abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:23:05 #201
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_69456170
quote:
Op maandag 18 mei 2009 04:00 schreef snappik het volgende:
Ik was een half jaar geleden 4 dagen in frankfurt om wat te clubben en wat cultuur te snuiven, en had een hotel pal naast het centraal station, kwam zo ongeveer iedere keer midden in de nacht terug en heb helemaal niets crimineels gezien of gemerkt. Ook overdag niet overigens . Enige wat ik wel weet is dat je in het station prima broodjes hebt als ontbijt. en op ongeveer 20 minuten lopen van het station een geweldig steakhouse zit, in een woonwijk.. Heette iets van Surf n Turf ofzoiets, wel redelijk prijzig maar een van de beste steaks die ik ooit gegeten heb. Als je er op zaterdagavond bent, kan je vet op stap in de cocoonclub, op zondag als je van r&b houdt in de Yours. De naam van de discotheek op vrijdag ben ik effe kwijt..
Thanks Snappik, wij hebben het er erg tof gehad, idd ook lekker gegeten in de winkelstraat t.o. station bij een chinees met overheerlijke sushi.. Verder natuurlijk lekker Duits bier en genoten van de binnenstad! Is echt een aanrader. Ben ook nog 2 dagen naar Munchen geweest, was ook helemaal goud! Tip: Ga naar het Allianz stadion daar! echt een superrondleiding gehad!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_70731453
Ik ga in september een paar dagen naar Dresden (en daarna door naar Praag). Heb 3 overnachtingen geregeld bij hostel Lollis en een (nacht)treinticket is ook gereserveerd.
Nu dus bezig met inlezen en bedenken wat ik wil doen daar. Heeft iemand tips? Bezienswaardigheden, restaurantjes, wat niet en wat vooral wel te doen? Ik heb 3,5 dag te besteden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:05:24 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70732256
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:38 schreef Hoothoot het volgende:
Ik ga in september een paar dagen naar Dresden (en daarna door naar Praag). Heb 3 overnachtingen geregeld bij hostel Lollis en een (nacht)treinticket is ook gereserveerd.
Nu dus bezig met inlezen en bedenken wat ik wil doen daar. Heeft iemand tips? Bezienswaardigheden, restaurantjes, wat niet en wat vooral wel te doen? Ik heb 3,5 dag te besteden.
Waar houd je van? Er zijn verschillende musea waar je, als dat je ding is, makkelijk een dag rond kunt brengen. Wij waren er maar anderhalve dag, maar ik zou alleen al voor de Oude Meesters in de Zwinger twee halve dagen uittrekken. Daarnaast kun je ook de rest van de opnieuw opgebouwde oude stad bekijken. Naast de gerestaureerde Frauenkirche is inmiddels ook het Neumarkt kwartier voor een groot deel gerestaureerd, daar zitten een paar leuke restaurantjes.

's Avonds zou je eventueel, als je zoiets leuk vindt, een voorstelling in de Semperoper kunnen bijwonen. Voor een ander soort nachtleven zit je al op de goede plek, in de Neustadt (waar jouw hostel zit) zitten een aantal leuke kroegen. Het is eigenlijk een soort studentenwijk met bijpassende sfeer en onder andere een 'kunstwinkelcentrum' wat wel leuk is om even doorheen te lopen.

Ik vond Dresden in ieder geval een erg leuke stad en anderhalve dag eigenlijk te kort, ik weet niet hoe ver je komt in 3,5 dag. Als je nog specifieke voorkeuren hebt roep maar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70732732
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef De_Hertog het volgende:

Waar houd je van?
...
's Avonds zou je eventueel, als je zoiets leuk vindt, een voorstelling in de Semperoper kunnen bijwonen.
...
Als je nog specifieke voorkeuren hebt roep maar
Ik hou vooral van cultuur, maar een hele dag stoffige schilderijen van oude meesters kijken trek ik dan weer niet. Een paar uurtjes is dan genoeg zeg maar, beetje afwisseling tussen modern en klassiek is dan wel fijn.
Die Semperoper klinkt goed, moet ik zo'n kaartje ver vooraf reserveren, of kan dat ook lastminute als ik daar ben?
En ik las ergens iets over kastelen (Moritzburg en Pillnitz als ik het me goed herinner?), in hoeverre zijn die bereikbaar met OV (of fietsend?), is het überhaupt de moeite waard?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:42:00 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70733320
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:21 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik hou vooral van cultuur, maar een hele dag stoffige schilderijen van oude meesters kijken trek ik dan weer niet. Een paar uurtjes is dan genoeg zeg maar, beetje afwisseling tussen modern en klassiek is dan wel fijn.
In dat geval zou ik toch een of twee uurtjes in de Alte Meister galerij doorbrengen en de hoogtepunten gaan bekijken, en daarna iets anders gaan doen Er is ook een Neue Meister galerij, wellicht is dat minder stoffig. Daar ben ik zelf niet geweest, zoals gezegd hadden we niet al te veel tijd. Een mooi overzicht van Musea in Dresden is te vinden op http://www.skd-dresden.de/de/museen.html.
quote:
Die Semperoper klinkt goed, moet ik zo'n kaartje ver vooraf reserveren, of kan dat ook lastminute als ik daar ben?
Ook dat is iets wat ik zelf nog niet gedaan heb maar nog een keer wil doen. Ze hadden er een kassa voor 'lastminute' kaartjes, maar of die dan duurder of goedkoper zijn en hoeveel vrije plaatsen er dan nog zijn weet ik niet. Het hangt er ook van af hoe veel je wilt uitgeven, wat je wilt zien, en waar je wilt zitten. Als ik er volgende keer heen ga ga ik van te voren iets reserveren, maar dan wil ik ook een voorstelling die me echt aanspreekt en een goede (dure ) zitplaats. Maar wat jij wilt kan heel anders zijn, ik zou gewoon even rondkijken op internet. Ik weet niet wanneer je precies gaat, maar de agenda zul je al wel kunnen vinden.
quote:
En ik las ergens iets over kastelen (Moritzburg en Pillnitz als ik het me goed herinner?), in hoeverre zijn die bereikbaar met OV (of fietsend?), is het überhaupt de moeite waard?
Ik ben er beide niet geweest, maar ze schijnen inderdaad mooi te zijn. Beide zijn in ieder geval goed te doen met het OV. Pillnitz is een stadsdeel van Dresden en is gewoon met stadsbussen, en volgens mij zelfs met een tram, bereikbaar. Met mooi weer moet het op de fiets ook goed te doen zijn, zeker omdat je al aan de goede kant van de oever zit. Moritzburg is wat verder weg, maar volgens mij ging daar een S-Bahn of een regionale bus heen. Dat was meen ik een kilometer of 15, in theorie ook nog wel te fietsen dus.

Zoals je misschien wel tussen de regels door leest was ik er vorige keer veel te kort en wil ik zeker nog een keer terug. Dresden is een erg mooie stad, zeker als je van cultuur houd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:55:42 #206
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_70737701
Ik vond het stadsmuseum van Dresden heel leuk, erg interessant hoe die stad zich ontwikkeld heeft, platgebombardeerd is, en vervolgens weer is opgebouwd. Er was ook een heel leuke tentoonstelling overde Duitse eenwording en herinneringen van Dresdenaren daaraan, maar volgens mij was die tijdelijk.
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:04:50 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70738065
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Ik vond het stadsmuseum van Dresden heel leuk, erg interessant hoe die stad zich ontwikkeld heeft, platgebombardeerd is, en vervolgens weer is opgebouwd. Er was ook een heel leuke tentoonstelling overde Duitse eenwording en herinneringen van Dresdenaren daaraan, maar volgens mij was die tijdelijk.
Welk museum was dat? Ik heb wel twee boeken over de stad gezien, maar niet dat museum.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70846085
Heeft iemand ervaring met de treinticket-automaten van Die Bahn? Ik vertrek op een zondag ochtend met de eerste trein vanuit venlo en kom met de laatste trein in Tsjechie aan, met zp'n mooi Schones Wochenendeticket, die ik nog even moet kopen. Accepteert zo'n automaat gewoon pinpassen? En briefjes van ¤50,- ?
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:52 #209
11102 knep
Mountainfreak
pi_70846296
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:13 schreef Gorgelmuil het volgende:
Accepteert zo'n automaat gewoon pinpassen? En briefjes van ¤50,- ?
Ja en ja. Kijk ook eens hier: http://www.bahn.de/p/view(...)mat/gt_automat.shtml
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:52:47 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70870835
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Ik vond het stadsmuseum van Dresden heel leuk, erg interessant hoe die stad zich ontwikkeld heeft, platgebombardeerd is, en vervolgens weer is opgebouwd. Er was ook een heel leuke tentoonstelling overde Duitse eenwording en herinneringen van Dresdenaren daaraan, maar volgens mij was die tijdelijk.
Geloof dat Dresden zich daar niet onderscheid van willekeurig elke andere grote stad in Duitsland, alleen Dresden doet er erg boehoehoe over.
Enige verschil met andere duitse steden is dat Dresden pas laat in de oorlog plat gegooid is, en dat het toen erg snel ging omdat met het platgooien van steden toen effectiever kon. Er stond na de oorlog in de Duitse steden nauwelijks nog een steen op de ander.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:22:08 #211
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_70871099
Er zaten ook wel wat strategische en politieke kanten aan die anders zijn dan bij andere steden, ook na de oorlog. Daarnaast: het is natuurlijk niet zo belangrijk of andere steden ook platgebombardeerd zijn: het is Dresden gelukt er een erg interessant museum over te maken. Leuker dan ik in andere steden gezien heb, dus een aanrader
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:44:37 #212
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70880752
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof dat Dresden zich daar niet onderscheid van willekeurig elke andere grote stad in Duitsland, alleen Dresden doet er erg boehoehoe over.
Enige verschil met andere duitse steden is dat Dresden pas laat in de oorlog plat gegooid is, en dat het toen erg snel ging omdat met het platgooien van steden toen effectiever kon. Er stond na de oorlog in de Duitse steden nauwelijks nog een steen op de ander.
Toch is het bij Dresden anders dan andere steden. Het bombardement was daar vooral gericht op het historisch zeer belangrijke en voor de oorlog nauwelijks belangrijke stadscentrum, en er is inderdaad in één nacht enorm veel platgegooid. Ook de geallieerden hadden later twijfels over dit bombardement, en dat was al voor een Duitse stad recht van spreken had over 'kijk eens wat ze ons aangedaan hebben'.

Het is natuurlijk helemaal waar dat er, aan beide kanten, veel verwoest is in de Tweede Wereldoorlog maar het is echt niet alleen gezeur van Dresden dat dit tot een speciaal geval maakt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:55:13 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70881022
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Toch is het bij Dresden anders dan andere steden. Het bombardement was daar vooral gericht op het historisch zeer belangrijke en voor de oorlog nauwelijks belangrijke stadscentrum, en er is inderdaad in één nacht enorm veel platgegooid. Ook de geallieerden hadden later twijfels over dit bombardement, en dat was al voor een Duitse stad recht van spreken had over 'kijk eens wat ze ons aangedaan hebben'.

Het is natuurlijk helemaal waar dat er, aan beide kanten, veel verwoest is in de Tweede Wereldoorlog maar het is echt niet alleen gezeur van Dresden dat dit tot een speciaal geval maakt.
Keulen? Düsseldorf? Aken? Noem maar op, alle binnensteden zijn tot puin gegooid, Dresden kwam pas laat in de oorlog aan de beurt, dat klopt, en was niet zo belangrijk, klopt, daarom was het ook als laatste aan de beurt en tegen die tijd had met het platbombarderen technisch en resource matig erg goed in de vingers.
Ik onderschat de schade in Dresden zeker niet, maar bedenk dat dit waar is voor alle Duitse steden. Het is het trieste van de geschiedenis van de 20ste eeuw, dat veel, heel veel grote steden in Europa die er uit zagen als Brugge en Amsterdam dat nog doen volledig tot puin zijn geschoten, niet alleen in Duitsland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:04:40 #214
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70881290
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Keulen? Düsseldorf? Aken? Noem maar op, alle binnensteden zijn tot puin gegooid
Ik zeg toch nergens dat dit niet zo is? Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de theorie dat het feit dat we het nog over Dresden hebben, en over die andere steden niet meer, echt niet komt doordat 'Dresden boehoehoe doet'. Van wikipedia:
quote:
A number of factors have made the bombing a unique point of contention and debate. These include the beauty of the city, and its importance as a cultural icon; the deliberate creation of a firestorm; the number of victims killed; the extent to which it was a necessary military target; and the fact that it was attacked toward the end of the war, raising the question of whether the bombing was needed to hasten the end.
quote:
Het is het trieste van de geschiedenis van de 20ste eeuw, dat veel, heel veel grote steden in Europa die er uit zagen als Brugge en Amsterdam dat nog doen volledig tot puin zijn geschoten, niet alleen in Duitsland.
Zeker, helemaal mee eens. Ik vind dat Dresden, en steden als Warschau en Gdansk, het best mooi doen met hun reconstructies. Ik bedoel, het is wel 'nep' maar het 'echte' krijg je toch nooit meer terug..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:11:37 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70881444
Overigens zit ik binnenkort ook weer in Duitsland, een paar dagen in de buurt van Heidelberg en een paar dagen in het Westerwald, onder Montabaur. Op het lijstje staan oa Heidelberg, het Duitse Orde-museum in Bad Mergentheim en Diez/Limburg. Tips voor andere leuke plaatsen in de omgeving, andere culturele uitstapjes, mooie natuurgebieden en leuke restaurantjes zijn welkom.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:16:26 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70881571
Als ik fotos of opnamen zie van voor de oorlog, dan zou ik zo graag zelf de steden gezien zo rond 1900. We kunnen ons denk ik nauwelijks voorstellen dat Antwerpen, Hamburg, Rotterdam, Keulen, Dresden, Warschau, Petersburg, München, Nijmegen, noem ze maar op, zo mooi waren als de historische binnensteden van Deventer, Brugge, Amsterdam, Utrecht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:22:07 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70881685
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik fotos of opnamen zie van voor de oorlog, dan zou ik zo graag zelf de steden gezien zo rond 1900.
Geheel mee eens. Ken je het Photochrom archief? Heleboel afbeeldingen van, onder andere, Duitsland uit die tijd. Prachtig en triest tegelijk.

Overigens had ik ook graag nog een keer rondgewandeld in het Königsberger Schloss en over de Kneiphof aldaar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 12 juli 2009 @ 09:08:48 #218
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_70894389
Nou, en dat is dus ook heel leuk te zien in het museum van Dresden Ik heb besloten er weer heen te gaan deze zomer (dresden dan, niet het museum) omdat ik het zo'n relaxte stad vond. Ik wil een weekje relaxed voordat ik afreis naar Sziget, en ik probeerde allerlei originele bestemmingen te bedenken, maar uiteindelijk ga ik gewoon weer naar Berlijn en Dresden (en misschien nog een keer naar Neurenberg).
I'm just a girl in the world.
pi_72698351
Hallo, ik vertrek heeel binnenkort naar de grensstreek van Rheinland-Pfalz en Baden-Württemberg. Ik vroeg me af wat er zoal de moeite. Ik heb al gezien dat je in Heidelberg een kasteel hebt en boottochtjes op de Neckar (aangedreven door zonne-energie!), en in Mannheim een "Luisenpark".. maar wat is er nog de moeite? Zijn Darmstadt, Worms en Mainz de moeite waard?

Verder ben ik ook geïnteresseerd in het zuidwestelijker gelegen Pfälzer Wald, maar ik weet niet goed waar te beginnen (Landau, Neustadt,..) Kent iemand die regio een beetje

Bedankt!
pi_72699051
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:11 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo, ik vertrek heeel binnenkort naar de grensstreek van Rheinland-Pfalz en Baden-Württemberg. Ik vroeg me af wat er zoal de moeite.
Trier is een hele mooie en oude stad. Aanrader voor een dagje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72699546
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Trier is een hele mooie en oude stad. Aanrader voor een dagje.
Heb ik al gedaan, al twee keer zelfs. Inderdaad erg mooi, maar een beetje ver. Ik moet er ook bij zeggen dat niet iedereen in mijn gezelschap erg goed te been is.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:48:11 #222
279894 winka
There is no place like home..
pi_81598393
Goed topic
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:09:56 #223
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81599883
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:11 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo, ik vertrek heeel binnenkort naar de grensstreek van Rheinland-Pfalz en Baden-Württemberg. Ik vroeg me af wat er zoal de moeite. Ik heb al gezien dat je in Heidelberg een kasteel hebt en boottochtjes op de Neckar (aangedreven door zonne-energie!), en in Mannheim een "Luisenpark".. maar wat is er nog de moeite? Zijn Darmstadt, Worms en Mainz de moeite waard?
Worms is aardig, vooral de kerk is mooi (en staat op de Unesco-lijst). Een eindje verderop ligt Speyer, ook een indrukwekkende kerk die op de werelderfgoederenlijst staat. Vamuit Worms zit je redelijk snel in het Odenwald, mooi gebied met een aantal leuke dorpjes. Kan leuk zijn om via daar naar het Neckardal te rijden en dan langs de Neckar naar Heidelberg.
quote:
Verder ben ik ook geïnteresseerd in het zuidwestelijker gelegen Pfälzer Wald, maar ik weet niet goed waar te beginnen (Landau, Neustadt,..) Kent iemand die regio een beetje
Is ook leuk, vooral wijngebied, veel wijnvelden en wijndorpjes. Maar net zoals hierboven met het odenwald, als je met mensen gaat die slecht ter been zijn zal het vooral leuk zijn om doorheen te rijden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:41:16 #224
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81697240
quote:
Op maandag 18 mei 2009 04:00 schreef snappik het volgende:
Ik was een half jaar geleden 4 dagen in frankfurt om wat te clubben en wat cultuur te snuiven, en had een hotel pal naast het centraal station, kwam zo ongeveer iedere keer midden in de nacht terug en heb helemaal niets crimineels gezien of gemerkt. Ook overdag niet overigens . Enige wat ik wel weet is dat je in het station prima broodjes hebt als ontbijt. en op ongeveer 20 minuten lopen van het station een geweldig steakhouse zit, in een woonwijk.. Heette iets van Surf n Turf ofzoiets, wel redelijk prijzig maar een van de beste steaks die ik ooit gegeten heb. Als je er op zaterdagavond bent, kan je vet op stap in de cocoonclub, op zondag als je van r&b houdt in de Yours. De naam van de discotheek op vrijdag ben ik effe kwijt..
Komend maand willen we een weekend naar Frankfurt (vnl. om te stappen e.d). Nu ken ik Duitsland redellijk (Hamburg, D'dorf, Keulen, Berlijn) maar ben benieuwd of Frankfurt de moeite waard is. Hebben ze een mooie Altstadt of 'stapgebied' (zoals in Keulen bv.)?!? Tips/adviezen zijn welkom!!

Schönen Gruß!
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:45:12 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81697477
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:41 schreef travelman het volgende:

[..]

Komend maand willen we een weekend naar Frankfurt (vnl. om te stappen e.d). Nu ken ik Duitsland redellijk (Hamburg, D'dorf, Keulen, Berlijn) maar ben benieuwd of Frankfurt de moeite waard is. Hebben ze een mooie Altstadt of 'stapgebied' (zoals in Keulen bv.)?!? Tips/adviezen zijn welkom!!

Schönen Gruß!
Frankfurt heeft geen leuke altstadt,
Frankfurt is kloten van de bok
Er is Alt Sachsenhausen en dat is zo gezellig als het klinkt
Heb er maandenlang gezeten maar het is niet leuk als je Duesseldorf of Keulen kent. Neem de trein naar Mainz of Wiesbaden, of naar Mannheim
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81700566
Was van de week een dag in Munster. Zelden een stad gezien die zo beinvloed wordt door studenten. OVERAL te vinden. Volgens mij blijft er weinig van de stad over als je dat studenten-element weg zou halen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:54:35 #227
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81706708
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Frankfurt heeft geen leuke altstadt,
Frankfurt is kloten van de bok
Er is Alt Sachsenhausen en dat is zo gezellig als het klinkt
Heb er maandenlang gezeten maar het is niet leuk als je Duesseldorf of Keulen kent. Neem de trein naar Mainz of Wiesbaden, of naar Mannheim
ah, geen Frankfurt fan zo te lezen Weet ook niet wat ik van F. moet denken. Münster is ook een optie, maar we willen vnl. 2 dagen goed uit eten/stappen, cultuur is mooi meegenomen, maar hoeft niet. Kan dat is de door jou genoemde steden een beetje?!

Ah zie net, dat Frankfurt wel een Fanmeile (www.fanmeile.de/Frankfurt) heeft, aangezien Nederland dat weekend speelt!! Dat is weer pro-Frankfurt dan

[ Bericht 12% gewijzigd door travelman op 21-05-2010 09:04:09 ]
pi_95969895
Iemand tips for Dresden en Leipzig?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 april 2011 @ 21:16:45 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95969946
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand tips for Dresden en Leipzig?
1. Geen ossi grappen maken
2. Niet heengaan als je een kleurtje hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95970017
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Geen ossi grappen maken
2. Niet heengaan als je een kleurtje hebt
Dat wist ik al

Een Ossie vrouw pakken is ook niet zo'n goed plan, alleen zien die er 9 van de 10 keer toch niet uit, dus das dan weer een voordeel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_95990224
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Geen ossi grappen maken
2. Niet heengaan als je een kleurtje hebt
Als je even in de zon hebt gelopen, is het dan geen probleem?
pi_96063642
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand tips for Dresden en Leipzig?
Dresden: Glaeserne Manufaktur (fabriek van de VW Phaeton), Zwinger en bier drinken op straat tussen de studenten aan de andere kant van de rivier.

Liepzig: Het station en de uitkijktoren (meer is er niet echt voor de gemiddelde toerist)
pi_96083135
Dank je, ben sws al niet een echte 'tourist' ga liever wat rondlopen, beetje de mensen en zo aanblieken en wat drinken en zo. Vermaak me altijd wel

Wel jammer op zich om Praag nu te verlaten want het was weer een topnacht in een tent die vol hing met nazi en sovjet attributen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_96084697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dank je, ben sws al niet een echte 'tourist' ga liever wat rondlopen, beetje de mensen en zo aanblieken en wat drinken en zo. Vermaak me altijd wel

Wel jammer op zich om Praag nu te verlaten want het was weer een topnacht in een tent die vol hing met nazi en sovjet attributen
Welke tent ben je geweest?
pi_96178437
Ik wil op doorreis naar Polen een dag (d.w.z. twee nachten) een stad in Duitsland aandoen, en nu twijfel ik tussen Dresden en Berlijn. Any thoughts hier? Ook in ogenschouw houdende dat het maar 1 dag is..
pi_96179005
Berlijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:48:33 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96179321
Berlijn, absoluut, parsecs afstand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96184124
Dresden zou sowieso niet echt op de weg naar Polen liggen. Dus inderdaad Berlijn en evt Potsdam.. Het kastelenpark Sanssouci in Potsdam is overweldigend.
pi_96185156
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:48 schreef Terpentin07 het volgende:
Dresden zou sowieso niet echt op de weg naar Polen liggen. Dus inderdaad Berlijn en evt Potsdam.. Het kastelenpark Sanssouci in Potsdam is overweldigend.
Dresden ligt wel op de route hoor als je naar zuid Polen gaat hoor, dat scheelt maar 30 km.

Maar is duidelijk, bedankt voor de meningen!
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:26:09 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96185425
* Pietverdriet kijk Bulle von Tölz op Heimatkanal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:43:12 #241
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_97222852
Ej Ej,

Wij willen een weekendje weg en nu twijfel ik tussen Keulen en Dusseldorf...wat raden jullie aan voor het standaard verhaal, shoppen/eten/cultuur/terras ??

Thanks
  maandag 23 mei 2011 @ 21:59:42 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97224139
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:43 schreef BuupWerk het volgende:
Ej Ej,

Wij willen een weekendje weg en nu twijfel ik tussen Keulen en Dusseldorf...wat raden jullie aan voor het standaard verhaal, shoppen/eten/cultuur/terras ??

Thanks
Düsseldorf,
De Königsallee is shoppers paradijs.
Altbier drinken bij ürige, mijn stamkroeg, en italiaans eten bij A Tavola in de Wallstrasse.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:01:57 #243
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_97224295
Had al zo'n vermoeden !! Bedankt voor je reactie !! Enne wat betreft cultuur ??
pi_97224364
Dusseldorf vanwege de leukere oude binnenstad, een mooiere wandeling langs de Rijn, de grotere winkels en een stukje mooie architectuur (Medienhafen). En ook goed te combineren met al het andere leuks in het Ruhrgebiet.
Maar dat is mijn mening :P
  maandag 23 mei 2011 @ 22:05:23 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97224516
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:01 schreef BuupWerk het volgende:
Had al zo'n vermoeden !! Bedankt voor je reactie !! Enne wat betreft cultuur ??
Er is een prachtige museum voor moderne kunst, een opera, een filmmuseum, Goethe museum, Het Kommödchen, een privaat theater dat zich richt op cabaret en humor om maar een paar dingen te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:07:51 #246
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_97224679
Fijn Fijn Fijn !!

we zijn al een jaar aan het verbouwen en toe aan een weekendje weg :) klinkt allemaal top !!

uhm hotels ?? iemand tips ?
  maandag 23 mei 2011 @ 22:12:19 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97225006
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:07 schreef BuupWerk het volgende:
Fijn Fijn Fijn !!

we zijn al een jaar aan het verbouwen en toe aan een weekendje weg :) klinkt allemaal top !!

uhm hotels ?? iemand tips ?
NH Eden Düsseldorf Centrum is een goed hotel vlak bij de Königsallee en redelijk betaalbaar. Je kan van daar alles te voet doen naar de stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:33:55 #248
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_97226532
Welke wijk kun je het beste zitten ?? loop afstand van kroegjes/restaurantjes zeg maar...
pi_97238600
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is een prachtige museum voor moderne kunst, een opera, een filmmuseum, Goethe museum, Het Kommödchen, een privaat theater dat zich richt op cabaret en humor om maar een paar dingen te noemen.
En niet te vergeten de Aquazoo met het Löbbecke museum erbij. Veel leuker en ook leerzamer dan bvb een Sealife die ik toch heel erg commercieel vind. Daarnaast natuurlijk nog de uitkijktoren, met goed zicht kan je de dom van Keulen zien. Een uitstapje naar Keulen kan ook best leuk zijn, maar ja daar wordt Kölsch gedronken. :X
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:29:57 #250
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_97242792
ik ga maar een weekendje...denk dat Dusseldorf zelf al genoeg heeft...aqau zoo ga ik voorleggen aan vriend...
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 22:43:17 #251
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98533158
Even een luxe probleem hier en ik hoop dat iemand mij leuke suggesties kan geven ;)
In eerste instantie waren er geen plannen om op vakantie te gaan, maar nu op het laatste moment drie weken voordat de bouwvak begint hebben we toch maar besloten om nog even een weekje weg te gaan; maar dan ergens in Belgie of Duitsland, niet te ver weg van huis maar toch echt op vakantie.

Zelf ben ik woonachtig in de omgeving van Enschede, dus Duitsland ligt erg dichtbij ;)
Wat zijn u leuke steden om te bezoeken in Duitsland die relatief dichtbij liggen ? (Een uur of 3 á 3,5 uur reizen vinden we al ver genoeg)

Zelf zat ik te denken aan iets in de buurt van Keulen oid. maar ben benieuwd of er nog mensen zijn met andere leuke steden, regio's oid. *O*
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:46:05 #252
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98541812
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Even een luxe probleem hier en ik hoop dat iemand mij leuke suggesties kan geven ;)
In eerste instantie waren er geen plannen om op vakantie te gaan, maar nu op het laatste moment drie weken voordat de bouwvak begint hebben we toch maar besloten om nog even een weekje weg te gaan; maar dan ergens in Belgie of Duitsland, niet te ver weg van huis maar toch echt op vakantie.

Zelf ben ik woonachtig in de omgeving van Enschede, dus Duitsland ligt erg dichtbij ;)
Wat zijn u leuke steden om te bezoeken in Duitsland die relatief dichtbij liggen ? (Een uur of 3 á 3,5 uur reizen vinden we al ver genoeg)

Zelf zat ik te denken aan iets in de buurt van Keulen oid. maar ben benieuwd of er nog mensen zijn met andere leuke steden, regio's oid. *O*
Ik vond Keulen niet zo geweldig toen ik er was. Is Bremen of, wat verder weg, Hamburg niet een idee?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98547632
Hamburg kan ik zeker aanraden. Een zeer leuke stad en vanuit Enschede in 3 uur te doen.
Onderweg stoppen in Bremen.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:07 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98550149
Hamburg is zeker leuk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:50:48 #255
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_98571896
Mede-Tukker :D

Ik vond Düsseldorf erg leuk. Mooi en gezellig! En Trier, maar dat is weer iets verder weg.

Maar wil je dan echt een week naar een stad op vakantie? Of wil je vanuit een hotel / vakantiepark af en toe uitstapjes maken naar leuke steden?
Je zou bijvoorbeeld een weekje naar de Eifel kunnen gaan en dan Keulen, Dusseldorf en Trier bezoeken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_98572433
Trier ben je toch ook zo? Is wel de moeite waard om een dagje naar toe te gaan.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:03:08 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98572657
Duesseldorf is vreselijk leuk, en lekker bier ook nog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:38:31 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98575190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 02:46 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik vond Keulen niet zo geweldig toen ik er was. Is Bremen of, wat verder weg, Hamburg niet een idee?
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:53 schreef bassieVL het volgende:
Hamburg kan ik zeker aanraden. Een zeer leuke stad en vanuit Enschede in 3 uur te doen.
Onderweg stoppen in Bremen.
Vorig jaar zijn we al op vakantie geweest naar Hamburg, erg mooie stad met genoeg te doen !
We zijn toen ook een dagje in Bremen geweest :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:50 schreef MaLo het volgende:
Mede-Tukker :D

Ik vond Düsseldorf erg leuk. Mooi en gezellig! En Trier, maar dat is weer iets verder weg.

Maar wil je dan echt een week naar een stad op vakantie? Of wil je vanuit een hotel / vakantiepark af en toe uitstapjes maken naar leuke steden?
Je zou bijvoorbeeld een weekje naar de Eifel kunnen gaan en dan Keulen, Dusseldorf en Trier bezoeken.
Geen tukker, ben eigenlijk een rasechte achterhoeker :P
Maar Enschede is vaak voor de oriëntatie wat makkelijker (ligt ongeveer 15 km van mijn woonplaats.

Bedoeling is naar een stad te reizen waar we ons "grotendeels" de eerste dagen kunnen vermaken maar een uitstapje doen naar leuke steden in de directe omgeving is voor ons ook helemaal geen probleem. :)

Zal in elk geval in die hoek eens rondneuzen wat er te doen en te zien is :) !

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Duesseldorf is vreselijk leuk, en lekker bier ook nog
Waarom is Dusseldorf helemaal leuk ? Tell me ! *O*
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:54:32 #259
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_98576401
Oooh een Achterhoeker, dat verandert de zaak ;) .

Düsseldorf is enorm sfeervol, een grote stad maar niet de grootste, erg leuke kroegen en je kunt er lekker eten en goed shoppen. Dure winkels bekijken aan de Königsallee. Terrasje pakken langs de Rijn. Wij waren echt heel positief verrast toen we Düsseldorf bezochten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:58:33 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98576685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:

Waarom is Dusseldorf helemaal leuk ? Tell me ! *O*
Het is een open, vriendelijke internationaal georiënteerde stad, met geweldig lekker bier, leuker brouwerijcafe's en kroegen, terrasjes aan de Rijn, goede restaurants, top shoppen aan de Kö en in de binnenstad, prachtige musea, en heb er jaren gewoond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 22:19:26 #261
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98578454
Heb hier ook al wat rond geneusd maar ik zie wel erg veel musea's voor bij komen met kunst e.d. nu is dat niet helemaal mijn ding ;) evenals opera e.d.

Is het dan nog wel een interessante stad ? :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:39:19 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98580073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb hier ook al wat rond geneusd maar ik zie wel erg veel musea's voor bij komen met kunst e.d. nu is dat niet helemaal mijn ding ;) evenals opera e.d.

Is het dan nog wel een interessante stad ? :P
Wat vind je wel interessant?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 19:10:35 #263
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98618701
Oude kastelen, kerken, oude stadskernen e.d. vind ik altijd wel het bezichtigen waard, verder musea die iets vertellen over de streek waarin ik op vakantie ben; zaken die echt typisch voor die streek zijn :).

Museau's met moderne kunst en aanverwanten zaken zijn (misschien helaas) niet aan mij besteed :@

Ik en mijn vriendin vinden dingen als dierentuinen of aquarium gerelateerde zaken ook heel interessant aangezien wij zelf ook aquariums hebben
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:14:49 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98618859
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 24 juni 2011 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:

oude stadskernen
Dat wordt lastig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98625534
Nurnberg een beetje de moeite waard?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:17:28 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98626273
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Oude kastelen, kerken, oude stadskernen e.d. vind ik altijd wel het bezichtigen waard, verder musea die iets vertellen over de streek waarin ik op vakantie ben; zaken die echt typisch voor die streek zijn :).

Museau's met moderne kunst en aanverwanten zaken zijn (misschien helaas) niet aan mij besteed :@

Ik en mijn vriendin vinden dingen als dierentuinen of aquarium gerelateerde zaken ook heel interessant aangezien wij zelf ook aquariums hebben
Heel dichtbij vind ik Muenster ook leuk. Duesseldorf kan ik ook alleen maar bevestigen, al zou ik me daar niet op historie en streek richten. Sowieso zou ik daarvoor het hele ruhrgebiet mijden. Nou ja, zelf vind ik het fantastisch cult, maar de gemiddelde Nederlander mist teveel achtergrond en feeling met hoe het leven in die streek werkt en vroeger was. Duesseldorf heeft wel de vibe van een hippe en coole stad, voor een stedentrip pur sang. Echter voor moderne architectuur en shopping inderdaad... en hippe wijken en parken...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 14:24:32 #267
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98677556
Voor een beetje "algemene" musea's ben ik dan wel weer geïnteresseerd, maar zaken die echt heel erg op alleen moderne kunst of architectuur o.i.d. gericht zijn, zijn niet voor mij weggelegd :)

Zelf ook al heel wat af gegoogled, maar na het schijnt valt het tegen om net over de grens een duitse stad te treffen die ons leuk genoeg lijkt... :@
pi_98677782
Düsseldorf heeft de Aqua Zoo en de tv toren. Erg leuk om te bezoeken. Daarnaast heb je nog het kasteel Benrath met zijn mooie tuin.

Ik vind Düsseldorf een fijne stad om te bezoeken. En bovendien ben je binnen een half uur in Keulen voor de machtige Dom of het chocolademuseum.
  zondag 26 juni 2011 @ 14:37:35 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98677971
En als je een stukje verder wilt rijden, na Bonn de snelweg af en langs de Rijn naar Mainz rijden. Waarschijnlijk de mooiste weg van duitsland, schattige dorpjes en steden als Remagen, Kaub, Rudesheim, Koblenz, gelegen aan de tussen de wijnbergen slingerende rijn met veel middeleeuwse kastelen op de wijnbergen en in de rijn. De moezel is ook mooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100052914
Ik heb ook even een vraagje!

Wil ook naar duitsland toe. (dag kaart voor gratis reizen in nl van de hema. Alleen staat op internet dat je pas na 9 uur mag en de conducteur zij dat in maand augustus heel de dag mag.. Maar krijg ik helaas nog nergens gevonden. Als bewijs zeg maar.) Dus we willen naar duitsland, en dan vanaf de grens een kaartje kopen..

We willen op een woensdag gaan en die zelfde dag terug.. Maar wat is leuk genoeg (en goedkoop) om heen te gaan. En niet dure winkels waar je toch niet naar binnen gaat. Maar gewoon goedkope dingen. Ook drogisterijen waar je goedkope dingen kan halen. Kledingwinkels, en heb je dan ook wat bekendere winkels zitten?

Wat raden jullie aan? Want lees dat dusseldorf duurder is, en dat willen wij juist niet.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:40:29 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100055011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:51 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Ik heb ook even een vraagje!

Wil ook naar duitsland toe. (dag kaart voor gratis reizen in nl van de hema. Alleen staat op internet dat je pas na 9 uur mag en de conducteur zij dat in maand augustus heel de dag mag.. Maar krijg ik helaas nog nergens gevonden. Als bewijs zeg maar.) Dus we willen naar duitsland, en dan vanaf de grens een kaartje kopen..

We willen op een woensdag gaan en die zelfde dag terug.. Maar wat is leuk genoeg (en goedkoop) om heen te gaan. En niet dure winkels waar je toch niet naar binnen gaat. Maar gewoon goedkope dingen. Ook drogisterijen waar je goedkope dingen kan halen. Kledingwinkels, en heb je dan ook wat bekendere winkels zitten?

Wat raden jullie aan? Want lees dat dusseldorf duurder is, en dat willen wij juist niet.
Waar woon je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100055283
Hallo pietverdriet waarvoor wil je dat weten. Het maakt eigenlijk niet zo heel erg veel uit van waar we reizen toch?
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:56:54 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100055568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:48 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Hallo pietverdriet waarvoor wil je dat weten. Het maakt eigenlijk niet zo heel erg veel uit van waar we reizen toch?
Als je in Limburg woont is het natuurlijk onzin om naar Münster te gaan, je wilt niet een groot deel van de dag in de trein zitten, toch?
Maar als Enschede in de buurt is, zou ik de trein naar Münster nemen, let op dat je bij je reisplanner dan wel Münster of Muenster invult en niet Munster.
Je kan op het moment erg slecht via Arnhem de grens over met de trein, ivm met werkzaamheden aan het station daar. De ICE die normaal via arnhem rijdt gaat nu Utrecht Venlo en daar de grens over, dit duurt nog tot eind augustus.
Dus of via Venlo, of via Enschede. Bij Venlo de grens over zou ik toch over Düsseldorf nadenken, mooie stad, en ja, er zijn dure winkels daar, maar de voordeeldrogisterijen enzo zijn daar net zo goedkoop als in de rest van Duitsland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100055746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je in Limburg woont is het natuurlijk onzin om naar Münster te gaan, je wilt niet een groot deel van de dag in de trein zitten, toch?
Maar als Enschede in de buurt is, zou ik de trein naar Münster nemen, let op dat je bij je reisplanner dan wel Münster of Muenster invult en niet Munster.
Je kan op het moment erg slecht via Arnhem de grens over met de trein, ivm met werkzaamheden aan het station daar. De ICE die normaal via arnhem rijdt gaat nu Utrecht Venlo en daar de grens over, dit duurt nog tot eind augustus.
Dus of via Venlo, of via Enschede. Bij Venlo de grens over zou ik toch over Düsseldorf nadenken, mooie stad, en ja, er zijn dure winkels daar, maar de voordeeldrogisterijen enzo zijn daar net zo goedkoop als in de rest van Duitsland.
Dankje wel voor je nuttige reactie. Venlo is het makkelijkste denk ik. Heb je in dusseldorf ook goedkope (kleding) winkels. Want lijkt me ook leuk om daar rond te neuzen. En natuurlijk de drogisterijen vind ik wel leuk!.
pi_100055874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:02 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Dankje wel voor je nuttige reactie. Venlo is het makkelijkste denk ik. Heb je in dusseldorf ook goedkope (kleding) winkels. Want lijkt me ook leuk om daar rond te neuzen. En natuurlijk de drogisterijen vind ik wel leuk!.
Wat voor kledingwinkels bedoel je? Ketens? Ook in Duitsland heb je H&M, Zara, C&A etc. Maar die zijn net zo goedkoop als hier. Als je echt alleen voor het shoppen gaat, is misschien Oberhausen een aanrader (Daar heb je 'CentrO', een groot winkelcentrum: http://www.centro.de/) . Er zitten zat kledingwinkels en ook een drogisterij (dm).
pi_100055983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:06 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Wat voor kledingwinkels bedoel je? Ketens? Ook in Duitsland heb je H&M, Zara, C&A etc. Maar die zijn net zo goedkoop als hier. Als je echt alleen voor het shoppen gaat, is misschien Oberhausen een aanrader (Daar heb je 'CentrO', een groot winkelcentrum: http://www.centro.de/) . Er zitten zat kledingwinkels en ook een drogisterij (dm).
Hoi tomatenrood. Ja zulke winkels. En wat andere misschien en wat drogisterijen.. We moeten met de trein en is dat CentrO ook dichtbij het station of niet? En heb je daar ook meer drogisterijen of niet?
pi_100056381
In het weekend kunnen we met dagkaart wel heel de dag reizen. dus kunnen we eerder vertrekken, dat scheelt :) ik vind dat CentrO er wel leuk uit zien, maar ben bang het snel gezien te hebben en als je er verder geen winkels hebt?

Weet nog begod niet wat op de route ligt met de trein, en waar we dan eventueel nog heen kunnen.
pi_100056750
Ik zou naar Münster gaan. Mooie niet te grote binnenstad en leuk winkelen daar. En als je van Nederlandse geschiedenis houdt dan kan je daar nog het raadhuis bezoeken waar de vrede van munster is ondertekend.
pi_100057468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:09 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Hoi tomatenrood. Ja zulke winkels. En wat andere misschien en wat drogisterijen.. We moeten met de trein en is dat CentrO ook dichtbij het station of niet? En heb je daar ook meer drogisterijen of niet?
Hoi :)
Vanaf het treinstation in Oberhausen, moet je dan nog wel met de bus naar CentrO geloof ik.
Naast dm (voordeeldrogist, een soort Kruidvat) zitten er vooral parfumerieën (Douglas, Le parfum etc.), winkels van cosmeticamerken (Yves Rocher, Rituals) en een apotheek. Ook is er een "H&M Beauty box", een speciale winkel van H&M met lingerie en cosmetica/make-up :P
pi_100058777
@Terpentin: Hoe zit dat daar met OV kan je gewoon lopend naar de winkels toe of moet je echt met de bus vanaf het station?

@tomatenrood: Hmm oke ik ga wel even het adres zoeken en kijken of ik kan google mapsen hoe ver het lopen is. Want hoe het daar dan met de bus zit geen idee. dus is lopen makkelijker :P

Ahh oke :-) Dankje voor je tips.
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:58:30 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100059796
CentrO is een shoppingmall met alleen maar ketenwinkels die je overal vindt. H&M, Tierack, C&A en dat soort ellende. Helemaal niets unieks of aparts. Zelfs de horeca zijn daar ketens. Als dat je ding is, okay, maar de mijne is het helemaal niet.

Münster station is vlakbij de binnenstad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100060206
Oh, oke. En is Münster leuk? Kun je daar iets over vertellen pietverdriet? Daar veel goedkope/leuke winkels?
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:20:09 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100060657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:09 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Oh, oke. En is Münster leuk? Kun je daar iets over vertellen pietverdriet? Daar veel goedkope/leuke winkels?
Münster is een gezellige studentenstad, met bijbehoren horeca en sfeer. Doet mij een beetje aan groningen denken. De binnenstad is mooi gerestaureerd, maar natuurlijk niet zo mooi als oude binnensteden in Nederland, want het heeft in de oorlog flink geleden.
Winkels genoeg, maar denk dat jij hele andere interesses hebt dan ik wat winkelen aangaat.
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnster_%28Westfalen%29

Je kan het ook op Google streetview bekijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100061051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Münster is een gezellige studentenstad, met bijbehoren horeca en sfeer. Doet mij een beetje aan groningen denken. De binnenstad is mooi gerestaureerd, maar natuurlijk niet zo mooi als oude binnensteden in Nederland, want het heeft in de oorlog flink geleden.
Winkels genoeg, maar denk dat jij hele andere interesses hebt dan ik wat winkelen aangaat.
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnster_%28Westfalen%29

Je kan het ook op Google streetview bekijken.
Groningen vond ik niet super leuk. Maar ik heb vrijwel alles al gezien dus dan worden sommige plaatsen minder leuk. Ja google streetview dacht ik ook maar ik krijg steeds de winkels niet te zien. Ook bij dusseldorf niet. Want ik wilde kijken of dat misschien leuker was.
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:37:47 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100067234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:30 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Groningen vond ik niet super leuk. Maar ik heb vrijwel alles al gezien dus dan worden sommige plaatsen minder leuk. Ja google streetview dacht ik ook maar ik krijg steeds de winkels niet te zien. Ook bij dusseldorf niet. Want ik wilde kijken of dat misschien leuker was.
Duitsers zijn erg tegen google street view, vinden het erg dat hun huis op internet te zien is. Heb mensen dit op TV zien vertellen terwijl ze gefilmd werden voor hun huis. _O- _O- _O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100067288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


Je kan het ook op Google streetview bekijken.
Google Streetview is niet meer beschikbaar voor plaatsen in Duitsland.

Edit: Beetje late reactie ;(
pi_100067861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duitsers zijn erg tegen google street view, vinden het erg dat hun huis op internet te zien is. Heb mensen dit op TV zien vertellen terwijl ze gefilmd werden voor hun huis. _O- _O- _O-
Juist.. Dat is wel een beetje erg dom!! _O-
pi_100137018
@ Koekjesmonsterr: Ik bedenk me net: misschien is Aachen een optie? Dan ga je bij Heerlen de grens over. Historische binnenstad, en je hebt er zat voordeeldrogisterijen (DM, Rossmann) op loopafstand (volgens Google Maps een minuut of 10) van het station. Andere winkels heb je er vast ook zat.
pi_100139105
@tomatenrood: Ik ga eens googlen op aachen. Oké, dat lijkt me ook wel leuk :) Google maps moet ik niet altijd geloven. Was vandaag ergens en we hebben er uiteindelijk 15 min langer over gelopen, rot google maps/navigatie soms :P

Bedankt! Fijne avond.
pi_114164336
Een enorme topickick, ik weet het, maar er schijnt geen ander algemeen Duitsland topic te zijn :)

Ik heb hulp nodig bij het volgende. In oktober willen mijn vriend en ik met de trein naar een beurs in Dusseldorf. We bezoeken deze beurs in twee dagen.We willen er een minivakantie van maken, maar ik denk dat 4/5 dagen Dusseldorf teveel van het goede is.

Nu ben ik op zoek naar leuke plaatsen in de omgeving waar we kunnen verblijven, waar genoeg te doen is om ons te vermaken en waar de afstand naar de beurshallen niet te groot is. En dat is niet zo makkelijk..

De leukere plaatsen/gebieden lijken toch anderhalf uur twee uur van Dusseldorf af te liggen. Je kan dan natuurlijk wel weer een auto huren maar dan worden de kosten wel weer hoog. We hebben trouwens zelf geen auto.

Heeft iemand tips waar we een paar leuke dagen kunnen beleven in de buurt van Dusseldorf 8-)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:39:17 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114164623
Heb je enig idee van de Hotelprijzen als er beurs is?
Düsseldorf zelf is sowieso de moeite waard, de Altstadt staat bekend als de langste bar ter wereld. Heb er jaren gewoond. Vlakbij ligt ook Wuppertal, het Neandertal, je bent snel ik Keulen.
Wat er leuk is voor jou weet ik niet, maar op de Königsallee kan je geweldig shoppen, alle grote modemerken hebben daar een winkel. Er is een prachtig museum voor moderne kunst, een filmmuseum.
Je kan er geweldig bier drinken, als je daar van houdt. Uerige is mijn stamkroeg. Geweldige restaurants, prachtige rijnpromonaden.
Kortom, wat wil je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114244185
Bedankt voor je reactie :)
We zijn inderdaad op de hoogte van de hotelprijzen tijdens beurzen.

Ik heb even naar je tips gekeken en Wuppertal en Neandertal zien er goed uit! Een leuke omgeving om een aantal dagen te verblijven :)
We houden van kunst, bier en shoppen dus dat klinkt allemaal goed ^O^
  zondag 15 juli 2012 @ 21:10:01 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114244374
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:06 schreef dieyra het volgende:
Bedankt voor je reactie :)
We zijn inderdaad op de hoogte van de hotelprijzen tijdens beurzen.

Ik heb even naar je tips gekeken en Wuppertal en Neandertal zien er goed uit! Een leuke omgeving om een aantal dagen te verblijven :)
We houden van kunst, bier en shoppen dus dat klinkt allemaal goed ^O^
Dan kan je in Düsseldorf prima terecht
Maar heb je tijd om dit te doen als je naar de beurs gaat? Welke beurs ga je eigenlijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:51:16 #294
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114382715
We gaan naar Braunlage (Harz)...
Nog dingen die we MOETEN zien?
En hoe ziet er in dat restrict de ontbijt en diner buffet er ongeveer uit?
Vast niet zoals in het zuiden met veel vers fruit en groente?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:54:33 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114382917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:
We gaan naar Braunlage (Harz)...
Nog dingen die we MOETEN zien?
En hoe ziet er in dat restrict de ontbijt en diner buffet er ongeveer uit?
Vast niet zoals in het zuiden met veel vers fruit en groente?
Verschilt eerder per hotel(keten) dan per regio is mijn ervaring
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:16:20 #296
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114384329
Over een paar week hierheen.. denk niet dat het wat wordt :') http://www.zoover.nl/duit(...)ohegeiss/aparthotel/
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:20:01 #297
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_114384563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Over een paar week hierheen.. denk niet dat het wat wordt :') http://www.zoover.nl/duit(...)ohegeiss/aparthotel/
Tuurlijk wel :). Van buiten ziet het er inderdaad een beetje Oostblok-achtig uit, maar van binnen is het wel aardig en de omgeving lijkt me heel mooi :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:24:56 #298
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114384873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:20 schreef MaLo het volgende:

[..]

Tuurlijk wel :). Van buiten ziet het er inderdaad een beetje Oostblok-achtig uit, maar van binnen is het wel aardig en de omgeving lijkt me heel mooi :).
:)
Maar qua eten? Nou ja, we zien wel. voor 520 euro 5 nachten met 3 personen halfpension mag je ook niet al te veel verwachten natuurlijk.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:26:04 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114384938
Huiver, kindvriendelijk...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:28:45 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114385101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Huiver, kindvriendelijk...
I know... we zijn nu ook met vriends zoon..

In september gaan we naar een hotel op Kreta wat erg slecht scoort op kindvriendelijkheid :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')