abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23229453
Open BETA is here!
Discusseer hier over de nieuwste telg in de Blizzard serie. De MMORPG World of Warcraft. De public beta is gisteren gestart en duurt 10 dagen.

Preview
Four years have passed since the aftermath of Warcraft III: Reign of Chaos, and a great tension now smolders throughout the ravaged world of Azeroth. As the battle-worn races begin to rebuild their shattered kingdoms, new threats, both ancient and ominous, arise to plague the world once again.

World of Warcraft is an online role-playing experience set in the award-winning Warcraft universe. Players assume the roles of Warcraft heroes as they explore, adventure, and quest across a vast world. Being "Massively Multiplayer," World of Warcraft allows thousands of players to interact within the same world. Whether adventuring together or fighting against each other in epic battles, players will form friendships, forge alliances, and compete with enemies for power and glory.

dedicated live team will create a constant stream of new adventures to undertake, lands to explore, and monsters to vanquish. This content ensures that the game will never be the same from month to month, and will continue to offer new challenges and adventures for years to come.

Game Features:

* Adventure together with thousands of other players simultaneously.

* Create and customize your own hero from the unique races and classes of the Warcraft universe.

* Explore an expansive world with miles of forests, deserts, snow-blown mountains, and other exotic lands.

* Visit huge cities and delve through dozens of vast dungeons.

* Enjoy hundreds of hours of gameplay with new quests, items, and adventures every month.

Screenshots

Vorige Topic(s)
World of Warcraft [PC]

[ Bericht 11% gewijzigd door existenz op 10-11-2004 22:34:58 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:33:15 #2
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23229558
wat ik me nou afvraag kan je nou als een member van the horde ook bij het gebied van de alliance komen?
pi_23229645
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Blinker het volgende:
wat ik me nou afvraag kan je nou als een member van the horde ook bij het gebied van de alliance komen?
Ik heb geen idee, ik denk van wel, maar ik ben nog niet ver genoeg.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:36:34 #4
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23229670
nee ik ook niet en wil nu eigenlijk wel heel graag weer aan de gang maar blizzard laat me niet
pi_23230014
Damn, heb de open beta gedownload via de Blizz Torrent (duurde gvd 24 uur), doe de installatie (die 3 kwartier duurde ), denk ik eindelijk te kunnen Wow-en, zijn de servers down
  woensdag 10 november 2004 @ 22:53:13 #6
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23230268
Ja idd. Het installeren duurd erg lang. Best raar opzich hij deed het heel erg traag net of hij bijna nix deed maar ik geloof dat de server elk moment weer online kan komen.
pi_23230302
Wat me wel opvalt is dat de servers wel smooth lopen en dat er weinig lag is op de servers. Bij andere MMORPG's is dat duidelijk te merken.
  woensdag 10 november 2004 @ 23:21:04 #8
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23231228
Bij mij lagt hij soms wel beetje maarja de ping is ook >200
pi_23231458
Hij doet het ook wel leuk op de mac trouwens. .
Ik ga naar huis.
pi_23231623
3 kwartier installen! Omg dat is echt niet grappig meer. Eerst meer dan 24h downloaden en nu dit nog. Het moet wel een SUPER game zijn wil ik dat ooit nog eens gaan doen. En er nog voor betalen ook....

Tot nu toe vind ik het een vette afknapper!
  donderdag 11 november 2004 @ 00:00:30 #11
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23232337
Ik heb het ff uitgezocht en je kan elkaar afmaken als the horde of the alliance.
Zogeheette raids

Maar desalniettemin de server loopt nog steeds niet dus ik ga pitten en kijk morgen wel
  donderdag 11 november 2004 @ 00:17:31 #12
5260 Stewie
March on down the field !
pi_23232869
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:17 schreef Stewie het volgende:
Damn, hoe lang zijn die realms nog down !!
Nog steeds down? Naja, men zou inmiddels wel moeten weten dat bij Blizzard tijd heel anders loopt dan bij de rest van de mensheid.
  donderdag 11 november 2004 @ 04:05:23 #14
5260 Stewie
pi_23235009
wel weer even lachen vanavond, maar wat is dat met server 4, waarom wil iedereen perse daarop ? Wij zijn maar verder gegaan op 24, want de lags duurden soms tot 30 seconden...
  donderdag 11 november 2004 @ 05:49:01 #15
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_23235127
Ik heb hem gewoon uit een nieuwsgroep geleecht, scheelt 22.5 uur downloaden he.

Maar god, ik ben een uur geleden begonnen met installen en het is echt geen pretje meer.. Hij is nu bijna klaar maar jezus...

Morgenavond lekker spelen
Of toch niet?
  donderdag 11 november 2004 @ 07:28:19 #16
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23235237
jeuj, net over de helft geinstalleerd

nu nog een halfuur
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23235264
Nog flink wat uren downloaden...
  donderdag 11 november 2004 @ 08:29:39 #18
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23235432
Ik heb em zelf ook van de nieuwsgroepen best wel relaxt
  donderdag 11 november 2004 @ 08:41:39 #19
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23235520
Zeg welk ras zijn jullie allemaal? ikzelf ben zo'n undead freak met missende onderkaak
ben overigens nog niet uit m'n eigen dorp gekomen.. was net 10 min online.. eerste zombie geslasht en toen kreeg ik de melding: Server shutdown in 10 min....
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 11 november 2004 @ 08:43:39 #20
51794 Rahl
pi_23235537
ik ben een Orc Warrior (Dulduring voor als je me ooit tegenkomt)
ik zat er net op en toen werd het ongelovelijk laggy en kon niemand meer wat doen, dusnu wacht ik tot ik weer kan
last.fm
  donderdag 11 november 2004 @ 11:47:38 #21
51794 Rahl
pi_23238549
level 4 nu
zit op server 17 ofzo
last.fm
pi_23239547
ben voor een 2e keer begonnen in een andere wereld.
Zat eerst op lvl 11 in wereld2, en nu lvl5 in wereld 19.
Ben een Dwarf warrior
pi_23239576
maar et lagged nog echt teveel, maar dat zal anders worden als de europeese servers open gaan... gelukkig...
pi_23240946
fileplanet is snel..300-400 kb/s haal ik zonder die pauper upload abusende blizzard client.
pi_23251807
Ik ben nu een lvl 12 dwarf hunter met een bear als pet. Ik zit ook in wereld 19, naam Nargoth. Hunter word nu echt leuk om te doen, lekker je pet op de tegenstander laten inmeppen en dan vanaf een afstandje schieten.
  donderdag 11 november 2004 @ 22:43:30 #26
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23254308
Ik ben een lvl 9 orcish hunter
pi_23255474
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:37 schreef -Muse- het volgende:
maar et lagged nog echt teveel, maar dat zal anders worden als de europeese servers open gaan... gelukkig...
Het lagged nu alleen maar af en toe omdat er zoveel spelers zijn..
Overdag heb ik bijna nergens last van..
pi_23259533
Ik ben gisteravond ook maar eens begonnen, met een Night Elf Priest. Het spel ziet er echt weer uit alsof ik er verslaafd aan ga raken...
Van lag heb ik helemaal geen last gehad. (testserver 17)
pi_23259792
Wie speelt er allemaal op testserver 35? En welke chararcters en lvls zijn jullie. Ik ben Gnome Rogue lvl 11.
"The Turks are the hero of heroes. There is no impossibility for the Turkish Brigade."
General Douglas MacArthur - United Nations Forces Commander in Chief
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:50:01 #30
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23259935
ik krijg de indruk dat een heleboel mensen hier niet weten wat een mmorpg is. begrijp me niet verkeerd, maar ik ga ff snel het een en ander uitleggen over WoW

een MMORPG is dus een RPG, maar dan online. je speelt met duizenden zoniet tien duizenden mensen in een 2d/3d wereld. een wereld die per MMORPG verschilt. je hebt SCI-FI, middeleeuws, fantasy en nog meer. dan zijn MMORPG ook nog eens verdeeld in carebear games (voornamelijk People vs environment), de mensen die People vs People doen (dus veel vechten met elkaar) en een combinatie van die twee met een goede economie erbij. ik raad je aan om op www.mmorpg.com te kijken voor opkomende MMORPG's. omdat ze niet promoot worden zien jullie er veel goede over het hoofd. sommige zelfs beter dan WoW, EQ2, DAoC, EVE, NEOCRON2 etc. een MMORPG is dus anders dan een gewoon spel en er moet dus server onderhoud gepleegd worden, mensen betaald worden voor nieuwe patches en updates en wat te denken voor events die gehouden moeten worden etc...dat kost geld. en je betaald voor een welbekende MMORPG zo'n 25-30 euro om het spel te kopen, dan 12 euro ongeveer permaand contributie en dan nog eens 25-30 euro voor elke grote uitbreiding die een keer in het jaar verschijnt. het is een investering, maar dit soort spellen speel je niet voor een week maar voor een jaar of 2-3.

WoW is fantasy zoals je waarschijnlijk gezien hebt. je hebt twee groepen genaamd The Alliance en The Horde. elke onderverdeeld met 4 rasses. The Alliance heeft de mens, nightelf, dwerg en gnoom terwijl The Horde andere rassen heeft zoals orcs, trollen, undoden en tauren (minotaurus achtig). ieder ras heeft zo zijn eigen bonus skills bovenop de klas die je kiest.

WoW begint met een geweldig mooie intro die we gewend zijn van Blizzard. Tevens heeft elk ras die je speelt zijn eigen mini intro wat je dus al meteen in de sfeer brengt. PvE is dus gewoon beestjes meppen en quests vervullen. dat is dus ook hoe je het begin van het spel doorbrengt. je gaat naar een paar npc's (non playing characters) toe met een geel uitroepteken boven hun hoofd. die geeft je een quest die je moet vervullen. zoals gewoonlijk krijg je rewards in de vorm van geld en items. maar quests zijn iets meer in wow, ze geven een goede rondleiding door de omgeving en zijn een goede alternatieve manier om experience punten te verzamelen. minder saai dan constant het zelfde beestje op zijn kop te meppen tot je een lvl omhoog gaat lol

als jagen en questen en het gebied verkennen saai begint te worden kun je een Profession nemen. je kun een mijner, skinner, visser worden omzo metalen te verzamelen enzo. die kun je dan met een tweede professie benutte. als een mijner moet je een tweede profession nemen genaamd blacksmitthing. op die manier kun je simpel maar effectief je verzamelde metalen gebruiken om je eigen chainmail armor en wapens te maken. meestal zijn die nog beter dan wat de winkels verkopen. als je al genoeg eigen wapens hebt kun je nog steeds items maken en gewoon aan de winkels verkopen. dit is een goede en makkelijke bron van inkomsten. het mooie is...de mijnen etc zijn altijd in de beurt waar je jaagt dus je hoeft zelden tot nooit uit je weg te gaan.

naarmate je een hoger level wordt zie je meer gebieden. veel kleine dorpjes en een paar grote steden die er erorm mooi uitzien. en groot dat ze zijn!! je raakt makkelijk verdwaald de eerste paar keer. bij de Inn kun je een mailtje achterlaten met een item erin voor een vriend of je andere characters. makkelijk als je iets te melden hebt en ze zijn niet online.

de dungeons zien er ook mooi uit en je kunt het meestal alleen af tot lvl 30 dan moet je groupen omzo de dungeon uit te ruimen. ik heb een clan gemaakt met mijn clan members(Die ik nu al 5 jaar ken van andere mmorpg's) en doen nu regelmatig dungeon raids. best mooi als je die bosses ziet. af en toe moet je ook een gigantische boss raiden op de gewone map om zo een nieuw deel van de kaart beschikbaar te maken voor iedereen op die server.

PvP is dus dat je elkaar de kop in mept. dit is niet het belangrijkste aspect van een MMORPG, maar toch een leuk tussendoortje. terwijl je quests doet leer je ook de propaganda van de andere groep rassen. je tegenstanders en er word verwacht dat je ze haat. het is deel van de verhaal lijn The horde vs The alliance. als je een hoger lvl bent en dan met de boot je beginners eiland verlaat kom je op het mainland. daar verzamelen alle rassen van de groep waar jij bij hoort. dan moet je opzoek naar het gebied dat openstaat voor beide groepen en dan kun je met mekaar vechten zolang je wilt. geen lvl restricties niks. je kunt ten allen tijde erin. je kunt ook vriendelijke gevechten hebben met de mensen in je beurt door gewoon "/duel naam" in te typen. als je constant open voor de aanval wilt zijn type dan /pvp zodat iedereen in je omgeving jouw kan aanvallen wanneer ze dat willen, zelfs al zijn het vrienden.

best grappig om verschillende rassen met vreemde klassen te maken. maar sommige rassen zoals de trollen zien er gewoon vaag uit om maar niet te spreken over de omgeving waar hun in jagen. download van het spel is zo'n 2.5gb en 3.2gb volledig geinstalleerd. voor mij was dat 90minuten download en 20instaleren.

WoW heeft ook een hele uitgebreide verhaal lijn, maar je ziet alleen een klein beetje ervan als je speelt. je moet dus ook hun website bezoeken omzo meer info te vinden. ze hebben alle Lore over de goden en geschiedenis van het land, informatie over de professions en klassen. er is ook een lijst met commands wat je kan gebruiken. de emotes zijn erg leuk. elk ras heeft bevoorbeeld zijn eigen /dance

onthoud ook dat het spel nu in American Open Beta is. houd in dat eigenlijk amerikan e.d. behoren te spelen, maarja. over het algemeen is het spel nu compleet en wat je ziet is wat je krijgt als je het koopt. MAAR er zijn nog steeds een paar dingen die gefixed moeten worden voor release en die ze nu dus aan het testen zijn. Zoals de servers en hun lag. deze open beta duurd tot 23 november. ik stel het nog niet te kopen aangezien dit voor amerika is. de europese beta komt begin december met de release rond nieuwjaar. dus je kunt nu een paar weken gratis spelen en dan volgende maand weer

mijn chars zijn allemaal op eastern server 3. lvl 10 tauren shaman (skinner,leatherworker), lvl 10 human priest, lvl 10 troll warrior, lvl 41 dwarf palladin(miner, blacksmith), lvl 28 undead warlock. hebt eerst een aantal tot lvl 10 gespeeld, want dat heb je zo gedaan en laat je zien wat het kan. dan koos ik welke ik het leukst vond om te spelen. als je lvl 40 bent kun je beesten kopen om op te rijden.

als jullie nog meer vragen hebben. ik denk dat ik de meeste wel kan beantwoorden voor jullie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Enyalius op 12-11-2004 08:57:53 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:53:53 #31
51794 Rahl
pi_23259961
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 07:32 schreef Credence het volgende:
Ik ben gisteravond ook maar eens begonnen, met een Night Elf Priest. Het spel ziet er echt weer uit alsof ik er verslaafd aan ga raken...
Van lag heb ik helemaal geen last gehad. (testserver 17)
ik zit ook op 17
last.fm
pi_23259982
Toffe uitleg Enyalius. Alleen van het spel inhoudelijk snap ik nog steeds geen hol. .

Ik loop nu inderdaad constant bears neer te meppen en verder snap ik er nog nauwelijks wat van. .
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:00:52 #33
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_23260030
Het gaat vooral om quests te doen die je van NPC's krijgt en om de wereld te verkennen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:02:52 #34
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260051
hmmm

als je begint sta je ergens in het centrum van je starters stad. vlak voor je neus staat een gek met een groot geel uitroep teken boven zijn hoofd. gewoon ff met hem praten en je bent onderweg op je eerste quest. loop ook ff een klein rondje in dit gebied en kijk wat iedere NPC is. je ziet dat sommige trainers zijn en andere dingen kopen/verkopen. er is als het goed is ook een leider in de beurt met nog meer quests.

als je lvl 3 bent geworden geeft de leider je een brief en moet je opzoek naar de trainer van jouw klasse. die traint jouw en leert je nieuwe skills. skills kost geld dat je verdiend met quests en jagen.

dus veel met npc's praten die een geel uitroepteken boven hun hoofd hebben. die sturen je overal en nergens naar toe enzo kun je dus het gebied leren kennen en het gebruik van je skills. als je klaar bent met de quest even trug gaan naar de npc die nu een geel vraagteken boven zijn hoofd zal hebben.

als je de npc niet kunt vinden kijk dan op de radar rechtsboven. als er een gele smily is moet je daarnaartoe...9 van de 10 keer. als je jaagt dan is het does om resources te halen niet voor npc quests.

op de balk onder in het scherm heb je wat icoontjes. bekijk die ook maar eens. er is een spelbook die je skills bewaard en die je dus op de balk links onder moet plaatsen. op die manier kan je tijden een gevecht op het icoontje klikken of makkelijker nog gewoon op de 1-2-3-4 etc op je toetsenbord klikken
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:05:00 #35
51794 Rahl
pi_23260069
ik kom wel constant te sterke monsters tegen die me doodmaken
heel eind lopen voor ik zonder penalty weer kan reviven
last.fm
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:06:09 #36
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260087
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Blinker het volgende:
nee

er is wel een gezamelijk gebied waar je elkaar de kop in mept

over het algemeen zijn The Horde en The Alliance van elkaar gescheiden
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:08:54 #37
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260106
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:05 schreef Rahl het volgende:
ik kom wel constant te sterke monsters tegen die me doodmaken
heel eind lopen voor ik zonder penalty weer kan reviven
ik stel voor om te kijken naar het lvl van het monster. als je er op klikt. of gewoon muis even boven houd, dan zie je een klein balkje verschijnen links onder. dat zegt het lvl van het monster. als het meer dan 2 lvl's boven je eigen lvl is...NIET aanvallen tenzij je in een groep bent.

als het balkje dat verschijnt geel is dan zal het monster je niet automatisch aanvallen als je in de beurt bent. dus je kunt makkelijk langs een hoog lvl monster lopen dan. maar als het balkje rood is zal het monster je aanvallen als je in de beurt komt, en soms is dat lastig en heb je opeens 2 a 3 monsters op je. dan dendert je HP wel snel omlaag en is het tijd om een stukje weg te rennen en opnieuw te proberen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:15:09 #38
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23260184
oooh ik zit nu al vast in een quest.. moet 1 of andere samuel slashen maar die kan ik nie vinden en de radar geeft ook nix aan :S...dus als iemand weet waar ik die sjaak kan vinden... ben undead btw
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:15:54 #39
51794 Rahl
pi_23260193
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:08 schreef Enyalius het volgende:

[..]

ik stel voor om te kijken naar het lvl van het monster. als je er op klikt. of gewoon muis even boven houd, dan zie je een klein balkje verschijnen links onder. dat zegt het lvl van het monster. als het meer dan 2 lvl's boven je eigen lvl is...NIET aanvallen tenzij je in een groep bent.

als het balkje dat verschijnt geel is dan zal het monster je niet automatisch aanvallen als je in de beurt bent. dus je kunt makkelijk langs een hoog lvl monster lopen dan. maar als het balkje rood is zal het monster je aanvallen als je in de beurt komt, en soms is dat lastig en heb je opeens 2 a 3 monsters op je. dan dendert je HP wel snel omlaag en is het tijd om een stukje weg te rennen en opnieuw te proberen.
ok, bedankt

ik vind lineage 2 grafisch wel sterker btw.
last.fm
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:27:53 #40
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260336
ja idd. L2 oogt grafisch beter maar laat veels te veel an de wensen over op game mechanics. het is open voor veel exploits. zo had ik bevoorlijk een lvl 31 met 6 million goud money dubbing lol

in wow vind ik dat het grafisch landschap er redelijk tot goed uitziet, maar de meeste characters die je maakt zien er slecht uit. ze passen er gewoon niet bij vind ik en ze zijn nog lelijk ook hehe.

maar grafisch is niet het enige want telt. ik heb 2d spellen gespeeld waar ik 2 jaar aan verslaafd was, en dat was nog niet zo lang geleden.

Wow heeft op game mechanics wel een enorme stap voor op de competitie. ze houden het simpel. er zijn geen onnodige restricties toegevoegd die het allemaal complex maakt. er is geen anti-kill steal method (dus iedereen kan elk monster doden ook al is iemand anders er al mee beizg, is niet netjes maar toch). er zijn geen monsters die speciaal gemaakt zijn om met een groep te doden in plaats daarvan val je gewoon een hoger lvl monster aan als je in een groep bent.

maar het belangrijkste vind ik dat de balans er is tussen de characters. normaal gesproken zijn warriors het sterkst dan boogschutters gevolgd door magiers. iedereen koos gewoon het sterkste personage met de beste skills en klaar. er liepen duizenden dezelfde rond. saaaiii. en dan gingen mensen zeuren en word de sterke class generfd en dus enorm verzwakt. 3-4 maanden van trainen weggegooid en kun je overnieuw beginnen met een ander. in Dark age of camelot heb je dus Class of the month. zo erg is het daar

in wow is het gebalanceerd zo lijtk het. iedereen kan iedereen en alles aan. ligt er net aan hoe goed jezelf als speler bent, want aan het personage zal het niet liggen.

ook wat ik mooi vind is dat magie gebruikers niet onderbroken worden. in de meeste mmorpg's moet je een spreuk opnieuw uitspreken op het moment dat je geraakt wordt (concentratie verloren) en dat is irritant. in wow word je laadbalk gedeeltelijk naar beneden gehaald als je geraakt word zodat je nog steeds vrij snel een spreuk kunt uitspreken.

zelf ben ik meer een krijger en geruik magie alleen om een monster weg te trekken van zijn groep. makkelijker te doden zo.

maar ik ga weer spelen en zal strak kijken of er nog meer is om op te reageren
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:32:36 #41
51794 Rahl
pi_23260389
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:27 schreef Enyalius het volgende:
ja idd. L2 oogt grafisch beter maar laat veels te veel an de wensen over op game mechanics. het is open voor veel exploits. zo had ik bevoorlijk een lvl 31 met 6 million goud money dubbing lol

in wow vind ik dat het grafisch landschap er redelijk tot goed uitziet, maar de meeste characters die je maakt zien er slecht uit. ze passen er gewoon niet bij vind ik en ze zijn nog lelijk ook hehe.

maar grafisch is niet het enige want telt. ik heb 2d spellen gespeeld waar ik 2 jaar aan verslaafd was, en dat was nog niet zo lang geleden.

Wow heeft op game mechanics wel een enorme stap voor op de competitie. ze houden het simpel. er zijn geen onnodige restricties toegevoegd die het allemaal complex maakt. er is geen anti-kill steal method (dus iedereen kan elk monster doden ook al is iemand anders er al mee beizg, is niet netjes maar toch). er zijn geen monsters die speciaal gemaakt zijn om met een groep te doden in plaats daarvan val je gewoon een hoger lvl monster aan als je in een groep bent.

maar het belangrijkste vind ik dat de balans er is tussen de characters. normaal gesproken zijn warriors het sterkst dan boogschutters gevolgd door magiers. iedereen koos gewoon het sterkste personage met de beste skills en klaar. er liepen duizenden dezelfde rond. saaaiii. en dan gingen mensen zeuren en word de sterke class generfd en dus enorm verzwakt. 3-4 maanden van trainen weggegooid en kun je overnieuw beginnen met een ander. in Dark age of camelot heb je dus Class of the month. zo erg is het daar

in wow is het gebalanceerd zo lijtk het. iedereen kan iedereen en alles aan. ligt er net aan hoe goed jezelf als speler bent, want aan het personage zal het niet liggen.

ook wat ik mooi vind is dat magie gebruikers niet onderbroken worden. in de meeste mmorpg's moet je een spreuk opnieuw uitspreken op het moment dat je geraakt wordt (concentratie verloren) en dat is irritant. in wow word je laadbalk gedeeltelijk naar beneden gehaald als je geraakt word zodat je nog steeds vrij snel een spreuk kunt uitspreken.

zelf ben ik meer een krijger en geruik magie alleen om een monster weg te trekken van zijn groep. makkelijker te doden zo.

maar ik ga weer spelen en zal strak kijken of er nog meer is om op te reageren
* Rahl = warrior only.

altijd al geweest ook
last.fm
pi_23260418
Deze uitleg begrijp ik beter dan die ik op alle engelstalige sites lees. .
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:40:40 #43
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260478
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
oooh ik zit nu al vast in een quest.. moet 1 of andere samuel slashen maar die kan ik nie vinden en de radar geeft ook nix aan :S...dus als iemand weet waar ik die sjaak kan vinden... ben undead btw
zuid-oosten van het dorp. moet je even doorlopen tot je wolven en bats ziet. tussen een stel bomen is een klein kamp. als ie er niet is moet je wachten tot ie spawne en dat duurd zo'n 5 a 10 minuten.

als ik goed herinner moet je hem doden om bij de resten van zijn vrouw te begraven of niet soms?
zo niet dan heb ik de verkeerde quest in gedachten
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:07:17 #44
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23260812
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:40 schreef Enyalius het volgende:

[..]

zuid-oosten van het dorp. moet je even doorlopen tot je wolven en bats ziet. tussen een stel bomen is een klein kamp. als ie er niet is moet je wachten tot ie spawne en dat duurd zo'n 5 a 10 minuten.

als ik goed herinner moet je hem doden om bij de resten van zijn vrouw te begraven of niet soms?
zo niet dan heb ik de verkeerde quest in gedachten
thnx m8... ja da klopt je moet zijn resten bij zijn vrouw leggen. maar op de quest stond 'northeast'. nou ik ben het dorp uitgelopen en die richting op gelopen maar kheb nix gevonden. ook geen kamp... zal vanaaf eens proberen
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:55:08 #45
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23261655
andere manier om daar te komen is helemaal naar beneden te lopen het dorp uit. het laatste gebouw aan de rechterhand loopt op een heuveltje. als je schuin daar langs loopt het dorp uit zou je het kamp op een gegeven moment tegen moeten komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Enyalius op 12-11-2004 11:02:06 ]
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:21:56 #46
5260 Stewie
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:26:06 #47
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23265248
??Unable to connect ineens??
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  vrijdag 12 november 2004 @ 20:23:39 #48
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23275058
welke mopped? o.O en wat heeft shitty lotr er mee te maken?

servers waren tijdelijk uit de lucht dus daarom kon je geen verbinding maken. ze zijn er nu weer
pi_23277413
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:06 schreef Enyalius het volgende:

[..]

nee

er is wel een gezamelijk gebied waar je elkaar de kop in mept

over het algemeen zijn The Horde en The Alliance van elkaar gescheiden
Maar op een gegeven moment werd ons dorp (blood... ik ben taurus) aangevallen door nightelves... stond ook town under attack... waren paar hoge lvl elves... alle taurussen in de buurt werden afgeslacht door een groepje van 6 nightelves... waar komen die dan vandaan?
pi_23277442
Hoe kan je trouwens wat sneller lvl... speel nu 2 dagen al behoorlijk veel maar ben pas lvl 11... hoe doe je dat zoveel verschillende characters als zo hoog lvl? Ik speel vooral alleen of met een vriend van mij... hoe kan je makkelijk groepen vormen als je niemand kent die het ook speelt?
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:05:21 #51
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23278551
hmmm vreemd. op dit moment zou niemand in staat moeten zijn om dorpen van de tegenstander aan te vallen. was de bedoeling dat dat in release zou zijn en dat voor nu alleen een paar gebieden beschikbaar waren. ik kan het ook verkeerd begrepen hebben :S

lvl's halen is makkelijk. gewoon veel quests doen en je bent lvl 10 in een uurtje of 6-7. lvl 20 zou binnen 3 dagen van elk 6-8 uur mogelijk moeten zijn. daarna geen idee, ben meestal gegrouped met mijn clan op raids en monsters die 10 lvl's boven ons zijn in mekaar te meppen
pi_23284182
* DigiJasper zit op testserver 11
pi_23285239
Ik mis overigens het echte RPG element waarbij ik me character zelf skill points kan geven op bepaalde gebieden. Nu gaat dat automatisch, dat vind ik toch jammer.
  zaterdag 13 november 2004 @ 11:59:19 #54
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23285635
die 5 bases punten die omhoog gaan stelt ook geen reet voor

je defence en wapen gebruik gaat omhoog na mate je het gebruikt. zelfde voor de skills van resources verzamelen en craften. daarnaast heb je skills die je moet kopen en talent points die je elke zoveel lvl's krijgt. dus genoeg om je aan te passen zoals je wilt
pi_23287159
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:59 schreef Enyalius het volgende:

je defence en wapen gebruik gaat omhoog na mate je het gebruikt. zelfde voor de skills van resources verzamelen en craften. daarnaast heb je skills die je moet kopen en talent points die je elke zoveel lvl's krijgt. dus genoeg om je aan te passen zoals je wilt
Ah de talent points heb ik gemist
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:32:10 #56
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_23291544
Heeft iemand misschien een account voor mij?
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:33:54 #57
51794 Rahl
pi_23291582
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:59 schreef Enyalius het volgende:

talent points? wanneer krijg je die en wat kan je ermee?
last.fm
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:42:27 #58
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23291761
talent points...

die krijg je elke 5 ofzo lvl's verschilt per race

wat je ermee kan doen is het volgende:
elke skill die je koopt heeft 4 a 5 lvl's. elke lvl die die skill omhoog gaat word de tijd om het te activeren verkort, duur wordt verlengd of damage dat die skill doet verhoogd. het effect verschilt dus. je hebt die talent points nodig om die skills een lvl te verhogen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:24:57 #59
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23295438
enchanting zo ontzettend lastig om te beginnen en tijdrovend om skills te halen. maar ontzettend goed om dus eigen spullen te enhancen
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:51:22 #60
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23295868
Rommel ligt weer down, geen server te zien...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  zaterdag 13 november 2004 @ 21:11:38 #61
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23296250
idd
  zondag 14 november 2004 @ 00:38:19 #62
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23299116
Kan iemand me eigenlijk vertellen hoelang deze beta blijft lopen?
  zondag 14 november 2004 @ 00:40:40 #63
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23299166
quote:
Op zondag 14 november 2004 00:38 schreef Blinker het volgende:
Kan iemand me eigenlijk vertellen hoelang deze beta blijft lopen?
23 november, want dan ligt WoW in Amerika in de winkels...
  zondag 14 november 2004 @ 00:51:15 #64
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23299334
Damn dat is al best snel
  zondag 14 november 2004 @ 01:19:24 #65
5260 Stewie
pi_23299810
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 20:23 schreef Enyalius het volgende:
welke mopped? o.O en wat heeft shitty lotr er mee te maken?
Je kan dus moppen vertellen... weet niet welke emote dat is

En talent points beginnen op level 10, daarna 1 punt per level voor in totaal dus 51 skill points...
  zondag 14 november 2004 @ 01:24:47 #66
5260 Stewie
pi_23299911
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 17:42 schreef Enyalius het volgende:
elke skill die je koopt heeft 4 a 5 lvl's. elke lvl die die skill omhoog gaat word de tijd om het te activeren verkort, duur wordt verlengd of damage dat die skill doet verhoogd. het effect verschilt dus. je hebt die talent points nodig om die skills een lvl te verhogen.
Niet helemaal dus... Je kunt *alle* spells kopen, maar om echt ergens goed in te worden zul je als mage zijnde moeten specialiseren in 2 van de 3 Talent trees... meeste doen dus Ice/arcane of Fire/arcane... Die ranks van je spell gaan niet omhoog door je talent points te besteden, maar het zijn gewoon compleet andere spells... zo kun je als je een rank 3 fireball hebt, nog steeds een rank 1 fire ball gooien als je dat zou willen (kortere cast duur) ze zijn dan echter allebei wél geboost door je eventuele Talent in fireballs...
pi_23303046
Als er iemand is die een log in voor WoW over heeft en die aan mij wil geven, dan maak je me heeeeel erg gelukkig. De beta is helaas closed, en toch wil ik graag spelen .

Dus ik houd me aanbevolen .
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_23307329
Op e-bay zijn al beta accounts verkocht voor 200 dollar dus denk niet dat mensen gratis accounts gaan uitdelen
  zondag 14 november 2004 @ 15:32:22 #69
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23307571
we hadden 40 extra accounts gemaakt, maar die zijn al helaas vergeven aan clan leden en vrienden. sorry
  zondag 14 november 2004 @ 15:36:40 #70
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23307657
quote:
Op zondag 14 november 2004 11:46 schreef Nietmachine het volgende:
Als er iemand is die een log in voor WoW over heeft en die aan mij wil geven, dan maak je me heeeeel erg gelukkig. De beta is helaas closed, en toch wil ik graag spelen .

Dus ik houd me aanbevolen .
Het is toch een open bèta? Waarom heb ik een beta key nodig om te spelen en hoe kan je daaraan komen?
pi_23308120
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:36 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Het is toch een open bèta? Waarom heb ik een beta key nodig om te spelen en hoe kan je daaraan komen?
Het is een Open Bèta omdat iedereen zich er voor kon inschrijven en meteen een account kon krijgen. Tenminste, totdat ze het aantal testers hadden dat ze wilden, en dat was binnen een dag bereikt.
  zondag 14 november 2004 @ 16:41:49 #72
51794 Rahl
pi_23309045
ik heb een account

over een week verkoop ik em voor 200 euro
last.fm
pi_23311587
Iedereen die maar wilt mag mijn account overkopen voor 100 euro
Dan kan ik alvast de eerste 5 maanden gratis spelen
pi_23311885
Hehe, heb inmiddels met gruwelijk geluk ook een log in gevonden. Prachtspel .
  zondag 14 november 2004 @ 18:51:14 #75
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23312211
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:00 schreef Credence het volgende:

[..]

Het is een Open Bèta omdat iedereen zich er voor kon inschrijven en meteen een account kon krijgen. Tenminste, totdat ze het aantal testers hadden dat ze wilden, en dat was binnen een dag bereikt.
Potverdomme, dat heb ik weer. Ik zit er al een jaar op te wachten en dan let ik even niet op, komt er ineens een open bèta.
pi_23322920
hehe ik heb 2 accounts. Maar tot wanneer duurt de US open beta? Ik hoorde van tot donderdag. Iemand wat meer info misschien?
  maandag 15 november 2004 @ 10:10:09 #77
51794 Rahl
pi_23323537
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:20 schreef OurMystery het volgende:
hehe ik heb 2 accounts. Maar tot wanneer duurt de US open beta? Ik hoorde van tot donderdag. Iemand wat meer info misschien?
verkope $$$
last.fm
  maandag 15 november 2004 @ 10:10:40 #78
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23323549
lees de thread het is al 2 of 3 keer gezegd
pi_23323692
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:51 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Potverdomme, dat heb ik weer. Ik zit er al een jaar op te wachten en dan let ik even niet op, komt er ineens een open bèta.
zo ineens is dat niet, zal ook nog wel een openbeta komen van de europese server versie
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23323744
Je mag mijn account wel hebben. Op het moment heb ik er gewoon geen tijd voor. En verkopen vind ik zo lame, je gaat iets wat je gratis hebt geregistreerd toch niet verkopen, egoistische bende. Maar goed, het is maar wat de gek ervoor geeft.
pi_23323805
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:21 schreef boebiedoe het volgende:
Je mag mijn account wel hebben. Op het moment heb ik er gewoon geen tijd voor. En verkopen vind ik zo lame, je gaat iets wat je gratis hebt geregistreerd toch niet verkopen, egoistische bende. Maar goed, het is maar wat de gek ervoor geeft.
als mensen er bereid zijn om er 200 dollar voor te betalen, dan zou ik het ook doen. Maar ik vind het spel veels te leuk om weg te doen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23323820
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:24 schreef Tain het volgende:

[..]

als mensen er bereid zijn om er 200 dollar voor te betalen, dan zou ik het ook doen.
Tja, ik geef ze geen ongelijk verder. Maar ik zie op Ebay europe accounts voor 30 euro staan. .
pi_23324000
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:25 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Tja, ik geef ze geen ongelijk verder. Maar ik zie op Ebay europe accounts voor 30 euro staan. .
in europa zijn de mensen niet zo gek, dan moet je echt op US ebay zitten en US open beta acounts verkopen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23327174
quote:
Mocht je em echt niet gebruiken komende week ben ik wel geinteresseerd

(of als iemand anders een account over heeft mag dat natuurlijk ook )

mailen kan naar facedown(apestaartje)xs4all.nl
*access denied*
  maandag 15 november 2004 @ 13:36:57 #85
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23327378
quote:
Je mag mijn account wel hebben.
Ik ik! Dan kunnen we samen spelen.

.
  maandag 15 november 2004 @ 14:03:34 #86
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23328015
Ik zit een beetje met een probleem. Ik kan namelijk alleen maar clothing dragen... terwijl ik gewoon dikke armor heb. als ik die probeer aan te doen dan zegt ie 'can't use that yet'. wanneer kan ik die aantrekken want dat schilt veel in armor.

ben overigens een undead warlock
pi_23328559
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:36 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ik ik! Dan kunnen we samen spelen.

.
Je hebt mail.
  maandag 15 november 2004 @ 14:33:19 #88
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23328647
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:29 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Je hebt mail.
Ik sta bij je in het krijt. Geweldig bedankt.

Een vriend van mij uit utopia (een ander online spel) is gisteren van Zweden naar Parijs verhuist om daar WoW Gamemaster te worden, . Ik moest maar eens aardig tegen hem gaan doen.
  maandag 15 november 2004 @ 14:48:29 #89
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23328962
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:03 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik zit een beetje met een probleem. Ik kan namelijk alleen maar clothing dragen... terwijl ik gewoon dikke armor heb. als ik die probeer aan te doen dan zegt ie 'can't use that yet'. wanneer kan ik die aantrekken want dat schilt veel in armor.

ben overigens een undead warlock
elke klasse heeft eisen waar het aan moet voldoen. als je op K klikt krijg je al je skills te zien. daar zie je ook welk type armor je kunt gebruiken en welk dus niet.

je kunt op lvl 40 pas zwaardere dingen aan
  maandag 15 november 2004 @ 15:13:09 #90
51794 Rahl
pi_23329423
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn op gryphons vliegen rocked!!
last.fm
pi_23329514
ik snap dus echt geen ruk van t spel

Kan iemand mij de _basics_ ff uitleggen? Ik ben dus human mage, en heb ook de mage trainer gevonden maar die wil geld zien.. hoe kom ik bijvoorbeeld aan geld. en ehm quests.. waar vind ik die want elk poppetje wat ik aanklik zegt "hello" en verder niks
  maandag 15 november 2004 @ 15:19:37 #92
51794 Rahl
pi_23329533
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:18 schreef VeerMans het volgende:

Kan iemand mij de _basics_ ff uitleggen? Ik ben dus human mage, en heb ook de mage trainer gevonden maar die wil geld zien.. hoe kom ik bijvoorbeeld aan geld. en ehm quests.. waar vind ik die want elk poppetje wat ik aanklik zegt "hello" en verder niks
mensen met een geel uitroepteken boven hun hoofd hebben quests voor je. daarmee verdien je ook geld
last.fm
pi_23329567
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:18 schreef VeerMans het volgende:

Je moet poppetjes met een uitroepteken boven hun hoofd aanspreken. Dan krijg je een verhaaltje te zien en kan je lezen wat voor quest die heeft. Lijkt het je leuk en haalbaar dan kan je links onder het verhaaltje selecteren dat je de quest wilt gaan spelen.

Als je rechts klikt op beestjes dan selecteer je ze en kan je ze aanvallen, is het beestje dood dan kan je alle items van de corpse halen en die items kan je weer bij een verkoper/koper gaan verkopen voor geld.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23329762
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:21 schreef Tain het volgende:

[..]

Je moet poppetjes met een uitroepteken boven hun hoofd aanspreken. Dan krijg je een verhaaltje te zien en kan je lezen wat voor quest die heeft. Lijkt het je leuk en haalbaar dan kan je links onder het verhaaltje selecteren dat je de quest wilt gaan spelen.

Als je rechts klikt op beestjes dan selecteer je ze en kan je ze aanvallen, is het beestje dood dan kan je alle items van de corpse halen en die items kan je weer bij een verkoper/koper gaan verkopen voor geld.

Simpel.
pi_23330008
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Simpel.

World of Warcraft heeft tot nu toe echt de laagste instapcurve die ik tot nu gezien heb bij een MMORPG
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23330324
Ik moet alleen wel zeggen dat de sfeer het spel me niet heel erg "Warcraft-achtig" overkomt. Op een een of andere manier mist het toch iets...
pi_23340323
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:19 schreef Rahl het volgende:

[..]

mensen met een geel uitroepteken boven hun hoofd hebben quests voor je. daarmee verdien je ook geld
Die zeggen dus alleen "hello"
Of kan je geen 2e quest aannemen?
pi_23341262
je kan er 20 tegelijk aannemen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:10:45 #99
51794 Rahl
pi_23347352
ik ben nu een warrior met tailor en mining als secondary dingen.
ik zou alleen liever blacksmith zijn bij nader inzien, kan ik nog varanderen?
last.fm
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:15:16 #100
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23347432
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:00 schreef nikk het volgende:
Ik moet alleen wel zeggen dat de sfeer het spel me niet heel erg "Warcraft-achtig" overkomt. Op een een of andere manier mist het toch iets...
Misschien zit je in een andere omgeving als je gewend bent (bos). want ik heb toch echt wel het warcraft gevoel.. veel rassen en de bekende spreuken... MAAR vandaag HL2!!!
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:28:49 #101
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23347634
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 10:10 schreef Rahl het volgende:
je zit er vast mee
pi_23348809
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 10:10 schreef Rahl het volgende:
Ja dat kan wel. Ik weet niet meer precies hoe, maar je kan je primary en secundary vaardigheden unlearnen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 11:42:49 #103
51794 Rahl
pi_23348901
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja dat kan wel. Ik weet niet meer precies hoe, maar je kan je primary en secundary vaardigheden unlearnen.
ik kon er op de WoW website niks over vinden
last.fm
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:02:47 #104
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23349277
heb nu 140+ skinning en 100+ leatherworking met mijn tauren shaman. is lekker om eigen spullen te maken
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:11:45 #105
51794 Rahl
pi_23349445
ik heb nu 60 mining en 20 tailoring, maar ik ben liever miner/blacksmith
last.fm
pi_23349844
Iemand nog een key over voor US OB?
Was te laat met aanmelden via FP, wil het nog wel ff spelen voor de 23e
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:33:14 #107
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23349869
denk dat het beter is nog even te w88. is niet lang meer tot EU open beta begint
pi_23350021
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:42 schreef Rahl het volgende:

[..]

ik kon er op de WoW website niks over vinden
Kijk anders even in de manuel. (Die word automatisch in pdf formaat meegeinstalleerd)
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:04:55 #109
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23350510
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:33 schreef Enyalius het volgende:
denk dat het beter is nog even te w88. is niet lang meer tot EU open beta begint
Huh dit is toch de Europeze open bèta? Hoeveel tijd is er dan nog om te testen, het spel komt hier toch ook binnenkort uit?
pi_23350718
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:04 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Huh dit is toch de Europeze open bèta? Hoeveel tijd is er dan nog om te testen, het spel komt hier toch ook binnenkort uit?
Nee, dit is de US OB, 23e is die te koop in de US
Europa is atm bezig met een CB
pi_23350775
En de 26e kun je je EU versie preorden, en ben je verzekerd van een plaats in de Final EU Beta

http://www.blizzard.co.uk/press/041105.shtml
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:12:30 #112
51794 Rahl
pi_23357490
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Kijk anders even in de manuel. (Die word automatisch in pdf formaat meegeinstalleerd)
jeuj tis gelukt
last.fm
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:16:47 #113
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23357582
hoe? kan ik bij mijn undead warlock proberen dan
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:21:08 #114
51794 Rahl
pi_23357692
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:16 schreef Enyalius het volgende:
hoe? kan ik bij mijn undead warlock proberen dan
character sheet, onderin skills-tabblad aanklikken, skill aanklikken en aan de rechterkant van het balkje in de rechteronderhelft staat een knopje met "unlearn" oid
last.fm
pi_23361843
Hmpf... nogal stom dat er hier ook nog een beta komt... Ik wil nu gewoon écht beginnen
  woensdag 17 november 2004 @ 10:59:27 #116
51794 Rahl
pi_23372864
ik ga guildwars maar kopen ipv. WoW.

Maandelijke fee zuigt

al zal ik het zeker missen om rockjaw bonesnappers bij ironforge te killen
last.fm
  woensdag 17 november 2004 @ 14:48:49 #117
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23377661
Ik heb net de intro cinematic van WoW gekeken.
Ziet er weer gruwelijk mooi uit.
-Made Made Dane
  woensdag 17 november 2004 @ 14:49:21 #118
5260 Stewie
pi_23377674
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:19 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Die zeggen dus alleen "hello"
Of kan je geen 2e quest aannemen?
rechtsklik ?
pi_23377719
quote:
Op woensdag 17 november 2004 10:59 schreef Rahl het volgende:
ik ga guildwars maar kopen ipv. WoW.

Maandelijke fee zuigt

al zal ik het zeker missen om rockjaw bonesnappers bij ironforge te killen
ik heb het er wel voor over, ben nu sinds september weer MMO loos en deze beta bevalt me prima
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23378959
Wie weet hoeveel characters je op een account kan hebben???
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_23384660
waren 50 chars max waarvan max 10 per server
pi_23386393
Ik heb dat geld er ook wel voor over, mn DAoC account is net afgelopen, wordt tijd voor iets nieuws na 2,5 jaar
pi_23394995
US-Open-Beta sluit morgen (donderdag 18nov)

byebye lvl 20 troll-mage tot in januray
=]
pi_23395832
@frost-lyx
waar haal je dat nieuws vandaan, is dat officieel?
  donderdag 18 november 2004 @ 09:40:52 #125
51794 Rahl
pi_23396387
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
last.fm
  donderdag 18 november 2004 @ 09:44:26 #126
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23396456
quote:
World of Warcraft Beta Update - Tyren on 11/17/04

In preparation for the upcoming retail launch of World of Warcraft, we will be taking the North American open beta servers offline on Thursday, November 18. While this will mark the end of the open beta test, there will still be some work left for us to do. To provide the best experience possible at launch, we will be making numerous final optimizations to our hardware based on the data we've acquired during the open beta test.
During our closed and open beta test phases, thousands of improvements were made to World of Warcraft. Those changes were made through game-client patches and updates to the game's server and database infrastructure.

As we moved closer to retail, we continued to make changes and optimize all of the code that makes up World of Warcraft until we reached the point where we felt we could create a gold master -- the version of the game that's currently being pressed onto the discs which will be available for purchase at retail.

Likewise, these processes must also take place on the server side to ensure that no out-of-date code, which could corrupt the retail version of the game, still exists. Before the retail version of the code can be installed, the current hardware must be wiped clean. This also includes the information on current accounts and characters that are being played on our test servers. So that all World of Warcraft players will be able to make a fresh start on our community site at launch, the same procedure will be taking place for the North American beta forums when the open beta test ends.

We realize that you've grown attached to your characters, and we're sorry that the end of the open beta test will require you to part ways with them. However, with the retail launch of World of Warcraft on November 23 comes the opportunity to begin a new adventure in Azeroth on fresh, untouched servers. Along with that, you'll have the knowledge that you played an instrumental role in the creation of a game of epic proportions that players will enjoy for many years to come.

We greatly appreciate all the time you've spent with us testing World of Warcraft, and we look forward to seeing you in-game!

Please note that this does not affect the ongoing European closed beta test. Further details regarding our plans for the closed and final beta tests in Europe will be announced on the European community sites next week.
  donderdag 18 november 2004 @ 09:47:54 #127
51794 Rahl
pi_23396510
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:44 schreef Adagio het volgende:

[..]
last.fm
pi_23398411
Hoe speel je eigenlijk op 'onofficiele' servers?
  donderdag 18 november 2004 @ 11:49:16 #129
51794 Rahl
pi_23398433
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:47 schreef nikk het volgende:
Hoe speel je eigenlijk op 'onofficiele' servers?
als je t weet... mail me
last.fm
  donderdag 18 november 2004 @ 12:37:06 #130
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23399211
alleen de north servers liggen er uit. gelukkig speel ik op eastern time zones and kan gewoon blijven spelen
pi_23404503
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:37 schreef Enyalius het volgende:
alleen de north servers liggen er uit. gelukkig speel ik op eastern time zones and kan gewoon blijven spelen
Heerlijk dit bericht. Mijn dude zit ook op de eastern time zone. Hopelijk is het geen dooie vogel...
  donderdag 18 november 2004 @ 18:11:20 #132
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_23406718
Ik ben wel overtuigd, . In twee dagen nog een level 14 Nightelf Hunter gemaakt. Wel okay.

Kan iemand me vertellen waar ik het spel kan pre orderen en hoe ik dan maandelijks moet betalen? Ik weet dat het moet, maar niet hoe en waar.
pi_23406986
Pre-ordenen kan volgens mij nog niet, kon wel bij amazon.de, hadden ze een zeer limited oplage, die was ook gelijk uitverkocht

World of WarCraft – Pre-Order-Paket (streng limitiert) inkl. Gutschein für Vollversion

Maandelijks betalen kan per cc, weet niet of WoW gebruik gaat maken van andere betaal methodes, 1e maand is toch gratis, daarna moet je pas betalen
pi_23408443
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:27 schreef Absinth het volgende:
Pre-ordenen kan volgens mij nog niet, kon wel bij amazon.de, hadden ze een zeer limited oplage, die was ook gelijk uitverkocht

World of WarCraft – Pre-Order-Paket (streng limitiert) inkl. Gutschein für Vollversion

Maandelijks betalen kan per cc, weet niet of WoW gebruik gaat maken van andere betaal methodes, 1e maand is toch gratis, daarna moet je pas betalen
paypall zit ook bij de opties voor de cc loze mensen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:25:19 #135
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23409549
On the 26th of November, World of Warcraft will be available for pre-order throughout Europe. With more than 330,000 Closed Beta applications received and limited quantities available at launch, players are encouraged to pre-order in order to guarantee their copy of the game. Players who pre-order World of Warcraft at participating retailers will also receive a bonus Soundtrack “EP” at the time of pre-order as well as a personal “Authentication Key” providing guaranteed access in to the European Final Beta Test, once it goes live.

http://www.blizzard.co.uk/press/041105.shtml

keep an eye on this site http://en.wow-europe.com/
hope that helped
pi_23410176
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:37 schreef cizzztm32 het volgende:

[..]

Heerlijk dit bericht. Mijn dude zit ook op de eastern time zone. Hopelijk is het geen dooie vogel...
Alle servers houden er na vandaag mee op hoor
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:53:46 #137
5260 Stewie
pi_23417001
Well, dat was het dan.... Bedankt Blizz voor het going away party op server 4... nog nooit zoveel Dreadlords op 1 brug gezien...

zal even wat plaatjes maken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Stewie op 19-11-2004 02:18:27 ]
pi_23417507
Dit is mijn einde, met een raid tegen de orcs

Bud, where is Bud?
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:36:45 #139
5260 Stewie
pi_23417583
Okee dit was onze Apocalypse, World of warcraft style.
This is how the world ended on server 4....

Wat zijn die grote beesten ??

hmm waar zal ik eens respawnen

Spring snel een brug af

Op de kant gekropen, zie ik meer Doomguards eraankomen

Making a run for it...

Clowns to the left of me, Doomguards to the right

In Stormwind zitten allemaal fellhounds

The trade district is in complete chaos !

Goldshire is ook een puinhoop, ondanks dat er maar 1 felhound zit

Thats all folks.... See y'all in retail !!!
pi_23417725
Bij jou is alles instant death Ik heb tenminste nog voldoening gehad door een stuk of 6 orcs te doden.

Bud, where is Bud?
pi_23418265
Us-Beta is voorbij
net gingen de laatste server uit :>

iemand enig idee hoe het zit met euro closed/open/final test ? : >
=]
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:33:10 #142
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23418806
was in de barrens aan het ronddwalen toen crossroads en ratchet aangevallen werden. was lachen. lekker veel geknokt
pi_23421197
Wat is dit voor gelul? :

LET OP! De Amerikaanse versie is ons uit de USA bevestigd als niet werkend binnen Europa, ook niet via creditcard! Deze versie zullen wij dan ook niet voeren! De open beta actie voor de Europese versie wordt niet in de Benelux gehouden.
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:46:38 #144
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23421663
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:23 schreef Absinth het volgende:
Wat is dit voor gelul? :

LET OP! De Amerikaanse versie is ons uit de USA bevestigd als niet werkend binnen Europa, ook niet via creditcard! Deze versie zullen wij dan ook niet voeren! De open beta actie voor de Europese versie wordt niet in de Benelux gehouden.
bron?

Overigens gisteren ook afgesloten met twee kleine raids, nog nooit zoveel lonely orcs zien rennen voor hun leven voor een volgebuffte party met humans, dwarfs en night elves. Helaas kwamen we een party van de enemy tegen, ouch. Was wel leuk
pi_23421691
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:46 schreef Adagio het volgende:

[..]

bron?

Overigens gisteren ook afgesloten met twee kleine raids, nog nooit zoveel lonely orcs zien rennen voor hun leven voor een volgebuffte party met humans, dwarfs en night elves. Helaas kwamen we een party van de enemy tegen, ouch. Was wel leuk
http://forums.worldofwarc(...)wow-general&t=385040
quote:
If I live in Europe or Asia and have preordered a US version of the game from an online retailer, will I be able to play the game when I receive it?

Players who do not use a method of payment accepted in North America and who do not have a North American billing address will not be able to play on US servers. Therefore, we highly recommend that players in other regions instead preorder the game for their local region and purchase their World of Warcraft subscription when the game launches locally to them. Doing so will ensure that they have the best possible World of Warcraft gameplay and support experience available.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23421891
Heb ik van dimensionplus.nl, gister kon je daar ook nog de US Import bestellen, maar die hebben ze van de site gehaald
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:08:12 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_23422115
Wat een onzin, credit cards worden gewoon geaccepteerd, waarom moet je nou weer een US billing address hebben?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23422118
Nederlanders komen weer eens ergens achter aan het lijstje als het gaat om deze pre-order actie, waar je ook een open beta key voor krijgt,

Heb verschillende shops gemailed en kreeg van allemaal hetzelfde antwoord, namelijk :

De benelux doet niet aan deze beta pre-order.

Duss, zullen we het ergens anders moeten bestellen willen we in de open beta komen.
pi_23422520
Ik snap ook niet waarom de Benelux niet meedoet met die pre-order actie, als ik dat had geweten, had ik vorige week via een Duitse site besteld, maar daar is het overal uitverkocht
pi_23423122
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:08 schreef speknek het volgende:
Wat een onzin, credit cards worden gewoon geaccepteerd, waarom moet je nou weer een US billing address hebben?
Misschien willen ze geen wildgroei willen hebben op de Amerikaanse servers. Daarnaast, het zou ook wel vervelend zijn dat de Amerikaanse servers wel goed bevolkt zijn en dat de Europese, zodra het spel uitkomt, vrijwel zijn uitgestorven.
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:30:58 #151
5260 Stewie
pi_23423853
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Misschien willen ze geen wildgroei willen hebben op de Amerikaanse servers. Daarnaast, het zou ook wel vervelend zijn dat de Amerikaanse servers wel goed bevolkt zijn en dat de Europese, zodra het spel uitkomt, vrijwel zijn uitgestorven.
Ja terecht ! ik wil op us east spelen, en niet de hele dag duits lezen !
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:50:12 #152
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23424268
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef Stewie het volgende:

[..]

Daar zul je geen last van hebben, naast een algemene Engelse EU-server komt er ook een Franse en een Duitse server \o/
pi_23424444
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef Stewie het volgende:

[..]

je kan zelf bepalen op welke server je speelt...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:52:29 #154
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23425676
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:58 schreef Tain het volgende:

[..]

je kan zelf bepalen op welke server je speelt...
Binnen een continent that is...
pi_23425847
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:52 schreef Adagio het volgende:

[..]

Binnen een continent that is...
quote:
Hello!

Thank you for emailing with your concerns. We have recently been contacted by people with questions about regional restrictions and access for accounts in World of Warcraft for both North American Servers and World Wide.

Blizzard has announced that players in one region of the world will not be able to play on alternate regions at the launch of the game. Blizzard has announced that shortly after the Europe, China and Korea launch, customer will be able to play on any server they wish.

However, we strongly suggest you purchase the version that is localized to you. If you happen to have purchased a US version, please keep in mind you will need a US address and a US form of payment in order to play the game. Whether or not the account/characters will roll over to your localized region at the time of its release, that has not yet been determined. I would suggest you visit the FAQ provided at the link below. This entails and explains numerous topics that may relate to your specific inquiry.

The Community Team has posted the current FAQ on this topic in a sticky thread on the Forums:

http://forums.worldofwarc(...)wow-general&t=385040

We recommend that you continue to visit www.WorldofWarcraft.com for the latest announcements and updates on this and other World of Warcraft features.

If you do have any further questions or concerns, please do not hesitate to email me back. Thanks!

Regards,
Clint R.
Billing Representative
Blizzard Entertainment
http://www.blizzard.com/support
je mag straks gewoon elke server kiezen die je zelf wilt, waar ook ter wereld
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23426899
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:59 schreef Tain het volgende:

[..]

[..]

je mag straks gewoon elke server kiezen die je zelf wilt, waar ook ter wereld
Als je op de Amerikaanse servers wilt spelen, moet je wel de Amerikaanse versie hebben, niet de Euro versie, ik moet het nog maar zien of je echt elke server kunt kiezen, geloof er weinig van
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:12:38 #157
5260 Stewie
pi_23427350
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:50 schreef Adagio het volgende:

[..]

Daar zul je geen last van hebben, naast een algemene Engelse EU-server komt er ook een Franse en een Duitse server \o/
Wat ik bedoelde is , mijn Guild zit op US east. Als ik daar niet heen kan connecten heb ik een probleem.
Ik baal een beetje van het onzin verhaal van Blizzard over latency als je vanuit Europa speelt... Mijn kabelverbinding is echt wel sneller naar de oostkust dan al die 56k modems uit californie...
pi_23428172
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:48 schreef Absinth het volgende:

[..]

Als je op de Amerikaanse servers wilt spelen, moet je wel de Amerikaanse versie hebben, niet de Euro versie, ik moet het nog maar zien of je echt elke server kunt kiezen, geloof er weinig van
Dat mailtje lag de 16e in mijn mailbox en ik mag toch wel geloven dat mensen van Blizzard wel weten op welke servers je mag gaan spelen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23431318
Eén dag na de beta.
Mijn lichaam bibbert van de ontwenningsverschijnselen.

Ben ik de enige?

Ik sta dus vooraan de deur wanneer ie uit komt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_23436092
ik had gisteren echt moeite en een brok in me keel toen ik afscheid moest nemen van me char en eveneens getrainde pet

je wist wel dat et ging gebeuren, maartoch...

26e maakt niet uit welke winkel... ik pre-order em meteen
pi_23443603
Ik pre-order hem ook meteen, heb ook de CE besteld via dynabyte
In Duitsland kun je hem al een tijdje pre-orden, hadden ze maar een beperkte oplage(115.00 stuks), daar is die pre-order al helemaal uitverkocht
pi_23447775
Ik wil die Collectors Edition ook heel graag. Waar bestel ik de Nederelandse(Europese) versie ervan?
"The Turks are the hero of heroes. There is no impossibility for the Turkish Brigade."
pi_23449484
Je kunt denk ik beter nog ff wachten met preorderen. Als je na de 26 preordert bij een winkel die op de lijst staat van Blizzard (die dan bekend gemaakt wordt) dan ben je zeker van een plek in de open beta...
pi_23454701
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:21 schreef Nietmachine het volgende:
Je kunt denk ik beter nog ff wachten met preorderen. Als je na de 26 preordert bij een winkel die op de lijst staat van Blizzard (die dan bekend gemaakt wordt) dan ben je zeker van een plek in de open beta...
Kan je dan ook wel de Collectors Edition pre-orderen? Want ik dacht alleen de normale versie.
pi_23457218
Nou, ik heb de CE ook maar vast besteld (bij Dynabyte). Je weet maar nooit... Straks is het te laat.

De open beta in Europa maakt me in ieder geval niks uit. Ik heb al eens een poppetje verloren en ik ga niet weer voor Jan LoL een beta spelen wetend dat je het voor niks doet.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_23457719
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:43 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Nou, ik heb de CE ook maar vast besteld (bij Dynabyte). Je weet maar nooit... Straks is het te laat.

De open beta in Europa maakt me in ieder geval niks uit. Ik heb al eens een poppetje verloren en ik ga niet weer voor Jan LoL een beta spelen wetend dat je het voor niks doet.
Bestel je bij DynaByte via internet? Of ga je naar de winkel? Kon niks op de website vinden. En welke datum wordt het bij je geleverd?

Ik heb het bij pcmedia.nl besteld Is die te vertrouwen?
pi_23457751
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:01 schreef Hitman_1985 het volgende:

[..]

Bestel je bij DynaByte via internet? Of ga je naar de winkel? Kon niks op de website vinden. En welke datum wordt het bij je geleverd?

Ik heb het bij pcmedia.nl besteld Is die te vertrouwen?
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel_nieuw.asp?Nr=612567&Zoeken=1
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23458872
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:03 schreef Tain het volgende:

[..]

http://www.dynabyte.nl/shop_artikel_nieuw.asp?Nr=612567&Zoeken=1
THNX! Tjah niet goed gekeken.
pi_23461342
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:43 schreef Jolly_Reaper het volgende:

begin je met een andere poppetje ff alle rassen/classes uittesten
=]
pi_23462715
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:48 schreef Hitman_1985 het volgende:

[..]

THNX! Tjah niet goed gekeken.
kan gebeuren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23464134
Ik heb hem ook besteld(CE), bij verschillende winkels, weet ik zeker dat ik er 1 krijg
Mocht ik er meerdere krijgen, zet ik ze wel op Ebay
pi_23490692
Ik heb zelf Dynabyte gebeld. Maar hun leveren waarschijnlijk pas als het spel daadwerkelijk uitkomt.
Ik wacht iniedergeval effe met betalen bij dynabyte. Ik heb hem besteld. Maar als je niet binnen 30 dagen overgemaakt word dan vervalt de bestelling automatisch.
Ik wil er 100% zeker van zijn dat ik spel ook daadwerkelijk krijg met een europese beta key. Want ik wil de europese beta spelen.
"I'm so antisocial, that I am afraid of myself!" Qoute from Me.
pi_23490727
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:01 schreef StarBright het volgende:
Ik heb zelf Dynabyte gebeld. Maar hun leveren waarschijnlijk pas als het spel daadwerkelijk uitkomt.
Ik wacht iniedergeval effe met betalen bij dynabyte. Ik heb hem besteld. Maar als je niet binnen 30 dagen overgemaakt word dan vervalt de bestelling automatisch.
Ik wil er 100% zeker van zijn dat ik spel ook daadwerkelijk krijg met een europese beta key. Want ik wil de europese beta spelen.
daarom wacht ik nog een paar daagjes tot de 26e, dan weet je het tenminste gewoon zeker
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23491517
Dynabyte is dus een van de winkels die ik had gemailed en die vertelde me dat de benelux niet meedoet aan de beta pre-order actie.
  maandag 22 november 2004 @ 14:55:51 #175
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23492016
Raah, ik word gek. Ik ga vanaf nu alleen maar dit topic checken....
pi_23500063
quote:
World of Warcraft European Launch Plans Announced! - 22/11/2004
Blizzard is pleased to announce that World of Warcraft will release in Europe in early 2005. This will follow a final beta test, which is currently scheduled to start in December 2004.

At launch the game will be available in two versions: standard and collector's edition. The suggested retail price for the standard box is 44.99¤, and for the collector's edition is 69.99¤. Both versions include a free one-month subscription to the game.

After the initial free one-month subscription ends, players will be able to continue playing under one of three different subscription plans. The month-to-month subscription plan will cost 12.99¤ per month, the three-month plan will cost 11.99¤ per month, and the six-month plan will cost 10.99¤ per month. All of the announced European prices include VAT.

For more details about the European launch plans click HERE to read the press release.
quote:
The month-to-month subscription plan will cost ¤12.99* per month (£8.99 in the UK), the three-month plan will cost ¤11.99 per month (£8.39 in the UK), and the six-month plan will cost ¤10.99 per month (£7.69 in the UK).
Yey eindelijk wat news over Euro Release
=]
pi_23502718
(@*^$(*@& volgend jaar!

maandag 22 november 2004 @ 23:40:29 #178
5260 Stewie
pi_23509478
Kan iemand me vertellen wat de echte verschillen zijn tussen PvE, PvP en RP? Ik heb heel wat gelezen maar snap het precies nog niet.

En is de penalty op noob killing ook geldig als je iemand van de andere faction dood maakt? Bijv. lvl 40 Paladin maakt lvl 10 Shaman af.
pi_23509534
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:18 schreef Hitman_1985 het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de echte verschillen zijn tussen PvE, PvP en RP? Ik heb heel wat gelezen maar snap het precies nog niet.

En is de penalty op noob killing ook geldig als je iemand van de andere faction dood maakt? Bijv. lvl 40 Paladin maakt lvl 10 Shaman af.
PvE = Player vs Environment
PvP = Player vs Player
RP = Roleplay

PvE zul je dus alleen tegen computer gestuurde tegenstanders vechten
PvP vooral tegen andere spelers
RP zul je heel erg moeten inleven in je rol en echt helemaal je character worden
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:40:37 #181
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23509769
heb hem net op pre-order gezet bij dynabyte
de euro collectors euro dvd
pi_23510799
ik w8 ff op de officiele leveranciers van auth keys , Vrijdag begint de pre-order pas.
pi_23511148
dynabyte zal hem best leveren, maar ik wil ook meedoen met de final beta en daar moet je een niet benelux leverancier voor hebben
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:25:00 #184
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23511653
om eerlijk te zijn geef ik niet echt om de beta. heb immers al de US open beta gedaan. en aangezien je characters toch gewist worden eind van de beta heeft het weinig zin vind ik.

zo lang ik de retail kan spelen ben ik tevreden
pi_23511760
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:25 schreef Enyalius het volgende:
om eerlijk te zijn geef ik niet echt om de beta. heb immers al de US open beta gedaan. en aangezien je characters toch gewist worden eind van de beta heeft het weinig zin vind ik.

zo lang ik de retail kan spelen ben ik tevreden
ik moet nog wat rassen uitproberen waar ik nog niet aan toegekomen ben
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:35:47 #186
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23511875
welke rassen?
pi_23512097
Alliance

Humans
Dwarves
Gnomes
NightElves

Horde

Orcs
Trolls
Tauren
Undead
pi_23512107
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:35 schreef Enyalius het volgende:
welke rassen?
orc en tauren en gnome, gewoon kijken hoe die spelen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:05:36 #189
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23512520
ja taurens zijn best goed, zeker in combo als Shaman. ze zijn heel sterk als je weet hoe je het moet trainen en gebruiken
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:29:47 #190
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23513018
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:18 schreef Hitman_1985 het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de echte verschillen zijn tussen PvE, PvP en RP?
Op de PvE server speel je voornamelijk tegen monsters. Zowel de Alliance als de Horde hebben bepaalde gebieden die toebehoren aan één van hen. Als je daarbinnen komt, kun je sowieso worden aangevallen - dit gaat voornamelijk om vijandelijke hoofdsteden. Er zijn zogenaamde 'contested' gebieden, die tussen de Alliance en de Horde in liggen. Hier kun je gewoon veilig komen om wat monsters te slachten et cetera. Je kunt ten alle tijde PvP aan zetten door het commando /pvp te gebruiken; je kunt verder niet worden aangevallen tot jijzelf de eerste vijandelijke actie maakt - het aanvallen van een als PvP geflagde speler of een NPC.

In de Beta waren ze er nog niet, maar in de final release komen er nog zgn Battlegrounds, gebieden waar de Alliance en de Horde met elkaar kunnen knokken en echt wat dingen zouden moeten kunnen veroveren en dergelijke. Hier geldt natuurlijk dat PvP wel geldt, heb je daar geen zin in, moet je ook deze dingen vermijden.

Op de PvP server, hebben de Alliance en Horde standaard oorlog, en sta je dus altijd PvP geflagged tegenover vijandelijke rassen. Het nadeel is dat in gebieden waar beide facties quests moeten uitvoeren, of die net tussen hun gebieden in ligt (Hillsbrad en Ashenvale schijnen wel goede voorbeelden te zijn), je verdomd voorzichtig moet zijn, omdat naast de monsters er inderdaad ook hetwel Alliance, danwel Horde op de loer kan liggen. Hier heb je waarschijnlijk wel last van het probleem dat je ineens wordt opgejaard door een Orc of Elf die 10 levels hoger is dan je zelf, zeker als je zelf nog relatief low-level bent - dit schijnt zeker tussen lvl 20-35 nog wel eens voor wat frustraties te kunnen zorgen. Het voordeel is dat er wel veel meer een groepsgevoel ontstaat tussen jou en de andere leden van jouw kant, omdat het echt "jullie tegen de anderen" is, grote kans dat als je Gnome nagezeten wordt door een Orc en je een paar Night Elves tegen het lijf rent, dat ze je graag een handje helpen. Bovendien heb je op deze server waarschijnlijk veel meer het gevoel dat er echt een oorlog gaande is dan op de PvE server.

De RP server is exact gelijk aan de PvE server, met als enige verschil dat je in General Chat een beetje RP moet praten, dat er misschien wat meer parties op uit gaan en dat er minder OMG STFU NEWB MY SKILLZ R0X0R kiddies op zullen zitten - als de 11 euro per maand nog niet genoeg barrière voor ze is. Als je dus gewoon een beetje wilt socializen en af en toe een "You know it's REALLY freaky when you're going through the Marshes and your cat jumps on you IRL? " er tussendoor wilt gooien, ga niet naar de RP server. Oh, en je karakter moet hier nog aan wat extra regels voldoen qua naam - geen "ROXORYOURBOXORS", de level 14 Orc, etc
quote:
Blizzard wilde een soort honour systeem invoeren, maar dat is geloof ik vooralsnog niet gebeurd, omdat je dan met het probleem zit dat low-level karakters rustig high-level karakters kunnen gaan irriteren - immers, die kunnen niks terugdoen zonder een flinke negatieve honour-count op te bouwen.

Overigens denk ikzelf dat ik het spel preorder bij play.com - daar is'ie maar 35 euro
pi_23513616
Op www.play.com hebben ze geen collectors editions. Dus daar bestel ik hem niet.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:09:52 #192
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23515481
Ik zit er nog steeds over te denken om hem te kopen.. de maandelijkse kosten zitten me gewoon niet lekker al zijn die maar 10,99 bij een half jaar abbo
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:08:59 #193
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23516985
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:54 schreef StarBright het volgende:
Op www.play.com hebben ze geen collectors editions. Dus daar bestel ik hem niet.
Mja, ik vind persoonlijk die CE het niet echt waard. Het enige interessante wat erbij zit is de soundtrack, voor de rest is het wat karig, imo.
pi_23519093
Ik wil de CE pet hebben....die panda is uber cute.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:12:09 #195
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23524450
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:36 schreef StarBright het volgende:
Ik wil de CE pet hebben....die panda is uber cute.

Die mini-Diablo is ook best cool, maar om daar een 25 euro extra voor neer te leggen, vind ik zelf wat te ver gaan. Besides, de uil is veel stoerder dan de panda
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:19:18 #196
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23524595
best lastig dit wachten. ik wil weer spelen
pi_23524715
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:29 schreef Leshy het volgende:

"ROXORYOURBOXORS"
*proest*
pi_23526903
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:08 schreef Leshy het volgende:

[..]

Mja, ik vind persoonlijk die CE het niet echt waard. Het enige interessante wat erbij zit is de soundtrack, voor de rest is het wat karig, imo.
* cd en dvd versie van het spel
* 1 maand gratis spelen
* behind the scenes dvd
* exclusieve ingame huisdier voor je character
* de soundtrack
* stoffen map van de wereld
* boek met art-work
* door het developer team gesigneerde handleiding
* 10 dagen gasttoegang voor een vriend(in)

karig
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:04:33 #199
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23529637
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:42 schreef Tain het volgende:
* cd en dvd versie van het spel
Erm, ik heb maar één van beide nodig. En alleen voor wanneer ik het eindelijk ooit eens gedeinstalleerd heb; wanneer ik het koop heb ik de client toch al geinstalleerd.
quote:
* 1 maand gratis spelen
Zit ook bij de gewone versie, afaik.
quote:
* behind the scenes dvd
* boek met artwork
Vrij standaard dingen die me niet zo heel veel boeien. Van die Behind-the-scenes dingen kun je wel dromen, want die zijn voor praktisch elk spel, film of wat-dan-ook hetzelfde. "Hier zien we John, die een eekhoorn animeert. Kijk, eerst hebben we gekeken naar een echte eekhoorn...zzzzzz".
quote:
* exclusieve ingame huisdier voor je character
Een paar maf uitziende pets, boeit me ook niet zo heel veel. Ik gebruik wel één van de vele die al in het spel zitten
quote:
* de soundtrack
Enige wat me wel kan boeien.
quote:
* stoffen map van de wereld
Die, naar ik uit verschillende hoeken al gehoord heb, van erg slechte kwaliteit is in vergelijking met die van andere CE's, zoals een Baldur's Gate.
quote:
* door het developer team gesigneerde handleiding
quote:
* 10 dagen gasttoegang voor een vriend(in)
Marketingtrucje, op zich wel grappig, maar niet iets waar ik geld voor ga uitgeven. Blizzard mag mij betalen om WoW te promoten, niet andersom
quote:
karig
Als ik voor dezelfde meerprijs ook gewoon twee maanden langer kan spelen, dan ja
  woensdag 24 november 2004 @ 00:09:07 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23531772
Flikker op zeg, Early 2005 pas!?!?!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23534191
pi_23534370
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:04 schreef Leshy het volgende:

Die map vind ik er nog vrij aardig uitzien, maar misschien dat schijn bedriegt. En tja art boek, je moet ervan houden idd.

En over de cd en dvd versie, ik persoonlijk heb liever de dvd versie, ik haat disckjockey'en tijdens installeren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 24 november 2004 @ 08:16:51 #203
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23534598
quote:
Op woensdag 24 november 2004 07:05 schreef Tain het volgende:
Die map vind ik er nog vrij aardig uitzien, maar misschien dat schijn bedriegt.
Mja, het grootste bezwaar ertegen is dat er verder niets op staat aangegeven, van wat ik heb gehoord. Het schijnt puur gewoon het plaatje te zijn, de verschillende regio's staan er verder niet op en dergelijke. Dat is wel een beetje een gemiste kans, natuurlijk.
  woensdag 24 november 2004 @ 08:22:44 #204
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23534633
1 ding....er is een amerikaanse versie, met veel goodies. de europese versie heeft veel minder. zo hebben wij geen pets etc :S althans nergens staat uitgebreid vermeld wat we krijgen
pi_23534705
ik denk dat die gewoon het zelfde zijn hoor die CE's.

Maar imho ziet die map er een beetje klein uit. Ik heb nu namelijk de 2 continenten op A3 in kleur. Die zijn opzich duidelijker. Staan ook nog is alle travel routes op en steden..

ie map moet gewoon op A2 whoppa en aan de muur.
  woensdag 24 november 2004 @ 10:29:35 #206
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23536193
ik heb gewoon screenshots van de map gemaakt zodra ik alles verkend had in die regio. ff uitprinten dan maar
pi_23536203
Europese CE is hetzelfde als de amerikaanse.

En ik wil absoluut de CE. Ik heb ook de CE van Warcraft III.

Dus dat zou zeer mooi staan in mijn collectie.
pi_23537818
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:30 schreef StarBright het volgende:
Europese CE is hetzelfde als de amerikaanse.

En ik wil absoluut de CE. Ik heb ook de CE van Warcraft III.

Dus dat zou zeer mooi staan in mijn collectie.
staat zelfs bevestigd in het laatste persbericht van blizzard
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23539420
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:29 schreef Enyalius het volgende:
ik heb gewoon screenshots van de map gemaakt zodra ik alles verkend had in die regio. ff uitprinten dan maar
http://www.worldofwar.net/cartography/

Misschien handiger
  woensdag 24 november 2004 @ 14:24:56 #210
5260 Stewie
pi_23540994
Iemand al aan het spelen in de US ?? Ga dit namelijk zelf wel proberen.(vanuit europa) vraag me alleen af hoelang dat shippen duurt...
pi_23549801
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:24 schreef Stewie het volgende:
Iemand al aan het spelen in de US ?? Ga dit namelijk zelf wel proberen.(vanuit europa) vraag me alleen af hoelang dat shippen duurt...
Ik zit er serieus over te denken.

Een amerikaanse vriend van me wil het spel voor me kopen, hij mailt dan de cdkey even door zodat ik alvast kan spelen en niet op de box hoef te wachten.

Ik twijfel alleen nog een beetje, het is alleen dat ik niet zo'n zin heb om 3 maanden te wachten tot het hier in Europa uitkomt. Van de andere kant, als je kijkt hoe het nu in amerika gaat...blizzard is er een behoorlijk potje van aan het maken. Ziet er niet goed uit. Wachtrijen om te kunnen inloggen op een server. Mensen dwingen om op andere servers te gaan spelen dat vind ik gewoon weg niet kunnen als je voor een spel betaalt, dan moet je zelf ook kunnen kiezen waar je gaat spelen.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:01:44 #212
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23550942
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:18 schreef StarBright het volgende:
blizzard is er een behoorlijk potje van aan het maken. Ziet er niet goed uit.
Valt op zich best mee. Vooral de servers aan de oostkant van de VS schijnen erg druk te zijn, terwijl die aan de westkant juist weer vrij rustig zijn.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:09:51 #213
5260 Stewie
pi_23554830
Heb hem inmiddels besteld via Gameorder.nl... en nu maar wachten hoelang deze ongein gaat duren...

@StarBright: Ik ga sowieso niet 3 maanden wachten, terwijl mijn guild al bezig is op US West... En al kom ik in eerste instantie niet op de goeie server, dan klooi ik nog wel wat verder op andere realms...
pi_23558886
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:09 schreef Stewie het volgende:
Heb hem inmiddels besteld via Gameorder.nl... en nu maar wachten hoelang deze ongein gaat duren...

@StarBright: Ik ga sowieso niet 3 maanden wachten, terwijl mijn guild al bezig is op US West... En al kom ik in eerste instantie niet op de goeie server, dan klooi ik nog wel wat verder op andere realms...
Die wat ze bij gameorder hebben is de US geïmporteerde versie. Dus als ik het goed begrijp kan je daarmee niet op europese servers spelen. Op zich zou ik het geen probleem vinden om op US servers te spelen. Liep in de beta ook wel goed, maar alleen ik heb het probleem dat ik geen creditcard heb.
pi_23558948
tsja de pre order aktie van blizzard geld niet in de Benelux.
Dus als je in de european final beta test wil komen moet je maar hopen dat je een kans kan bemachtigen op een andere manier.
Blizzard heeft kennelijk niet van nederland en belgie gehoord. Want we staan niet op de retailer lijst waar je kan pre orderen voor de game met beta key.

Schandalig, je moet het over laten vliegen van een land waar men geen lokale versie heeft. UK heeft maar een winkel waar je verkoopt en die winkel levert niet buiten de UK, dus daar kan je als nederlander niet bestellen tenzij je een engelsman kent die je wil helpen. Overigens hebben ze daar ook niet de Collecters Edition.

Ik ga het proberen in Zweden, tenminste dat is als ik het spel nog koop. Ik vind namelijk de support zo slecht dat ik er eens serieus over ga denken om het spel niet aan te schaffen. Hoe blizzard zijn potentiele europese klanten behandeld is absurd en niet okay. Ze hebben het spel al af, dus de smoes dat ze aan de game aan het werken zijn kunnen ze niet gebruiken.
Ze kunnen wel een hele avond uittrekken om de games te signeren in een amerikaanse winkel maar europese klanten duidelijkheid geven staat niet op hun lijst. We worden aan ons lot overgelaten. Ik heb ze maar een mail gestuurd. Misschien dat ze reageren, maar zal vast niet aangezien blizzard laatste tijd een policy heeft van, wat ze niet willen horen, horen ze niet.
pi_23559428
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:36 schreef StarBright het volgende:
Schandalig, je moet het over laten vliegen van een land waar men geen lokale versie heeft. UK heeft maar een winkel waar je verkoopt en die winkel levert niet buiten de UK, dus daar kan je als nederlander niet bestellen tenzij je een engelsman kent die je wil helpen. Overigens hebben ze daar ook niet de Collecters Edition.
Ahh de CE was ik toch al vanaf gestapt:
In-game pet kan helemaal niks. Loopt achter je aan. ALs jij in combat bent gaat hij slapen.
De map, is ongeveer zo groot als een A4. Heb je ook dus weer niks aan.
Fan-art, hou ik niet zo van.
Ja dat was het eigenlijk wel.

Maar als ze in de UK maar 1 winkel hebben. En als die ook is niet uitleverd aan NL. Hebben we dus een probleem. Want die duitse en franse versie moet ik helemaal al niet hebben. GVD ik wil gewoon in die final beta meedoen. Gezeur daaro
pi_23559474
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:36 schreef StarBright het volgende:
tsja de pre order aktie van blizzard geld niet in de Benelux.
Dus als je in de european final beta test wil komen moet je maar hopen dat je een kans kan bemachtigen op een andere manier.
Blizzard heeft kennelijk niet van nederland en belgie gehoord. Want we staan niet op de retailer lijst waar je kan pre orderen voor de game met beta key.

Ik ga het proberen in Zweden, tenminste dat is als ik het spel nog koop. Ik vind namelijk de support zo slecht dat ik er eens serieus over ga denken om het spel niet aan te schaffen. Hoe blizzard zijn potentiele europese klanten behandeld is absurd en niet okay. Ze hebben het spel al af, dus de smoes dat ze aan de game aan het werken zijn kunnen ze niet gebruiken.
Ze kunnen wel een hele avond uittrekken om de games te signeren in een amerikaanse winkel maar europese klanten duidelijkheid geven staat niet op hun lijst. We worden aan ons lot overgelaten. Ik heb ze maar een mail gestuurd. Misschien dat ze reageren, maar zal vast niet aangezien blizzard laatste tijd een policy heeft van, wat ze niet willen horen, horen ze niet.
Dat het spel in de benelux niet meedoet met de pre-order actie daar kan Blizzard niks aan doen, zij maken het spel alleen. Vivendi daarentegen, die geeft het spel uit en daar hebben ze besloten dat de benelux niet intressant genoeg is.

En dat het nog zolang duurt voordat wij europeanen officieel kunnen spelen, ligt aan het feit dat er hier gewoon later is begonnen met het neerzetten van de infrastructuur van de servers. Ze hebben eerst een contract moeten afsluiten met een maatschappij, die voor hun deze infrastructuur voor hun levert, voordat ze beginnen met testen. En Blizzard kennende testen ze liever 1 maand te lang, dan dat de servercapaciteit echt helemaal niet voldoende is.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23561080
iemand een site waar je kan p[re-orderen in het buitenland... Italie krijgt veel retailers.... Maar iemand een site
pi_23561117
Finland/Zweden/Denemarken kun je wel vergeten is overal uitverkocht daar, zelfde geldt voor Duitsland
pi_23565440
Weet iedereen al welke character hij gaat nemen bij de release vcan de game?

Ik zit nog te twijffelen of ik weer Dwarf warrior kies, of een dwarf hunter, want een pet hebben is ook vet

[ Bericht 56% gewijzigd door -Muse- op 25-11-2004 14:40:03 ]
pi_23566250
ik neem orc/troll rouge ff kijken welke kan
pi_23566371
ik vindt het landschap rond Ironforge en Stormwind mooier, dus ik blijf zeker op dat eiland...
  donderdag 25 november 2004 @ 15:41:35 #223
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_23567438
Heb hem maar op www.dynabyte.nl besteld. Overal is die in de pre-order uitverkocht mocht je hem in het buitenland willen halen.
Zefl ga ik waarschijnlijk undead priest spelen.
pi_23568237
Ik ga voor de NE druid denk ik... anders een Hunter of priest
pi_23568730
stormwind is my hometown
pi_23570817
Ik ga de amerikaanse wow spelen. Ik geloof helemaal niet meer in europese wow. De echte die hard gamers van europe zijn al lang naar amerikaanse servers.
Denk niet dat er hier nog een markt is in januarie.
pi_23571585
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:06 schreef StarBright het volgende:
Ik ga de amerikaanse wow spelen. Ik geloof helemaal niet meer in europese wow. De echte die hard gamers van europe zijn al lang naar amerikaanse servers.
Denk niet dat er hier nog een markt is in januarie.
vandaar dat WoW al in europa op zoveel plekken uitverkocht is
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23571717
Ik denk dat dat de preorder kits zijn met de beta keys. Maar die zijn zo snel uitverkocht omdat die er volgensmij niet zo veel zijn.
pi_23572194
damn.. ik heb het 2 weken nonstop gespeeld ofzo.. (was lvl 13 ogre warrior en lvl 5 undead warlock) en toen hield de beta ermee op

wat een heeeerlijk spel.. echt verslaving ten top :p
jammer dat het 12.50 per maand gaat kosten :S
pi_23572793
http://www.petitiononline.com/wow32/petition.html
Allemaal tekenen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Credence op 25-11-2004 20:08:59 ]
pi_23572828
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:37 schreef Credence het volgende:
http://www.petitiononline.com/wow32/petition.html!
Allemaal tekenen!
quote:
po Search Petitions and More

Full Text Search of Our Active Petitions
w w w . P e t i t i o n O n l i n e . c o m
Keywords

Search with Google at PetitionOnline.com
Google

Web www.PetitionOnline.com

Find Books at Amazon.com by subject, author, title, or ISBN number.

Keywords
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 25 november 2004 @ 19:40:20 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23572863
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:37 schreef Credence het volgende:
http://www.petitiononline.com/wow32/petition.html!
Allemaal tekenen!
Wel een slecht geschreven petitie met slecht nederlands en engels erin. Denk je dat ze dat bij Vivendi Universal serieus nemen?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 25 november 2004 @ 19:40:50 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23572879
Je moet dat laatste uitroepteken weghalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_23573017
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:40 schreef Maanvis het volgende:
Je moet dat laatste uitroepteken weghalen.
weet ik, maar zo moeilijk is het toch niet om het goede linkje te plaatsen...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23573681
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wel een slecht geschreven petitie met slecht nederlands en engels erin. Denk je dat ze dat bij Vivendi Universal serieus nemen?
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:46 schreef Tain het volgende:

[..]

weet ik, maar zo moeilijk is het toch niet om het goede linkje te plaatsen...
Ik heb 'm niet geschreven, kreeg 'm zomaar van iemand via msn
pi_23575945
Haha, ik krijg zeker een CE.
Ben bij DB Enschede geweest, ze krijgen maar 14 exemplaren(10 CE, 4 normale versies), zijn allemaal gereserveerd en al weg, als je niet op tijd met reserven was, heb je pech.
Mijn naam staat op de lijst die er zeker 1 krijgt
  donderdag 25 november 2004 @ 22:22:04 #237
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23577226
de CE die ik krijg heeft de goodies maar geen beta key
pi_23578832
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:22 schreef Enyalius het volgende:
de CE die ik krijg heeft de goodies maar geen beta key
Mmm.. ik zou liever geen goodies maar wel een beta key hebben
pi_23582024
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:20 schreef Credence het volgende:

[..]

Mmm.. ik zou liever geen goodies maar wel een beta key hebben
ik wil beide
=]
pi_23582620
hehe gister besteld vanuit finland 4 dozen retails met Betakeys. Zou spoedig meoten arriveren. Wel lastig alles in het finns
pi_23582644
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 08:40 schreef OurMystery het volgende:
hehe gister besteld vanuit finland 4 dozen retails met Betakeys. Zou spoedig meoten arriveren. Wel lastig alles in het finns
Dat lijkt me ook wel ja... Fins lijkt helemaal niet op de germaanse talen.
Ik wacht gewoon nog wel tot januari...
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:34:49 #242
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23583219
vind die beta helemaal niet belangrijk. heb de amerikaanse gespeeld en toen besloten om te spelen. als ik nu weer beta speel, das gewoon overbodig en verziekt het spel. je maakt een character en die wordt toch gewist eind van de beta.

nee dan neem ik het spel met de goodies wel.
pi_23583264
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:34 schreef Enyalius het volgende:
vind die beta helemaal niet belangrijk. heb de amerikaanse gespeeld en toen besloten om te spelen. als ik nu weer beta speel, das gewoon overbodig en verziekt het spel. je maakt een character en die wordt toch gewist eind van de beta.

nee dan neem ik het spel met de goodies wel.
die europese beta intresseert me ook steeds minder als ze zo moeilijk gaan doen met die beta key pakketten. Uiteraard wil ik ook de goodies hebben
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:46:14 #244
51794 Rahl
pi_23583383
ik ga maar hopen dat iemand een gratis server opzet, anders word het geen WoW voor mij
Guild Wars ga ik wel kopen. Geen monthly fee
last.fm
pi_23583462
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:46 schreef Rahl het volgende:
ik ga maar hopen dat iemand een gratis server opzet, anders word het geen WoW voor mij
Guild Wars ga ik wel kopen. Geen monthly fee
is het bedrag te hoog of heb je geen CC?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:53:29 #246
51794 Rahl
pi_23583477
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:52 schreef Tain het volgende:

[..]

is het bedrag te hoog of heb je geen CC?
beide
last.fm
pi_23583636
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:53 schreef Rahl het volgende:

[..]

beide

jammer had best samen met je willen spelen in WoW, maar je kan straks als het werkt ook met paypal betalen, dus misschien als je ooit nog eens beter bij kas zit
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:44:12 #248
51794 Rahl
pi_23584393
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:03 schreef Tain het volgende:

[..]

jammer had best samen met je willen spelen in WoW, maar je kan straks als het werkt ook met paypal betalen, dus misschien als je ooit nog eens beter bij kas zit
ik hoop het
last.fm
pi_23587166
Bij DB is de CE uitverkocht, ook bij dimplus.nl is die niet meer leverbaar:

Deze Collector's Edition is voorlopig uitverkocht. Het is mogelijk dat wij meer exemplaren kunnen leveren, kom daarom regelmatig kijken of de status veranderd is!

Gelukkig was ik op tijd met reserveren, zowel bij DB als bij D+
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:01:35 #250
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23588902
Hm fuck, nu heb ik hem twee keer besteld. 1x gewoon bij de DB en 1x CE bij bol.com. Nja, ik hoop dat ik pas moet betalen als je de game in handen hebt.
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:04:47 #251
5260 Stewie
pi_23588980
Bij DB doorgaans wel, als je hem naar de winkel hebt laten sturen... Bol.com is denk ik een ander verhaal
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:59:37 #252
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23590139
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:04 schreef Stewie het volgende:
Bij DB doorgaans wel, als je hem naar de winkel hebt laten sturen... Bol.com is denk ik een ander verhaal
Hmz, ik neem toch aan dat als bol.com nu een rekening in de vorm van een acceptgiro stuurt, dan ze dan wel verplicht zijn om de CE te leveren DB zien we in januari dan wel weer
pi_23591230
I love roleplaying, and I'm proud of it!
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:55:04 #255
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23591372
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:00 schreef ASroma het volgende:
gathering of the nerds topic
Welkom, broeder. We verwachtten je al.
pi_23591712
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:55 schreef Leshy het volgende:

[..]

Welkom, broeder. We verwachtten je al.
hehehehehehehe
  vrijdag 26 november 2004 @ 19:33:58 #257
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23593179
gathering of the WoW Cult
pi_23593291
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:59 schreef Adagio het volgende:

[..]

Hmz, ik neem toch aan dat als bol.com nu een rekening in de vorm van een acceptgiro stuurt, dan ze dan wel verplicht zijn om de CE te leveren DB zien we in januari dan wel weer
ik heb dus ook bij bol.com besteld via acceptgiro, niet leveren is niet betalen. De beta kan me nu gestolen worden eigenlijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23594009
Weet iemand of de EU spelers straks in een wereld komen waar de NA spelers nu al rond lopen? Of krijgen we hier eigen servers?

Misschien dat ik stop met FF-XI als WoW uit komt in Nederland.
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
  vrijdag 26 november 2004 @ 20:27:32 #260
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23594444
europe krijgt zijn eigen dozijn van servers
  vrijdag 26 november 2004 @ 23:31:59 #261
5260 Stewie
pi_23598960
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 19:39 schreef Tain het volgende:

[..]

ik heb dus ook bij bol.com besteld via acceptgiro, niet leveren is niet betalen. De beta kan me nu gestolen worden eigenlijk
kijk anders hier even... een paar tweakers komen blijkbaar in de beta door willekeurige keys in te vullen... het is natuurlijk nog maar de vraag of het werkt, maar als echte fan mag je deze optie natuurlijk niet overslaan
pi_23599139
yo als ik een usa import heb, kan ik dan op de euro beta / retail?
  zaterdag 27 november 2004 @ 00:38:08 #263
5260 Stewie
pi_23600340
Ga ik wel vanuit, schijnt dat je dan in je realmlist.wtf de letters US in EU moet veranderen... en een Nieuwe beta account maken natuurlijk. De client is volgens mij het probleem niet...
  zaterdag 27 november 2004 @ 11:03:08 #264
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23603760
je kunt NIET op de euro servers als je een amerikaanse client hebt gekocht.
je kunt NIET op de amerikaanse servers spelen met de amerikaanse client als je creditcard gegevens van europese afkomst zijn

om op amerikaanse servers te spelen MOET je een amerikaanse client hebben en amerikaans adres van je creditcard. hetzelfde geld ook voor europese servers.
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:08:51 #265
5260 Stewie
pi_23605572
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:08 schreef Stewie het volgende:
Maar, na de release in Europa (14 januari) wél...
dan kan je wel met een europese versie op amerikaanse servers komen, maar een amerikaanse versie werkt dan nog steeds niet met europese CC gegevens
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23606366
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:14 schreef Tain het volgende:

[..]

dan kan je wel met een europese versie op amerikaanse servers komen, maar een amerikaanse versie werkt dan nog steeds niet met europese CC gegevens
Je kan nu ook al met een euro CC op Amerikaanse servers spelen, moet alleen ff een adres in australie zien te regelen
pi_23606439
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 11:03 schreef Enyalius het volgende:
je kunt NIET op de euro servers als je een amerikaanse client hebt gekocht.
je kunt NIET op de amerikaanse servers spelen met de amerikaanse client als je creditcard gegevens van europese afkomst zijn

om op amerikaanse servers te spelen MOET je een amerikaanse client hebben en amerikaans adres van je creditcard. hetzelfde geld ook voor europese servers.
Wel eersteklas bagger eigenlijk want nu komen wij NL wow spelers weer bij die vervloekte fransen e.d. die nog geen 2 woorden engels spreken. voor in je party

pi_23606480
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:14 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

Wel eersteklas bagger eigenlijk want nu komen wij NL wow spelers weer bij die vervloekte fransen e.d. die nog geen 2 woorden engels spreken. voor in je party

Franse krijgen hun eigen server, duitsers ook
pi_23606579
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:16 schreef Absinth het volgende:

[..]

Franse krijgen hun eigen server, duitsers ook
en wij dan?
pi_23606677
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:23 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

en wij dan?
Wij spelen op de Engelse server(s)
pi_23606711
jippie
pi_23646158
http://p200.ezboard.com/f(...)age?topicID=23.topic

Staan een paar filmpjes in die zijn lachen.
pi_23652438
WoW pre-orderd bij bol.com. Heb ik dan wel geen beta key maar dan hoef ik ook niet weer verdrietig te zijn dat mn chars gewist worden als de beta is afgelopen
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:27:45 #275
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_23664782
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:05 schreef StarBright het volgende:
http://p200.ezboard.com/f(...)age?topicID=23.topic

Staan een paar filmpjes in die zijn lachen.
haha die zijn echt geweldig ik wil meer filmpjes
duurd nog ff voordat het spel binnen is
  woensdag 1 december 2004 @ 17:19:30 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_23697697
Fucking hell, het spel krijgt gewoon een fucking 9.5 van Gamespot .

Ik vind hem alleen nog steeds te duur .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 december 2004 @ 17:39:32 #277
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23698163
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:19 schreef speknek het volgende:
Fucking hell, het spel krijgt gewoon een fucking 9.5 van Gamespot .

Ik vind hem alleen nog steeds te duur .
Ik vind gamespot wel een van de meest betrouwbare sites qua rating, of anders gezegd, de rating van gamespot sluit het meest bij mijn mening aan. En een 9,5 is wel hoog. Maar goed ook, want ik heb al besteld.... (1x CE en 1x gewoon mocht het CE-feest niet doorgaan)
  woensdag 1 december 2004 @ 19:13:29 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23700099
Net in mijn mailbox :
quote:
European Closed Beta Test: you have been selected!

Congratulations!

You've been selected as one of the elite heroes who will be the first to explore the World of Warcraft in Europe. A world of myth, magic and legendary adventure is only a few clicks away. Follow the link below to create your free Beta account!
Whahaha!! Ik ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog meer mensen dit mailtje gehad?
Een gedicht over Maanvis
pi_23700168
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:13 schreef Maanvis het volgende:
Net in mijn mailbox :
[..]

Whahaha!! Ik ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog meer mensen dit mailtje gehad?
Huh? Versturen ze weer nieuwe mails?
ff mn mailbox in de gaten houden dan, krijg trouwens 2x de CE in Januari
  woensdag 1 december 2004 @ 19:18:05 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23700208
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:16 schreef Absinth het volgende:

[..]

Huh? Versturen ze weer nieuwe mails?
ff mn mailbox in de gaten houden dan, krijg trouwens 2x de CE in Januari
Ik heb heel lang geleden mezelf ooit aangemeld voor een andere WOW beta, denk dat ze daarvandaan mijn mailadres hebben gehaald?
Een gedicht over Maanvis
pi_23700324
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb heel lang geleden mezelf ooit aangemeld voor een andere WOW beta, denk dat ze daarvandaan mijn mailadres hebben gehaald?
Ze hebben idd meer keys gestuurd:

http://en.wow-europe.com/(...)=20166&p=1#post20166

Heb er natuurlijk weer geen gekregen
pi_23701102
Congratulations!

You've been selected as one of the elite heroes who will be the first to explore the World of Warcraft in Europe. A world of myth, magic and legendary adventure is only a few clicks away. Follow the link below to create your free Beta account!

Click here to create your European Closed Beta account
You will need your authentication code:
At the end of the account creation process, you'll be offered to download the game: just go to www.wow-europe.com and enter the login and password you used when creating your account. Once logged into the site, choose the "Download World of Warcraft" link to start your download. If you have any problems please contact our customer support.

Wise adventurers never go unprepared. While you're downloading the game, why don't you go to www.wow-europe.com? There you'll find everything you might want to know on your way to becoming a hero.

Thanks for participating in the European Beta test. May our paths cross in the World of Warcraft!

World of Warcraft - European team
Blizzard Entertainment

The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  woensdag 1 december 2004 @ 20:05:17 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23701230
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:00 schreef ChronoVisor het volgende:
Congratulations!
Gefeliciteerd! Nog om en nabij de 16 uur en mijn download is complete :')

Mmm ook in dat topic daaro zijn wel erg veel nederlanders. Zouden ze de keys alleen naar nederlanders hebben uitgedeeld, om het ontbreken van de pre-order betakey te compenseren?
Een gedicht over Maanvis
pi_23701263
Wanneer begint die European Closed Beta? Of is ie al begonnen?
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  woensdag 1 december 2004 @ 20:10:28 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23701377
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:06 schreef ChronoVisor het volgende:
Volgens mij is ie al begonnen, die indruk heb ik tenminste wel
Een gedicht over Maanvis
pi_23701473
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Volgens mij is ie al begonnen, die indruk heb ik tenminste wel
Mooi!
  donderdag 2 december 2004 @ 00:40:17 #287
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_23705024
Ik ben de boel nu aan het downen wat een nep downloader!!!!
40 kb down
50 kb up

Het gaat nog dik 15 uur duren
  donderdag 2 december 2004 @ 01:14:37 #288
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23705580
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:06 schreef ChronoVisor het volgende:

Closed beta is idd al een tijdje bezig, weekje of vier al denk ik...
pi_23706486
Yey ik heb ook CB key

btw schijnt dat je met CB key ook meekan doen met de Final-Test
=]
pi_23706495
btw je hoeft niet alles opnieuw te downloaden

je kan met de oude US-OB ook mee gamen
je moet alleen realmlist veranderen naar europe
=]
pi_23709163
Bah.. niks zoals gewoonlijk
Zijn zeker ook geen mensen hier die hun key willen delen (op momenten dat ze niet spelen uiteraard) ?
  donderdag 2 december 2004 @ 12:05:33 #292
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_23710790
waar kan je m pre orderen?
Conformists will be cast away by the tide of history
  donderdag 2 december 2004 @ 12:50:30 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23711839
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:05 schreef Liquidist het volgende:
waar kan je m pre orderen?

Bol.com bijvoorbeeld
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 2 december 2004 @ 13:31:14 #294
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23712664
quote:
Op donderdag 2 december 2004 00:40 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben de boel nu aan het downen wat een nep downloader!!!!
40 kb down
50 kb up

Het gaat nog dik 15 uur duren

Tis gewoon BitTorrent die download volgens mij.

Ik vind het juist slim, zo raken download servers overbelast en kan je helemaal niet downloaden. Daarnaast hebben ze gelijk meer servers over voor het spel.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 2 december 2004 @ 13:53:52 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23713178
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Tis gewoon BitTorrent die download volgens mij.

Ik vind het juist slim, zo raken download servers overbelast en kan je helemaal niet downloaden. Daarnaast hebben ze gelijk meer servers over voor het spel.

Inderdaad. Dat wordt al helemaal handig wanneer er patches uitkomen, die iedereen wil downloaden.
Gewone manier downloaden = Hoe meer users het downloaden, hoe langzamer het gaat.
WOW downloader manier downloaden = Hoe meer users het downloaden, hoe sneller het gaat.

Op deze manier spaar je bandbreedte uit EN heb je je download sneller binnen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 2 december 2004 @ 21:48:15 #296
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23724445
Zoo, vandaag ben ik maar meteen gaan spelen als een Undead Warlock. Alleen jammergenoeg ligt de server er nu uit, blijft hangen op 'retrieving character list'. Ach ja
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:20:17 #297
62567 Red_Avenger
Prik...zei de cactus
pi_23732513
En wie krijgt er uiteraard geen mail met registratie voor closed beta...precies...moi...immer de pechvogel
Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Het goede nieuws is: er is een ziekte naar u vernoemd.
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:15:05 #298
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_23734844
Tot hoe lang duurt deze closed beta?
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:23:33 #299
62567 Red_Avenger
Prik...zei de cactus
pi_23736416
dat weet niemand, er gaan geruchten, zoals altijd, dat het eind december start, maarja blizzard zegt niks.
Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Het goede nieuws is: er is een ziekte naar u vernoemd.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:47:16 #300
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23739672
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:20 schreef Red_Avenger het volgende:
En wie krijgt er uiteraard geen mail met registratie voor closed beta...precies...moi...immer de pechvogel

Same here, stelletje hufters daar bij Bliz
pi_23757130
en vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')