abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86114869
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:11 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Waar? Wat? Hoe lang? Vind je het leuk?

Trouwens, ik ben een nieuwe horecaweblog gestart (al een hele poos terug) : http://www.crazywaiter.com :)
nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.

Wat mij betreft heb ik toch wel 1 van de leukste banen die ik kan bedenken. Aan de ene kant heel erg praktisch en uitvoerend aan de andere kant heel veel papier werk en management taken.
eten!!!
pi_86159666
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:56 schreef janatwork het volgende:

[..]

nu 5 jaar, begonnen als afwasser in een brasserie nu via wat omzwervingen chef-kok. Ik regel ook een groot deel van de reorganisatie van het a la carte restaurant naar party centrum en ga daarna ergens anders weer gewoon koken.

Wat mij betreft heb ik toch wel 1 van de leukste banen die ik kan bedenken. Aan de ene kant heel erg praktisch en uitvoerend aan de andere kant heel veel papier werk en management taken.
Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:38:38 #128
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86176085
hoe zit het met jullie diensten?? allemaal enigzins een beetje dezelfde tijden of toch heel erg verschillend?????

ik heb 4 diensten van 16:00 tot 1:00 uur in de week, en soms waar nodig is draai ik een extra dag mee.\
om de week weekend dienst.
mooie is dat ik vanaf komende week, samen met mijn collega die de andere 3 dagen in de bar staat, zelf ons roosten mag gaan maken. dus weet nu grotendeels wat mijn werkdagen worden.
rooster moet natuurlijk wel nog door mijn chef goedgekeurd worden, en een eventuele extra werkdag kan er altijd, in overleg, bijkomen.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_86191953
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Van afwasser tot chefkok zonder (horeca)opleiding? Respect!
Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:38 schreef Xummon het volgende:
hoe zit het met jullie diensten?? allemaal enigzins een beetje dezelfde tijden of toch heel erg verschillend?????
Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00
eten!!!
pi_86198842
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:29 schreef janatwork het volgende:

[..]

Hard werken en goed opletten, en je komt een heel eind. Ondertussen wel mijn basis kok diploma gehaald, maar toen was ik al chef kok geweest, en als ik tijd heb ga ik mijn zelfstandig werkende kok ook nog wel eens halen.
[..]

Heel wisselend maar grofweg van 10:00 tot 10:00
Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jou

Ik werk altid van 16.00 tot 24.00 Wel leker een vast werkschema, alleen je ziet je vrienden weinig
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_86380256
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:53 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Het SVH heeft/had een route waarmee je je diploma kan verkrijgen door een dossier samen te stellen met je werkevrvaring. Wellicht interesant voor jou

Ik werk altid van 16.00 tot 24.00 Wel leker een vast werkschema, alleen je ziet je vrienden weinig
De SVH is onlangs gestopt met het aanbieden van koksdiploma's dat moet tegenwoordig allemaal via het ROC.

Het weinig zien van vrienden is en blijft lastig. Beste tip blijft natuurlijk veel vrienden maken onder collega's!
eten!!!
  woensdag 15 september 2010 @ 02:42:51 #132
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86449396
net een groep ieren in de bar gehad, geweldigde gasten. zeker 5 keer een laatste ronde aan ze gegeven (ach moest toch nog vanalles poetsen, dus dan mogen ze ook blijven zitten)
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_86524278
quote:
Op woensdag 15 september 2010 02:42 schreef Xummon het volgende:
net een groep ieren in de bar gehad, geweldigde gasten. zeker 5 keer een laatste ronde aan ze gegeven (ach moest toch nog vanalles poetsen, dus dan mogen ze ook blijven zitten)
Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...
eten!!!
  vrijdag 17 september 2010 @ 02:23:41 #134
231633 Xummon
of toch niet?
pi_86524365
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 02:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

Niets mis met mensen die lekker aan t door drinken zijn bijschenken! vervelender zijn de gasten die met hun halve biertje, de tl balken aan en de muziek uit nog blijven plakken...
vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.

in tegenstelling tot vandaag, had om 0.30 uur al mijn taken al gedaan, op 2 man na alle gasten afgerekend, komt er nog een koppeltje die vroeg of ze iets mochten drinken.
mensen nog een drankje gegeven.
na tijdje rekenden andere mensen af vraag die gast of ze nog een rondje mogen.
ik, helaas meneer het is 1.00 en dan sluit deze bar, kijk die gast op zijn horloge, komt ie met het antwoord, ja maar het is pas 1 minuut voor 1.00
pi_86571537
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 02:23 schreef Xummon het volgende:

[..]

vond het ook niet erg aangezien ik nog zeker een tijdje nodig had om op te ruimen.

in tegenstelling tot vandaag, had om 0.30 uur al mijn taken al gedaan, op 2 man na alle gasten afgerekend, komt er nog een koppeltje die vroeg of ze iets mochten drinken.
mensen nog een drankje gegeven.
na tijdje rekenden andere mensen af vraag die gast of ze nog een rondje mogen.
ik, helaas meneer het is 1.00 en dan sluit deze bar, kijk die gast op zijn horloge, komt ie met het antwoord, ja maar het is pas 1 minuut voor 1.00
Gasten die geen "nee" begrijpen zijn verschrikkelijk. Regelmatig met afstudeerborrels last van. Nadat duidelijk de laatste ronde en de tap is toe, is geroepen nog bier bestellen. En dan boos worden als je het ze weigerd.

Gastvrijheid in de horeca is erg belangrijk. Maar als gasten zich niet als gast gedragen maar als klein kind dan houd het snel op.
eten!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')