quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:26 schreef Ikook het volgende:
Tim 2308, bedankt! Ik ga eens even kijken op die sites.....:)
quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:56 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Welkom in de gezelligste branche van Nederland: de horeca!!. Het zal lastig zijn om je in één topic een complete horecacursus te geven. Maar http://members.home.nl/hmunster/homepage.htm en in het bijzonder http://members.home.nl/hmunster/serveren.htm is een goed begin
Maar zoals een PM het ooit zei bij de briefing: Eigenlijk hoef je maar één ding te kunnen vriendelijk zijn.
Succes!
Waar? Wat? Hoe lang? Vind je het leuk?quote:
Bij een (horeca)uitzendbureau beginnen. Daar krijg je vaak een introductiecursus. Of via een kennis je ergens naar binnen 'werken'. Succes!quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef song het volgende:
Ik zou best een bijbaan in de horeca willen, maar alle vaardigheden zoals met drie borden lopen enz. beheers ik niet. Meestal zoekt men wel personeel dat dergelijke ervaring heeft. Maar je moet toch ergens beginnen. Hoe kan ik die vaardigheden krijgen als ik om diezelfde reden nergens aangenomen word? Hoe hebben jullie het geleerd?
je hoeft als nieuweling echt niet direct 3 borden meteen op je te nemen hoor, bij de meeste plekken zul je heus wel ingewerkt wordenquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef song het volgende:
Ik zou best een bijbaan in de horeca willen, maar alle vaardigheden zoals met drie borden lopen enz. beheers ik niet. Meestal zoekt men wel personeel dat dergelijke ervaring heeft. Maar je moet toch ergens beginnen. Hoe kan ik die vaardigheden krijgen als ik om diezelfde reden nergens aangenomen word? Hoe hebben jullie het geleerd?
Los van het feit dat even stoeien met borden binnen 3 minuten geleerd isquote:Op maandag 30 augustus 2010 01:46 schreef Xummon het volgende:
[..]
je hoeft als nieuweling echt niet direct 3 borden meteen op je te nemen hoor, bij de meeste plekken zul je heus wel ingewerkt worden
Neem 3 borden en een paar sinasappels, als je daarmee kunt lopen is het voor de rest een koud kunstjequote:Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef song het volgende:
nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:11 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waar? Wat? Hoe lang? Vind je het leuk?
Trouwens, ik ben een nieuwe horecaweblog gestart (al een hele poos terug) : http://www.crazywaiter.com
Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!quote:Op maandag 6 september 2010 01:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.
Wat mij betreft heb ik toch wel 1 van de leukste banen die ik kan bedenken. Aan de ene kant heel erg praktisch en uitvoerend aan de andere kant heel veel papier werk en management taken.
Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!
Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:38 schreef Xummon het volgende:
hoe zit het met jullie diensten?? allemaal enigzins een beetje dezelfde tijden of toch heel erg verschillend?????
Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jouquote:Op woensdag 8 september 2010 01:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.
[..]
Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00
De SVH is onlangs gestopt met het aanbieden van koksdiploma's dat moet tegenwoordig allemaal via het ROC.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:53 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jou
Ik werk altid van 16.00 tot 24.00 Wel leker een vast werkschema, alleen je ziet je vrienden weinig
Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...quote:Op woensdag 15 september 2010 02:42 schreef Xummon het volgende:
net een groep ieren in de bar gehad, geweldigde gasten. zeker 5 keer een laatste ronde aan ze gegeven (ach moest toch nog vanalles poetsen, dus dan mogen ze ook blijven zitten)
vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:13 schreef janatwork het volgende:
[..]
Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...
Gasten die geen "nee" begrijpen zijn verschrikkelijk. Regelmatig met afstudeerborrels last van. Nadat duidelijk de laatste ronde en de tap is toe, is geroepen nog bier bestellen. En dan boos worden als je het ze weigerd.quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:23 schreef Xummon het volgende:
[..]
vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.
in tegenstelling tot vandaag, had om 0.30 uur al mijn taken al gedaan, op 2 man na alle gasten afgerekend, komt er nog een koppeltje die vroeg of ze iets mochten drinken.
mensen nog een drankje gegeven.
na tijdje rekenden andere mensen af vraag die gast of ze nog een rondje mogen.
ik, helaas meneer het is 1.00 en dan sluit deze bar, kijk die gast op zijn horloge, komt ie met het antwoord, ja maar het is pas 1 minuut voor 1.00
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |