abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:04:24 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217197228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ook het contrast tussen het historische centrum en de alternatieve wijk (Dresden Neustadt) vind ik tof...
Hamburg heb je dat ook. Eerst even een Patek aanschaffen en dan een kilometer verderop de revolutie plannen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 16:04:32 #177
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_217197231
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Jeroboam het volgende:
Ik vind de combinatie natuur/rivier/stad goed werken in Dresden maar misschien was je minder geïnteresseerd in die eerste twee componenten. Ook het contrast tussen het historische centrum en de alternatieve wijk (Dresden Neustadt) vind ik tof, een beetje Berlijn-vibes voordat het hipstervolk het kwam verpesten.
Neuh, ik vond het historische centrum van Dresden juist een beetje tegenvallen. En hartstikke druk ook. Wellicht omdat we juist daarvoor in Weimar waren waar het minder druk was en de geschiedenis indrukwekkender. Met de natuur en rivier in de omgeving is niets mis. Sterker nog, één van mijn meest favoriete wandelingen is daar in de buurt (Kirnitzschklamm in Saksisch Zwitserland) waar ik me zelfs vermaakte in een toeristisch bootje door de gorge.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 22:42:07 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217202014
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:42 schreef Hyperdude het volgende:
Beetje Duits-degelijk/saai, maar wel goed, je loopt zo het bos in. Mooie omgeving.
https://waldhotelforyou.de/

Voor langer dan een dag of 2-3 zou ik een 🏡 zoeken.

Misschien is dit iets?
https://www.weingut-schlu(...)wohnungen/uebersicht
Ken het verder niet :)
Ziet er beiden goed uit! Niks mis met wat Duitse degelijkheid ;) Ik gooi het in de groep :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_217228344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:02 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dresden is absoluut de moeite waard. Leipzig is ook wel ok, maar wat mij betreft geen match voor Dresden. Het is ook een beetje wat je zoekt. Ik vind de omgeving van Dresden ook wel leuk, ik ben daar al heel vaak geweest..

Basteibrücke is een aanrader, al is het wel erg toeristisch. Sächsische Schweiz is sowieso de moeite waard als je van natuur houdt. Als je van truttig toerisme houdt, is een boottocht over de Elbe ook wel leuk. Als je de juiste boot kiest heb je ook goede live muziek.

[ afbeelding ]

Kirnitzschtal is ook mooi. Heel lekker wandelen daar, en je kan een stukje met kleine boot doen, waar je letterlijk over de grens met Tsjechië vaart. Wat in de zomer ook fijn is, is dat het daar ruim 10 graden koeler is, dus dan kan je even afkoelen haha.
Dank je wel! We houden van alles een beetje. Ik ga eens kijken.
pi_217228402
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ik vond eerlijk gezegd Dresden een beetje tegenvallen. We waren daarvoor in Weimar en die stad heeft natuurlijk veel meer geschiedenis, dus wellicht viel het daarom een beetje tegen. Wat ik in Dresden wel leuk vond, was de Kunsthofpassage en een drankje doen op het dakterras van oude sigarenfabriek Yenidze.
Thx, ga Weimar ook eens opzoeken.
  zondag 20 april 2025 @ 21:12:34 #181
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_217425737
Iemand nog goede tips voor Leipzig? Bijvoorbeeld voor activiteiten, leuke boekwinkels, restaurants of cafés?

Op de agenda nu staan onder andere:
Museum in der Runden Ecke
Völkerschlachtdenkmal
Rommelmarkt
Lokomotive Leipzig
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218211846
Ik ben aan het kijken voor een vakantie in de Harz. Zijn daar ook leuke dingen te doen voor een kind van 8 jaar?
Iets van cultuur is wel leuk, maar alleen maar cultuur gaat voor kind ook vervelen. Het gaat dus om afwisseling.
Heb dit topic al doorgespit en al wat dingen gevonden, maar ben benieuwd waarmee je bijv. een week kan vullen. En wat is een goede plek voor verblijf als uitvalsbasis? Dan kunnen we in die buurt kijken voor een leuke Airbnb.

Afgelopen meivakantie waren we in de Vulkaneifel, dat was erg leuk. Oa de Bundesbankbunker in Cochem bezocht, de Andernach Geysir, de Geyerlay Hangbrug, gewandeld rondom Burg Eltz en het Wolf- und Adlerpark bezocht.
  maandag 14 juli 2025 @ 17:08:38 #183
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_218212015
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een vakantie in de Harz. Zijn daar ook leuke dingen te doen voor een kind van 8 jaar?
Iets van cultuur is wel leuk, maar alleen maar cultuur gaat voor kind ook vervelen. Het gaat dus om afwisseling.
Heb dit topic al doorgespit en al wat dingen gevonden, maar ben benieuwd waarmee je bijv. een week kan vullen. En wat is een goede plek voor verblijf als uitvalsbasis? Dan kunnen we in die buurt kijken voor een leuke Airbnb.

Afgelopen meivakantie waren we in de Vulkaneifel, dat was erg leuk. Oa de Bundesbankbunker in Cochem bezocht, de Andernach Geysir, de Geyerlay Hangbrug, gewandeld rondom Burg Eltz en het Wolf- und Adlerpark bezocht.
Stoomtreinen?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 14 juli 2025 @ 17:47:49 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218212445
quote:
...
Ben een paar jaar geleden in Goslar geweest. Mooie oude binnenstad. Genoeg te doen en niet super toeristisch. Vlakbij heb je bv. een groot mijnbouwmuseum (in oude mijn)https://www.rammelsberg.de/

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-07-2025 19:15:58 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 juli 2025 @ 19:32:38 #185
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_218213523
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:07:01 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218247439
quote:

https://www.vakantie-met-(...)gy5SuvhoCswMQAvD_BwE
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:20:31 #187
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218249292
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:12 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand nog goede tips voor Leipzig? Bijvoorbeeld voor activiteiten, leuke boekwinkels, restaurants of cafés?

Op de agenda nu staan onder andere:
Museum in der Runden Ecke
Völkerschlachtdenkmal
Rommelmarkt
Lokomotive Leipzig
Mocht je interesse hebben in de geschiedenis van de DDR: het voormalige hoofdkantoor van de Oost-duitse veiligheidsdienst, de Stasi is nu een museum daarover: https://www.runde-ecke-leipzig.de/
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:18:37 #188
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218249732
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Mocht je interesse hebben in de geschiedenis van de DDR: het voormalige hoofdkantoor van de Oost-duitse veiligheidsdienst, de Stasi is nu een museum daarover: https://www.runde-ecke-leipzig.de/
Daar ben ik inderdaad geweest! Was interessant, ook vanuit het museum perspectief. Je ziet gelijk dat het niet door een grote organisatie is gemaakt maar door geïnteresseerden.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:53:21 #189
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218250062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:18 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Daar ben ik inderdaad geweest! Was interessant, ook vanuit het museum perspectief. Je ziet gelijk dat het niet door een grote organisatie is gemaakt maar door geïnteresseerden.
Ah mooi. Nou dan kun je die aftikken :s) Ja, ikzelf vind dat soort plekken leuk en interessant omdat je in geen enkele andere stad tegenkomt. Meer dan wat je nu gaat doen, zou ik dan verders niet weten eerlijk gezegd..
Viel spass! :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:17:39 #190
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218251493
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah mooi. Nou dan kun je die aftikken :s) Ja, ikzelf vind dat soort plekken leuk en interessant omdat je in geen enkele andere stad tegenkomt. Meer dan wat je nu gaat doen, zou ik dan verders niet weten eerlijk gezegd..
Viel spass! :)
Haha het was al een vrij oude post, dus ik ben al een paar maanden terug. Maar ik heb er een leuke tijd gehad, het Völkerschlachtdenkmal was indrukwekkender dan ik van tevoren dacht. En verder ben ik nog naar een wedstrijd van Lokomotiv Leipzig gegaan, wat ook wel cult was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')