quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe is Martine trouwens te weten gekomen dat Helen Helmink in Canada zit?
Het zou toch wel leuk zijn als die nu ineens terug kwam.
En aangezien ik dol ben op de oude verhaallijnen, waarom had Martine een hekel aan haar? Helen was ooit haar lerares dat weet ik wel (dat is nooit uitgezonden maar dat is fictieve prehistorie).
Ik kan me herrineren dat ze een nepzoon op Helen afstuurde en dat ze haar probeerde te vergiftigen, maar wat zat er allemaal tussen?
Voor zover ik mij kan herinneren heeft Martine nooit les gehad van Helen.
Martine had een hekel aan Helen, omdat ze allebei een verhouding hadden met Rolf Huijgens. Martine kreeg een gehandicapt kind, Helen kreeg Peter (die door de familie Kelder geadopteerd werd). Martine was er achter gekomen dat Helen ook een zoon van Rolf had en stuurde daarom een nepzoon op haar af, die haar nog probeerde te begraven in een oude boekenkist. Maar hier stak Martine een stokje voor... moord ging haar te ver.
De druppel die de emmer deed overlopen waren de tegenwerkingen van Helen m.b.t. Rolfs nalatenschap na Rolfs dood. Toen stuurde Martine Koen Heeze op haar af, die haar drogeerde en langzaam maar zeker tot op het randje van de dood dreef (ze viel flauw na het huwelijk van Roos & Arnie). Martine belandde in de gevangenis, waar ze jaren later uit werd gehaald dankzij Wendela/Sjors, haar dochter met Frits van Houten.
Toen actrice Bruni Heinke geen zin meer had in de rol van de betweterige Helen Helmink lieten de schrijvers haar emigreren naar Canada, samen met haar broer Martin.
Bruni schijnt de laatste tijd weer druk aan het solliciteren te zijn, maar het is allesbehalve zeker dat ze de rol van Helen Helmink weer oppakt... Al zou dat natuurlijk wel fantastisch zijn... Zij is immers de enige echte aartsrivaal van Martine! Ludo is slechts een goeie tweede. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als beide kemphanen weer oog in oog met elkaar zouden komen te staan.