abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57581094
Beste mensen, bovenstaande site wordt binnekort opgeheven maar goed nieuws dezelfde gegevens kun je terug vinden op de volgende URL: http://www.alleweetjesopeenrij.nl
Dus zou zeggen kom hier maar eens terug.
pi_57581192
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:26 schreef Ikook het volgende:
Tim 2308, bedankt! Ik ga eens even kijken op die sites.....:)

Beste mensen, bovenstaande site wordt binnekort opgeheven maar goed nieuws dezelfde gegevens kun je terug vinden op de volgende URL: http://www.alleweetjesopeenrij.nl
pi_57581225
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:56 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Welkom in de gezelligste branche van Nederland: de horeca!!. Het zal lastig zijn om je in één topic een complete horecacursus te geven. Maar http://members.home.nl/hmunster/homepage.htm en in het bijzonder http://members.home.nl/hmunster/serveren.htm is een goed begin

Maar zoals een PM het ooit zei bij de briefing: Eigenlijk hoef je maar één ding te kunnen vriendelijk zijn.

Succes!

maandag 24 maart 2008 @ 16:42:38 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_57581424
Dankjewel dat je het 3 keer vermeld...
  maandag 24 maart 2008 @ 16:48:16 #105
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57581561
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_57592366
Als we toch aan het linkspammen zijn, nog wat linkjes
http://atleastcallmemiss.blogspot.com/
http://www/waiterrant.com
http://www.billybilly.com
en op http://del.icio.us/rcsmit/horeca vinden jullie al m'n horecabookmarks

PS kennen jullie http://www.alleweetjesopeenrij.nl al?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_57627502
'k Snap niet dat je in een bar nogal weinig verdient, er wordt een megaomzet gemaakt met al dat bier!
pi_59809348
Nieuwe CAO vanaf vandaag van kracht. We gaan er allemaal 3,5% op vooruit, ole .

Voor de rest mag je gewoon net zo hard verkracht worden als normaal, maar dat krijg je met de horeca . Gewoon niet moeilijk doen om een 60-urige werkweek.
pi_59814593
Hebben jullie de TV serie Hotel Babylon gezien? Ik kreeg dit weeekend de DVD box binnen en vind het echt keigaaf.

En hebben jullie die SBS serie over NH Hoteles gevolgd? Best grappig om te zien, maar om nou 60 afleveringen met terugwerkende kracht te gaan bekijken...

Ikzelf woon dus in Frankrijk en krijg zulke dingen veel te laat mee
pi_71036507
Ik werk in een luchcafe, met af en toe gezelschappen voor diner (>20 pers.)
ik zit in de bediening en had nog wat vragen.
-Tips en trucs voor het lopen met dienbladen in 1 hand
-bestaan er nog iets van boeken ofzo over bediening in de horeca met omgangsregels enzo?
- wat voor soort schorten/sloven dragen jullie (lange, korte, tot om je nek, tot heup (draag je shirt eroverheen dan of niet)

thnx
pi_71041085
Dienblad: Je maakt een draaglijn van je duim naar de muis van je duim en voor de rest steunt het blad op je vingers. De zware dingen het dichtst bij je lichaam en als het even kan geen fleesen op je dienblad
Boeken: Kijk eens bij De Slegte, daar hebben ze verschillende leerboeken voor de Horeca.
Sloof: ik draag geen sloof tijdens mijn werk.
pi_71042484
Is dit topic alleen voor bar/keuken/bedieningpersoneel of mag ik als portier ook wat verhalen delen
pi_71045180
Tuurlijk! We zijn benieuwd?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:41:20 #114
231633 Xummon
of toch niet?
pi_71105006
- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen...
Werk inde bediening/banqueting, bij van der Valk
- Ben je tevreden over je loon en werkuren en maak je veel overuren
Verschilt dus ontzettend, de ene keer draai ik overuren, overuren en overuren en de andere keer is het weer heel erg rustig (dit geld heel erg voor banqueting)
- Vind je het erg te werken terwijl andere mensen vrije tijd hebben
Ligt eraan, het is soms best wel moeielijk om afspraken met je vrienden te maken omdat die dus andere werktijden hebben.
- Wat vind je de positieve punten aan de job en welke de negatieve
de uren soms, en werken met sommige feestdagen
- Ben je zelfstandige of werk je in een zaak
werk bij van der Valk
- Ooit rare, bizarre of grappige dingen meegemaakt
genoeg, maar wat wil je ook met mijn collega's
- Ooit een enorme blunder gemaakt
wie niet
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_75899109
leuk topic!
Komen weer drukke dagen aan in de horeca dus even een kick;)

- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen...
Barpersoneel in een vrij luxe club, sta daar in een aparte ruimte "cocktailbar". Maak er dus cocktails maar er word ook gewoon bier enz geschonken door mij.
Prima, bijna altijd 2 nachten per weekend, de rest van de week kan ik me op studeren sporten en zelf uitgaan richten....
Nee, vindt het werk supergezellig, veel bekenden enz. Daarbij heb ik doordeweeks tijd om uit te gaan.
Positief: Gezelligheid, loon
negatief: finaal naar de tering zijn om zondag en de verstoring van je slaapritme
in loondienst
Haha, kun je een boek overschrijven... Vooral het nazitten is bij ons erg berucht.
vast wel meerdere, enige die ik nog herinner was dat ik een biertje bij iemand uitserveerde, waarna dit biertje omviel. Ik een nieuwe halen "van het huis" valt dit biertje wee rom bij dezelfde gast/klant
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:25:51 #116
231633 Xummon
of toch niet?
pi_85750043
werkt er verder niemand meer in de horeca ofzo :P
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_85758090
Ik werk in de horeca :)
eten!!!
pi_85775425
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:54 schreef janatwork het volgende:
Ik werk in de horeca :)
Waar? Wat? Hoe lang? Vind je het leuk?

Trouwens, ik ben een nieuwe horecaweblog gestart (al een hele poos terug) : http://www.crazywaiter.com :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:49:38 #119
231633 Xummon
of toch niet?
pi_85782032
sta nu sinds 4 maanden in de bar van het van der Valk hotel waar ik al 6 jaar werk.
deze functie bevalt nog beter als de vorige, die ik gehad heb.
lekker gezellig met de mensen aan de toog kletsen. vrij constante tijden, werk nu 4 dagen in de week van 16:00 tot circa 1:00 uur
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:47:23 #120
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_85807949
- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen:
Projectleider bij een eerder genoemd horeca project bureau te Maastricht :) de link is terug te vinden

Ik trek 11 euro bruto p/u en daarvoor hoef ik vaak niks te doen

Nee, totaal niet. Ik vind het juist leuk om mensen een leuke vrije dag te bezorgen

Het werken met mensen, afwisseling, zelf bepalen wanneer ik werk. Werken op mooie grote evenementen.
Negatieve dingen, de ellendige afbouw na een partij, incapabele PM's die alleen maar houvast aan hun briefje hebben en als er iets buiten valt totaal niet flexibel zijn

In de zaak dus

Afgelopen Extrema Outdoor was ik barhoofd op Future Funk, en toen ik even een tank bier moest verwisselen moest ik even twee nueckende mensen verzoeken om zich ergens anders bezig te houden dan voor mijn laadklep :)

Echt grove blunders nooit, wel mijn voorraad volledig verkeerd ingeschat met Extrema waardoor ik opeens een aardig bierpaniekje had en Bavaria was niet direct beschikbaar :X
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_85848376
Ik zou best een bijbaan in de horeca willen, maar alle vaardigheden zoals met drie borden lopen enz. beheers ik niet. Meestal zoekt men wel personeel dat dergelijke ervaring heeft. Maar je moet toch ergens beginnen. Hoe kan ik die vaardigheden krijgen als ik om diezelfde reden nergens aangenomen word? Hoe hebben jullie het geleerd?
pi_85859552
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef song het volgende:
Ik zou best een bijbaan in de horeca willen, maar alle vaardigheden zoals met drie borden lopen enz. beheers ik niet. Meestal zoekt men wel personeel dat dergelijke ervaring heeft. Maar je moet toch ergens beginnen. Hoe kan ik die vaardigheden krijgen als ik om diezelfde reden nergens aangenomen word? Hoe hebben jullie het geleerd?
Bij een (horeca)uitzendbureau beginnen. Daar krijg je vaak een introductiecursus. Of via een kennis je ergens naar binnen 'werken'. Succes!
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:46:51 #123
231633 Xummon
of toch niet?
pi_85859910
quote:
je hoeft als nieuweling echt niet direct 3 borden meteen op je te nemen hoor, bij de meeste plekken zul je heus wel ingewerkt worden
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:06:28 #124
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_85863465
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:46 schreef Xummon het volgende:

[..]

je hoeft als nieuweling echt niet direct 3 borden meteen op je te nemen hoor, bij de meeste plekken zul je heus wel ingewerkt worden
Los van het feit dat even stoeien met borden binnen 3 minuten geleerd is :)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:03:34 #125
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_85864928
quote:
Neem 3 borden en een paar sinasappels, als je daarmee kunt lopen is het voor de rest een koud kunstje ^O^
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_86114869
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:11 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Waar? Wat? Hoe lang? Vind je het leuk?

Trouwens, ik ben een nieuwe horecaweblog gestart (al een hele poos terug) : http://www.crazywaiter.com :)
nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.

Wat mij betreft heb ik toch wel 1 van de leukste banen die ik kan bedenken. Aan de ene kant heel erg praktisch en uitvoerend aan de andere kant heel veel papier werk en management taken.
eten!!!
pi_86159666
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:56 schreef janatwork het volgende:

[..]

nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.

Wat mij betreft heb ik toch wel 1 van de leukste banen die ik kan bedenken. Aan de ene kant heel erg praktisch en uitvoerend aan de andere kant heel veel papier werk en management taken.
Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:38:38 #128
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86176085
hoe zit het met jullie diensten?? allemaal enigzins een beetje dezelfde tijden of toch heel erg verschillend?????

ik heb 4 diensten van 16:00 tot 1:00 uur in de week, en soms waar nodig is draai ik een extra dag mee.\
om de week weekend dienst.
mooie is dat ik vanaf komende week, samen met mijn collega die de andere 3 dagen in de bar staat, zelf ons roosten mag gaan maken. dus weet nu grotendeels wat mijn werkdagen worden.
rooster moet natuurlijk wel nog door mijn chef goedgekeurd worden, en een eventuele extra werkdag kan er altijd, in overleg, bijkomen.
pi_86191953
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!
Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:38 schreef Xummon het volgende:
hoe zit het met jullie diensten?? allemaal enigzins een beetje dezelfde tijden of toch heel erg verschillend?????
Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00
eten!!!
pi_86198842
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:29 schreef janatwork het volgende:

[..]

Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.
[..]

Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00
Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jou

Ik werk altid van 16.00 tot 24.00 Wel leker een vast werkschema, alleen je ziet je vrienden weinig
pi_86380256
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:53 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jou

Ik werk altid van 16.00 tot 24.00 Wel leker een vast werkschema, alleen je ziet je vrienden weinig
De SVH is onlangs gestopt met het aanbieden van koksdiploma's dat moet tegenwoordig allemaal via het ROC.

Het weinig zien van vrienden is en blijft lastig. Beste tip blijft natuurlijk veel vrienden maken onder collega's!
eten!!!
  woensdag 15 september 2010 @ 02:42:51 #132
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86449396
net een groep ieren in de bar gehad, geweldigde gasten. zeker 5 keer een laatste ronde aan ze gegeven (ach moest toch nog vanalles poetsen, dus dan mogen ze ook blijven zitten)
pi_86524278
quote:
Op woensdag 15 september 2010 02:42 schreef Xummon het volgende:
net een groep ieren in de bar gehad, geweldigde gasten. zeker 5 keer een laatste ronde aan ze gegeven (ach moest toch nog vanalles poetsen, dus dan mogen ze ook blijven zitten)
Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...
eten!!!
  vrijdag 17 september 2010 @ 02:23:41 #134
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86524365
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 02:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...
vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.

in tegenstelling tot vandaag, had om 0.30 uur al mijn taken al gedaan, op 2 man na alle gasten afgerekend, komt er nog een koppeltje die vroeg of ze iets mochten drinken.
mensen nog een drankje gegeven.
na tijdje rekenden andere mensen af vraag die gast of ze nog een rondje mogen.
ik, helaas meneer het is 1.00 en dan sluit deze bar, kijk die gast op zijn horloge, komt ie met het antwoord, ja maar het is pas 1 minuut voor 1.00
pi_86571537
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 02:23 schreef Xummon het volgende:

[..]

vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.

in tegenstelling tot vandaag, had om 0.30 uur al mijn taken al gedaan, op 2 man na alle gasten afgerekend, komt er nog een koppeltje die vroeg of ze iets mochten drinken.
mensen nog een drankje gegeven.
na tijdje rekenden andere mensen af vraag die gast of ze nog een rondje mogen.
ik, helaas meneer het is 1.00 en dan sluit deze bar, kijk die gast op zijn horloge, komt ie met het antwoord, ja maar het is pas 1 minuut voor 1.00
Gasten die geen "nee" begrijpen zijn verschrikkelijk. Regelmatig met afstudeerborrels last van. Nadat duidelijk de laatste ronde en de tap is toe, is geroepen nog bier bestellen. En dan boos worden als je het ze weigerd.

Gastvrijheid in de horeca is erg belangrijk. Maar als gasten zich niet als gast gedragen maar als klein kind dan houd het snel op.
eten!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')