MJ heeft geen reden nodig, MJ doet altijd raar
![]()
Deze actie is gewoon idioot en omdat hij MJ is, is de rechter nog erg mild geweest om hem nog 1 uur te geven om op te komen dagen.
Jij of ik waren heel anders behandeld, gewoon opgepakt en opgesloten zodat we een volgende keer op tijd aanwezig zouden zijn.
MJ wilt medelijden, en dit soort acties zaait onrust en verwarring, en dat is altijd meegenomen.
Op je laten wachten, mensen zich laten doen afvragen of je überhaupt nog komt is verwarring zaaien en brengt mensen uit hun doen, concentratie.
Het was een hele kleine moeite geweest om meteen de rechter via zijn advocaat op de hoogte te stellen van zijn ongelukje , dat hij echt eerst naar het ziekenhuis moest en dus ws iets later zou komen, maar dat deed hij dus niet, hij liet iedereen in ongewis.
Bovendien, persoonlijke mening, is het te genant voor woorden om zo dramatisch te doen over eerst een onschuldig griepje (Michael is very very ill) en nu weer over rugpijn als je tegenover een kind zit die nota bene te dealen had met kanker, chemo en weet ik wat voor ellende meer dat met zich meebrengt, maar goed..
MJ heeft zeker een hoop goeds gedaan, om te beginnen maakt hij m.i. prachtige muziek (ik was vroeger een groot fan) , maar het een sluit het ander niet uit en ook voor oorsprong goede mensen doen soms hele foute dingen.
Ik zie een emotioneel onvolwassen man die gewoon niet met normale dingen kan omgaan, niet met tegenslag om kan gaan, niet gewend is sinds jaar en dag dat mensen niet 'in awe' naar hem opkijken, en dat is op zich heel logisch , hij heeft nooit een normaal leven gehad, normaal contact gehad, vriendschappen gehad, alles was gebaseerd op zijn stardom, geen wonder dat je achterdochtig en angstig in het leven staat en je afzondert.
En laten we vooral ook de rol van zijn vader niet vergeten.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat hij , als een volwassen man, er niet verstandig aan doet met 13 jarigen op te trekken als ware het een (desnoods platonische) liefdespartner.
Ik geloof zeker dat hij die kids nooit geweld (al is gefriemel aan kleine kids in feite ook een vorm van geweld ) heeft willen aandoen, maar dat is nu juist precies wat een pedofiel kenmerkt, een pedofiel is niet de verkrachter die een kind een auto insleurt en met geweld tot sex dwingt, pedofielen verleiden, ze winnen eerst vertrouwen en gaan dan voorzichtig toenadering zoeken, heel subtiel eerst met onschuldige aanrakingen en dan verder, en als het kind je erg "lief is" dan heb je geduld..helemaal als je zo in de spotlight staat, dan is beleid geboden.
Dat gezegd hebbende vind ik dat als deze zaak achter de rug is, MJ schuldig wordt bevonden of niet, ze dan de moeder mogen aanklagen wegens ernstige nalatigheid.
Een moeder die haar jonge kids achterlaat bij een vent van in de 40, een man die al eerder een zaak eender als deze afgekocht heeft, wat op zich nu niet bepaald in zijn voordeel spreekt, een man die de kids met zich op de slaapkamer neemt, de ouder(s) ver weg houdt daarvan, zo'n moeder spoort net zo min.
En dan eindig ik met dat ik er zeker van ben dat hij schuldig is , maar er ook zeker van ben dat hij niet de gevangenis indraait om de eerder genoemde redenen.
Zo klaar, nu mogen de die hard fans weer lekker onder elkaar verder keuvelen