Ik heb nu problemen met de germanen die die hele tijd meerde phalanx units (met van die lange speren vooruit) in hun legers hebben. Ik weet dat je er niet recht voor moet staan, maar omsingelen met mijn hastii units of in de rug met paarden wil zelfs niet echt lukken.

En is er een manier om meer familieleden bij elkaar te krijgen? En is het erg als je je steden of legers hebt zonder familie leden?

Iemand misschien een linkje naar een handleiding???
Phalanx is erg langzaam, gewoon je archers, hastati spears of artillerie erop gebruiken
Era Vulgaris
pi_24337023
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:24 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Phalanx is erg langzaam, gewoon je archers, hastati spears of artillerie erop gebruiken
Gewoon archers, heb je ze zo dood, of inderdaad atillerie, waarom hestati, dat is verspilling van units.
Verder je forten en/of steden alleen maar volgooien met archers (de goedlopende die niet meer fout kunnen gaan). Als je dan aangevallen wordt maakt de vijand GEEN kans en je verspild bijna geen units, hoog uit 20
  maandag 3 januari 2005 @ 14:45:22 #169
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_24372328
heb een vraagje: als ik rome: total war probeer op te starten laadt ie het opstartschermpje (met credits e.d.), maar hierna gaat hij terug naar het bureaublad, dus zonder het main menu te laten zien ofzo..

weet iemand hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?
pi_24373214
Ik heb het spel eerst uitgespeeld met de Brutii, maar dan word je net iets te veel lastig gevallen door de Senaat, en ik vind de units niet echt cool. Nu ben ik opnieuw begonnen met Carthago, en damn, wat is dat een coole faction om mee te spelen
Big dick.
pi_24374660
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:45 schreef peejdorie het volgende:
heb een vraagje: als ik rome: total war probeer op te starten laadt ie het opstartschermpje (met credits e.d.), maar hierna gaat hij terug naar het bureaublad, dus zonder het main menu te laten zien ofzo..

weet iemand hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?
Ik weet de precieze oorzaak van jou probleem niet, maar het volgende zou ik doen:
De nieuwste patch downloaden (1.1 nog steeds dacht ik)
De nieuwste direct X downloaden.

Succes
  maandag 3 januari 2005 @ 18:29:46 #172
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_24376189
Doet rome rotal war het met een NVIDIA GeForce FX 5200 videokaart?
  maandag 3 januari 2005 @ 18:39:31 #173
62182 Georges
That's the shit
pi_24376377
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:29 schreef Loserkid het volgende:
Yep, alleen dan niet alles op high zetten.
pi_24376950
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:29 schreef Loserkid het volgende:
Hij doet het zelfs op een geforce 2mx.

Ik kan alleen wel de battles maar op 800 * 600 op min 19" monitor waardoor de units er niet al te best uit zien.
  maandag 3 januari 2005 @ 23:41:07 #175
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_24381572
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:04 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Ik weet de precieze oorzaak van jou probleem niet, maar het volgende zou ik doen:
De nieuwste patch downloaden (1.1 nog steeds dacht ik)
De nieuwste direct X downloaden.

Succes
heb ik allebei gedaan..
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:27:59 #176
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_24384978
wat voor videokaart heb je
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:45:01 #177
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24387075
Hallo allen, ik heb het spel net gekocht. Heeft iemand links naar goede handleidingen of fansites?

Ik weet dat ze heel gemakkelijk te googelen zijn, maar ben benieuwd naar handleidingen waar je ècht veel aan hebt, en aan wie kan je het dan beter vragen dan aan mensen die het spel al een tijdje spelen?
No Soup For You!
pi_24387202
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:45 schreef Petomaan het volgende:
Hallo allen, ik heb het spel net gekocht. Heeft iemand links naar goede handleidingen of fansites?

Ik weet dat ze heel gemakkelijk te googelen zijn, maar ben benieuwd naar handleidingen waar je ècht veel aan hebt, en aan wie kan je het dan beter vragen dan aan mensen die het spel al een tijdje spelen?
Je zou toch zeggen dat er een goede handleiding bij het spel zit en dat er een tutorial te spelen zal zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:13:02 #179
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24387339
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:00 schreef Tain het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat er een goede handleiding bij het spel zit en dat er een tutorial te spelen zal zijn
Ja, maar mijn ervaring met deze handleidingen is dat ze niet nèt die fijne kneepjes van het vak leren die in handleidingen staan die door spelers zijn gemaakt, en die je net die ene tip kunnen geven waardoor je een battle kan winnen ...
No Soup For You!
pi_24387423
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:13 schreef Petomaan het volgende:

[..]

Ja, maar mijn ervaring met deze handleidingen is dat ze niet nèt die fijne kneepjes van het vak leren die in handleidingen staan die door spelers zijn gemaakt, en die je net die ene tip kunnen geven waardoor je een battle kan winnen ...
Misschien dat er op www.gamefaqs.com wat staat voor je qua strategie tips
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_24387818
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:41 schreef peejdorie het volgende:

[..]

heb ik allebei gedaan..
Wat zou kunnen helplen, is de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden. Toen ik Call of Duty speelde met mijn radeon 9800P viel het spel elke keer uit op een bepaald gedeelte, waar je met een vrachtwagen moest ontsnappen en elke keer Duitsers achter je zaten. Toen heb ik de nieuwe drivers voor de kaart gedownload en het werkte.

Heb je ook al opnieuw geinstalleerd?
Wat voor pc heb je?
pi_24387975
Welke strategy moet je gebruiken als je horsemen worden overnumbered door de axemen van de vijand?

In een bepaald gevecht had ik alleen horsemen (zo'n 250) en de vijand alleen axemen (zo'n 300). Mijn horsemen vluchtten als hazen! Hoe pak ik dit aan?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:00:42 #183
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24388012
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:20 schreef Tain het volgende:

[..]

Misschien dat er op www.gamefaqs.com wat staat voor je qua strategie tips
Die site kende ik nog niet
No Soup For You!
pi_24389931
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:58 schreef m021 het volgende:
Welke strategy moet je gebruiken als je horsemen worden overnumbered door de axemen van de vijand?

In een bepaald gevecht had ik alleen horsemen (zo'n 250) en de vijand alleen axemen (zo'n 300). Mijn horsemen vluchtten als hazen! Hoe pak ik dit aan?
Ten eerste moet je er niet zelf op af gaan, laat ze maar komen, als ze bijna bij je zijn laat je ze op hun snelst aanvallen, is het effectiefst. Een aantal laat je vanaf de flanken aanvallen. En nog een aantal vanaf de achterkant, eerst er rond heen gaan en dan dus insluiten.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:08:27 #185
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_24390410
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:50 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Wat zou kunnen helplen, is de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden. Toen ik Call of Duty speelde met mijn radeon 9800P viel het spel elke keer uit op een bepaald gedeelte, waar je met een vrachtwagen moest ontsnappen en elke keer Duitsers achter je zaten. Toen heb ik de nieuwe drivers voor de kaart gedownload en het werkte.

Heb je ook al opnieuw geinstalleerd?
Wat voor pc heb je?
mijn specs:

AMD Athlon XP 2500+ Barton
ATI Radeon 9700 pro 128mb (met nieuwste drivers)
Moederbord: Asus A7V8X-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
BIOS Type: Award (08/03/04)
512 MB DDR RAM
120 GB 7200 rpm
Windows XP pro NL (met sp1)

heb het spel ook al 2x opnieuw geinstalleerd.

iemand nog een idee?
pi_24390600
Voor de mensen die nog een goede strategy guide zoeken: ed2k://|file|Rome.Total.War.GameSpy.Strategy.Guide.JeffJAM.pdf|3696237|A1BADCBEA7EF165E8A9C3739B99E3B93|/

Ik heb deze gedownload via emule. De guide is opgesteld door een gamer en er staat beter dan in de echt handleiding in uitgelegd waarop je echt moet letten, hoe je dingen moet aanpakken enzo. Ik had er best veel aan, ik speel nu zonder moeitje met de "Jullie" fractie op medium het spel uit.
pi_24390967
Bedankt voor de tips.

En over die strategy guide: in de bestandsnaam staat GameSpy, kan je hem dan niet gewoon van gamespy.com downloaden? Lijkt me sneller dan via eDonkey.
pi_24412705
Die Guide kun je gratis van Gamespy downloaden geloof ik...

Maar goed, echte mannen hebben geen boek nodig om de wereld te veroveren .
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:23:25 #189
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24449315
Ik ben nu met mijn eerste spel bezig, als de Brutii ... Heb Griekenland en Macedonië inmiddels verslagen en ben nu met Pontus bezig. Heb nu zo'n 150.000 denari cash en sta bovenaan bij de Senaatslijst. Ook de mensen van Rome herkennen me nu, maar zijn nog niet echt enthousiast over me

Vraagje: wat is naar jullie mening nu het juiste moment om Rome aan te vallen? En wat ik lees ik het aanvallen van Rome niet zo'n probleem, maar keren de andere fracties zich daarna tegen je. Is het iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen, en wat waren jullie ervaringen hiermee?
No Soup For You!
pi_24452186
Petomaan:

Rome kun je het best als laatste aanvallen. Ik neem aan dat je een grote campagne bent gestart, dus 50 provincies + Rome veroveren. Als je Rome inneemt + 50 provincies is het spel af. Dus als je de hele wereld wilt veroveren moet je Rome als laatste innemen. En ja, als je Rome aanvalt krijg je de Julii en Scipii op je nek, dat is irritant aangezien hun troepen net zo sterk/slap zijn als de jouwe.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:59:47 #191
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24514831
Nog een paar vraagjes die ik niet in de handleiding heb kunnen vinden:
1. Je kan generaals krijgen door kinderen te krijgen, adopteren, bribes en via 'man of honour'. In dat laatste geval, hoe kun je de kans van zo'n man of honour vergroten? Ik heb nogal wat legers die in hun eentje opereren (dat wil zeggen zonder commander) maar krijg haast nooit het aanbod om van zo'n commander een echte generaal te maken
2. Kun je als Romein ook olifanten trainen? Ik heb Carthage veroverd en heb in mijn gebied een olifantje staan, maar het is me nog niet gelukt deze te trainen. Of is het alleen mogelijk om deze als mercenaries in te huren?
No Soup For You!
pi_24538080
Eén groot irritant nadeel aan R:TW ... wat volgens mij met een patch op te lossen moet zijn:

Zodra je je de computer het bevel over je generaal geeft dan kan je er voor 90% van de tijd vanuit gaan dat je die generaal kwijt bent. Ik heb zojuist de computer AI mijn generaal recht op een stel phalanxen zien sturen ... WRHAAAAAA
pi_24538546
Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld

Na mijn tentamen periode de draad weer eens oppakken en heel Europa veroveren
  donderdag 13 januari 2005 @ 00:11:05 #194
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24538661
Wat ik altijd wel gein vind:

1 romeinse generals bodyguard tegen 1000 peasants

En dat die 5 mennekes op hun paard, na 10 minuten slachten al die peasants op de vlucht hebben gejaagd. Heerlijk spul
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_24539708
Mijn potje met de Grieken gaat volgens plan. Ik heb zo snel mogelijk de Romeinse facties uitgeschakeld, idem voor de concurrent Macedonië. Rome heb ik laten revolten zodat ik rustig de wereld kan veroveren en als laatste die boeren in die stad doodslaan. Nu wordt ik belaagd door de Carthagen, Seleucids, Germanen en Iberians. De Romeinen, Macedoniers, Gauls, Dacians en Scythen zijn al verdwenen. Armeniers zijn stervende, net als de Ptolemaics (Egyptenaren) en de Thraciers en Parthia.
Vreemd genoeg is dat Carthago mijn kolonie in Noord-Afrika, die ik van de Scipii had afgepakt, niet wou hebben toen we allies waren. Zelfs niet toen ik er 100.000 denarii bij bood...En nu heeft ie de stad al 11x besieged en alle 11x waren zn legers van ongeveer 3000 man weggevaagd.
Het mooiste is om met de Spartanen te vechten, die slopen echt alles .
pi_24578691
Uiteindelijk heb ik 30 gebieden goed weten te behouden het ging over de volgende gebieden:

Heel frankrijk
Noord-Italie
Dat alles tot aan de zwarte zee
Heel Griekenland
Heel turkije.

Die groene doet niks en staat heel populair bij het senaat zelf, terwijl ik heel popu bij het publiek ben . Blauw is nog steeds een beetje aan t knokke in midden-noord-afrika bakt er ook niet echt wat van.

En nu ben ik een nieuwe campaign gestart.

Groen bakt er niks van zitten maar een beetje te klunzen daarzo macedonie heeft ongveeer heel griekenland. Blauw is nog aant stuntele rond tunezie daar. En ik heb de helft van frankrijk en heb bijna noord italie al
Hier uw reclame?
  zondag 16 januari 2005 @ 00:27:27 #197
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24590931
Tvp.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24592946
Rome Total Realism 5.0 is uit. Campaignmap is vergroot naar India. Talloze nieuwe steden, Rome is 1 factie ipv 3 geworden, nieuwe units enzo en hoop battles/bugs e.d. zijn verholpen.

www.twcenter.net // forums // workshop // Rome Total Realism

Daar staat de link.
  maandag 17 januari 2005 @ 20:43:48 #199
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_24614632
Ik moet in de tutorial zo'n schiproute / haven blokkeren. Hoe doe ik dit? Ik ben er al wel achter dat je schepen moet maken .
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 17 januari 2005 @ 20:57:47 #200
62182 Georges
That's the shit
pi_24614792
De bewuste haven aanklikken. Bootje vaart er naar toe, soort van touwen om de haven, voila, de blokkade.
  maandag 17 januari 2005 @ 22:04:05 #201
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_24615173
Steeven, ken je de downloadlink van 5.0 plaatsen. Kan TW niet openen.
A.M.A.B
pi_24616327
Tuurlijk. hier
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:18:01 #203
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_24617442
Bedankt.
A.M.A.B
  dinsdag 18 januari 2005 @ 01:33:20 #204
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24618894
.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:14:05 #205
53267 TC03
pi_24676263
Ik heb nu ongeveer heel Frankrijk, alleen ik maak maar 3000 winst per beurt ofzo. Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers . Ik denk dat ik Spanje maar ga veroveren.

Wel een beetje vervelend om te lezen dat Griekenland het meest winstgeven is. Ik had er nog helemaal niet over nagedacht wat het meest winstgevend was, en zodoende ben ik die Galliërs gaan uitroeien omdat ik me daar mateloos aan irriteerde. Eindstand is dat Brutii heel Griekenland al zo'n beetje heeft (speel zelf met Julii).

Denk trouwens dat ik Spanje maar ga veroveren, die lui worden ook irritant .

Ohja, wil mezelf nog even op de schouders kloppen. Die stad die het dichtst bij de Pyreneeën licht, in Frankrijk. Die werd dus aangevallen, heb ik toch even mooi met 900 man een leger van 2000 Spanjaarden verslagen .

[ Bericht 16% gewijzigd door TC03 op 21-01-2005 21:19:11 ]
pi_24684203
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:14 schreef TC03 het volgende:
Ik heb nu ongeveer heel Frankrijk, alleen ik maak maar 3000 winst per beurt ofzo. Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers . Ik denk dat ik Spanje maar ga veroveren.

Wel een beetje vervelend om te lezen dat Griekenland het meest winstgeven is. Ik had er nog helemaal niet over nagedacht wat het meest winstgevend was, en zodoende ben ik die Galliërs gaan uitroeien omdat ik me daar mateloos aan irriteerde. Eindstand is dat Brutii heel Griekenland al zo'n beetje heeft (speel zelf met Julii).

Denk trouwens dat ik Spanje maar ga veroveren, die lui worden ook irritant .

Ohja, wil mezelf nog even op de schouders kloppen. Die stad die het dichtst bij de Pyreneeën licht, in Frankrijk. Die werd dus aangevallen, heb ik toch even mooi met 900 man een leger van 2000 Spanjaarden verslagen .
3000 is echt niet veel hoor aap.
Aangezien je dit er achter zette: 'Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers . '
  zaterdag 22 januari 2005 @ 13:10:13 #207
53267 TC03
pi_24686860
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 09:38 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

3000 is echt niet veel hoor aap.
Aangezien je dit er achter zette: 'Maargoed, het is niet zo dat ik zuinig ben met legers . '
Weet ik, ik zeg toch ook dat ik 'maar' 3000 per beurt verdien... En niet zuinig zijn met legers is daar o.a. een oorzaak van .
pi_24686903
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 13:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet ik, ik zeg toch ook dat ik 'maar' 3000 per beurt verdien... En niet zuinig zijn met legers is daar o.a. een oorzaak van .
Ok, ik vatte het op dat jij gewoon normale hoeveel legers kocht en dan nóg 3000 per beurt over hield
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:09:39 #209
53267 TC03
pi_24690582
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 13:13 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Ok, ik vatte het op dat jij gewoon normale hoeveel legers kocht en dan nóg 3000 per beurt over hield
Hehe nee .

Net ff gespeeld, en op het moment dat ik niet zo veel aan het bouwen was verdiende ik ongeveer 10.000 per beurt. Dat is nu afgenomen naar 3000 weer, omdat mijn steden verlies beginnen te maken .
pi_24692655
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hehe nee .

Net ff gespeeld, en op het moment dat ik niet zo veel aan het bouwen was verdiende ik ongeveer 10.000 per beurt. Dat is nu afgenomen naar 3000 weer, omdat mijn steden verlies beginnen te maken .
Je moet je niet gaan fixeren op micro economieën, aangezien het over het algemeen, zeker als je al wat gevorderd bent niet meer zoveel uit maakt of een paar steden verlies maken. Als je grote steden genoeg knaken in het laatje brengen dan zit je goed.
  maandag 24 januari 2005 @ 10:02:41 #211
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_24719449
grrr, ben net begonnen met de julii, en de galliers waren neutraal. Ik denk, ik neem sicillie even over. Leger ernaartoe, en ze gaven zich gelijk over. Op dat moment komen er 2 grote gallische legers op mijn belanrijkste steden af. Niks aan de hand, ik wil mn leger snel terugsturen naar het vasteland. Maar de grieken waren toch een beetje boos op me. Ze hebben mn vloot verslagen en zijn nu manschappen op sicillie aan het droppen. Die stad kunnen ze niet innemen, omdat daar mn hele leger zit opgesloten, maar ik weet niet hoe ik dit ga uithouden. AARGH!!! (ik ben verslaafd)
pi_24723780
De patch is uitgesteld om de volgende reden:

Archers en Skirmishers hebben een vreemde gewoonte. Namelijk het feit dat hun aanvalspunten van missiles ook voor hun normale combat telt. Dit levert nog steeds enorm veel frustratie en verliezen op bij me als ik ze door het veld jaag..
De ontwikkelaar zegt dat de patch af was, maar door deze bug moeten ze alles opnieuw testen. Verwacht 'em begin februari maar denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steeven op 24-01-2005 14:23:33 ]
pi_24724138
Zorgt die patch er ook voor dat mijn door de AI bestuurde generals minder sucidaal zijn?
pi_24725044
quote:
Op maandag 24 januari 2005 14:38 schreef Young_David het volgende:
Zorgt die patch er ook voor dat mijn door de AI bestuurde generals minder sucidaal zijn?
Ja, onder andere. Grote AI fixes op zowel de campaignmap als op het slagveld. Naar geruchten zou de patch ervoor moeten zorgen dat je pas echt Rome: Total War speelt. Maar ja, ik heb me niet bepaald verveelt met deze versie moet ik eerlijk zeggen .
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:18:13 #215
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_24742382
Wat doen jullie om opstanden tegen te gaan? Ik wordt er gek van. Lage belastingen doe ik al bij sommige steden, maar zodra ik een generaal uit een stad haal wordt het rellen, zelfs al blijft de rest van mijn invasieleger in de stad.
pi_24742525
Bepaalde gebouwen zoals riolering, baths, theathers willen nog wel eens helpen
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:53:30 #217
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_24743713
Ik heb een vraagje. RTW heeft altijd goed bij mij op de pc gedaan totdat ik 'm geformatteerd had. Ik installeerde RTW opnieuw en nu doet ie 't nie meer, hij geeft de hele tijd deze fout aan:
"Rome: Total War encountered an unspecified error and will now exit."
Misschien dat ie bekend is bij een van jullie. Khad eerst trouwns Windows XP home sp1 en nu heb ik Windows XP Pro Sp2
FC Twente
pi_24785418
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:08:31 #219
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_24802966
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:53 schreef Haiduc het volgende:
Ik heb een vraagje. RTW heeft altijd goed bij mij op de pc gedaan totdat ik 'm geformatteerd had. Ik installeerde RTW opnieuw en nu doet ie 't nie meer, hij geeft de hele tijd deze fout aan:
"Rome: Total War encountered an unspecified error and will now exit."
Misschien dat ie bekend is bij een van jullie. Khad eerst trouwns Windows XP home sp1 en nu heb ik Windows XP Pro Sp2
l

Laat maar, kheb 't al. Geen driver van de geluidskaart geinstalleerd
FC Twente
pi_25040221
even een tvp want ik heb misschien jullie hulp zo nodig
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25044219
De patch verbetert de game enorm . Ik ben weer verslaafd.
pi_25071744
Hmm ik kom er toch niet uit dus even hulp vragen
Heb een ATI Readon 9000 (niet het nieuwste weet het) en Windows XP, de rest lijkt me niet zo boeiend voor mijn probleem.

Wat is het probleem? Als ik RTW opstart dan heb ik een probleem met de graphics, als ik de muis beweeg in het menu dan is het niet zo dat de muis pointer alleen beweegt, maar je ziet een hele lijn van muispointers over de route die je de muisbeweegt Als ik op een menu item klik dan verdwijnt het oude menu niet maar het nieuwe komt er overheen dus je krijgt alle menu's over elkaar.

Wat ik al heb geprobeerd? Ingame geprobeerd om de graphics lager te zetten, geen idee of dat goed gelukt maar oke. Heb het spel geupdate naar 1.2 heeft ook nisk geholpen, en heb ook de nieuwste drivers voor mijn ATI en dat heeft ook niks geholpen, iemand nog een idee
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25073661
dit is echt een spel wat ik moét hebben nu ik een nieuwe pc heb, maar waar kan ik deze het goedkoopst kopen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25075054
@ Sherman: Ik zou een nieuwe kaart overwegen. Maar in theorie zou de game moeten werken op jouw kaart volgens mij. Snuf eens rond op deze forums:

http://www.totalwar.com
http://www.totalwar.org
http://www.twcenter.net

Je zult vast niet de enige met een probleem zijn .

@ WeirdMicky: Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt kijken in de winkels zelf, of op dimplus.nl , nedgame.com, lik-sang, dvdboxoffice, etc .
pi_25084156
quote:
Op zondag 13 februari 2005 20:09 schreef Steeven het volgende:
@ WeirdMicky: Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt kijken in de winkels zelf, of op dimplus.nl , nedgame.com, lik-sang, dvdboxoffice, etc .
goede tip, thnx ik vond 45 euro bij nedgame beetje duur, maar dat is wel overal zo ongeveer, daar gaat mn geld
pi_25362558
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafd echt geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:39:47 #227
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25363065
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 12:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is écht een vet spel, damn...ben helemaal verslaafd echt geweldig hoe je met zoveel dingen rekening moet houden en de battles zijn mooi en overzichtelijk. Met mijn geweldige leaderschapskills slacht ik die klote galliers
Mooi he . En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
pi_25363167
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:39 schreef Steeven het volgende:

[..]

Mooi he . En als je het zat bent kun je nog talloze mods proberen, bijvoorbeeld de Total Realism Mod. Ik wacht op de Europa Barbarorum mod, daarin proberen ze echt alles historisch correct te maken itt de Total Realism Mod.
Dat is wel leuk als ik deze zat ben ja Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, staan wel leuke dingen in. Alleen opvallend dat bijna iedereen de grieken gaat slachten en ik eerst de galliers. Meer een principekwestie, onderontwikkelde stelletje ongeregeld moeten geslacht worden
pi_25380235
Ik heb inmiddels Spanje, Frankrijk, Italie ,een groot deel van de balkan, Griekenland, Turkije, ben bezig met Israel...

Op naar Marokko

Ik heb juist vriendjes met de Grieken gemaakt, mijn legers vergroot die kant op en ze keihard van achter genomen
pi_25389609
Ik werd van het spel nogal moe dat je alles zelf moest doen omdat de AI een gevecht bijna altijd verliest of verziekt. Als je half europa hebt en je moet iedere rebellie zelf de kiem in gaan smoren, gaat de lol eraf enzo.
Haai
  maandag 7 maart 2005 @ 12:03:14 #231
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_25410406
Al maanden niet meer gespeeld.
A.M.A.B
pi_25457160
Zo, ik ben weer stukken verder Heb de Galliers uitgemoord, ben nu bezig met de spanjaarden en ik heb zwaar veel geld. Het blijft uitdagend.

Wat kan je trouwens het beste doen als je een nieuwe stad inneemt? Ik enslave ze altijd, blijven ze meer tevreden en blijven die steden meer geld verdienen.
pi_25461122
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR? )

Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!

- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk , dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt

Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
pi_25461257
Vandaag er maar weer eens ingedrukt. verder gegaan met mijn greek campaign. Ik vecht overal. In het oosten ga ik richting Gallië (Rome is dood ... ik zoek alleen nog de laatste Julii), in het noorden verover ik ik Dacia en Thrace en in het Asia minor neem ik het op tegen Pontus.

De hoplites zijn geweldige units ... gimme hoplites anyday
pi_25461263
Als het goed is staat hier ergens de downloadlink: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=44406

En hier een pic! (straks meer):
Zie de prachtige Spartan Hoplite skin en check hoe dicht de soldaten op elkaar staan:
pi_25469817
Op de pc waar ik RTW speel, heb ik geen internet...hoe krijg ik die mods erop?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:46:18 #237
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25473133
Ja, dat is lastig. Je moet ze dan op een andere PC downloaden en branden op cd denk ik. Of hopen dat zo'n mod een keer op een cdtje staat bij een magazine .
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:54:40 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25474080
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:38 schreef Steeven het volgende:
Zo, die Total Realism mod is wel aardig verneukt nu, gelukkig is er nog een alternatief: SQPR mod (of was het SPQR? )

Voor alle mensen die Rome dus niet meer spelen, of andere mensen die een nieuwe uitdaging zoeken: SPQR!

- Nieuwe units
- Nieuwe skins (veel mooier dan uit de Realism Mod)
- Mooiere campaign map en realistischer
- Alle stats van eenheden herzien, alles is beter in balans nu!
- Hoplites en Phalanx formaties staan dichter op elkaar, onmogelijk te breken met frontale cavalerie aanval!
- Units kun je in 1 turn trainen, dus bv 5 stuks tegelijk , dit leidt tot enorme veldslagen (be warned)
- Bouwtijden zijn herzien er realistischer gemaakt

Om jullie te overtuigen ga ik zo wel ff screenshots posten, heb geduld :p.
SPQR wil ik ook iedereen aanraden !!!!
RTR 5.3 viel tegen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25474627
Zijn die mods veel beter dan gewoon het origineel spelen vanaf de cd? zo ja, wat is er daadwerkelijk veel beter?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:02:14 #240
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25474877
De mods kunnen beter zijn, het ligt eraan waar je van houdt. Als ik jou was zou ik dus sowieso eerst de readme.txt van een mod doorlezen, daar staan alle veranderingen in. Misschien ook handig op forums te kijken wat andere mensen van de mod vinden .

Als je een mod installeert kun je niet de 'gewone' Rome: TW meer spelen. Dan moet je eerst de game uninstallen, map wegflikkeren, opnieuw installen, patchen...
pi_25474940
Dat is wel jammer van zo'n mod, maar goed...ik speel eerst wel mijn quest 2 conquer de wereld daarna installeer ik wel zo'n mod thnx voor de info
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:52:35 #242
56749 BlaZ
pi_25483620
kijk gewoon even op het forum van www.twcenter.net. En lees ff wat info over elke MOD.
Er zijn er erg veel, het is maar net waar je van houdt.
  zondag 13 maart 2005 @ 17:14:56 #243
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_25507605
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
  maandag 14 maart 2005 @ 01:28:30 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_25510430
Ik heb zojuist de readme van die mod zitten lezen, maar het lijkt mij dat er toch wel behoorlijk wat downsides aan zitten. Het verbeteren van diverse skins en muziek op de battlemaps weegt niet op tegen de negatieve aspecten, ik denk dat ik hem lekker laat zoals ie is.

Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.

Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25520204
Met de romeinen red ik het financieel prima lekker wat steden innemen en enslaven en ze leveren weer duizenden op

Wel is het zo dat ik meer met financiën bijna bezig ben, dan met barbaren enzo. Dat vind ik juist ook wel 1 van de leukere dingen.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:01:34 #246
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_25520554
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
A.M.A.B
pi_25520626
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:01 schreef Cart_man het volgende:
Ach, ik vind alleen die battles leuk van dit spel. Zeker als de tegenstander een voordeel heeft van 3 tegen 1. Campaign is vrij saai, maar hoort erbij.
Battles 3 tegen 1 zijn het leukst, maar het gevoel van zo'n campaign dat je de wereld aan kan vind ik gewoon mooi Ben altijd al een Risk fan geweest, net als civilisation e.d. dus dit is ook erg leuk.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 20:48:56 #248
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_25524530
quote:
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
Dat heb ik nu dus ook...Schijnt dat er updates zijn die dit voorkomen.
quote:
Momenteel ben ik bezig met een Egyptische campaign, en het gaat allemaal een beetje te makkelijk moet ik zeggen (ik speel op gemiddelde moeilijkheidsgraad), makkelijker in ider geval dan elke Romeinse campaign die ik gespeeld heb tot nu toe, waarin de financien een grotere vijand vormden dan de barbaren in de omliggende provincies. Maar het makkelijkst van alles was de Griekse campaign die ik hiervoor gespeeld heb. Het geld stroomde binnen met bakken tegelijk. Op een gegeven ogenblik had ik meer dan 2,5 miljoen Dinarii in mijn bezit, en dat terwijl ik constant nieuwe troepen aan het recruteren was, en elke stad volbouwde met het maximum aantal gebouwen.

Hoe kan het verschil tussen dat, en al die moeite die ik moest doen met de Romeinen om financieel het hoofd boven water te houden, zo groot zijn ?
Met Egypte is ook wel erg makkelijk; in de normale versie zijn hun units zwaar overpowered (Desert Axemen owned iedereen) en ze hebben tig grondstoffen om te handelen. Het feit dat je het met de Romeinen lastiger had hangt af van met wie je speelt. Spelend met de Julii veroverd je Gallische dorpen die geen fuck opleveren. Met de Scipii zit je in arm Afrika en duurt ff voor je economie op gang komt. Met de Brutii ben je wel snel rijk, mits je de falanx kan verslaan. Dat verklaart meteen je Griekse rijkdom; talloze wonderen en grote havensteden = ¤¤¤¤.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 23:13:31 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_25525717
Het was inderdaad met house Julii waarmee is speelde. En het klopt wat je zegt over die Gallische dorpen, daarom steek ik ook vroeg in het spel over maar Noord Afrika om de grote steden van de Carthaginians te pakken, dat levert nl. wel een leuk centje op.

Het was ook niet zo zeer dat ik geld te kort kwam, ik was gewoon niet klaar voor de slag met de andere Romeinse facties tegen de tijd dat het moment daarvoor aangebroken was. Scipii was niet zo zeer een probleem, maar Brutii had gigantische legers over heel de kaart zwerven, daar was gewoon geen houden aan. Als je met veel pijn en moeite een aanval op een stad had afgeslagen, stond het volgende leger van hen alweer klaar. Je zou bijna denken dat de AI cheat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25528691
ik heb nog zat geld en heb nu heel Spanje en vrijwel heel Frankrijk in mijn bezit. Nu is de afweging: ga ik naar Zuid-Afrika om de Carthagen te slachten of ga ik de Germanen uitroeien?

De Brutii worden bij mij trouwens ook erg sterk, even oppassen geblazen want dat wordt een hels gevecht inderdaad als we oorlog krijgen
pi_25529317
Ik heb telkens last van conjunctuur golven. Eerst gaat alles geweldig en komt het geld maar binnenstromen tot er weer 1 klein kutdorpje in opstand komt waardoor er meerdere in opstand komen en ik uit mn steden wordt geflikkerd ondanks mijn leger en gouverneur aldaar. Vervolgens draai ik een beurt of 20 hevig verlies voor het zich weer kenter, ik mijn steden herwin, de stedelingen afslacht uit boosheid en weer 20 beurten dikke winst maak.

Ja ik gebruik automanage, omdat ik meer dan 60 colonies heb en geen zin ze allemaal te gaan besturen...
pi_25530020
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage?
pi_25530689
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 12:00 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage?
Niet! Als ik de policy op iets anders als growth zet heb ik meteen de bevolking over de zeik heen, heel soms kun je nog twee a drie moves nog es wat anders proberen
pi_25537948
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter
  maandag 21 maart 2005 @ 17:45:57 #255
56749 BlaZ
pi_25639721
quote:
Op zondag 13 maart 2005 17:14 schreef Jim.Beam het volgende:
Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)
pi_25642510
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:45 schreef WeirdMicky het volgende:
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter
I am a lazy ass bitch!
  maandag 21 maart 2005 @ 19:56:29 #257
56749 BlaZ
pi_25642987
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:37 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

I am a lazy ass bitch!
je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee
pi_25645280
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee
hoe doe je dat precies?

Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen
  maandag 21 maart 2005 @ 22:12:42 #259
56749 BlaZ
pi_25647262
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:08 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

hoe doe je dat precies?

Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen
export_descr_building.txt kan je effecten van gebouwen beetje editten
law/happiness/public health wat verhogen
en bij markets pop growth weghalen anders krijg je veel te hoge bevolkingsgroei.

ff file eerst opslaan ;
pi_25703593
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien?
Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En?
Helpt waar hij kan!
pi_25703679
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:53 schreef NoSigar het volgende:
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien?
Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En?
1: Ja
2: Ja, erg leuk. Ik zou eerst een tijdje met de patch spelen en als je het dan zat bent pas met de SPQR mod spelen.
pi_25709183
Ah dank je.
Heb nu een total realism mod (versie 3? of zo), maar ik neem aan dat ik beter het hele spel opnieuw kan installeren?
Helpt waar hij kan!
pi_25709790
Als je onzeker bent, gewoon:

1: Uninstallen
2: Map deleten
3: Opnieuw Installen
4: Patchen met 1.2
5: Mod erop

.

PS: Volgens mij zijn ze bezig met RTR 6.0, dus ik neem aan dat je 5.zoveel bedoelt?
pi_25710296
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder?
pi_25713728
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder?
Op een gegeven moment was bij mij de senaat gewoon redundant...
  maandag 28 maart 2005 @ 19:00:36 #266
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_25811997
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)
AMD 3000. Ik denk dat het aan mijn 512 geheugen ligt dan
  donderdag 7 april 2005 @ 22:58:48 #267
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26059858
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
pi_26061126
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:58 schreef Djaser het volgende:
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
Yep. Dat komt door de modders, die hebben sprite units toegevoegd om je framerate te besparen zodra je uitzoomt. Het kan ook zijn dat ze dit juist niet gedaan hebben en ook de oude sprites niet verwijderd hebben. Ik weet niet hoe je het oplost, maar ik zou gewoon de SPQR mod spelen, heb je er geen last van .
  vrijdag 8 april 2005 @ 16:25:17 #269
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26074988
Net maar eens het origineel gekocht. Dat had ik niet. Maar dit is wel een te mooi spel om niet te kopen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 11 april 2005 @ 12:57:43 #270
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26145151
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog.
Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:02:27 #271
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26258495
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:57 schreef cyber_rebel het volgende:
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog.
Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien.
Ik stop mijn gouverneurs (ik denk dat je hier familieleden bedoelt) altijd in de front-steden omdat die steden altijd het snelst moeten groeien. Vooral als je steden verovert krijgen alleen de steden waar gouverneurs inzitten direct alle slaven.

Ik vraag me alleen of je diplomats neerzetten in steden zonder gouverneurs nog een effect heeft... voor me gevoel lijken steden zonder gouverneurs maar met diplomats minder snel ontevreden te worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 15-04-2005 22:11:21 ]
Era Vulgaris
pi_26297193
Heey ik heb ook de SPQR mod geinstaleerd
Als ik het spel opstart zie ik het ook staan
maar ik zie verder eigenlijk geen veranderingen :S
De map ziet er niet echt anders uit in mijn ogen
Zie ik maar klein stukje want ben net begonnen met campaign op nieuwe pc

Hoe kan ik checken of die nou wel eg werkt :S
  donderdag 21 april 2005 @ 20:33:25 #273
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26412669
Ik word een beetje moe van dat installatie programma:

Ik krijg nu error 1610 bij het installeren, de configuratie bestanden zijn beschadigd of iets dergelijks. Iemand die er wat op weet?
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:16:18 #274
56749 BlaZ
pi_26514227
Familieleden altijd in frontsteden stoppen inderdaad.
Snellere groei. Maar ook zijn familieleden zijn erg duur om te briben voor de computer.
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:48:46 #275
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26523968
En hoe zit het met steden aan de kust dan? Tenslotte zijn die ook vrij belangrijk.

Inmiddels heb ik de macedoniers overigens verslagen. De grieken hebben denk ik nog 1 stad in turkije, waar ik binnenkort op zal gaan landen. Wel helaas ook een stad met de plaag en inwoners die op het punt staan te rebeleren En mijn faction leader is overleden toen ie op zee zat
  maandag 2 mei 2005 @ 13:13:52 #277
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_26664759
Naja, ik ben het hele spel zat eigenlijk, ondanks de mods. Het heeft ff geduurd, maar gisteren toch de uninstallknop aangeklikt. De mods zijn te beperkt, helemaal vergeleken met Medieval (die ik overigens weer speel sinds gisteren en wat blijft die goed zeg, een van de beste games ooit) en de levensduur is nu wel op. Ik verwacht zeker geen wonderen van de expansie, helemaal neit als ik lees wat er eigenlijk beloofd was in deze versie en er nog niet in zit en de matige patchsupport van de ontwikkelaar.
pi_26769744
Wow de expansie wordt masterlijk man
De volksverhuizingen komen erin voor
Dat betekend Atilla de Hun hoop ik
Leider van de beruchtte Hunnen.
Zo daarmee wil ik wel knokken tegen de romeinen hoor
Ik kan echt niet wachten

Maaruh kep meteen vraagje
er is een mod
mundus-magnus_v1-2
Dan heb je een grotere map ook o.a

Maar bij mij blijft de map hetzelfde
Ik snap niet echt wat ik fout doe
waar moet je die zooi nou daadwerkelijk droppen al die files
want zover ik weet deed ik wat in readme stond
Iemand misschien die kan helpen ofzo :p
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:13:17 #279
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_26769773
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:10 schreef ProXi het volgende:
Wow de expansie wordt masterlijk man
De volksverhuizingen komen erin voor
Dat betekend Atilla de Hun hoop ik
Leider van de beruchtte Hunnen.
Zo daarmee wil ik wel knokken tegen de romeinen hoor
Ik kan echt niet wachten

Maaruh kep meteen vraagje
er is een mod
mundus-magnus_v1-2
Dan heb je een grotere map ook o.a

Maar bij mij blijft de map hetzelfde
Ik snap niet echt wat ik fout doe
waar moet je die zooi nou daadwerkelijk droppen al die files
want zover ik weet deed ik wat in readme stond
Iemand misschien die kan helpen ofzo :p
Ik heb wel geleerd dat de makers van de Total War serie gek zijn op mooie beloftes e.d, stel je er maar niet al te veel van voor, op een hoop bug fixes, nieuwe skins en een paar extra landjes na. De Hunnen beginnen zonder land en moeten plunderend steden veroveren en barbaren kunnen volksverhuizingen doen oid, allemaal leuk, maar gameplaygewijs zal het vast weinig voorstellen.

Ik ken de mod niet, als ik jou was zou ik even meer info opzoeken omtrent dat gebeuren.
pi_26769847
ja zijn allemaal engelsen op forum van die mods waartegen ik het niet echt goed kan uitleggen

Maar ik blijf goede hoop houden hoor op die expansion
en met patch zijn die bugs er zo weer uit
pi_26769906
tvp... fuck, dat ik dit topic nog niet gevonde had....
Fools rush in where angels fear to tread...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:55:39 #282
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_26770250
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:18 schreef ProXi het volgende:
ja zijn allemaal engelsen op forum van die mods waartegen ik het niet echt goed kan uitleggen

Maar ik blijf goede hoop houden hoor op die expansion
en met patch zijn die bugs er zo weer uit
Then copy content of "install.zip" into your RTW's Data folder. Start the game and choose "Provincial campaign" in Single player menu.

Gewoon uitpakken in je DATA folder van Rome .
pi_30957111
Ik heb het spel ook gekocht en geinstalleerd en gespeeld.
tering! Wat us dit spel verslavend en groots! Zijn er nog mensen met
soortgelijke ervaringen en taktische tips je battles te winnen?
pi_30957407
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:50 schreef i-spy24 het volgende:
Ik heb het spel ook gekocht en geinstalleerd en gespeeld.
tering! Wat us dit spel verslavend en groots! Zijn er nog mensen met
soortgelijke ervaringen en taktische tips je battles te winnen?
Ik heb er duizenden. Ik zou zeggen: kom maar op, van verliezen kun je leren . En tevens een mooi moment dit topic nieuw leven in te blazen, want de expansie is er over 2-3 dagen.
  maandag 26 september 2005 @ 23:17:30 #285
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30957941
Expansie?

Kan je wat meer info geven?

Ben lui.
A.M.A.B
pi_30958070
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:17 schreef Cart_man het volgende:
Expansie?

Kan je wat meer info geven?

Ben lui.
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=4870
pi_30969674
wat doet iedereen toch moeilijk over die hoplites

btw dit was met pontus tegen seleucia op HARD
Ay un porrito aqui ?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:00:40 #288
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_30969797
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef FidelZandro het volgende:

[afbeelding]

We're not worthy
pi_30969944
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:58 schreef Steeven het volgende:

[..]

1: Ja
2: Ja, erg leuk. Ik zou eerst een tijdje met de patch spelen en als je het dan zat bent pas met de SPQR mod spelen.
zat ?
van Rome Total War ?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
probeer de game eerst maar us met ALLE factions uit te spelen
weet je niet hoe dat kan, klik dan hier

na de patch is de game er wel op vooruit gegaan..
geen AI generals meer die suicide plegen onder je neus, bribing is veel moeilijker etc

naja, nog 7 landjes te gaan, en dan heb ik de hele map veroverd
Ay un porrito aqui ?
pi_30970013
@ Jim.Beam: LOL

de kunst is gewoon om enemy units te flanken (van meerdere kanten tegelijk aanvallen) en zoveel mogelijk damage in 1 x te doen
SHOCK and AWE weetjewel
Ay un porrito aqui ?
pi_30971217
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef FidelZandro het volgende:

[afbeelding]

Vertel me liever hoe ik Egyptische chariots versla
pi_30971229
Ligt het aan mij of zijn cavelarie veel te sterk in dit spel?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:53:11 #293
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30971272
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:51 schreef Yankee_One het volgende:
Ligt niet aan jou.

Die chariots vond ik ook altijd irritant.
A.M.A.B
pi_30971348
anywayz, briljant spel en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar vrijdag (verjaardag en de uitbreiding ) jan van de pu was iig al zeer lovend
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:57:04 #295
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30971366
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:56 schreef Yankee_One het volgende:
anywayz, briljant spel en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar vrijdag (verjaardag en de uitbreiding ) jan van de pu was iig al zeer lovend
Klinkt wel goed ja, die uitbreiding.

Vrijdag toch mijn laatste dag van afstudeerstage.
A.M.A.B
pi_30973784
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:51 schreef Young_David het volgende:

[..]

Vertel me liever hoe ik Egyptische chariots versla
met zo bruut mogelijke archers en met pikemen
die chariots zullen proberen van de flank aan te komen rennen, dus daar moet je een formatie pikemen hebben staan
het kan ook met infantry, dan moet je die chariots zien in te sluiten... hun attack is erg hoog, maar als ze stil komen te staan, gaan ze er heel hard aan
weetikveel, ik laat gewoon mijn halve army op die chariots chargen als ze in de buurt zijn
Ay un porrito aqui ?
pi_30974146
en natuurlijk zoveel mogelijk het terrein in je voordeel gebruiken
als jij naar beneden charged, en hij moet omhoog, heb je behoorlijk voordeel

zoals hier:

tis ook belangrijk om de juiste units tegen die chariots inzetten, zoals velites, cilician pirates en andere lui met javelins. horse archers en militia cavalry kunnen ook heel handig zijn, vooral wanneer ze op skirmish-mode staan
Ay un porrito aqui ?
pi_30984870
quote:
zat ?
van Rome Total War ?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
probeer de game eerst maar us met ALLE factions uit te spelen
weet je niet hoe dat kan, klik dan hier

na de patch is de game er wel op vooruit gegaan..
geen AI generals meer die suicide plegen onder je neus, bribing is veel moeilijker etc
Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaal .
quote:
Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums.
quote:
de kunst is gewoon om enemy units te flanken (van meerdere kanten tegelijk aanvallen) en zoveel mogelijk damage in 1 x te doen
SHOCK and AWE weetjewel
Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod.
quote:
Ja dat zijn ze ook, verschillende mods hebben dit aangepast. Ze hebben een ongebalanceerde stormbonus in de gewone, ongemodde versie.
quote:
jan van de pu was iig al zeer lovend
Die gast prijst alles aan .

En het leger van Egypte klopt geen reet van in de ongemodde versie ook, die zijn overpowered, dat wil je niet weten. Voor een optimale ervaring raad ik echt Rome Total Realism, SPQR of de nog komende Europa Barbarorum mod aan. Deze mods halen veel grote fouten uit het spel en maken het gewoon een stuk leuker en realistischer.
pi_30985412
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:53 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Ligt niet aan jou.

Die chariots vond ik ook altijd irritant.
Lokken met skirmishers/archers en insluiten met een groep infanterie. Komen ze nooit meer weg.
pi_30987592
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat 'haha'? Een game kan heel snel repetitief worden, dan boeit het geen reet of je het nu wel of niet met elke factie hebt uitgespeeld. Bovendien spelen ze bijna allemaal hetzelfde, je hebt de Romeinen, de Barbaren en de Oosterlingen, met 2-3 facties die van alles wat zijn. Heel speciaal .
[..]
nouja toch wel ...
door de andere beginplek en andere samenstelling van je legers, is het elke keer anders...
elke battle opnieuw
roeien met de riemen die je hebt
en zeker op very hard is t een behoorlijke uitdaging
maar ik doe ook wel us "autoresolve battle", vooral als de units makkelijk retrainable zijn
quote:
Er zit een foutje in de AI waardoor Medium het moeilijkst is. Check maar na op de forums.
you've just got to be shitting me . . .
quote:
Dat is niet moeilijk tegen de AI, die komt altijd in een rechte lijn op je aflopen tenzij je gebruik maakt van DarthMod.
wat doet die mod precies ?
Ay un porrito aqui ?
pi_30997392
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ja dat zijn ze ook, verschillende mods hebben dit aangepast. Ze hebben een ongebalanceerde stormbonus in de gewone, ongemodde versie.
[..]

Die gast prijst alles aan .

En het leger van Egypte klopt geen reet van in de ongemodde versie ook, die zijn overpowered, dat wil je niet weten. Voor een optimale ervaring raad ik echt Rome Total Realism, SPQR of de nog komende Europa Barbarorum mod aan. Deze mods halen veel grote fouten uit het spel en maken het gewoon een stuk leuker en realistischer.
Ik vind het spel inderdaad te gemakkelijk. Ik ben gewoon begonnen met very hard difficulty en met de Scipii, en doe het best redelijk goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')